Zoiets, het water en de oplosmiddelen gaan scheiden en schiften en er gaat iets meuren. Op zich trekt de stank wel weg, maat alternatief is zo'n rest naar het chemisch depot van de gemeente af te voeren en een pot nieuwe latex te halen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 06:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Is de latex bevroren geweest ? Volgens mij is latex maximaal een jaar of twee houdbaar... Mits niet bevroren geweest of schimmel in de emmer of aan het deksel zit.
Maar wel vreemd toen ik de boel weer ging mengen was het verf weer normaal op het oog en stonk het ook niet. Het begon pas te stinken toen het op de wand zat. Zal dat de interactie zijn met zuurstof uit de omgeving? Ik heb nu de achterdeur maar even helemaal opengezet, want het vriest gelukkig niet meer, want voor de rest is er geen ventilatie.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 08:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoiets, het water en de oplosmiddelen gaan scheiden en schiften en er gaat iets meuren. Op zich trekt de stank wel weg, maat alternatief is zo'n rest naar het chemisch depot van de gemeente af te voeren en een pot nieuwe latex te halen.
Da's vreemd i.d.d. Kan ook interactie met (stoffen op) de oude muur zijn geweest.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 16:46 schreef TechnoCat het volgende:
Maar wel vreemd toen ik de boel weer ging mengen was het verf weer normaal op het oog en stonk het ook niet. Het begon pas te stinken toen het op de wand zat. Zal dat de interactie zijn met zuurstof uit de omgeving?
Als je eroverheen schilderd maak je het alleen maar erger. Goed warm stoken en luchten, hopen dat het verdwijnt. Anders moet je het eraf halen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 00:06 schreef TechnoCat het volgende:
Het hok stinkt nog steeds, zelfs na een paar keer hele avonden de achterdeur open gehad te hebben, en dan praten we over een ruimte van 6m2.
Kan ik de geur weg schilderen met nieuwe verf? Of is het gewoon een kwestie van geduld dat het wel verdwijnt?
Mwah, ik kwam zojuist thuis en het is al wat minder nu. Mijn neef, waar ik even op visite was vanavond zei tegen mij dat ik gewoon een bus deo tegen de wand moet (leeg) spuiten. Ik weet niet wat ik daar van denken moet. Deo ruikt op zich wel prettiger natuurlijk, maar of het gecombineerd met de huidige geur lekker ruikt is ook maar weer de vraag.quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je eroverheen schilderd maak je het alleen maar erger. Goed warm stoken en luchten, hopen dat het verdwijnt. Anders moet je het eraf halen.
Vlammenwerper eropquote:Op woensdag 14 februari 2018 00:06 schreef TechnoCat het volgende:
Het hok stinkt nog steeds, zelfs na een paar keer hele avonden de achterdeur open gehad te hebben, en dan praten we over een ruimte van 6m2.
Kan ik de geur weg schilderen met nieuwe verf? Of is het gewoon een kwestie van geduld dat het wel verdwijnt?
Ik denk niet dat schuren helpt, want de wanden zijn gemaakt van een soort hout, waarvan ik niet eens precies weet wat voor soort hout het is. Maar het verf is er ook deels ingetrokken dus dat schuur je niet weg. Moet er ook niet denken om dat allemaal te moeten schuren.quote:Op woensdag 14 februari 2018 23:01 schreef ManianMan het volgende:
Uhm heb je al eens gedacht aan schuren en dan nieuwe verf erover?
Nee hoor, het is maar een 6m2 aanbouwschuurtje, halfsteens jammer genoeg. Maar ik ben ook begonnen met het isoleren van het dak.quote:Hele tijd de achterdeur open zorgt weer voor een hoge gasrekening zeker in deze tijd van het jaar.
Beunhaas.quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:19 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Mijn neef, waar ik even op visite was vanavond zei tegen mij dat ik gewoon een bus deo tegen de wand moet (leeg) spuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |