Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Ik doe al jaren mijn boodschappen bij de Jumbo, maar de laatste tijd vind ik de prijs niet meer in verhouding staan tot de kwaliteit en de keuzemogelijkheden.
Nu wil ik andere supermarkten uitproberen, ze moeten goedkoper zijn dan de Jumbo of AH, maar ik wil wel A-merken. De Nettorama leek mij een goed alternatief. Iemand die daar ook boodschappen doet en waar moet je op letten? Tips welkom.
Als je A-merken wilt, dan kun je Lidl overslaan. Op Hela Curry en wat Haribo snoep na, kun je daar geen A-merken krijgen. Overigens is de kwaliteit van de eigen-merk producten van Lidl gewoon hartstikke prima.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Doet iemand hier de wekelijkse boodschappen bij Nettorama, Aldi of Lidl en wat kost dat?
Ik doe al jaren mijn boodschappen bij de Jumbo, maar de laatste tijd vind ik de prijs niet meer in verhouding staan tot de kwaliteit en de keuzemogelijkheden.
Nu wil ik andere supermarkten uitproberen, ze moeten goedkoper zijn dan de Jumbo of AH, maar ik wil wel A-merken. De Nettorama leek mij een goed alternatief. Iemand die daar ook boodschappen doet en waar moet je op letten? Tips welkom.
Ja ik heb het druk, alles bij dezelfde winkel kopen levert wel extra vrije tijd op.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Alles bij een en dezelfde winkel halen..
Wat had je allemaal gekocht dan?quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed een tijdje geleden boodschappen bij de Nettorama omdat ik er in de buurt was. Het is een ontzettende pauperwinkel maar ze hebben wel serieus goede aanbiedingen.
De Aldi heeft tegenwoordig ook steeds meer A-merken in de schappen liggen. Wel dikwijls met andere formaten dan in de reguliere supermarkten en soms omgerekend nog eens duurder ook.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.
Nee dat lijkt me eerlijk gezegd nog veel meer gedoe. En ik wil de dingen die ik koop eerst zien.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:23 schreef RobinOok het volgende:
Waarom wil je per se A-merken?
Misschien is stockon iets voor jou? Direct van de producent naar de consument. Geen supermarkt meer ertussen. Of zoiets. Kijk zelf maar www.stockon.nl
Dat is voor mij niet naast de deur (90km enkele reis naar Emmerich), dan moet ik echt groots in gaan slaan met veel vlees en drank. Ik woon maar alleen, zo veel heb ik niet nodig.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:26 schreef paddestoelensoep het volgende:
Ga gewoon naar Duitsland. Daar betaal je twee keer de helft!
jij moet je A-merken elke keer weer eerst zien voordat je ze koopt?quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:35 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me eerlijk gezegd nog veel meer gedoe. En ik wil de dingen die ik koop eerst zien.
Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef ETA het volgende:
Duur betekent niet automatisch beter. Aldi en Lidl hebben regelmatig de beste geteste spullen, van Nettorama nog nooit gehoord dat ze ergens de beste hadden.
Nettorama heeft geen eigen merk of goedkopere merken. Alleen A-merken.quote:Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
Nee maar vlees wil ik wel graag zien voor ik het koop.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
jij moet je A-merken elke keer weer eerst zien voordat je ze koopt?![]()
Je weet ondertussen nog niet hoe die smaken?
Okay, dan zul je dus gewoon naar Jumbo moeten blijven gaan.
Dit hoor ik vaker, maar jij vindt het allemaal wel oké dus?quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.
Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
Ik zou niet meer weten wat ik kocht. Ik geloof 8 blikken tomaatblokjes want goede aanbieding, veel groente en fruit want goede aanbieding en nog meer. Als het dichterbij zou zijn, zou ik er vaker komen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:00 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Wat had je allemaal gekocht dan?
En de belangrijkste vraag: was het allemaal goed te eten?
Mijn moeder zegt trouwens dat je er gewoon a-merken hebt.
Lijkt me lastig om zo eenkennig te zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:40 schreef Mekamotut het volgende:
Ja die a-merken zitten er diep ingesleten hier.
Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lijkt me lastig om zo eenkennig te zijn.
Ook dat lijkt me lastigquote:Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
De fabrikanten van die A-merken hebben jouw leven lang dure televisie reclames betaald om je zo ver te krijgen hun spul te kopen. Dus fijn dat je er dan ook extra geld voor over hebt om die reclames voor ze te betalen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Eenkennig niet, meer dat in mijn hoofd zit dat als ik die merken kan betalen heb ik het goed.
Dat is er dus ook niet te koop.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:23 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Nee maar vlees wil ik wel graag zien voor ik het koop.
Drink jij maar lekker Oké Cola dan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:55 schreef realAIVD het volgende:
[..]
De fabrikanten van die A-merken hebben jouw leven lang dure televisie reclames betaald om je zo ver te krijgen hun spul te kopen. Dus fijn dat je er dan ook extra geld voor over hebt om die reclames voor ze te betalen.
Verder helemaal niet erg, maar dat is wel precies waar je voor betaald: hun reclames, niet voor de kwaliteit. Het is gewoon een keuze.
Haten op Highway Colaquote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Drink jij maar lekker Oké Cola dan..
De lidl heeft beter fruit, beter vlees en is goedkoper. De keus is iets minder breed, maar echt, de gewone merken van de lidl zijn vaak beter dan Jumbo en zeker AH (AH is echt kut qua kwaliteit).quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef Mekamotut het volgende:
Ja afgelopen jaren kostte boodschappen bij de Jumbo voor 3 man 100 euro elke week. Nu kosten de boodschappen 125 euro per week bij de Jumbo. We kopen geen andere dingen ofzo. Alle producten die wij altijd kochten zijn ook duurder geworden. Vandaar dat ik goedkope alternatieven zoek.
Als je minder voor je shit betaalt heb je 't nóg beter.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:46 schreef Mekamotut het volgende:
Je had gelijk wat betreft pauperwinkel.quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed een tijdje geleden boodschappen bij de Nettorama omdat ik er in de buurt was. Het is een ontzettende pauperwinkel maar ze hebben wel serieus goede aanbiedingen.
Haha.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:49 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Je had gelijk wat betreft pauperwinkel.
Halverwege de kar laten staan en naar de Jumbo gegaan. Waar ik me vervolgens uitgeleefd heb.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Haha.
Ben je wel geslaagd?
Het zal ook wel aan de vestiging liggen natuurlijk. Die waar ik was is in Bergen op Zoom en dat is sowieso een pauperstad.
Is je inkomen niet mee gestegen? Ik bedoel, als de boodschappen duurder worden, door inflatie, dan is je inkomen er ook op voorruit gegaan.quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef Mekamotut het volgende:
Ja afgelopen jaren kostte boodschappen bij de Jumbo voor 3 man 100 euro elke week. Nu kosten de boodschappen 125 euro per week bij de Jumbo. We kopen geen andere dingen ofzo. Alle producten die wij altijd kochten zijn ook duurder geworden. Vandaar dat ik goedkope alternatieven zoek.
Ja m'n inkomen is wel gestegen maar m'n gezin is ook uitgebreid. Dus daarom wilde ik het wat goedkoper.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:08 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Is je inkomen niet mee gestegen? Ik bedoel, als de boodschappen duurder worden, door inflatie, dan is je inkomen er ook op voorruit gegaan.
Anderzijds, als je zo vast op je a-merken zit, misschien verstandig om te kijken waar je thuis 25,- per week op kan besparen? Bijvoorbeeld verzekeringen, elektriciteit, abonnementen die niet gebruikt worden, tv/internet etc.
Dan Kun je lekker gebruik blijven maken van de A Merken en hoef je je patroon daarop niet aan te passen.
Loop dan ook niet zo te zeiken dat het zoveel kost.quote:Op donderdag 15 februari 2018 08:40 schreef Mekamotut het volgende:
Ja die a-merken zitten er diep ingesleten hier.
Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidle zoveel beter is dan een Jumbo of voor mij part de Plus.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef Treinhomo het volgende:
Dan kun je Lidl en Aldi al schrappen van je lijstje.
Onzin. Andere recepturen of kwaliteitseisen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ging altijd naar de dichtstbij zijnde winkels. Met de auto is dat goedkoper, met de fiets spaar je tijd uit.
Nu alles op fietsafstand, maar bij Lidl kom ik niet.
Je kunt proberen te achterhalen welke A-producenten ook voor Lidl/Aldi/Nettorama werken. Die schuiven dan gewoon andere verpakkingen in hun machines, de rest van het product is identiek maar ineens stukken goedkoper.
Jup.. Aldi... Dat kost geld.. maar je krijgt er de beste waar voor in mijn ogen..quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:20 schreef Mekamotut het volgende:
Als je daadwerkelijk gelezen had, met letters en zo, ik weet dat het moeilijk voor je is, maar...quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Drink jij maar lekker Oké Cola dan..
Nope.. kijk voor de grap maar eens naar hoeveel procent pinda's er in Calve zit en in de Helaes pindakaas van de Aldi.. je zou denken dat Calve een hoger aandeel heeft.. maar niets is minder waar..quote:Op donderdag 15 februari 2018 07:14 schreef Lunatiek het volgende:
Van die ontbijtkoekrepen van de Lidl vind ik juist niet lekkerquote:
Maar jullie hebben Mett en Hackepeter..quote:
Wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:Op donderdag 15 februari 2018 17:28 schreef Iwanius het volgende:
Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidl zoveel beter is dan van een Jumbo of voor mijn part de Plus.
Ze zijn goedkoper en hun assortiment is minder uitgebreid maar slechter in kwaliteit zeker niet.
Die moest ik ook even twee keer lezen.. om hem nog een keer te lezen...quote:Op vrijdag 16 februari 2018 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen
Zal aan het merk liggen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onzin. Andere recepturen of kwaliteitseisen.
Die bedoel ik niet, ik haal de ontbijtkoek met parelkandijquote:Op donderdag 15 februari 2018 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Van die ontbijtkoekrepen van de Lidl vind ik juist niet lekker
Jaquote:Op vrijdag 16 februari 2018 00:25 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik vind de Lidl met veel producten best wel prijzig btw
Maar jullie hebben Mett en Hackepeter..
Lidl is vaak superieur aan AH of Jumbo.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:28 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je doet alsof de kwaliteit van de Aldi of Lidle zoveel beter is dan een Jumbo of voor mij part de Plus.
Ze zijn goedkoper en hun assortiment is minder uitgebreid maar slechter in kwaliteit zeker niet.
Juist niet.. is een A merk discounter..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:28 schreef habitue het volgende:
Nettorama? Wat is dat voor hipsterwinkel dan?
De smaak van Calvé is welquote:Op donderdag 15 februari 2018 21:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nope.. kijk voor de grap maar eens naar hoeveel procent pinda's er in Calve zit en in de Helaes pindakaas van de Aldi.. je zou denken dat Calve een hoger aandeel heeft.. maar niets is minder waar..
Het enige wat er A aan is.. is het merk, de plek in de winkel, en de locatie.. niet het product..
Autorama? Kom je uit Emmen?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist niet.. is een A merk discounter..
(Aldi doet hetzelfde trucje als Nettorama met A merken.. alles wat incourant of weinig loop in zit bij de reguliere supers kopen ze in)
Wij hadden vroeger trouwens een Autorama hier
bullshit, je hebt geen idee hoe de inkoop van A-merken gaat.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist niet.. is een A merk discounter..
(Aldi doet hetzelfde trucje als Nettorama met A merken.. alles wat incourant of weinig loop in zit bij de reguliere supers kopen ze in)
Wij hadden vroeger trouwens een Autorama hier
Nou vertel?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 20:32 schreef ETA het volgende:
[..]
bullshit, je hebt geen idee hoe de inkoop van A-merken gaat.
Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?quote:
Hoe werkt het dan wel?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 21:36 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?
Waarom klopt dat dan niet?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 21:36 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoezo vertel? Wat jij zegt klopt niet. Wat is je bron?
Hoe zie jij dit gebeuren? Jij stelt dat ALDI incourante A-merken inkoopt. Bij wie doen ze dat dan? Parallelhandel of rechtstreeks bij de A-merk leverancier? Parallelhandel is riskant en een A-merk leverancier bepaald zelf aan wie ze leveren.quote:
Onzin.. Unilever is die leverancier... en die bepaald helemaal niets.. ze willen namelijk ook dolgraag aan Lidl leveren maar dat lukt ze niet..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 21:49 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoe zie jij dit gebeuren? Jij stelt dat ALDI incourante A-merken inkoopt. Bij wie doen ze dat dan? Parallelhandel of rechtstreeks bij de A-merk leverancier? Parallelhandel is riskant en een A-merk leverancier bepaald zelf aan wie ze leveren.
En Coca Cola en Heineken zijn niet echt incourant te noemen.
Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin.. Unilever is die leverancier... en die bepaald helemaal niets.. ze willen namelijk ook dolgraag aan Lidl leveren maar dat lukt ze niet..
Als je A merken gaat verkopen MOET je Heineken en Cocacola hebben.. dat zijn namelijk de meest bekende A merken.. Heb je ze niet dan heeft de rest van de A merken in huis halen geen zin..
Coca Cola verkoopt de Aldi in 1,75L flessen. Ik denk dat hij dat bedoelt met incourant.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?
En nu stel je dat Aldi dus ook niet-courante producten inkoopt. Nog meer correcties die je wil maken? Als ik zo rondkijk, zie ik alleen de populaire A-merken liggen. Waarom zou een Aldi iets gaan inkopen wat niet verkoopt? Elke centimeter schapruimte is zwaarbevochten.
Als je al niet weet wie er A merken verspreid.. laat dan maar...quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Lidl? Je noemt toch echt net Aldi.... Of stel je dat het bij Aldi en Lidl hetzelfde is?
En nu stel je dat Aldi dus ook niet-courante producten inkoopt. Nog meer correcties die je wil maken? Als ik zo rondkijk, zie ik alleen de populaire A-merken liggen. Waarom zou een Aldi iets gaan inkopen wat niet verkoopt? Elke centimeter schapruimte is zwaarbevochten.
Vond hem altijd wel erg vol en wat minder luxe eruit zien. Maar was inderdaad een prima winkel voor de lunchquote:Op donderdag 15 februari 2018 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. dat komt omdat Nettorama geen eigen merken heeft, alleen A-merken. Prima winkel voor absoluut geweldige groente en fruit-afdeling. Beter dan elke andere supermarkt. Althans, in mijn woonplaats. En de A-merken zijn goedkoper dan bij de andere supermarkten. Geen goedkope keuze voor een goedkoper merk aanwezig, dat is dan misschien niet altijd even voordelig.
Overigens hier een heel nette, grote winkel en zeker geen pauperwinkel zoals Lucky het omschrijft. Vele malen netter dan Aldi en Lidl. Onze Nettorama heeft ook een verse broodjesafdeling.
Ik snap deze opmerking niet, leg eens wat duidelijker uit.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je al niet weet wie er A merken verspreid.. laat dan maar...
Nee..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:23 schreef ETA het volgende:
[..]
Ik snap deze opmerking niet, leg eens wat duidelijker uit.
Ok, je stelling is onderuit gehaald en dan raaskal je wat onzin, fine by me. In het vervolg niet meer zomaar wat roepen waar je geen verstand van hebt, ok?quote:
Mooi altijd hoe mensen uit hun eigen stellingen conclusies trekken en dat dan als de waarheid zien..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:26 schreef ETA het volgende:
[..]
Ok, je stelling is onderuit gehaald en dan raaskal je wat onzin, fine by me. In het vervolg niet meer zomaar wat roepen waar je geen verstand van hebt, ok?
Zou kunnen dat hij dat bedoelt, alleen weet hij dat niet goed te communiceren. Neemt niet weg dat zijn stelling dan nog steeds incorrect is. Dynamiek tussen retailer en A-merk ligt veel ingewikkelder dan hij denkt. De afwijkende prijzen spelen hier wel een grote rol in.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Coca Cola verkoopt de Aldi in 1,75L flessen. Ik denk dat hij dat bedoelt met incourant.
De Unox rookworst van de Aldi heeft ook een ander gewicht. Dat is denk ik om prijsvergelijkingen lastiger te maken.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mooi altijd hoe mensen uit hun eigen stellingen conclusies trekken en dat dan als de waarheid zien..
Fijn weekend he?
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Nettorama is trouwens gewoon aangesloten bij de inkoop-organisatie superunie
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Superunie
Agrimarkt - 5 filialen[1]
Boni - 43 filialen[2]
Coop - 257 filialen[3]
Deen - 72 filialen[4]
DekaMarkt - 86 filialen[5]
Dirk - 105 filialen[6]
Hoogvliet - 63 filialen[7]
Jan Linders Supermarkten - 58 filialen[8]
Nettorama - 31 filialen[9]
Picnic - 0 filialen, enkel bezorging aan huis
Poiesz - 69 filialen[10]
Sperwer Groep waaronder vallen:
*Plus - 255 filialen[11]
*Spar - 300 filialen[12]
Sligro Food Group (groothandel) waartoe ook behoren:
*EMTÉ Supermarkten - 130 filialen[13]
Vomar - 64 filialen[14]
Dat je uit je nek lult mbt inkoopquote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wou je me iets vertellen Piet? Doe dat dan ook..
dat hadden we hiervoor al fijn vastgesteldquote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat je uit je nek lult mbt inkoop
Hij heeft het zelf geeneens doorquote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:32 schreef ETA het volgende:
[..]
dat hadden we hiervoor al fijn vastgesteldmaar dat kom hem blijkbaar niet deren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |