Het vertrouwde Mega top 100-topic in een nieuw jasje.
Wie het topic Binnenkomers mega top 100: 2002 week 51 gelezen heeft weet waar dit over gaat. En voor die paar nieuwe users vermeld ik het er even bij.
Nieuw concept (naar aanleiding van de poll-uitslag):
-Alle nieuwe binnenkomers 3 fm's Cyber top 50 & Mega top 50 op een hoop.
-Alleen hetgene wat nog niet eerder gerecenseerd is in dit topic (vanaf dìt deel), de rest wordt door mij wel genoteerd maar dan zonder recensie (om overlappingen en herhalingen te voorkomen).
-Soms met een extra tip erbij: Een net iets ouder nummer (max. 2 maanden) dat nog niet zo aanslaat en dat in principe wel had kunnen doen.
Van beiden worden ook de hoogepunten erbij gezet.
Deze week is er alleen een Cyber top 50. Geen Mega Top 100, wegens jaaroverzichten.
--------------------------------------------------------------
CYBER TOP 50 (zie http://www.tros3fm.nl, en klik dan verder)
1-1 Sk8ter boy - Avril Lavigne
2-2 Feel - Robbie Williams
3-16 Can't stop loving you - Phil Collins
4-10 Stronger - Sugababes
5-33 Lose yourself - Eminem
Grote stijgers:
-Nr 3 en 5
-Dreamer - Ozzy Osbourne van 48 naar 10
-Misunderstood - Bon Jovi van 29 naar 12
-Objection (tango) - Shakira van 38 naar 13
-Locked up (Innercity theme) - Benjamin Bates van 48 naar 18
-Nu flow - Big Brovaz van 42 naar 19
-------------
28 Feelin' kinda strange - Drummatic Twins
Een leuk, lekker geproduceerd nummer dat een beetje in de stijl is van Fatboy Slim (al vind ik de nummers van de èchte vaak nog net wat beter). Heel vrolijk, swingend en met een aanstekelijk melodielijntje. 8-/10
39 When I'm with you - Loïs Lane
Laat ik het erop houden dat dit went. Ik vond dit in het begin een hele flauwe, slappe Kylie-ripoff. Ik vind het er nog steeds op lijken, maar het liedje is voor mijn gevoel toch steeds meer op zichzelf komen te staan. In ieder geval beter dan het meeste wat ze de laatste jaren uitgebracht hebben, vind ik. Erg strak geproduceerd ook. 7-/10
40 Bother - Stone Sour
Ik hoor het nu voor de derde keer of zo. De eerste keer viel het niet zo op, en nu begin ik het door te krijgen. Een goed, sfeervol en rustig rock-nummer dat goed in de tijd van het jaar past. Vooral als die strijkers e.d. erbij komen. 8/10
41 Vegas - Ellen Ten Damme
Ik vind het een ontiegelijk vaag wijf (ze kijkt bijna altijd alsof ze iets teveel geslikt heeft) maar zo nu en dan brengt ze wel een aardig liedje uit. Afgewisseld met mindere, maar deze vind ik dan wel weer leuk. Maar over welke versie ik het moet hebben, en welke dan de gewone radioversie is, daar ben ik nog niet geheel uit. Ik hoor elke keer een andere. Maar gemiddeld genomen een 7/10.
44 When I'm gone - Three Doors Down
Standaard rock-nummer voor op de radio wat ik na het beluisteren van de mp3 vast al gelijk vergeten ben. Ik heb vandaag ook naar deze lijst geluisterd, op de radio, en ik heb het niet eens opgemerkt. Goed gemaakt, dat zeker, maar er zijn er zo veel die zo klinken. 6,5/10
45 Bla bla bla - Busted
Er is geen mp3 van, maar in mijn herinnering was ik hier niet heel erg blij mee. Beetje studentikoos klinkend bandje dat 'de grote prijs van Nederland' schijnt te hebben gewonnen. Zeer irritant refrein ('bla bla bla bla bla bla'). Toch zit het wel goed in elkaar. 6+/10
47 United states of whatever - Liam Linch
Lekker stevig doordenderend nummer dat in de coupletten opvalt door de breakjes die er steeds in zitten, waarin dan iets gezegd wordt. Qua produktie/geluidskwaliteit lijkt het net of het live is opgenomen, in een of andere zaal, en dat vind ik in dit geval wel leuk (bij andere nummers zou ik 'slecht geproduceerd' kunnen zeggen). Het zal wel bewust zo gedaan zijn. 7,5/10
48 Bagagedrager - Spinvis
Hier ben ik niet wild van. Het schijnt geniaal te zijn, volgens de 'kenners', maar ik vind het maar een hoop geneuzel, en dan die stem....... Maar ik hoor wel dat het lekker geproduceerd is. Wis de 'zang', en dan ga ik het al een stuk leuker vinden. Dan houd je een prettig stukje lounge(-achtige muziek) over. 5,5/10
49 Freeloader - Driftwood
Onder de koptelefoon klinkt hij eigenlijk beter dan gewoon door de speakers van de radio, viel me vanmiddag op. Klinkt best wel mooi 'vol'. Je kunt het plat en cheezy vinden, maar ik vind het wat dat betreft nog net aan de goede kant zitten, en het zit gewoon verdomd strak in elkaar. 8,5/10
MEGA TOP 100/50
Deze is er deze week (zoals gezegd) niet wegens jaaroverzichten, in de toekomst wordt hij er gewoon bijgetrokken.
(Btw, het valt me gelijk op dat het niveau een stuk hoger wordt als je de Cyber Top 50 erbij trekt. Of ligt dat aan mij? )
quote:Ik vind het leuk zo! In de CTV staan toch vaak wat leukere nummers dan in de MTH..
Op zondag 22 december 2002 17:29 schreef postinggirl het volgende:
(Btw, het valt me gelijk op dat het niveau een stuk hoger wordt als je de Cyber Top 50 erbij trekt. Of ligt dat aan mij?)
De top4 was wel een beetje voorspelbaar. Avril is op dit moment helemaal hype en de rustige platen doen het ook goed in deze tijd van het jaar. Die plaat van Eminem doet mij persoonlijk weinig.
Grote stijgers:
-Locked up (Innercity theme) - Benjamin Bates van 48 naar 18 Goed thema, zeker als je naar de opzet van Innercity kijkt!
-------------
28 Feelin' kinda strange - Drumattic Twins
Erg goed geproduceerde plaat. Loopt lekker door, aanstekelijk ritme, goede sampled vocals. Enige wat ik een beetje mis is een wat diepere bas in deze plaat. 7.5/10
Ene oor in, andere oor uit. Totaal inspiratieloos nummer wat met effecten en dergelijke moet worden opgeleukt. Zoals Postinggirl al opmerkte; het lijkt heel veel op de huidige stijl van onder andere Kylie Minogue (maar dan slechter). 4.5/10
40 Bother - Stone Sour
Sfeervolle decemberrock als ik het zo mag omschrijven. Heel minimalistisch en dat is nu juist de kracht van de plaat. Wat opvalt... geen drums in dit nummer! 7/10
Geinig intro die echter wordt verpest door de gitaarriffs. Plaatje is redelijk stevig, vrij uptempo en toch kan het me niet echt boeien. 6/10
Eerst de liveversie gehaald, daarna de albumversie. Beide klinken goed, hoewel het toch vrij standaard is. Kryptonite vond ik erg goed, maar deze valt me toch wat tegen. 6/10
45 Bla bla bla - Busted
Blaaaaa, blabla blaaa blablaaaaaaaaa Deze zeikplaat hoor je zo'n beetje dag in, dag uit. 4/10
Punkplaatje wat je weer terugbrengt naar de jaren 70. Het nummer duurt ook maar anderhalve minuut. Erg leuke retro. 7/10
Mag ik zeggen dat ik niet snap wat mensen hier zo bijzonder aan vinden? Wat een ontiegelijke zeikstem heeft die zanger. De muziek is nog daar aan toe en zit best aardig inelkaar. Prima plaatje voor [SHIFT]-[DEL] in ieder geval. 4/10
Bekende floorfiller uit de clubs die zijn release al ergens in juni 2002 had. Alle elementen van een tranceplaat zitten erin. Ook al hoor je 'm vrij vaak, hij wordt in ieder geval niet verschikkelijk doodgedraaid. 8/10
Grote stijgers:
-Nr 3 en 5
-------------
Leuke funky dansplaat, zang lijkt veel op Junior Senior's dichtgeknepen stem(effect). Ben wel bang dat het weer snel vergeten wordt. [8+/10]
Loïs Lane maakt altijd aardige platen, maar echt in het gehoor springend(?) zo van wow dit is super, is het allemaal niet. Aardig, niet irriterend veilig poprock, maar niet meer dan dat. [7,5/10]
40 Bother - Stone Sour
Zoals eerder gezegd, best onopvallend ook al heb ik het vaker gehoord. Best een mooi nummer, maar het raakt me niet. Kan ook aan het moment liggen. [6/10]
Met de zang zal het wellicht nooit meer goed worden, maar de liedjes zijn op zich niet zo erg slecht. [6/10]
Sjongejonge, knap hoor. Een liedje maken dat het ene oor ingaat en via het andere weer uit. Is een beetje in de stijl van Nickleback en Creed, maar doet me totaal niks. [4/10]
45 Bla bla bla - Busted
Ken ik niet helemaal, maar hoor nu een stukje RA-bestand van de 3FM site. Lijkt op een mix van Di-rect en britpop(rock). Nog geen beoordeling.
Erg leuk onzinliedje waar ik af en toe even in de lach schiet als het weer eens gedraaid wordt.
"And up comes officer Leroy and he's, like: Hey, I thought I told you not to.. And (I'm, like:) Yea-whatever!"
Veeg me op! Veeg me op!
Ook perfect voor dat laatste beetje op het cassettebandje, maar wie doet dat nog in deze cd-branders tijdperk.
Topper van de week. [8,5/10]
Euh, vaag, vager, vaagst. Zal wel de hemel ingeprezen worden door de echte liefhebbers, maar ik vind het een aardig in het gehoor klinkende plaat, maar moet het niet hebben van de teksten. Literaire muziek voor de filosofische elite zal ik maar zeggen. [5,5/10]
Ik vind het niet echt uitspringen, maar het klinkt redelijk goed. [7-/10]
-------------
45 Bla bla bla - Busted
het is een engels bandje wat ongelooflijk geplugged wordt door de bbc
erg gaaf nummer
alleen al zo pase alweer....
zo lang uit....nu pas een hit
=============
de rest is brak, of heb ik nog niet gehoord
doe mij maar gewoon de mega top 50!
quote:Tja, ik kan het ook niet helpen dat er deze week geen uitkomt, daarvoor in de plaats komt de top 100 over heel 2002.
Op maandag 23 december 2002 10:25 schreef Cybart het volgende:
=============
de rest is brak, of heb ik nog niet gehoord
doe mij maar gewoon de mega top 50!
Volgende week heb je meer geluk.
quote:nee, hoor gewoon nederlands bandje
Op maandag 23 december 2002 10:25 schreef Cybart het volgende:45 Bla bla bla - Busted
het is een engels bandje wat ongelooflijk geplugged wordt door de bbc
quote:dan zijn er 2 op dit moment
Op maandag 23 december 2002 13:23 schreef evert het volgende:[..]
nee, hoor gewoon nederlands bandje
Ja, dit wordt één van de eerste grote hits van 2003! 7,5/10.
Maar er staat mij bij dat het nog niet op single uit is?
Nooit verwacht dat ze terug zouden komen. Oke, ik vond hun Abba show leuker. Maar toch niet vervelend. 7/10
40 Bother - Stone Sour
Kerstplaatje op een of andere manier. Heel mooi, nu nog sneeuw 8/10
Tja. Vreemd type blijft het. Maar ik vind dit nummer echt zo gaaf! Heerlijk meebrullen, meeslepend. Haar leukste, vooruit, ik doe ook gek, 9/10.
Tja., te standaard (Kryptonite was veel beter) 6/10
45 Bla bla bla - Busted
Leuk nummer, zag ze bij BvD, niets mis mee. Wellicht nog iets te simpel. 7/10
Geweldig! 1,5 minuut gewoon te gek. Bijzonder, mooie tekst, rommelig en authentiek. De beste deze week 9.5/10
Tja. Het heeft iets heel bijzonders. Ik weet niet wat het is. Het is opvallend en eigenzinnig, maar toch valt ook bij mij het eurostuk niet.
6/10
Not my cup of tea, maar prima als radioplaat. 7/10
En inderdaad, het niveau ligt een stuk hoger.
Postinggirl, top topic!
quote:Of ik moet me vergissen...
Op maandag 23 december 2002 13:28 schreef Cybart het volgende:[..]
dan zijn er 2 op dit moment
Busted heb ik nl afgelopen zaterdag nog op de bbc gezien, hun nieuwe single year 3000 te promoten
en afgelopen week heb ik zal al op een duitse zender gezien
Grote stijgers:
-Nr 3 en 5
-------------
Erg leuk, lekker en catchy. 8
Ik vind 'm erg mooi. Lois Lane vind ik sowieso erg goed. 8.5
40 Bother - Stone Sour
Heel erg mooi. Ik schrok wel een beetje toen ik hoorde dat het van de mannen van Slipknot was. Want Slipknot vind ik niet zo leuk, maar dit vind ik prachtig. 9
Ik hoorde het vandaag (of gister?) voor het eerst, maar ik vind het mooi hoor! (Nog) niet zo leuk als Kryptonite, maar ook weer mooi. He bah, wat ben ik positief. 8
45 Bla bla bla - Busted
Jaaaaa, leuk! 9
Ook al leuk, een grappig liedje, wel erg kort. 8
Leuk liedje. 7.5
quote:jeps...
Op maandag 23 december 2002 13:35 schreef evert het volgende:[..]
Of ik moet me vergissen...
maar ik dacht dit inderdaad iets gewonnen had bij de grote prijs van nederland en ze 2 weken geleden bij stenders live waren en ook bij Bvd.
Als er 2 zijn: leuk, begin je net als bandje, kun je gelijk je naam veranderen.
en dit de engelse busted:
CYBER TOP 50 (zie http://www.tros3fm.nl, en klik dan verder)
1-1 Sk8ter boy - Avril Lavigne zelf op gestemd
Grote stijgers:
-Nr 3 en 5
-------------
Weer eens een singletje van de zusjes, en zowaar eenrtje die weer gedraaid wordt. Best een leuk nummer ook, die smenzang doet het wel goed. 7
Hm. Erg wazig nummer waar ik altijd het idee van heb dat het 2 nummers door elkaar zijn, oftewel refrein past niet echt bij de coupletten vind ik. Van mij mag Ellen wel wat meer rocken. 5
Geen idee of ik dit ken maar ik verwacht er niks van
Tja, wat moet je hiermee? Het lijkt mee op een sketch in een comedyshow dan op een serieus popliedje. Ik denk ook dat het na de 3e keer wel gaat vervelen eigenlijk. Maar nu heb ik 'm nog maar een keer gehoord en is-ie nog leuk 7
quote:
Op maandag 23 december 2002 18:14 schreef Stonehead het volgende:
Pff. Waarom snapt bijna niemand hier die plaat van Spinvis nou?![]()
quote:Zie daar je antwoord
de melodie is gewoon mooi ingetogen Radiohead-achtig
Overigens ken ik deze single niet maar na je beschrijving ben ik ook niet nieuwsgierig meer
quote:De versie die ik had was een minuut of 8 en dat lijkt me nu niet bepaald de radioversie. De begeleiding is wel aardig op die plaat, alleen krijg ik van die zanger zo'n 'ik wil dood' gevoel.
Op maandag 23 december 2002 18:14 schreef Stonehead het volgende:
Pff. Waarom snapt bijna niemand hier die plaat van Spinvis nou?Oke, ik heb het op cd en ken de radio-edit niet, maar de melodie is gewoon mooi ingetogen...
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-12-2002 02:21]
Grote stijgers:
-Nr 3 en 5
-Dreamer - Ozzy Osbourne van 48 naar 10 grappig dat een toch best oud nummer wat er van het jaar ook al in stond nu weer zo stijgt
-Misunderstood - Bon Jovi van 29 naar 12 tja, beetje hetzelfde als altijd
-------------
ken ik niet
ach kan er op zich wel mee door, niet echt mijn smaak maar toch om af en toe op de radio te horen wel leuk nummer 6/10
40 Bother - Stone Sour
ken ik niet
leuk nummer, beetje raar op zich, maar kan er mee door. niet om al te vaak te horen 6,5/10
ken ik niet, vond hun hit Kryptonite iig wel leuk
45 Bla bla bla - Busted
kewl! beetje grappig, lekker nummer dat wat mij betreft wel hoger mag... hoorde ze laatst bij Stenders Vroeg en zeker niet slecht 7,5/10
kewl ook al een tijdje 's nachts veel op 3FM, en hoe vaker ik hem hoor hoe leuker hij wordt, maar ja eigenlijk stelt het ook weer helemaal niks voor als je goed luistert
maar sterke teksten wat mij betreft 8/10
spinvis vind ik niet zo denderend... misschien met Engelse teksten en een andere zanger ofzo kan het wat worden, maar ik val hier persoonlijk bij in slaap, net als de meeste andere nummers van deze groep
ja voor de verandering weer eens een leuk dance/trance nummer. 7/10
quote:ja, maar dat zie je altijd al wel... daar kunnen luisteraars van 3FM op stemmen, de hitlijsten zijn toch meestal de verkopen van singletjes die vooral door 538-luisteraars worden gekocht imho
(Btw, het valt me gelijk op dat het niveau een stuk hoger wordt als je de Cyber Top 50 erbij trekt. Of ligt dat aan mij?)
Stonesour - Bother--- 8,5/10 Prachtig nummer... wist je dat de zanger Corey Taylor ook de zanger van Slipknot is ?
Ellen ten Damme - 3/10. Wat een pokkenplaat. Irritant deuntje, helemaal niets. Ellen... what were you thinking?
quote:
Op donderdag 26 december 2002 13:44 schreef ImPrEzA het volgende:
48 Bagagedrager - Spinvisspinvis vind ik niet zo denderend... misschien met Engelse teksten en een andere zanger ofzo kan het wat worden, maar ik val hier persoonlijk bij in slaap, net als de meeste andere nummers van deze groep
quote:
Op maandag 23 december 2002 18:14 schreef Stonehead het volgende: ...de melodie is gewoon mooi ingetogen Radiohead-achtig...
Moraal van het verhaal: Don't mess met Spinvis !
quote:Goh, jij bent ook de vrolijkste thuis..
Op zondag 29 december 2002 15:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Shut The Fuck Up met Radiohead.
quote:Ik had ook wat meer moeten nuanceren. Van Radiohead is het vooral de laatste paar albums die me ontzettend tegenstaan. Karma Police bijvoorbeeld is wel te doen als Radioheadnummer, maar vooral de laatste paar cd's vind ik zeurderige gewild experimentele 'kijk ons eens' muziek.
Op zondag 29 december 2002 15:42 schreef Stonehead het volgende:[..]
Goh, jij bent ook de vrolijkste thuis..
Ik vind nog steeds dat Bagagedrager zo op The Bends gestaan zou kunnen hebben, los van hoe het gemaakt is. Vind ik een compliment, wat jij vindt mag je gelukkig helemaal zelf weten..
Verder ben ik best vrolijk hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |