Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik mag het niet van mijn man. Maar dus ook niet van de wet.
In wat voor wereld leven we!!!!
Waar woonde het Oosterpoortvarken?
Oh de Boegies!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden. Er waren ook ergens mij later bekende punks met een varken, dat op een dieet van veel Chinees erg lekker werd, maar ik weet eigenlijk niet waar het platje was waarop dat vark leefde. Ik denk zelf altijd dat het het platje is waarop het clipje Mêh (Boegies) is opgenomen. Maar dat kan mijn verbeelding zijn
Ja mijn echtgenoot dus. Met zijn gazongezeur.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een minivarken past makkelijk in een moderne handtas. Wat kan er nou op tegen zijn om zo'n beest in je tuin te houden?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat zijn ze toch leuk!
Ik heb net even geïnformeerd, maar ik mag geen big in de tuin.
Ik heb precies daar ook wel eens iemand een varken uit zien laten, maar dat is nog maar 20-25 jaar geleden geweestquote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Van de wet mag het wel hoor. Eventjes een UBN aanvragen, en dan heb je alles wat je nodig hebt. Het Oosterpoortvarken wandelde met Oosterpoortvarkenshouder over Oosterweg en Mauritsstraat, zo'n 35 jaar geleden.
Ze groeien verschrikkelijk hard! Inmiddels eten ze wel zelf ook wat, maar alleen als ze daar zin in hebben. Eigenlijk onttrekken ze nog steeds al hun groei aan Eugenie, die dan ook nog steeds eet als een paard.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die zijn helemaal niet klein! Ze zijn samen bijna net zo groot als Eug.
Hubsch, nietwaar?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:23 schreef Smallish het volgende:
Kijk ze lonken naar de camera!
Houden jullie alle varkentjes zelf of is er een groter plan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik denk trouwens, maar dat is tamelijk nogal gokwerk, dat die varkens tegen die tijd ongeveer 50 á 60kg vlees per stuk opleveren. En voorlopig wil ik enkel bestellingen van halve varkens opnemen, want porties maken is echt enorm veel werk. Maar als ik op 't end nog 1 varken moet uitventen valt over alles te pratenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 20:15 schreef loveli het volgende:
Een halve big is wat groot voor mij, maar wel interesse in goed varken
SPOILER: niet voor de zwakke magenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De losse delen zijn netjes afgebonden ("deden we vroeger niet", ze de veearts, "maar zo blijven ze zeker leven". Wonden ruim bespoten met jodium en voor de wissigheid een prik antibioticum, en toen konden ze zo weer terug. Van alle stress en ellende zijn ze doodmoe geworden. Filmpje moeie borgjes: https://i.imgur.com/r4GcP1Y.mp4ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 19:31 schreef sigme het volgende:
Vandaag hadden we de veearts over de vloer. De biggen zijn nu ruim 4 weken oud, de veearts vond het hóógste tijd. Normaal, zei hij, in de industrie, worden beertje in hun eerste week gecastreerd.
Onze biggen hadden toen nog helegaar geen balletjes, en na bestudering was veearts het wel met ons eens dat het niet eerder had gekund dan nu. En zelfs nu twijfelde hij wat, of de balletjes wel genoeg ingedaald waren. Maar als we het nu niet zouden doen komt het pas als ze nog groter zijn, en dan zijn ze een stuk lastiger hanteerbaar en zouden ze onder narcose moeten, met alle gevaren van dien. Dus we hebben ze nu toch maar te pakken genomen.
Beertje gevangen (krijse!n, krijsen!), Eugenie werd er erg onrustig van maar stond toch toe dat ik na beertje 1 toch ook beertje 2 kwam vangen. We hebben de twee biggetjes in een draadmand maar een eindje verplaatst, ietwat buiten zicht van de anderen, buiten gehoorafstand is niet mogelijk (heer wat krijsen die beesten hard).
[ afbeelding ]
Elke beer twee prikken verdoving (elke bal een flinke prik) (krijsen, krijsen!), daarna even de verdoving laten inwerken (krijsen, krijsen!). Daarna gingen ze achterstevoren klem tussen de benen van de veearts en die heeft ze geholpen. Daarbij krijsten ze veruit het minst.
[ afbeelding ]Arme beestjes, maar ja, het is nodig.SPOILER: niet voor de zwakke magenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De losse delen zijn netjes afgebonden ("deden we vroeger niet", ze de veearts, "maar zo blijven ze zeker leven". Wonden ruim bespoten met jodium en voor de wissigheid een prik antibioticum, en toen konden ze zo weer terug. Van alle stress en ellende zijn ze doodmoe geworden. Filmpje moeie borgjes: https://i.imgur.com/r4GcP1Y.mp4
Oh, dat van die verdoving kregen we helemaal geen keuze in voorgelegd hoor. Ik meen dat het verplicht is ook, maar dat terzijde. Die antibiotica werd me ook niet gevraagd, ik denk dat de veearts daar ook liever geen keuze in laat (voor je het weet verzint zo'n rare hobbyboerin dat antibiotica van de duivel is en dan is de kans aanwezig dan zo'n big ellendig crepeert).quote:Op vrijdag 21 juni 2019 19:44 schreef Seven. het volgende:
Lief dat jullie met verdoving doen. Krijsen kunnen ze wel, ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 09:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat van die verdoving kregen we helemaal geen keuze in voorgelegd hoor. Ik meen dat het verplicht is ook, maar dat terzijde. Die antibiotica werd me ook niet gevraagd, ik denk dat de veearts daar ook liever geen keuze in laat (voor je het weet verzint zo'n rare hobbyboerin dat antibiotica van de duivel is en dan is de kans aanwezig dan zo'n big ellendig crepeert).De meeste varkensboeren doen het gewoon zelf zonder verdovingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Resistance is futile.
Ze klagen niet?quote:Op zondag 7 juli 2019 16:24 schreef sigme het volgende:
Tsja, het hoort erbij in deze moderne tijden, een piercing.
Ze zijn er vrij koel onder.
[ afbeelding ]
Nou ja, bij aanbrengen wel, ze schreeuwen als magere speenvarkens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |