Eens. Maar dan ook wereldwijd of in ieder geval Europawijd, anders heeft het nog weinig zin.quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zover hoef je ook niet terug voor een echte autochtone drugsbende.
Drugs criminelen pak je het beste aan door drugs te legaliseren, van een oorlog tegen drugs worden de criminelen alleen maar beter.
Ik heb hier mijn twijfels over, wiet is in principe legaal, maar er is nog veel criminaliteit vanwege wiet. Veel wietplantages worden opgerold, en ook verdienen genoeg mensen zich een leuke cent bij. Wel denk ik dat het een gedeelte van de oplossing is, sommigen zullen het niet rendabel meer vinden en daarom misschien afhaken waardoor de overlast minder wordt.quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zover hoef je ook niet terug voor een echte autochtone drugsbende.
Drugs criminelen pak je het beste aan door drugs te legaliseren, van een oorlog tegen drugs worden de criminelen alleen maar beter.
Het zal de kleine criminaliteit in buurten met veel Marokkanen doen afnemen maar de plek van een drugsbende is binnen no time ingenomen door anderenquote:Op donderdag 8 februari 2018 10:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je mag het misschien niet hardop roepen, maar als je al die criminele Marokkanen had land uit flikkerde dan nam de criminaliteit in Nederland zeer zwaar af, ik durf te wedden met meer dan de helft.
Nee wiet is gedoogd en de plantages zijn gewoon illegaal vandaar de criminaliteit.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn twijfels over, wiet is in principe legaal, maar er is nog veel criminaliteit vanwege wiet. Veel wietplantages worden opgerold, en ook verdienen genoeg mensen zich een leuke cent bij. Wel denk ik dat het een gedeelte van de oplossing is, sommigen zullen het niet rendabel meer vinden en daarom misschien afhaken waardoor de overlast minder wordt.
Nee maar wat wel gebeurt is dat je al een heel stuk criminaliteit weghaalt door de gebruikers te decriminaliseren, gebruikers minder snel de criminaliteit in hoeven om hun verslaving te bekostigen en je daardoor de politie anders in kan zetten.quote:Maar ja, dan zoeken ze wel een nieuwe markt om snel geld te verdienen, of denk je dat ze dan opeens wel een fatsoenlijke baan gaan zoeken.
Is zo. Hoe meer je decriminaliseert, hoe minder criminaliteit er zal zijnquote:Op donderdag 8 februari 2018 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee wiet is gedoogd en de plantages zijn gewoon illegaal vandaar de criminaliteit.
[..]
Nee maar wat wel gebeurt is dat je al een heel stuk criminaliteit weghaalt door de gebruikers te decriminaliseren, gebruikers minder snel de criminaliteit in hoeven om hun verslaving te bekostigen en je daardoor de politie anders in kan zetten.
Dat zou het mooiste zijn natuurlijk maar Portugal laat ook al zien dat op nationaal niveau ook goede resultaten te behalen zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eens. Maar dan ook wereldwijd of in ieder geval Europawijd, anders heeft het nog weinig zin.
Hoezo is de drugscriminaliteit in zuid Nederland meer en minder geromantiseerd?quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:26 schreef Richestorags het volgende:
Voor Amsterdam sad but true. In zuid Nederland, waar je nog veel meer en minder geromantiseerde narco criminaliteit hebt, zijn het toch met name kampers die erachter zitten.
Toch wordt inderdaad een pijnlijke waarheid aan het licht gebracht. Zonder massale immigratie vanuit met name Marokko, zou er gewoon een stuk minder criminaliteit in Nederland zijn.
Die heeft Nederland zelf uitgezocht hoor. Rechts wilde de lonen drukken en is in Marokka analfabeten gaan uitzoeken omdat die minder tot vakbondslidmaatschap en werknemersactivisme geneigd zouden zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
De koning van Marokko heeft het minst kansrijke volk naar Nederland gestuurd, hun kinderen zijn daarom ook kansarm en criminaliteit onder kansarmen is nu eenmaal groot.
Dit zegt iets over jou.quote:Op donderdag 8 februari 2018 09:48 schreef Kikkerkaas het volgende:
Amsterdam is een stad die je sowieso wel moet ontwijken.
Er wordt meer drugs omgezet in het zuiden en daar staan geen Panorama's en Story's over vol met prenten van één of andere knuffelkamper op zijn Vespaatje met windscherm.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hoezo is de drugscriminaliteit in zuid Nederland meer en minder geromantiseerd?
Via het werving- en selectieprogramma zijn er maar 20k mensen binnengehaald. De rest kwam via België, op eigen houtje en gezinshereniging hiernaartoe.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft Nederland zelf uitgezocht hoor. Rechts wilde de lonen drukken en is in Marokka analfabeten gaan uitzoeken omdat die minder tot vakbondslidmaatschap en werknemersactivisme geneigd zouden zijn.
Met wiet. Om de cokehandel in Nederland en Antwerpen te stoppen moet je toch echt in Europa coke legaliseren helaas.quote:Op donderdag 8 februari 2018 10:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn natuurlijk maar Portugal laat ook al zien dat op nationaal niveau ook goede resultaten te behalen zijn.
Staat toch in de OP?quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar waar heeft de politie het dan zo druk mee? Drugsbazen? geen tijd voor. Woninginbraak? Geen prio. Vandalisme? Geen tijd. Diefstal? Geen prio. Etc,
In Portugal gaat het niet alleen over wiet, dat is wel legaal daar maar de overige drugs heeft daar zo ongeveer dezelfde status als wiet hier in NLquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met wiet. Om de cokehandel in Nederland en Antwerpen te stoppen moet je toch echt in Europa coke legaliseren helaas.
Verkeersboetes vullen de schatkist.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar waar heeft de politie het dan zo druk mee? Drugsbazen? geen tijd voor. Woninginbraak? Geen prio. Vandalisme? Geen tijd. Diefstal? Geen prio. Etc,
Dat werk wordt amper gedaan door de politiequote:Op donderdag 8 februari 2018 12:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Verkeersboetes vullen de schatkist.
Dus die mensen in de bosjes waar ik elke vrijdag langs rij zijn heulemoal nie van de pliesie?quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat werk wordt amper gedaan door de politie
Nee dat zijn voor het overgrote deel boa's, zijn goedkoperquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus die mensen in de bosjes waar ik elke vrijdag langs rij zijn heulemoal nie van de pliesie?
Zo oneerlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat zijn voor het overgrote deel boa's, zijn goedkoper
Dat doet de recherche. Die willen vervolgens 5 eenheden als bescherming en om de straat af te sluiten. Vervolgens is er voor de rest van de dag geen politie meer beschikbaar voor andere meldingen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar ze rollen regelmatig toch nog wel illegale wietplantages op
Die had ik natuurlijk niet gelezen.quote:
Oorzaak: War on Drugsquote:Op donderdag 8 februari 2018 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Misschien eens beginnen met de oorzaken aanpakken ipv symptoombestrijding.
Dat krijgt men doordat er zoveel criminelen geïnfiltreerd zijn bij justitie. Door de dwaze verraders krijgen ze nooit de grote criminelen te pakken.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |