FOK!forum / Gaming / [Kingdom Come: Deliverance #2] Drinking Skill + veel!
DustPuppydinsdag 20 februari 2018 @ 13:17
Welkom bij het Kingdom Come: Deliverance topic!

Game titel: Kingdom Come: Deliverance
Site: https://www.kingdomcomerpg.com/
Developer: Warhorse
Release Date: 13 februari 2018
Publisher: Deep Silver
Genre: Open world role playing game (Middeleeuwen, realistisch)
Leeftijdscategorie: PEGI 18
Platforms: PC / XBOX One / PS4
Online / offline: Singeplayer

Youtuberij



Onderstaande is aardig spoilerwaardig:

Screenshots
SPOILER
4243788a13605778fbe490d39af79e242637a12d.jpg
Kingdom-Come-Deliverance-PC.jpg
kingdom-come-deliverance-v1-518045.jpg
Korte beschrijving spel:
Kingdom Come: Deliverance is een single-player game met een non-lineaire questline. Het speelt zich af in een interactieve spelwereld die spelers volledig zou moeten onderdompelen in de setting. Kingdom Come zal wapenrusting en kledij bevatten die correct is volgens de periode, gevechtstechnieken, en historische kastelen die mede ontworpen zijn door architecten en historici. In het spel zal ook authentieke muziek te horen zijn die opgenomen werd door Tsjechische muzikanten, gebaseerd op oude middeleeuwse muziekpartituren. (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Come:_Deliverance )

Plot:
SPOILER
Kingdom Come: Deliverance speelt zich af in het Koninkrijk Bohemen dat tijdens de periode waarin het verhaal zich afspeelt tot de Landen van de Boheemse Kroon behoorde, in wat vandaag het huidige Tsjechië is. Act 1 is gebaseerd op het echte gebied tussen Sázava en Rataje nad Sázavou. Het spel begint in het jaar 1403.

De oude koning is dood en zijn erfgenaam is niet sterk genoeg om zijn recht op de troon te beveiligen. De broer van de nieuwe koning ziet zijn kans om de koning te ontvoeren en zijn landen te plunderen, met het oog gericht op zijn eigen bevordering. Deze personages zijn gebaseerd op de historische figuren Keizer Karel IV, Wenceslaus IV en Keizer Sigismund.

Het hoofdpersonage, Henry, is de zoon van een smid. Zijn familie werd op brutale manier vermoord door de binnenvallende legers van Sigismund. Als enige overlevende van zijn familie besluit hij wraak te nemen, en ervoor te zorgen dat de troon weer zal bestegen worden door de rechthebbende erfgenaam, namelijk Wenceslaus IV. Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Come:_Deliverance
Gameplay:
SPOILER
Kingdom Come: Deliverance is een spel met een open wereld (sandbox) en zal gebruik maken van een systeem zonder klassen, waardoor spelers vrij kunnen kiezen in wat ze zich willen specialiseren. Capaciteiten en stats zullen toenemen naargelang de speelstijl van de speler, en hoe deze omgaat in conversaties met andere personages. Tijdens deze conversaties heeft de speler een tijdslimiet om een keuze te maken uit verschillende opties, en deze zullen een waarneembaar effect hebben op de relaties met anderen. De reputatie zal afhangen van deze keuzes en kan daarom gevolgen teweeg brengen.

Er zal een systeem zijn waarbij de speler zal moeten slapen en eten om gezond te blijven. Uitrusting en kledij zullen met verloop van tijd ook verslijten en dienen hierdoor gerepareerd te worden. Ook zal voedsel en een aantal andere waren bederven. Door middel van zogenaamde minigames op maat van het level van de speler kunnen spullen terug gemaakt of verbeterd worden. Ook kan de speler meer spullen bekomen door het gebruik van lockpicking of zakkenrollen, alcohol distilleren of medicijnen maken.

Kingdom Come: Deliverance zal gespeeld worden in first person view en men kan zowel gebruik maken van close combat of van op een afstand aanvallen. Het vechten is gebaseerd op een physics-systeem dat gebruik maakt van inverse kinematica om de reacties van beide strijders te bepalen bij de snelheid en de kracht van een klap. Met het systeem wilt men meer afwisseling en realisme bereiken, met dan ook de optie om verscheidene technieken en combinaties te hanteren. Sommige van deze kunnen worden vrijgespeeld door het verkrijgen van skillpoints. Verschillende wapens hebben een eigen karakter, wat het ene al wat geschikter maakt als een ander in een bepaalde situatie. Om een voorbeeld te geven: een zwaard is een snel wapen dat uitermate geschikt is om klappen toe te dienen en te verweren, maar is minder effectief tegen zware bepantsering.

Quests zijn bedoelt om een open einde te hebben, met meerdere manieren om ze tot een goed einde te brengen. Op deze manier zijn vele personages rendabel. Het verhaal zal enkele grote gebeurtenissen bevatten zoals belegeringen van kastelen en grote slagvelden. Alle NPC's hebben hun eigen routine, en de speler kan op deze ook een invloed hebben. De personages kunnen dan zelf ook weer hun eigen reactie op de speler hebben. Zo kunnen ze de speler aangeven aan de autoriteiten, die de speler dan zullen bestraffen naargelang de misdaad. Dit kan een boete zijn, een celstraf, hem een werkstraf geven of zelfs de speler martelen. HAPPY HAPPY JOY JOY! (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Come:_Deliverance )
Control Sheet:
SPOILER
controls.jpg
World Map:
SPOILER
i7r7b63oitf01.jpg
DustPuppydinsdag 20 februari 2018 @ 13:19
Kan een mod even een #2 bij de titel zetten?
MMaRsudinsdag 20 februari 2018 @ 13:23
idd triest 2dope.. zielig dat een gianybomb ook geen quicklook doet
DustPuppydinsdag 20 februari 2018 @ 13:44
Ik ga maar eens een nachtje bij mensen inbreken.

Mijn lockpicking en pickpocketing skill moet echt omhoog.
2dopedinsdag 20 februari 2018 @ 13:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:19 schreef DustPuppy het volgende:
Kan een mod even een #2 bij de titel zetten?
Yup
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:23 schreef MMaRsu het volgende:
idd triest 2dope.. zielig dat een gianybomb ook geen quicklook doet
Nee wtf is daar ook aan de hand. Hun laatste review was van Battlefront II :')
MMaRsudinsdag 20 februari 2018 @ 15:27
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:44 schreef 2dope het volgende:
Eurogamer review staat inmiddels ook online. Jammer dat de reviewer de afwezigheid van 'PoC' weer dermate zwaar laat wegen dat er niet eens een recommended rating vanaf kan, terwijl als je de review leest overal in doorklinkt dat het een rock solid (albeit buggy) RPG is.

Jammer dat ik als 'policor' te boek staand persoon moet constateren dat ook EG zwicht voor politieke correctheid in gamereviews. Zelf áls Vavra een dubieus figuur is (met z'n t-shirts van nazi-bands), zou ik een game van zijn hand daar niet op afrekenen. Je kunt wat mij betreft dat soort zaken aangaande de 'artist' best aankaarten, maar niet in een review over de 'art', tenzij politieke ideeën overduidelijk naar voren komen in de game zelf, wat bij KC:D gewoon niet het geval is.

http://www.eurogamer.net/(...)e-deliverance-review
Ik vind het enorm triest eigenlijk dat er zoveel sites over vallen en maar met hun vingertje wijzen naar een heel team wat aan een game heeft gewerkt terwijl er wellicht maar 1 rotte appel tussen zit ( de lead dev ). Ook al is hij een fucking mongool en heeft hij een hekel aan gekleurde mensen, dan geniet ik nog steeds van deze game. Zijn kijk op de wereld schemert namelijk op geen enkel moment in de game door in mijn ervaring.

Als je ook gaat zoeken naar de mogelijkheden van donkere mensen in het tijdsperk en de locatie waar de game zich afspeelt dan zal je die waarschijnlijk niet vinden rondom dat tijdperk in en om Bohemia. Wellicht dat deze er wel waren in bijvoorbeeld Praag wat ook wel een trade hub was in die tijd. Maar in een soort van Drentse provincie van 6x6KM ga je die echt niet zomaar vinden op het platteland anno 1400. Misschien een enkeling, 1 op 100.000 ofzo. Nou dan kan je het er maar beter gewoon niet indoen, ipv om de mensen tevreden te stellen die nu zo aan het janken zijn dat het een racistische game is en als je hem koopt steun je een nazi en een racist.

Dus ik vind het ook fucking belachelijk dat sites zoals Waypoint helemaal Kingdom Come Deliverance geen coverage geven ( maar wel een artikel erover schrijven waarom ze geen artikelen schrijven over KCD :')!!! ) en een goede site zoals Giantbomb niet eens een quicklook doet van een game die meer dan 500k verkoopt in slechts een paar dagen.

Lekker het hele team van mensen die eraan hebben gewerkt te kakken zetten omdat de lead dev dan waarschijnlijk een racist is.

Ik vind het ook belangrijk om gewoon respect te hebben voor elkaar als medemens, maar dat betekend toch niet dat ik de game niet los zou kunnen zien van 1 persoon die eraan heeft gewerkt? Als je kijkt naar sommige gasten die gaan helemaal los op deze game en iedereen die het koopt is zelf een racist of nazi supporter. Om te kotsen die high and mighty attitude.
Nibb-itdinsdag 20 februari 2018 @ 15:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik vind het enorm triest eigenlijk dat er zoveel sites over vallen en maar met hun vingertje wijzen naar een heel team wat aan een game heeft gewerkt terwijl er wellicht maar 1 rotte appel tussen zit ( de lead dev ). Ook al is hij een fucking mongool en heeft hij een hekel aan gekleurde mensen, dan geniet ik nog steeds van deze game. Zijn kijk op de wereld schemert namelijk op geen enkel moment in de game door in mijn ervaring.
Caravaggio was een moordenaar en Gauguin zat aan kinderen, wat zullen we daar eens mee doen? Ik vind trouwens dat hem nogal wat wordt aangewreven op basis van een paar tweetjes uit 2014 en een bandshirt, maar soit.
NothingHappeneddinsdag 20 februari 2018 @ 17:05
Ik vind het een meesterlijk spel, lang op gewacht met smart en het is zoveel meer dan ik had verwacht. Dat de lead dev softspot voor gamergate had/heeft, is eerlijk gezegd helemaal aan me voorbijgegaan. Het is jammer ja, maar dat doet niks af aan de grootsheid van de game.

Het valt me op dat de reviews over het algemeen mild tot veroordelend zijn en het lijkt erop of ze elkaar allemaal achterna lopen om maar niet de indruk te wekken dat ze op een of andere manier standpunten tolereren niet niet policor zijn. Kwalijke zaak, want de game wordt hiermee dus niet beoordeeld, maar de achterlijke standpunten van een boze baardmans.
MMaRsudinsdag 20 februari 2018 @ 17:42
Ondertussen verkoopt de game gelukkig goed, maar wel belachelijk dat het zeer selectief is welke game niet en welke game wel coverage krijgt.

Ik heb niks gemerkt van het feit dat er in TW3 geen donkere mensen voorkomen.
Notorious_Roydinsdag 20 februari 2018 @ 18:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik vind het enorm triest eigenlijk dat er zoveel sites over vallen en maar met hun vingertje wijzen naar een heel team wat aan een game heeft gewerkt terwijl er wellicht maar 1 rotte appel tussen zit ( de lead dev ). Ook al is hij een fucking mongool en heeft hij een hekel aan gekleurde mensen, dan geniet ik nog steeds van deze game. Zijn kijk op de wereld schemert namelijk op geen enkel moment in de game door in mijn ervaring.

Als je ook gaat zoeken naar de mogelijkheden van donkere mensen in het tijdsperk en de locatie waar de game zich afspeelt dan zal je die waarschijnlijk niet vinden rondom dat tijdperk in en om Bohemia. Wellicht dat deze er wel waren in bijvoorbeeld Praag wat ook wel een trade hub was in die tijd. Maar in een soort van Drentse provincie van 6x6KM ga je die echt niet zomaar vinden op het platteland anno 1400. Misschien een enkeling, 1 op 100.000 ofzo. Nou dan kan je het er maar beter gewoon niet indoen, ipv om de mensen tevreden te stellen die nu zo aan het janken zijn dat het een racistische game is en als je hem koopt steun je een nazi en een racist.

Dus ik vind het ook fucking belachelijk dat sites zoals Waypoint helemaal Kingdom Come Deliverance geen coverage geven ( maar wel een artikel erover schrijven waarom ze geen artikelen schrijven over KCD :')!!! ) en een goede site zoals Giantbomb niet eens een quicklook doet van een game die meer dan 500k verkoopt in slechts een paar dagen.

Lekker het hele team van mensen die eraan hebben gewerkt te kakken zetten omdat de lead dev dan waarschijnlijk een racist is.

Ik vind het ook belangrijk om gewoon respect te hebben voor elkaar als medemens, maar dat betekend toch niet dat ik de game niet los zou kunnen zien van 1 persoon die eraan heeft gewerkt? Als je kijkt naar sommige gasten die gaan helemaal los op deze game en iedereen die het koopt is zelf een racist of nazi supporter. Om te kotsen die high and mighty attitude.
Als mijn leidinggevende een mafklapper is neem ik gewoon ontslag. Waarom denk je dat ik niet meer bij FOK! zit?
Nibb-itdinsdag 20 februari 2018 @ 18:59
quote:
This is hotfix patch for the following issues:

Fix for R2 button being non-responsive in combat
Fix for issues in quests with Hans Capon
Fix for quest Ginger in a Pickle

The version displayed in Main menu is 1.2.5

This patch is compatible with all current mods (in as much as these mods are compatible with our game).

MMaRsudinsdag 20 februari 2018 @ 19:01
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als mijn leidinggevende een mafklapper is neem ik gewoon ontslag. Waarom denk je dat ik niet meer bij FOK! zit?
Ja ik zou ook wel graag zonder eten zitten vanwege mijn principes maar helaas leven we in een echte wereld :')
MMaRsudinsdag 20 februari 2018 @ 19:20
3000721-rattay.png
Nibb-itdinsdag 20 februari 2018 @ 22:18
Ik heb het gevoel dat ik wat lagere frames heb sinds 1.2.5, iemand anders daar ook last van?
Dranksterwoensdag 21 februari 2018 @ 00:12
Zojuist met Hans afgesproken om naar the bathouse te gaan in evening. Moet je dan in de evening op dezelfde dag of een evening?
DustPuppywoensdag 21 februari 2018 @ 07:55
Gister voor een vriendelijk duel uitgedaagd. Maak die meesterlijke duplieren move en is die gast ineens dood.

Oops... :{
2dopewoensdag 21 februari 2018 @ 09:53
Gisteravond eindelijk uitgespeeld, kolere dat was een lange zit. Volgens mij een uurtje of 50 met zo'n 80% van de side quests afgevinkt. Maar wat een fijne game, petje af voor Warhorse als indie studio. Volgens mij gaat het ook behoorlijk lekker met de verkopen, dat ze de vruchten maar mogen plukken B:)B

new_team_photo2017.jpg
MMaRsuwoensdag 21 februari 2018 @ 10:11
Wat een kut nazi's ook allemaal daar he :r kijk ze staan

vieze white males bahbah :r er zit niet eens een neger in het dev team zie ik al, tja daar gaat het al fout

/s obviously

[ Bericht 3% gewijzigd door MMaRsu op 21-02-2018 10:41:18 ]
Geraltwoensdag 21 februari 2018 @ 10:27
Ik heb het allemaal maar half meegekregen, maar om welke tweets en welk shirt gaat dit nou helemaal?
Geraltwoensdag 21 februari 2018 @ 10:30
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:53 schreef 2dope het volgende:
Gisteravond eindelijk uitgespeeld, kolere dat was een lange zit. Volgens mij een uurtje of 50 met zo'n 80% van de side quests afgevinkt.
Ik zit al royaal over de helft van de 50 uur en moet die Reeky gaan zoeken nu. Volgens mij zit ik nog heel in het begin toch? :@
Geraltwoensdag 21 februari 2018 @ 10:31
Ow en wat je punt is nadat je hem hebt uitgespeeld van 0-10 zegmaar, aangezien je ook die review op FOK!games had geschreven. Nog punten die je wilt veranderen daaraan nu je de game helemaal uitgespeeld hebt? :)
2dopewoensdag 21 februari 2018 @ 11:00
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zit al royaal over de helft van de 50 uur en moet die Reeky gaan zoeken nu. Volgens mij zit ik nog heel in het begin toch? :@
Dat is behoorlijk vroeg in de game ja.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:31 schreef Geralt het volgende:
Ow en wat je punt is nadat je hem hebt uitgespeeld van 0-10 zegmaar, aangezien je ook die review op FOK!games had geschreven. Nog punten die je wilt veranderen daaraan nu je de game helemaal uitgespeeld hebt? :)
Niet echt, minpunten over bugs, AI/pathing en instabiliteit blijven overeind staan. Misschien als extra persoonlijk minpuntje dat het net iets te makkelijk is uiteindelijk. Als je een bepaalde drempel over bent wordt de game niet meer moeilijker en raak je overpowered. OP is best leuk spelen - ik heb dan ook een hekel aan games waarin vijanden meelevelen - maar die drempel kwam wel wat te vroeg. Daardoor had ik bij de grote slagvelden en het eindgevecht een beetje een 'was dat het'-gevoel.

Verder gesterkt in m'n mening over de main quests, die blijven tot het einde ontzettend sterk. Ook de massale gevechten zijn behalve leuk gewoon hilarisch vanwege de vrijheid die je hebt. Mijn Henry was een badass tank dus ik rende meestal voorop in de voorhoede, maar je kunt er ook voor kiezen om van een afstandje pijlen te schieten, of vijandelijke mobs te flankeren/backstabben, of als een laffe haas te wachten tot vijandelijke mobs in de minderheid zijn gebracht door je collega's, en dan lekker mee ganken... Heerlijk O+
MMaRsuwoensdag 21 februari 2018 @ 11:47
Er zijn al mods voor rebalancing tegen de endgame aan
Nibb-itwoensdag 21 februari 2018 @ 12:33
Op hoeveel uur zitten jullie inmiddels, vrienden? Ik tik zo ongeveer tegen de veertig aan, en ik moet Ginger nog vinden.
murpwoensdag 21 februari 2018 @ 12:46
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:33 schreef Nibb-it het volgende:
Op hoeveel uur zitten jullie inmiddels, vrienden? Ik tik zo ongeveer tegen de veertig aan, en ik moet Ginger nog vinden.
oh, die ben ik ook aan het zoeken!
MMaRsuwoensdag 21 februari 2018 @ 13:12
ginger zit in t bos
Geraltwoensdag 21 februari 2018 @ 14:18
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:12 schreef MMaRsu het volgende:
ginger zit in t bos
bij de millers toch?
MMaRsuwoensdag 21 februari 2018 @ 15:15
Hoppa ze tweeten bij DeepSilver gewoon over de goede fok review _O_

https://twitter.com/DeepSilverBLX/status/966236110073581568
murpwoensdag 21 februari 2018 @ 15:34
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:12 schreef MMaRsu het volgende:
ginger zit in t bos
ssssst
Geraltwoensdag 21 februari 2018 @ 17:11
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:15 schreef MMaRsu het volgende:
Hoppa ze tweeten bij DeepSilver gewoon over de goede fok review _O_

https://twitter.com/DeepSilverBLX/status/966236110073581568
Nice _O_
murpdonderdag 22 februari 2018 @ 19:34
Speltip #1

Ga niet in de nacht zwaardvechten :')
murpdonderdag 22 februari 2018 @ 22:22
:r
Nibb-itdonderdag 22 februari 2018 @ 22:23
Father Godwin _O_
Rolstoelvandaalvrijdag 23 februari 2018 @ 08:30
Lockpicking op de ps4, ik krijg niet 1 easy lock open en kan nergens een very easy lock vinden. Iemand die er één weet staan, waarop ik de eerste keren kan oefenen?
MMaRsuvrijdag 23 februari 2018 @ 09:12
Bij de miller zou een very easy lock moeten zijn d8 ik.
Rolstoelvandaalvrijdag 23 februari 2018 @ 10:59
De kist die ik van hem moet open maken is voor mij een easy lock en dat wil maar niet lukken. Is er daar dan nog een andere die ik nog niet gevonden heb? Heerlijke game enkel dat lockpicking is zeer frustrerend.
NothingHappenedvrijdag 23 februari 2018 @ 11:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De kist die ik van hem moet open maken is voor mij een easy lock en dat wil maar niet lukken. Is er daar dan nog een andere die ik nog niet gevonden heb? Heerlijke game enkel dat lockpicking is zeer frustrerend.
Ja, ik dacht het wel. Als je bij de miller de deur uitloopt waar je bed staat dan is er links een schuur. Daar zit een deur in met een very easy lock.
Rolstoelvandaalvrijdag 23 februari 2018 @ 11:09
Straks eens beter zoeken. Alvast bedankt.
Rickocumvrijdag 23 februari 2018 @ 21:49
Toch maar gezeicht voor het spel.

Zag ik tot mijn geluk dat de patch van 1.3 wordt gedownload.

FPS valt me wel tegen. Speel op de ps pro. Al was het maar vijf minuten (toen moest ik weer alcohol drinken). Morgen zal ik een mini review geven.
Geraltzaterdag 24 februari 2018 @ 16:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:49 schreef RickoKun het volgende:
Speel op de ps pro.
Ja daar ga je al he Ricko :D
Rickocumzaterdag 24 februari 2018 @ 17:38
Ben niet heel veel verder want het is vertyfte moeilijk om te lockpicken :')
MMaRsuzaterdag 24 februari 2018 @ 18:54
Is ook niet verplicht toch
Rickocumzaterdag 24 februari 2018 @ 19:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:54 schreef MMaRsu het volgende:
Is ook niet verplicht toch
Meh, ik zorg idd wel dat ik eerst wat anders ga doen.
Rolstoelvandaalzaterdag 24 februari 2018 @ 19:53
Ik bleek gesaved te hebben net voor ik gisteren stopte. Deze morgen dus geen lockpicks meer. Ik heb dan maar eerst die quest voor die ring helemaal afgemaakt.
Daarna kon ik van die miller lockpicks kopen. Pas toen kon ik beginnen oefenen op dat very easy lock. Dat lukte na enkele keren.
Kan nu dus eindelijk lockpicking gebruiken. 't Is nog altijd niet gemakkelijk. Bedankt nog om me op dat very easy slot te wijzen.

Vandaag ook alchemy, pickpocketing en reading geleerd.
Rickocumzaterdag 24 februari 2018 @ 21:04
Ik wacht wel op die patch. Met een beetje ongeluk zit de sweet spot niet bij de buitenste diameter en dan kan je nauwelijks speling hebben met je controller. Is echt frustrerend.
MMaRsuzaterdag 24 februari 2018 @ 22:46
Je moet beginnen met very easy locks
Rickocumzaterdag 24 februari 2018 @ 23:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:46 schreef MMaRsu het volgende:
Je moet beginnen met very easy locks
Op de console is het niet te doen. PC schijnt tien keer makkelijker te wezen.
Mothzorzondag 25 februari 2018 @ 08:35
Lockpicking is voor mij ook echt een gamebreaker. Ik kom er maar niet doorheen omdat ik lockpicking uit de weg moet gaan (tegen zin in) of het gewoon niet lukt.

Inmiddels een update (1.2) binnen op de Xbox, maar lockpicking is nog steeds ronduit onmogelijk met een controller.
Rickocumzondag 25 februari 2018 @ 09:02
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 08:35 schreef Mothzor het volgende:
Lockpicking is voor mij ook echt een gamebreaker. Ik kom er maar niet doorheen omdat ik lockpicking uit de weg moet gaan (tegen zin in) of het gewoon niet lukt.

Inmiddels een update (1.2) binnen op de Xbox, maar lockpicking is nog steeds ronduit onmogelijk met een controller.
Ik ben maar gewoon verder gegaan met andere quests.
Met de 1.3 patch zou het makkelijker moeten zijn. Maar nog niet een release date bekend.

Ik vind het voor de rest een superchill spel overigens.
Rolstoelvandaalzondag 25 februari 2018 @ 09:16
De tip die mij enorm heeft geholpen met lockpicking is de volgende. Het lockpicking scherm verlaten en opnieuw er in gaan tot dat de sweet spot aan de buitenste rand zit. Dat maakt het veel makkelijker om vlot rond te gaan. Het is ook belangrijk dat je het vrij snel doet.

Het wilde bij mij ook totaal niet lukken op een easy lock. Maar na 1 very easy lock en de bovenstaande tip ging het plots wel goed. Nog steeds niet heel gemakkelijk. Toch wel het meest vervelende lockpicking mechanisme dat ik ooit in een game ben tegen gekomen.
MMaRsuzondag 25 februari 2018 @ 11:54


Geraltzondag 25 februari 2018 @ 17:30
Eindelijk tijd om weer te spelen; heb ik een update van 10 gieg. Godverdomme. :')

Op de One X. Geen idee wat die update allemaal doet. Afwachten. :(
Geraltzondag 25 februari 2018 @ 17:31
200Mb/s, niet slecht via wifi O+
Geraltzondag 25 februari 2018 @ 17:32
Ik snap niet dat mensen dat lock picken zo lastig vinden. Op de One X is het echt appeltje eitje.
sandermansmaandag 26 februari 2018 @ 10:52
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:32 schreef Geralt het volgende:
Ik snap niet dat mensen dat lock picken zo lastig vinden. Op de One X is het echt appeltje eitje.
Moest even een paar keer oefenen maar nu gaat het aardig met de (very) easy locks. Bij de tanner naast Miller Peshek zit een very easy lock, en als je die gedaan hebt kun je de hond laten blaffen zodat de tanner even buitenkomt, weer naar binnen gaat en de deur weer op slot draait. Dan kun je het redelijk snel achter mekaar doen :)
- edit: 's Nachts kan dit wanneer de tanner slaapt, overdag werkt het niet denk ik
2dopemaandag 26 februari 2018 @ 14:18
Ik lees veel over de moeilijkheidsgraad, bijv. Tweakers schrijft in hun review "een van de moeilijkste games die we ooit hebben moeten beoordelen". Wtf? Ik heb echt het idee dat ik iets gemist heb. Zo hoor ik bijvoorbeeld dat mensen veel moeite hadden met Runt. Die gast ging echt na een paar voltreffers neer en al zijn aanvallen zijn doodeenvoudig te counteren. Ik vond hem nauwelijks moeilijker dan een doorsnee Cuman. Hell, twee Cumans zijn al moeilijker dan Runt omdat je op hem gewoon indivdiueel kunt focussen.

Vraag me echt af waar die grote verschillen in ervaringen vandaan komen. Ik heb serieus sinds ongeveer 1/3 progress (combat-wise) nergens moeite mee gehad, het eindgevecht meegeteld. Het enige moment waarop ik sindsdien nog een keer stierf was toen ik in zo'n epic slagveld voorop rende en als eerste een groepje van 10 man ofzo besprong. Maar zelfs als je gevechten niet eerlijk kunt winnen kun je de zwakzinnige A.I. vaak gewoon uitbuiten, of een beetje rondjes om ze heen rijden terwijl je ze bestookt met pijlen (aangezien er na de proloog opeens nergens meer vijandelijke ruiters te vinden zijn).

Is er met recente patches nog iets gebuffed ofzo?
DustPuppymaandag 26 februari 2018 @ 14:21
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:18 schreef 2dope het volgende:
Ik lees veel over de moeilijkheidsgraad, bijv. Tweakers schrijft in hun review "een van de moeilijkste games die we ooit hebben moeten beoordelen". Wtf? Ik heb echt het idee dat ik iets gemist heb. Zo hoor ik bijvoorbeeld dat mensen veel moeite hadden met Runt. Die gast ging echt na een paar voltreffers neer en al zijn aanvallen zijn doodeenvoudig te counteren. Ik vond hem nauwelijks moeilijker dan een doorsnee Cuman. Hell, twee Cumans zijn al moeilijker dan Runt omdat je op hem gewoon indivdiueel kunt focussen.

Vraag me echt af waar die grote verschillen in ervaringen vandaan komen. Ik heb serieus sinds ongeveer 1/3 progress (combat-wise) nergens moeite mee gehad, het eindgevecht meegeteld. Het enige moment waarop ik sindsdien nog een keer stierf was toen ik in zo'n epic slagveld voorop rende en als eerste een groepje van 10 man ofzo besprong. Maar zelfs als je gevechten niet eerlijk kunt winnen kun je de zwakzinnige A.I. vaak gewoon uitbuiten, of een beetje rondjes om ze heen rijden terwijl je ze bestookt met pijlen (aangezien er na de proloog opeens nergens meer vijandelijke ruiters te vinden zijn).

Is er met recente patches nog iets gebuffed ofzo?
Ik heb Runt ook met redelijk wat simpele combos en een meisterhau neergekregen.

Stelde inderdaad niet veel voor.
2dopemaandag 26 februari 2018 @ 14:33
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik heb Runt ook met redelijk wat simpele combos en een meisterhau neergekregen.

Stelde inderdaad niet veel voor.
Precies. Was wel een tof gevecht verder, mooi aangekleed qua setting en lekker je wraakgevoelens botvieren..
Maar moeilijk was het niet.

Hoe ver ben je inmiddels qua MQ?
DustPuppymaandag 26 februari 2018 @ 14:34
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:33 schreef 2dope het volgende:

[..]

Precies. Was wel een tof gevecht verder, mooi aangekleed qua setting en lekker je wraakgevoelens botvieren..
Maar moeilijk was het niet.

Hoe ver ben je inmiddels qua MQ?
In Sassau op zoek naar kwik.

Ik had meer moeite met Ulrich, maar dat kwam omdat die ook een schild had.

En dat hoort ook moeilijker te zijn. Ik weet niet of je ooit in het echt met je langzwaard tegenover een zwaard-en-schild vechter hebt gestaan, maar geloof me dat is super kut.

Dus wat dat betreft wel realistisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 26-02-2018 14:41:26 ]
2dopemaandag 26 februari 2018 @ 14:48
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 14:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In Sassau op zoek naar kwik.
Ah yes.
SPOILER
Valsmunterij shizzle toch?
quote:
Ik had meer moeite met Ulrich, maar dat kwam omdat die ook een schild had.

En dat hoort ook moeilijker te zijn. Ik weet niet of je ooit in het echt met je langzwaard tegenover een zwaard-en-schild-vechter hebt gestaan, maar geloof me dat is superkut.

Dus wat dat betreft wel realistisch.
Geloof ik wel ja. Nee, ik heb wel ooit geschermd als een soort dagbesteding maar komt niet echt in de buurt denk ik.

Toch blijft een afgezonderde vijand m.i. erg makkelijk omdat je een 100% kans hebt om zijn aanvallen te pareren. Iedere aanval wordt buitengewoon duidelijk getelegraphed, en daarnaast heb je ook nog eens die slow-motion. Zou wel tof zijn om dat uit te kunnen zetten, krijg je wat vloeiendere (en pittigere) gevechten ipv steeds zo'n pauze waarin je rustig kunt bedenken wat je terug gaat doen.
Rickocummaandag 26 februari 2018 @ 18:28
Combat is inderdaad prima te pruimen.
Wordt wel soms gepwned als ik twee of drie tegenover me heb staan. Maar ik ben nog niet zo ver dat ik bepaalde combo’s kan.

Die lockpickerij pak ik volgend weekend wel op. Ben sowieso niet echt van het thieven. Van de armor van die gekillde bandieten kan je flink wat money maken. Alles op t paard en inleveren maar :D
MMaRsumaandag 26 februari 2018 @ 18:37
Ja is ook realistisch dat je niet zomaar ff 3 gasten kan killen

als 3 gasten met zwaarden op jou gaan inbeuken ben ik benieuwd of je ze in t echt wel kan killen :p
Notorious_Roymaandag 26 februari 2018 @ 19:46
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:37 schreef MMaRsu het volgende:
Ja is ook realistisch dat je niet zomaar ff 3 gasten kan killen

als 3 gasten met zwaarden op jou gaan inbeuken ben ik benieuwd of je ze in t echt wel kan killen :p
Makkelijk.
murpmaandag 26 februari 2018 @ 19:46
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Makkelijk.
:D
Rickocummaandag 26 februari 2018 @ 20:25
Heb veel anime gekeken dus ik kan dat wel met katana’s enso gr gr Yi Long
Rolstoelvandaaldinsdag 27 februari 2018 @ 08:40
Ik zie mensen het regelmatig hebben over een staircase bug. Maar ik heb nog geen enkel probleem opgemerkt met een trap? Iemand die weet waar men het over heeft?

Vandaag zou er trouwens een patch moeten zijn. Zeker voor de pc versie maar hopelijk ook voor de consoles. Ik speel zelf de ps4 versie.
2dopedinsdag 27 februari 2018 @ 08:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:40 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik zie mensen het regelmatig hebben over een staircase bug. Maar ik heb nog geen enkel probleem opgemerkt met een trap? Iemand die weet waar men het over heeft?

Vandaag zou er trouwens een patch moeten zijn. Zeker voor de pc versie maar hopelijk ook voor de consoles. Ik speel zelf de ps4 versie.
Heb wel een paar keer gemerkt dat ik een trap niet op kwam, maar als je blijft proberen lukt het uiteindelijk wel door sprinten/springen. Probleem is reproduceerbaar in Sassau boven het kasteel, als je naar de bovenste balustrade wil (waar Radzig ook heen en weer loopt).

Ik vind het vreemder dat ik nog niemand heb gehoord over een issue dat je niet door een deuropening past. Heb dat een stuk of vier keer gehad waarvan ik één keer gewoon echt een oudere savegame moest laden omdat ik er met geen mogelijkheid meer doorheen kwam.
sandermansdinsdag 27 februari 2018 @ 09:34
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:55 schreef 2dope het volgende:

[..]

Heb wel een paar keer gemerkt dat ik een trap niet op kwam, maar als je blijft proberen lukt het uiteindelijk wel door sprinten/springen. Probleem is reproduceerbaar in Sassau boven het kasteel, als je naar de bovenste balustrade wil (waar Radzig ook heen en weer loopt).

Ik vind het vreemder dat ik nog niemand heb gehoord over een issue dat je niet door een deuropening past. Heb dat een stuk of vier keer gehad waarvan ik één keer gewoon echt een oudere savegame moest laden omdat ik er met geen mogelijkheid meer doorheen kwam.
In Rattay heb ik wel een keer gehad dat ik niet soepel er vanaf kon en even moest springen.
De deur-bug wel van gehoord maar gelukkig niet gehad nog want dan ben je dus je progress kwijt...

Gisteren even een tijdje wezen sparren met cpt Rubarb en begin de perfect block met riposte aardig onder de knie te krijgen. Tegelijkertijd ook nog wat skills hierdoor verbeterd.
Ik ben nog heel erg aan het begin want helaas niet zoveel tijd als ik zou willen, de manier van saven maakt het ook lastiger om even snel een kwartier/half uur te spelen nu ik nog niet genoeg Schnapps heb. :s)
MMaRsudinsdag 27 februari 2018 @ 10:52
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 08:55 schreef 2dope het volgende:

[..]

Heb wel een paar keer gemerkt dat ik een trap niet op kwam, maar als je blijft proberen lukt het uiteindelijk wel door sprinten/springen. Probleem is reproduceerbaar in Sassau boven het kasteel, als je naar de bovenste balustrade wil (waar Radzig ook heen en weer loopt).

Ik vind het vreemder dat ik nog niemand heb gehoord over een issue dat je niet door een deuropening past. Heb dat een stuk of vier keer gehad waarvan ik één keer gewoon echt een oudere savegame moest laden omdat ik er met geen mogelijkheid meer doorheen kwam.
Ja dat had ik laatst een x.. na veel proberen kwam ik er weer uit tho.. dat was wel fucked
Geraltdinsdag 27 februari 2018 @ 18:34
Ik moet nog altijd reeky zoeken. Uuuren verder inmiddels en niet echt het gevoel dat ik nou zo heel veel sidequests gedaan heb eerlijk gezegd. Een stuk of 3 hooguit. Ik ga met gemak over de 150 uur voordat ik hem uit heb als dit zo doorgaat :D
Rickocumdinsdag 27 februari 2018 @ 19:03
Ik had zin in een toffe sidequest met hallucinaties enzo. Doldwaze fun.

Totdat ik ineens mijn lockpicking skills moest gaan gebruiken :') reload dan maar.
MMaRsudinsdag 27 februari 2018 @ 22:34
Ga gewoon lvlen op die very easy chest
Geraltwoensdag 28 februari 2018 @ 18:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:03 schreef RickoKun het volgende:
Ik had zin in een toffe sidequest met hallucinaties enzo. Doldwaze fun.

Totdat ik ineens mijn lockpicking skills moest gaan gebruiken :') reload dan maar.
was dat die quest met die wijven die hallucinante middelen op hun kut smeerden?
Rickocumwoensdag 28 februari 2018 @ 18:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 22:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ga gewoon lvlen op die very easy chest
Ten eerste vind ik het van mijzelf lastig. Ik kan alles goed, maar ga maar eens met de ps4 pookjes die shit doen. Hierboven lukt het wel iemand maar ik ga niet als een beverige autist elke keer vantevoren mijn spelletje saven omdat het onevenredig lastig is op de ps4 in tegenstelling tot de PC.

Ten tweede houdt ie na een stuk of acht keer proberen op en moet ik het spel herladen.
Rickocumwoensdag 28 februari 2018 @ 18:57
quote:
11s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

was dat die quest met die wijven die hallucinante middelen op hun kut smeerden?
Ja :')
Geraltwoensdag 28 februari 2018 @ 19:27
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:57 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja :')
goeie quest. 8-)
Rickocumwoensdag 28 februari 2018 @ 22:23
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

goeie quest. 8-)
Heb ook die quest met die priester gehad :D Vond ik geweldig!
Geraltdonderdag 1 maart 2018 @ 00:06
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:23 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Heb ook die quest met die priester gehad :D Vond ik geweldig!
ik moest zo hard lachen om die priester dat ie bijna stond te kotsen in de kerk daags na die zuippartij _O-
sandermansvrijdag 2 maart 2018 @ 16:09
Patch van 300 nogwat MB, installeren duurt wel lang bij mij op de PS4 dus van armoede maar op fok! tijdens het wachten.. :s)

Gisteren toevallig ook de priester en die wijven gedaan, moest wel even gniffelen bij de locatie van het lockpicken _O-
Nu onderweg naar Rattay want ik had niet opgelet en had bij de vraag om die taak over te nemen "nee" gezegd.
Geraltzondag 4 maart 2018 @ 17:32
Wat een vette game dit _O_

Zit er 50+ uur in, bak nog geen fluit van vechten en moet nu dat kamp van die reeky gaan scouten.

Dat is qua main quest nog altijd erg in het begin toch? :@
ems.maandag 5 maart 2018 @ 21:02
Ik heb een tijdje heel erg genoten van deze game maar merkte dat ik toch wel vrij snel een beetje te sterk werd en alle uitdaging eigenlijk verdween. Ik laat hem voor nu even liggen en wacht een paar patches af. En dan ga ik allicht ook mods checken die in ieder geval de combat wat gecompliceerder maken :)
2dopedinsdag 6 maart 2018 @ 09:30
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:02 schreef ems. het volgende:
Ik heb een tijdje heel erg genoten van deze game maar merkte dat ik toch wel vrij snel een beetje te sterk werd en alle uitdaging eigenlijk verdween. Ik laat hem voor nu even liggen en wacht een paar patches af. En dan ga ik allicht ook mods checken die in ieder geval de combat wat gecompliceerder maken :)
Herkenbaar ja. Heb ik trouwens niet eens zoveel problemen mee, game was desondanks nog steeds erg leuk.

Afgelopen weekend heb ik de interessantste mods ff uitgeprobeerd, zit wel tof spul tussen maar er is nog geen officiële support (dus geen externe assets mogelijk). Veel 'mods' zijn simpelweg console-commando's en andere exploits.

Je hebt bijvoorbeeld wel mods als Dangerous Roads, die is wel dope want dan krijg je meer encounters tijdens fast-travel. Die kun je dan combineren met een andere mod, More Enemies, waarmee enemy mobs worden vergroot. Bestaat iedere encounter meteen uit vijf of zes Cumans. Verder is er een mod die het slowmotion-effect weghaalt, wat een toffe extra edge geeft aan de combat.

Later deze week zet ik een overzichtje online met de tofste mods, zal ik hier dan ook ff droppen.
MMaRsudinsdag 6 maart 2018 @ 10:00
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:02 schreef ems. het volgende:
Ik heb een tijdje heel erg genoten van deze game maar merkte dat ik toch wel vrij snel een beetje te sterk werd en alle uitdaging eigenlijk verdween. Ik laat hem voor nu even liggen en wacht een paar patches af. En dan ga ik allicht ook mods checken die in ieder geval de combat wat gecompliceerder maken :)
Er zijn al meerdere mods die de combat rebalancen in de endgame.
44rdbeidinsdag 6 maart 2018 @ 23:09
Mooi spel, ook leuk dat het geld niet voor het oprapen ligt en je de eerste uren als een pauper moet doorbrengen. Ik heb me voorgenomen om het spel de eerste keer als eerlijke burger te spelen en dus niet te gaan stelen, dat past ook meer bij Henry imo.
2dopewoensdag 7 maart 2018 @ 10:50
Mogelijk interessant voor pc-spelers:

15 subtiele mods voor Kingdom Come: Deliverance
sandermansvrijdag 9 maart 2018 @ 15:27
Gisteren bezig geweest met het zoeken van de ancient treasures die bij de special edition zit. Ten eerste mogen ze die zak hooi die de tekeningen gemaakt heeft weleens tekenles geven, ten tweede was ik éindelijk bij de laatste.. had ik een lockpick skill van 10 nodig (heb 6) |:(

Nu zo'n 40 uur erin zitten maar ben nu vooral aan het sidequesten, in de main quest heb ik net het kamp van Runt gescout. Eerst maar even wat skillen en de backlog aan sidequests doen :)
MMaRsuvrijdag 9 maart 2018 @ 18:55
Patch 1.3 - (released for PC upcoming for consoles)

The game now has Save and Exit feature.

Saving is much more robust and saves won⤙t get corrupted even if the game crashes while saving.

Performance improved

LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
Stuttering in some areas reduced.
Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)

Improved lockpicking
New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock. Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with controller. (Mouse difficulty unchanged)

Improved pickpocketing
You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.

Alchemy bench will no longer shoot you into the air.

The last quest with Lord Capon is now visible on the map when he is ready to assign it to you.

Guards won⤙t frisk you so often.

Your horse shouldn⤙t get stuck when jumping fences.

Horse items are cleaned along with player items in bathhouses.

You can see when looking at a bed whether it will save your game.

You can sleep on beds without having to sit down first.

Levelling up stealth by sneaking past enemies is more consistent.

Sneaking past sleeping NPCs is now easier.

Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed.

Cave mushrooms can now be found in many other damp places.

You can no longer autocook potions that you haven⤙t brewed by hand at least once before.

German voicovers will no longer cut off in mid-sentence in cutscenes.

Late game player strength tweaked
Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
Weapons scale less with high level stats.
It should now be much harder to kill high level enemies with one hit. (Unless they⤙re helmetless. Stupid Runt⤦)

Other combat system tweaks
"Untargeted attack" exploit fixed.
Enemy combat archery AI improved.
Guards now react to combat more aggressively.
And many other minor tweaks.

(PC only) It is now possible to select different types of anti-aliasing.

(PC only) It is now possible to set VSync to 30 or 60, or disable it completely.

(PC only) Steam Cloud saving enabled.

And over 300 other fixes in various quests.
Koopsievrijdag 9 maart 2018 @ 19:45
Mijn ps4 trekt de grote battles niet ;( vastlopers en crashes.
Geraltzaterdag 10 maart 2018 @ 11:57
Wanneer komt die fix naar de X? Is daar iets over bekend?

Ik heb overigens 1 van die chests per toeval gevonden in een stal ergens. Dacht in neuhof maar dat weet ik niet meer zeker. Zat knotsvol met van alles.

Grootste probleem is dat die fences niet veel geld hebben, dus mn eigen kist zit nu ook boemvol en kan maar beetje bij beetje verkocht worden.

Ik heb pas 2 millers gevonden, de 1ste heeft max 500 en de 2de ik geloof 1500. Dat is dus niet genoeg. Zijn er ook die meer hebben verderop in het spel?
MMaRsuzaterdag 10 maart 2018 @ 15:06
Je moet die shit naar je paard transferen dan is t op een gegeven moment gewn gestolen item meer dan kan je em gewoon aan shopkeepers verkopen
Geraltzaterdag 10 maart 2018 @ 20:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:06 schreef MMaRsu het volgende:
Je moet die shit naar je paard transferen dan is t op een gegeven moment gewn gestolen item meer dan kan je em gewoon aan shopkeepers verkopen
hebben die meer geld dan? Nooit op gelet.
HSGzondag 11 maart 2018 @ 09:34
Ik heb maar een modje geďnstalleerd waardoor ik oneindig veel saves kan hebben. Scheelt enorm moet ik zeggen.
MMaRsuzondag 11 maart 2018 @ 14:08
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

hebben die meer geld dan? Nooit op gelet.
zeker vaak 1.5k ofzo
Geraltzondag 11 maart 2018 @ 14:44
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:34 schreef HSG het volgende:
Ik heb maar een modje geďnstalleerd waardoor ik oneindig veel saves kan hebben. Scheelt enorm moet ik zeggen.
hoe zit het eigenlijk met mods op de consoles. Gaan die er ooit komen? Zeker pas als ik hem uitgespeeld heb.

Wil Skyrim SE ook nog wel een keer doen op de One X met mods.
StateOfMindzondag 11 maart 2018 @ 15:25
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

hoe zit het eigenlijk met mods op de consoles. Gaan die er ooit komen? Zeker pas als ik hem uitgespeeld heb.

Wil Skyrim SE ook nog wel een keer doen op de One X met mods.
Huh, jij op een console? Ik dacht dat jij een pc gamer pur sang was?

Voor Skyrim SE en Fallout 4 zijn er uiteindelijk ook mods gekomen op de One en de PS4, dus het is mogelijk.
Geraltzondag 11 maart 2018 @ 15:30
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Huh, jij op een console? Ik dacht dat jij een pc gamer pur sang was?

Voor Skyrim SE en Fallout 4 zijn er uiteindelijk ook mods gekomen op de One en de PS4, dus het is mogelijk.
Was ik ook altijd. Had wel ooit eens een x360 ergens gratis bij gekregen en sporadisch eens gebruikt om een dvdtje te kijken en verder eigenlijk niet echt, of beter gezegd echt niet, gebruikt.

Onlangs verhuisd, eerder stond mijn pc/bureau in de woonkamer van mn appartementje, daar was ook niet echt elders plek voor. Nu staat ie op zolder. En dan ben je toch minder geneigd om heen te lopen. Plus het is daar momenteel gewoon KOUD en oncomfortabel.

Denk van de zomer ofzo dat ik 1 etage naar beneden verhuis; daar is verwarming. En tegen die tijd kan onze jonge hond ook wat langer alleen in de kamer loslopen zonder de boel af te breken.

Dus toen we verhuisd zijn en een nieuwe veel te grote tv gekocht hebben heb ik ook maar een one X erbij genomen. Heb pas een paar spellen; Assassins Creed Origins, Mafia 3 (uit de budgetbak ergens voor 7 euro geloof ik) en Kingdom Come Deliverance.

AC:O heb ik uitgespeeld; Mafia 3 nog niet aangeraakt.

Wel sjiek op een 65" OLED in 4k; en de nootjes en het bier kan er ook gewoon bij natuurlijk.

Excuus voor de offtopic, maar ik zit dus bijna nooit meer op mn pc :@

=edit=
Overigens wel zonde om die pc nooit meer te gebruiken; alleen de kast was al 175 euro :X
Maargoed, er zit nog een ouwe R9 290X Vapor-X in; dus heel up to date is die ook niet meer. Denk zelfs dat Kingdom Come beter uit ziet op de console op 30fps dan dat ik hem op mijn pc zou kunnen draaien, dat is slechts een gevoel en niet gestoeld op feiten.
StateOfMindzondag 11 maart 2018 @ 15:33
^O^
ems.zondag 11 maart 2018 @ 22:23
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:30 schreef Geralt het volgende:

[..]
Mafia 3 nog niet aangeraakt.
Houden zo.
Geraltzondag 11 maart 2018 @ 22:52
Ik heb dat camp maar eens gescout. Beetje jammer dat ze dat hele stuk van reeky en dat camp al voor de release hebben laten zien, maargoed, ik had ook gewoon niet kunnen kijken.
GX3woensdag 14 maart 2018 @ 13:19
Topic is nu al doodgebloed? ;( Zegt dat iets over de kwaliteit van de game? Ik zit nog te twijfelen over de aankoop.
MMaRsuwoensdag 14 maart 2018 @ 13:35
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:19 schreef GX3 het volgende:
Topic is nu al doodgebloed? ;( Zegt dat iets over de kwaliteit van de game? Ik zit nog te twijfelen over de aankoop.
Topic is zeker niet dood maar fok is dood ;)

Echt wel een topgame, kan het je zeker aanraden./
Rickocumwoensdag 14 maart 2018 @ 13:39
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:19 schreef GX3 het volgende:
Topic is nu al doodgebloed? ;( Zegt dat iets over de kwaliteit van de game? Ik zit nog te twijfelen over de aankoop.
Ik ben eerst aan de bloodborne gegaan. Vanavond even kijken of ik dmv de nieuwe patch al wat normaler kan lockpicken :')

(Ja ik weet het, Ricko met zijn gezeik over lockpicken op de ps4 )
44rdbeiwoensdag 14 maart 2018 @ 14:09
Ik ben ook nog actief aan het spelen maar post sowieso niet zoveel.

Ik ben trouwens weer veelste druk met sidequests, jagen in het bos is veelste leuk :@
GX3woensdag 14 maart 2018 @ 15:07
Spelen jullie op de console of pc?
Kaneelstokjewoensdag 14 maart 2018 @ 15:39
Hoe zit het nou met het saven?
Ik heb niet altijd tijd om uren te spelen.
MMaRsuwoensdag 14 maart 2018 @ 16:41
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:07 schreef GX3 het volgende:
Spelen jullie op de console of pc?
pc
44rdbeiwoensdag 14 maart 2018 @ 16:47
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe zit het nou met het saven?
Ik heb niet altijd tijd om uren te spelen.
Op de pc is er optie save & exit bij gekomen dus je kan eigelijk stoppen wanneer je wil.
DeMolaydonderdag 15 maart 2018 @ 11:30
Heeft iemand een savegame autosavexxx.wsh rond Train Hard, Fight Easy main quest 5 ?

bij voorbaat dank
Kaneelstokjedonderdag 15 maart 2018 @ 11:39
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:47 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Op de pc is er optie save & exit bij gekomen dus je kan eigelijk stoppen wanneer je wil.
Mijn pc trekt dat niet.
Ik heb PS4.
44rdbeidonderdag 15 maart 2018 @ 22:16
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn pc trekt dat niet.
Ik heb PS4.
Dan weet ik het niet, verwacht dat daar ook wel een save& exit functie is.
Griebuszondag 18 maart 2018 @ 09:14
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:16 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dan weet ik het niet, verwacht dat daar ook wel een save& exit functie is.
Die is er sinds vrijdag. Patch van bijna 21gb.
Diverse verbeteringen, ook de irritante framerate van 31fps is nu gecorrigeerd.
Fantastische game _O_
44rdbeizondag 18 maart 2018 @ 09:45
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:14 schreef Griebus het volgende:

[..]

Die is er sinds vrijdag. Patch van bijna 21gb.
Diverse verbeteringen, ook de irritante framerate van 31fps is nu gecorrigeerd.
Fantastische game _O_
Mooi, fantastische game inderdaad. hoe zijn de laadtijden op de ps4? Op de pc heb ik soms al 5 seconden wachten voor simpele dialoog, ik had hem eigenlijk op de ssd moeten installeren maar ik had geen ruimte.
2dopezondag 18 maart 2018 @ 14:45
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:45 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Mooi, fantastische game inderdaad. hoe zijn de laadtijden op de ps4? Op de pc heb ik soms al 5 seconden wachten voor simpele dialoog, ik had hem eigenlijk op de ssd moeten installeren maar ik had geen ruimte.
Ik heb 'm op SSD staan en heb soms ook lange laadtijden. Nooit bij het laden van een savegame trouwens, dat is echt 10 seconden max. Het irritantste is nog dat wachten het langst duurt, soms zelfs langer dan een game laden. Sowieso is dat wacht-systeem raar, als je wil dat de tijd een beetje snel gaat moet je voor een uurtje wachten 24 uur selecteren omdat dat de enige manier is om dat klokje sneller te laten gaan.
44rdbeizondag 18 maart 2018 @ 17:23
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:45 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik heb 'm op SSD staan en heb soms ook lange laadtijden. Nooit bij het laden van een savegame trouwens, dat is echt 10 seconden max. Het irritantste is nog dat wachten het langst duurt, soms zelfs langer dan een game laden. Sowieso is dat wacht-systeem raar, als je wil dat de tijd een beetje snel gaat moet je voor een uurtje wachten 24 uur selecteren omdat dat de enige manier is om dat klokje sneller te laten gaan.
Die wachttijden zijn inderdaad raar, het laatste uur gaat tergend langzaam. Ik denk dat dat gewoon in de game zit en niet afhankelijk is van je harddisk. Het laden van safegames duurt voor mijn gevoel lang maar ik heb het niet geklokt, ik denk 30 seconden tot een minuut ofzo.

Op zich vind ik dat niet zo erg maar als je 5 seconden moet wachten op "Hallo Henry" dan heb ik liever dat ze de animatie laten zitten. Vooral omdat je vaak een paar handelaren achter elkaar wil bezoeken.
MMaRsuzondag 18 maart 2018 @ 17:31
Dat laden bij conversaties is om pop in te voorkomen
Griebuszondag 18 maart 2018 @ 18:52
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:45 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Mooi, fantastische game inderdaad. hoe zijn de laadtijden op de ps4? Op de pc heb ik soms al 5 seconden wachten voor simpele dialoog, ik had hem eigenlijk op de ssd moeten installeren maar ik had geen ruimte.
In het begin vond ik het ook best vervelend maar je went eraan. Laadtijden zijn voor dialoog ook iets van 3 seconden maar heb er een hybrid SSD ingezet dus kan ook van invloed zijn.

Net gekeken en heb er volgens de savegame al 185 uur in zitten!? Zo lang voelt het in ieder geval niet, ben in main quest pas bij de Viper quest.
Er zitten toch een aantal sidequests in die best lastig zijn zonder dat mensen je opmerken en keihard om alarm roepend naar de dichtstbijzijnde guards rennen.
Geweldig om dat op verschillende manieren op te lossen of aan te pakken.
Eindelijk weer een game die me pakt ^O^
wuuhtmaandag 19 maart 2018 @ 20:52
https://laadscherm.nl/mid(...)-achterhaalde-maker/

quote:
Dat brengt me weer op Kingdom Come Deliverance. Ik zou de game over een paar patches nog eens kunnen proberen. Maar dat ga ik niet doen, want als je goed oplet zie je Vávra overal in de game terug. Neem bijvoorbeeld de perk ‘mannelijke geur’, waardoor vrouwen je aantrekkelijker vinden als je een lange tijd niet doucht.

Je kunt denken: ach, het is maar een gebbetje. Maar de problematische opvattingen van Vávra zorgen ervoor dat dit soort onderdelen niet meer als humor bestempeld kunnen worden. Warhorse Studios mag de tien euro die ik vier jaar geleden voor dit spel heb betaald houden. De volgende keer krijgen ze hooguit een middelvinger van me.
:')
ems.maandag 19 maart 2018 @ 21:06
quote:
Heb op de link geklikt en heb het idee dat ik exponentieel dommer ben geworden door dat gebral te lezen.
Notorious_Roymaandag 19 maart 2018 @ 21:11
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb op de link geklikt en heb het idee dat ik exponentieel dommer ben geworden door dat gebral te lezen.
Ik heb de eerste paar alinea's gelezen maar kom ook niet verder. Ben die hele gamergate, #metoo, pc discussies zo zat op het internet.
MMaRsumaandag 19 maart 2018 @ 21:35
Laten we vooral excuusnegers in de game doen, omdat er misschien een aantal waren. En om het historisch accuraat te maken zorgen we dat ze zwervers zijn of constant worden beledigd met racistische termen, want ja dat schilderij uit 1402 laat ook zoiets dergelijks zien.

Ik vind het belachelijk dat ze het nog steeds over 1 ontwikkelaar hebben ipv de game.

En Ohnee, als je geneukt hebt heb je meer charisma :') boe fucking hoe
Notorious_Roymaandag 19 maart 2018 @ 21:38
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:35 schreef MMaRsu het volgende:

En Ohnee, als je geneukt hebt heb je meer charisma :')
Maar dat is gewoon accuraat.
Nibb-itmaandag 19 maart 2018 @ 21:48
Dat 'schilderij' (het is een miniatuur uit een manuscript) waar op dat blog mee wordt geschermd laat het martelaarschap van St. Mauritius zien. Standaardiconografie zoals die veel voorkomt in middeleeuwse gebeden- en martelarenboeken. Het heeft absoluut niets met mensen van kleur ter plaatse te maken.
44rdbeimaandag 19 maart 2018 @ 21:54
oh was dat de beloning, ik dacht ik al die moeite had gedaan voor een cutscene :@
MMaRsumaandag 19 maart 2018 @ 21:59
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:38 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon accuraat.
Dat sowieso!

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:48 schreef Nibb-it het volgende:
Dat 'schilderij' (het is een miniatuur uit een manuscript) waar op dat blog mee wordt geschermd laat het martelaarschap van St. Mauritius zien. Standaardiconografie zoals die veel voorkomt in middeleeuwse gebeden- en martelarenboeken. Het heeft absoluut niets met mensen van kleur ter plaatse te maken.
Hmja, dus het is alsnog enorm waarschijnlijk dat rondom die tijd, in dat gebied er weinig tot geen 'donkere' mensen aanwezig waren.
StateOfMindwoensdag 11 april 2018 @ 10:42
Hoe is de game momenteel op de (gewone) PS4?
Qua bugs, laadtijden enzovoorts?
Nibb-itwoensdag 25 april 2018 @ 14:01
Vandaag komt de nieuwe patch uit.
Joosie200donderdag 26 april 2018 @ 17:07
KCD zat bij mijn Xbox one aanschaf inbegrepen tweedehands. Was wel benieuwd naar de game, maar ik had hem nog niet gekocht voor de pc of PS4 pro. Moet enorm wennen aan het first person view. Had ik ook met Sea of Thieves trouwens. Third person view is zoveel idealer om de simpele reden dat je zoveel meer overzicht hebt.

Maar ik moet zeggen dat de game tof is. Goed ik heb The Witcher 3 niet gespeeld, maar Skyrim en Game of Thrones ken ik natuurlijk wel. Net zoals Age of Empires. Dus de setting trekt me wel. Qua eten/drinken en slaap in de gaten houden doet het mij denken aan Fable en GTA San Andreas. Vond ik in beide games drie keer niks om dat maar bij te houden. Maar ach, het levert wel grappige situaties op. :D
MMaRsudonderdag 26 april 2018 @ 18:21
Nog niet veel fps games gespeeld Joosie?
Joosie200donderdag 26 april 2018 @ 18:41
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:21 schreef MMaRsu het volgende:
Nog niet veel fps games gespeeld Joosie?
Nee, das nu net een genre die mij weinig boeit. Was wel fanatiek met Battlefield Heroes maar dat was gelukkig een third person shooter.

Maargoed, al is het wennen. Het staat mij niet in de weg om KCD uit te spelen (en zoiets als Sea of Thieves omwille van de setting te blijven spelen) En toch als het kan zou ik zo switchen naar third person modus. ^O^
MMaRsudonderdag 26 april 2018 @ 19:05
Ben je al ver? Ik vind persoonlijk dat ik met first person rpg's me net iets meer kan laten verdwalen in de wereld om het maar zo te zeggen :P.
Joosie200donderdag 26 april 2018 @ 19:30
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:05 schreef MMaRsu het volgende:
Ben je al ver? Ik vind persoonlijk dat ik met first person rpg's me net iets meer kan laten verdwalen in de wereld om het maar zo te zeggen :P.
Nauwelijks. Heb net de eerste tutorial beginquest doorlopen die Henry van zijn pa krijgt. Dacht de dronken gast wel te kunnen overtuigen dat als ie niet een deel nu zou betalen Henry zijn pa nog wel een appeltje met hem te schillen had. Vond ie niet leuk en dus meteen een knokpartij :P

Duurde lang tot ik het melee systeem begreep en doorkreeg. Met misschien 10% HP over gaf ik hem een goede knal in het gezicht en mocht ik alle kamers doorzoeken. Een stukje later nadat je met vrienden een muur van een andere kleur voorziet :+ en weg moet rennen wist ik niet waar de sprintknop zat. Dus alle vrienden sprinten er van door, ik werd ingehaald door de bewakers en in het gevang gesmeten :') Maar aldaar nu overtuiging faalde besloot ik aan prisonbreak te doen :7

Ik heb mij in die beginuren goed weten te vermaken. Het begon al met dat Henry honger had. Dus ik alle potten en pannen leeggeroofd in huis, alle proviand kasten leeggetrokken en het op een schranspartij gezet. Liep ik naar buiten en ik zag een icoontje met een varken ter indicatie dat ik teveel had gegeten _O- Zulke humor, ja daar hou ik wel van. Sowieso het reputatie systeem soortgelijk in Fable vind ik wel chill.

Ben nog niet echt verder gegaan simpelweg omdat ik nog geen schnapps kan maken en je op de Xbox one geen savemod kunt krijgen voor zover ik weet. Dus dat betekent lange gamesessies ipv even kort wat doen. Plus ik heb met Horizon, God of War, Sea of Thieves al genoeg te gamen /luxeprobleem.
Nibb-itwoensdag 23 mei 2018 @ 19:13
p9QfcJ4.jpg
Rickocumwoensdag 23 mei 2018 @ 20:50
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:13 schreef Nibb-it het volgende:
[ afbeelding ]
Is die base game niet al één grote hardcore mode? :@
2dopewoensdag 23 mei 2018 @ 21:37
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:13 schreef Nibb-it het volgende:
[ afbeelding ]
Raar plaatje, volgens die timeline zou de helft al uit moeten zijn :P

Maar goed deze zomer dus de eerste DLC:
quote:
From the Ashes will see the player come into the aid of abandoned village
2dopewoensdag 23 mei 2018 @ 21:38
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:50 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Is die base game niet al één grote hardcore mode? :@
Hell naw.
MMaRsudinsdag 5 juni 2018 @ 19:22
Patch 1.5 voor pc

New features:
• Henry can now wash away his sins by buying indulgences in churches.
• Physically simulated women’s clothing added.
• We scattered 16 new lore books around the world.
• Any forgotten or despawned quest items will now be moved to the gravedigger’s chest and the player will be notified via new quest “Lost and Found”.

Fixed issues:
• Guards no longer drop halberds. All previously dropped halberds deleted. This should fix many performance and camera twitching issues.
• Several bugs that caused abnormal CPU usage fixed. This should improve performance for many players.
• Optimized lighting in battles should give the player few more FPS.
• Several crashes at the beginning of the first two quests fixed.
• Any remaining issues with going through doors should be fixed.
• Slow loading of detailed textures after long game sessions fixed.
• Archery tournament no longer causes inability to save.
• Infinite fader in archery tournament will no longer appear.
• Three more activities now have initial map markers.
• The game now autosaves on completion of most of the quests.
• The game now consistently autosaves before critical story events.
• Several helmet shadows added. That should fix any weird shadows of the player.
• Many endless faders after dialogues fixed.
• NPCs now can swap weapons from melee to ranged faster.
• NPCs now reacts to player aiming at them with a bow and will try to get to him faster, instead of only reacting to being shot at as previously.
• NPCs being aimed at or shot at will no longer approach the player in a straight line.
• A bug that prevented the player from talking to Father Godwin in Mysterious Ways fixed.
• Corrupted autosave at the start of “Homecoming” quest fixed.
• It is no longer possible to stealth-kill NPCs in narrow spaces without playing the animation.
• Cages in quest “A Bird in the Hand…” should no longer disappear. Any players with the quest in progress will have the quest reset.
• Master Karel now correctly goes to play dice in the evenings. So the player can win all his money in “Rocketeer” quest.
• Executioner Hermann no longer keeps beating the player unconscious when he is angry.
• Tutorial for axe and mace master strikes fixed.
• Miller Peshek can no longer get stuck in lockpicking tutorial.
• It is no longer possible to lockpick Peshek’s tutorial trunk before starting the tutorial, which was causing the tutorial to fail.
• Novice Antonius should no longer get stuck after saving while he investigates the blood.
• Talking to Antonius before passing out from poison no longer ends in infinite fader.
• When the player is ambushed during fast travel he will be placed much closer to the enemies.
• Parts of Rattay Rathaus are now properly locked.
• Killing important NPCs during “Sheep in Wolf’s Clothing” quest now properly fails the quest.
• Erik now has lower RPG stats and is easier to persuade. This should make the achievement/trophy Freud easier to achieve.
• The player can no longer evade some crimes by being mounted on a horse.
• Knocking out Margaret during “Sheep in Wolf’s Clothing” can no longer break the quest.
• Killing the scouts near the mines before “The King’s Silver” quest no longer causes infinite fader in that quest.
• Loading the autosave from “The King’s Silver” quest will no longer skip one of the cutscenes in that quest.
• Final skirmish in “Robber Baron” quest no longer fails to start.
• The player no longer has the option to fix the leg of one of the wounded if the wounded NPC is dead, which cause the game to freeze.
• It is no longer possible to drop off the horse in “Run!” quest when the player skips the cutscene.
• Encouraging Procopius to have his tooth pulled now works even when the player has “Rocketeer” quest started.
• Objective now properly fails and gives more information in journal in “The House of God” quest when the player doesn’t meet Zmola at the scaffolding.
• “Gallows Brothers” quest can now be properly finished even when the player steals the money in Talmberg.
• Hidden places in the monastery where player could access his horse inventory removed.
• NPCs should no longer sink into terrain on collision in Rattay.
• It is now always possible to knock on the bath house door in the “Next to Godliness ” quest.
• Saving the game while carrying a corpse no longer makes NPCs see the corpse even after the player drops it.
• Fritz and Matthew are no longer frightened by corpses during “A Rock and a Hard Place” quest.
• Any successful transaction now slightly raises reputation with traders based on the transaction amount – only up to 75 reputation.
• Ambushers now carry torches at night.
• The player is now officially allowed to hunt in the forest after being named Master Huntsman.
• The probability of ambush by just one stronger opponent is now much higher.
• It is no longer possible to kill your opponents in “Chumps” minigame without triggering crime.
• There should be more chatter dialogues between NPCs about the deeds the player did.
• And 200 other bugs fixed.
Nibb-itdinsdag 5 juni 2018 @ 23:41

From the Ashes verschijnt dus kort na E3.
Dranksterwoensdag 6 juni 2018 @ 09:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:22 schreef MMaRsu het volgende:
Patch 1.5 voor pc

New features:
• Henry can now wash away his sins by buying indulgences in churches.
• Physically simulated women’s clothing added.
• We scattered 16 new lore books around the world.
• Any forgotten or despawned quest items will now be moved to the gravedigger’s chest and the player will be notified via new quest “Lost and Found”.

Fixed issues:
• Guards no longer drop halberds. All previously dropped halberds deleted. This should fix many performance and camera twitching issues.
• Several bugs that caused abnormal CPU usage fixed. This should improve performance for many players.
• Optimized lighting in battles should give the player few more FPS.
• Several crashes at the beginning of the first two quests fixed.
• Any remaining issues with going through doors should be fixed.
• Slow loading of detailed textures after long game sessions fixed.
• Archery tournament no longer causes inability to save.
• Infinite fader in archery tournament will no longer appear.
• Three more activities now have initial map markers.
• The game now autosaves on completion of most of the quests.
• The game now consistently autosaves before critical story events.
• Several helmet shadows added. That should fix any weird shadows of the player.
• Many endless faders after dialogues fixed.
• NPCs now can swap weapons from melee to ranged faster.
• NPCs now reacts to player aiming at them with a bow and will try to get to him faster, instead of only reacting to being shot at as previously.
• NPCs being aimed at or shot at will no longer approach the player in a straight line.
• A bug that prevented the player from talking to Father Godwin in Mysterious Ways fixed.
• Corrupted autosave at the start of “Homecoming” quest fixed.
• It is no longer possible to stealth-kill NPCs in narrow spaces without playing the animation.
• Cages in quest “A Bird in the Hand…” should no longer disappear. Any players with the quest in progress will have the quest reset.
• Master Karel now correctly goes to play dice in the evenings. So the player can win all his money in “Rocketeer” quest.
• Executioner Hermann no longer keeps beating the player unconscious when he is angry.
• Tutorial for axe and mace master strikes fixed.
• Miller Peshek can no longer get stuck in lockpicking tutorial.
• It is no longer possible to lockpick Peshek’s tutorial trunk before starting the tutorial, which was causing the tutorial to fail.
• Novice Antonius should no longer get stuck after saving while he investigates the blood.
• Talking to Antonius before passing out from poison no longer ends in infinite fader.
• When the player is ambushed during fast travel he will be placed much closer to the enemies.
• Parts of Rattay Rathaus are now properly locked.
• Killing important NPCs during “Sheep in Wolf’s Clothing” quest now properly fails the quest.
• Erik now has lower RPG stats and is easier to persuade. This should make the achievement/trophy Freud easier to achieve.
• The player can no longer evade some crimes by being mounted on a horse.
• Knocking out Margaret during “Sheep in Wolf’s Clothing” can no longer break the quest.
• Killing the scouts near the mines before “The King’s Silver” quest no longer causes infinite fader in that quest.
• Loading the autosave from “The King’s Silver” quest will no longer skip one of the cutscenes in that quest.
• Final skirmish in “Robber Baron” quest no longer fails to start.
• The player no longer has the option to fix the leg of one of the wounded if the wounded NPC is dead, which cause the game to freeze.
• It is no longer possible to drop off the horse in “Run!” quest when the player skips the cutscene.
• Encouraging Procopius to have his tooth pulled now works even when the player has “Rocketeer” quest started.
• Objective now properly fails and gives more information in journal in “The House of God” quest when the player doesn’t meet Zmola at the scaffolding.
• “Gallows Brothers” quest can now be properly finished even when the player steals the money in Talmberg.
• Hidden places in the monastery where player could access his horse inventory removed.
• NPCs should no longer sink into terrain on collision in Rattay.
• It is now always possible to knock on the bath house door in the “Next to Godliness ” quest.
• Saving the game while carrying a corpse no longer makes NPCs see the corpse even after the player drops it.
• Fritz and Matthew are no longer frightened by corpses during “A Rock and a Hard Place” quest.
• Any successful transaction now slightly raises reputation with traders based on the transaction amount – only up to 75 reputation.
• Ambushers now carry torches at night.
• The player is now officially allowed to hunt in the forest after being named Master Huntsman.
• The probability of ambush by just one stronger opponent is now much higher.
• It is no longer possible to kill your opponents in “Chumps” minigame without triggering crime.
• There should be more chatter dialogues between NPCs about the deeds the player did.
• And 200 other bugs fixed.
Had op de PS4 exact dezelfde changelog. Gebruiken ze nou voor alle platforms exact dezelfde changelog? :')
StateOfMindvrijdag 8 juni 2018 @ 16:42
Vanmiddag ook gekocht via Marktplaats voor de PS4.
Had hem al lang op mijn lijstje staan.
De code voor Treasures of the Past zal denk ik wel al gebruikt zijn.
Drankstervrijdag 8 juni 2018 @ 17:11
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag ook gekocht via Marktplaats voor de PS4.
Had hem al lang op mijn lijstje staan.
De code voor Treasures of the Past zal denk ik wel al gebruikt zijn.
Awesome, have fun man ^O^
StateOfMindvrijdag 8 juni 2018 @ 17:21
Is dst Treasures of the Past iets of is dat de 5 euro niet waard?
MMaRsuvrijdag 8 juni 2018 @ 17:30
Don't expect anything too special from this DLC. It was free for the Kickstarter backers, and you should view it in that light: if you want to support the developer of an awesome historical RPG, it's money well spent. But if you *only* want to get more content for an already large game, you might want to skip this one. ;-)

Contains a couple of hand-drawn maps leading you to treasures hidden in the world. Reading the maps and looking for the treasures is fun (no quest markers on your compass, you really have to work/think to find the spot marked by the X), but the core game already contains quite a few maps like that. The treasures in this batch contain pieces of a unique set of armor, which looks nice and is quite strong, but again, nothing too extraordinary.
Zihuatanejovrijdag 15 juni 2018 @ 10:37
Ben er net mee begonnen. Het verbaast mij dat het spel geen difficulty setting heeft. Nogal bijzonder voor een RPG.
Drankstervrijdag 15 juni 2018 @ 12:23
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:21 schreef StateOfMind het volgende:
Treasures of the Past
Geen idee, kreeg het er gratis bij.

Maar volgens mij is het niet echt van toegevoegde waarde.
lord_bonodinsdag 10 juli 2018 @ 17:05
Vandaag ook gekocht via Marktplaats. Was er sowieso al in geďnteresseerd, maar door tijdsgesprek niet van gekomen. Maar toen ik de nieuwe uitbreiding zag, wist ik dat het nu wel een goed moment zou zijn om te kopen :9
Nibb-itwoensdag 31 oktober 2018 @ 13:56
Wat vinden jullie van de Capon DLC? Het leukste (en mogelijk meest uitgebreide) deel ervan ging helemaal niet over hem....
#ANONIEMdinsdag 25 december 2018 @ 09:48
Gekocht, was nu 24 euro op de PSN store voor Plus members. Ben benieuwd wat het gaat brengen!

Helemaal na het lezen van de vorige pagina's, geen spijt van mijn geld te doneren aan een ontwikkelaar die zich gewoon uitspreekt in plaats van politiek correct geneuzel op te hangen. Wat een helden _O_
Nibb-itdinsdag 5 februari 2019 @ 17:59

Kicke.
Dranksterdinsdag 5 februari 2019 @ 18:51
quote:
Van het weekend maar even proberen :)
Dranksterwoensdag 6 februari 2019 @ 17:24
quote:
PS4 Version 1.8.0 patch notes:

General:
-Game will no longer create corrupted saves that fail to load.

Open world:
-Issues which sometimes caused game crash after load fixed.
-New lamps and other light sources in taverns make Farkle games more visible at
night.
-Innkeepers now more often throw player out of a bed he hasn’t paid for.
-Fast travel is accessible even with equipped bow.
-Street traders now properly call out and gesticulate.
-Some issues of guards attacking player due to crime even after paying a fine fixed.
-Issue that sometimes prevented player from entering dice game fixed.
-Issue that caused player to be unable to dismount horse after riding on auto-guide fixed
-Issue of occasional slow loading during Tournament fixed.
-NPCs no longer collide with outhouses when using rheum.
-Bushes now have correct collision sounds.
-Flickering torch during sprint or horse riding fixed.
-Some issues with clipping padded coifs fixed.
-Issue that sometimes allowed player to use free attacks even when locked to an
opponent fixed.
-Issue of price pointer moving out of screen during haggling fixed.
-Horse reins no longer glitch when horses are grazing.
-Animation of woman getting up from seated position is improved.
-Vegetation animation stutter fixed.
-Issue of item unequipped for repair showing as equipped in player stats fixed
(a cosmetic issue in UI that did not affect in-game stats).

Quests:
-Rare issue that made escape from Vranik impossible fixed.
-Rare issue of cutscene not launching after killing Runt which prevented further
progress in quest fixed.
-Issue of inability to finish At your Service, My Lady quest due to crime in archery
competition fixed.
-Issue of inability to complete Playing with the Devil quest after beating woodcutter
unconscious fixed.
-Issue of missing pitcher sometimes preventing completion of Next to Godliness
quest fixed .
Fixed dialogue with Margaret in Hare Hunt now allows completing objective.
Master-strike issue that prevented player from completing training with Bernard
fixed.
-Issue that sometimes caused master-strike training to end instantly fixed as well.
-Chest in Rattay in The Queen of Sheba’s Sword quest can now be opened.
-Missing instruction during Bernard’s master-strike training fixed.
-Fixed quest markers in Fight Club in Skalitz.
-Marker added in Epilogue quest to help player find Hans Capon.
-Issue of Captain Bernard and Hans Capon sometimes getting stuck on horseback
during Robber Baron quest fixed.
Hans Capon no longer returns to Rattay after arriving at his camp in Epilogue.
Missing Ul prompts in dialogue with Circator John fixed.
-Incorrect weather during battle in Cold Steel, Hot Bfood quest fixed.
Dialogue after cutscene with villagers in Miracles While You Wait quest now starts
when player is outside.
-Redundant marker without description during A Rainy Day quest fixed.

New Homes:
-Issue of upgraded blacksmith unable to repair heavily damaged weapons or armour
fixed.
-Musk of infinite Allure no longer persists in player inventory after handing it over to
Capon
-Sir Divish no longer undressed in final cutscene if player invited him to Pribyslavitz
while he slept.
-All NPCs in Pribyslavitz now have a place to sleep.
-Behaviour of innkeeper with unnatural movement fixed.
-Bonuses for Fritz and Matthew no longer persist in ledger after killing them.

Honeyed Words:
-Issue that triggered an infinite fader after picking up Sir Hans Capon at castle fixed.
-Issue of missing facial animation due to distance in the balcony scene fixed.
-Issue that triggered an infinite fader after picking up Sir Hans Capon at castle fixed.
-Issue of missing facial animation due to distance in the balcony scene fixed.
When player learns how to read after being sent by Hans Capon, a new objective is
added afterwards to direct him back to Capon.

Game of Throws:
-Sir Anselm no longer continues pursuing the player after fleeing from combat with
him and it is possible to interact with him during the quest.
-Issue of player facing away from opponent at start of duel after dice game fixed.
-It is no longer possible to call your horse inside secret tunnel and get stuck when
mounting it.
Guards can now properly navigate to secret tunnel when they have heard Henry.
-Issue of player facing in a different direction after cutscene upon entering camp
fixed.

No Rest for the Wicked:
-Objective to bury Lev is no longer active in journal after selling bones to Charlatan
-After completing quest, trespass area near the revenant s grave now disappears.
-Persisting redundant second objective after learning wild animal calls fixed.
-Issue of pressing Esc not aborting dying water with fake blood fixed.
-Trigger area for burying Lev’s remains is extended.
-Redundant objective to talk to Charlatan is removed.
-Objective “Go and see the Charlatan in the morning” is no longer duplicated in journal.
-After failing quest, it is no longer possible to ask Charlatan "How is the haunting
going?"
-After successfully completing rotten food objective, butcher shop is now c f osed.
-Issue of Charlatan’s friendly greeting to player after he was jailed for killing fearless
fellows guys - fixed.
-Issue of Chariatan’s recipe fable appearing too soon quest log fixed.
-Quest logic fixed so that if fearless fellows flee from combat to the village, they
report the player’s crime and the quest is failed.
-Issue preventing continuation of quest after player kills fearless fellows fixed.
-Issue of persisting “Provoke Fearless Felix” objective after player has killed fearless
fellows fixed.

Tournament:
-Infinite fader that sometimes occurred before third opponent in Tournament fixed.
-Tournament will no longer fail because of lOW reputation with NPCs or guards who
remember player’s past crimes.
-Redefined dialogue with Tourney Master in Rattay, so the player is better informed
about Tournament availability.
-Rare issue of player being teleported from arena during tournament fixed.
-Issue of Tournament not starting after accepting quest from Sir Hans or Blacksmith
fixed.
-Combatants no longer run from arena and teleport back again.
-During combat, chickens no longer walk around in arena.
-Pruda no longer comes to tournament undressed.
-Tournament helmet now has proper visual effect for a closed visor.
-Added new autosave after player wins combat with Bfack Peter in arena.
-Tourney master has proper speech animations.

New features:
-New better overlays which explain nature of the DLC content and how to acces it.
-Also there is a new menu item that informs player about all installed DLCS.
-If player is overloaded and can’t mount a horse, a notice to that effect is displayed.
in some inns, player can find a faction of gamblers who have special dice and more
money to lose.
-Notification about reputation change as a result of player’s dialogue choices is now
displayed in top left corner of the screen.
Een heel mooi lijstje al zeg ik het zelf. Ben vooral blij met de 'Unabel to load Save File' update aangezien mij dat echt uren gekost heeft.

Notificatie wanneer je rep omhoog of omlaag gaat is ook erg chill.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drankster op 06-02-2019 17:34:24 ]
Nibb-itwoensdag 13 februari 2019 @ 14:42
http://www.thqnordic-inve(...)s/?releaseId=3204543
http://www.thqnordic-inve(...)-Studios-FINAL-1.pdf (pdf alert)

Uit die pdf:
quote:
Team will commence working on next large unannounced project in H2 2019
Nibb-itwoensdag 13 februari 2019 @ 14:43
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:51 schreef Drankster het volgende:

[..]

Van het weekend maar even proberen :)
Vond het een prima dlc'tje, lekker beetje knokken en gokken.
Dranksterwoensdag 13 februari 2019 @ 14:56
quote:
6s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:43 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Vond het een prima dlc'tje, lekker beetje knokken en gokken.
Alright, gelukkig heb ik dices van een bepaald iemand van de Hans Capon DLC, laat dat gokken maar komen. _O_
Zihuatanejodinsdag 26 februari 2019 @ 09:33
Ik probeer Lethean Water te krijgen om mijn perk points te resetten. Ik vind mijn karakter nu te powerful. Maar ik kan het nergens vinden. Alle herbalist en apothecaries afgegaan. Is het misschien niet beschikbaar in hardcore mode?
Nibb-itdinsdag 26 februari 2019 @ 13:08
Heb je het al bij die monnik in Sasau geprobeerd? Daar heb ik het vandaan. Recept staat ook wel op internet, mocht het niet lukken.
Zihuatanejodinsdag 26 februari 2019 @ 13:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 13:08 schreef Nibb-it het volgende:
Heb je het al bij die monnik in Sasau geprobeerd? Daar heb ik het vandaan. Recept staat ook wel op internet, mocht het niet lukken.
Yes ik heb het opgezocht. Maar als je de instructies doet dan gebeurd er niets. Geen melding eens dat het mislukt is of zoiets.

Maar bij die monnik (Nicodemus?) moet je eerst wat opdrachten doen? Hij verkocht nauwelijks iets toen ik langs kwam.
Nibb-itdinsdag 26 februari 2019 @ 14:12
Volgens mij moet je hem alleen helpen met zijn kruidentuin, is een klein klusje.
Zihuatanejodinsdag 26 februari 2019 @ 15:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:12 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij moet je hem alleen helpen met zijn kruidentuin, is een klein klusje.
Ok cool. Dat dacht ik al. Thanks chipsmerk die niet meer bestaat.
Zihuatanejomaandag 8 april 2019 @ 10:35
Eindelijk uitgespeeld. De laatste main quests zijn leuk en een mooi, spannende verhaal. Alleen te gemakkelijk, zelfs op hardcore. En helaas een open einde....
MMaRsumaandag 8 april 2019 @ 10:37
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:35 schreef Zihuatanejo het volgende:
Eindelijk uitgespeeld. De laatste main quests zijn leuk en een mooi, spannende verhaal. Alleen te gemakkelijk, zelfs op hardcore. En helaas een open einde....
Godverdomme weer een open einde ik word er ziek van

Dranksterdinsdag 9 april 2019 @ 21:24
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:35 schreef Zihuatanejo het volgende:
Eindelijk uitgespeeld. De laatste main quests zijn leuk en een mooi, spannende verhaal. Alleen te gemakkelijk, zelfs op hardcore. En helaas een open einde....
Man, wat was dat lelijk inderdaad. De 2 quests die het hele spel actief staan complete je niet eens. Toevallig vandaag opnieuw begonnen met een ‘no kill’ playtrough.

Heb je ook de laatste DLC al gespeeld?
Zihuatanejowoensdag 10 april 2019 @ 09:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:24 schreef Drankster het volgende:

[..]

Man, wat was dat lelijk inderdaad. De 2 quests die het hele spel actief staan complete je niet eens. Toevallig vandaag opnieuw begonnen met een ‘no kill’ playtrough.

Heb je ook de laatste DLC al gespeeld?
Ik heb ze, maar ik loop tegen wat rare bugs aan. Dus ik heb ze niet afgemaakt. Nu ik het heb uitgespeeld, wacht ik wel op de opvolger van Kingdom Come.
Dranksterwoensdag 17 april 2019 @ 17:37
quote:
Kingdom Come: Deliverance Album (vinyl record + digital).

Vinyl record with music from game Kingdom Come: Deliverance.

This album will be availible at 30.4.2019.
Enjoy the wonderful music of Jan Valta and Adam Sporka in the best quality.

twitter.jpg
KCD_final_vnitrni_nahled.jpg
Net beschikbaar en gelijk besteld. ¤36,- inclusief shipping! *O*
Vault-Boyvrijdag 10 mei 2019 @ 23:23
Zit wel tegen de combat aan, maar wil echt nog een keer deze game proberen. Denk als die Royal editie er is dat ik hem ga proberen. RPG games blijven toch altijd heerlijk om in te duiken.
Nibb-itdinsdag 28 mei 2019 @ 15:04
https://steamcommunity.co(...)/1626275428274237634

Sow, flinke patch! De nieuwe DLC komt later vandaag uit.
Dranksterdinsdag 28 mei 2019 @ 15:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:04 schreef Nibb-it het volgende:
https://steamcommunity.co(...)/1626275428274237634

Sow, flinke patch! De nieuwe DLC komt later vandaag uit.
quote:
-Item categories added to horse inventory.
Heeft even mogen duren.
StateOfMinddinsdag 16 juli 2019 @ 08:11
Ah ik kon dit topic niet meer vinden :@

Vorige week mezelf getrakteerd op de Royal Edition en gisteren of eergisteren eraan begonnen.
Erg toffe game.

Alleen dat lockpicken lukt me voor geen meter, ook niet met Simplified Lockpicking.

Gisteren een groot deel van mijn dag gefrustreerd verspild aan het telkens opnieuw laden van een save, waar je van die miller gratis een aantal lockpicks krijgt om te trainen (bij een easy kist).
Maar het wil mij maar niet lukken }:| :(

Pickpocketing gaat wel redelijk.

Ik ga maar verder met de game en koop als ik genoeg geld heb alle lockpicks die ik maar kan kopen en vinden en zoek dan een very easy kist op.
Dan heb ik iig genoeg op zak om iig xp op te bouwen en perks vrij te spelen.

Speel op de PS4 overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door StateOfMind op 16-07-2019 11:26:52 ]
ems.dinsdag 16 juli 2019 @ 10:04
Lockpicking is echt niet moeilijk maar je moet even de feel ervoor krijgen. Lockpicks gaan (dacht ik?) ook niet stuk op die chest van de miller dus daar kan je blijven oefenen. Ook blijf je er xp voor krijgen.
StateOfMinddinsdag 16 juli 2019 @ 11:26
Lockpicks gaan helaas wel degelijk stuk bij die oefenkist (wellicht dat dat voorheen niet zo was) en je krijgt er maar een beperkt aantal helaas.0
MMaRsudinsdag 16 juli 2019 @ 11:26
Check een tutorial op yputube
StateOfMinddonderdag 18 juli 2019 @ 08:55
Mijn keuze om mij op het verhaal te richten ipv alleen die lockpicks is een goede geweest :Y
Ik kan nu goed lezen, mijn hond kan jagen (pijl en boog blijft lastig, toch maar eens flink oefenen), ik heb bijna een paard na die Hans missie, mijn stealth is bijna op het niveau dat ik de Stealth Kill perk kan leren én ik heb genoeg geld bij elkaar (geroofd) om voldoende lockpicks te kopen!
Gaandeweg elke keer als ik een very easy lock tegenkom, dan maak ik hem open (die oefenkist bij de miller is een niveau hoger: easy).
Ik ben nu bijna op level 3 met lockpicking zodat ik daar mijn eerste perk kan aanschaffen *O*

Zodra ik mijn paard heb ga ik mij wat meer richten op zijmissies en exploreren.
Dranksterdonderdag 18 juli 2019 @ 09:45
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 08:55 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn keuze om mij op het verhaal te richten ipv alleen die lockpicks is een goede geweest :Y
Ik kan nu goed lezen, mijn hond kan jagen (pijl en boog blijft lastig, toch maar eens flink oefenen), ik heb bijna een paard na die Hans missie, mijn stealth is bijna op het niveau dat ik de Stealth Kill perk kan leren én ik heb genoeg geld bij elkaar (geroofd) om voldoende lockpicks te kopen!
Gaandeweg elke keer als ik een very easy lock tegenkom, dan maak ik hem open (die oefenkist bij de miller is een niveau hoger: easy).
Ik ben nu bijna op level 3 met lockpicking zodat ik daar mijn eerste perk kan aanschaffen *O*

Zodra ik mijn paard heb ga ik mij wat meer richten op zijmissies en exploreren.
It only gets better. _O_