abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:49:23 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177534616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:39 schreef geevee het volgende:
Een tip van mij,ik maak altijd voor ik iets aan ga passen in de aangifte een print van de gegevens zoals die zijn ingevuld door de belastingdienst dan kan je altijd dingen weer terug draaien als je een fout maakt,en aan het einde als je alles hebt ingevuld en doe dat in een mapje wat je bewaard voor als er vragen over komen,stop eventuele correspondentie en gekregen rekening in een A4 ordner en hou de bonnetjes en correspondentie minimaal 7 jaar beschikbaar voor de belastingen,doe dit in b.v. een verhuisdoos bij elkaar en zet die op de zolder of in de kelder of op een andere plaats om te bewaren voor als er nog vragen zijn.Je kunt ook dingen inscannen en die offline bewaren b.v. op een u.s.b. stick die zijn niet zo duur en nemen weinig plaats in en kan je eventueel in een safe of brandkast stoppen als de orginelen verloren zijn gegaan je kunt ze dan eventueel nog reproduceren sla dus op in p.d.f. formaat.
Mooie tip! Eerst even uitdraaien voor je gaat wijzigen idd ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:50:31 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177534655
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:48 schreef babipangang het volgende:
Wie kan me helpen, Hebt u deze lening afgesloten na 28 oktober 2012?

Datum afsluiten lening? Is dit de dag dat ik bij de notaris was voor de overdracht? Of de dag dat ik de offerte heb opgevraagd?
Ik vul daar altijd de datum van de koop in (overdracht bij notaris dus), geen flauw idee wanneer ik de offerte heb opgevraagd, of wanneer deze is goedgekeurd, was iig maanden eerder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177534795
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vul daar altijd de datum van de koop in (overdracht bij notaris dus), geen flauw idee wanneer ik de offerte heb opgevraagd, of wanneer deze is goedgekeurd, was iig maanden eerder.
Was ook mijn idee om de overdrachtsdatum in te vullen, iemand die dit met zekerheid kan bevestigen? Of kan vertellen wat het anders moet zijn?:
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:58:49 #34
471156 droo
Vanuit cental florida
pi_177536486
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:24 schreef multifase het volgende:
Box 3, vermogen (sowieso boven het drempelbedrag)

[..]

Ja, je totale vermogen wordt verminderd met het bedrag dat je nog open hebt staan. Dit bedrag kan je via mijn DUO inzien.
pi_177536605
Wellicht een ingewikkelde vraag:

In 2015 heb ik aandelen van het bedrijf gekocht waar ik voor werk. Dit is een substantieel bedrag dat meetelt met box 3 vermogen. Officieel zijn het certificaten, dus geen stemrecht. De aankoop heb ik gedaan van m'n spaargeld. Het is geen beursgenoteerd bedrijf dus er geen marktwaarde of zoiets bekend. Een waarde wordt alleen bekend als de aandelen verkocht worden (dus een overname van het bedrijf) of als er een financieel expert een waardebepaling uitvoert. Bij voorgaande aangiftes heb ik de aankoopwaarde als waarde aangehouden.

Nu gaat het al tijden niet goed met het bedrijf. We zijn al enkele ontslagrondes verder. Vorig jaar januari is vrijwel het hele bedrijf ontslagen, op mijzelf en 3 andere collega's na. Er zijn ook enkele collega's ontslagen die ook certificaten hadden. Zij hebben een brief gehad waarin staat dat de waarde van de certificaten nihil was en dat zij dus geen geld meer zouden krijgen. Ik heb die brief niet gehad.

Op dat moment was ik als enige over met belangrijke kennis voor het bedrijf. Ik heb als voorwaarde om door te werken gesteld dat ik het bedrag van die certificaten terug wilde hebben. Dat heb ik later in 2017 ook gehad.

Vraag is: wat is de waarde van deze certificaten op 1-1-2017 voor de belastingdienst? Is dit 0 omdat het bedrijf niet echt meer waarde heeft? Of is dit het aankoopbedrag aangezien ik dat later terug heb gehad? Als ik 0 invul wat ergens te verdedigen is, gaat de belastingdienst het aankoopbedrag dat ik een paar maanden later om rekening heb gehad dan opeens zien als inkomen? Ik neig erna om gewoon de aankoopwaarde op te geven, omdat er dan geen rare stappen in m'n vermogen zijn en ik hiermee gezeur voorkom. Aan de andere kant kost het wel weer een hoop vermogensrendementsheffing. Rendement heb ik zeker niet gemaakt, sterker nog, ik was bijna alles kwijt.

Wellicht is hier niet de beste plek om dit te vragen, maar waar zou je hierover een kort advies kunnen krijgen?
pi_177536874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:54 schreef babipangang het volgende:

[..]

Was ook mijn idee om de overdrachtsdatum in te vullen, iemand die dit met zekerheid kan bevestigen? Of kan vertellen wat het anders moet zijn?:
Inderdaad de datum van de notaris, dan gaat je lening pas lopen en ga je rente betalen en evt aflossen. Ik heb een paar terug een nieuwbouwwoning gekocht en dan is het heel duidelijk. Dan krijg je na het bezoek van de notaris een deel van het geleende bedrag op je bouwdepot gestort.
pi_177537280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wat mag ik aftrekken?
Alleen de zaken die te maken hebben met de financiering, dus:

quote:
Notariële kosten
#Tarief akte van levering ¤ 200,00 NIET
#Tarief akte van hypotheek ¤ 200,00 WEL
Kadaster kosten
Inschrijving kadaster geheel perceel KIK ¤ 77,00 NIET
#Kadastrale inzage levering ¤ 25,00 NIET
Inschrijving kadaster hypotheekakte KIK ¤ 77,00 WEL
#Kadastrale inzage hypotheek ¤ 25,00 WEL
Omzetbelasting
21% omzetbelasting over ¤ 450,00 ¤ 94,50 HELFT
Die laatste is de BTW over akte van levering en hypotheek en de inzage daarvan. Dus de helft wel en de andere helft niet.

Bron: https://www.consumentenbo(...)trekbare-kosten-huis
  vrijdag 2 maart 2018 @ 02:49:08 #38
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177542283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:27 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alleen de zaken die te maken hebben met de financiering, dus:

[..]

Die laatste is de BTW over akte van levering en hypotheek en de inzage daarvan. Dus de helft wel en de andere helft niet.

Bron: https://www.consumentenbo(...)trekbare-kosten-huis
Ik heb eigenlijk iets vergelijkbaars waarover ik twijfel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het met die laatste 3 kosten onder het kopje notariële kosten en dat met name die vertalersbegeleiding? Die zaken zijn namelijk ook meegenomen bij de btw, dus als die niet aftrekbaar zijn dan gaat de vlieger van 50/50 niet op lijkt me.
Irene is bae <3
pi_177543260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wat mag ik aftrekken?
#Tarief akte van hypotheek ¤ 200,00
Inschrijving kadaster hypotheekakte KIK ¤ 77,00
#Kadastrale inzage hypotheek ¤ 25,00
--> en dan inclusief BTW, dus ¤ 349,25

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:48 schreef babipangang het volgende:
Wie kan me helpen, Hebt u deze lening afgesloten na 28 oktober 2012?

Datum afsluiten lening? Is dit de dag dat ik bij de notaris was voor de overdracht? Of de dag dat ik de offerte heb opgevraagd?
officieel gaat de lening pas in op het moment van passeren bij de notaris, dus derhalve die datum aanhouden.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_177543386
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 02:49 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk iets vergelijkbaars waarover ik twijfel

Notariële kosten
- Tarief akte van levering 227
- Tarief akte van hypotheek 337
- Kosten vertalersbegeleiding 75
- Tarief uitstellen passeerdatum 65
- Tarief GBA 65

Kadaster kosten
- Inschrijving geheel perceel KIK 77
- Kadastrale inzagen 30
- Inschrijving hypotheekakte 126
- Kadastrale inzagen 30

Diversen
- Taxatie 300
- Factuur tolk 338,80

Omzetbelasting
- 21% OB over 829 = 174,09

Hoe zit het met die laatste 3 kosten onder het kopje notariële kosten en dat met name die vertalersbegeleiding? Die zaken zijn namelijk ook meegenomen bij de btw, dus als die niet aftrekbaar zijn dan gaat de vlieger van 50/50 niet op lijkt me.
tarief uitstellen passeerdatum niet, dat ziet meer op de levering van de woning (en alleen kosten voor de hypotheek zijn aftrekbaar.
kosten vertalersbegeleiding denk ik 50 / 50, omdat dat zowel op de levering als de hypotheek ziet.
tarief GBA is aftrekbaar mits het gerelateerd is aan (of noodzakelijk was voor) de hypotheek, indien voor de levering dan niet aftrekbaar.

en de "vlieger dan 50/50" kwam toevallig zo uit in de situatie van Van_Poppel. in jouw geval kan de verhouding anders zijn, want niet elke genoemde post is belast met BTW.

de vraag is trouwens ook waar de factuur van de tolk precies opzit, daarvoor geldt hetzelfde als voor de kosten vertalersbegeleiding.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_177543444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:55 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik heb op 30 december 2016 een huis gekocht, zonder hypotheek.

Maar hey, nu moet ik volgens de belastingdienst vermogensbelasting aftikken over de woning omdat ik er per 1/1/2017 niet in woonde?
Dus je had 2 ton cash rondslingeren waar je anders belasting over moest betalen en nu moet je over de woning betalen... broekzak vestzak?

Een eigen woning "in aanbouw" geld ook niet niet als vermogen maar als Eigen woning, misschien dat je het over die boeg moet zoeken? Het is immers relatief normaal dat je de woning eerst verbouwd voordat je er gaat wonen
pi_177543626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:58 schreef namliam het volgende:

[..]

Dus je had 2 ton cash rondslingeren waar je anders belasting over moest betalen en nu moet je over de woning betalen... broekzak vestzak?

Een eigen woning "in aanbouw" geld ook niet niet als vermogen maar als Eigen woning, misschien dat je het over die boeg moet zoeken? Het is immers relatief normaal dat je de woning eerst verbouwd voordat je er gaat wonen
een woning die je aan het verbouwen bent (nieuwe keuken, nieuwe vloer etc.) valt niet onder de categorie "in aanbouw". dat ziet op nieuwbouwwoningen, woningen die nog niet zijn voltooid en dus (nog) niet als eigen woning kunnen dienen.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:14:03 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_177544914
Mijn vooraf ingevulde aangifte is (nog) niet beschikbaar. Weet iemand hoe lang zoiets nog kan duren? Ik kan het in principe wel handmatig doen, maar gemak dient de mens.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_177545718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:10 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

een woning die je aan het verbouwen bent (nieuwe keuken, nieuwe vloer etc.) valt niet onder de categorie "in aanbouw". dat ziet op nieuwbouwwoningen, woningen die nog niet zijn voltooid en dus (nog) niet als eigen woning kunnen dienen.
Snap ik natuurlijk, daarom ook in die hoek... Ik vind het i.i.g. heel normaal dat je met de overdracht op 15 December (of iets dergelijks) niet direct op 16 December er woont.
Een periode van weken dan wel maanden klussen af hankelijk van de staat van de woning, je Eigen wensen en hoeveel je uit besteed is helemaal niet gek... en ik denk dat de belasting dienst deze mening ook wel zal delen...

Mijn woning overdracht heb ik bewust om dit soort gelazer te voorkomen over 1 januari heen getilt...
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:53:25 #45
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_177545725
Ik heb iets vreemds. Heb twee banen, waarover ik bij de één loonheffingskorting krijg en bij de ander niet. Daardoor krijg ik altijd een bepaald bedrag terug van de belastingdienst. Afgelopen jaar is er niets veranderd, behalve dat ik loonsverhoging heb gekregen. Nu moet ik ineens bijbetalen.. :{ Van 370 euro terug naar 150 euro betalen, dat is best een groot verschil.

Iemand een idee hoe dat kan?
Gourmetten of steengrillen?
pi_177545856
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:53 schreef namliam het volgende:

[..]

Snap ik natuurlijk, daarom ook in die hoek... Ik vind het i.i.g. heel normaal dat je met de overdracht op 15 December (of iets dergelijks) niet direct op 16 December er woont.
Een periode van weken dan wel maanden klussen af hankelijk van de staat van de woning, je Eigen wensen en hoeveel je uit besteed is helemaal niet gek... en ik denk dat de belasting dienst deze mening ook wel zal delen...

Mijn woning overdracht heb ik bewust om dit soort gelazer te voorkomen over 1 januari heen getilt...
wellicht wel, maar als de Belastingdienst het niet als eigen woning ziet (omdat je er nog niet ingeschreven staat en het nog niet je 'hoofdverblijf' is) dan is het gewoon een bezitting in box 3 en mag je betalen over de WOZ-waarde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:53 schreef Silenus het volgende:
Ik heb iets vreemds. Heb twee banen, waarover ik bij de één loonheffingskorting krijg en bij de ander niet. Daardoor krijg ik altijd een bepaald bedrag terug van de belastingdienst. Afgelopen jaar is er niets veranderd, behalve dat ik loonsverhoging heb gekregen. Nu moet ik ineens bijbetalen.. :{ Van 370 euro terug naar 150 euro betalen, dat is best een groot verschil.

Iemand een idee hoe dat kan?
je kunt de belasting van box 1 even schijf voor schijf met elkaar vergelijken, wellicht dat je door de loonsverhoging met een deel van je salaris net in de 52%-schijf terecht bent gekomen in 2017?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:26:06 #47
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177551657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:54 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

tarief uitstellen passeerdatum niet, dat ziet meer op de levering van de woning (en alleen kosten voor de hypotheek zijn aftrekbaar.
kosten vertalersbegeleiding denk ik 50 / 50, omdat dat zowel op de levering als de hypotheek ziet.
tarief GBA is aftrekbaar mits het gerelateerd is aan (of noodzakelijk was voor) de hypotheek, indien voor de levering dan niet aftrekbaar.

en de "vlieger dan 50/50" kwam toevallig zo uit in de situatie van Van_Poppel. in jouw geval kan de verhouding anders zijn, want niet elke genoemde post is belast met BTW.

de vraag is trouwens ook waar de factuur van de tolk precies opzit, daarvoor geldt hetzelfde als voor de kosten vertalersbegeleiding.
Bij die tolk staat op de factuur dat het voor het passeren van de levering en hypotheek is dus 50/50 dan?

Daarnaast is vertalingsbegeleiding eigenlijk niet hetzelfde als tolkwerkzaamheden? :?
Irene is bae <3
pi_177552199
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:26 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Bij die tolk staat op de factuur dat het voor het passeren van de levering en hypotheek is dus 50/50 dan?

Daarnaast is vertalingsbegeleiding eigenlijk niet hetzelfde als tolkwerkzaamheden? :?
als het er beide opstaat dan inderdaad 50/50, dus is de helft aftrekbaar.

en vertalingsbegeleiding klinkt als het vertalen van de akte van levering en hypotheek, tolkwerkzaamheden zou bijvoorbeeld ter plekke (bij de notaris) aanwezig zijn kunnen zijn als ondersteuning wanneer de akte passeren en de notaris ze nog een keer doorloopt met de (ver)koper(s).
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:59:12 #49
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177553556
dubbel
Irene is bae <3
pi_177561846
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:58 schreef namliam het volgende:

[..]

Dus je had 2 ton cash rondslingeren waar je anders belasting over moest betalen en nu moet je over de woning betalen... broekzak vestzak?

Een eigen woning "in aanbouw" geld ook niet niet als vermogen maar als Eigen woning, misschien dat je het over die boeg moet zoeken? Het is immers relatief normaal dat je de woning eerst verbouwd voordat je er gaat wonen
Inderdaad, had wat cash over en daar dacht ik nu geen vermogensbelasting over te hoeven betalen.

Overigens had de fiscus zelf de termijn van verbouwing al gekwalificeerd als "in aanbouw" - zo noemen ze kennelijk het verbouwen. Dat schijnt prima te zijn zo lang je er daadwerkelijk gaat wonen binnen drie jaar (in mijn geval, binnen half jaar).
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:37:48 #51
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_177563105
Wat een gekloot dat je nu voor elk leningdeel (heb er 4) apart de startdatum en hoofdsom moet invullen :') Ze weten alles, behalve dit. Laat ze gewoon een veldje toevoegen met "Geldt deze startdatum voor alle leningdelen?"

Wel blij met de eindscore. Door handig schuiven tussen mij en mijn partner ook mooi een afrondingseuro meegepakt *O*
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:59:52 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177563730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:37 schreef Bugno het volgende:
Wat een gekloot dat je nu voor elk leningdeel (heb er 4) apart de startdatum en hoofdsom moet invullen :') Ze weten alles, behalve dit. Laat ze gewoon een veldje toevoegen met "Geldt deze startdatum voor alle leningdelen?"

Wel blij met de eindscore. Door handig schuiven tussen mij en mijn partner ook mooi een afrondingseuro meegepakt *O*
Volgens mij hebben wij dat de afgelopen 3 jaar al per leningdeel apart moeten doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:00:50 #53
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_177563761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij dat de afgelopen 3 jaar al per leningdeel apart moeten doen?
Oh, dat kan. Heb in 2017 een woning gekocht, vandaar.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:13:10 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177564095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:00 schreef Bugno het volgende:

[..]

Oh, dat kan. Heb in 2017 een woning gekocht, vandaar.
Wij in 2013, ik deed daarvoor de aangifte van mijn man ook wel (die had ook een koopwoning), maar geen flauw idee hoe dat toen ging bij de aangifte, daar deed ik gewoon de gegevens er in gooien zonder er zelf belang bij te hebben zeg maar :D
Nu we samen een huis hebben is dat wat anders :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:14:01 #55
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_177564116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij in 2013, ik deed daarvoor de aangifte van mijn man ook wel (die had ook een koopwoning), maar geen flauw idee hoe dat toen ging bij de aangifte, daar deed ik gewoon de gegevens er in gooien zonder er zelf belang bij te hebben zeg maar :D
Nu we samen een huis hebben is dat wat anders :+
Loop ook wel te klagen, maar eigenlijk denk ik dat we het hier uitermate top hebben geregeld. Nu in 10 minuten m'n aangifte gedaan. _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_177579207
helaas, wilde net onze aangifte doen maar de gegevens konden niet vooraf ingevuld worden... lees ook wat meldingen over het niet kunnen verzenden of printen, dus zal wel iets van een storing zijn.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 maart 2018 @ 11:11:47 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_177596340
quote:
Advieskosten

U ontvangt van ons een advies voor de lening van uw woning. Zoals met u afgesproken,
betaalt u hiervoor advieskosten. In de brochure 'Uw hypotheekadvies bij de bank'
kunt u lezen wat u daarvoor kunt verwachten. U heeft deze brochure van ons ontvangen.
Kosten Hypotheekadvies: ¤ 1.000,00.

Afsluitkosten
Accepteert u onze offerte en/of aanvraagformulier(en) en ondertekent u deze? Dan
betaalt u voor de producten die u afsluit ook afsluitkosten.
Afsluitkosten totaal aan leningen voor uw woning: ¤ 350,00.
Afsluitkosten Overlijdensrisicoverzekering: ¤ 75,00.
Afsluitkosten Hypotheekbescherming: ¤ 65,00

De genoemde kosten gelden tot en met 30 juni. Sluit u het product af na deze datum?
Dan kunnen andere tarieven gelden.

Onderhoudskosten
Sluit u bij ons (één van) onderstaande producten af? Dan bieden wij u hiervoor service
en onderhoud. U betaalt ons hiervoor onderhoudskosten.
Onderhoudskosten Overlijdensrisicoverzekering: ¤ 25,00 per jaar.
Onderhoudskosten Hypotheekbescherming: ¤ 25,00 per jaar.
wat is allemaal aftrekbaar? ik neem aan de advies en afsluitkosten en de onderhoudskosten niet...
  zondag 4 maart 2018 @ 11:27:15 #58
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_177596731
bij dat verdelen hoef je niet perse 50/50 te doen toch? Ik zit nu op een 20/80 verdeling wat het meest gunstig is.

Hoe kun je dat een beetje goed berekenen?
  zondag 4 maart 2018 @ 11:57:13 #59
286575 Roces18
Chef de party
pi_177597415
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:27 schreef RamboDirk het volgende:
bij dat verdelen hoef je niet perse 50/50 te doen toch? Ik zit nu op een 20/80 verdeling wat het meest gunstig is.

Hoe kun je dat een beetje goed berekenen?
je mag alles verdelen hoe je het wil behalve; https://www.belastingdien(...)posten_niet_verdelen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_177600307
Hallo.

Vorig jaar heb ik een eigen woning gekocht met mijn vriendin. Ik ben nu bezig met de belastingaangifte en krijg deze vraag:

Aankoopprijs van de gekochte woning, inclusief aankoopkosten

Vul in: de aankoopprijs van de gekochte woning. Tel ook de aankoopkosten mee.

Aankoopkosten zijn bijvoorbeeld:

makelaarskosten
overdrachtsbelasting
notariskosten
taxatiekosten
We bedoelen hier niet de financieringskosten die u betaalde om de hypotheek af te sluiten.


Ik begrijp nu niet helemaal wat ik hier moet invullen.

De volgende bedragen heb ik op een rij gezet:

- Koopsom registergoed
- Advies- en bemiddelingskosten hypotheekadviseur
- Taxatienota
- Overdrachtsbelasting
- Kadastraalkosten levering
- Kadastraalkosten hypotheek
- Notariskosten levering
- Notariskosten hypotheek
- NHG

Als ik op google zoek kom ik verschillende dingen tegen waardoor ik er niet helemaal meer uit kom. Ik weet bijvoorbeeld dat bij de notaris en kadastraal kosten alleen het hypotheek gedeelte aftrekbaar is. Maar hoe het bij deze vraag? Wat moet ik hier allemaal bij de prijs van het huis optellen?

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt.

EDIT: Ik vond zojuist deze pagina: https://www.belastingdien(...)ankoop_van_de_woning

Volgens mij moet het hiermee lukken. De dikgedrukte kosten heb ik als aankoopkosten ingevuld.

[ Bericht 5% gewijzigd door wpor op 04-03-2018 15:33:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')