abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177150145
Olla,

Hier een interessant gevalletje wat waarschijnlijk nooit voorkomt. 1 jaar geleden is mijn huis verbouwd (huurwoning) , nu 1 jaar later tijdens het doorgeven van de meterstanden kom ik erachter dat er geen electriciteits meter meer is , die waren ze waarschijnlijk vergeten te vervangen :') :') .

In eerste instantie dacht ik dat het misschien verplaats was naar de kelder, maar niks te vinden, eneco gebeld die zei dat ze nog nooit van zo een geval hadden gehoord. Dus ik bel de woningbouw zelf en die hebben de aannemer gebeld die mij dan binnen 48 uur terug zal bellen. Maar hoe het er nu naar uitziet is dus dat ze 1 jaar geleden vergeten zijn een nieuwe meterstand erin te zetten toen ze de oude eruit hadden gehaald.

Via de telefoon van de woningbouw werd er gezegd: ''Eneco zal dan waarschijnlijk een schatting maken..'' sorry maar ik ga niet voor een schatting betalen als de schuld niet bij mij ligt? Waarom zijn jullie zo iets belangrijks vergeten dan?

Wat kan je het beste in zo een situatie doen? een zaak van maken? etc etc. Ik denk nu een beetje vooruit natuurlijk afwachtend op de telefoon van de aanemer
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:30 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177150435
Ik ben benieuwd hoe je stroom hebt als er geen meter meer is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177150601
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:17 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je stroom hebt als er geen meter meer is....
De meter geeft alleen aan hoeveel stroom je hebt gebruikt, schakelkast heb ik gewoon wel maar geen meter voor de electriciteit, dus je kan niks aflezen hoeveel je hebt gebruikt. Een erg bizare zaak dit hoe dan ook
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:35:29 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177151104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:21 schreef Bredemug het volgende:

[..]

De meter geeft alleen aan hoeveel stroom je hebt gebruikt, schakelkast heb ik gewoon wel maar geen meter voor de electriciteit, dus je kan niks aflezen hoeveel je hebt gebruikt. Een erg bizare zaak dit hoe dan ook
Idd, zeer bizar... wel een schakelkast, geen meter.
Wat voor huis heb je? Kan het misschien van een aantal buren bij elkaar in één kast zitten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177151281
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd, zeer bizar... wel een schakelkast, geen meter.
Wat voor huis heb je? Kan het misschien van een aantal buren bij elkaar in één kast zitten?
Het is een appartement, en nee iedereen heeft zijn eigen meterkast in huis, ik ben er wel achtergekomen dat mijn buurvrouw wel een slimme meter heeft , dus bij haar waren ze het waarschijnlijk niet vergeten om de oude te vervangen met de nieuwe tijdens de verbouwingen vorig jaar (augustus-oktober).
pi_177151483
upload eens een foto van de locatie waar de meter eerst zat?
pi_177151492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:47 schreef CarltonBanks het volgende:
upload eens een foto van de locatie waar de meter eerst zat?
Ga ik nu maken , een momentje
pi_177151609

Zoals je ziet , is het uit de kastje gehaald maar verder niks in plaats ervan teruggezet (boven is de schakelkast)
pi_177151704

Hier zie je een ingezoomde versie van waar de meter had moeten zijn maar die hebben ze eruitgehaald en blijkbaar vergeten te vervangen ????
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:00:09 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177151840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:54 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]

Hier zie je een ingezoomde versie van waar de meter had moeten zijn maar die hebben ze eruitgehaald en blijkbaar vergeten te vervangen ????
Ehm, weet je ook waarom ze het telwerk eruit hebben gehaald? Ik zie namelijk geen enkele reden om het telwerk uit het kastje te halen, behalve om illegaal stroom te gebruiken. Als het kastje nou nog in de weg had gezeten voor de verbouwing kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Als ik jou was zou ik als de donder de netbeheerder gaan waarschuwen. Zegelverbreking is een misdrijf en de boete was in 2010 664 euro. En ook al heb jij dat niet gedaan, bewijs dat maar eens. En de enige die dit op kan lossen is de netbeheerder.
pi_177151883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Ehm, weet je ook waarom ze het telwerk eruit hebben gehaald? Ik zie namelijk geen enkele reden om het telwerk uit het kastje te halen, behalve om illegaal stroom te gebruiken. Als het kastje nou nog in de weg had gezeten voor de verbouwing kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Als ik jou was zou ik als de donder de netbeheerder gaan waarschuwen. Zegelverbreking is een misdrijf en de boete was in 2010 664 euro. En ook al heb jij dat niet gedaan, bewijs dat maar eens. En de enige die dit op kan lossen is de netbeheerder.
Van wat ik begrijp was de bedoeling dat ze een slimme meter zouden installeren in plaats van zo een oude (mijn buurvrouw heeft namelijk nu een slimme meter) , zal ik dan alvast de netbeheerder bellen ? of wachten 48 uur tot de aannemer van de woningbouw mij belt ?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:04:12 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177151932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp was de bedoeling dat ze een slimme meter zouden installeren in plaats van zo een oude (mijn buurvrouw heeft namelijk nu een slimme meter) , zal ik dan alvast de netbeheerder bellen ? of wachten 48 uur tot de aannemer van de woningbouw mij belt ?
Op dat jaar maakt die tijd weinig meer uit..
Je moet even zwart op wit krijgen waar de fout is gemaakt.. Wie het zegel verbroken heeft etc..

Dus beter mailen dan bellen.. of even de gesprekken opnemen..
Alle stukken gaan je helpen als er wel echt een probleem van komt.. Zal wel een kastje muur verhaal worden denk ik
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:07:49 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177152004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef Bredemug het volgende:

[..]

De aannemer wisselt geen meters, dat doet de netbeheerder. En die halen dan de oude eruit en zetten de nieuwe er direct in. Hier klopt iets niet, aangezien de enige manier waarop jij stroom hebt een paar doorverbindingen in dit kastje zijn. Dit klinkt als: gratis stroom willen gebruiken. Misbruik dus.

Ik zou direct bellen. Het zegel is verbroken en daar kun je grote problemen mee krijgen. Een probleempje ga je toch al krijgen, want ze gaan nu schatten wat je verbruik is en daar kom je ongetwijfeld niet onderuit.

Ik ben erg benieuwd wat de afloop is van dit verhaal.. Bizar dit.
pi_177152031
Is dat zegel nu wel of niet verbroken?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:09:41 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177152049
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:08 schreef nanuk het volgende:
Is dat zegel nu wel of niet verbroken?
Kijk maar eens onderaan de bovenste foto. En hoe wil je een telwerk uit een meter halen zonder het zegel te verbreken?
pi_177152058
Ik zou de netbeheerder vragen wanneer zij in het pand de meterwissels hebben gedaan, zij moeten daar toch iets van hebben op papier gok ik.
Want dan moet er iemand van hun, bij jou ook geweest zijn?
pi_177152068
wat een klote situatie dit, godver, ik ga even de netbeheerder bellen
pi_177152084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:09 schreef qltel het volgende:

[..]

Kijk maar eens onderaan de bovenste foto. En hoe wil je een telwerk uit een meter halen zonder het zegel te verbreken?
Ik kan dat niet zien op die foto. Het is ook niet logisch dat iemand een zegel los knipt en dan de resten weer ophangt.

Het wisselen van een meter wordt wel degelijk uitbesteed aan een onderaannemer/ electricien en die mag ook zegels knijpen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:15:24 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177152152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:11 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik kan dat niet zien op die foto. Het is ook niet logisch dat iemand een zegel los knipt en dan de resten weer ophangt.

Het wisselen van een meter wordt wel degelijk uitbesteed aan een onderaannemer/ electricien en die mag ook zegels knijpen.
Dat zou kunnen, maar dat is dan waarschijnlijk niet de aannemer die de verbouwing doet. En het eruit halen van de meter en 'm daarna doorverbinden is helemaal ongebruikelijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:18:05 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177152221
TS, kijk even in je DM.
pi_177152254
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:09 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik denk dat TS iets uit te leggen heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177152256
momntje zit aan de tel met netbheerder
pi_177152338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:10 schreef Bredemug het volgende:
wat een klote situatie dit, godver, ik ga even de netbeheerder bellen
kan het niet zo zijn dat de meter elders in je gebouw hangt, bv in de kelder met alle meters naast elkaar?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 februari 2018 @ 14:34:53 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177152596
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

kan het niet zo zijn dat de meter elders in je gebouw hangt, bv in de kelder met alle meters naast elkaar?
Dan hadden ze het kastje ook meegenomen.Niemand haalt (legaal) het telwerk uit het kastje waar de meter in hoort (behalve wellicht een serviceafdeling van een netbeheerderr). Bij metervervanging wordt heel het kastje weggehaald, met telwerk en al, en wordt de nieuwe meter op die plek geschroefd en weer aangesloten. Op een andere plek is onlogisch, aangezien TS een eigen meterkast heeft zo te zien, maar dat zou nog kunnen. Maar het telwerk uit het kastje halen, daar een paar doorverbindingen in maken en hem daarna weer dichtschroeven is op z'n minst nogal opmerkelijk.. En dat zonder een nieuw zegel, als ik het goed zie op die foto.

[ Bericht 1% gewijzigd door qltel op 13-02-2018 14:42:22 ]
pi_177152744
Ok jongens ik heb nu duidelijkheid , bereid je voor door de meest rare uitleg van mevrouw netbeheerder.

Bredemug: *uitleg over situatie, blabla hoe kan er geen meter zijn, ik kan niks aflezen''

mevrouw: ''Huh? dat is wel heel bizar, wat is u adres etc etc ''

Bredemug: *adres gegeven*

mevrouw: ''ooooh ik zie al het probleem, de meter die u heeft is een hele oude, en u kunt het niet aflezen door de kastje die we eromheen hebben gezet, het meet het wel maar je kan niks lezen en helaas zijn in deze gevallen de bewoners vaak de dupe van, wat ik kan doen is binnen 3 maanden een afspraak voor u regelen zodat ook de meter wordt vervangen en dan kunnen we kijken hoeveel u daadwerkelijk gebruikt hebt en kunt u het verschil wat u teveel hebt betaal terugkrijgevn van eneco''

Bredemug: Maar dit is toch niet mijn fout? waarom moet ik hier dan de dupe van zijn, en waarom als jullie het eruit hebben gehaald zit er dan niet weer een zegel op?

Mevrouw: Ja die kastje die er nu om heen zit kunnen we niet echt zegelen, dat werkt niet bij die kastsjes, beste wat u kunt doen is eneco bellen , de situatie uitleggen en dan na 3 maanden komen we het vervangen.

Bredemug: dit is toch bizar ? hoe vaak komt dit voor?

Mevrouw: nou zo heel bizar is het niet, het is vaker voorgekomen en helaas zijn dan de bewoners er de dupe van.

Daarna afsluiting, sorry maar dit klinkt echt als een broodje koek verhaal voor een fout die zij hebben gemaakt, zij zijn gewoon keihard vergeten dat ding correct te vervangen, dus nu hebben ze alvast klaargemaakte verhaaltjes om waarschijnlijk rechtzaken te vermijden, maar goed ik ga zo even eneco bellen en de situatie aan hun ook uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')