quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Must eats in Lissabon:
Bacalhau (200 variaties bij Casa do Bacalhau!)
Bifana (middernachtsnack ná een avond stappen)
Pasteis de Belem / pastel de nata (als je de tijd hebt om in de rij te staan)
Arroz de Marisco (soort paella)
Cozido (vlees/stoof/worst/groenten in buffetvorm)
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Na carnaval 6 dagen naar Lissabon, ben benieuwd . Valt me nu in ieder geval al op dat het allemaal geen drol kost. Ben voor bijna 2 weken 300 euro pp kwijt voor vlucht en Airbnb's. In Lissabon balkonnetje, 2 bedden, skitterend uitzichtje, loopafstand van Bairro Alto. Nu even de restaurant- en uitgaanstips hier nog doornemen. Bwoooh dat wordt genieten
quote:Op zondag 25 februari 2018 19:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga begin april. Even inlezen hier.
quote:Op maandag 26 februari 2018 10:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zat naar dit te kijken:
Check ook TRV / Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
.
Palacio do Chiado Wat een topplek thanks voor deze tip heb er van genoten 2 maalquote:Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik ben net geweest. Leukste restaurant was Palácio do Chiado. Zalige cocktails gedronken (happy hour 2 voor prijs van 1) en lekkerste t-bone steak in tijden. Rekening was lekker laag na een topavond!
. Voor Pastis de Belem hoef je niet perse in de rij te gaan staan. Te toeristisch.
Oh wat goed! Ja, wij waren er bij toeval beland en ik vond het echt super. Leuk dat je bent gegaan!quote:Op maandag 26 februari 2018 12:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Palacio do Chiado Wat een topplek thanks voor deze tip heb er van genoten 2 maal
Leuk!!!quote:Op donderdag 5 april 2018 20:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben er!
Lekker weertje, net gearriveerd in het hotel (bij Rossio om de hoek). Zo maar eens even wat eten.
Wat wil je in vredesnaam een week in Lissabon doen? Dan heb je alles echt wel drie keer gezien. Ik zou ook 2 of 3 dagen een auto huren en een beetje rondrijden langs de kustquote:Op vrijdag 4 januari 2019 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dikke bump, maar wij gaan eind februari voor een weekje naar Lissabon. Eerste keer daar. Al een hele waslijst met bezienswaardigheden. Sintra doen we het liefst ook, maar denk dat we al een week zoet zijn met alle bezienswaardigheden die we genoteerd hebben...en we willen ook gewoon lekker chillen natuurlijk Een van de main doelen wordt fotograferen. Al heel wat mooie uitzichtpunten opgezocht dus Sintra doen we alsnog als we sneller gaan dan gedacht. Maar in februari sowieso ook rekening houden met kans op wat slechter weer. Iemand nog verdere mooie uitzichtpunten die ik niet mag missen?
We zijn vrij moeilijke eters. Zitten sowieso een Hardrock Cafe (waar we eigenlijk in elke stad wel 1-2x naar toe gaan - heerlijk eten), maar voor de andere 5-6 dagen dus nog wat tips nodig. Waar zijn we dol op? Zelf eet ik graag Italiaans (man dan weer niet), hij juist sandwiches. Simpele dingen als steaks, frietjes (fish & chips ook prima),vele soorten groente, rijstgerechten, en nog wel wat dingetjes. Iemand nog tips? Budget voor avond eten is max 60 euro per avond.
Genoeg te doen daar voor een week als je je er een beetje in verdiept hebt en er ook met de kennis naartoe gaat dat je ook tijd wil hebben om te relaxen.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat wil je in vredesnaam een week in Lissabon doen? Dan heb je alles echt wel drie keer gezien. Ik zou ook 2 of 3 dagen een auto huren en een beetje rondrijden langs de kust
Thanks! Dat is inderdaad wel een goeiequote:Op zondag 6 januari 2019 11:50 schreef Faux. het volgende:
Ga naar de Time Out Market als je lekker wilt eten. Het is super gezellig, er is ongelooflijk veel keuze, en het is ook nog eens super lekker. Echt een aanrader.
Wij hebben er meerdere avonden gegeten. Ze mogen alleen een kraampje daar als ze minimaal twee jaar in Lissabon als regulier restaurant open waren, en aan de (hoge) kwaliteitsnormen van Time Out voldeden. Ook moeten ze na een tijdje weer weg. Het is als het ware een representatie van alles dat actueel en lekker is in Lissabon, inclusief een sfeer met muziek en barren, alsof je op een buurt-bbq bent. Geen enkele keer zijn we teleurgesteld vertrokken.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Thanks! Dat is inderdaad wel een goeie
Vet En wegens de vele keuze zit er altijd wel iets lekkers tussen. Kosten maken verder niet heel veel uit, zolang het maar gewoon lekker is. Dankje nogmaalsquote:Op zondag 6 januari 2019 11:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Wij hebben er meerdere avonden gegeten. Ze mogen alleen een kraampje daar als ze minimaal twee jaar in Lissabon als regulier restaurant open waren, en aan de (hoge) kwaliteitsnormen van Time Out voldeden. Ook moeten ze na een tijdje weer weg. Het is als het ware een representatie van alles dat actueel en lekker is in Lissabon, inclusief een sfeer met muziek en barren, alsof je op een buurt-bbq bent. Geen enkele keer zijn we teleurgesteld vertrokken.
Het enige nadeel is wellicht dat het niet extreem goedkoop is.
Geen probleem Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust, wij zijn er afgelopen zomer een week geweest. Lissabon is een stad die je rustig moet bezoeken, en waar je je zeker niet hoeft te haasten. Voel je niet schuldig als je na een paar dagen het meeste wel gezien hebt en je dingen opnieuw wilt bezoeken; dat deden wij ook, en dan gingen we er nog gewoon een drankje doen.quote:Op zondag 6 januari 2019 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vet En wegens de vele keuze zit er altijd wel iets lekkers tussen. Kosten maken verder niet heel veel uit, zolang het maar gewoon lekker is. Dankje nogmaals
grillen ze in de zomer vis op straat in Lissabon?quote:Op zondag 6 januari 2019 12:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Geen probleem Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust, wij zijn er afgelopen zomer een week geweest. Lissabon is een stad die je rustig moet bezoeken, en waar je je zeker niet hoeft te haasten. Voel je niet schuldig als je na een paar dagen het meeste wel gezien hebt en je dingen opnieuw wilt bezoeken; dat deden wij ook, en dan gingen we er nog gewoon een drankje doen.
Mijn tips - naast de standaardbezienswaardigen - zijn het kasteel (met prachtige uitzichten) en de kerkruine.
Je tips staan inderdaad op ons lijstje Ik heb aardig wat filmpjes bekeken van Lissabon, denk dat we ons er inderdaad prima een week kunnen vermaken (waarschijnlijk zelfs wel meer), fijne stad met sfeer heb ik het idee. Als ik nog vragen heb laat ik 't weten!quote:Op zondag 6 januari 2019 12:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Geen probleem Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust, wij zijn er afgelopen zomer een week geweest. Lissabon is een stad die je rustig moet bezoeken, en waar je je zeker niet hoeft te haasten. Voel je niet schuldig als je na een paar dagen het meeste wel gezien hebt en je dingen opnieuw wilt bezoeken; dat deden wij ook, en dan gingen we er nog gewoon een drankje doen.
Mijn tips - naast de standaardbezienswaardigen - zijn het kasteel (met prachtige uitzichten) en de kerkruine.
En die kun je gewoon bij elke metro stop halen? Top, thanks!quote:Op zondag 6 januari 2019 13:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Je hebt kartonnen ov kaarten voor 'n klein bedrag en daar kun je 'n dagkaart op zetten, dagkaart is overal geldig ook in die liften.
ja bij elk station uit de automaat eruit halen en opladenquote:Op zondag 6 januari 2019 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die kun je gewoon bij elke metro stop halen? Top, thanks!
We waren alleen van plan om tram 28 een keer te pakken om richting dat kasteel te gaan. Maar wellicht naar andere route kijken danquote:Op zondag 6 januari 2019 13:59 schreef Faux. het volgende:
Zie die historische trams als een attractie trouwens en niet als een manier van (betrouwbaar) transport. 9 van de 10 keer zitten ze vol en rijden ze doodleuk je halte voorbij, en 10 van de 10 keer zijn ze te laat.
28 moet je sowieso doen maar dan wel bij het beginpunt instappen (bij metro Martim Moniz) en helemaal afrijden.quote:Op zondag 6 januari 2019 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We waren alleen van plan om tram 28 een keer te pakken om richting dat kasteel te gaan. Maar wellicht naar andere route kijken dan
Thanks!quote:Op zondag 6 januari 2019 14:08 schreef MCH het volgende:
[..]
28 moet je sowieso doen maar dan wel bij het beginpunt instappen (bij metro Martim Moniz) en helemaal afrijden.
Wij zijn daar ook met de auto geweest. Wat een treurige bende is het daar zeg. Dan kun je beter ergens tussen Sesimbra en Setubal of boven Cabo de Roca naar de kust gaan.quote:
Dat kan je wel doen hoor, gewoon als attractie. Bedoelde het meer als 'sta niet met een tas met boodschappen op die tram te wachten om naar je appartement te geraken'quote:Op zondag 6 januari 2019 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We waren alleen van plan om tram 28 een keer te pakken om richting dat kasteel te gaan. Maar wellicht naar andere route kijken dan
Taartje eten in Belem?quote:Op zondag 6 januari 2019 23:46 schreef MaJo het volgende:
Zeker Sintra doen, is zo sprookjesachtig mooi En met een week Lissabon heb je daar echt wel de tijd voor
Verder taartje eten in Belem natuurlijk! Verder kan ik me Lissabon niet echt herinneren ben er destijds tijdens de expo geweest (in ‘98 volgens mij?) en 5 jaar terug maar de stad weet me op de een of andere manier niet echt te pakken.
Klinkt als een typisch vrouwending.quote:
Wat een onzin zeg. Er is heel veel te zien daar hoor. En een week is echt niet zoveel.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat wil je in vredesnaam een week in Lissabon doen? Dan heb je alles echt wel drie keer gezien. Ik zou ook 2 of 3 dagen een auto huren en een beetje rondrijden langs de kust
Jij hebt echt alleen maar negatieve dingen te zeggen over Portugal he.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Wij zijn daar ook met de auto geweest. Wat een treurige bende is het daar zeg. Dan kun je beter ergens tussen Sesimbra en Setubal of boven Cabo de Roca naar de kust gaan.
Nee hoor, ik ken gewoon de mooiere plekjes.quote:Op maandag 7 januari 2019 08:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Jij hebt echt alleen maar negatieve dingen te zeggen over Portugal he.
Helemaal niet. En wat is er eigenlijk mis met costa da caparica? Het is net zoiets als Scheveningen hoor. Niks mis mee verderquote:Op maandag 7 januari 2019 08:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ken gewoon de mooiere plekjes.
quote:
Is alleen maar een van de bekendste taartjes van Portugalquote:Op maandag 7 januari 2019 07:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klinkt als een typisch vrouwending.
Val je nu even door de mand, je had toch nooit gereisd?quote:Op maandag 7 januari 2019 08:09 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Er is heel veel te zien daar hoor. En een week is echt niet zoveel.
Dat is toch geen taartje druifje. Die heb je in 3 happen op. Of eet jij zo'n ding met een vork?quote:Op maandag 7 januari 2019 09:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pastel_de_Belém
[..]
Is alleen maar een van de bekendste taartjes van Portugal
Taartje/gebakje, komt op hetzelfde neer. Maar je wist wat ik bedoelde en wil me op een woord pakken of had je er nog nooit van gehoord? Ik vermoed het laatstequote:Op maandag 7 januari 2019 09:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is toch geen taartje druifje. Die heb je in 3 happen op. Of eet jij zo'n ding met een vork?
Ik vond de rij voor Pastel de Belem veel te lang in Belem, ik heb genoeg Pastel de Nata gehad in Portugalquote:Op maandag 7 januari 2019 09:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Taartje/gebakje, komt op hetzelfde neer. Maar je wist wat ik bedoelde en wil me op een woord pakken of had je er nog nooit van gehoord? Ik vermoed het laatste
Dankjewel!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:21 schreef Redefine het volgende:
Toffe foto's Geniet ervan. Zelf zit er ook over anderhalve maand
Dat absoluutquote:Op vrijdag 22 februari 2019 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dankjewel!
Iets om naar uit te kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt een prachtige stad
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 11:18:27 ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |