abonnement Unibet Coolblue
pi_177187577
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Ik doe al jaren mijn boodschappen bij de Jumbo, maar de laatste tijd vind ik de prijs niet meer in verhouding staan tot de kwaliteit en de keuzemogelijkheden.
Nu wil ik andere supermarkten uitproberen, ze moeten goedkoper zijn dan de Jumbo of AH, maar ik wil wel A-merken. De Nettorama leek mij een goed alternatief. Iemand die daar ook boodschappen doet en waar moet je op letten? Tips welkom.
pi_177187673
quote:
Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Ik doe al jaren mijn boodschappen bij de Jumbo, maar de laatste tijd vind ik de prijs niet meer in verhouding staan tot de kwaliteit en de keuzemogelijkheden.
Nu wil ik andere supermarkten uitproberen, ze moeten goedkoper zijn dan de Jumbo of AH, maar ik wil wel A-merken. De Nettorama leek mij een goed alternatief. Iemand die daar ook boodschappen doet en waar moet je op letten? Tips welkom.
Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.
  woensdag 14 februari 2018 @ 21:23:20 #3
104963 ETA
European Travel Author
pi_177187686
Duur betekent niet automatisch beter. Aldi en Lidl hebben regelmatig de beste geteste spullen, van Nettorama nog nooit gehoord dat ze ergens de beste hadden. Aldi en Lidl hebben haast geen A-merken, maar veel van de huismerk producten zijn vergelijkbaar van kwaliteit.

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 14 februari 2018 @ 21:23:37 #4
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_177187695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Ik doe al jaren mijn boodschappen bij de Jumbo, maar de laatste tijd vind ik de prijs niet meer in verhouding staan tot de kwaliteit en de keuzemogelijkheden.
Nu wil ik andere supermarkten uitproberen, ze moeten goedkoper zijn dan de Jumbo of AH, maar ik wil wel A-merken. De Nettorama leek mij een goed alternatief. Iemand die daar ook boodschappen doet en waar moet je op letten? Tips welkom.
Als je A-merken wilt, dan kun je Lidl overslaan. Op Hela Curry en wat Haribo snoep na, kun je daar geen A-merken krijgen. Overigens is de kwaliteit van de eigen-merk producten van Lidl gewoon hartstikke prima.

Aldi heeft wel wat A-merken.

Nettorama ken ik niet.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 14 februari 2018 @ 21:26:19 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177187779
Alles bij een en dezelfde winkel halen. :').
And so is the past
pi_177187908
Gewoon de Appie voor alles. Hebben een vrij ruim assortiment als je online bestelt. En voor een paar euro brengen ze het s avonds bij je thuis. Bevalt prima.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_177188370
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Alles bij een en dezelfde winkel halen. :').
Ja ik heb het druk, alles bij dezelfde winkel kopen levert wel extra vrije tijd op.
Scheelt ook weer.
pi_177188411
Wij gaan naar de Lidl voor de standaard producten zoals groente fruit en zuivel producten. Vaak ook eieren, pasta’s en dingen zoals vis in blik of geraspte kaas

Daarnaast naar de AH en daar halen we de “a” merken. In het algemeen het vleeswaren, kazen, chips, cola en snoepgoed. Soms vlees bij Lidl soms bij AH of koopeenkoe.

afijn Lidl is prima te doen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_177189038
De Jumbo hier is uitstekend. Maar deed dan ook mee in de finale van de verkiezing 'beste supermarkt van Nederland'.

Ruime winkel, ruim assortiment, nagenoeg nooit iets helemaal uitverkocht, beter vlees dan AH en Lidl. Zelden meer dan 1 wachtende voor je bij de kassa's, tenzij je op vrijdagmiddag of zaterdagmiddag gaat winkelen.

AH heeft als voordeel dat ze sterkere en meer aanbiedingen hebben voor A-merken. Als je daar goed op let en de lang houdbare producten gewoon wat groter inkoopt als ze in de aanbieding zijn, is de AH helemaal niet zo duur.

Bij de beide Lidl's waar ik wel eens kom moet je altijd een eeuwigheid uittrekken voor de rij bij de kassa. Ook op de rustige tijdstippen kan er zomaar een rij van 5 of 6 mensen bij de kassa staan. Assortiment van Lidl is ook erg beperkt. En wat er is, is alleen beschikbaar in gezinsverpakkingen. Bijna geen vlees per stuk/2 stuks verpakt bijvoorbeeld, maar allemaal verpakkingen met 4 stuks.
Das niet zo handig voor iemand die alleen woont. De vers afgebakken broodjes van Lidl zijn wel geweldig én goedkoop. Daar kunnen de andere supermarktketens niet tegenop.
pi_177189067
Ik neem deze mee naar CUL :Y)
Spoilers!
pi_177189215
Ik deed een tijdje geleden boodschappen bij de Nettorama omdat ik er in de buurt was. Het is een ontzettende pauperwinkel maar ze hebben wel serieus goede aanbiedingen.
Spoilers!
pi_177189221
Ja afgelopen jaren kostte boodschappen bij de Jumbo voor 3 man 100 euro elke week. Nu kosten de boodschappen 125 euro per week bij de Jumbo. We kopen geen andere dingen ofzo. Alle producten die wij altijd kochten zijn ook duurder geworden. Vandaar dat ik goedkope alternatieven zoek.
  woensdag 14 februari 2018 @ 22:32:08 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177190016
Producten zijn inderdaad duurder geworden :Y Ik moet van 50 euro in de week rondkomen, en dat kost me een stuk meer moeite. Ik doe de meeste boodschappen bij de Lidl en de Aldi, Aldi heeft ook regelmatig goeie aanbiedingen voor A merk, maar ik vind B of C merken prima te doen.

Ik vind Jumbo eigenlijk best een dure winkel. Doe er niet graag boodschappen daarom.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  roze woensdag 14 februari 2018 @ 23:28:15 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_177191426
Zie laatste tijd steeds vaker producten bij de Aldi die ik bijv. bij de Jumbo goedkoper kan krijgen. Maar goed ik vind de Aldi eerlijk gezegd sowieso niet echt geweldig, ik vind de Lidl wel erg fijn maar die is hier even tijdelijk weg (komt wel weer terug met nieuw groot gebouw).

Maar goed dit geeft allemaal niet echt antwoord op je vraag TS. Ik haal bijna dagelijks paar boodschapjes en dat haal ik bij de Jumbo, AH en Lidl. Ben gewoon te lui om met heel veel te sjouwen en ik weet ook nooit wat ik dagenlang wil gaan eten. Ga ook wel wekelijks de Aldi in maar dat is vaak in het weekend voor hun weekendaanbiedingen.

Nettorama hebben we hier niet (volgens mij) dus nooit geweest.
Your beauty never ever scared me.
pi_177194475
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed een tijdje geleden boodschappen bij de Nettorama omdat ik er in de buurt was. Het is een ontzettende pauperwinkel maar ze hebben wel serieus goede aanbiedingen.
Wat had je allemaal gekocht dan?
En de belangrijkste vraag: was het allemaal goed te eten?
Mijn moeder zegt trouwens dat je er gewoon a-merken hebt.
pi_177194487
quote:
6s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.
De Aldi heeft tegenwoordig ook steeds meer A-merken in de schappen liggen. Wel dikwijls met andere formaten dan in de reguliere supermarkten en soms omgerekend nog eens duurder ook.
  donderdag 15 februari 2018 @ 06:23:07 #18
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177194604
Waarom wil je per se A-merken?

Misschien is stockon iets voor jou? Direct van de producent naar de consument. Geen supermarkt meer ertussen. Of zoiets. Kijk zelf maar www.stockon.nl



[ Bericht 52% gewijzigd door RobinOok op 15-02-2018 06:28:41 ]
pi_177194627
Ga gewoon naar Duitsland. Daar betaal je twee keer de helft!
pi_177194691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 06:23 schreef RobinOok het volgende:
Waarom wil je per se A-merken?

Misschien is stockon iets voor jou? Direct van de producent naar de consument. Geen supermarkt meer ertussen. Of zoiets. Kijk zelf maar www.stockon.nl

Nee dat lijkt me eerlijk gezegd nog veel meer gedoe. En ik wil de dingen die ik koop eerst zien.
En ja a-merken omdat we dat gewend zijn, geen zin om iets te kopen wat niemand lust achteraf gezien.
pi_177194838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 06:26 schreef paddestoelensoep het volgende:
Ga gewoon naar Duitsland. Daar betaal je twee keer de helft!
Dat is voor mij niet naast de deur (90km enkele reis naar Emmerich), dan moet ik echt groots in gaan slaan met veel vlees en drank. Ik woon maar alleen, zo veel heb ik niet nodig.

Ik doe de wekelijkse boodschappen altijd bij 3 winkels. Brood, beleg en aanbiedingen haal ik bij de AH, houdbare dingen waar ik wat meer van wil haal ik bij de Aldi, en groente en fruit haal ik weer bij de Lidl, maar dan niet in eigen dorp (waar wel een Lidl is), maar 1 wat verder weg omdat het daar makkelijker parkeren is (en de winkel zelf is ook mooier, lijkt wel of ze een groter assortiment hebben)

A-merken koop ik eerlijk gezegd weinig, alleen de koffie moet van DE zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 15 februari 2018 @ 07:14:45 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177195002
Ik ging altijd naar de dichtstbij zijnde winkels. Met de auto is dat goedkoper, met de fiets spaar je tijd uit.
Nu alles op fietsafstand, maar bij Lidl kom ik niet.

Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:17:13 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177195562
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 06:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me eerlijk gezegd nog veel meer gedoe. En ik wil de dingen die ik koop eerst zien.
jij moet je A-merken elke keer weer eerst zien voordat je ze koopt? :?
Je weet ondertussen nog niet hoe die smaken?

Okay, dan zul je dus gewoon naar Jumbo moeten blijven gaan.
pi_177195617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef ETA het volgende:
Duur betekent niet automatisch beter. Aldi en Lidl hebben regelmatig de beste geteste spullen, van Nettorama nog nooit gehoord dat ze ergens de beste hadden.
Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.

Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_177195630
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
Nettorama heeft geen eigen merk of goedkopere merken. Alleen A-merken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_177195644
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:17 schreef RobinOok het volgende:

[..]

jij moet je A-merken elke keer weer eerst zien voordat je ze koopt? :?
Je weet ondertussen nog niet hoe die smaken?

Okay, dan zul je dus gewoon naar Jumbo moeten blijven gaan.
Nee maar vlees wil ik wel graag zien voor ik het koop.
pi_177195669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.

Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
Dit hoor ik vaker, maar jij vindt het allemaal wel oké dus?
pi_177195704
Ja, Nettorama heeft A-merken en is bijzonder goedkoop. De dichtstbijzijnde nettorama hier heeft een gigantische en best goede groente-afdeling en vooral een vleesafdeling waarvoor ik de extra afstand wel eens af leg.
Verder ben ik groot fan van Lidl, geen a-merken, wel goede producten, maar ik heb nu geen Lidl meer op een redelijke afstand, dus daar kom ik niet meer.
Van Aldi nooit zo'n fan geweest.

Mijn eigen boodschappen haal ik bij AH, en een groot deel van de groenten bij de (ruime selectie aan) Turkse groentenboeren hier.
A-merken kopen is al lang geen ding meer...ik snap dat als je een cola drinker bent en speciaal pepsi of coca cola wilt hebben, of een bepaald merk bier, maar voor de meeste zaken is een a-merk alleen maar duurder en kwalitatief zelden beter.

Misschien is dit ook een mooi moment om niet alleen over supermarktkeuze na te denken, maar ook over productkeuze ;-)
pi_177195819
Ja die a-merken zitten er diep ingesleten hier.
pi_177195828
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 06:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Wat had je allemaal gekocht dan?
En de belangrijkste vraag: was het allemaal goed te eten?
Mijn moeder zegt trouwens dat je er gewoon a-merken hebt.
Ik zou niet meer weten wat ik kocht. Ik geloof 8 blikken tomaatblokjes want goede aanbieding, veel groente en fruit want goede aanbieding en nog meer. Als het dichterbij zou zijn, zou ik er vaker komen.

Ik ga gelijk eens kijken waar nog meer een Nettorama zit.
Ik ga straks ook een rondje supermarkten doen: Aldi, Lidl, Jumbo. Dan ben ik weer klaar tot en met volgende week vrijdag.
Spoilers!
pi_177195850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:40 schreef Mekamotut het volgende:
Ja die a-merken zitten er diep ingesleten hier.
Lijkt me lastig om zo eenkennig te zijn.
Spoilers!
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:42:33 #32
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_177195864
De Nettorama voert het eigen merk "gewoon" de opvolger van "perfect".Ik ga zo eens in de 6 weken naar de Nettotoma, haal dan groente en bulkartikelen. De rest haal ik om de beurt bij Lidl of AH.
pi_177195873
Ik doe een combi Jumbo en Lidl, omdat ze dicht bij elkaar zitten en omdat bij de Lidl het assortiment wat beperkter is dan de Jumbo (al krijgen ze wel steeds meer.)
De Nettorama vind ik er echt uit zien als een pauperzaak... maakt op zich niet uit, maar het nodigt mij niet uit om er naar toe te gaan.
pi_177195900
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lijkt me lastig om zo eenkennig te zijn.
Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
pi_177195986
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
Ook dat lijkt me lastig ;)

Ik kom er net achter dat er een Nettorama in mijn oude woonplaats zit. Ik kom daar vaak en doe daar dan boodschappen.
Ik heb net even in de folder van Nettorama gekeken en er staat niets in wat ik nodig heb. Ik sla over deze week. Gelukkig want ik vind de drie supermarkten die ik vandaag ga bezoeken al te veel ;)
Spoilers!
pi_177196024
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
De fabrikanten van die A-merken hebben jouw leven lang dure televisie reclames betaald om je zo ver te krijgen hun spul te kopen. Dus fijn dat je er dan ook extra geld voor over hebt om die reclames voor ze te betalen.

Verder helemaal niet erg, maar dat is wel precies waar je voor betaald: hun reclames, niet voor de kwaliteit. Het is gewoon een keuze.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:11:06 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177198545
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee maar vlees wil ik wel graag zien voor ik het koop.
Dat is er dus ook niet te koop.
Alleen je voorraadkast wordt aangevuld, met A-merken, direcht van de productent, tegen lagere prijzen. Hoef je alleen nog te slepen met vlees en groenten.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:19:55 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177198699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:55 schreef realAIVD het volgende:

[..]

De fabrikanten van die A-merken hebben jouw leven lang dure televisie reclames betaald om je zo ver te krijgen hun spul te kopen. Dus fijn dat je er dan ook extra geld voor over hebt om die reclames voor ze te betalen.

Verder helemaal niet erg, maar dat is wel precies waar je voor betaald: hun reclames, niet voor de kwaliteit. Het is gewoon een keuze.
Drink jij maar lekker Oké Cola dan. :r.
And so is the past
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 11:24:46 #40
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_177198798
Lidl > ALdi. Maar dat is persoonlijk.
Nettorama ken ik als naam wel, maar als winkel niet meer. De laatste in de buurt is 15 jaar geleden vertrokken :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177198811
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Drink jij maar lekker Oké Cola dan. :r.
Haten op Highway Cola :')
Beste cola ever!
pi_177198913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef Mekamotut het volgende:
Ja afgelopen jaren kostte boodschappen bij de Jumbo voor 3 man 100 euro elke week. Nu kosten de boodschappen 125 euro per week bij de Jumbo. We kopen geen andere dingen ofzo. Alle producten die wij altijd kochten zijn ook duurder geworden. Vandaar dat ik goedkope alternatieven zoek.
De lidl heeft beter fruit, beter vlees en is goedkoper. De keus is iets minder breed, maar echt, de gewone merken van de lidl zijn vaak beter dan Jumbo en zeker AH (AH is echt kut qua kwaliteit).

Wij gaan overigens ook nog wel naar een gewone supermarkt voor sommige andere zaken. Maar van wat ze verkopen kun je bij lidl er vanuitgaan dat de kwaliteit net zo goed of bete ris dan een a-merk.
Whatever...
pi_177198989
quote:
Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:
Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
Als je minder voor je shit betaalt heb je 't nóg beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2018 11:38:21 ]
pi_177200993
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed een tijdje geleden boodschappen bij de Nettorama omdat ik er in de buurt was. Het is een ontzettende pauperwinkel maar ze hebben wel serieus goede aanbiedingen.
Je had gelijk wat betreft pauperwinkel.
pi_177201058
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:49 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Je had gelijk wat betreft pauperwinkel.
Haha.
Ben je wel geslaagd?

Het zal ook wel aan de vestiging liggen natuurlijk. Die waar ik was is in Bergen op Zoom en dat is sowieso een pauperstad.
Spoilers!
pi_177201362
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Haha.
Ben je wel geslaagd?

Het zal ook wel aan de vestiging liggen natuurlijk. Die waar ik was is in Bergen op Zoom en dat is sowieso een pauperstad.
Halverwege de kar laten staan en naar de Jumbo gegaan. Waar ik me vervolgens uitgeleefd heb.
pi_177201460
Nettorama, Jumbo, Lidl of Aldi hebben we hier niet in de buurt. We moeten het doen met een AH en een Dekamarkt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177201618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef Mekamotut het volgende:
Ja afgelopen jaren kostte boodschappen bij de Jumbo voor 3 man 100 euro elke week. Nu kosten de boodschappen 125 euro per week bij de Jumbo. We kopen geen andere dingen ofzo. Alle producten die wij altijd kochten zijn ook duurder geworden. Vandaar dat ik goedkope alternatieven zoek.
Is je inkomen niet mee gestegen? Ik bedoel, als de boodschappen duurder worden, door inflatie, dan is je inkomen er ook op voorruit gegaan.

Anderzijds, als je zo vast op je a-merken zit, misschien verstandig om te kijken waar je thuis 25,- per week op kan besparen? Bijvoorbeeld verzekeringen, elektriciteit, abonnementen die niet gebruikt worden, tv/internet etc.

Dan Kun je lekker gebruik blijven maken van de A Merken en hoef je je patroon daarop niet aan te passen.
pi_177201666
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:08 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Is je inkomen niet mee gestegen? Ik bedoel, als de boodschappen duurder worden, door inflatie, dan is je inkomen er ook op voorruit gegaan.

Anderzijds, als je zo vast op je a-merken zit, misschien verstandig om te kijken waar je thuis 25,- per week op kan besparen? Bijvoorbeeld verzekeringen, elektriciteit, abonnementen die niet gebruikt worden, tv/internet etc.

Dan Kun je lekker gebruik blijven maken van de A Merken en hoef je je patroon daarop niet aan te passen.
Ja m'n inkomen is wel gestegen maar m'n gezin is ook uitgebreid. Dus daarom wilde ik het wat goedkoper.
pi_177203499
ik koop voor 35 per week boodschappen(drink dan geen alcohol). Bij de lidl lukt dat makkelijk als je een beetje voorraadje hebt. Hier zitten wel alle supermarkten op fiets afstand dus ik haal overal gewoon de aanbiedingen. De basis producten zijn hier wel van A merken dus opzich kun je gewoon normaal en goed eten voor 35 per week.
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:40:03 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_177206854
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:40 schreef Mekamotut het volgende:
Ja die a-merken zitten er diep ingesleten hier.
Loop dan ook niet zo te zeiken dat het zoveel kost.
pi_177209123
quote:
6s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef Treinhomo het volgende:

Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.
Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidle zoveel beter is dan een Jumbo of voor mij part de Plus.
Ze zijn goedkoper en hun assortiment is minder uitgebreid maar slechter in kwaliteit zeker niet.
pi_177209342
Ik ben verder niet zo bekend met de Aldi, maar ik vind de kwaliteit van de Lidl uitstekend hoor! *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_177209347
Ik koop alles bij de Lidl. En dan voor heel klein lijstje A-merken of heel specifieke dingen die de Lidl niet heeft nog naar de AH. (Coca Cola, bepaald beleg/koekjes/chips/brood/sauzen/gebak af en toe, aardbeien) Voor de gewone boodschappen is het assortiment echt prima.
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 17:49:30 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177209518
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ging altijd naar de dichtstbij zijnde winkels. Met de auto is dat goedkoper, met de fiets spaar je tijd uit.
Nu alles op fietsafstand, maar bij Lidl kom ik niet.

Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
Onzin. Andere recepturen of kwaliteitseisen.

Bij Aviko produceren ze bijvoorbeeld ook C merk patat.
Aviko wil in hun eigen patat lange stukken met een laag suiker gehalte. (Meer suiker zorgt voor bruine harde stukjes). Een C merk stelt minder hoge eisen.

Als ze twee partijen aardappels ,waarvan een bestaat uit hele kleine aardappels, hebben, gaan ze echt wel zo mixen dat de eisen van de klant nét worden gehaald.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 februari 2018 @ 17:51:05 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177209546
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Jup.. Aldi... Dat kost geld.. maar je krijgt er de beste waar voor in mijn ogen..
pi_177212844
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Drink jij maar lekker Oké Cola dan. :r.
Als je daadwerkelijk gelezen had, met letters en zo, ik weet dat het moeilijk voor je is, maar...
dan had je gezien dat ik een post eerder al het volgende gezegd had over het kopen van A-merken:

"ik snap dat als je een cola drinker bent en speciaal pepsi of coca cola wilt hebben, of een bepaald merk bier, maar voor de meeste zaken is een a-merk alleen maar duurder en kwalitatief zelden beter."
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:26:46 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177215344
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
Nope.. kijk voor de grap maar eens naar hoeveel procent pinda's er in Calve zit en in de Helaes pindakaas van de Aldi.. je zou denken dat Calve een hoger aandeel heeft.. maar niets is minder waar..

Het enige wat er A aan is.. is het merk, de plek in de winkel, en de locatie.. niet het product..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 februari 2018 @ 21:37:05 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177215708
Wij kopen graag bij Lidl (hier in Duitsland sowieso) maar ik ga eens per 2 weken boodschappen doen met mijn moeder in NL. Lidl heeft prima spullen en ik hoef niet per se A-merken als huismerken ook/even goed smaken. Dat is een kwestie van proberen. We doen altijd een rondje Lidl, Aldi en Jumbo en bij die laatste koop ik alleen bepaalde dingen die ik bij de andere twee niet kan vinden of niet lekker vind.

Helaes pindakaas van de Aldi ^O^ Bij ons absoluut favoriet. Ook de hagelslag van Aldi is uitstekend. Beschuit haal ik dan weer bij Lidl. Ik koop met name de typisch Nederlandse dingen die we graag eten en die je in DLD niet ziet. Filet américain bijvoorbeeld, Wilde Wietze ("heksenkaas" van de Aldi), ontbijtkoek (Lidl).

Probeer gewoon huismerken van Aldi en Lidl uit. Je komt er vanzelf achter wat je wel en niet lekker vindt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 21:48:09 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177216072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:37 schreef Rewimo het volgende:
ontbijtkoek (Lidl).

Van die ontbijtkoekrepen van de Lidl vind ik juist niet lekker :N
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177219381
Er is hier geen nettorama in de omgeving wel dirk, aldi, ah en lidl dus best wel keuze en met wat leeswerk in de online folders valt er wel wat voordelig in te slaan :s)
  vrijdag 16 februari 2018 @ 00:17:16 #62
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177219538
Ligt eraan wat je eet man. Groenten en fruit, kwark, kipfilet, melk, kaas, coca cola zero, vleeswaren.. allemaal dingen waarvoor ik naar de Aldi ga.

Overige bende vaak AH, puur uit gemak, want loopafstand.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 00:25:23 #63
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177219606
Ik vind de Lidl met veel producten best wel prijzig btw
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Filet américain
Maar jullie hebben Mett en Hackepeter.. :'(
pi_177219982
quote:
Op donderdag 15 februari 2018 17:28 schreef Iwanius het volgende:
Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidl zoveel beter is dan van een Jumbo of voor mijn part de Plus.
Ze zijn goedkoper en hun assortiment is minder uitgebreid maar slechter in kwaliteit zeker niet.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen :?

Ik heb het helegaar niet over kwaliteit gehad. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 01:15:38 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 01:42:10 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177220254
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 01:12 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen :?

Die moest ik ook even twee keer lezen.. om hem nog een keer te lezen... _O-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 01:56:31 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177220358
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Onzin. Andere recepturen of kwaliteitseisen.
Zal aan het merk liggen.

Gouda's Glorie margarine is hetzelfde als AH Huismerk, alleen duurder.
Zal beslist niet de enige zijn.

Waarbij andere recepturen natuurlijk niet wil zeggen dat het A-merk altijd het lekkerste is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 februari 2018 @ 09:06:33 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177223763
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:48 schreef derLudolf het volgende:

Van die ontbijtkoekrepen van de Lidl vind ik juist niet lekker :N
Die bedoel ik niet, ik haal de ontbijtkoek met parelkandij :9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 februari 2018 @ 09:07:07 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177223770
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 00:25 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik vind de Lidl met veel producten best wel prijzig btw

Maar jullie hebben Mett en Hackepeter.. :'(
Ja :9~ allemaal heerlijk!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_177259763
Nettorama? Wat is dat voor hipsterwinkel dan?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177259910
Iemand die A-merken wil is een makkelijk slachtoffer van marketing en dus te duur uit. Niks meer aan te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177260327
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidle zoveel beter is dan een Jumbo of voor mij part de Plus.
Ze zijn goedkoper en hun assortiment is minder uitgebreid maar slechter in kwaliteit zeker niet.
Lidl is vaak superieur aan AH of Jumbo.

Hun vleeswaren bijvoorbeeld Ham, bevat meer vlees en minder water. Voor minder geld.

Het voorbeeld van de pindakaas was ook al gegeven. Niet alles is beter, maar slechter is vrijwel niets.
Whatever...
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:18:25 #72
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177261773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:28 schreef habitue het volgende:
Nettorama? Wat is dat voor hipsterwinkel dan?
Juist niet.. is een A merk discounter..
(Aldi doet hetzelfde trucje als Nettorama met A merken.. alles wat incourant of weinig loop in zit bij de reguliere supers kopen ze in)

Wij hadden vroeger trouwens een Autorama hier
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:27:14 #73
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_177262041
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nope.. kijk voor de grap maar eens naar hoeveel procent pinda's er in Calve zit en in de Helaes pindakaas van de Aldi.. je zou denken dat Calve een hoger aandeel heeft.. maar niets is minder waar..

Het enige wat er A aan is.. is het merk, de plek in de winkel, en de locatie.. niet het product..
De smaak van Calvé is wel _O_
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:27:54 #74
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_177262060
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Juist niet.. is een A merk discounter..
(Aldi doet hetzelfde trucje als Nettorama met A merken.. alles wat incourant of weinig loop in zit bij de reguliere supers kopen ze in)

Wij hadden vroeger trouwens een Autorama hier
Autorama? Kom je uit Emmen? :D
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:32:38 #75
104963 ETA
European Travel Author
pi_177262217
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Juist niet.. is een A merk discounter..
(Aldi doet hetzelfde trucje als Nettorama met A merken.. alles wat incourant of weinig loop in zit bij de reguliere supers kopen ze in)

Wij hadden vroeger trouwens een Autorama hier
bullshit, je hebt geen idee hoe de inkoop van A-merken gaat.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:37:02 #76
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177262321
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Autorama? Kom je uit Emmen? :D
Grunn
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:37:10 #77
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_177262323
Febo.
zzzzz
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:37:20 #78
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177262332
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:32 schreef ETA het volgende:

[..]

bullshit, je hebt geen idee hoe de inkoop van A-merken gaat.
Nou vertel?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:36:18 #79
104963 ETA
European Travel Author
pi_177264146
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nou vertel?
Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_177264294
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:36 schreef ETA het volgende:

[..]

Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?
Hoe werkt het dan wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-02-2018 21:47:38 ]
Spoilers!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:44:53 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177264405
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:36 schreef ETA het volgende:

[..]

Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?
Waarom klopt dat dan niet?
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 21:48:22 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177264501
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Autorama? Kom je uit Emmen? :D
Moi :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:49:45 #83
104963 ETA
European Travel Author
pi_177264548
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom klopt dat dan niet?
Hoe zie jij dit gebeuren? Jij stelt dat ALDI incourante A-merken inkoopt. Bij wie doen ze dat dan? Parallelhandel of rechtstreeks bij de A-merk leverancier? Parallelhandel is riskant en een A-merk leverancier bepaald zelf aan wie ze leveren.

En Coca Cola en Heineken zijn niet echt incourant te noemen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:56:23 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177264738
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:49 schreef ETA het volgende:

[..]

Hoe zie jij dit gebeuren? Jij stelt dat ALDI incourante A-merken inkoopt. Bij wie doen ze dat dan? Parallelhandel of rechtstreeks bij de A-merk leverancier? Parallelhandel is riskant en een A-merk leverancier bepaald zelf aan wie ze leveren.

En Coca Cola en Heineken zijn niet echt incourant te noemen.
Onzin.. Unilever is die leverancier... en die bepaald helemaal niets.. ze willen namelijk ook dolgraag aan Lidl leveren maar dat lukt ze niet..

Als je A merken gaat verkopen MOET je Heineken en Cocacola hebben.. dat zijn namelijk de meest bekende A merken.. Heb je ze niet dan heeft de rest van de A merken in huis halen geen zin..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:04:34 #85
104963 ETA
European Travel Author
pi_177264940
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. Unilever is die leverancier... en die bepaald helemaal niets.. ze willen namelijk ook dolgraag aan Lidl leveren maar dat lukt ze niet..

Als je A merken gaat verkopen MOET je Heineken en Cocacola hebben.. dat zijn namelijk de meest bekende A merken.. Heb je ze niet dan heeft de rest van de A merken in huis halen geen zin..
Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?

En nu stel je dat Aldi dus ook niet-courante producten inkoopt. Nog meer correcties die je wil maken? Als ik zo rondkijk, zie ik alleen de populaire A-merken liggen. Waarom zou een Aldi iets gaan inkopen wat niet verkoopt? Elke centimeter schapruimte is zwaarbevochten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:08:22 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265029
Ik heb helemaal niets met het idee dat A merken beter zouden zijn, enige product wat ik echt merk koop is Heinz ketchup, en ik eet zelden ketchup
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 22:09:28 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177265058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:04 schreef ETA het volgende:

[..]

Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?

En nu stel je dat Aldi dus ook niet-courante producten inkoopt. Nog meer correcties die je wil maken? Als ik zo rondkijk, zie ik alleen de populaire A-merken liggen. Waarom zou een Aldi iets gaan inkopen wat niet verkoopt? Elke centimeter schapruimte is zwaarbevochten.
Coca Cola verkoopt de Aldi in 1,75L flessen. Ik denk dat hij dat bedoelt met incourant.

De Unox rookworst van de Aldi heeft ook een ander gewicht. Dat is denk ik om prijsvergelijkingen lastiger te maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:10:48 #88
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177265090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:04 schreef ETA het volgende:

[..]

Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?

En nu stel je dat Aldi dus ook niet-courante producten inkoopt. Nog meer correcties die je wil maken? Als ik zo rondkijk, zie ik alleen de populaire A-merken liggen. Waarom zou een Aldi iets gaan inkopen wat niet verkoopt? Elke centimeter schapruimte is zwaarbevochten.
Als je al niet weet wie er A merken verspreid.. laat dan maar...
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:12:43 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265140
Nettorama is trouwens gewoon aangesloten bij de inkoop-organisatie superunie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Superunie
Agrimarkt - 5 filialen[1]
Boni - 43 filialen[2]
Coop - 257 filialen[3]
Deen - 72 filialen[4]
DekaMarkt - 86 filialen[5]
Dirk - 105 filialen[6]
Hoogvliet - 63 filialen[7]
Jan Linders Supermarkten - 58 filialen[8]
Nettorama - 31 filialen[9]
Picnic - 0 filialen, enkel bezorging aan huis
Poiesz - 69 filialen[10]
Sperwer Groep waaronder vallen:
*Plus - 255 filialen[11]
*Spar - 300 filialen[12]
Sligro Food Group (groothandel) waartoe ook behoren:
*EMTÉ Supermarkten - 130 filialen[13]
Vomar - 64 filialen[14]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:14:38 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265189
Aldi Nord en Aldi Süd gaan trouwens gemeenschappelijk inkopen. Wordt een erg grote speler dan op de inkoop wereldmarkt
Doen 67 miljard omzet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 22:18:03 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177265253
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.

Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
Vond hem altijd wel erg vol en wat minder luxe eruit zien. Maar was inderdaad een prima winkel voor de lunch :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:23:04 #92
104963 ETA
European Travel Author
pi_177265372
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je al niet weet wie er A merken verspreid.. laat dan maar...
Ik snap deze opmerking niet, leg eens wat duidelijker uit.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:23:51 #93
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177265392
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:23 schreef ETA het volgende:

[..]

Ik snap deze opmerking niet, leg eens wat duidelijker uit.
Nee..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:26:20 #94
104963 ETA
European Travel Author
pi_177265462
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee..
Ok, je stelling is onderuit gehaald en dan raaskal je wat onzin, fine by me. In het vervolg niet meer zomaar wat roepen waar je geen verstand van hebt, ok?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:29:00 #95
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177265515
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:26 schreef ETA het volgende:

[..]

Ok, je stelling is onderuit gehaald en dan raaskal je wat onzin, fine by me. In het vervolg niet meer zomaar wat roepen waar je geen verstand van hebt, ok?
Mooi altijd hoe mensen uit hun eigen stellingen conclusies trekken en dat dan als de waarheid zien..
Fijn weekend he? :W
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:29:39 #96
104963 ETA
European Travel Author
pi_177265531
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Coca Cola verkoopt de Aldi in 1,75L flessen. Ik denk dat hij dat bedoelt met incourant.

De Unox rookworst van de Aldi heeft ook een ander gewicht. Dat is denk ik om prijsvergelijkingen lastiger te maken.
Zou kunnen dat hij dat bedoelt, alleen weet hij dat niet goed te communiceren. Neemt niet weg dat zijn stelling dan nog steeds incorrect is. Dynamiek tussen retailer en A-merk ligt veel ingewikkelder dan hij denkt. De afwijkende prijzen spelen hier wel een grote rol in.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:30:12 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265542
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mooi altijd hoe mensen uit hun eigen stellingen conclusies trekken en dat dan als de waarheid zien..
Fijn weekend he? :W
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Nettorama is trouwens gewoon aangesloten bij de inkoop-organisatie superunie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Superunie
Agrimarkt - 5 filialen[1]
Boni - 43 filialen[2]
Coop - 257 filialen[3]
Deen - 72 filialen[4]
DekaMarkt - 86 filialen[5]
Dirk - 105 filialen[6]
Hoogvliet - 63 filialen[7]
Jan Linders Supermarkten - 58 filialen[8]
Nettorama - 31 filialen[9]
Picnic - 0 filialen, enkel bezorging aan huis
Poiesz - 69 filialen[10]
Sperwer Groep waaronder vallen:
*Plus - 255 filialen[11]
*Spar - 300 filialen[12]
Sligro Food Group (groothandel) waartoe ook behoren:
*EMTÉ Supermarkten - 130 filialen[13]
Vomar - 64 filialen[14]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:30:49 #98
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177265558
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Wou je me iets vertellen Piet? Doe dat dan ook..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:31:59 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265587
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wou je me iets vertellen Piet? Doe dat dan ook..
Dat je uit je nek lult mbt inkoop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:32:55 #100
104963 ETA
European Travel Author
pi_177265611
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je uit je nek lult mbt inkoop
dat hadden we hiervoor al fijn vastgesteld ;) maar dat kom hem blijkbaar niet deren.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:34:18 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177265651
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:32 schreef ETA het volgende:

[..]

dat hadden we hiervoor al fijn vastgesteld ;) maar dat kom hem blijkbaar niet deren.
Hij heeft het zelf geeneens door
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:34:22 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177265653
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je uit je nek lult mbt inkoop
Oh.. nou dat is me dan niet duidelijk geworden.. Ik heb namelijk, zoals wel vaker, geen idee wat je probeert te zeggen..
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:36:37 #103
104963 ETA
European Travel Author
pi_177265711
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft het zelf geeneens door
Wel jammer. Als mensen graag willen weten hoe het echt zit, dan wil ik het best uitleggen. Maar hij is niet geïnteresseerd in hoe het zit, hij wil alleen proberen een discussie te "winnen" door pure bluf, wat niet echt lukt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_177265816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:36 schreef ETA het volgende:

[..]

Wel jammer. Als mensen graag willen weten hoe het echt zit, dan wil ik het best uitleggen. Maar hij is niet geïnteresseerd in hoe het zit, hij wil alleen proberen een discussie te "winnen" door pure bluf, wat niet echt lukt.
Ik ben daar zeker wel in geinteresseerd.
Spoilers!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:14:20 #105
104963 ETA
European Travel Author
pi_177266458
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben daar zeker wel in geinteresseerd.
Inkoop is aan de ene kant een machtspelletje en aan de andere kant een samenwerking. Betreft het machtspelletje, wie groter is bepaald over het algemeen hoe het spel wordt gespeeld. Tussen Unilever en Aldi in Nederland is Unilever groter. Het is dus niet zo dat Aldi eventjes uit een boodschappenlijstje inlevert bij Unilever en dat zij enkele weken later alles komen leveren. Unilever bepaalt aan wie ze leveren en ze zijn heel lang terughoudend geweest om aan een discounter te leveren. Ze hebben immers ook een relatie te onderhouden met andere klanten, zoals een AH. Aangezien de AH iets meer omzet, wil je hun als Unilever zijnde wel te vriend houden.

Er zijn veel onderhandelingen aan vooraf gegaan voordat Unilever ging leveren, over het exacte assortiment, prijs, volumes en inhoud. En ja, Unilever zal een poging doen hun incourante, moeilijk lopende spullen bij Aldi neer te zetten. Hiermee doen ze immers minder pijn aan hun huidige klanten. Alleen zal een Aldi dit niet accepteren. Hun strategie is juist de meest gangbare producten neer te zetten zodat klanten niet meer naar een andere supermarkt hoeven te gaan naast de Aldi. Daar zit een groot probleem, klanten zijn sterk verbonden met bepaalde A-merken, die moeten ze perse hebben. Zo probeert Aldi ervoor te zorgen dat klanten aan 1 supermarkt bezoek genoeg hebben.

Betreft samenwerking als partners. Zodra een samenwerking is opgezet met een leverancier hebben ze beide hetzelfde doel, zoveel mogelijk omzet en marge maken. Ondanks wat je in het nieuws hoort, op veel momenten wordt het spel minder hard gespeeld dan gedacht. Een betrouwbare leverancier die weet hoe alles moet is veel meer waard dan een leverancier die 0,5% goedkoper kan leveren.

Dit is hoe het in grote lijnen gaat, in werkelijkheid is het een nog veel verfijnder spel waar nog veel meer details en strategie komt spelen.

Dus de stelling dat Aldi eventjes de incourante producten opkoopt bij Unilever is behalve incorrect ook heel kortzichtig gedacht.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_177266534
Interessant ETA ^O^
Spoilers!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:22:42 #107
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177266588
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:14 schreef ETA het volgende:
Dus de stelling dat Aldi eventjes de incourante producten opkoopt bij Unilever is behalve incorrect ook heel kortzichtig gedacht.
Jou geblaat is kortzichtig en daarbij onzin... Ik zeg nergens dat Aldi een opkoper is..
Verder klopt er zo weinig van je bewering dat ik er niet op in ga.. Zijn veel te veel punten om mn tijd mee te verdoen..
Dus ga lekker de snorharen van je schoonmoeder tellen..

Je post kracht bij willen zetten door woorden te verdraaien zegt genoeg.. Iets met, zoals je al zei: raaskallen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Zolderkamer op 17-02-2018 23:33:38 ]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:33:19 #108
104963 ETA
European Travel Author
pi_177266738
↑↑↑
als je geen argumenten meer hebt, kan je altijd proberen het laatste woord te krijgen, dan voelt alsnog een beetje dat je hebt gewonnen ;) Goed gedaan knulletje *O*
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:34:37 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177266759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:33 schreef ETA het volgende:
↑↑↑
als je geen argumenten meer hebt, kan je altijd proberen het laatste woord te krijgen, dan voelt alsnog een beetje dat je hebt gewonnen ;)
Ja hoor.. ja.. De pot verwijt de ketel.. |:(

Ik had je al een fijn weekend gewenst he? :W
pi_177266899
Goed. Maar weer on topic dan.

TS, wat is je plan inmiddels nu de Nettorama niet beviel?
Spoilers!
  zondag 18 februari 2018 @ 12:14:04 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177273407
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nettorama heeft geen eigen merk of goedkopere merken. Alleen A-merken.
Volgens mij is 'perfect' geen A-merk maar het huismerk.

Buiten dat vind ik Nettorama dus helemaal niet zo goedkoop.
Zal wel liggen aan wat je precies wil en koopt.

Ik doe boodschappen bij Lidl & AH.

In mijn oude woonplaats was er een Dirk en die is wel stukken goedkoper in A-merk dan AH en Jumbo, helaas zit die hier niet in de buurt.
pi_177275248
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:14 schreef ETA het volgende:

[..]

Inkoop is aan de ene kant een machtspelletje en aan de andere kant een samenwerking. Betreft het machtspelletje, wie groter is bepaald over het algemeen hoe het spel wordt gespeeld. Tussen Unilever en Aldi in Nederland is Unilever groter. Het is dus niet zo dat Aldi eventjes uit een boodschappenlijstje inlevert bij Unilever en dat zij enkele weken later alles komen leveren. Unilever bepaalt aan wie ze leveren en ze zijn heel lang terughoudend geweest om aan een discounter te leveren. Ze hebben immers ook een relatie te onderhouden met andere klanten, zoals een AH. Aangezien de AH iets meer omzet, wil je hun als Unilever zijnde wel te vriend houden.

Er zijn veel onderhandelingen aan vooraf gegaan voordat Unilever ging leveren, over het exacte assortiment, prijs, volumes en inhoud. En ja, Unilever zal een poging doen hun incourante, moeilijk lopende spullen bij Aldi neer te zetten. Hiermee doen ze immers minder pijn aan hun huidige klanten. Alleen zal een Aldi dit niet accepteren. Hun strategie is juist de meest gangbare producten neer te zetten zodat klanten niet meer naar een andere supermarkt hoeven te gaan naast de Aldi. Daar zit een groot probleem, klanten zijn sterk verbonden met bepaalde A-merken, die moeten ze perse hebben. Zo probeert Aldi ervoor te zorgen dat klanten aan 1 supermarkt bezoek genoeg hebben.

Betreft samenwerking als partners. Zodra een samenwerking is opgezet met een leverancier hebben ze beide hetzelfde doel, zoveel mogelijk omzet en marge maken. Ondanks wat je in het nieuws hoort, op veel momenten wordt het spel minder hard gespeeld dan gedacht. Een betrouwbare leverancier die weet hoe alles moet is veel meer waard dan een leverancier die 0,5% goedkoper kan leveren.

Dit is hoe het in grote lijnen gaat, in werkelijkheid is het een nog veel verfijnder spel waar nog veel meer details en strategie komt spelen.

Dus de stelling dat Aldi eventjes de incourante producten opkoopt bij Unilever is behalve incorrect ook heel kortzichtig gedacht.
Het spel zit hem.andersom

Als je eenmaal levert, dan kan het jaar daarna wel wat van de kostprijs af..ik ken te veel accountmanagers zldie bij partijen als Ahold elk jaar iets verliezen. Zie ook conflicten met Grolsch en peijneneburg.

Alhoewel je in de grond wel gelijk hebt. De leverancier die de beste Total cost in use/ownership levert tov marge, die wint. Voor retailers is dat bijvoorbeeld omzet en marge per vierkante meter schapruimte. Echter een inkoper heeft ook gewoon targets. Dienhaalt hij om zijn bonus te halen. Niet altijd het beste voor het bedrijf....

Dus als Unilever iets kan leveren dat meer oplevert dan een ander, maken ze kans. Natuurlijk is het voor discounters ook juist strategie om smal en daardoor goedkoper te leveren. Lidl doet dat heel slim. Iets breder dan Aldi en sterk in verse spullen.

Het lastigst is het voor partijen die enorm in grootte verschillen. Dan is er weinig ruimte voor onderhandelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Spanky78 op 18-02-2018 13:16:04 ]
Whatever...
pi_177275465
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Maar weer on topic dan.

TS, wat is je plan inmiddels nu de Nettorama niet beviel?
Nou moet ik zeggen dat ik de Nettorama niet echt een kans heb gegeven, het plan is dus om op een andere dag, ander tijdstip terug te gaan en dan met twee karretjes zodat we hopelijk rustig boodschappen kunnen doen.
Nog een extra aanmerking is dat de winkelwagentjes kleiner dan gewone winkelwagentjes waren.
pi_177275522
Toen ik nog in Eindhoven boodschappen deed ging ik weleens naar de Nettorama. Was nooit veel kwijt. Ik doe mijn boodschappen trouwens op maandag avond. Lekker rustig. Ik combineerde dit met de AH.

Jumbo vind ik gewoon een kut supermarkt maargoed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_177289124
Ik vind de Jumbo wel beter dan de Lidl, omdat verkrijgbaar A-merken.
Bij Lidl vind ik de vervangende merken niet lekker en de exclusieve dingen daar hebben rare smaken zoals bijv. chocola&strawberry ofzo.

Verder kom ik niet echt goedkoper uit bij de Lidl ofzo.
Ei, Yoghurt, Melk, allemaal evenduur als bij de jumbo.

Wat je wel kosten zou besparen is om de boodschappen bij 2 winkels te kopen. bijv. jumbo en lidl en bij ieder de goedkoopste dingen te halen.
ik vind bijv. verse groenten en fruit wel weer goedkoper bij de lidl.
pi_177292041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nettorama heeft geen eigen merk of goedkopere merken. Alleen A-merken.
uhhh das niet waar, hier een nettorama aan de overkant en hun huismerk was perfekt en heet tegenwoordig g'woon

https://www.gwoon.nl/assortiment/
pi_187634164
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.

Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
Pauper
pi_187634919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 17:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Pauper
Gezellig dat je mee wilt doen, maar 1 woord is toch een beetje schamel als je een topic van anderhalf jaar geleden op diept.

Dus: nog een beetje meekijken en je woordenschat wat vergroten en doe dan nog eens een poging!
Ik ben er van overtuigd dat je het kan!! :Y

Succes

en neem vooral ruimschoots de tijd...
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:45:04 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187634945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:43 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Gezellig dat je mee wilt doen, maar 1 woord is toch een beetje schamel als je een topic van anderhalf jaar geleden op diept.

Dus: nog een beetje meekijken en je woordenschat wat vergroten en doe dan nog eens een poging!
Ik ben er van overtuigd dat je het kan!! :Y

Succes

en neem vooral ruimschoots de tijd...
_O- _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:09:04 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187640180
Ik moet mijn eerdere mening over Lidl herzien. Bij ons in de nederzetting zit een Lidl, en dat is een echte pauperwinkel, klein, krap, alleen kansenparels die er komen en mensen die echt denken dat het er goedkoop is. Ik dacht dat alle Lidls zo waren.
Nu ben ik bij een Lidl een dorp verderop geweest en dat is een wereld van verschil. Ruim, opgeruimd, normaal publiek, het ziet er sjieker uit dan bij de AH bij ons.
Dit heb ik voorgelegd aan een kennis en die kwam met dezelfde ervaring: de ene Lidl is de andere niet, als je geluk hebt is het gewoon een nomale, fraaie winkel (met lage prijzen).
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:16:07 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187640319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik moet mijn eerdere mening over Lidl herzien. Bij ons in de nederzetting zit een Lidl, en dat is een echte pauperwinkel, klein, krap, alleen kansenparels die er komen en mensen die echt denken dat het er goedkoop is. Ik dacht dat alle Lidls zo waren.
Nu ben ik bij een Lidl een dorp verderop geweest en dat is een wereld van verschil. Ruim, opgeruimd, normaal publiek, het ziet er sjieker uit dan bij de AH bij ons.
Dit heb ik voorgelegd aan een kennis en die kwam met dezelfde ervaring: de ene Lidl is de andere niet, als je geluk hebt is het gewoon een nomale, fraaie winkel (met lage prijzen).
Absoluut. De meeste Lidls zijn verbouwd de laatste jaren. Het zijn echt fijne winkels geworden. Ik heb vandaag ook weer fijn boodschappen gedaan.

Ik heb vorige maand een voor mij nieuwe Nettorama geprobeerd. De Nettorama waar ik af en toe kom is een prachtige winkel. Maar deze vestiging waar ik nu was, was weer zo'n ouderwetse pauperwinkel. Ze hadden wel mooie aanbiedingen.
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:22:33 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187643379
Opgeschoond. Graag weer on topic mensen.
Spoilers!
pi_187643800
Nettorama hebben we hier niet, maar wel een Lidl en Aldi. Beiden zijn recent vernieuwd en erg mooi geworden. Ik heb wel een lichte voorkeur voor de Aldi, merk ik. De Lidl is weliswaar iets groter en heeft misschien meer producten in het assortiment, maar ik heb daar toch vaker dat ze net niet hebben wat ik wil. Bij de Aldi grijp ik wat dat betreft net iets minder vaak mis heb ik het idee.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 28 juni 2019 @ 11:12:25 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187645072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:20 schreef Sicstus het volgende:
Nettorama hebben we hier niet, maar wel een Lidl en Aldi. Beiden zijn recent vernieuwd en erg mooi geworden. Ik heb wel een lichte voorkeur voor de Aldi, merk ik. De Lidl is weliswaar iets groter en heeft misschien meer producten in het assortiment, maar ik heb daar toch vaker dat ze net niet hebben wat ik wil. Bij de Aldi grijp ik wat dat betreft net iets minder vaak mis heb ik het idee.
bij de Aldi hebben ze een soort van oneindig goedkoop kruiden assortiment
  vrijdag 28 juni 2019 @ 12:15:23 #125
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_187646009
Doe al jaren de meeste boodschappen bij de Lidl. Prima winkel voor de meeste basis artikelen met een goede prijs / kwaliteitverhouding. Groente en fruit vind ik ook stukken beter dan bij de andere supermarkten.

De Lidl is alleen wel langzaam maar zeker steeds luxer geworden en hun prijzen zijn ook langzaam omhoog gegaan. Zo heel veel goedkoper zijn ze nou ook niet meer in vergelijking met huismerken van de andere supers.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 16:26:15 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187649277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 12:15 schreef Black-Hole het volgende:
Doe al jaren de meeste boodschappen bij de Lidl. Prima winkel voor de meeste basis artikelen met een goede prijs / kwaliteitverhouding. Groente en fruit vind ik ook stukken beter dan bij de andere supermarkten.

De Lidl is alleen wel langzaam maar zeker steeds luxer geworden en hun prijzen zijn ook langzaam omhoog gegaan. Zo heel veel goedkoper zijn ze nou ook niet meer in vergelijking met huismerken van de andere supers.
Alleen zijn de huismerk producten van de Aldi/Lidl duidelijk beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187649499
Nettorama is niks mis mee.

Meestal goedkoop in a-merken, redelijk in huismerk. Fruit prima, goede aanbiedingen. Vleeskeuze acceptabel (soort van eigen slager). Nadelen zijn de dekking, verouderde winkels/kassa's en het marginale publiek. Maar dat laatste mag de pret niet drukken aangezien ik daar zelf ook onderdeel van uit maak.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 17:47:31 #128
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_187650398
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen zijn de huismerk producten van de Aldi/Lidl duidelijk beter
Klopt helemaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')