abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7484470
Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier voor et laatst was, beetje weinig tijd gehad, maar ik ben nu zoow pissed dat ik et maar ff van me afschrijf...

Ok, ik heb sinds een week een nieuwe vriendin (18, ik wordt deze maand 19) en we zijn echt gek op elkaar. Gisterenavond kwam ze ff film bij me kijken, je weet wel, gewoon gezellig avondje van gemaakt, kaarsjes aan etc. Maja na een uurtje begon het gezeik, mijn ouders vinden namelijk dat ze op elk tijdstip dat ze daar zin in hebben mn kamer in kunnen wandelen omdat het hun huis is. Voor de rest hielden ze zich rustig, maar vanochtend kreeg ik het nieuwe regelpakket te horen, om er ff een paar te noemen:

Als ze op mn kamer is, moet het licht aanblijven...
Ze willen af en toe iets van ons horen (zodat er nix gebeurt ofzow)
We mogen wel op een matras zit, maar er mag geen deken op ons heen
We mogen niet te lang op mijn kamer zitten.
Verder vinden ze het normaal dat ze om elke kleine reden naar boven komen, en doet mn moeder opeens haar best om gastvrij te zijn door iedere 10 minuten boven te komen en te vragen of we nog iets nodig hebben...
En dit zijn slechts een paar van de zieke regels. Ik heb al aantal vriendinnen hiervoor gehad, maar et wordt eigenlijk steeds erger!

Ga even na hoe gezellig en romantisch de komende avonden gaan worden

Nou vraag ik me dus af, is dit normaal? Of is dit gewoon inbruik op privacy waar iedereen recht op heeft. Dat denk ik namelijk!

Dus hebben jullie maybe tips voor mij, behalve een kamer zoeken (ben ik mee bezig) of chloroform inslaan?

Let me know...

pi_7484519
Misschien kun je eens op een rustig moment met je moeder erover
praten, zeg gewoon wat je vindt, zonder boos te worden..

En leg uit dat je weet waar je mee bezig bent,
en dat je geen klein kind meer bent..

Succes,

Wolkje

pi_7484527
Nee dit is niet normaal, je bent al een hele tijd 18, je hebt recht op prive en je mag op die leeftijd zelf weten wat je doet en met wie
pi_7484535
nee dit is niet normaal. ik zou daar helemaal gek van worden in ieder geval.

misschien moet je eens gaan denken aan op jezelf wonen.

pi_7484540
quote:
Op zondag 22 december 2002 19:57 schreef Sevari het volgende:
Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier voor et laatst was, beetje weinig tijd gehad, maar ik ben nu zoow pissed dat ik et maar ff van me afschrijf...

Ok, ik heb sinds een week een nieuwe vriendin (18, ik wordt deze maand 19) en we zijn echt gek op elkaar. Gisterenavond kwam ze ff film bij me kijken, je weet wel, gewoon gezellig avondje van gemaakt, kaarsjes aan etc. Maja na een uurtje begon het gezeik, mijn ouders vinden namelijk dat ze op elk tijdstip dat ze daar zin in hebben mn kamer in kunnen wandelen omdat het hun huis is. Voor de rest hielden ze zich rustig, maar vanochtend kreeg ik het nieuwe regelpakket te horen, om er ff een paar te noemen:

Verder vinden ze het normaal dat ze om elke kleine reden naar boven komen, en doet mn moeder opeens haar best om gastvrij te zijn door iedere 10 minuten boven te komen en te vragen of we nog iets nodig hebben...
En dit zijn slechts een paar van de zieke regels. Ik heb al aantal vriendinnen hiervoor gehad, maar et wordt eigenlijk steeds erger!

Nou vraag ik me dus af, is dit normaal? Of is dit gewoon inbruik op privacy waar iedereen recht op heeft. Dat denk ik namelijk!

Dus hebben jullie maybe tips voor mij, behalve een kamer zoeken (ben ik mee bezig) of chloroform inslaan?

Let me know...

jij wordt 19? !
Sorry hoor maar ik vind je ouders ver gaan.
Niet eens tijd om op jezelf te gaan wonen?
pi_7484544
ga naar je vriendin thuis toe?
And then there were syntax-errors
pi_7484545
-removed-

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 22-12-2002 21:04]

zondag 22 december 2002 @ 20:01:39 #8
42672 sjenetjuh
Ik ben zo al voldoende
pi_7484563
slot op je deur?
of
ergens heen gaan...
pi_7484583
quote:
Ja... hiermee stel je je volwassen op als je met zulke termen aankomt. Ik denk dat de rugharen van je ouders overeind gaan staan.

Ga nu eens kalm praten en vragen waarom ze je die privacy niet willen gunnen.

zondag 22 december 2002 @ 20:02:41 #10
30052 SteaN
ik ben gek :|
pi_7484590
ja ouders zijn moelijk soms.
echter probeer als je een discussie aangaat met je ma. je even onder te stellen aan je ouders. dus heel rustig praten en maybe zelfs een beetje angstig. dan ziet je ma misschien eerder in dat je er echt mee zit en maybe krijgt ze dan ook wat meer begrip voor jouw. maar reageer niet fel maar heel rustig.
(is moeilijk ik weet het maar het moet dan maar zo)

succes

zondag 22 december 2002 @ 20:03:08 #11
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_7484603
Vertel je ouder eens dat mensen recht hebben op privacy en dat dit een van de universele rechten van de mens is.

Hun gedrag schend de universele rechten van de mens en dat is dus ontoelaatbaar.

ps hoe ben jij ooit op de wereld gekomen per ooievaar of zoiets ?? ?? maar dat zijn ze zeker vergeten

DGa anders gewoon naar het huis van je vriendin als die teminste niet van die kinderachtige ouders heeft.

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_7484606
Ik zou zeggen ga een flat huren als je al bijna 19 bent.
Alle privacy die je wilt!
Duur?
Tja, je bent toch al bijna 19 en vindt dat je recht hebt op privacy? Dan ook recht op een eigen flat en eigen huur betalen.

Het blijft aanpassen bij je ouders, dat is nou eenmaal zo.
That's life.

:{
pi_7484625
Laat ze deze thread eens lezen

Maar dit gat wel erg ver hoor. Ok, het is hun huis, maar zij hebben er zelf voor gekozen om kinderen te nemen, en hun huis te delen. En iedereen heeft recht op een bepaalde gradatie van privacy, jij dus ook. Sommige zaken dienen ouders zich gewoon niet mee te bemoeien.

Anders s'nachts eens hun kamer binnen wandelen, vragen waar ze mee bezig zijn (wel zorgen dat je je er niets meer van kan herinneren )

Maar een beetje extreem die ouders van jou..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_7484648
Je bent al ruimschoots op de leeftijd waarop je het recht hebt dingen zelf te bepalen.
Een belangrijke regel is wmb je privacy.
Het is jouw kamer, daar mag jij, binnen het normale, dus de dingen doen die jij wil doen.

Ga, als je afgekoeld bent (nooit in een boze bui hieraan beginnen) eens rustig met je ouders om de tafel zitten en vraag waarom ze hier zo streng in zijn.
Schiet niet meteen in de verdediging maar probeer te luisteren naar hun argumenten.
Leg ze uit dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt en dat het belangrijk voor je is dat ze je vertrouwen.
Je bent bijna 19, ze moeten nu toch zo langzamerhand proberen je een beetje los te laten lijkt mij.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7484727
Ik zal ze dit laten lezen, hoop dat ze ervoor openstaan, want ik zit er echt mee, moet mischien alleen de reply van roellio ff censureren

Maar ik ben blij dat ik gesteund wordt tnx!

pi_7484795
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:03 schreef Cheiron het volgende:
Sommige zaken dienen ouders zich gewoon niet mee te bemoeien.
Tja, was het maar zo simpel, maar zo werkt het nu eenmaal niet.
pi_7484843
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:07 schreef Sevari het volgende:
Ik zal ze dit laten lezen, hoop dat ze ervoor openstaan, want ik zit er echt mee, moet mischien alleen de reply van roellio ff censureren

Uhhh, je betaalt toch wel kostgeld hoop ik?
pi_7484850
19 en niet mogen ?? lijkt mij dat je ouders draadje los hebben (niet spttend bedoeld)
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 22 december 2002 @ 20:13:04 #19
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_7484853
Zijn jij en/of je ouders Christenen o.i.d?
pi_7484878
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:07 schreef Sevari het volgende:

nee vooral die van roellio laten lezen weten ze gelijk waar jij op doelt
046
Dank aan Yeahinho
pi_7484903
Maak je ouders duidelijk dat of jij geslachtsgemeenschap hebt of niet een bewuste keuze van jou is, die niet door hen beinvloed kan worden. Al doen ze nog zo hun best om jou de kans er niet voor te geven, als jullie beide willen, dan gebeurt het toch. Daar helpt geen lieve moeder aan.

Laat merken dat je graag romantisch met je vriendin de avond door brengt, wat niet wil zeggen dat daar sexuele interferentie uit voort vloeit.

En als laatste, probeer er achter te komen waarom ze jou niet (willen) vertrouwen en vraag ze dat dan ook op de man af (wel netjes blijven uiteraard !)

Suc6 !

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_7484915
slot op deur? nja tis ook zo storend als er 2 leipo's op je deur staan te rammen!
pi_7484970
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
slot op deur? nja tis ook zo storend als er 2 leipo's op je deur staan te rammen!
ja schieten ze dalijk deur kapot als je lekker aan`t neuken bent
046
Dank aan Yeahinho
pi_7485252
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:17 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

ja schieten ze dalijk deur kapot als je lekker aan`t neuken bent

Anti-sex-brigade
pi_7485370
Naah, ik doelde dus niet op sex ofzo, ik ken dat kind 5 dagen! Maar iedere keer wordt er gewoon een gezond romantisch sfeertje verneukt. En et voelt gewoon klote, net of mn ouders met alles meekijken...
privacy = nul, ik kan amper een arm om haar heen doen :S
  zondag 22 december 2002 @ 20:46:29 #26
38241 c0rneel
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_7485641
dis niet echt normaal.
stel anders een keer voor dat je op kamers wilt gaan omdat je thuis ook je privacy wilt.
mijn ouders wilde (paar jaar geleden) niet dat wij onze kamers op slot deden maar toen mijn vriendin (nu m'n ex) langskwam heb k ze gezegd dat ze niet zomaar binnen moeten komen
vonden ze oke
Get In, Sit Down, Shut Up & Hang On
pi_7485657
zeg tegen je ouders dat als ze hun stomme regeltjes niet veranderen je op kamers gaat. Ze maken deze regeltjes omdat ze je klein willen houden denk ik en veel ouders (moeders!) vinden het verschrikkelijk als hun zoon/dochter uit huis gaat...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_7485697
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:47 schreef koei het volgende:
zeg tegen je ouders dat als ze hun stomme regeltjes niet veranderen je op kamers gaat. Ze maken deze regeltjes omdat ze je klein willen houden denk ik en veel ouders (moeders!) vinden het verschrikkelijk als hun zoon/dochter uit huis gaat...
volkomen gelijk in en anders gewoon eff paar daagies weg blijven
046
Dank aan Yeahinho
pi_7506751
je ouders zijn wel een btje overdreven hoor, je bent bijna 19, dan mag je wel wat meer privacy hebben hoor.Heb je al met ze gepraat waarom ze zo overbezorgd doen? Want als je 18 ben dan is het toch helemaal niet erg om een vriendin/sex te hebben? Je ouders zijn zelf toch ook jong geweest? Veel succes!
  maandag 23 december 2002 @ 22:15:27 #30
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_7507732
Mijn ouders moeten zoiets niet proberen......
Maar ik woon ook al op kamers, dus als ik iets uit wil vreten hebben ze daar toch geen zicht op
Maar ik vind het misselijk makend bemoeizuchtig. Ik zou dan ook behoorlijk stennis gaan schoppen. Maja, wie ben ik
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  maandag 23 december 2002 @ 22:23:47 #31
23328 NiMPhoenix
www.nimation.nl
pi_7507957
Jezus man,
hoe heb je in godsnaam die 18 jaar thuis overleefd?!
Welke regels zijn er voor het naar de WC gaan dan?
Je ouders overdrijven zwaar en zijn waarschijnlijk zelf zwaar seksueel in de knoop.
Ga naar het huis van je vriendin
Today we escape, we escape.......
  maandag 23 december 2002 @ 23:35:29 #32
20603 Runeblades
[]D [] []V[] []D
pi_7510757
damn dit is echt precies de reden waarom ik op m'n 18e de deur uit ben gegaan, geloof me kerel ik had nog minder privacy, m'n vader maakte zelfs MIJN brieven & post open en ging het uigebreid zitten lezen.
Je bent iig niet de enige
pi_7585692
Volgens mij ergerd iedereen wel eens over zijn\haar ouders. Ik kan mijn moeder wel wurgen, ze heeft zelfs de sleutels van mijn huis:( zodat ze me beter kan controleren
Dussss je bent niet de enige op de wereld>:)
Greek Godess of the Earth
  zaterdag 28 december 2002 @ 20:19:38 #34
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7585848
sja... ouders...
wat ze zelf in hun jeugd tekort gekomen zijn willen ze nu op hun eigen kinderen gaan botvieren.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_7585944
Gewoon zeggen: als je bang bent dat we seks hebben dan heb je pech want we zijn toch al met elkaar naar bed geweest... dan ben je er van af...althans dat hoop ik sterkte!
fouten gemaakt in het verleden geven geen garantie voor de toekomst!
  zondag 29 december 2002 @ 12:51:33 #36
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_7595325
Jah gewoon een paar dingen zeggen desnoods bluffen/overdrijven. Want dat is niet echt normaal. Kijk als je misschien nog 13 was dan kan het misschien nog wel. Maar 18??

Je ouders zijn misschien wel te bang dat je iets zonder condoom doet en je daardoor een kind verwekt. Dus ik denk dat een goed gesprel met je ouders misschien wel op zijn plaats is.

All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  zondag 29 december 2002 @ 13:13:04 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_7595615
Je groeit op.. je hebt ineens een vriendin waar je gezellig mee op je kamer bent.. Kan me wel voorstellen dat je ouders iets hebben van: Oei, die kunnen wel een iets van plan zijn.
Maar je bent bijna 19 & weet waar je mee bezig bent. Waarom vertrouwen je ouders je niet?
Wat de anderen ook al zeiden: Ga eens rustig met ze praten. Leg uit hoe je je voelt en waarom je het zo naar vind dat ze je geen privacy gunnen. Vertel ook dat ze zich zorgen maken om niks. Succes.
(Un)masking for the greater good.
pi_7596321
Dit is toch niet normaal lijkt me zo! Volgens mij moet jeecht met je ouders gaan praten over jezelf, je vriendin en alle bijkomende zaken Dat jij ook wat privacy wil is normaal, ik krijg het iig genoeg
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 29 december 2002 @ 18:30:37 #39
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7601433
Dit is inderdaad niet normaal, wat een verhaal (regels) zeg ....

Beste oplossing lijkt mij om goed te praten/overleggen onderling en als je er echt niet uit komt, om naar een stekkie voor jezelf uit te gaan kijken (maar ja, dat zei iedereen al hier geloof ik).

Anyway, succes!

Smell the flowers while you can....
pi_7602078
ben moeder van jongens die leeftijd.
en ik bemoei me er niet mee. nooit gedaan ook niet. ook niet als ze al vroeg bij elkaar sliepen, deed ik zelf ook,
maar praten en vooral humor, dan kom je een heel end.
jammer dat dat niet meer gebeurd.

meer last heb ik ervan als wij eens een keer samen iets willen doen en dan komen ze zomaar binnen vallen. of naar beneden.

laat iedereen doen wat ze zelf willen, met repect voor elkaar.
maar ik leef met je mee, moet niet kunnen zo .

De Puta Madre
pi_7602673
Ik zou een slot op de deur maken.. Ben ik ook van plan.
Ik heb genoeg privacy, m'n moeder dendert niet zo de kamer in als ik met m'n vriendin lekker film lig te kijken op bed. Maar mijn broertje wil dat nog weleens vergeten en loopt bijna de deur plat..
pi_7602712
Zelf heb ik ook een paar probleempjes met m'n ouders.
Mijn moeder (voornamelijk) vind dat ik niet de hele avond met m'n vriendin boven moet zitten. Ze verwacht gewoon dat ik de hele avond met m'n vriendin beneden op de bank blijf zitten bij m'n ouders

Dacht t dus niet..

pi_7602942
quote:
Op zondag 29 december 2002 19:34 schreef DaRKoNe het volgende:
Zelf heb ik ook een paar probleempjes met m'n ouders.
Mijn moeder (voornamelijk) vind dat ik niet de hele avond met m'n vriendin boven moet zitten. Ze verwacht gewoon dat ik de hele avond met m'n vriendin beneden op de bank blijf zitten bij m'n ouders

Dacht t dus niet..

nouw, of t je vriend is of vriendin,
ouders willen ook wel graag eens met de kinderen en hun vrienden kletsen
dus een uurtje ff beneden kan geen kwaad
ik vind t ook leuk als ik eens iemand beneden zie.
meestal schop ik ze van mijn pc af, omdat die beneden staat, maar dat terzijde.

samen afspreken,
als ik alleen wil zijn en hun ook, moet te regelen zijn.

maar niet altijd de meteen naar boven.

De Puta Madre
pi_7603613
quote:
Op zondag 29 december 2002 19:46 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nouw, of t je vriend is of vriendin,
ouders willen ook wel graag eens met de kinderen en hun vrienden kletsen
dus een uurtje ff beneden kan geen kwaad
ik vind t ook leuk als ik eens iemand beneden zie.
meestal schop ik ze van mijn pc af, omdat die beneden staat, maar dat terzijde.

samen afspreken,
als ik alleen wil zijn en hun ook, moet te regelen zijn.

maar niet altijd de meteen naar boven.

Ja ok.. dat doe ik dan ook wel..
Even met z'n tweetjes beneden zitten, kopje koffie drinken met m'n ouders.
Maar zoals aankomende dinsdag: Ik ga na de jaarwisseling nog even uit met m'n vriendin. Aangezien mijn vriendin niet goed kan tegen laat nog op stap gaan willen we die avond nog even boven op bed liggen.. Beetje rustig aandoen.. Toen ik dat vandaag zei kreeg ik meteen een hoop geschreeuw naar m'n hoofd dat ze dat niet wilde hebben. Moest m'n vriendin maar wat langer uitslapen volgens mij moeder.
Ze verwacht dus dat ik dinsdag de hele avond beneden blijf zitten.

En daar voel ik niet zoveel voor eerlijk gezegd..

maandag 30 december 2002 @ 02:59:50 #45
30039 vinnie81
Italia Championi
pi_7612107
Tuurlijk het zijn dan wel je ouders en je woont nog steeds onder hun dak. In dit geval is het meer dan logisch dat er regels zijn, maar zoals jij ze beschrijft.. dat is teveel van het goede. Praat er met hun over, zeg dat aangezien je 19 bent toch wel wat recht hebt op privacy en niet dat je ouders zomaar je kamer binnen komen stormen om te kijken of je niet ligt te krikken of iets dergelijks... Als ze willen voorkomen dat er iets gebeurd tussen jullie, dan kunnen ze het beter opgeven. Als jullie dat willen dan gebeurd het heus wel.... Praat er gewoon met ze over, kom met goede argumenten en lul ze er gewoon uit.

Het is hun huis en dus regels blijven er... maar jij bent 19 en met een vriendin.. enige versoepeling is ook meer dan logisch. En je recht op privacy natuurlijk...

pi_7612140
zeg tegen je ouders "neuken jullie nooit dan?? "
pi_7629224
quote:
Op zondag 29 december 2002 20:18 schreef DaRKoNe het volgende:

[..]

Ja ok.. dat doe ik dan ook wel..
Even met z'n tweetjes beneden zitten, kopje koffie drinken met m'n ouders.
Maar zoals aankomende dinsdag: Ik ga na de jaarwisseling nog even uit met m'n vriendin. Aangezien mijn vriendin niet goed kan tegen laat nog op stap gaan willen we die avond nog even boven op bed liggen.. Beetje rustig aandoen.. Toen ik dat vandaag zei kreeg ik meteen een hoop geschreeuw naar m'n hoofd dat ze dat niet wilde hebben. Moest m'n vriendin maar wat langer uitslapen volgens mij moeder.
Ze verwacht dus dat ik dinsdag de hele avond beneden blijf zitten.

En daar voel ik niet zoveel voor eerlijk gezegd..

nouw, dat vind ik wel wat onredelijk van ze
kennen ze je vriendin dan niet goed genoeg of zo?

sjee, ouders,
een tip,
schreeuw nooi terug. wacht ff af.

De Puta Madre
pi_7634887
quote:
Op maandag 30 december 2002 23:50 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nouw, dat vind ik wel wat onredelijk van ze
kennen ze je vriendin dan niet goed genoeg of zo?

sjee, ouders,
een tip,
schreeuw nooi terug. wacht ff af.

Jawel.. Ze kennen m'n vriendin wel goed. Dus ik snap t ook eigenlijk niet.. Beneden zitten met oudjaarsavond vind ik wel ok.. Maar niet vanaf 18:00u startklaar beneden bij m'n ouders zitten tot het 0:00u is. Dat verwachten m'n ouders vandaag van me
pi_7635054
quote:

Let me know...

Zieke ouders heb je... Zwaar gelovig ofzo?

Anyway, ik zou zeggen: krijg lekker de tering...

Bouw een slot op je deur en zet een keiharde gangbang HP op met volumos maximos... altijd lachen!

pi_7635242
Mijn ouders waren ook erg bemoeizuchtig en stoorden mij als tiener ook regelmatig als ik mijn vriend over de vloer had. Want sex was iets dat was uit den boze! Ik ben op een nacht gewoon niet thuis gekomen en de volgende dag was het begin van een nieuwe periode. Ik had zowaar mijn privacy en mijn ouders lieten mij mijn eigen gang gaan. Ik ben op mijn 18e het huis uitgegaan en het bevalt me prima, inmiddels ben ik 23.
pi_7635294
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 11:27 schreef Little-Angel het volgende:
Mijn ouders waren ook erg bemoeizuchtig en stoorden mij als tiener ook regelmatig als ik mijn vriend over de vloer had. Want sex was iets dat was uit den boze! Ik ben op een nacht gewoon niet thuis gekomen en de volgende dag was het begin van een nieuwe periode. Ik had zowaar mijn privacy en mijn ouders lieten mij mijn eigen gang gaan. Ik ben op mijn 18e het huis uitgegaan en het bevalt me prima, inmiddels ben ik 23.
Zo moet dat! Korte metten mee maken... bah...
pi_7719337
quote:
Mailreactie van een nonfokmember "(vriendin van mij) Gleb
Ik zou toch maar een gesprek met je moeder beginnen, want zoals het nu gaat is niet normaal meer. Dit is meer dan overbezorgdheid, onmenselijk gewoon. Je moet haar duidelijk maken dat je al 18 jaar bent, bijna 19 , een volwassen persoon (het klinkt raar, maar zal haar toch even helpen herinneren). En dat je recht heb op privacy in dat huis. Dat ze niet moeten denken dat je als je wel privacy hebt, rare/gekke dingen gaat doen (je bent inmiddels geen puber meer die dingen doet zonder er bij na te denken). Dit houd in dat jij op je eigen kamer alleen moet kunnen zijn, ook met vrienden en vriendinnen. En dat ze niet meer om de 10 minuten binnen moet komen om op die manier jullie in de gaten te kunnen houden. Zoniet, dan is samenwonen met je ouders geen reële mogelijkheid meer en zit er niets anders op dan op kamers gaan.

bespreek dit niet als je moeder weer zoiets doet, (weer je kamer binnen lopen, whatever) maar op een ander moment als er geen spanning is. Komt die wel, blijf rustig, ga niet schreeuwen, ga er met een volwassen manier mee om, dat houdt ook in dat je naar haar luistert (om daar vervolgens ook op in te gaan, dat het gewoon belachelijk is enz) Lukt het niet, laat haar dan deze site lezen, misschien dat dat helpt.het tot haar doordringt waar ze eigenlijk wel niet mee bezig is...

En ik zou toch ook even bij de ibg-groep informeren of je, als je nog op de middelbare school zit al eventueel recht hebt op een aanvullende beurs, om je kamer wat beter te kunnen betalen. Zal het iig even proberen. Je weet het maar nooit!

Ik wil meteen ff van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal te bedanken voor de reacties enzo, mn vader heeft het allemaal gelezen maar stond er niet echt voor open (zoals ik al verwachtte) Verder hebben we inmiddels twee weken ruzie gehad, met het resultaat dat ik na mn exame et huis uitgeflikkerd wordt en mischien ook geen financiele steun meer krijg...

Maar mischien isset ook wel beter zo, ik ga gewoon mn eigen zelfstandige leventje beginnen op mn eigen kamer van 1 bij 2 ofzow... We zien wel....

zondag 5 januari 2003 @ 16:15:09 #53
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7720649
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 20:11 schreef Gaja het volgende:
Volgens mij ergerd iedereen wel eens over zijn\haar ouders. Ik kan mijn moeder wel wurgen, ze heeft zelfs de sleutels van mijn huis:( zodat ze me beter kan controleren
Dussss je bent niet de enige op de wereld>:)
dan zou je tohc meteen de sloten veranderen
  zondag 5 januari 2003 @ 16:16:03 #54
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7720664
Veel jongeren die op hun 18e nog bezig zijn met de middelbare school weten niet dat je dan ook gewoon een beurs kan krijgen (die je niet hoeft terug te betalen !!!!). Zo krijg ik vanaf april 87 euro per maand (ongeveer) terwijl ik gewoon inwonend ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')