abonnement Unibet Coolblue
pi_177355994
Veel mensen, zowel voor- als tegenstanders van zijn beleid, zullen het erover eens zijn dat Trump ondanks zijn vermeende vermogen gewoon een ordinaire tokkie is wat zijn gedrag betreft.

Baudet, in veel opzichten zijn Nederlandse evenknie, gedroeg zich tijdens het meest recente lijsttrekkersdebat voor de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam eveneens op een manier die hiervoor onvertoond en bovenal ongehoord was.

Wilders heeft al eerder aangetoond zich weinig aan te trekken van de geldende omgangsvormen op het Binnenhof.

Janmaat sloeg uiteraard alles maar een verschil tussen hem en de andere hiervoor genoemde heren is dat Janmaat een marginaal figuur was. Wilders en zeker Trump hebben echter duidelijk hun stempel gedrukt op het publieke debat en hebben enige vorm van macht vergaard.

Wat zijn de gevolgen van deze ontwikkelingen en zou hier iets aan gedaan moeten worden in jullie optiek?

TS begint. Ik vind het storend dat bepaalde debatten veranderen in wedstrijdjes schreeuwen. Debatleiders zouden de deelnemers hierop aan moet spreken, niet alleen om het overzicht te bewaren in een debat maar ook omdat politici anders dergelijk tokkiegedrag normaliseren.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:15:57 #2
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_177356031
Boehoehoe ik deel hun mening niet en noem ze dan tokkies om mijn superioriteit te uiten
pi_177356504
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:15 schreef Lidl het volgende:
Boehoehoe ik deel hun mening niet en noem ze dan tokkies om mijn superioriteit te uiten
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:39:14 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177356651
Dit soort toestanden krijg je dus als politici niet goed zien of aan de mensen laten merken wat er voor problemen zijn binnen de bevolking,

Neem bijvoorbeeld onze gefaalde multiculturele samenleving. Al bijna 30 jaar klagen mensen over allochtonen die veel overlast veroorzaken. En over een gevaarlijke religie die steeds groter aan het worden is. Deze mensen werden jarenlang genegeerd en weggezet als tokkies en racisten.

En sinds een paar jaar worden die mensen opeens wel iets serieuzer genomen, maar ook alleen maar omdat ze massaal op figuren zoals Fortuyn, Wilders, en Baudet hebben gestemd, die duidelijk een bedreiging waren/zijn voor de Nederlandse politiek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:44:37 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177356775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:14 schreef Alexandrier het volgende:
zijn vermeende vermogen
? :')
pi_177356932
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

? :')
Daarover is het laatste woord nog niet gesproken. Dat hij vermogend is zal best maar of 't ook daadwerkelijk zoveel is als ie zelf beweert staat absoluut niet vast.
pi_177357033
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
Dit soort toestanden
Op wat voor toestanden doel je precies?
quote:
Neem bijvoorbeeld onze gefaalde multiculturele samenleving. Al bijna 30 jaar klagen mensen over allochtonen die veel overlast veroorzaken. En over een gevaarlijke religie die steeds groter aan het worden is. Deze mensen werden jarenlang genegeerd en weggezet als tokkies en racisten.

En sinds een paar jaar worden die mensen opeens wel iets serieuzer genomen, maar ook alleen maar omdat ze massaal op figuren zoals Fortuyn, Wilders, en Baudet hebben gestemd, die duidelijk een bedreiging waren/zijn voor de Nederlandse politiek.
Kritiek op de multiculturele samenleving moet volgens jou per definitie gepaard gaan met tokkiegedrag?
  woensdag 21 februari 2018 @ 23:09:28 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177357407
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:14 schreef Alexandrier het volgende:
Veel mensen, zowel voor- als tegenstanders van zijn beleid, zullen het erover eens zijn dat Trump ondanks zijn vermeende vermogen gewoon een ordinaire tokkie is wat zijn gedrag betreft.

Baudet, in veel opzichten zijn Nederlandse evenknie, gedroeg zich tijdens het meest recente lijsttrekkersdebat voor de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam eveneens op een manier die hiervoor onvertoond en bovenal ongehoord was.

Wilders heeft al eerder aangetoond zich weinig aan te trekken van de geldende omgangsvormen op het Binnenhof.

Janmaat sloeg uiteraard alles maar een verschil tussen hem en de andere hiervoor genoemde heren is dat Janmaat een marginaal figuur was. Wilders en zeker Trump hebben echter duidelijk hun stempel gedrukt op het publieke debat en hebben enige vorm van macht vergaard.

Wat zijn de gevolgen van deze ontwikkelingen en zou hier iets aan gedaan moeten worden in jullie optiek?

TS begint. Ik vind het storend dat bepaalde debatten veranderen in wedstrijdjes schreeuwen. Debatleiders zouden de deelnemers hierop aan moet spreken, niet alleen om het overzicht te bewaren in een debat maar ook omdat politici anders dergelijk tokkiegedrag normaliseren.
Trump enige macht vergaard? Oh ja joh?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177357717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Trump enige macht vergaard? Oh ja joh?
Ik maak inderdaad zo nu en dan gebruik van stijlfiguren waarvan understatements er één zijn. Of wil je serieus ontkennen dat Trump momenteel in meer of mindere mate politieke macht heeft?
pi_177358724
Redeloos, Reddeloos, Radeloos.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177358903
Trump is ook echt geen tokkie trouwens. Je kan veel van 'm zeggen, maar dat is ie gewoon niet. Je analyse van Baudet is bevooroordeeld; zoals je zelf al aangaf waren er meerdere voormannen bij betrokken, en ook niet de minsten. Zijn dat ook tokkies?
pi_177358946
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:30 schreef Mr.Major het volgende:
Trump is ook echt geen tokkie trouwens. Je kan veel van 'm zeggen, maar dat is ie gewoon niet. Je analyse van Baudet is bevooroordeeld; zoals je zelf al aangaf waren er meerdere voormannen bij betrokken, en ook niet de minsten. Zijn dat ook tokkies?
Baudet is de hoofdverantwoordelijke aangezien hij begon. Asscher vertoonde op dat moment inderdaad eveneens tokkiegedrag maar dat is als reactie op Baudet. Bovendien is er bij Asscher geen sprake van een patroon.
  donderdag 22 februari 2018 @ 02:47:33 #14
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177359517
Trump, Baudet & Wilders doen inderdaad meermaals aan Tokkie gedrag.
Maar om ze daarom ook als Tokkies te portretteren?
Niet verstandig, wanneer je ook hun volgers in een debat wilt doen participeren.

Maar ach wat zeg ik? Zelf heb ik de hoop al lang opgegeven dat hun kiezer nog een betrouwbaar medium (krant/ TV Radio of internet) volgen, allang opgegeven. Ze kijken alleen nog naar extreem nieuws, de rest zijn leugens volgens hun.
Ze willen van ons betrouwbare bronnen, maar gaan zelfs alleen maar uit van Breitbard en allerlei splinter websites met een hoog complotgehalte.

Ik heb vele jaren geprobeerd de discussie met wederzijds respect te voeren... maar dat is in 90+ % niet mogelijk.

Soms denk ik wel eens, laat die PVV en FvD maar een regering vormen, dan snappen die PVV stemmers eindelijk wat die partij ook voor hun in petto heeft. Ja de FvD zou er grotendeels wel garen bij spinnen als "ook economisch rechtser van de VVD" , maar minder dan waar ze op hopen.
pi_177420378
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:36 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Baudet is de hoofdverantwoordelijke aangezien hij begon. Asscher vertoonde op dat moment inderdaad eveneens tokkiegedrag maar dat is als reactie op Baudet. Bovendien is er bij Asscher geen sprake van een patroon.
Niet om het voor Baudet op te nemen maar bij dat debat was het toch echt Pechtold die begon.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 18:28:39 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177420456
Knap hoe je even stiekem Wilders en Baudet met Janmaat associeert. ^O^.
And so is the past
pi_177434283
Trump is het politieke equivalent van Steve Jobs.

"Some people play their instruments, I play the orchestra"



Wilders is een hofnar, omdat het gezien zijn eigen veiligheidssituatie de enige rol is die hij nog kan spelen.

Baudet is onervaren, maar kan uitgroeien tot een groot staatsman

Veel mensen in Nederland worden afgeschrokken door mensen met een visie en durf of zijn sceptisch. Die kiezen daarom liever voor een boekhouder als Mark Rutte.
pi_177441618
Wat is en doet een tokkie?

Bedoel je de familie Tokkie? Ik zie Trump hetgeen die familie op TV deed namelijk niet doen. Net zoals Baudet en Wilders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')