abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 maart 2018 @ 15:42:28 #176
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177908260
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:20 schreef Falco het volgende:

[..]

In Utrecht hoef je niet met de auto naar een supermarkt. Alles is per fiets bereikbaar. En desnoods ga je bij veel boodschappen met de bakfiets ernaartoe (zoals het hoort in een links bolwerk).
Hier ben ik het wel mee eens. Er is in Utrecht altijd wel een supermarkt op loop- of fietsafstand.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177908262
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:36 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En dat is je goed recht. Maar beloof me dat je niet op GL zal stemmen. Dat is funest voor de stad. :P
Zie mijn eerdere post. Qua standpunten vond ik Student & Starter het meest interessant, maar ik heb mijn twijfels bij de stabiliteit van zo'n partijtje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 maart 2018 @ 15:51:52 #178
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177908465
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere post. Qua standpunten vond ik Student & Starter het meest interessant, maar ik heb mijn twijfels bij de stabiliteit van zo'n partijtje.
Ze zijn qua standpunten erg sympathiek en op jongeren gericht te noemen imho.
Maar op sommige punten wel wat onrealistisch. Vanaf 2025 geen bevoorrading meer van de binnenstad door voertuigen op fossiele brandstoffen? Als je de plaatselijke middenstand de nek om wil draaien..
De stabiliteit is inderdaad een vraagteken. Dat zal alleen de toekomst uit kunnen wijzen. Maar in deze tijd van versplintering kan het volgens mij echt alle kanten uit.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177908656
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:51 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ze zijn qua standpunten erg sympathiek en op jongeren gericht te noemen imho.
Maar op sommige punten wel wat onrealistisch. Vanaf 2025 geen bevoorrading meer van de binnenstad door voertuigen op fossiele brandstoffen? Als je de plaatselijke middenstand de nek om wil draaien..
Ik denk inderdaad dat elektrisch vrachtvervoer niet met een dergelijke sneltreinvaart terrein zal winnen, maar op zich mag er best zo'n standpuntje tussen staan. Het kan in afgezwakte vorm best tot innovatieve ideeën leiden.

quote:
De stabiliteit is inderdaad een vraagteken. Dat zal alleen de toekomst uit kunnen wijzen. Maar in deze tijd van versplintering kan het volgens mij echt alle kanten uit.
Onze huidige coalitie beslaat al bijna het gehele spectrum dus wat dat betreft maakt het ook niet veel uit inderdaad. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 maart 2018 @ 16:31:07 #180
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177909658
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:58 schreef Monolith het volgende:

Ik denk inderdaad dat elektrisch vrachtvervoer niet met een dergelijke sneltreinvaart terrein zal winnen, maar op zich mag er best zo'n standpuntje tussen staan. Het kan in afgezwakte vorm best tot innovatieve ideeën leiden.
Eens, en en dergelijke innovatie juich ik ook van harte toe. Mijn angst bestaat er ook vooral uit dat, zodra er een meerderheid voor dit soort ideeën is, het halsoverkop ingevoerd moet worden. Zonder eerst een behoorlijk alternatief te verzorgen. Zie de zogenaamde ‘stadsboulevard’ op de Goylaan. Twee keer per dag chaos op het Goyplein. Mensen sluiten daar niet voor hun plezier aan, maar omdat ze geen keuze hebben.

quote:
Onze huidige coalitie beslaat al bijna het gehele spectrum dus wat dat betreft maakt het ook niet veel uit inderdaad. :P
Volgens mij ook niet. :D
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 16:35:57 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177909772
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Supermarkten bezorgen gewoon als je grote hoeveelheden nodig hebt en anders wandel of fiets ik even naar de supermarkt.
Helaas is fietsen niet altijd een optie. Als ik eens even langs een winkel moet om vervolgens een stukje te rijden, ga ik niet eerst op de fiets daar naartoe en weer terug naar huis.

Alles moet ook met de auto gewoon bereikbaar zijn. Ik woon niet eens in een grote stad als Utrecht en heb soms al last van flinke drukte. Als GL hier hun zin krijgt, wordt de belangrijkste verkeersader van de bebouwde kom om zeep geholpen zonder dat er iets voor in de plaats komt. Daarmee maak je complete woonwijken onbereikbaar met de auto.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177909828
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:31 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Eens, en en dergelijke innovatie juich ik ook van harte toe. Mijn angst bestaat er ook vooral uit dat, zodra er een meerderheid voor dit soort ideeën is, het halsoverkop ingevoerd moet worden. Zonder eerst een behoorlijk alternatief te verzorgen. Zie de zogenaamde ‘stadsboulevard’ op de Goylaan. Twee keer per dag chaos op het Goyplein. Mensen sluiten daar niet voor hun plezier aan, maar omdat ze geen keuze hebben.
Ach niet alleen daar. Ik reed voor de gezelligheid nog wel eens met een collega mee die ook in de binnenstad woonde, maar dan sta je in de spits toch wel erg lang stil. Trein + fiets is een betere optie als je op een plek werkt die een beetje bereikbaar is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 maart 2018 @ 16:40:55 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177909872
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Helaas is fietsen niet altijd een optie. Als ik eens even langs een winkel moet om vervolgens een stukje te rijden, ga ik niet eerst op de fiets daar naartoe en weer terug naar huis.

Alles moet ook met de auto gewoon bereikbaar zijn. Ik woon niet eens in een grote stad als Utrecht en heb soms al last van flinke drukte. Als GL hier hun zin krijgt, wordt de belangrijkste verkeersader van de bebouwde kom om zeep geholpen zonder dat er iets voor in de plaats komt. Daarmee maak je complete woonwijken onbereikbaar met de auto.
Dat is ook het probleem met dogmatisch ingestelde partijen als GL.
Ze drukken als ze de kans hebben hun maatregelen door, zonder de mensen die daar de gevolgen van ondervinden, een kans te geven naar alternatieven te zoeken. En vaak zijn die alternatieven er niet eens.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177909945
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Helaas is fietsen niet altijd een optie. Als ik eens even langs een winkel moet om vervolgens een stukje te rijden, ga ik niet eerst op de fiets daar naartoe en weer terug naar huis.

Alles moet ook met de auto gewoon bereikbaar zijn. Ik woon niet eens in een grote stad als Utrecht en heb soms al last van flinke drukte. Als GL hier hun zin krijgt, wordt de belangrijkste verkeersader van de bebouwde kom om zeep geholpen zonder dat er iets voor in de plaats komt. Daarmee maak je complete woonwijken onbereikbaar met de auto.
Fietsen is hier vrijwel altijd een optie. Dat is ook juist het grote verschil tussen een grote stad en dorpen / kleine steden. We hebben het over Utrecht, niet over waar jij woont.

Het is ook een behoorlijke utopie om te denken dat iedereen hier even met de auto langs een winkel op de Oudegracht moet kunnen, tenzij je de gracht wilt dempen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 maart 2018 @ 16:47:19 #185
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_177910003
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach niet alleen daar. Ik reed voor de gezelligheid nog wel eens met een collega mee die ook in de binnenstad woonde, maar dan sta je in de spits toch wel erg lang stil. Trein + fiets is een betere optie als je op een plek werkt die een beetje bereikbaar is.
Klopt. Zo had ik laatst een bijeenkomst in het Spoorwegmuseum. Rond een uur of half zeven wilde ik naar huis. Ik heb even een taxi overwogen, maar gezien de rij rode achterlichten op het Singel ben ik maar gaan lopen. Maar vaak moet ik ook zaken vervoeren wat met een fiets of lopend echt geen optie is.
Ik merk nu dat jij vanuit het perspectief van een binnenstadbewoner redeneert, en ik vanuit dat van een Lunetter. Dan snap ik ook de verschillen van inzicht wel.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_177910182
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Klopt. Zo had ik laatst een bijeenkomst in het Spoorwegmuseum. Rond een uur of half zeven wilde ik naar huis. Ik heb even een taxi overwogen, maar gezien de rij rode achterlichten op het Singel ben ik maar gaan lopen. Maar vaak moet ik ook zaken vervoeren wat met een fiets of lopend echt geen optie is.
Ik merk nu dat jij vanuit het perspectief van een binnenstadbewoner redeneert, en ik vanuit dat van een Lunetter. Dan snap ik ook de verschillen van inzicht wel.
Klopt, dat maakt wel een verschil. Bij Lunetten is het verkeerstechnisch al drama om de snelweg op te komen in de spits. Aan de andere kant is OV ook lastiger voor bijvoorbeeld forensen vanuit Lunetten. Voor mij is CS een paar minuten fietsen, dus als het even kan pak ik lekker de trein. Kan ik bovendien vaak reistijd ook nog weer deels gebruiken als werktijd.

Ik denk dat de echte verkeersinnovaties om de huidige problemen op te lossen nog wel even op zich laten wachten. Met de huidige technologie moeten er gewoon te veel voertuigen door een te krappe binnenstad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177910293
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, dat maakt wel een verschil. Bij Lunetten is het verkeerstechnisch al drama om de snelweg op te komen in de spits. Aan de andere kant is OV ook lastiger voor bijvoorbeeld forensen vanuit Lunetten. Voor mij is CS een paar minuten fietsen, dus als het even kan pak ik lekker de trein. Kan ik bovendien vaak reistijd ook nog weer deels gebruiken als werktijd.

Ik denk dat de echte verkeersinnovaties om de huidige problemen op te lossen nog wel even op zich laten wachten. Met de huidige technologie moeten er gewoon te veel voertuigen door een te krappe binnenstad.
Dat hebben we aan de huidige wethouder te danken, die in plaats van een busbaan en extra rijbaan liever een enorme middenberm zag op de 't Goylaan. Zo gaan er nog meer doorgaande wegen verneukt worden net zolang totdat de hele verkeersdoorstroming in Utrecht is kapotgemaakt.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:28:55 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177911026
Beste stemwijzer ooit --> https://stemwijzer.speld.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 19:45:23 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177914929
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Fietsen is hier vrijwel altijd een optie. Dat is ook juist het grote verschil tussen een grote stad en dorpen / kleine steden. We hebben het over Utrecht, niet over waar jij woont.

Het is ook een behoorlijke utopie om te denken dat iedereen hier even met de auto langs een winkel op de Oudegracht moet kunnen, tenzij je de gracht wilt dempen.
Het zijn voorbeelden van hoe dat soort idealen zomaar averechts kunnen werken. Je kan wel doodleuk zeggen dat je ook overal naar kan fietsen, maar dat is natuurlijk onzin.

We zijn nog niet klaar voor autoloze of -arme woongebieden, en dat erdoorheen drukken gaat nooit werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177915651
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 19:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zijn voorbeelden van hoe dat soort idealen zomaar averechts kunnen werken. Je kan wel doodleuk zeggen dat je ook overal naar kan fietsen, maar dat is natuurlijk onzin.

We zijn nog niet klaar voor autoloze of -arme woongebieden, en dat erdoorheen drukken gaat nooit werken.
Nee het zijn helemaal geen voorbeelden van hoe zoiets averechts kan werken. De gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht gaan niet over Schubbekutveen of waar jij ook woont.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 20:28:23 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177916096
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee het zijn helemaal geen voorbeelden van hoe zoiets averechts kan werken. De gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht gaan niet over Schubbekutveen of waar jij ook woont.
Als je de auto uit de complete binnenstad gaat verbannen, dan gaat dat gewoon heel veel problemen geven. Ik woon gewoon in de randstad en kom vaak genoeg in de grote steden om te weten hoe het er allemaal aan toe gaat, ga niet doen alsof ik er niks van kan weten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177916225
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je de auto uit de complete binnenstad gaat verbannen, dan gaat dat gewoon heel veel problemen geven. Ik woon gewoon in de randstad en kom vaak genoeg in een grote stad om te weten hoe het er allemaal aan toe gaat, ga niet doen alsof ik er niks van kan weten.
Je hebt nog geen steekhoudend argument aangedragen. Je riep iets over supermarkten, maar toen is je door een aantal Utrechters uitgelegd dat dat niet heel zinvol was. Niemand heeft het overigens over het volkomen verbannen van auto's uit de complete binnenstad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177916381
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt nog geen steekhoudend argument aangedragen. Je riep iets over supermarkten, maar toen is je door een aantal Utrechters uitgelegd dat dat niet heel zinvol was. Niemand heeft het overigens over het volkomen verbannen van auto's uit de complete binnenstad.
Ik ben voor auto's uit de binnenstad of in ieder geval grotendeels -- daar is gewoon geen plaats voor. Maar heel Utrecht slibt momenteel dicht door het afbraakbeleid van de huidige wethouder die iedere doorgaande weg het liefst in een permanente eenbaansfile ziet veranderen. GroenLinks krijgt mijn stem in ieder geval niet.
pi_177916739
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:36 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik ben voor auto's uit de binnenstad of in ieder geval grotendeels -- daar is gewoon geen plaats voor. Maar heel Utrecht slibt momenteel dicht door het afbraakbeleid van de huidige wethouder die iedere doorgaande weg het liefst in een permanente eenbaansfile ziet veranderen. GroenLinks krijgt mijn stem in ieder geval niet.
Nee klopt, er zijn heel veel plekken waar de verkeersdoorstroming dramatisch is terwijl dat niet zou hoeven. Een auto is soms ook gewoon nodig. Al doet Nederland het daar in international opzicht nog niet eens zo beroerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 20:47:43 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177916782
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee klopt, er zijn heel veel plekken waar de verkeersdoorstroming dramatisch is terwijl dat niet zou hoeven. Een auto is soms ook gewoon nodig. Al doet Nederland het daar in international opzicht nog niet eens zo beroerd.
Dat probeer ik dus de hele tijd al te zeggen... blij dat de boodschap nu wel is aangekomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177916918
Mijn stad Delft is best wel goed bereikbaar met de auto en het OV dus dat zijn de thema's niet. Het gaat over het financieel beleid van de gemeente, de verschillende belangen tussen studenten en gewone Delftenaren, chronisch tekort aan woningen en natuurlijk de probleemwijken, hoewel het laatste jaar naar mijn weten daar weinig is over gemeld. Misschien wordt het wel beter daar.

Bij Pauw deze dinsdag een fractie op bezoek, ga wel kijken.
pi_177916932
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat probeer ik dus de hele tijd al te zeggen... blij dat de boodschap nu wel is aangekomen.
Nou Don Quixote, dan heb je toch mooi weer wat windmolens verslagen!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 maart 2018 @ 21:43:08 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177918577
Lijsttrekker van Kansrijk Winterswijk flipt helemaal en schopt tegen stoel:


https://www.hartvannederl(...)stoel-na-debat-faal/

Fantastisch weer dat dit soort dingen weer rond de gemeenteraadsverkiezingen gebeuren.

Wel een lekker ding, die Loes ten Dolle van D66 :+
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 18 maart 2018 @ 21:52:11 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177918812
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:43 schreef Falco het volgende:

Wel een lekker ding, die Loes ten Dolle van D66 :+
Stuur je haar even hierheen :@
pi_177919272
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:43 schreef Falco het volgende:
Lijsttrekker van Kansrijk Winterswijk flipt helemaal en schopt tegen stoel:


https://www.hartvannederl(...)stoel-na-debat-faal/

Fantastisch weer dat dit soort dingen weer rond de gemeenteraadsverkiezingen gebeuren.

Wel een lekker ding, die Loes ten Dolle van D66 :+
:R
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')