abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2018 @ 06:46:48 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_177143987
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 06:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hij groeit verder wel goed, het is gewoon vooral vervelend dat we hem steeds droge kleren aan moeten geven en in bad is al helemaal een drama.
Dr Brown flessen zullen we eens naar zoeken.
als hij vrij standaard kort na de fles spuugt kun je ook een hydrofiel als soort slabber om z'n lijfje houden tot het er uit is. Scheelt een hoop omkleden ;)
disclaimer
pi_177144261
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 06:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als hij vrij standaard kort na de fles spuugt kun je ook een hydrofiel als soort slabber om z'n lijfje houden tot het er uit is. Scheelt een hoop omkleden ;)
Dit en je kunt hem ook schoonmaken met een washandje zonder hem gelijk helemaal in bad te doen :Y

Adrian, wat een schatje zeg O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177144297
Wat een leuke foto Lesage! Frisse koppies, jullie allebei. O+

Adrian, wat een leukerd!

Bfd:

Samen met z'n grote zus spelen

Kuifje O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:57:45 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144440
Oh, daar komen de eerste baby’s al weer aan! O+
Adrian, zo op een fiets is het helemaal geen baby :o .

Beetje jaloers op het kuifje. Dat begint hier te verdwijnen.
Ik bedoel dus dat ik 'm heel mooi vind he. En grote zus in jurk ook!

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 13-02-2018 09:01:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:24:00 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144585
Mijn fotostream wordt langzaam overgenomen door eetfoto's :Y) .
Daarom deze BFD: Jacob en de yoghurt _O-.

En _O_ voor oma's. Mijn moeder is gisteren echt losgegaan. Ze heeft banaan, appel, wortel en ook nog beschuit geprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 13-02-2018 08:47:25 ]
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177144634
Ach kijk die rooie konen nou O+
pi_177144645
Toffe foto's, kom maar op met meer! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:50:27 #108
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_177144821
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:11 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Per dag een uur of twee, drie schat ik. Na het badje, dat doen we 's avonds en volgens haar ook als ze hem ' s morgens in bed legt. Als je hem oppakt laat hij zich wel gewoon goed troosten trouwens. Hij lijkt er ook geen last van te hebben ofzo.
We houden hem na de fles rechtop en dan meestal als hij een boer laat komt er een hele golf uit.
Hij drinkt uit flessen van Avent. Speen met een gaatje dacht ik. Soms spuugt hij ook als hij ligt, dan ligt ie gewoon blij te zijn in zijn eigen kots :')
Mijn baby is nu 15 weken en spuugt ook zoveel. Standaard na de voeding een of meer golven en vaak nog tot lang erna ook nog. Ze ligt dus bijna altijd met een slab om omdat we haar anders continu moeten omkleden en dat vindt ze geen leuk klusje.

Mijn oudste had last van reflux, die huilde standaard als er een golf melk terug kwam en die konden we nooit plat leggen, dan was het altijd binnen een kwartier weer huilen. We hebben in overleg met het cb toen johannesbroodpitmeel gebruikt om de voeding te verzwaren zodat er minder terug kwam en ze dus hopelijk minder last had van pijnlijk maagzuur. Dit werkte voor haar prima.

Mijn jongste spuugt dus net zo veel, zo niet meer, maar heeft er geen last van. Ze huilde in het begin wel na het badje (dat is inmiddels heeeeel minder gelukkig) en met haar standaard huiluurtje maar verder niet. In dit geval gaan we dus geen johannesbroodpitmeel gebruiken omdat ze geen last heeft van het spugen.
Het levert ons meer was op. En ze ligt meestal met een slab om. Maar we vegen het spuug vaak gewoon weg met een doek en badderen 1 - 2 keer per week. Elke dag is echt niet nodig. De lucht zit meestal in de kleren en die worden wel elke dag vervangen (en vaker indien nodig). We zijn bij haar begonnen met een prematurenspeen op de dr Browns fles om haar rustig te laten drinken, half uur rechtop na de voeding, heel goed (meerdere keren) laten boeren. Inmiddels drinkt ze uit speen 1, boert ze snel na de voeding en is 10 min rechtop voldoende. Maar dat heeft wel wat weken geduurd.

Succes ermee, het wordt vast beter! En als hij niet standaard huilt na het spugen, dan heeft hij er misschien ook niet heel veel last van? Maar het is wel vervelend dat alles continu nat en vies is, dat vind ik zelf ook niet heel tof..
pi_177144823
Oh Kris, ik ben verliefd op jouw mooie rooie O+ Prachtig! En wat leuk dat grote zus zo lief met hem speelt :Y

Lemijn, wat kijkt hij grappig :D

Mijn pretletter O+
And you know I might
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:57:01 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_177144878
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:24 schreef Lemijn het volgende:
Mijn fotostream wordt langzaam overgenomen door eetfoto's :Y) .
Daarom deze BFD: Jacob en de yoghurt _O-.

[ afbeelding ]

En _O_ voor oma's. Mijn moeder is gisteren echt losgegaan. Ze heeft banaan, appel, wortel en ook nog beschuit geprobeerd.
O+ wat een plaatje is het toch ook!

Kris, wat een heerlijk ventje, en die kuif O+

Adrian, dat is helemaal geen baby meer joh! :o

Oh, en toen kwam renababy langszij! Popje O+
disclaimer
pi_177144939
Adrian wat is jouw baby groot! O+

Rena cute. O+

Kris leuk rood mannetje. O+

Jacob ook een leuk rood mannetje. _O_

Mijn bijdrage van vrijdag. Deze stuurde ik naar mijn man. Twee seconden later met open ogen. En zo bleef het aan/uit gaan. ;)

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177144961
Baby's!! Wat een schatjes allemaal weer en kijk die Jacob nou. Eten is echt geweldig. _O_ .

Ik ga zo meteen met Y kennismaken op het kdv. I er nu net twee weken weg en ze wisselen elkaar dus mooi af. Y heeft er in ieder geval veel zin in vandaag. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177145306
Mekamotut, er zijn al veel tips gegeven. Lang rechtop houden, altijd slab/doek om, pure jbpm van het merk Tammi, rechtop voeden ipv liggend, kleinere hoeveelheden, bedje schuin. Als hij vrolijk is en goed groeit, is het vervelend maar hoort het er kennelijk bij. Huilt hij veel en heeft hij ongemak, dan zou ik er toch naar laten kijken.
pi_177145690
BFD O+

Blij ei op de loopfiets, wat groeit hij snel!

Coole kuif! (8>

Haha die Jacob! Slabber met mouwen ^O^

Wat is C een poppetje!

Lekker chillen haha pkm.

Y O+

Mijn bijdrage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF, Vakantie was heel erg geslaagd!
We zijn elke middag met V naar buiten geweest en daar sliep hij dan uren. Snachts was helaas minder, werd vaak wakker maar dat weten we aan de drukte overdag.
Heb heerlijk kunnen skiën maar ook veel tijd met V doorgebracht O+
En er moest natuurlijk weer een foto gemaakt worden haha.
SPOILER
pi_177146554
Ook helemaal dat bord meegenomen op vakantie :D klinkt idd als een geslaagde vakantie! Slaapt hij nu thuis weer als vanouds?

Wij hadden een goede nacht *O* Nog wel 5/6 onderbrekingen, maar geen krijsfestijnen en van korte duur.

Succes vandaag Franny, ben benieuwd hoe het gaat! Lijkt me toch lastiger als hij het al een beetje mee krijgt. Je weet iig wel zeker dat ze een plekje hebben ;)

Is hij met spierpijn wakker geworden pannenkoek? Dat kan toch haast niet anders denk ik soms...
pi_177148552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Is hij met spierpijn wakker geworden pannenkoek? Dat kan toch haast niet anders denk ik soms...
Het zal toen niet de reden zijn geweest van wakker worden, hij lag net een minuutje. Bij slapende Flens is het een kunst om niet te lang te wachten anders is het wonder alweer voorbij. :D
Hij ligt weleens vaker in gekke houdingen. Hij trekt bij verplaatsen krom als een banaan en stijf ook nog. Zie hem dan maar eens in een verantwoorde houding te krijgen. ;(

Flens viel in slaap bij mijn zwangkwaliteiten of kon het niet meer aanhoren en ging maar slapen. Hij slaapt in ieder geval. *O*
pi_177149224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ook helemaal dat bord meegenomen op vakantie :D klinkt idd als een geslaagde vakantie! Slaapt hij nu thuis weer als vanouds?
Haha we hadden genoeg plek over in de wagen :@

Eerste 2 nachten waren weer als vanouds maar vannacht was drama.
Normale tijd erin maar hij werd elk uur huilend wakker. (ik vermoed dat hij in zijn slaap huilde)
Zodra ik ging kijken of hij misschien het speentje wilde lag hij al weer te slapen.
Dit heb ik volgehouden tot 1 uur en toen was ik het zat en heb ik hem tussen ons in gepakt.
Hij werd om half 7 wakker voor het flesje :')
Geen idee wat het geweest is..
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:57:58 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177149901
Gek he Flav dat nachtelijke huilen soms. Ik snap daar ook niks van. Maar je vakantiefoto is tof zeg! Fijn dat jullie het zo goed hadden.

Franny, hoop dat het goed gaat op het kdv. Mag/moet je erbij blijven de eerste keer? Dat was hier wel zo. Hoe vind je het? Je was er wel aan toe geloof ik. En wanneer ga je weer aan het werk? Mij lijkt dat Y daar iedereen gaat inpakken O+ .

Flens is echt nog zo'n klein ukkeltje! En die van rena eigenlijk ook ondanks dat lachje. Zoet hoor.

En ja, eten is leuk. Het was echt wennen voor hem hoor, de eerste 2 weken of zo kwam alles er onverrichterzake weer uit, al dan niet met gehoest en gekok. Maar sinds een paar dagen is het anders en slikt hij ook een hoop door. Dat doelgerichte van eten vind ik zo leuk om te zien. Zijn bewegen is deels nog uit automatisme en innerlijke drang, net als drinken. Maar bij eten en sowieso dingen pakken ontstaat er steeds meer een plan. Zo mooi om te zien.
pi_177152506
Ohh baby's! O+ O+

Adrian, wat een bink al zo! :D
Jacob lekker aan het smikkelen :Y)
Flav jasjes-boks! Leuk is die he? O+
Vrolijke Y :D hij lijkt echt op z'n zus hè?
Rena, wat een mooi meisje heb je toch! O+
Kuifje J, superstoer! 8-)
Flens ook al in zo'n lekkere houding _O- herkenbaar!
pi_177152764
Mijn duo ook lief aan het spelen O+

SPOILER
Pitbull heeft nu echt z'n handen ontdekt en steekt er standaard eentje naar voren in een soort Superman pose 8-)
pi_177153632
PKM, wat een lief slapend Flensje heb je daar O+

Franny, wat een lekker snuitje heeft Y toch, die tandenloze snoetjes zijn zo schattig O+

Oh Flav, wat leuk die vakantiefoto! Hij zal inderdaad wel lekker geslapen hebben op die frisse lucht, alleen jammer van de nachten! Wat een lange man heb jij trouwens of ben jij klein ;) ?

FF, ik heb wel respect voor jou hoor met die nachten! Wij zijn verwend op dat gebied tot noch toe :@

Twist, wat een heerlijk koppie heeft Pitbull O+ Leuk duo heb je :) C begint ook langzamerhand haar handen te ontdekken, ze raakt de babygym soms al wat bewuster lijkt het wel :P

Ze heeft niet helemaal haar middag vandaag, geen houding is prettig, veel huilen, schoppende beentjes en ze laat heel veel scheetjes, toch weer die rotkrampjes :{ Gisteren deed ze een lang middagdutje, vandaag zit dat er niet in -O- Ik vind het zo zielig dat ze bijna geen rust krijgt. En voor mezelf ook een beetje :@
And you know I might
pi_177158147
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:19 schreef rena het volgende:
Oh Flav, wat leuk die vakantiefoto! Hij zal inderdaad wel lekker geslapen hebben op die frisse lucht, alleen jammer van de nachten! Wat een lange man heb jij trouwens of ben jij klein ;) ?
Beide haha!
Hij is 1.86 en ik ben 1.53 :')
pi_177159293
Als je 1.53cm bent vind je iemand al snel groot :P
De gemiddelde Nederlandse man is 183,8cm. ;)
  dinsdag 13 februari 2018 @ 19:26:09 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_177159484
@bfd

Griepjong -O-
disclaimer
pi_177160098
Achhhh ;(
pi_177160604
Ach, wat een sneu hoofd heeft hij daar. Niet de gebruikelijke bijdrage van Noud aan bfd. Beterschap. :*

En verder O+ voor al jullie baby's O+. Wat geniet ik toch van al jullie foto's op dinsdag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177160794
Hij lijkt gelijk een half jaar jonger dan op de vorige foto's SQ. Beterschap!

Hoe ging het vanmiddag Franny?

Leuk he dat samen spelen Twist! Die interactie is het mooiste van 2+ kinderen imo. Wij hadden vandaag weer even een huilende peuter aan tafel (want papa schepte voor zichzelf nog een keer op), zit Em naast hem heel hard te lachen om de geluiden die hij daarbij maakt.
pi_177161328
Arme Noud. Wat een kleintje is het zo dan weer. O+ .

Y was maar heel kort op kdv vandaag. Ik had een intake gesprek wat eigenlijk neerkomt op: zijn er bijzonderheden? Nee. Mogen we foto's van hem plaatsen op het ouderportal? Ja. En nog wat van die dingetjes. Dat deed ik met een medewerkster in het kantoortje terwijl Y op de groep bleef. Dat was dus maar tien minuten/kwartiertje ongeveer. Dat ging goed, totdat precies in dat kwartiertje ze besloten het brandalarm uit te testen. Toen moest hij huilen. :') .

Daarna ging het nog even met de leidsters van de babygroep over hoeveel hij toch op I lijkt, maar toch ook weer heel anders is, hoe ze uitkijken naar z'n komst en al een bakje met zijn naam erop hebben gemaakt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177163827
Och, beterschap voor Noud! :*
Niet z'n vrolijke zelf, maar hij is zo ook wel erg cute hoor! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:05 schreef FlyingFish het volgende:
Leuk he dat samen spelen Twist! Die interactie is het mooiste van 2+ kinderen imo. Wij hadden vandaag weer even een huilende peuter aan tafel (want papa schepte voor zichzelf nog een keer op), zit Em naast hem heel hard te lachen om de geluiden die hij daarbij maakt.
Arme O.! :D Wordt-ie ook nog even uitgelachen door z'n babyzusje...

Ja, de interactie is hier nog minimaal, al volgt Pitbull onze Minion wel echt constant met z'n ogen, maar ik kan nu al zó genieten van dat beetje wat er is O+

Franny, een brandalarm is ook wel meteen een erg heftig welkom ja! :D
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:32:23 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177164461
Och die sneue Noud! Hij hangt wel goed zo.

Pitbull die wordt geholpen om tegen de babygym te meppen, handig hoor zo'n grote zus.
pi_177165639
Aww arme Noud! Beterschap!

E. wil eindelijk weer op mij slapen. Geweldig dit O+
SPOILER
pi_177166722
Mooi uitzicht zo Memoru!

SPOILER
pi_177170877
Heerlijke foto's weer O+

Noud ziet er wel heel sneu uit, beterschap!

En ik moest lachen om Flav die het bord mee had op vakantie :D
Het ziet er wel heerlijk uit!
pi_177170950
Zo leuk die foto’s. O+
Vooral broers/zus/zus/broer interacties zijn lief. O+
pi_177171503
Awww Memoru. Ik moet er niet aan denken dat Banaan niet meer op mij wil slapen. -O- Stiekem mis ik hem weleens als hij bij mijn man in de draagzak zit. Met stiekem bedoel ik eigenlijk dat ik hem er haast uit kijk. :@

Wat lijken die beentjes van Em lang FF! :D Optische illusie denk ik?

Banaantje had een rotnacht. Steeds maar persen en mopperen. Om half een kwam hij eten, een uur lang druk met hem geweest en een uur sliep hij per ongeluk in ons bed. Een half uurtje weggelegd, toen bleef hij definitief bij me slapen. Daarna ongeveer elk uur bezig geweest een borst of ander soort speen in zijn mondje te proppen.

Heb vandaag de huisarts gebeld voor overleg afbouwen maagzuurremmer omdat de reflux al stukken beter gaat. Vanaf nu om de dag geven en na een week proberen helemaal te stoppen. :)

Flens wordt omgedoopt naar Banaan. O+ Krom, je wordt er vrolijk van en associatie met last met poepen, het past hem dus veel beter. :D
pi_177173735
Dat lijkt maar zo pkm, zijn maat 56 beentjes nog steeds, hoewel we bijna over kunnen naar 62! De bovengordels zitten ook nog bijna boven haar hoofd vast. We gebruiken de zitjes ook nog niet, dit was even uitproberen toen het zitje er voor haar broer op zat.

Fijn dat je de maagzuurremmer af kunt bouwen, hopelijk blijft het zo goed gaan! Dat jaloers op man zijn herken ik overigens ook wel van de eerste. Nu vreemd genoeg geen last meer van :P
pi_177175225
Pkm, wat sneu. :*

Wolfje krijgt ineens allerlei updates. Afgelopen twee weken ging hij zelf zitten en leerde tijgeren.

Hij zegt een paar woordjes: mama, ka (=hond), aai. En hij kan high five. _O-
pi_177177704
Leuk die uodates van Wolfje, Cygne. Ik vind het ook elke keer heel bijzonder als ze jneens weer wat nieuws kunnen. :)
pi_177177767
Even een semi-ontopic vraag: meer vrouwen die last hebben van buikspieren die niet terug willen keren naar hun oorspronkelijke plaats? :{

De vk checkte het bij de nacontrole bij 6 weken en heeft me geleerd hoe ik het zelf kan voelen, maar nu (bijna 11 weken) voel ik nog maar weinig verschil...
Ik weet dat het tot wel 6 maanden kan en mag duren, maar ik zou eigenlijk toch ook wel weer eens willen gaan sporten enzo.

Iemand ervaring of tips?
pi_177178371
Waarom zou je niet kunnen sporten?
pi_177179009
Nou ja, ligt eraan wat natuurlijk. Maar ik weet dat je op moet passen dat je je rechte buikspieren niet teveel belast, omdat ze anders alleen nog maar moeilijker op hun plek komen.
pi_177179115
Hoe ver staan ze uit elkaar? Mijn rechte buikspieren zijn ook nog niet helemaal terug, maar ik sport wel sinds negen weken na de bevalling (Mamafit, dus onder begeleiding van een bekkenfysio, dat wel).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177179240
Ja, die begeleiding lijkt me dus wel fijn, zodat je weet dat je niks doet wat het erger maakt :{

Ik weet niet precies hoe ver ze uit elkaar staan, maar als ik ze aanspan en m'n vingers op m'n buik leg, voel ik ze duidelijk zijwaarts aantrekken zeg maar. Dus dat ze van opzij tegen m'n vingers komen, in plaats van eronder.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:51:03 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177180199
Wat voor soort zou je willen doen, twist? Er zijn wel oefeningen die je kunt doen namelijk, bijv bij de sportschool weten ze dat wel.

Overigens begreep ik dat na een tweede (derde, vierde, etc) je buikspieren zich vaak niet meer helemaal sluiten. Bij mij past er ook nog altijd een vinger tussen, ik denk niet dat dat nog goed komt :').
KuikenGuppy
pi_177181081
Op dagen dat Dirk naar kdv gaat slaapt hij 2x ruim anderhalf tot twee uur. Dagen thuis gaan momenteel met hooguit een keer een uur slaap, waarbij voor de rest vooral krijsen de nieuwe hit is. Ik heb geen idee wat ik fout doe, maar ik heb er flink hoofdpijn van. Wanneer leren die baby's ook alweer communiceren zonder huilen? :'(
pi_177182235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:00 schreef twist02 het volgende:
Ja, die begeleiding lijkt me dus wel fijn, zodat je weet dat je niks doet wat het erger maakt :{

Ik weet niet precies hoe ver ze uit elkaar staan, maar als ik ze aanspan en m'n vingers op m'n buik leg, voel ik ze duidelijk zijwaarts aantrekken zeg maar. Dus dat ze van opzij tegen m'n vingers komen, in plaats van eronder.
Een fysiotherapeut kan je bij een diastase begeleiden.
pi_177182761
Burdie: niet echt specifieke oefeningen eigenlijk, liefst zou ik het hardlopen weer oppakken.
Maar het gaat me er meer om dat ik zelf dus niet zo goed weet wanneer je je spieren op de 'verkeerde' manier belast.

Wup, ja da's inderdaad ook wel een idee ja!
pi_177183968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:02 schreef twist02 het volgende:
Burdie: niet echt specifieke oefeningen eigenlijk, liefst zou ik het hardlopen weer oppakken.
Maar het gaat me er meer om dat ik zelf dus niet zo goed weet wanneer je je spieren op de 'verkeerde' manier belast.

Wup, ja da's inderdaad ook wel een idee ja!
Mom in Balance heeft ook een back in shapegroep. Misschien is dat wat? Ik heb daar een paar maanden fijn gesport na de bevalling. En het is specifiek voor vrouwen die net bevallen zijn, dus ze geven ook alternatieven als bepaalde oefeningen niet handig zijn met een diastase.

@Cygne: leuke updates!

Wij zijn weer bijna thuis na een paar heerlijke dagen in Rome. Timo heeft het zo goed gedaan en genoot zichtbaar! We hebben eigenlijk veel meer kunnen doen dan we hadden verwacht en door iedere dag aan het eind van de middag te zorgen voor nog een dutje in het appartement bleef ie ook leuk en gezellig tijdens het avondeten (toch een stuk later dan thuis). Het hielp wel als ie een broodmandje had om zich over te ontfermen.
pi_177184000
Mn vriend kocht vandaag ook een valentijnskaartje voor de kleine kapitein, je kon me opdweilen O+ :'( O+

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177184041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:32 schreef Nanuke het volgende:
Op dagen dat Dirk naar kdv gaat slaapt hij 2x ruim anderhalf tot twee uur. Dagen thuis gaan momenteel met hooguit een keer een uur slaap, waarbij voor de rest vooral krijsen de nieuwe hit is. Ik heb geen idee wat ik fout doe, maar ik heb er flink hoofdpijn van. Wanneer leren die baby's ook alweer communiceren zonder huilen? :'(
Hier gaat t sinds ie 5 maanden is ineens steeds beter/makkelijker :o daarvoor altijd vergelijkbaar als dirk :Y. Dirk is wat jonger toch? Wie weet heeft ie ook de vijf maanden update ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:17:41 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177184329
Zo hee, wat een kutdag. Gare nacht omdat ik na een uur gejengel een ondergespuugd bed stond af te halen, daarna verslapen, op werk te druk om fatsoenlijk te eten of te kolven, op het nippertje een halfslapende Jacob van de crèche gehaald, een hartverzakking omdat hij van mijn bed afrolde terwijl ik zijn tandenborstel pakte, drinken slapen klaar.

Dus nou heb ik ‘m helemaal niet gezien en ik ben moe en hongerig en moe en de was moet nog opgehangen. En sip. En zei ik al moe? :')
pi_177184438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:31 schreef Hupje het volgende:
Mekamotut, er zijn al veel tips gegeven. Lang rechtop houden, altijd slab/doek om, pure jbpm van het merk Tammi, rechtop voeden ipv liggend, kleinere hoeveelheden, bedje schuin. Als hij vrolijk is en goed groeit, is het vervelend maar hoort het er kennelijk bij. Huilt hij veel en heeft hij ongemak, dan zou ik er toch naar laten kijken.
Ja iedereen dankjewel voor de tips, de handdoek luier helpt wel goed om zijn kleertjes droog te houden, hij lijkt er geen last van te hebben maar als hij zo doorgaat wil de kinderarts de hoeveelheid maagzuur in zijn maagje onderzoeken, maar dat willen we dus voorkomen, er is al genoeg aan hem geplukt in zijn korte leventje.
Zijn vandaag wel begonnen met de Johannes broodpit meel, gewoon die van nutrilon hebben we.
Hij is weer aan het schreeuwen alsof we hem net geslagen hebben :') spugen ging gewoon door, misschien duurt het even voor het werkt?

Edit: sorry als ik klagerig overkom, de hele dag gewerkt en dan thuis komen bij je schreeuwende jong en je half overspannen vrouw is niet tof. Ze is wel voor de eerste keer met hem gaan wandelen, trots op m'n vrouwtje.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mekamotut op 14-02-2018 19:35:30 ]
pi_177185442
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier gaat t sinds ie 5 maanden is ineens steeds beter/makkelijker :o daarvoor altijd vergelijkbaar als dirk :Y. Dirk is wat jonger toch? Wie weet heeft ie ook de vijf maanden update ^O^
Nou wie weet. Hij heeft nog 11 dagen voor hij 5 maanden is. (Omg! 5! Maanden!) We hadden een heel fijne balans gevonden, en toen werd hij ziek en nu is t weer helemaal zoek. Nouja. We vinden het vast wel weer terug. Hij ligt as we speak wel gewoon te slapen voor de nacht, dus dat is fijn. Vandaag was gewoon even een baaldag, morgen vast weer beter. Of niet, en dan gaan we gewoon veel wandelen.
pi_177185532
Lemijn, dat klinkt echt hels! Ik zou de was laten voor watie is en even tot rust komen en lekker op tijd gaan slapen. :*

Mekamotut, heb je al geprobeerd om kleinere flesjes te geven? Want dat lijkt me een logischere eerste stap dan de voeding verzwaren. Fijn dat de hydrofiel helpt tegen de vieze kleren in elk geval!
En je mag best klagen. Ik heb ook net een hele dag met ontevreden krijsend kind gezeten. Dat is ook gewoon zwaar, en niet leuk thuiskomen. Hopelijk is t snel beter met jullie ventje. :*
pi_177185700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Mn vriend kocht vandaag ook een valentijnskaartje voor de kleine kapitein, je kon me opdweilen O+ :'( O+

[ afbeelding ]
Ah jemig, geen wonder dat je daarvan volschiet! O+ -slik-
Let me see you stripped down to the bone
pi_177186087
Ja we praten elkaar hier moed in momenteel :')

Mijn dochter is naar m'n ouders gegaan ( gevlucht eigenlijk).
Komt allemaal goed.
pi_177187143
Sterkte Lemijn! Hopelijk had je nog een makkelijke maaltijd in huis. Nachtelijke bedverschoningen zijn altijd vervelend. Gelukkig maken ze hier ons bed meestal pas 's ochtends vies en spugen ze vooral hun eigen bed onder (die is wat sneller verschoond). Klinkt iig als een dag om vroeg naar bed te gaan.

Sterkte Mekamotut. De eerste weken zijn ook gewoon zwaar, dat is ook wennen voor iedereen. Wordt vanzelf beter.

Nanuke, wat heb je voor knutsel gehad vandaag? Dat was voor Valentijnsdag toch? Ik kreeg vandaag drie kaartjes in de bus O+
  woensdag 14 februari 2018 @ 21:23:12 #158
409579 LuDann
All the way
pi_177187683
Hoi! Ik kom me hier melden. Ben niet ingelezen, sorry. Het loopt hier allemaal wat vermoeiend, kleine *Bliksem heeft het er niet zo makkelijk mee. Vooral slapen en de borstvoeding gaan niet soepel. Wat last van de snelle bevalling en ik maak kennelijk kindjes met kleine mondjes die geen natuurtalent aan de borst zijn. Gelukkig is onze kraamverzorgende ook lactatiekundige IBCLC.

De afgelopen nachten heb ik in totaal 2 uur geslapen. :') De eerste nacht moesten we in het ziekenhuis blijven vanwege een bezoek van de kinderarts de volgende dag (die vervolgens om 14 uur zei dat er geen indicatie voor de kinderarts was, dus we hebben voor niks nog bijna 24 uur daar rondgehangen) en de tweede nacht heeft Bliksem zo ongeveer 12 uur aaneengesloten aan de borst ineffectief lopen doen. oO<

Maar goed, hij is wel heel leuk, kleine Bliksem. O+ En zo klein joh! Scheelt 700 gram met mijn oudste.

Foto´s:

SPOILER
* Naamswijziging met dank aan Vivi. :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 14-02-2018 23:49:21 ]
pi_177189264
Lu :W wat een prachtige foto’s! Je twee kinderen samen O+

Ik las alles, maar na vakantie en meteen een werkdag van 8.30-18.30 is het foetsie.

Vandaag mijn mannetjes echt gemist en blijkbaar had M. mij ook gemist, want hij huilde net de hele tijd en ligt nu eindelijk te slapen in mijn armen, zijn gezicht helemaal tegen me aan geduwd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177189900
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Vandaag mijn mannetjes echt gemist en blijkbaar had M. mij ook gemist, want hij huilde net de hele tijd en ligt nu eindelijk te slapen in mijn armen, zijn gezicht helemaal tegen me aan geduwd O+
O+ O+
pi_177190062
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Lu :W wat een prachtige foto’s! Je twee kinderen samen O+

Ik las alles, maar na vakantie en meteen een werkdag van 8.30-18.30 is het foetsie.

Moederliefde. O+
Zo aandoenlijk. Met elk tevreden moment in de armen trouwens. Ook tijdens het heen en weer lopen op de schouder of als ze na de voeding hun hoofdje op de borst leggen en als kussentje gebruiken. O+
pi_177190404
Welkom LuDann! Wat vindt Wolk van haar broertje?
pi_177192392
Wat schattig LeSage. O+

Hier nog weinig tevreden momenten helaas. Wel heel veel stinkende winden en een waanzinnige zuigbehoefte. :')

FF, ze is heel lief voor hem. O+ Een tikje jaloers soms wel al, ze wilde ook in de draagdoek bijvoorbeeld. Maar dat lijkt me logisch. Ze is alleen nog geen hele dag hier thuis geweest, de eerste dag is ze door oma naar de opvang gebracht, vandaag groot deel van de dag bij oma geweest en morgen weer opvang. Vrijdag zal ze voor het eerst de hele dag thuis zijn. Die ruimte is wel even fijn, hopelijk kan ik vrijdag dan ook weer wat meer (hoewel ik vandaag al gekookt heb, wat een verschil met herstel na een keizersnede zeg).
  donderdag 15 februari 2018 @ 01:03:10 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177192668
Welkom Lu & Bliksem O+ . En fijn dat herstellen nu beter gaat, maar koken zou ik toch lekker nog even aan anderen overlaten hoor :Y .

Nou, die tamme halfslapende baby die ik van de crèche haalde en thuis niks meer wou, heeft al 2 keer alles en iedereen ondergespuugd. Mijn hemel wat ben ik blij dat ik morgen vrij ben zeg. Dan kan ik verder met wassen en hopelijk een beetje meeslapen. Dat zielige bleke snoetje na het spugen ;( .
pi_177192751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 01:03 schreef Lemijn het volgende:
Welkom Lu & Bliksem O+ . En fijn dat herstellen nu beter gaat, maar koken zou ik toch lekker nog even aan anderen overlaten hoor :Y .

Nou, die tamme halfslapende baby die ik van de crèche haalde en thuis niks meer wou, heeft al 2 keer alles en iedereen ondergespuugd. Mijn hemel wat ben ik blij dat ik morgen vrij ben zeg. Dan kan ik verder met wassen en hopelijk een beetje meeslapen. Dat zielige bleke snoetje na het spugen ;( .
Zieke kinderen zijn ook wel echt de kers op de taart, zeg maar. :') Kinderen hebben gaat al niet altijd soepel maar zodra ze wat gaan mankeren word je toch even extr belast.
Zielig voor hen, maar dan mag je ook best zelfmedelijden hebben. ;)
Ik ben zelf ook niet fit, babylove ook niet en vanmiddag kotste mijn zoontje precies de hele stoep onder, nét toen ik de auto voor ons huis had geparkeerd. ;(
Gelukkig niet ín de auto. :X
Ik heb nu ook last van mij maag dus even een oude vertrouwde Rennie genomen. Dat helpt zowaar! :)
:* voor de komende dag weer!
pi_177193448
De kraam had het eten helemaal voorbereid hoor, dus dat ging goed. Kan het gestuntel van man moeilijk aanzien en hij zat zo lekker met Bliksem. O+

Wat sneu van J. zeg, Lemijn. Dat is wel een vervelende afsluiter van wat zo te lezen al niet zo'n beste dag was. Sterkte! Hopelijk komen jullie morgen een beetje bij.

Ugh Venco, gelukkig geen kotspartij in je auto zeg. :o Veel beterschap aan jullie, allemaal ziek is echt niks. Wolk heeft 2 weken geleden in de auto overgegeven en zo'n autostoel is een absolute hel om schoon te krijgen. :X Ik heb meteen beschermhoezen voor de stoelen van beide kinderen besteld. Stom dat we die nog niet hadden want het is gewoon wachten tot zoiets gebeurt.

Bliksem en Wolk wisselen elkaar fijn af vannacht. Ugh. Wolk moet na 2 weken melatonine weer leren zonder te slapen (de Ventolin waar ze het voor kreeg is afgebouwd) en dat valt haar moeilijk. Anderzijds gaan tot nu toe de voedingen van Bliksem wel beter.
pi_177193489
LuDann, wat een prachtige foto's
En je klinkt op een of andere manier heel relaxed. Ik hoop dat de borstvoeding snel goed gaat lukken.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Moederliefde. O+
Zo aandoenlijk. Met elk tevreden moment in de armen trouwens. Ook tijdens het heen en weer lopen op de schouder of als ze na de voeding hun hoofdje op de borst leggen en als kussentje gebruiken. O+
Mijnes is niet meer tevreden in mijn armen en wil al helemaal niet knuffelen. Ik vind dat af en toe wel erg. Hij is zo anders dan zijn broer als baby.
pi_177195587
LuDann, wat een rijkdom die twee kindjes van je O+ Ik zat wel even te kijken op de tweede foto of Bliksem van die lange benen had, maar dat zijn de benen van je dochter :') Hopelijk gaat het voeden ook gauw beter!
And you know I might
pi_177195720
Welkom LuDann! Wat fijn om te horen dat Wolk het tot nu toe zo goed met haar broertje doet. O+! Je klinkt echt heel relaxed voor iemand die net bevallen is, goed hoor. :D

Och, wat sneu die spugende baby's weer. Sterkte, Lemijn, hopelijk kan je een beetje slaap meepakken. :* venco ook beterschap voor jouw uk. Het is ook wat he, met dit weer.

FF, ik zal zo even een foto plaatsen van de knutsel. :D

Adrian, gek is dat, dat baby's daar zo in kunnen verschillen he. Kan me wel voorstellen dat je het mist. Ik dacht gister terug aan de begintijd en dat Dirk nog regelmatig slaapjes op mij deed. Dat is er ook echt niet meer bij, en dat ik dat zou gaan missen had ik niet verwacht.
pi_177195825
Hete Bliksem. O+ Welkom Lu. Balen van het kleine mondje. Maar Wolk coacht hem goed, grote hap. Die kleintjes leren zo ontzettend snel.

Ik stond ook op dag 2 alweer te koken. Ik kon al weken niet koken en voelde me net bevallen al 100 keer beter dan ik me zwanger voelde. En koken. O+

Arme Jacob. Beterschap voor je sneutje Lemijn. :*

Venco ook al ziekenboeg. Kunnen jullie vandaag een beetje uitrusten allemaal?

Hier zijn de krampjes 's avonds ineens op volle kracht retour. Sterker nog, hij heeft tot nu toe bijna geen krampjes gehad en nu ineens wel. Arm ding.
pi_177196122
O en de handjes zijn ontdekt hier. Een groot gedeelte van de dag gaat het ongeveer zo. 'Wat is dat nou? Even kijken hoor. Een handje. Ik zie het niet zo goed. Even van dichterbij bekijken. Shit, handje in m'n oog. Dan maar even kijken of ie lekker smaakt. Ja! Sabbelen!'
pi_177196216
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:03 schreef Krisvc het volgende:
O en de handjes zijn ontdekt hier. Een groot gedeelte van de dag gaat het ongeveer zo. 'Wat is dat nou? Even kijken hoor. Een handje. Ik zie het niet zo goed. Even van dichterbij bekijken. Shit, handje in m'n oog. Dan maar even kijken of ie lekker smaakt. Ja! Sabbelen!'
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177196344
Venco, dat lijkt me juist de perfecte spuugplaats. Emmer water er overheen en klaar! Hopelijk knappen jullie snel op.

Klinkt als een goede start LuDann! En grappig dat jij het qua herstel precies andersom ervaart. Ik heb na m'n gewone bevalling een dikke week echt in de kreukels gelegen (lang leve een 9-ponder...), na m'n keizersnede voelde ik me na twee dagen alweer alsof ik alles kon doen. Maar goed, jij hebt die 1e keer ook al het voorwerk van een gewone bevalling gehad gevolgd door een spoedkeizersnede dus dat is ook niet echt te vergelijken natuurlijk.

Dat jaloerse was hier vooral de eerste 2 weken, maar dat kwam ook gewoon doordat hij mij gemist had (4 dagen ziekenhuis) en ik ook vlak voor de bevalling al vrij weinig meer met hem kon doen. Het heeft wel weer even geduurd voordat hij weer standaard naar mij kwam ipv naar m'n man.

Iemand ervaring met sock ons (oid) die de sokken aanhouden? Ons hele huis ligt bezaaid met losse sokken... en geen enkel merk blijft goed zitten bij de trappelvoeten die ze nu hebben, ook kruidvat niet.
pi_177196700
Geen idee, FF, met die sokken. M. ligt as we speak ook weer op zijn speelmat met 1 sok aan. Ik heb de hoop maar een beetje opgegeven :') gek ook, want S. hield zijn sokken prima aan. M. stampt gewoon teveel denk ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177197146
Welkom Lu!

Ik gaf V vandaag een koekje in zijn handen en hij had er meteen zin in.
Ik vond het doodeng, als hij kokhalsde dacht ik dat hij stikte :')
pi_177198914
Welkom Ludann met je bliksem O+

kris, klinkt zo herkenbaar met die handjes! Hier is ze inmiddels overgestapt op dr voetjes.

Sokjes, dat verschilt per dag hier. Als ze uit blijven gaan trek ik ze maar over het broekje. Ziet er niet uit, maar werkt wel redelijk.

koekje...überhaupt vast eten geven lijkt me ook eng Flav.
Hier tot nu toe broccoli, wortel en bloemkool geprobeerd en ze heeft een duidelijke favoriet! Waar ze van wortel snel genoeg had gaan de bloemkoolhapjes (kleine porties gemaakt na de ervaring met wortel) helemaal op :o . Ze kijkt bij iedere hap enorm trots, zo leuk om te zien O+
pi_177199237
Ludann! Hai! O+ Welkom Bliksem! O+ En wat een mooi pakje op die eerste foto! *O*

Snotver, BFD gemist! Maar ik zit eindelijk weer eens achter mijn laptop, dus gewoon alsnog. Thema deze week: pappa. *;

En bonusfoto. Avondserenade. Rammstein op akoestische gitaar. :+
SPOILER
Vandaag eerste reguliere checkup bij consultatiebureau gehad. Onze Ridder Speklap is in de afgelopen drie weken 910 gram aangekomen en weegt nu een kloeke 5630 gram. Zit helemaal bovenin de groene zone van het grafiekje. Maar ja, borstvoeding, dus de WHO zegt dat dat mag. :9 Consultatiebureaudokter zei echter: wellicht proberen om wat langer tussen de voedingen te laten. Hehe, ja hoor - met een kind dat moord en brand krijst indien honger? Lamaarlekker groeien dat jong! O+
Verder sinds geboorte zeven centimeter langer geworden en verder was alles ook helemaal in orde.

Over drie weken de eerste prikjes. Slik. :{ #naaldenfobie

In other news: aanstaande zondag voor het eerst naar de bios (ik ging voor O. twee á drie keer per week). Nog niet eerder drie uur bij mijn koter vandaan geweest, ik ben benieuwd hoe dat gaat! Voor mij dan hè, O. vindt het vast helemaal prima bij zijn opa en oma, mits een liter tietenmelk in de koelkast. :)

Zo. Eens even flink teruglezen hier nu. :W

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 15-02-2018 20:23:11 ]
pi_177199292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:31 schreef Nolita het volgende:
Sokjes, dat verschilt per dag hier. Als ze uit blijven gaan trek ik ze maar over het broekje. Ziet er niet uit, maar werkt wel redelijk.
Ik heb deze sokophouders, maar ik vergeet ze steeds te proberen! :')

Straks eens testen..
pi_177199320
Ludann, welkom en gefeliciteerd met Bliksem. Wat een schatje O+

Venco en Lemijn, beterschap voor jullie ukkies (alhoewel J. geen echt ukkie meer is ;) ).
Hopelijk kan er vandaag goed bijgeslapen worden :* .
En een zieke Noud heb ik ook voorbij zien komen, hopelijk gaat het met hem alweer wat beter!

Wat een heerlijke snoetjes kwamen er weer voorbij op BFD O+ O+ O+ O+

Na een paar dagen heel erg goed slapen, besloot S. in de 1e nacht voor mijn werkweek dat het wel weer eens tijd werd voor 2 voedingen per nacht. Dus dat is de afgelopen 3 nachten ook gebeurd. Nu gelukkig alweer weekend, dus lekker bijkomen en knuffelen.
Hij slaapt nog steeds goed, meteen na de voedingen verder tukken en ook overdag gaan de slaapjes goed O+ Bijzonder dat dat zo opeens kan veranderen.

En hij draait als een malle om zijn eigen as. Zodra je hem op zijn rug legt, draait ie naar zijn buik en dan wil ie kruipen, wat nog niet lukt, maar rondjes draaien om zijn as kan ie als de beste O+ O+ O+

Hier ook vaak sokjes uit door trappelbeentjes. Ik heb het ook maar een beetje opgegeven. Net als Nolita trek ik de sokjes over z'n broekje aan. Hij zal er geen style award mee winnen, maar ze blijven wel iets langer zitten :7

Minilot O+ En die adviezen van het CB soms :|W
Gelukkig lijk jij er niet onzeker van te worden, dat heb ik wel (soms tegen beter weten in).....
pi_177199416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:52 schreef TolstoiFan het volgende:
En hij draait als een malle om zijn eigen as. Zodra je hem op zijn rug legt, draait ie naar zijn buik en dan wil ie kruipen, wat nog niet lukt, maar rondjes draaien om zijn as kan ie als de beste O+ O+ O+ .
Wat cool! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Gelukkig lijk jij er niet onzeker van te worden, dat heb ik wel (soms tegen beter weten in).....
Mijn lief heeft dat ook wel een beetje ja. Maar goed, die leest zich gewoon wat minder in en is wat gevoeliger voor de autoriteit van zo'n mevrouw achter een bureau. Dus die gaat de volgende keer gewoon niet meer mee. ;)
Ik hou wat advies betreft gewoon de WHO aan, dat lijkt me zinniger. Het scheelt dat ik vooraf al zo vaak heb gehoord dat consultatiebureaus een beetje raar zijn als het gaat om borstvoeding geven op verzoek, dus daar was ik gelukkig al op voorbereid. :)
pi_177199618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn lief heeft dat ook wel een beetje ja. Maar goed, die leest zich gewoon wat minder in en is wat gevoeliger voor de autoriteit van zo'n mevrouw achter een bureau. Dus die gaat de volgende keer gewoon niet meer mee. ;)
Ik hou wat advies betreft gewoon de WHO aan, dat lijkt me zinniger. Het scheelt dat ik vooraf al zo vaak heb gehoord dat consultatiebureaus een beetje raar zijn als het gaat om borstvoeding geven op verzoek, dus daar was ik gelukkig al op voorbereid. :)
Ik ben nature erg gevoelig voor de mening van anderen helaas. Ook als ik me vantevoren helemaal heb voorgenomen om alles wat het CB zegt, naast me neer te leggen, kom ik er toch vaak onzeker van terug.
Daardoor zit ik binnenkort bv. met een extra afspraak over de opbouw van vast voedsel, omdat ik daar wat vragen over had gesteld door onzekerheid :')

Ik mocht bv. de nachtvoeding wel gaan overslaan bij BV op verzoek. Geen idee hoe ze dat voor zich zien, maar dat heb ik gelukkig ook niet geprobeerd. S. denkt er ook het zijne van, want hij komt nu regelmatig 2 keer per nacht ipv zijn reguliere 1 keer ;)
pi_177199656
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:31 schreef Nolita het volgende:
Welkom Ludann met je bliksem O+

kris, klinkt zo herkenbaar met die handjes! Hier is ze inmiddels overgestapt op dr voetjes.

koekje...überhaupt vast eten geven lijkt me ook eng Flav.
Hier tot nu toe broccoli, wortel en bloemkool geprobeerd en ze heeft een duidelijke favoriet! Waar ze van wortel snel genoeg had gaan de bloemkoolhapjes (kleine porties gemaakt na de ervaring met wortel) helemaal op :o . Ze kijkt bij iedere hap enorm trots, zo leuk om te zien O+
V heeft best al veel geprobeerd en alles vindt hij tot nu toe lekker, zelfs pastinaak haha.
Hij sabbelt meer op het koekje maar toch komen er soms stukjes af, en dat vind ik dan een beetje eng haha. Het zijn de zachte koekjes van De Kleine Keuken, gezoet met appel.
En wat V niet opeet krijgt de hond :')
pi_177199708
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:22 schreef Mekamotut het volgende:
Ze is wel voor de eerste keer met hem gaan wandelen, trots op m'n vrouwtje.
[ afbeelding ]
Heel goed! :) Hoe vond de kleine het?
pi_177199742
Damn minilot, wat gaat jouw kind hard.
Je zoon is een week of 4 jonger dan de mijne (dochter althans) en al groter en zwaarder.
Ze heeft vd week haar prikjes gehad en is bijna 5 kilo en ruim 56,5 cm. :)

Oh en dat advies van nachtvoedingen rekken. :') Alsof je die jongen zelf wakker schudt. :D
pi_177199756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
S. denkt er ook het zijne van, want hij komt nu regelmatig 2 keer per nacht ipv zijn reguliere 1 keer ;)
Hehe, die kleine oortjes hebben dat advies gewoon gehoord en nu denkt -ie: nog even pakken wat ik pakken kan! O+
pi_177199786
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:08 schreef vencodark het volgende:
Damn minilot, wat gaat jouw kind hard.
Je zoon is een week of 4 jonger dan de mijne (dochter althans) en al groter en zwaarder.
Ze heeft vd week haar prikjes gehad en is bijna 5 kilo en ruim 56,5 cm. :)
Zulks kan met babies alle kanten op! En kleine meisjes: O+ Zo lief! Die van mij kan al zowat gaan basketballen, ik krijg bijna zin om meteen maar weer een nieuwe te maken om nog even met zo'n newbornachtige te kunnen kroelen! :7
pi_177199862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Zulks kan met babies alle kanten op! En kleine meisjes: O+ Zo lief! Die van mij kan al zowat gaan basketballen, ik krijg bijna zin om meteen maar weer een nieuwe te maken om nog even met zo'n newbornachtige te kunnen kroelen! :7
De cb mevrouw zei ook dat ze echt nog een jonge baby is. Ze komt met deze leeftijd weleens echt grote baby’s tegen. :D
Haar broekjes met ‘voetjes’ eraan worden nu wel te klein. ;(
pi_177200697
Lemijn en Mekamo dat klinkt als flinke klotedagen. Hopelijk wordt vandaag beter. :*

Welkom Lu! Wat een heftige bevalling en zware eerste nachten. Komt hopelijk snel wat rust in.

Ik ga gewoon maar aftellen tot Banaan drie maanden is, al heb ik er maar half vertrouwen in dat het dan makkelijker wordt.
Toen ik om vijf uur hoofdpijn had en mijn man op mijn gestuwde borst leunde om me Banaan aan te geven kon ik met hem mee huilen.

Vandaag is hij gelukkig weer wat beter te spreken. :)
pi_177200750
Nog een maandje dan minilot, dan heeft hij mijn meiden ingehaald :D en nog in het groen is sowieso goed (en zelfs daarboven nog, trekt vanzelf recht meestal en anders wordt hij topsporter).

Ik ben benieuwd naar het sokjes-experiment!
pi_177200775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Toen ik om vijf uur hoofdpijn had en mijn man op mijn gestuwde borst leunde om me Banaan aan te geven kon ik met hem mee huilen.
Aiiii, dat is niet lekker!
pi_177201060
Draaien om eigen as Tolstoi. O+

Kris dat klinkt lief met die handjes. O+
Banaan ligt ook graag op de borst te slapen. Of in een holletje eronder. :D

Mini wat groeit O. hard! Fijn advies krijg je.
pi_177204373
In ander nieuws: ik kan van mijn werk tot eind juni thuis blijven! *O*
Maar kies voor eind mei zodat ik nog wel iets aan vakantie over heb voor de rest van het jaar. :P
Verlof loopt eigenlijk tot 25 maart.
pi_177204636
Fijn dat je je niet van de wijs laat brengen, mini! Hij is echt lekker gegroeid. Op foto's vind ik hem ook weer niet zo enorm lijken, dus hij is denk ik mooi in verhouding? Het is gewoon super dat het zo goed gaat. *O* .

LuDann, welkom hier!

Ondertussen zit ik er vandaag een tikkeltje doorheen. Y is echt een fantastisch leuk kind en ik geniet enorm van hem. Maar 's avonds en 's nachts wil hij gewoon de hele tijd bij mij, aan de borst of in ieder geval mijn aanwezigheid voelen. Wat ook wel weer schattig is. Hij slaapt nu weer steeds bij ons in bed en dan kan hij zich zo op z'n zij draaien en met z'n handjes mijn arm vastpakken. O+ .
Maar goed, allemaal leuk en aardig en schattig, maar ik wil graag wat meer los van elkaar. Denk ik. Of toch niet. Het gaat zo snel, straks is hij ook alweer vier, net als I. Kortom, innerlijke strijd gaande. :') . 8)7 .
pi_177204812
Gewoon lekker laten eten, hij zal het nodig hebben ;)

S. groeit inmiddels maat 80 uit (P91).
Helaas heeft de verkoudheid hem nu ook te pakken, nauwelijks geslapen vannacht... ;(
pi_177206879
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:03 schreef Krisvc het volgende:
Haha hebben wij dezelfde baby? :D Zo herkenbaar!
Al is het hier ook regelmatig mijn oog waar dat knuistje geparkeerd wordt :')

Maar het gaat al steeds iets gecoördineerder :D
SPOILER
  donderdag 15 februari 2018 @ 16:37:15 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177208151
Zo, ik kom weer binnen rollen. Wat een kakvirus zeg, waterpokken :( Ik kan me niet voorstellen dat mijn oudste het ook zo erg had en dat ik dat vergeten ben na 2 jaar :N

Anywayz, ze is aan de betere hand gelukkig!

Veel gemist van de updates, maar iig een hartelijk welkom voor LuDann! Wat een toffe foto's O+
Ik las dat je bijna mijn bevalling hebt nagedaan 😁 Duurt ff voordat het 'wtf, baby is er al'-gevoel geland is, hè :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177208626
LOL! Vanmiddag pasfoto's voor id-kaart laten maken en check het verschil tussen kin omhoog en kin naar beneden! :')

SPOILER
pi_177208682
Ludan: welkom!!
Mini: zoo leuk die pasfotos!
Twist: leuk filmpje!
Venco: super fijn0! Lekker lang genieten!
pi_177209185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:00 schreef minilot het volgende:
LOL! Vanmiddag pasfoto's voor id-kaart laten maken en check het verschil tussen kin omhoog en kin naar beneden! :')

SPOILER
Hahaha super mooi! Hier hetzelfde, soms vind ik onze man een prachtig fijn gezichtje hebben en andere keren is het echt een enorm papzakje O+ :')
pi_177209598
Pasfotobaby <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')