abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2018 @ 23:21:50 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177046333
Mijn schuurtje was weer eens aan een verfbeurtje toe. Ik had hier in de kelder nog een emmer met witte latex verf staan (met een nog een laag van 6 cm verf denk ik zo, maar het verf en het vocht waren wel al gescheiden. Afijn, ik heb even met een verfstokje lopen roeren en na die tijd zag het er vrij normaal uit. Ook stonk het niet op dat moment. Ik denk mooi, ik had net precies genoeg. Maar gaandeweg toen ik bijna klaar was begon het steeds meer te stinken. Op een bepaald kreeg ik er een kriebel in de keel van, een hoestbui en van die hoestbui moest ik bijna braken. Snel even weglopen dus.

Dat verf na aanbrengen stinkt is vaak zo, maar dit was echt zo'n vuilnisbelt geur, bleghh. Maar ja, het zit er nu al op. Het is inmiddels ook al opgedroogd, maar het meurt daar nog wel steeds. Ik heb de achterdeur op een smalle kier gezet voor een beetje ventilatie en de radiator gewoon aan. Maar de geur is ook in mijn keuken doorgedrongen. Niet echt prettig.

Het is dus witte latex verf dat in 1x goed dekt (hou niet van 2 of 3x verven met 10 euro verf van de Action). Maar dat spul heeft 5 jaar in de kelder gestaan, wel afgesloten in de emmer. Is dit normaal? Gaat die geur vanzelf weer weg? Het is dat ik geen luchtverfrissers in huis heb...
pi_177046714
Waarschijnlijk is je latex gaan schimmelen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 23:46:28 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177046876
Daar was niets van te zien na het roeren. Gewoon normaal wit verf, en ook niet stinkend vanuit de emmer. Wel raar dat het pas gaat stinken als het op de wand zit. Wacht het wel even af. Als het blijft stinken, dan moet ik misschien nieuwe verf kopen en de boel opnieuw schilderen. En gelijk 3 luchtverfrissers in dat hok neerzetten.
pi_177046909
:') sorry maar dat is regel nummer 1

Nooit besparen op onderhoud.
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 06:18:12 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177048382
Is de latex bevroren geweest ? Volgens mij is latex maximaal een jaar of twee houdbaar... Mits niet bevroren geweest of schimmel in de emmer of aan het deksel zit.
pi_177049412
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Is de latex bevroren geweest ? Volgens mij is latex maximaal een jaar of twee houdbaar... Mits niet bevroren geweest of schimmel in de emmer of aan het deksel zit.
Zoiets, het water en de oplosmiddelen gaan scheiden en schiften en er gaat iets meuren. Op zich trekt de stank wel weg, maat alternatief is zo'n rest naar het chemisch depot van de gemeente af te voeren en een pot nieuwe latex te halen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:46:33 #7
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177060044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets, het water en de oplosmiddelen gaan scheiden en schiften en er gaat iets meuren. Op zich trekt de stank wel weg, maat alternatief is zo'n rest naar het chemisch depot van de gemeente af te voeren en een pot nieuwe latex te halen.
Maar wel vreemd toen ik de boel weer ging mengen was het verf weer normaal op het oog en stonk het ook niet. Het begon pas te stinken toen het op de wand zat. Zal dat de interactie zijn met zuurstof uit de omgeving? Ik heb nu de achterdeur maar even helemaal opengezet, want het vriest gelukkig niet meer, want voor de rest is er geen ventilatie.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:53:04 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177060142
Uitgebreid verhaal over de mogelijke oorzaken
https://www.athene-noctua.nl/een-fris-verfje-stank-voor-dank/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177060145
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:46 schreef TechnoCat het volgende:
Maar wel vreemd toen ik de boel weer ging mengen was het verf weer normaal op het oog en stonk het ook niet. Het begon pas te stinken toen het op de wand zat. Zal dat de interactie zijn met zuurstof uit de omgeving?
Da's vreemd i.d.d. Kan ook interactie met (stoffen op) de oude muur zijn geweest.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 14 februari 2018 @ 00:06:33 #10
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177168946
Het hok stinkt nog steeds, zelfs na een paar keer hele avonden de achterdeur open gehad te hebben, en dan praten we over een ruimte van 6m2.

Kan ik de geur weg schilderen met nieuwe verf? Of is het gewoon een kwestie van geduld dat het wel verdwijnt?
  woensdag 14 februari 2018 @ 08:12:35 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177171197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:06 schreef TechnoCat het volgende:
Het hok stinkt nog steeds, zelfs na een paar keer hele avonden de achterdeur open gehad te hebben, en dan praten we over een ruimte van 6m2.

Kan ik de geur weg schilderen met nieuwe verf? Of is het gewoon een kwestie van geduld dat het wel verdwijnt?
Als je eroverheen schilderd maak je het alleen maar erger. Goed warm stoken en luchten, hopen dat het verdwijnt. Anders moet je het eraf halen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 februari 2018 @ 22:19:26 #12
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177189589
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je eroverheen schilderd maak je het alleen maar erger. Goed warm stoken en luchten, hopen dat het verdwijnt. Anders moet je het eraf halen.
Mwah, ik kwam zojuist thuis en het is al wat minder nu. Mijn neef, waar ik even op visite was vanavond zei tegen mij dat ik gewoon een bus deo tegen de wand moet (leeg) spuiten. Ik weet niet wat ik daar van denken moet. Deo ruikt op zich wel prettiger natuurlijk, maar of het gecombineerd met de huidige geur lekker ruikt is ook maar weer de vraag.
pi_177190771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:06 schreef TechnoCat het volgende:

Vlammenwerper erop ^O^

Uhm heb je al eens gedacht aan schuren en dan nieuwe verf erover?

Dat zou ik er wel voor over hebben.
Hele tijd de achterdeur open zorgt weer voor een hoge gasrekening zeker in deze tijd van het jaar.
  donderdag 15 februari 2018 @ 04:17:28 #14
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177193607
quote:
9s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:01 schreef ManianMan het volgende:

Uhm heb je al eens gedacht aan schuren en dan nieuwe verf erover?
Ik denk niet dat schuren helpt, want de wanden zijn gemaakt van een soort hout, waarvan ik niet eens precies weet wat voor soort hout het is. Maar het verf is er ook deels ingetrokken dus dat schuur je niet weg. Moet er ook niet denken om dat allemaal te moeten schuren.
quote:
Hele tijd de achterdeur open zorgt weer voor een hoge gasrekening zeker in deze tijd van het jaar.
Nee hoor, het is maar een 6m2 aanbouwschuurtje, halfsteens jammer genoeg. Maar ik ben ook begonnen met het isoleren van het dak.

pi_177208305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:19 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Mijn neef, waar ik even op visite was vanavond zei tegen mij dat ik gewoon een bus deo tegen de wand moet (leeg) spuiten.
Beunhaas.

Gewoon stoken, laten uitdampen en aankijken.

Je plafond isolatie wel dampdicht maken anders is je plafond en dak met een paar jaar verrot.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')