De meter geeft alleen aan hoeveel stroom je hebt gebruikt, schakelkast heb ik gewoon wel maar geen meter voor de electriciteit, dus je kan niks aflezen hoeveel je hebt gebruikt. Een erg bizare zaak dit hoe dan ookquote:Op dinsdag 13 februari 2018 13:17 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je stroom hebt als er geen meter meer is....
Idd, zeer bizar... wel een schakelkast, geen meter.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 13:21 schreef Bredemug het volgende:
[..]
De meter geeft alleen aan hoeveel stroom je hebt gebruikt, schakelkast heb ik gewoon wel maar geen meter voor de electriciteit, dus je kan niks aflezen hoeveel je hebt gebruikt. Een erg bizare zaak dit hoe dan ook
Het is een appartement, en nee iedereen heeft zijn eigen meterkast in huis, ik ben er wel achtergekomen dat mijn buurvrouw wel een slimme meter heeft , dus bij haar waren ze het waarschijnlijk niet vergeten om de oude te vervangen met de nieuwe tijdens de verbouwingen vorig jaar (augustus-oktober).quote:Op dinsdag 13 februari 2018 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, zeer bizar... wel een schakelkast, geen meter.
Wat voor huis heb je? Kan het misschien van een aantal buren bij elkaar in één kast zitten?
Ga ik nu maken , een momentjequote:Op dinsdag 13 februari 2018 13:47 schreef CarltonBanks het volgende:
upload eens een foto van de locatie waar de meter eerst zat?
Ehm, weet je ook waarom ze het telwerk eruit hebben gehaald? Ik zie namelijk geen enkele reden om het telwerk uit het kastje te halen, behalve om illegaal stroom te gebruiken. Als het kastje nou nog in de weg had gezeten voor de verbouwing kan ik me er nog iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 13:54 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zie je een ingezoomde versie van waar de meter had moeten zijn maar die hebben ze eruitgehaald en blijkbaar vergeten te vervangen ????
Van wat ik begrijp was de bedoeling dat ze een slimme meter zouden installeren in plaats van zo een oude (mijn buurvrouw heeft namelijk nu een slimme meter) , zal ik dan alvast de netbeheerder bellen ? of wachten 48 uur tot de aannemer van de woningbouw mij belt ?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Ehm, weet je ook waarom ze het telwerk eruit hebben gehaald? Ik zie namelijk geen enkele reden om het telwerk uit het kastje te halen, behalve om illegaal stroom te gebruiken. Als het kastje nou nog in de weg had gezeten voor de verbouwing kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Als ik jou was zou ik als de donder de netbeheerder gaan waarschuwen. Zegelverbreking is een misdrijf en de boete was in 2010 664 euro. En ook al heb jij dat niet gedaan, bewijs dat maar eens. En de enige die dit op kan lossen is de netbeheerder.
Op dat jaar maakt die tijd weinig meer uit..quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp was de bedoeling dat ze een slimme meter zouden installeren in plaats van zo een oude (mijn buurvrouw heeft namelijk nu een slimme meter) , zal ik dan alvast de netbeheerder bellen ? of wachten 48 uur tot de aannemer van de woningbouw mij belt ?
De aannemer wisselt geen meters, dat doet de netbeheerder. En die halen dan de oude eruit en zetten de nieuwe er direct in. Hier klopt iets niet, aangezien de enige manier waarop jij stroom hebt een paar doorverbindingen in dit kastje zijn. Dit klinkt als: gratis stroom willen gebruiken. Misbruik dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp was de bedoeling dat ze een slimme meter zouden installeren in plaats van zo een oude (mijn buurvrouw heeft namelijk nu een slimme meter) , zal ik dan alvast de netbeheerder bellen ? of wachten 48 uur tot de aannemer van de woningbouw mij belt ?
Kijk maar eens onderaan de bovenste foto. En hoe wil je een telwerk uit een meter halen zonder het zegel te verbreken?quote:
Ik kan dat niet zien op die foto. Het is ook niet logisch dat iemand een zegel los knipt en dan de resten weer ophangt.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Kijk maar eens onderaan de bovenste foto. En hoe wil je een telwerk uit een meter halen zonder het zegel te verbreken?
Dat zou kunnen, maar dat is dan waarschijnlijk niet de aannemer die de verbouwing doet. En het eruit halen van de meter en 'm daarna doorverbinden is helemaal ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik kan dat niet zien op die foto. Het is ook niet logisch dat iemand een zegel los knipt en dan de resten weer ophangt.
Het wisselen van een meter wordt wel degelijk uitbesteed aan een onderaannemer/ electricien en die mag ook zegels knijpen.
Ik denk dat TS iets uit te leggen heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Kijk maar eens onderaan de bovenste foto. En hoe wil je een telwerk uit een meter halen zonder het zegel te verbreken?
kan het niet zo zijn dat de meter elders in je gebouw hangt, bv in de kelder met alle meters naast elkaar?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:10 schreef Bredemug het volgende:
wat een klote situatie dit, godver, ik ga even de netbeheerder bellen
Dan hadden ze het kastje ook meegenomen.Niemand haalt (legaal) het telwerk uit het kastje waar de meter in hoort (behalve wellicht een serviceafdeling van een netbeheerderr). Bij metervervanging wordt heel het kastje weggehaald, met telwerk en al, en wordt de nieuwe meter op die plek geschroefd en weer aangesloten. Op een andere plek is onlogisch, aangezien TS een eigen meterkast heeft zo te zien, maar dat zou nog kunnen. Maar het telwerk uit het kastje halen, daar een paar doorverbindingen in maken en hem daarna weer dichtschroeven is op z'n minst nogal opmerkelijk.. En dat zonder een nieuw zegel, als ik het goed zie op die foto.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
kan het niet zo zijn dat de meter elders in je gebouw hangt, bv in de kelder met alle meters naast elkaar?
klopt,quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Dan hadden ze het kastje ook meegenomen.Niemand haalt (legaal) het telwerk uit het kastje waar de meter in hoort (behalve wellicht en serviceafdeling van een netbeheerderr). Bij metervervanging wordt heel het kastje weggehaald, met telwerk en al, en wordt de nieuwe meter op die plek geschroefd en weer aangesloten. Op een andere plek is onlogisch, aangezien TS een eigen meterkast heeft zo te zien, maar dat zou nog kunnen. Maar het telwerk uit het kastje halen, daar een paar doorverbindingen in maken en hem daarna weer dichtschroeven is op z'n minst nogal opmerkelijk.. En dat zonder een nieuw zegel, als ik het goed zie op die foto.
betekend dat jij nu een rekening gaat krijgen voor het vervangen van de meter?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:41 schreef Bredemug het volgende:
Mevrouw: nou zo heel bizar is het niet, het is vaker voorgekomen en helaas zijn dan de bewoners er de dupe van.
Dit is wel het bizarste verhaal wat ik ooit gehoord heb over meters.. Nogmaals, kijk even in je DM en beantwoord me even, dan kan ik je wellicht meer duidelijkheid geven.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:41 schreef Bredemug het volgende:
Ok jongens ik heb nu duidelijkheid , bereid je voor door de meest rare uitleg van mevrouw netbeheerder.
Dat klopt sowieso niet want er zit een zegel op, al dan niet doorgeknipt. Dat is op de foto niet goed te zien en TS geeft dar geen antwoord op.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:41 schreef Bredemug het volgende:
Mevrouw: Ja die kastje die er nu om heen zit kunnen we niet echt zegelen, dat werkt niet bij die kastsjes, beste wat u kunt doen is eneco bellen , de situatie uitleggen en dan na 3 maanden komen we het vervangen.
Terecht. Rommelen met zegels is een misdrijf. Overal zegels op, dan ben je veilig.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:45 schreef Henno het volgende:
Daarom eis ik bij werkzaamheden aan mijn meterkast ook dat ze overal weer een zegel knijpen waar dat kan voordat ze weggaan, netbeheerder vond het een keer niet zo nodig om aan alle kanten eentje terug te zetten, ja ik ben gekke henkie niet, dan kan zo'n ding alsnog half open en gaat het volgende mannetje er straks over zeiken
Ben je bang hier je verhaal neer te zetten? Werk je bij Eneco?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Dit is wel het bizarste verhaal wat ik ooit gehoord heb over meters.. Nogmaals, kijk even in je DM en beantwoord me even, dan kan ik je wellicht meer duidelijkheid geven.
nee, ik werk niet bij Eneco..quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:48 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ben je bang hier je verhaal neer te zetten? Werk je bij Eneco?
aan de zijkant van de kastje waar je een schroef ziet horen ook zegels te zitten , maar er zit niks op, die hebben ze dus eraf gehaald, de tellers eruit gehaald waarschijnlijk zit er iets achter maar hebben ze het daarna niet meer gezegeld.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:47 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet want er zit een zegel op, al dan niet doorgeknipt. Dat is op de foto niet goed te zien en TS geeft dar geen antwoord op.
wat er wss gaat gebeuren is dat eneco een schatting gaat maken die teveel is waarbij ik moet bijbetalen en volgens de netbeheerder kan ik na 3 maanden(wanneer ze het vervangen met een slimme meter) als ze de uiteindelijke standen weten dat dan weer doorgeven aan eneco en zou ik het verschil terug moeten krijgen van wat ik teveel betaalquote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:45 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
betekend dat jij nu een rekening gaat krijgen voor het vervangen van de meter?
dat vraag ik mij dus ook af , volgens haar meet het nog wel maar is het niet te lezen voor de bewoner door het kastje, sorry maar ik zie echt niks daarbinnen wat zou kunnen duiden op iets wat het bijhoudt. Dat is toch raar.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:54 schreef Taiga het volgende:
Maar hoe kunnen zij de standen weten als je ze niet kan aflezen?
Bij het vervangen van de meter voor een slimme meter, wordt de laatste stand van de oude meter opgenomen en begint de slimmer meter op 0.
Ja dat vind ik ook zo raar...wat is dan het nut van een zichtbare teller? Als de teller er niet is dan telt hij dus ook niks. Ik vind het een vaag verhaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:56 schreef Bredemug het volgende:
[..]
dat vraag ik mij dus ook af , volgens haar meet het nog wel maar is het niet te lezen voor de bewoner door het kastje, sorry maar ik zie echt niks daarbinnen wat zou kunnen duiden op iets wat het bijhoudt. Dat is toch raar.
Dat ga ik zo ook doen, maar eerst moet ik eneco bellen en ze deze situatie ook uitleggen, nou dat wordt wat.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:58 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook zo raar...wat is dan het nut van een zichtbare teller? Als de teller er niet is dan telt hij dus ook niks. Ik vind het een vaag verhaal.
Heb je hen ook gemaild met de foto's? Zodat zij zwart op wit jou kunnen zeggen wat er aan de hand is?
Maar als dat middelste zegel nog goed is zou ik daar even een hele duidelijke foto van maken. Dan kan er niet beweerd worden dat jij hebt lopen kloten.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 14:49 schreef Bredemug het volgende:
[..]
aan de zijkant van de kastje waar je een schroef ziet horen ook zegels te zitten , maar er zit niks op, die hebben ze dus eraf gehaald, de tellers eruit gehaald waarschijnlijk zit er iets achter maar hebben ze het daarna niet meer gezegeld.
Middelste bedoel je die onderste? op het zwarte kastje? ja daar zit een zegel op, geen idee waar dat kastje voor is trouwensquote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:01 schreef nanuk het volgende:
[..]
Maar als dat middelste zegel nog goed is zou ik daar even een hele duidelijke foto van maken. Dan kan er niet beweerd worden dat jij hebt lopen kloten.
Is dat niet de hoofdzekering?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:02 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Middelste bedoel je die onderste? op het zwarte kastje? ja daar zit een zegel op, geen idee waar dat kastje voor is trouwens
als dat zo is, lekker slim dat ze dat dan verbergen zonder dat je het kan lezen en dan ook lekker slim dat ze de bovenste meter gewoon zo hebben laten liggen maar dan met vreemde uitleg komen over waarom en hoe het is weggehaaldquote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat is het kastje waar de meter in hoort te zitten.
In dat onderste kastje (dus die onder je telwerk) zitten de aansluitingen van je meter.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:02 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Middelste bedoel je die onderste? op het zwarte kastje? ja daar zit een zegel op, geen idee waar dat kastje voor is trouwens
Het is een blijft een raar verhaal. Er is geen andere meter, dat is wel zeker. Als ik je een tip mag geven, stuur een mail naar Eneco, met nogmaals het verhaal en duidelijke foto's van de situatie, met het verzoek om hier eens goed naar te kijken en bij de netbeheerder een verzoek te doen om te komen schouwen. De netbeheerder komt dan kijken of alles in orde is en dit schouwen is voor de klant kosteloos. Bijkomend voordeel voor jou is, dat als er problemen van komen, jij aan de hand van de door jou verstuurde mail kunt zeggen dat je alles hebt gedaan om dit probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:37 schreef Bredemug het volgende:
De hele situatie uitgelegd aan Eneco, zelfs was de meneer aan de telefoon het met mij ook eens dat dit hele verhaal vanuit de netbeheerder vaag is, ook dat de monteur van de netbeheerder waarschijnlijk een fout heeft gemaakt. Hij vertelde mij dat hij kon aflezen dat er vorig jaar gewoon nog netjes een afmeting was gemaakt door mij en hij vertelde mij dat er iets in zit wat nog aan het meten is en waarom er het kastje er dan zo bij zit zonder dat je wat kan aflezen is hem onbekend en raar.
Top! dan ga ik dat ook doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Het is een blijft een raar verhaal. Er is geen andere meter, dat is wel zeker. Als ik je een tip mag geven, stuur een mail naar Eneco, met nogmaals het verhaal en duidelijke foto's van de situatie, met het verzoek om hier eens goed naar te kijken en bij de netbeheerder een verzoek te doen om te komen schouwen. De netbeheerder komt dan kijken of alles in orde is en dit schouwen is voor de klant kosteloos. Bijkomend voordeel voor jou is, dat als er problemen van komen, jij aan de hand van de door jou verstuurde mail kunt zeggen dat je alles hebt gedaan om dit probleem op te lossen.
Ben er als sinds vorige week vrijdag mee bezig, maar omdat ik niet meer wist wat ik moest doen had ik vandaag deze forum thread gemaakt, wat mij meer duidelijkheid heeft gegeven en ben ook zeer dankbaar voor de adviezen hier. Ik vind een rechtszaak terecht als jij in je recht staat als persoon, maar dat is vooruit denken(zoals uitgelegd in de eerste post van deze thread), ik heb niks ondernomen omdat dat nog niet nodig is of er is nog geen aanleiding voor. En het is ook belangrijk om te onthouden dat dit niet zomaar ''een fout'' is, maar er veel informatie is wat onbreekt of vaag is.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft hoor TS met je rechtszaak, ergens "de dupe van zijn" en "kastje naar de muur". Voorlopig is er een stomme fout geconstateerd, heb jij twee telefoontjes gepleegd en wordt er 3 maanden na het vervangen van de meter een herberekening gemaakt.
Schrijf gewoon nog even beide bedrijven dezelfde mail en wacht op de nieuwe meter. Of je dan inderdaad in een clusterfuck terecht komt, zie je dan wel weer.
Waarom bel je nu pas dan?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:16 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ben er als sinds vorige week vrijdag mee bezig.
Ik was laat in de middag thuis door werk en toen ik de meterstanden wilde opnemen kwam ik er achter, woningbouw was al gesloten dus ik belde naar hun noodnummer en die zeiden dat de noodnummer alleen beschikbaar was voor reperaties en dergelijke en ze me niet konden helpen en ik het maar na het weekend moest doen.quote:
al sinds afgelopen vrijdagquote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:16 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ben er als sinds vorige week vrijdag mee bezig,
Eehm.. het is niet 1 foutje he? Er zijn dus nogal wat van deze gevallen zo blijkt..quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft hoor TS met je rechtszaak, ergens "de dupe van zijn" en "kastje naar de muur". Voorlopig is er een stomme fout geconstateerd, heb jij twee telefoontjes gepleegd en wordt er 3 maanden na het vervangen van de meter een herberekening gemaakt.
Schrijf gewoon nog even beide bedrijven dezelfde mail en wacht op de nieuwe meter. Of je dan inderdaad in een clusterfuck terecht komt, zie je dan wel weer.
Het frontplaatje is opzij en naar beneden gezakt. Verder niets aan de hand.quote:Op woensdag 14 februari 2018 06:50 schreef Albert_Einstein het volgende:
Als ik naar de foto kijk, lijkt het of het plaatje wat voor het telwerk zit naar beneden is gezakt.
Volgens mij zit je meter er gewoon nog achter.
Google die materie maar even..quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
je moet toch eerst meer van het werkelijk verbruik van het 'dimmerpack' weten om te oordelen of de meting incorrect is.
Wat een onzin..quote:Op woensdag 14 februari 2018 13:09 schreef Speekselklier het volgende:
ik zie idd een meter achter het plaatje zitten. wat dat aan gaat is er weinig aan de hand, er kan worden afgelezen. het plaatje moet alleen even worden weggehaald.
verder onbreekt er een zegel, naar er zit er wel een. het ontbreken van zegels is als gebruiker nauwelijks te controleren, immers je weet niet waar ze horen te zitten. als ze zeuren over ontbrekende zegels zou dat ook je boodschap moeten zijn.
ik denk dat het wel los loopt. mogelijk krijg je gewoon een nieuwe (digitale) meter. en als ze fraude hadden vermoed dan hadden ze al bij je op de stoep gestaan. dan wachten ze echt geen drie maanden. (of heeft een AT vannacht je deur ingeklopt)
Daar doe ik dan ook geen uitspraken over.quote:Op woensdag 14 februari 2018 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is gewoon een slecht bedachte grap... Als een meter alle kanten uitslaat omdat ik toevallig een dimmerpack in gebruik heb.. en daar totaal geen rekening mee gehouden is dan is dat te idioot voor woorden..
Wie zegt dat die analoge meter precies telt wat je verbruikt? Wanneer is die voor het laatste geijkt?quote:Een meter met een analoog telwerk telt precies wat je verbruikt.. dat is dus niet te veel of te weinig.. en al helemaal niet afhankelijk van wat je in gebruik hebt..
Prima.. dan komen ze hem maar ijken.. helemaal geen punt..quote:Op woensdag 14 februari 2018 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar doe ik dan ook geen uitspraken over.
[..]
Wie zegt dat die analoge meter precies telt wat je verbruikt? Wanneer is die voor het laatste geijkt?
Misschien rekent hij wel 1,1 kW/kW. Of 0,8kW/kW. Daar heeft niemand het over.
En TS ? al wat gehoord?quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lees even wat verder dan je neus lang is..
[..]
dat is mooi, dan zijn we het daar tenminste wel over eens. 😊quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |