abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:01:40 #276
409579 LuDann
All the way
pi_177993095
Ik kan me voorstellen dat je dat uiteindelijk geprobeerd hebt, maar er is geen sterke evidentie dat dat zoden aan de dijk zou zetten. Ik heb inmiddels wat literatuur doorgespit over het indikken van voeding bij reflux en ik ben gewoon niet zo onder de indruk. Dat op een lepeltje ervoor, tijdens en na de voeding aanbieding klinkt logisch maar tenzij je met je kind gaat schudden zal het allemaal niet zo vanzelfsprekend met elkaar mengen in de maag.
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:01:44 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177993097
Als je geen behoefte hebt aan medicatie, dan zou ik me de moeite ook besparen inderdaad. Fijn dat de nachten wel goed gaan, maar toch hoop ik dat hij er snel een stuk overheen groeit!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 21 maart 2018 @ 21:02:19 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177993128
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:01 schreef LuDann het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dat uiteindelijk geprobeerd hebt, maar er is geen sterke evidentie dat dat zoden aan de dijk zou zetten. Ik heb inmiddels wat literatuur doorgespit over het indikken van voeding bij reflux en ik ben gewoon niet zo onder de indruk. Dat op een lepeltje ervoor, tijdens en na de voeding aanbieding klinkt logisch maar tenzij je met je kind gaat schudden zal het allemaal niet zo vanzelfsprekend met elkaar mengen in de maag.
En dan wordt de kraamzorg weer boos...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177993721
Haha :D Nee, ik weet het. Ik heb me er uitgebreid in verdiept toen. Maar bij J leek het wel iets te doen, dus heb ik er voor gekozen om dat wel te doen.
Het lastige is dat het huidige protocol zegt dat indikken stap 1 is en dat ze pas verder willen kijken als je het een paar weken geprobeerd hebt. Al moet ik zeggen dat onze huidige kinderarts soms ook protocollen aan zijn laars lapt als ik mijn idee goed kan onderbouwen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:25:42 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178008112
Als je baby weer eens met zijn tanden langs de tepel schraapt tijdens het loslaten, en je vooral uit gewoonte au! zegt en even later opeens ziet dat er een ware streep met druppeltjes bloed is verschenen...
dan kan je wel zeggen dat de boel minder gevoelig wordt over de maanden he?

8)7
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:50:12 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_178011113
Haha dat heb ik vanochtend ook nog een pasbevallen vriendin verzekerd, die kon zich ook nog niet normaal weer afdrogen na het douchen enzo.... jeweetwel, zo'n schurende handdoek langs je meeeeeeegagevoelige tepels :X :X

Maar jouw verhaal zal ik maar niet vertellen ;) En mijn grand canyon voor 2 maanden heb ik ook maar verzwegen :7
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:35:23 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178011910
Lief van je :P. Ze komt er vanzelf achter...
pi_178011934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:35 schreef Lemijn het volgende:
~O>
pi_178012345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:35 schreef Lemijn het volgende:
})
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:30:42 #285
409579 LuDann
All the way
pi_178014330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]

En dan wordt de kraamzorg weer boos...
Precies! :D
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:15 schreef Hupje het volgende:
Haha :D Nee, ik weet het. Ik heb me er uitgebreid in verdiept toen. Maar bij J leek het wel iets te doen, dus heb ik er voor gekozen om dat wel te doen.
Het lastige is dat het huidige protocol zegt dat indikken stap 1 is en dat ze pas verder willen kijken als je het een paar weken geprobeerd hebt. Al moet ik zeggen dat onze huidige kinderarts soms ook protocollen aan zijn laars lapt als ik mijn idee goed kan onderbouwen.
Een echt bv vriendelijke arts die zou deze stap overslaan ja. Maar dit hele ziekenhuis is gewoon niet bv vriendelijk, we hebben al behoorlijk wat slechte adviezen hier gehad. De kinderarts hamert bijvoorbeeld op 7 voedingen per etmaal en geeft aan dat onze baby veeel te hard groeit, terwijl hij exact de WHO curve volgt. Hij was in een maand tijd een kilo bijgekomen, precies goed volgens de LK, veel te veel volgens de kinderarts.

En natuurlijk ga je ermee door als je het idee hebt dat het helpt, dat lijkt me logisch. :Y
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:31:50 #286
409579 LuDann
All the way
pi_178014358
En aaaiii Lemijn, gelukkig maar van die eeltige borsten van je. :+

Hier hetzelfde hoor, al stond ik er wel van versteld hoeveel pijn zo'n nieuwe baby weer kan doen, ondanks dat ik peuter nog voedde.
pi_178015455
Bella ik zou zelf voor biologische kokosolie kiezen. Bij AH in het pad met bewuste voeding zul je die wel kunnen vinden.

Banaan zuigt de tepel weleens naar binnen. Soms laat ik hem opnieuw happen maar laat hij gauw los en pakt weer alleen het puntje. Als het pijn doet koppel ik wel altijd af. Maar is het nou wachten op problemen, of kan het na een tijd voeden minder kwaad doordat je tepel dan meer kan hebben?

Gevoelsmatig helpt het sabbelen trouwens als ik wat pijn heb, geen idee of het echt zo is. Het is toch een goeie massage die je krijgt. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178040343
Even om aan te geven hoe het ook kan:

Wij hadden vandaag een belangrijk overleg. Zo belangrijk dat het hele bedrijf ervoor gesloten werd. Ik vroeg aan de directrice of er pauze was, zodat ik even zou kunnen kolven tussendoor. Ja, er was wel pauze. Hoe lang heb je nodig was de volgende vraag. Dus op mijn aangeven werd de pauze van 5 minuten verlengd naar een kwartier. Voor het overleg begon kwam ze nog naar me toe. Dat ik me vooral niet moest haasten en mocht ik in dat kwartier niet klaar zijn dan kon ik gewoon wat later binnenlopen. ^O^
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178046786
Fijn kris dat ze zo rekening met je hielden!

De vriezer voorraad begint hier te slinken, maar wat ben ik blij dat ik die aangelegd had. Gemiddeld haal ik er wekelijks 500-600ml uit, maar er gaat niets meer in sinds januari. Ik kolf altijd 1 of 2 voedingen minder dan ze drinkt en wil en kan soms ook gewoon niet vaker kolven. Ik probeer me langzaam voor te bereiden op het moment dat het einde straks echt in zicht is. Ik denk dat ik het mss nog wel 2 maanden red, maar hoe dan de kennismaking met kunstvoeding. Mengen met bv of gewoon een volledige fles kV geven?

Over pijnlijke tepels gesproken. Kan me nog herinneren dat ik me na 3 weken echt niet kon voorstellen mijn teamsport nog te kunnen doen. Het idee alleen al dat iemand er langs zou bewegen! Maar met 10 weken weer begonnen dus dat wordt echt beter!
De laatste 2 voedingen vandaag deden me wel pijn, dat is echt lang geleden. Ze was ook heel ontevreden en aan het piepen tijdens het drinken. Dacht dat ze mss niet genoeg kreeg, maar ze liet er zelfs langer tussen dan gebruikelijk. Kunnen ze het aanhappen plots verleren :? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoop maar dat het morgen weer oké voelt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 01:17:45 #290
269689 crew  Viv
pi_178050068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:45 schreef Nolita het volgende:
Ik denk dat ik het mss nog wel 2 maanden red, maar hoe dan de kennismaking met kunstvoeding. Mengen met bv of gewoon een volledige fles kV geven?
De eerste keer deed ik een flesje moedermelk gevolgd door een klein flesje (30 ml) kunstvoeding (samen was dit de hoeveelheid van 1 voeding). Ze dronk de kunstvoeding net zo graag, maar er zijn ook baby's die het weigeren en dan zou je mengen kunnen proberen. Ik heb ook een tijdje gemengd (flessen van 120 ml waarvan 30 ml kunstvoeding), maar dat was meer vanwege mijn irrationele gevoel van eigenlijk-is-kunstvoeding-vergif-dus-kun-je-het-maar-beter-verdunnen. :') Toen ik dat eenmaal kon loslaten deed ik gewoon eens in de zoveel flessen een hele fles kunstvoeding, veel makkelijker klaarmaken! Ik zorgde er wel voor dat ze geen twee flessen kunstvoeding achter elkaar kreeg, want ze kreeg er heel snel verstopping van (maar dat zal ook per baby verschillen).
pi_178054728
Krijgt ze tandjes, Nolita? Of moet je ongesteld worden? Kun je beide pijnlijke tepels van krijgen.
pi_178056410
Hmm zou beiden kunnen wupwup. Verwacht over 4 dagen ongesteld te worden. Is me eerder nooit opgevallen dat het dan pijnlijk was. Tandjes heeft ze nog niet, maar met bijna 7 maanden wordt de kans steeds groter natuurlijk. Wie weet komt de pijn van een combinatie van beiden.
Het voelt wel iets beter vandaag / N jammert iig niet meer tijdens het drinken gelukkig!

Vivi bedankt voor het delen van je ervaring!
pi_178077974
Een vraag: hoelang drinkt jullie kindje gemiddeld? En drinkt hij/zij dan 2 borsten of maar 1?
N. Drinkt tussen de 6 a 15 minuten, en maar 1 borst. Krijgt ze dan wel genoeg binnen? Ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt.. :{
  zondag 25 maart 2018 @ 16:08:29 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178078386
Stopt ze zelf met drinken, is ze tevreden, groeit ze? Dan is het goed. Je kan bij twijfel altijd de andere borst nog aanbieden, dan merk je wel of ze meer wil of niet.

Lees ook deze link eens door: klik.
pi_178086231
Tot 4 maanden dronk mijn N ook maar 1 borst vrij vlot leeg en was dat voldoende.
Maar wat lemijn zegt, volg je baby, is die tevreden dan is het prima zo!
  zondag 25 maart 2018 @ 21:27:51 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_178086529
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:44 schreef BellaaElisa het volgende:
Een vraag: hoelang drinkt jullie kindje gemiddeld? En drinkt hij/zij dan 2 borsten of maar 1?
N. Drinkt tussen de 6 a 15 minuten, en maar 1 borst. Krijgt ze dan wel genoeg binnen? Ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt.. :{
noud heeft altijd zo gedronken en daar zit zat vlees op hoor. Vertrouw op je baby, en ga anders een keer ter geruststelling naar het weeguurtje op het cb :*
disclaimer
pi_178106755
Ik sluit me aan bij de rest Bella :* tevreden en goed groeien, dan is alles prima!

Bijna 15 maanden hier. Meestal twee voedingen nog. Best wel prima zo, aan de ene kant mag het ook wel stoppen, aan de andere kant zou ik het wel erg missen. O+
pi_178111288
Ah nou ja ze groeit naar mijn mening goed, en SQ misschien toch maar voor mijn gemoedsrust een keertje naar het weeguurtje gaan.
Ze valt in ieder geval na het drinken in slaap en lijkt vol te zitten want de 2e borst weigert ze.

Helio wauw 15 maanden. _O_
pi_178117045
Okee, wat vergeet ik?

Mijn kolfopbrengst is knudde. Dat herken ik van vorige keer, ik ben gewoon niet zo'n goede kolver, maar ik zou zo graag iets langer puur borstvoeding aanbieden. Ik kolfde vorige week nog geen 300ml op een dag. Zoon gaat inmiddels naar 3x130 of 4x100 qua flessen, dus dat red ik niet meer.
Ik ben gister begonnen met 4x kolven in plaats van 3x. Ik kolf een kwartier, maar eigenlijk zit ik de laatste 5 minuten voor Jan lul te kolven omdat er niks meer komt. Een tweede toeschietreflex heb ik nog nooit gehad, ook niet bij dochter en eindeloos doorkolven. Wel ben ik begonnen met nog meer water drinken en dat lijkt iets te doen.
Op vrije dagen en in het weekend leg ik zoon zo vaak mogelijk aan. Met m'n productie lijkt niks mis overigens, ik ben gewoon een kolfkneus.

Iemand nog een idee wat ik nog meer kan doen?

Overigens geen stress hierdoor. Als het niet lukt krijgt hij gewoon kv erbij, maar ik wil eerst nog graag proberen of het me zelf lukt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178117624
Neusspray om een tweede tsr op te wekken al geprobeerd? Dat hielp bij mij trouwens maar een beetje, kolfkneus-boks. }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')