Toen was PSVvEL nog 7 jaar hequote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax - Twente 2011zoiets zal niet snel meer gebeuren, een echte competitiefinale.
20quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen was PSVvEL nog 7 jaar he
Hoop ik dan
Voor hem
PSV-Ajax is toch anders, maken samen al meer dan 30 jaar uit wie de schaal pakt.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax - Twente 2011zoiets zal niet snel meer gebeuren, een echte competitiefinale.
quote:
En wát een sfeer was er toen he in de Arena.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Voor het eerst ooitquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:10 schreef Vasion het volgende:
[..]
En wát een sfeer was er toen he in de Arena.![]()
Heb daar nog steeds nachtmerries overquote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach jullie wisten toch al dat jullie eenmaal de kampioen zouden zijnquote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb daar nog steeds nachtmerries over
Feyenoord kampioen 2016-2017quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:18 schreef PSVCL het volgende:
[..]
PSV-Ajax is toch anders, maken samen al meer dan 30 jaar uit wie de schaal pakt.
Twente was fraude
Incident , net als fc fraude in 09 en AZ in 08.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Feyenoord kampioen 2016-2017
Doeidoei
27quote:Op vrijdag 9 februari 2018 21:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Incident , net als fc fraude in 09 en AZ in 08.
quote:"Wie lekker aan het passen is, durft vaak net iets meer naarmate een duel vordert. Aan de andere kant hoef ik van een speler die verdedigt niet te veel situaties te zien waarin hij indribbelt."
De scheidslijn tussen realisme en angst is dun. Bij Cocu vrees ik toch dat het realisme gedurende dit seizoen is doorgeslagen naar angst, verhuld met de dooddoener:quote:Vooral bij balverlies van de tegenstander kan het effectiever. ,,We moeten dan niet te snel aanvallen. Dat zorgt weer regelmatig voor balverlies bij ons, waardoor we weer zestig of zeventig meter terug moeten."
Bovenstaande quotes zijn wel zeer sterk terug te zien in het spel. Langzaam achterin breien, niet snel de diepte opzoeken, buitenspelers die niet bewegen bij counters maar juist dienen als aanspeelpunt, nauwelijks creatieve uitspattingen, voorzichtigheid troef.quote:"Maar uiteindelijk blijven de drie punten heilig."
En wat is er mis mee om 40-45 meter terug te moeten? Dat betekent dat de tegenstander op je helft is en er juist meer ruimte voorin ligt.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:06 schreef Lemming22 het volgende:
Cocu vandaag in het ED:
[..]
[..]
De scheidslijn tussen realisme en angst is dun. Bij Cocu vrees ik toch dat het realisme gedurende dit seizoen is doorgeslagen naar angst, verhuld met de dooddoener:
[..]
Bovenstaande quotes zijn wel zeer sterk terug te zien in het spel. Langzaam achterin breien, niet snel de diepte opzoeken, buitenspelers die niet bewegen bij counters maar juist dienen als aanspeelpunt, nauwelijks creatieve uitspattingen, voorzichtigheid troef.
Ik denk dat het feit dat PSV de koppositie heeft hieraan meedraagt. Naarmate het seizoen vorderde is het spel angstiger geworden en is het echt MOETEN geworden wat betreft de landstitel. Als PSV 2e had gestaan op een punt of 5-7 achter Ajax dan was het nog steeds niet best geweest (deze selectie kan beter maar niet heel veel vrees ik). Maar wel iets meer om aan te gluren en iets minder angstig.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:06 schreef Lemming22 het volgende:
Cocu vandaag in het ED:
[..]
[..]
De scheidslijn tussen realisme en angst is dun. Bij Cocu vrees ik toch dat het realisme gedurende dit seizoen is doorgeslagen naar angst, verhuld met de dooddoener:
[..]
Bovenstaande quotes zijn wel zeer sterk terug te zien in het spel. Langzaam achterin breien, niet snel de diepte opzoeken, buitenspelers die niet bewegen bij counters maar juist dienen als aanspeelpunt, nauwelijks creatieve uitspattingen, voorzichtigheid troef.
Mwaa, als je weet dat met name de verdediging een zorgenkindje is, dan moet je die fases waarin je achteruitloopt zoveel mogelijk proberen te beperken. Cocu kent de zwaktes van zijn selectie en speelt daardoor heel behoudend, dat is op zich goed. 'Gecontroleerd aanvallen' noemde Hiddink dat en PSV slaagt daar bij vlagen goed in. Punt is alleen dat hij vervolgens zijn ploeg niet in de modus krijgt dat ze constant vooruit verdedigen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:24 schreef Buitendam het volgende:
Ik vind het spel helemaal niet angstig of laf. Volgens mij weet Cocu dat zijn halve basisselectie eigenlijk gewoon heel erg matig is.. Jongens als Gudmundsson, Rosario en Malen krijgen een kans en hij zet Mauro al meerdere wedstrijden in de basis. Buiten de wedstrijd tegen Ajax heb ik totaal niks aan te merken op zijn speelwijze.
Ja, en gras is groen. Met dit soort clichés komen ze zelfs in Madrid en Barcelona niet weg.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat gaat nog een paar keer fout
Dus je kunt overal uitgaan van je eigen kracht en overtuigend winnen, als je naar die mogelijkheden speelt.
Als je ziet hoe makkelijk ze steeds heersen en scoren als ze even gas geven, dan zou je dat ook vaker in een wedstrijd kunnen proberen. En wat meer gedoseerd. Nu razen ze elke wedstrijd een half uurtje en daar stelt de tegenstander zich op in. Nu kan het zijn dat ze dat niet kunnen doseren en dat die periode elke wedstrijd waarin ze overheersen gewoon toeval is, maar dat geloof ik niet zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 10:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en gras is groen. Met dit soort clichés komen ze zelfs in Madrid en Barcelona niet weg.
Ik ben blij dat Cocu anders handelt.
De media doen ook alsof PSV weggespeeld wordt als het één grote kans tegen krijgt. Alsof PSV zelf geen kansen creëertquote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als je ziet hoe makkelijk ze steeds heersen en scoren als ze even gas geven, dan zou je dat ook vaker in een wedstrijd kunnen proberen. En wat meer gedoseerd. Nu razen ze elke wedstrijd een half uurtje en daar stelt de tegenstander zich op in. Nu kan het zijn dat ze dat niet kunnen doseren en dat die periode elke wedstrijd waarin ze overheersen gewoon toeval is, maar dat geloof ik niet zo.
Dat ze dat geen 90 minuten kunnen is helder, maar PSV is dusdanig sterker dan de tegenstander elke wedstrijd dat tijdrekken vanaf minuut 75 wat pathetisch aandoet. Net als verdedigend wisselen. Je moet gewoon eerder afstand nemen en met andere tactiek ben ik er van overtuigd dat dat kan. Zoals ik al vanaf wedstrijd 1 zeg: dit PSV is veel beter dan het laat zien, zeker als je naar de uitslagen kijkt.
Ja, met de 'ik zei het toch'argumenten kan ik nooit zo veel.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 11:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals ik al vanaf wedstrijd 1 zeg: dit PSV is veel beter dan het laat zien, zeker als je naar de uitslagen kijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |