En dan wordt de kraamzorg weer boos...quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:01 schreef LuDann het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je dat uiteindelijk geprobeerd hebt, maar er is geen sterke evidentie dat dat zoden aan de dijk zou zetten. Ik heb inmiddels wat literatuur doorgespit over het indikken van voeding bij reflux en ik ben gewoon niet zo onder de indruk. Dat op een lepeltje ervoor, tijdens en na de voeding aanbieding klinkt logisch maar tenzij je met je kind gaat schudden zal het allemaal niet zo vanzelfsprekend met elkaar mengen in de maag.
quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:35 schreef Lemijn het volgende:
Lief van je. Ze komt er vanzelf achter...
quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:35 schreef Lemijn het volgende:
Lief van je. Ze komt er vanzelf achter...
Precies!quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
En dan wordt de kraamzorg weer boos...
Een echt bv vriendelijke arts die zou deze stap overslaan ja. Maar dit hele ziekenhuis is gewoon niet bv vriendelijk, we hebben al behoorlijk wat slechte adviezen hier gehad. De kinderarts hamert bijvoorbeeld op 7 voedingen per etmaal en geeft aan dat onze baby veeel te hard groeit, terwijl hij exact de WHO curve volgt. Hij was in een maand tijd een kilo bijgekomen, precies goed volgens de LK, veel te veel volgens de kinderarts.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:15 schreef Hupje het volgende:
HahaNee, ik weet het. Ik heb me er uitgebreid in verdiept toen. Maar bij J leek het wel iets te doen, dus heb ik er voor gekozen om dat wel te doen.
Het lastige is dat het huidige protocol zegt dat indikken stap 1 is en dat ze pas verder willen kijken als je het een paar weken geprobeerd hebt. Al moet ik zeggen dat onze huidige kinderarts soms ook protocollen aan zijn laars lapt als ik mijn idee goed kan onderbouwen.
De eerste keer deed ik een flesje moedermelk gevolgd door een klein flesje (30 ml) kunstvoeding (samen was dit de hoeveelheid van 1 voeding). Ze dronk de kunstvoeding net zo graag, maar er zijn ook baby's die het weigeren en dan zou je mengen kunnen proberen. Ik heb ook een tijdje gemengd (flessen van 120 ml waarvan 30 ml kunstvoeding), maar dat was meer vanwege mijn irrationele gevoel van eigenlijk-is-kunstvoeding-vergif-dus-kun-je-het-maar-beter-verdunnen.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 22:45 schreef Nolita het volgende:
Ik denk dat ik het mss nog wel 2 maanden red, maar hoe dan de kennismaking met kunstvoeding. Mengen met bv of gewoon een volledige fles kV geven?
noud heeft altijd zo gedronken en daar zit zat vlees op hoor. Vertrouw op je baby, en ga anders een keer ter geruststelling naar het weeguurtje op het cbquote:Op zondag 25 maart 2018 15:44 schreef BellaaElisa het volgende:
Een vraag: hoelang drinkt jullie kindje gemiddeld? En drinkt hij/zij dan 2 borsten of maar 1?
N. Drinkt tussen de 6 a 15 minuten, en maar 1 borst. Krijgt ze dan wel genoeg binnen? Ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |