Hihihi, ik vraag me af wanneer ze raampies in die halo gaan maken als regensetup Likkie rainX erop en vlammen met die hap.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:57 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
En Hartley ook op de baan
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:
Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
*Oude F1 V8 motorenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
*Oude F1 V8 motoren
Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden.
Besparen achter de SC betekent dat je daarna meer brandstof over hebt en dus harder kan rijden. Je hoeft dan minder te besparen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ja het brengt andere problemen met zich mee, vooral de extra resonantie door de auto heen. Heb wel verstand van motoren maar dit gaat ook mijn pet te bovenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
https://en.wikipedia.org/(...)ree_cylinder_enginesquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.
Alle duitse merken en volvo hebben een dergelijk systeem in hun straatauto’s. Brandstof besparing inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |