abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 16:24:32 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177015555
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 16:24:48 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177015560
Sorry had hem dicht gedaan. :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 16:26:23 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177015586
Over de TT





Blijkbaar is er iets met de nuceosomen van de mycelium ofzo :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 16:28:15 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177015622
Hoogstwaarschijnlijk met RCC1



:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 16:32:39 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177015715
(kunnen jullie de plaatjes zien btw kan zijn dat ze achter een paywall zitten)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177016055
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
(kunnen jullie de plaatjes zien btw kan zijn dat ze achter een paywall zitten)
Ik zie ze
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 17:00:47 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177016264
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zie ze
^O^ alle drie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177023205
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ alle drie?
Ja, 1 screenshot van discovery en 2 met ingewikkelde moleculen :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 21:47:00 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177023941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, 1 screenshot van discovery en 2 met ingewikkelde moleculen :)
Ah leuk :) soms dan werkt dat niet...

Ik vind het altijd wel leuk als ze dit soort dingen in series als star trek doen. Dat blijft toch zorgen dat je het idee hebt dat het in onze wereld gebeurt. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:43:15 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_177029032
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_177043714
Ik kan nog steeds niet zeggen dat ik fan ben van deze serie, maar de laatste aflevering was wel lekker weg te kijken.

De vorige vond ik meer een star wars vecht verhaal en met veel te veel nadruk ook moord, dood, martel, oorlog, etc, en dan nog die phasers die die het geluid maakten van die ghostbusters "pistolen".

Toch vind ik de serie (op korte termijn in de aflevering) toch vaak erg voorspelbaar.

BV dat dat command station was overgenomen. Daar werd een paar minuten "spanning" opgebouwd, waarbij ik meteen al dacht: ok die is al lang opgeblazen. Ok hij was niet opgeblazen, maar overgenomen en uitgemoord, maar dat komt op hetzelfde neer.

En andere stukken gaan ook zo makkelijk:
Die reis naar dat station was o zo ongelooflijk gevaarlijk en onhaalbaar. En naar gevoelde 5 seconden waren ze er zonder problemen.

Burnham vind ik ook niet super. Ze moet zogenaamd getraind zijn door vulcans, maar in het verhaal is ze vaak de meest onstabiele en hysterische persoon op het schip.

Zo ook in de laatse aflevering in de relatie met ash. Waar is de logica? De controle van emotie.
De interactie voelde meer als de reactie van een puber meisje waar de verkering uit gegaan is, en ze ook nog eens ongesteld was.
Het voelde zo geforceerd en voorspelbaar.

MIjn hoop voor de volgende aflevering:
De meeste klingons gaan dood door chemische oorlogvoering.
De oorlog (en daar bij het oorlog/dood thema van de serie) is daardoor voorbij en de klingons gaan er uit zien als klingons :)
  Moderator donderdag 8 februari 2018 @ 22:43:00 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177045163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:52 schreef Adventurer666 het volgende:
En andere stukken gaan ook zo makkelijk:
Die reis naar dat station was o zo ongelooflijk gevaarlijk en onhaalbaar. En naar gevoelde 5 seconden waren ze er zonder problemen.
Dat vind ik ook wel een manco...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:25:41 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177049786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:52 schreef Adventurer666 het volgende:
Burnham vind ik ook niet super. Ze moet zogenaamd getraind zijn door vulcans, maar in het verhaal is ze vaak de meest onstabiele en hysterische persoon op het schip.
Ik vind haar wel super maar hier heb je wel een goed punt _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177050663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:52 schreef Adventurer666 het volgende:
Burnham vind ik ook niet super. Ze moet zogenaamd getraind zijn door vulcans, maar in het verhaal is ze vaak de meest onstabiele en hysterische persoon op het schip.

Zo ook in de laatse aflevering in de relatie met ash. Waar is de logica? De controle van emotie.
De interactie voelde meer als de reactie van een puber meisje waar de verkering uit gegaan is, en ze ook nog eens ongesteld was.
Het voelde zo geforceerd en voorspelbaar.

Eens wel. Volgens mij zou het zo kunnen zitten. Ze is van jongs af aan opgeleid door Vulcans, strikt regime enzo. Vervolgens Starfleet ook redelijk in de pas allemaal dan is het redelijk makkelijk om je aangeleerde emotionele controle vast te houden. Nu alles niet meer van een leien dakje gaat, zeker sinds de dood van Georgiou neemt haar menselijke kant de overhand. En zo komt ze, omdat ze nooit goed met emoties om heeft leren gaan over als een emotionele puber.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:17:51 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177051735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:52 schreef Adventurer666 het volgende:
Burnham vind ik ook niet super. Ze moet zogenaamd getraind zijn door vulcans, maar in het verhaal is ze vaak de meest onstabiele en hysterische persoon op het schip.
Tja, ze is nochtans niet de enige vrouw op de Discovery.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177059911
Ik denk dat ze eerst achterkomen hoe ze klingons kan verslaan, mede dankzij wrede manier van Georgiou. En in combinatie met andere gevangen genomen klingons.
Vervolgens ontdekt ze dat ze via de sporen ook een tijdreis kan maken. (in Star trek komt het te vaak voor maar goed)
Ze reizen daarmee naar de verleden en fixen alles op de Khitomer na.

[ Bericht 8% gewijzigd door Captain_Ghost op 09-02-2018 16:45:42 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177079227
Ik ben nu de hele serie Enterprise aan het kijken... had ik nog niet gezien. Best OK. Niet legendarisch, maar vermakelijk.

Ik moet wel zeggen dat Rod Stewart na een paar afleveringen gigantisch tegen gaat staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2018 @ 13:14:11 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177079738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef Molurus het volgende:
Ik ben nu de hele serie Enterprise aan het kijken... had ik nog niet gezien. Best OK. Niet legendarisch, maar vermakelijk.

Ik moet wel zeggen dat Rod Stewart na een paar afleveringen gigantisch tegen gaat staan.
Rod Stewart :?

Bedoel je de intro?
Oh, het origineel was van Stewart zie ik nu. Ik kende alleen de Russell Watson versie :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177079937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Rod Stewart :?

Bedoel je de intro?
Oh, het origineel was van Stewart zie ik nu. Ik kende alleen de Russell Watson versie :D
Ik bedoel de intro tune inderdaad. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 20:39:04 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_177091856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:39 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik denk dat ze eerst achterkomen hoe ze klingons kan verslaan, mede dankzij wrede manier van Georgiou. En in combinatie met andere gevangen genomen klingons.
Vervolgens ontdekt ze dat ze via de sporen ook een tijdreis kan maken. (in Star trek komt het te vaak voor maar goed)
Ze reizen daarmee naar de verleden en fixen alles op de Khitomer na.
ze kunnen ook tijdreizen. Anders hadden ze niet 9 maanden later terug gekomen.
Stamets gaf zelf al aan dat het een risico Was.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  zondag 11 februari 2018 @ 12:17:07 #21
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177104757
Ik ben eindelijk bij, wauw wat een tweede seizoenshelft. _O_ Ben alleen die Tyler wel zat, wat een jankbal karakter en wat tering slecht gespeeld. :') Ben benieuwd naar de cliffhanger morgen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_177105177
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:17 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben eindelijk bij, wauw wat een tweede seizoenshelft. _O_ Ben alleen die Tyler wel zat, wat een jankbal karakter en wat tering slecht gespeeld. :') Ben benieuwd naar de cliffhanger morgen.
MeToo
Jammer dat het morgen de laatste aflevering van het seizoen wordt.
  zondag 11 februari 2018 @ 12:41:47 #23
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177105362
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

MeToo
Jammer dat het morgen de laatste aflevering van het seizoen wordt.
Ik lees hier andere berichten maar ik vind het een waardige opvolger, meer dan enterprise. :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_177121273
Hopelijk is er ook een Q in discovery :)
pi_177121939
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk is er ook een Q in discovery :)
Denk het niet. Discovery is te dramatisch voor zulke humor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 12-02-2018 05:51:08 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 februari 2018 @ 08:38:16 #26
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177123210
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 02:30 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Denk het niet. Discovery is te dramatisch voor zulke humor.
Ben ik niet met je eens, gezien het feit dat Mudd in twee afleveringen te zien was, waarvan 1 subtiel humoristisch was.
Aan de andere kant was de eerste keer dat men Q tegenkwam in Encounter at Farpoint, dus het zou een beetje raar zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177123274
Wanneer komt ie op Netflix? Ik ben vrij vandaag...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177123859
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 08:43 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer komt ie op Netflix? Ik ben vrij vandaag...
9 uur.
Be curious, not judgmental
  maandag 12 februari 2018 @ 09:39:36 #29
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177123979
Snap het gezeik op deze serie niet zo.
Ja het is anders, maar ik denk niet dat een serie die te veel op de vorige series lijkt nu zou aanslaan.
Ik vind het anders dan andere series, maar het geeft me wel het Star Trek gevoel.

Zo vind ik persoonlijk DS9 de beste serie, en die is ook wat meer duister dan andere ST series.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_177124314
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef polderturk het volgende:
Hopelijk is er ook een Q in discovery :)
Hopelijk niet. Ik vind Q afleveringen verschrikkelijk (irritant).

De hele tijd dat god getover enz.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 februari 2018 @ 10:09:56 #31
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_177124408
De laatste aflevering net gezien.

Wat ik vaker een beetje jammer aan DIS vond werd hier duidelijk. De m.i. soms wat overdreven wil om alles vanuit het persoonlijke en relationele te bekijken. Ik had liever iets meer gezien van de impact van de dreiging van de bom op de Klingonleiders i.p.v. de lange scenes tussen Burnham en Tyler. Maar goed, tegelijkertijd heb ik me wel vermaakt en zaten er ook genoeg zaken in die mij wel konden boeien. En het einde kon ik ook wel blij om worden.

Met enthousiasme kan ik op een nieuw seizoen wachten!
  maandag 12 februari 2018 @ 12:51:29 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177127700
Dit voelde niet zozeer als een seizoensafsluiter als wel een (gehaaste) afsluiter van de hele (Fuller) verhaallijn.
Er wordt geprobeerd om alle losse eindjes aan elkaar te knopen om vanaf scratch te kunnen beginnen in seizoen twee.

Als kijker voelde ik weinig voldoening in de manier waarop de verhaallijn zich afsloot. L'Rell voelde als een cop-out en het hele spore gebeuren werd ook wel heel makkelijk afgedaan.

Het stukje fan-service van de laatste 3 minuten is dan wel weer mooi, the Big-E (17.gif) en een blik tussen Sarek en Burnham die zegt: "Spock".
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 16:43:27 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177133622
Een heel star trek einde van dit seizoen. Ben benieuwd naar seizoen twee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 februari 2018 @ 18:54:02 #34
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177135771
Einde was echt achterlijk.
De oorlog die zo eindigt is wel echt een tegenvaller.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 19:01:47 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177135937
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:54 schreef jpg97 het volgende:
Einde was echt achterlijk.
De oorlog die zo eindigt is wel echt een tegenvaller.
typisch star trek een diplomatieke oplossing die je niet verwacht maar ook achterlijk ja...

:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177136347
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:04 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Hopelijk niet. Ik vind Q afleveringen verschrikkelijk (irritant).

De hele tijd dat god getover enz.

*O* *O* *O* *O*
pi_177137074
Tja, einde seizoen 1.

Ik ben blij dat dat hele evil twin en boze koningin onzin eindelijk afgelopen is..

Maar de hele oorlog was in 2 minuten afgelopen, maar het hele verhaal wat burnham continu aan het vertellen was duurde wel een kwartier of meer.
Er was een grote oorlog met veel vernietiging enz, maar dat kwam niet te sprake. Ook geen confrontatie met de klingons enzo. Nee, gewoon een handtas formaat bommetje aan een klingon geven en het vehaal is af.
Ik vind de prioriteit een beetje verkeerd liggen.

En nu captain pike met de enterprise?

De eerste 15 afleveringen doen ze ultiem hun best om niets te maken te hebben met de andere series en star fleet en dan ploffen ze er zo ineens de enterprise (met tune) er bij in.
Ik dacht dat ze meer hun eigen identiteit wilden hebben.

Ik vind het maar een extreem rommelige, vaak het verhaal veel te snel afgehandelde, met veel te veel drama (daar zijn genoeg andere series voor) en aan elkaar geplakte serie eigenlijk.

Ik heb geen idee waar ze nou met deze serie naar toe willen. (en dan bedoel ik niet: ik ben benieuwd naar het volgende verhaal)
pi_177137311
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:54 schreef jpg97 het volgende:
Einde was echt achterlijk.
De oorlog die zo eindigt is wel echt een tegenvaller.
Beetje anti-climax, niet realistisch, jammer.
Cliffhanger wel weer interessant.
pi_177137479
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:55 schreef STING het volgende:

[..]

Cliffhanger wel weer interessant.
Dat is de nieuwe mode in veel series tegenwoordig. Clifhangers.

Af en toe vind ik niet erg, maar het eindigt nu (gevoeld) bijna elke keer in een clifhanger.
Ik blijf er bij: een goed verhaal heeft geen (of weinig) clifhangers nodig. Dat is gewoon boeiend (verslavend) zo dat je naar de volgende aflevering verlangt.

Discovery begon meteen duister met oorlog. Het verhaal bouwde zich op met zoeken naar die cloaking detectie enz. Dan hoopte ik dan ook om eindelijk wat van die oorlog te zien.
Dan zijn ze plotseling in een ander universum en vechten ze een nieuwe oorlog die dan ook plotseling in 1 aflevering gestreden is en ze weer in hun eigen universum zijn. Leuk, dan gaan ze verder met de oorlog. Nee dan zijn ze weer in de toekomst en gevoeld is de oorlog al voorbij want er komt geen een gevecht.
Dan gaan ze naar kronos om een manier te vinden om de oorlog te beeindigen. Daar kunnen ze in een paar aflevering een mooi verhaal van maken. Fout. het wordt afgeraggeld in 1 aflevering en dan komen ze de enterprise tegen....

Telkens als er naar mijn idee meer diepgang in het verhaal komt (dus niet in de drama er om heen) wordt het verhaal gehaast afgemaakt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Adventurer666 op 12-02-2018 20:39:14 ]
pi_177138834
quote:
Hahahahahah _O_ Q is een baas
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 12 februari 2018 @ 22:33:59 #41
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_177140803
Ik voel hetzelfde als wat Adventurer666 zegt. Nutteloze zijverhalen die geen character uitdiepen. En letterlijk ook niet het universum uitdiepen omdat het om een alternate universum gaat waar we toch niks meer van zullen horen.

Om kritiek toe te voegen. Het einde van het seizoen was niet de enige anticlimax. Ook de eerdere verhalen en conflicten, allemaal zo snel afgehandeld zonder opbouw. Audiovisueel ook niet met pakkende beelden of goed sounddesign. Zie bijv. hoe de emperor haar handlangers doodmaakte met dat dingetje van d'r, of in zo'n gang wanneer handlangers van Lorca het vuur openden op Burnham. Als je even niet oplette om bijv. een slok van je drinken te nemen dan was het al voorbij. De serie doet gewoon niks met spanning opbouwen en het doet ook niks met plotseling de rust te verstoren met iets schokkends ofzo. Het kabbelde gewoon voort, van onbelangrijke gebeurtenis tot halfbakken afgewerkte (sub)verhaalslot.

Dat spore drive gedoe sloeg ook nergens op. Past ten eerste niet in de timeline en de tech voelt meer fantasy aan dan sci-fi. De bangheid-sense van Saru is dan ook weer zoiets. Past meer in Star Wars dan in Star Trek zou ik zeggen. De relatie tussen Burnham en Ash was ook niet overtuigend. Dat het nu naar de klippen liep heeft dan ook helemaal geen impact. En tenslotte was het nu ook weer suf dat op de Klingon homeworld ze naar een of andere village lopen alsof ze in een discount RPG zitten. :') En dat daar dan weer mensen of menslijkende wezens zitten vond ik dan weer niet passen met hoe ze de klingons hadden neergezet. Die kwamen nogal anti-alles over.

Tja, hele matige serie uiteindelijk..

[ Bericht 7% gewijzigd door Mirel op 12-02-2018 22:41:40 ]
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 12 februari 2018 @ 23:06:20 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177141337
Nou, seizoen 1 nu afgezien. Beetje afgeraffeld, maar dat is niet nieuw voor Star Trek.

Seizoen 2 moet wél beter, maar ik heb er alle vertrouwen in. (Elke serie werd wel beter, misschien TOS uitgezonderd)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 12 februari 2018 @ 23:52:42 #43
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177142173
Blijkbaar ben ik de enige hier die kippenvel kreeg toen de code ncc 17 in beeld kwam. :@
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_177142407
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:33 schreef Mirel het volgende:
Ik voel hetzelfde als wat Adventurer666 zegt. Nutteloze zijverhalen die geen character uitdiepen. En letterlijk ook niet het universum uitdiepen omdat het om een alternate universum gaat waar we toch niks meer van zullen horen.

Om kritiek toe te voegen. Het einde van het seizoen was niet de enige anticlimax. Ook de eerdere verhalen en conflicten, allemaal zo snel afgehandeld zonder opbouw. Audiovisueel ook niet met pakkende beelden of goed sounddesign. Zie bijv. hoe de emperor haar handlangers doodmaakte met dat dingetje van d'r, of in zo'n gang wanneer handlangers van Lorca het vuur openden op Burnham. Als je even niet oplette om bijv. een slok van je drinken te nemen dan was het al voorbij. De serie doet gewoon niks met spanning opbouwen en het doet ook niks met plotseling de rust te verstoren met iets schokkends ofzo. Het kabbelde gewoon voort, van onbelangrijke gebeurtenis tot halfbakken afgewerkte (sub)verhaalslot.

Dat spore drive gedoe sloeg ook nergens op. Past ten eerste niet in de timeline en de tech voelt meer fantasy aan dan sci-fi. De bangheid-sense van Saru is dan ook weer zoiets. Past meer in Star Wars dan in Star Trek zou ik zeggen. De relatie tussen Burnham en Ash was ook niet overtuigend. Dat het nu naar de klippen liep heeft dan ook helemaal geen impact. En tenslotte was het nu ook weer suf dat op de Klingon homeworld ze naar een of andere village lopen alsof ze in een discount RPG zitten. :') En dat daar dan weer mensen of menslijkende wezens zitten vond ik dan weer niet passen met hoe ze de klingons hadden neergezet. Die kwamen nogal anti-alles over.

Tja, hele matige serie uiteindelijk..
Tja, ik was van meet af best enthousiast, maar ik ben het nu toch aardig met je eens. Deze seizoensafsluiting sloeg eigenlijk nergens op en terugkijkend maakt het al het voorafgaande ook redelijk onzinnig. Welk verhaal wilde men vertellen? Lorca was achteraf het meest interessante karakter, en de vrij traditionele aflevering met Harry Mudd de meest geslaagde episode.
En ineens verlang je dan terug naar de klingons waar je mee bent opgegroeid.
Zonde, en misschien moeten we concluderen dat het startrek universum, dat we zo goed kennen, juist daardoor minder geschikt is voor dit soort uitgesponnen verhaallijnen.

Desalniettemin, ik kan niet wachten op seizoen twee. Ik heb me prima vermaakt dit eerste seizoen, ondanks alle aanmerkingen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2018 @ 00:20:21 #45
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177142574
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:52 schreef MPC60 het volgende:
Blijkbaar ben ik de enige hier die kippenvel kreeg toen de code ncc 17 in beeld kwam. :@
Nee hoor, ik ook :)
Ik zat vorige week in dit topic nog te klagen over het gebrek aan verwijzingen naar de Enterprise :D
Spock is daar dus aan boord. Zachary Quinto??

quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:05 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe mode in veel series tegenwoordig. Clifhangers.
Dat is niets nieuws hoor, de cliffhanger. Ik kan me Best of Both Worlds nog herinneren met Locutus, en dat was, 1990? Star Trek heeft daarna talloze cliffhangers gehad aan het einde van het seizoen, en vele series met hen.

Overigens ben ik het wel met de meeste mensen eens dat de klingon-federation oorlog wel heel erg snel werd opgelost. Alle eindjes werden even aan elkaar vast geknoopt, dat had niet perse gehoeven. Kijk naar DS9, die liet het conflict (met de Dominion) over een aantal seizoenen bestaan, en raffelde het niet perse in 1 seizoen af, maar gaf een bepaalde verhaallijn een plek in een groter geheel. Het klingon-gedoe in DS9 S4 bijvoorbeeld, wat onderdeel was van de Dominion verhaallijn, maar vooral een S4 gebeuren was. Maar de basis in de pilot bleef bestaan: Emissary gebeuren van Sisko, en werd pas in de laatste aflevering, samen met het centrale conflict (Dominion) opgelost. Zelfde met Voyager, terug bij Aarde in de laatste aflevering.

Maar hier, alles neergezet in de pilot is afgerond, waar dat niet perse had gehoeven. Je had een onderdeel kunnen afsluiten, maar niet zo finito als nu. Het is een beetje: verhaallijn 1 klaar, nu verhaallijn 2. volledig los van 1. Aan de andere kant had Enterprise dat ook aan het eind van S2 (begin Xindi arch) en eind van S3 (einde Xindi arch)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177144099
Ik vond het een tof seizoen, alleen het einde van de war tegen de Klingons :')
pi_177144592
Meeste is al gezegd hierboven en ben het eens met het meeste van wat er is gezegd.
In vergelijking met de rest van de serie een ontstellend tamme aflevering. De oplossingen zijn Starfleet in het kwadraat. Command laat zich omlullen door 1 bridge crew... Ruim een kwart van de aflevering is Burnham die over haar gevoelens praat, dat is heel wat anders dan duister en geweldadig waar de serie mee begon. Leuk hoor zo'n outpost met sexslaven gokken en weet ik veel maar hadden ze die planeet niet van binnenuit kunnen scannen en die bom er zo in kunnen beamen? Ik bedoel ze kunnen ook mensen van en naar de oppervlakte beamen... En dan eindigt de oorlog met een vrouw met een bom, die zo de huizen chanteert. Hoe lang gaat dat goed?
Ik vraag me dan ook meteen weer af wat nu, de huizen verenigen zich en dan, dan zijn ze toch sterker samen en vormen ze een grotere bedreiging voor Starfleet? Of zit er nog een hotline met die bom die we vanuit Starfleet HQ kunnen laten ploffen op het moment dat de Klingons naar gaan lopen doen? En waar is die bom dan bij TOS en TNG?

En dan de pay off aan het eind. Iets waar je eigenlijk al het hele seizoen op wacht en dat geteased wordt met verwijzingen naar Spock en Archer. En dan is daar ineens, op het scherm letter voor letter verschijnt NCC-17... (ook totaal onlogisch, het is geen morse) en ja hoor captain Pike en daar komt ze aanvliegen. Ze ziet er iets moderner uit maar wel echt originele Enterprise. Maar of ik nou blij moet zijn of boos omdat ze het er nog even driedubbel bovenop leggen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2018 @ 08:36:17 #48
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177144695
Als die laatste minuut er niet in zat, dan had de gehele serie kunnen eindigen

[ Bericht 4% gewijzigd door TARAraboemdijee op 13-02-2018 08:52:32 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177144802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als die laatste minuut er niet in zat, dan had de gehele kunnen eindigen
Dan was het een afgerond seizoen en had je niets gehad dat op een volgend seizoen zou hinten bedoel je?
Seizoen 2 is al aangekondigd dus wat dat betreft is het overbodig. De melding we gaan op Vulcan je nieuwe captain halen en dan poef wegschieten in warp is voldoende. Ok het is best gaaf om de Enterprise te zien maar ik vond het ook heel makkelijk en overbodig. Had het dan gedaan ergens in een battle ofzo zoals jij geloof ik aanhaalde na de vorige aflevering.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177144892
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:48 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dan was het een afgerond seizoen en had je niets gehad dat op een volgend seizoen zou hinten bedoel je?
Seizoen 2 is al aangekondigd dus wat dat betreft is het overbodig. De melding we gaan op Vulcan je nieuwe captain halen en dan poef wegschieten in warp is voldoende. Ok het is best gaaf om de Enterprise te zien maar ik vond het ook heel makkelijk en overbodig. Had het dan gedaan ergens in een battle ofzo zoals jij geloof ik aanhaalde na de vorige aflevering.
Dit was toch voordat ze op Vulcan zijn geweest? Dus hebben ze nog geen nieuwe captain.

Ach, het is een leuke referentie maar ik denk niet dat ze daar het volgende seizoen mee beginnen. Dan zijn ze op Vulcan voor de nieuwe captain en gaan ze nieuwe avonturen beleven die weinig met de Enterprise te maken zullen hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177144919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit was toch voordat ze op Vulcan zijn geweest? Dus hebben ze nog geen nieuwe captain.

Ach, het is een leuke referentie maar ik denk niet dat ze daar het volgende seizoen mee beginnen. Dan zijn ze op Vulcan voor de nieuwe captain en gaan ze nieuwe avonturen beleven die weinig met de Enterprise te maken zullen hebben.
Ze waren nog onderweg naar Vulcan inderdaad.

Denk je niet dat als seizoen 2 start en ze staan ineens op Vulcan en de ontmoeting met Enterprise wordt genegeerd dat dan het halve internet weer over de zeik is?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177144963
Ach, de hele discussie lang ging het erover dat Discovery niet starfleetwaardig was, nu is het teveel starfleet ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_177145021
Ik vond de seizoensfinale een beetje underwhelming. Met name de impasse tussen de Federation vs Discovery crew op Kronos werd wel erg snel afgeraffeld door L’Rell de touwtjes in handen te geven. Alsof daarmee zo’n hele oorlog stopt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:56:49 #54
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_177145726
In het echt zouden die andere huizen L'Rell of hoe ze ook heet zo snel mogelihk backstabben. Alsof ze ineens de macht krijgt met een bedreigement. :')
When all else fails, you always have delusion.
pi_177145743
Waarom zou die L'Rell niet alsnog de oorlog aan de Federation verklaren nu ze de knop in handen heeft? Of heeft de Federation nog een reserve knop in handen?
pi_177145968
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:57 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou die L'Rell niet alsnog de oorlog aan de Federation verklaren nu ze de knop in handen heeft? Of heeft de Federation nog een reserve knop in handen?
Omdat L'Rell ervan overtuigd is dat oorlog tegen de federatie de huizen uit elkaar drijft ipv verenigt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_177145995
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:56 schreef Mirel het volgende:
In het echt zouden die andere huizen L'Rell of hoe ze ook heet zo snel mogelihk backstabben. Alsof ze ineens de macht krijgt met een bedreigement. :')
In het echt :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:22:07 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177146165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:57 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou die L'Rell niet alsnog de oorlog aan de Federation verklaren nu ze de knop in handen heeft? Of heeft de Federation nog een reserve knop in handen?
Tja, dat weet ze dus niet.

Het is een mooie allegorie naar de dreiging van de Koude Oorlog.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:23:03 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177146179
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

In het echt :')
Wel even mee blijven doen. :(

;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177146254
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ook :)
Ik zat vorige week in dit topic nog te klagen over het gebrek aan verwijzingen naar de Enterprise :D
Spock is daar dus aan boord. Zachary Quinto??

[..]

Dat is niets nieuws hoor, de cliffhanger. Ik kan me Best of Both Worlds nog herinneren met Locutus, en dat was, 1990? Star Trek heeft daarna talloze cliffhangers gehad aan het einde van het seizoen, en vele series met hen.

Maar hier, alles neergezet in de pilot is afgerond, waar dat niet perse had gehoeven. Je had een onderdeel kunnen afsluiten, maar niet zo finito als nu. Het is een beetje: verhaallijn 1 klaar, nu verhaallijn 2. volledig los van 1. Aan de andere kant had Enterprise dat ook aan het eind van S2 (begin Xindi arch) en eind van S3 (einde Xindi arch)
Een spannende cliffhanger aan het eind van het seizoen vind ik best ok.
Maar bij deze denk ik meer: Ze pakken maar wat bekends om de fans blij te maken.

Ze proberen hier een heel ander serie neer te zetten, realistischer (veel te veel drama).
Ok, prima, maak er dan wat moois van.
Maar waarschijnlijk schrikken ze toch ook wel een beetje van de vele kritiek.

En voor mijn gevoel plakken ze dan maar een paar verwijzingen in naar andere series zoals bv Archer. Dan denkt iedereen: Cool ze verwijzen naar wat bekends. En iedereen is daar heel blij mee.
Net zoals de enterprise op het einde.

Iedereen is blij omdat een oude bekende terug komt.
Waarom? Dit is toch een ontzettend boeiende spannende en geweldige serie die zijn eigen vernieuwende ding doet?

Dan heb je die "bekende" dingen toch niet nodig?

[ Bericht 0% gewijzigd door Adventurer666 op 13-02-2018 10:44:34 ]
pi_177146460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]


Maar hier, alles neergezet in de pilot is afgerond, waar dat niet perse had gehoeven. Je had een onderdeel kunnen afsluiten, maar niet zo finito als nu. Het is een beetje: verhaallijn 1 klaar, nu verhaallijn 2. volledig los van 1. Aan de andere kant had Enterprise dat ook aan het eind van S2 (begin Xindi arch) en eind van S3 (einde Xindi arch)
Dat was toch al bekend?

Discoveries is een anthology serie waar in elk seizoen een ander verhaal verteld wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177147128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:57 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou die L'Rell niet alsnog de oorlog aan de Federation verklaren nu ze de knop in handen heeft? Of heeft de Federation nog een reserve knop in handen?
Dat werd niet heel duidelijk gemaakt, maar het zou dom zijn als de Federation dat niet heeft. Zou ook de enige manier zijn om de Klingons eronder te houden en wel een goede uitleg waarom het voorlopig relatief rustig blijft tussen de Klingons en de UFoP.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177147337
Ben benieuwd of de Pike en Spock acteurs uit Star Trek (film) ook in de serie komen. Voor wat betreft Sarek was dat niet zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:01:11 #64
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177148415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:24 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd of de Pike en Spock acteurs uit Star Trek (film) ook in de serie komen. Voor wat betreft Sarek was dat niet zo.
Voor mij hoeft dat ook niet per sé. Ik vind de Sarek in DIS wel prima eigenlijk.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:02:43 #65
8781 crew  Frutsel
pi_177148461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik vond de seizoensfinale een beetje underwhelming. Met name de impasse tussen de Federation vs Discovery crew op Kronos werd wel erg snel afgeraffeld door L’Rell de touwtjes in handen te geven. Alsof daarmee zo’n hele oorlog stopt.
Dat vond ik dus ook... ik vond het juist steeds beter worden en dit vond ik erg afgezaagd en simpel... erg jammer -O-
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:07:26 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177148582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:22 schreef thedeedster het volgende:
Tja, dat weet ze dus niet.
Erm jawel omdat het al gebeurt is... in die oorlog. De huizen waren uit elkaar. In de mirror universe was dat niet zo en konden ze zelfs samenwerken. En micheal vroeg hoe dat kon en dat kon door iemand die de huizen bond (mirror voq) dus ze moet gedacht hebben dat kan in deze universe ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2018 @ 12:19:52 #67
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177148939
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend?

Discoveries is een anthology serie waar in elk seizoen een ander verhaal verteld wordt.
Ah, dat wist ik niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:22:48 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177149005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet
Dat was het plan van Fuller toch, maar de vraag is of ze dat ook doorzetten nu hij weg is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:25:25 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177149084
En is het nou zo dat door de 9 maanden sprong van Discovery dat deze serie eigenlijk in een alternatieve tijdslijn terecht is gekomen? Want waarschijnlijk klopt de 'canon' historie van Star Trek nu van geen kanten meer lijkt me zomaar _O-. Discovery als 'secret weapon' die buiten de geschiedenisboeken is gehouden kan nog wel, een bom in de kern van de planeet waardoor een Klingon het hele rijk kan gijzelen is heel ander verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177149232
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:25 schreef jogy het volgende:
En is het nou zo dat door de 9 maanden sprong van Discovery dat deze serie eigenlijk in een alternatieve tijdslijn terecht is gekomen? Want waarschijnlijk klopt de 'canon' historie van Star Trek nu van geen kanten meer lijkt me zomaar _O-. Discovery als 'secret weapon' die buiten de geschiedenisboeken is gehouden kan nog wel, een bom in de kern van de planeet waardoor een Klingon het hele rijk kan gijzelen is heel ander verhaal.
Nee dit lijkt me gewoon de prime universe maar dan retconned. Bovendien zal die bom wel een keer onschadelijk worden gemaakt (of vergeten).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:34:14 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177149284
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:25 schreef jogy het volgende:
En is het nou zo dat door de 9 maanden sprong van Discovery dat deze serie eigenlijk in een alternatieve tijdslijn terecht is gekomen? Want waarschijnlijk klopt de 'canon' historie van Star Trek nu van geen kanten meer lijkt me zomaar _O-. Discovery als 'secret weapon' die buiten de geschiedenisboeken is gehouden kan nog wel, een bom in de kern van de planeet waardoor een Klingon het hele rijk kan gijzelen is heel ander verhaal.
Sowieso dat al die mannelijke klingons het nooit hebben gehad over hun heerser L'Rell :P Maar het verklaart wel waarom alle klingons lijkten op Tyler/Voq over tien jaar...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:39:06 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177149398
Ik denk trouwens dat we in georgiou nu wel een nieuwe villian hebben in het star trek universum...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177149654
Het eerste gesprek uit de eerste aflevering klopt ook:
quote:
Georgio: What will you do if you were stuck here for 89 years?
Burnham: A likely scenario unless we die here in the desert.
Georgio: But say you lived.
Burnham: As a xenoanthropologist, I could reveal myself to the natives, learn their culture, try to fit in if possible. And you, Captain? What will you do if we're trapped here for 89 years?
Georgiou: That's easy. I'd escape.
Be curious, not judgmental
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:49:39 #74
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177149712
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sowieso dat al die mannelijke klingons het nooit hebben gehad over hun heerser L'Rell :P Maar het verklaart wel waarom alle klingons lijkten op Tyler/Voq over tien jaar...
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Klingon_augment_virus
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 12:50:36 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177149728
quote:
Ik weet het... maar dit voq/tyler gebeuren valt toch ook gewoon binnen de augmentation experimenten van de klingons.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:54:18 #76
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177149814
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik weet het... maar dit voq/tyler gebeuren valt toch ook gewoon binnen de augmentation experimenten van de klingons.
Klopt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 10:31:13 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177249594
Lege maandag straks ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177249623
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Lege maandag straks ;(
En het duurt nog wel even ;(

Gelukkig begint over een paar maanden The Expanse weer.
En voor nu ben ik The 100 op Netflix maar gaan kijken ter vervanging, niet veel space, maar iig scifi genoeg. :P
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:17:27 #79
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177254918
Hopelijk komt the orville ooit op netflix
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_177256793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:17 schreef jpg97 het volgende:
Hopelijk komt the orville ooit op netflix
Dat zou top zijn!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_177259405
Ik ben nu bij seizoen 4 van Voyager. De afleveringen worden steeds beter. Die Kazon afleveringen waren waardeloos.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2018 @ 18:21:11 #82
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177259631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:09 schreef polderturk het volgende:
Ik ben nu bij seizoen 4 van Voyager. De afleveringen worden steeds beter. Die Kazon afleveringen waren waardeloos.
Dat klopt. Iedere Star Trek series (behalve TOS) had 2 eerste zwakke seizoenen
DIscovery bevalt nog te zien
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 19:05:14 #83
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177260311
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat klopt. Iedere Star Trek series (behalve TOS) had 2 eerste zwakke seizoenen
DIscovery bevalt nog te zien
Idem voor ds9 die werd na seizoen 3 ook beter...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2018 @ 19:15:45 #84
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177260473
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:05 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Idem voor ds9 die werd na seizoen 3 ook beter...
en TNG en Enterprise
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177272454
Laten we hopen dat discovery dan ook de eerste seizoenen slecht zijn, dan gaat het echt heel vet worden :P.
  Moderator zondag 18 februari 2018 @ 11:32:31 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177272563
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:26 schreef Vlicious87 het volgende:
Laten we hopen dat discovery dan ook de eerste seizoenen slecht zijn, dan gaat het echt heel vet worden :P.
Inderdaad dit seizoen beloofd veel, het laat ook dingen liggen en maakt rare keuzes. Maar als ze goed gaan luisteren naar de kritiek, de acteurs op elkaar ingespeeld raken (mits er zoiets als vaste cast is) en de schrijvers beter worden, of beter in het verhaal komen. Kan dit erg tof worden. Hoop wel dat ze een seizoen of 6 á 7 vol mogen gaan maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177275617
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad dit seizoen beloofd veel, het laat ook dingen liggen en maakt rare keuzes. Maar als ze goed gaan luisteren naar de kritiek, de acteurs op elkaar ingespeeld raken (mits er zoiets als vaste cast is) en de schrijvers beter worden, of beter in het verhaal komen. Kan dit erg tof worden. Hoop wel dat ze een seizoen of 6 á 7 vol mogen gaan maken.
Hopelijk komy Lorca nog terug.
  zondag 18 februari 2018 @ 13:47:16 #88
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_177276511
quote:
Wow die blonde... :P
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_177279310
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:47 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Wow die blonde... :P
Volgens Memory Alpha is dat Sandra Wild

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Sandra_Wild
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177290024
Oke, de Discovery heeft de Enterprise ontmoet zoals hier al verwacht werd. Echter ken ik die hele Pike niet. Bij Enterprise denk ik aan ofwel Kirk of Archer of Picard. Blijkbaar zijn er nog meer Enterprise's 8)7

Heb mezelf altijd een scifi-gek gevonden maar vergeleken met jullie val ik in het niets. Is er iemand hier die Klingons verstaat/spreekt btw?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_177290026
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Oke, de Discovery heeft de Enterprise ontmoet zoals hier al verwacht werd. Echter ken ik die hele Pike niet. Bij Enterprise denk ik aan ofwel Kirk of Archer of Picard. Blijkbaar zijn er nog meer Enterprise's 8)7

Heb mezelf altijd een scifi-gek gevonden maar vergeleken met jullie val ik in het niets. Is er iemand hier die Klingons verstaat/spreekt btw?
Dit is dezelfde Enterprise als die van Kirk maar dan voordat Kirk daar aan bord kwam. Pike zit in de pilot episode van The Original Series en ook in de film uit 2009 waarin hij Kirk aan bord haalt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177290029
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is dezelfde Enterprise als die van Kirk maar dan voordat Kirk daar aan bord kwam. Pike zit in de pilot episode van The Original Series en ook in de film uit 2009 waarin hij Kirk aan bord haalt.
Aaaah oke. Bedankt voor de uitleg. ^O^
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_177290033
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:11 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Aaaah oke. Bedankt voor de uitleg. ^O^
Komt bij dat Spock al jarenlang diende onder Pike voordat Kirk aan bord kwam. Op de Enterprise die de Discovery nu is tegen gekomen is Spock dus ook al aanwezig. Daarom zag je Burnham en Sarek even naar elkaar kijken toen ze zagen dat het de Enterprise was.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177290667
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Komt bij dat Spock al jarenlang diende onder Pike voordat Kirk aan bord kwam. Op de Enterprise die de Discovery nu is tegen gekomen is Spock dus ook al aanwezig. Daarom zag je Burnham en Sarek even naar elkaar kijken toen ze zagen dat het de Enterprise was.
Poe heej.... Er is ook nog een jonge (???) Spock in de meest recente bioscoopfilm van Enterprise (toch?). Wordt wel verwarrend waar Spock allemaal gediend heeft en in welke volgorde. (de acteur die de jonge Spock speelde is tevens een badass in de serie Heroes waarin hij hoofden opensnijdt om hun gaven te doorgronden en eigen te maken).
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_177290697
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Poe heej.... Er is ook nog een jonge (???) Spock in de meest recente bioscoopfilm van Enterprise (toch?). Wordt wel verwarrend waar Spock allemaal gediend heeft en in welke volgorde. (de acteur die de jonge Spock speelde is tevens een badass in de serie Heroes waarin hij hoofden opensnijdt om hun gaven te doorgronden en eigen te maken).
Die recente bioscoopfilms moet je eigenlijk niet meetellen want die spelen zich af in een alternatieve timeline (niet de mirror universe met de Terran empire).

Er bestaat trouwens ook nog een Terran Spock waar hij Emperor wordt van de Terran Empire. Hij voert verzachtende maatregelen door waarna de Terran Empire ten val komt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2018 @ 08:48:24 #96
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177291698
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Poe heej.... Er is ook nog een jonge (???) Spock in de meest recente bioscoopfilm van Enterprise (toch?). Wordt wel verwarrend waar Spock allemaal gediend heeft en in welke volgorde. (de acteur die de jonge Spock speelde is tevens een badass in de serie Heroes waarin hij hoofden opensnijdt om hun gaven te doorgronden en eigen te maken).
De films Star Trek, Into Darkness en Beyond zijn een andere timeline door de gebeurtenissen in Star Trek (de Romulan kwam uit de toekomst, vernietigde het schip waarop Kirk sr. diende, vernietigde Vulcan etc). Dit wordt de Kelvin timeline genoemd (naar het schip van Kirk sr, de USS Kelvin, omdat vanaf dat punt alles veranderde).

De timeline uit de series, en films I t/m X is de prime-timeline, hier zit Discovery in.
In de pilot van The Original Series komen we de Enterprise tegen onder captain Pike, met ook Spock aan boord. Dit was 2254

Discovery begint in 2256, we zitten nu in 2257

Kirk's missie, de rest van The Original Series begint in 2265

We zitten dus met een Enterprise, na de gebeurtenissen van The Cage, met Pike en Spock aan boord. Kirk loopt op de Academy rond

Kelvin Timeline:
2233 verschijnt Nero, Kirk wordt geboren, Kelvin vernietigd
2255: Kirk gaat naar de Academy, USS Enterprise wordt gebouwd (allebei later dan prime-time universe)
2258: Enterprise is af, Pike en Spock aan boord, vernietiging Vulcan, Kirk krijgt command Enterprise en Pike wordt admiraal (eerder dus dan primetime)
2260: Khan (Into Darkness) (in Primetime 1e ontmoeting 2267, 2e ontmoeting 2285)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177291786
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is dezelfde Enterprise als die van Kirk maar dan voordat Kirk daar aan bord kwam. Pike zit in de pilot episode van The Original Series en ook in de film uit 2009 waarin hij Kirk aan bord haalt.
Hij komt ook nog in twee andere afleveringen van TOS voor.
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2018 @ 09:08:56 #98
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177292032
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Hij komt ook nog in twee andere afleveringen van TOS voor.
The Menagerie I en II, wat een bout-aflevering was dat zeg. Het was gewoon een frame-story rondom The Cage
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 11:53:21 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177295090
Dankzij discovery weten we wel waarom kirk en co zo'n hekel hadden aan de klingons... maar begrijpen we nog niet hoe ze ze zo goed herkenden zonder hun ridges :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 februari 2018 @ 16:48:44 #100
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177302907
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 04:00 schreef Kloonhommel het volgende:
Oke, de Discovery heeft de Enterprise ontmoet zoals hier al verwacht werd. Echter ken ik die hele Pike niet. Bij Enterprise denk ik aan ofwel Kirk of Archer of Picard. Blijkbaar zijn er nog meer Enterprise's 8)7

Heb mezelf altijd een scifi-gek gevonden maar vergeleken met jullie val ik in het niets. Is er iemand hier die Klingons verstaat/spreekt btw?
Ik heb wel het klingon/Engels woordenboek. :@
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_177303003
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Dankzij discovery weten we wel waarom kirk en co zo'n hekel hadden aan de klingons... maar begrijpen we nog niet hoe ze ze zo goed herkenden zonder hun ridges :P
Tribble test :7
pi_177306484
quote:
Ff herschreven: klopt dit tot dusver? Cage zegt me niets (ja nou Luke Cage wel maar die speelt niet in ST), Nero ook niet (is vast niet dat beroemde goudvisje :P). Waardeer uitgebreide uitleg van materie die ik (nog) niet beheers altijd heel erg. Bedankt !! (Ook Nielsch achteraf nog bedankt hoor).

Kelvin timeline:
- film Star Trek
- Into Darkness
- Beyond
zijn een andere timeline door de gebeurtenissen in Star Trek (de Romulan kwam uit de toekomst, vernietigde het schip waarop Kirk sr. diende, vernietigde Vulcan etc). Dit wordt de Kelvin timeline genoemd (naar het schip van Kirk sr, de USS Kelvin, omdat vanaf dat punt alles veranderde).

2233 verschijnt Nero, Kirk wordt geboren, USS Kelvin vernietigd
2255: Kirk gaat naar de Academy, USS Enterprise wordt gebouwd (allebei later dan prime-time universe)
2258: Enterprise is af, Pike en Spock aan boord, vernietiging Vulcan, Kirk krijgt command Enterprise en Pike wordt admiraal (eerder dus dan prime-timeline)
2260: Khan (Into Darkness) (in Primetime 1e ontmoeting 2267, 2e ontmoeting 2285)

Prime-timeline:
- de ST series (hier zit Discovery in)
- films I t/m X
In de pilot van The Original Series komen we de Enterprise tegen onder captain Pike, met ook Spock aan boord.

2254 Enterprise begint hier met Pike en Spock
2256 Discovery begint hier
2257 ontmoeting Discovery met Enterprise met Pike en Spock aan boord. Kirk studeert nog aan de Acedemy
2265 Kirk’s missie (en de rest van The Original Series)

We zitten nu momenteel dus in 2257 op de prime-timeline met een Enterprise, na de gebeurtenissen van The Cage, met Pike en Spock aan boord.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kloonhommel op 19-02-2018 20:03:40 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 20:16:22 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177306938
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:53 schreef STING het volgende:

[..]

Tribble test :7
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 februari 2018 @ 20:52:55 #104
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_177307935
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ff herschreven: klopt dit tot dusver? Cage zegt me niets (ja nou Luke Cage wel maar die speelt niet in ST), Nero ook niet (is vast niet dat beroemde goudvisje :P). Waardeer uitgebreide uitleg van materie die ik (nog) niet beheers altijd heel erg. Bedankt !! (Ook Nielsch achteraf nog bedankt hoor).

Kelvin timeline:
- film Star Trek
- Into Darkness
- Beyond
zijn een andere timeline door de gebeurtenissen in Star Trek (de Romulan kwam uit de toekomst, vernietigde het schip waarop Kirk sr. diende, vernietigde Vulcan etc). Dit wordt de Kelvin timeline genoemd (naar het schip van Kirk sr, de USS Kelvin, omdat vanaf dat punt alles veranderde).
Dat klopt, en de Romulan uit de toekomst is Nero :)


quote:
2233 verschijnt Nero, Kirk wordt geboren, USS Kelvin vernietigd
2255: Kirk gaat naar de Academy, USS Enterprise wordt gebouwd (allebei later dan prime-time universe)
2258: Enterprise is af, Pike en Spock aan boord, vernietiging Vulcan, Kirk krijgt command Enterprise en Pike wordt admiraal (eerder dus dan prime-timeline)
2260: Khan (Into Darkness) (in Primetime 1e ontmoeting 2267, 2e ontmoeting 2285)

Prime-timeline:
- de ST series (hier zit Discovery in)
- films I t/m X
In de pilot van The Original Series komen we de Enterprise tegen onder captain Pike, met ook Spock aan boord.

2254 Enterprise begint hier met Pike en Spock
2256 Discovery begint hier
2257 ontmoeting Discovery met Enterprise met Pike en Spock aan boord. Kirk studeert nog aan de Acedemy
2265 Kirk’s missie (en de rest van The Original Series)

We zitten nu momenteel dus in 2257 op de prime-timeline met een Enterprise, na de gebeurtenissen van The Cage, met Pike en Spock aan boord.
Dat klopt ook, en The Cage is de pilot-aflevering van Star Trek The Original Series

En het Clownsvisje, geen goudvisje, heette Nemo :P
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_177308411
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat klopt, en de Romulan uit de toekomst is Nero :)

[..]

Dat klopt ook, en The Cage is de pilot-aflevering van Star Trek The Original Series

En het Clownsvisje, geen goudvisje, heette Nemo :P
8)7 Nemo idd, en idd geen goudvisje.

Thnxs!
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_177308434
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:48 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik heb wel het klingon/Engels woordenboek. :@
Iedereen hier kijkt deze serie toch op Netflix met de Klingon ondertiteling aan? Niet? 8-)
  maandag 19 februari 2018 @ 21:20:39 #107
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177308643
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Iedereen hier kijkt deze serie toch op Netflix met de Klingon ondertiteling aan? Niet? 8-)
Dat zou echt baas zijn. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_177309212
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Iedereen hier kijkt deze serie toch op Netflix met de Klingon ondertiteling aan? Niet? 8-)
Hlja!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177694700
Year of Hell I&II zijn hele sterke voyager afleveringen.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:43:24 #111
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_177712818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:50 schreef polderturk het volgende:
Year of Hell I&II zijn hele sterke voyager afleveringen.
Future's end ook en de Hirogen afleveringen 😊
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_177713153
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:43 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Future's end ook en de Hirogen afleveringen 😊
Die afleveringen waarbij de Hirogen de Voyager hadden overgenomen en allerlei simulaties uitvoerden in de holodeks was inderdaad ook heel sterk.

Future's end was ook sterk.

Aflevering waarbij Kes oud is en steeds jonger wordt / terug in de tijd reist is ook sterk.
pi_177752613
Nu Star Trek:Beyond aan het kijken, toch echt wel de slechtste van de drie. :{
pi_177753035
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:45 schreef DJKoster het volgende:
Nu Star Trek:Beyond aan het kijken, toch echt wel de slechtste van de drie. :{
Inderdaad ja, ik sla hem ook over op Netflix.
  woensdag 14 maart 2018 @ 02:02:26 #115
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177808002
Al een paar weken geen nieuwe aflevrting; klopt dat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177809205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 02:02 schreef static het volgende:
Al een paar weken geen nieuwe aflevrting; klopt dat?
Als er niks op Netflix meer staat klopt dat Einstein.
https://www.express.co.uk(...)te-cast-trailer-plot
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:22:38 #117
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177810144
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177837669
Het is weer eens raak:

quote:
Former Star Trek: Voyager actress arrested in Kingston



KNOXVILLE, Tenn. (WATE) - Jennifer Lien, who played medical assistant "Kes" in the first three seasons of Star Trek: Voyager, was arrested in Kingston for driving on a revoked license. This comes less than two weeks after she was arrested on the same charge.

A Roane County Sheriff's Deputy initiated a traffic stop just after noon after spotting the car driving with no tags visible.

After initiating the stop, Lien was able to produce her license, registration and proof of insurance but was arrested after a computer check showed she had her licensed revoked for a previous DUI.

Lien was also arrested on March 2 for the same charge.

The Roane County resident and former actress was arrested in 2015 for indecent exposure. She was charged with two counts of exposing herself to children under the age of 13 but later had the charges dismissed after paying restitution.

http://www.wate.com/news/(...)-kingston/1039307903
  donderdag 15 maart 2018 @ 14:08:19 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177837746
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:04 schreef thabit het volgende:
Het is weer eens raak:

[..]

Zo dan. Dat doet wel een beetje pijn gezien mijn jeugdige crush op haar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:17:07 #120
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177839010
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 02:02 schreef static het volgende:
Al een paar weken geen nieuwe aflevrting; klopt dat?
Ben daarom maar met the animated series begonnen. :)
Als je TOS prima vindt (en wie doet dat niet) dan is het toch best aardig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 15 maart 2018 @ 15:26:09 #121
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177839168
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo dan. Dat doet wel een beetje pijn gezien mijn jeugdige crush op haar.
erg jammer idd
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177845296
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo dan. Dat doet wel een beetje pijn gezien mijn jeugdige crush op haar.
vond haar niks aan .
kwa persoon zoals in de serie.
nope geef mij maar Jeri Ryan .
zelf de klingon bitch is lekkerder dan kes.
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:57:25 #123
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_177845397
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo dan. Dat doet wel een beetje pijn gezien mijn jeugdige crush op haar.
Tja.. die zag er tien jaar geleden al compleet uitgeleefd uit, verrassend genoeg is het niet beter geworden. :s)
pi_177845419
quote:
11s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:04 schreef thabit het volgende:
Het is weer eens raak:

[..]

Wow, je herkent haar nog nauwelijks terug.
pi_177845723
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:52 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

vond haar niks aan .
kwa persoon zoals in de serie.
nope geef mij maar Jeri Ryan .
zelf de klingon bitch is lekkerder dan kes.
Seven of Nine is de lekkerste Star Trek babe ooit.
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:19:57 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177846016
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Seven of Nine is de lekkerste Star Trek babe ooit.
btr dan jadzia dax? lol
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_177846353
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

btr dan jadzia dax? lol
Zij is nog steeds hot
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_177846379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

btr dan jadzia dax? lol
ja en nog eens ja.

de rondingen die zij heeft is gewoon erg goed in verhouding.

zelf nu zal ik haar nemen zonder problemen
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:36:40 #129
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177846480
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:45 schreef DJKoster het volgende:
Nu Star Trek:Beyond aan het kijken, toch echt wel de slechtste van de drie. :{
Beter dan into darkness
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:39:14 #130
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177846546
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_177884442
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Beter dan into darkness
dit idd, Into Darkness was één grote :O
Beyond was heel anders qua karakter, veel luchtiger en grappiger. Geen hoogvlieger, maar zeker een heel stuk beter dan de vorige.
pi_177886378
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:00 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

dit idd, Into Darkness was één grote :O
Beyond was heel anders qua karakter, veel luchtiger en grappiger. Geen hoogvlieger, maar zeker een heel stuk beter dan de vorige.
Dat is jullie mening en geen feit.

Ik vind Into Darkness een bazenfilm en heb hem 2x in IMAX in de bios gezien.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 18 maart 2018 @ 17:05:37 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177910494
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 17:07 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dat is jullie mening en geen feit.

Ik vind Into Darkness een bazenfilm en heb hem 2x in IMAX in de bios gezien.


Als je dit hebt gekeken denk ik niet dat je het anders eens kan zijn dat Star Trek Beyond gewoon een veel betere Star Trek film is.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 18 maart 2018 @ 21:52:05 #134
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177918810
Dit wisten wij al lang:
https://www.nu.nl/wetensc(...)te-nalatenschap.html
“De Britse natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking rondde vlak voor zijn dood een artikel af dat beschrijft hoe het bestaan van andere universums kan worden aangetoond. ”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178071291
Bonus video episode 15, Section 31 confirmed
https://www.facebook.com/StarTrekNetflix/videos/1767001176653407/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_178072496
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 09:15 schreef Karstman het volgende:
Bonus video episode 15, Section 31 confirmed
https://www.facebook.com/StarTrekNetflix/videos/1767001176653407/
Nice!
pi_178112040
Ik vond altijd Tuvok en Seven of Nine bij elkaar passen. Ze praten op dezelfde manier.
pi_178112652
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:52 schreef thedeedster het volgende:
Dit wisten wij al lang:
https://www.nu.nl/wetensc(...)te-nalatenschap.html
“De Britse natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking rondde vlak voor zijn dood een artikel af dat beschrijft hoe het bestaan van andere universums kan worden aangetoond. ”
Godsklere wat een beroerd artikel. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 09:06:13 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178117464
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 09:15 schreef Karstman het volgende:
Bonus video episode 15, Section 31 confirmed
https://www.facebook.com/StarTrekNetflix/videos/1767001176653407/
Whoop _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 31 maart 2018 @ 06:04:42 #140
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178207670
Hoe werken die stardates eigenlijk? Ben nu het eerste seizoen aan het terugkijken en het schiet alle kanten uit. Van 2833 naar 3045 naar 2748 naar 3400 :?
pi_178208847
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 06:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe werken die stardates eigenlijk? Ben nu het eerste seizoen aan het terugkijken en het schiet alle kanten uit. Van 2833 naar 3045 naar 2748 naar 3400 :?
Van TOS? Welke volgorde kijk je, productie of air date?
Zeker in het eerste seizoen van TOS is er veel geschoven met afleveringen waardoor oa. star dates niet meer overeen komen als je de air date volgorde kijkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2018 @ 11:28:56 #142
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178210159
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 06:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe werken die stardates eigenlijk? Ben nu het eerste seizoen aan het terugkijken en het schiet alle kanten uit. Van 2833 naar 3045 naar 2748 naar 3400 :?
Wat Syntos zegt.
Daarbij sprong ook qua productie het af en toe heen en weer. Er zijn wel meer foutjes als het op stardates aankomt. De Kelvin timeline gebruikt weer totaal andere stardates die overeen komen met onze jaartallen.

Vanaf TNG zit er een duidelijk format in, stardate in de pilot is 41148 en speelt zich af in 2364. Het tweede cijfer geeft het seizoen van TNG aan, en verspringt dus per jaar. All Good Things, de finale-aflevering heeft dan ook 47988.0 als stardate.
Omdat DS9 en Voyager duidelijk binnen de timeline daarvan vallen (DS9 start in S6 van TNG met stardate 46379.1, Voyager in S3 van DS9, dus 48315.6 (2371)).
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:10:48 #143
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178222181
Ik heb griep. }:| Mooie gelegenheid om heel Voyager nog eens te kijken. 8-)
Halverwege seizoen 3 ben ik nu. Ik vond het destijds vanaf Seven het leukst. Ik ben er bijna :P
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 1 april 2018 @ 03:19:23 #144
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178227175
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 10:07 schreef Syntos het volgende:

[..]

Van TOS? Welke volgorde kijk je, productie of air date?
Zeker in het eerste seizoen van TOS is er veel geschoven met afleveringen waardoor oa. star dates niet meer overeen komen als je de air date volgorde kijkt.
TOS betekent The original series neem ik aan. Dan zal het wel TOS zijn. Ik ken ook geen anderen, alleen die met Kirk, Spock etc. Latere seizoenen met andere bemanningen weigerde ik altijd te kijken.
En wat de volgorde betreft: de Netflix-volgorde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Braindead2000 op 01-04-2018 03:29:08 ]
pi_178228217
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 03:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

TOS betekent The original series neem ik aan. Dan zal het wel TOS zijn. Ik ken ook geen anderen, alleen die met Kirk, Spock etc. Latere seizoenen met andere bemanningen weigerde ik altijd te kijken.
En wat de volgorde betreft: de Netflix-volgorde.
Dan kijk je inderdaad de volgorde zoals oorspronkelijk uitgezonden op tv. Dan kloppen star dates ook niet en zal je ook merken dat andere dingen zoals uniformen er in de eerste afleveringen af en toe anders uitzien omdat ze eerder zijn geproduceerd maar later uitgezonden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 april 2018 @ 09:39:40 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178228693
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 03:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

TOS betekent The original series neem ik aan. Dan zal het wel TOS zijn. Ik ken ook geen anderen, alleen die met Kirk, Spock etc. Latere seizoenen met andere bemanningen weigerde ik altijd te kijken.
En wat de volgorde betreft: de Netflix-volgorde.
Zie hier de juiste volgorde:
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Star_Trek:_The_Original_Series
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 8 april 2018 @ 22:42:38 #147
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178397295
over 2 weken naar de star trek conference in dortmund..
ik ga zelfs met iemand op de foto :') _________________!!!!!!!!!

rara met wie :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178397357
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:42 schreef Onnoman het volgende:
over 2 weken naar de star trek conference in dortmund..
ik ga zelfs met iemand op de foto :') _________________!!!!!!!!!

rara met wie :D
Mark Hamill?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178403746
Uhura? Data? Reginald Barclay?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 april 2018 @ 11:47:44 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178403878
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:42 schreef Onnoman het volgende:
over 2 weken naar de star trek conference in dortmund..
ik ga zelfs met iemand op de foto :') _________________!!!!!!!!!

rara met wie :D
Eén van deze:

https://www.destinationstartrekgermany.com/guests

Terry Farrell?!
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 11:48:48 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178403893
Ik zou trouwens altijd Jeffrey Combs kiezen, wat een geniale acteur!
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 11:50:34 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178403926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

ja en nog eens ja.

de rondingen die zij heeft is gewoon erg goed in verhouding.

zelf nu zal ik haar nemen zonder problemen
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 11:52:29 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178403960
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 23:00 schreef polderturk het volgende:
Ik vond altijd Tuvok en Seven of Nine bij elkaar passen. Ze praten op dezelfde manier.
Dating is irrelevant.
Resistance is futile.
pi_178404067
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 11:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dating is irrelevant.
I am Vulcan. Vulcans do not date.
pi_178404102
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:42 schreef Onnoman het volgende:
over 2 weken naar de star trek conference in dortmund..
ik ga zelfs met iemand op de foto :') _________________!!!!!!!!!

rara met wie :D
Zou met connor trinneer op de foto gaan.
  maandag 9 april 2018 @ 12:11:08 #156
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178404314
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 11:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eén van deze:

https://www.destinationstartrekgermany.com/guests

Terry Farrell?!
in één keer goed!!!!!!!!!!!!!

ik voel me echt een nerd haha

ik vraag of ze zoenend met mij op de foto wilt :') :') :') zou ze ja zeggen? ;)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 april 2018 @ 12:19:04 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178404497
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 11:59 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zou met connor trinneer op de foto gaan.
Trip was wel toffe gast maar ook weer niet zó tof.
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 12:20:39 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178404544
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:11 schreef Onnoman het volgende:

[..]

in één keer goed!!!!!!!!!!!!!

ik voel me echt een nerd haha

ik vraag of ze zoenend met mij op de foto wilt :') :') :') zou ze ja zeggen? ;)
Misschien wil Suijkerbuijk wel met je mee, wel eerst even vragen of ze neukend op de foto wil.

Typisch mannen, om met een lekker wijf op de foto te willen, dat dan weer wel. :P
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 12:21:23 #159
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178404568
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2018 12:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Misschien wil Suijkerbuijk wel met je mee, wel eerst even vragen of ze neukend op de foto wil.

Typisch mannen, om met een lekker wijf op de foto te willen, dat dan weer wel. :P
met haar 54 lentes jong is het nog steeds een mooie vrouw :D
maar iemand anders heeft dit voor mij geregeld whahaha
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 april 2018 @ 12:24:13 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178404656
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Seven of Nine is de lekkerste Star Trek babe ooit.
Humans are so vain.
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 12:47:11 #161
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_178405202
zoveel geld voor een dagkaart :')

laat maar mooi zitten dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 9 april 2018 @ 13:10:16 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178405737
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:21 schreef Onnoman het volgende:

[..]

met haar 54 lentes jong is het nog steeds een mooie vrouw :D
maar iemand anders heeft dit voor mij geregeld whahaha
Wat kost zo'n foto momentje, weet je dat?
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 13:10:44 #163
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178405747
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 13:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat kost zo'n foto momentje, weet je dat?
36 euro :D
https://www.eventbrite.co(...)-tickets-36097837604
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 april 2018 @ 14:56:19 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178407393
quote:
Valt nog mee. Wat te denken van het Admiral VIP pakket t.w.v. 2999 euro. :+
Resistance is futile.
  maandag 9 april 2018 @ 14:59:25 #165
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178407442
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 14:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Valt nog mee. Wat te denken van het Admiral VIP pakket t.w.v. 2999 euro. :+
ik heb de lieutenant package :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 9 april 2018 @ 15:04:04 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178407516
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:59 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik heb de lieutenant package :D
Zozo! Niet slecht!

Dieses Angebot beinhaltet folgendes:
BR> 3 Tage Einlass zu Destination Star Trek Deutschland
BR> 1 x Eintrittskarte zum "25 Jahre Star Trek Deep Space Nine“ Talk
BR> 1 x Exklusiver Talk (wird noch bekannt gegeben)
BR> 2 x Talk ~
BR> Reservierte Sitzplätze in Lieutenant gekennzeichneten Sitzen für alle Talks *
BR> 1 x Standard Green Screen Foto (nur Karteninhaber, kein Gast)
BR> 1 x Standard Bridge Foto (nur Karteninhaber, kein Gast)
BR> 1 x Lieutenant Geschenktasche mit:
BR> 1 x DST Kordelzugtasche, 1 x DST Sammlerkarten in limitierter Auflage, 1 x 30x40 cm Druck von der Veranstaltung, 1 x Programm, 1 x DST Lanyard und eine Auswahl von exklusiven DST Souvenirs.
BR> * Die Lieutenant Sitzplätze in der Hauptvortragshalle befinden sich hinter den Admiral, Captain & Commander Sitzplätzen und werden allen anderen Kartentypen vorgezogen. Bitte beachten Sie, dass der bevorzugte Bereich bei Einlass vergeben wird. Sollten die Lieutenant Sitzplätze bereits vergeben sein, wird sich unsere Crew bemϋhen, Ihnen den nächstbesten Sitzplatz in der Halle zu finden. Wir raten Ihnen dringend zu einer frϋhen Ankunft zu allen Talks. Die Lieutenant Sitzplätze sind nicht garantiert.
BR> ~ Sie werden bei der Kartenbestellung gebeten, eine Gruppe zu wählen. Jeder Einzelkarteninhaber kann wählen, zu welcher Gruppe er gehören möchte. Dies kann von Karte zu Karte verschieden sein, daher wählen Sie bitte den gleichen Gruppenbuchstaben wie die Freunde oder Verwandte, mit denen Sie zusammensitzen möchten. Sollten Freunde oder Verwandte zu einem anderen Zeitpunkt gebucht haben, kann es sein, dass andere Buchstaben vergeben werden. Sobald Sie eine Gruppe gewählt haben und die Buchung komplett ist, kann diese Auswahl nicht mehr geändert werden. Die Veranstalter geben kurz vor der Veranstaltung bekannt welche Vorträge zu welchen Gruppe gehören.
Resistance is futile.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:13:06 #167
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_178421154
William Shatner & Tribbles auf der Brücke der Enterprise Fotosession - Samstag more info 28 Apr 2018 ¤95.00 ¤1.00

Shut up and take my money.
The Shat en Tribbles.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:01:18 #168
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178425774
Nou, ik zat dus inderdaad naar die prijzen te kijken en ik sloeg best wel stijl achterover wat dat kost :o

Inmiddels bij mijn VOY herhaalmarathon in seizoen 4 aangekomen *O* Seven *O*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:25:06 #169
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178426221
Waarom is die hele site in het Duits? :'(
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:14:18 #170
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178427269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:25 schreef MPC60 het volgende:
Waarom is die hele site in het Duits? :'(
Omdat het in Duitsland is?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 10 april 2018 @ 16:28:04 #171
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178428745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:14 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Omdat het in Duitsland is?
Maar wel adverteren als HET star trek event van Europa. :|W
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 10 april 2018 @ 18:29:35 #172
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178430835
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:28 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Maar wel adverteren als HET star trek event van Europa. :|W
Dat is waar.
Een Engelse versie was handig geweest voor degenen die geen Duits spreken.

Mar als ik het goed begrijp kun je er 27/4 niet binnen zonder zo’n duurder ticket?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_178430921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:25 schreef MPC60 het volgende:
Waarom is die hele site in het Duits? :'(
De organisatoren leven in een alternatieve tijdlijn waarin de Duitsers de oorlog hebben gewonnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178431292
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

De organisatoren leven in een alternatieve tijdlijn waarin de Duitsers de oorlog hebben gewonnen.
Net als in de Mirroruniverse in de Star Trek Discovery serie?
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:57:35 #175
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178434379
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

De organisatoren leven in een alternatieve tijdlijn waarin de Duitsers de oorlog hebben gewonnen.
:D _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 11 april 2018 @ 07:37:02 #176
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_178441777
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

De organisatoren leven in een alternatieve tijdlijn waarin de Duitsers de oorlog hebben gewonnen.
Duitsers zijn toch in eerste instantie de doelgroep en het zal je verbasen voor hoeveel Duitsers zelfs het 'allo 'allo-duits nog erg hoog gegrepen is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 11 april 2018 @ 17:57:52 #177
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_178452406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:28 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Maar wel adverteren als HET star trek event van Europa. :|W
Toevallig hetzelfde met een concerttour van een aantal Amerikaanse bands, de website voor de edities in Duitsland zijn in het Duits. Er is een knop voor Engels en dat werkt deels. Sommige teksten zijn wel vertaald, andere niet. De belangrijkste, je ticketformulier zijn in het Duits :') Lijkt me toch dat er fans uit andere landen komen, waaronder ik..
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 11 april 2018 @ 22:19:49 #178
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178458717
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:57 schreef Mirel het volgende:

[..]

Toevallig hetzelfde met een concerttour van een aantal Amerikaanse bands, de website voor de edities in Duitsland zijn in het Duits. Er is een knop voor Engels en dat werkt deels. Sommige teksten zijn wel vertaald, andere niet. De belangrijkste, je ticketformulier zijn in het Duits :') Lijkt me toch dat er fans uit andere landen komen, waaronder ik..
Ik kan het wel lezen maar fijn is anders. Ik heb Duits laten vallen op het moment dat het kon, wat een vervelende taal. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_178460105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik kan het wel lezen maar fijn is anders. Ik heb Duits laten vallen op het moment dat het kon, wat een vervelende taal. :')
Me Nederlands is kut.
Maar ik kan wel weer Duits en Engels.
Te veel tv gekeken denk ik .
  donderdag 12 april 2018 @ 09:57:30 #180
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178464849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:57 schreef Mirel het volgende:
Lijkt me toch dat er fans uit andere landen komen, waaronder ik..
Als je in Duitsland naar een concert wil is het wel handig als je in ieder geval wat basis Duits kan hoor :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:27:57 #181
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178573292
Ik was net een stukje Joe Rogan op YT aan het kijken, heeft hij het over een wetenschapper Paul Stamets die bezig is technologie te ontwikkelen om schimmels voor allerlei toepassingen te gebruiken. WTF!

https://www.ted.com/talks(...)he_world?language=nl
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:57:12 #182
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_178574011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik was net een stukje Joe Rogan op YT aan het kijken, heeft hij het over een wetenschapper Paul Stamets die bezig is technologie te ontwikkelen om schimmels voor allerlei toepassingen te gebruiken. WTF!

https://www.ted.com/talks(...)he_world?language=nl
quote:
On Star Trek: Discovery, the character Lieutenant Paul Stamets is an "astromycologist" — a mushroom expert in outer space who is passionate about the power of fungi.

Stamets is actually named after a real U.S. scientist who spends his downtime tramping through the forests of B.C.'s Cortes Island. The 62-year-old looks nothing like his blond-haired TV counterpart, but he's just as enamoured with fungi.

In fact, he believes mushrooms can help save the planet.

Over 40 years, Stamets has pioneered methods for using mushrooms to do everything from clean up oil spills to save disappearing bees by boosting their immune systems.

But he's just as excited about Star Trek's potential to inspire people to create some of the science they see presented in screen — even if it does seem a bit fantastic. So were flip phones when people first saw Spock's, he said.

"What I love about Star Trek is that we can actually set the stage for science fact," said Stamets.

Actor Anthony Rapp plays Stamets on Star Trek: Discovery. (Chriz Pizello/Invision/Associated Press)
Science behind the fiction
Amory Lovins, chief scientist of the Rocky Mountain Institute in Colorado, said Stamets' genius lies in finding extraordinary uses for mushrooms, often creating applications that read more like a Gene Roddenberry script than reality.

In a 2008 TED Talk, Stamets explained how fungi can be used to "save the world" by cleaning polluted soil, replacing toxic insecticides and even treating viruses.

He invented paradigm-shifting uses for fungal extracts, including some that have the ability to boost immunity and fight virus. Stamets discovered that extracts from a rare, gnarled mushroom found in old growth forests in the Pacific Northwest protect against smallpox.

It caught the attention of the U.S. defence department's BioShield program for testing at a top-security lab, where it saw some success. The military fears smallpox could be used as a biological weapon by terrorists.

It's not the first time the military turned to mushrooms. In the pursuit of creating so-called superhumans, the military has used Navy SEALs to test Cordyceps sinensis fungus (or Mysterious Caterpillar Fungus), which is used in traditional Tibetan and Chinese medicines to help increase physical stamina and fight antibiotic resistant bacteria.

Eventually, Stamets' research and reputation piqued the interest of Hollywood.

The writers of Star Trek: Discovery were stuck in a plot rut, and decided to call Stamets for help. They were so inspired by the nature and breadth of his work, they wanted to incorporate it into the show's narrative — and created the TV character Paul Stamets, portrayed by actor Anthony Rapp.

Long before Stamets worked with Star Trek, he built a dream getaway on Cortes Island in homage, in part, to the Starship Enterprise. (Bill Linton)
Stamets said he was thrilled when the producers came calling, because he also happens to be a Trekkie. In fact, his B.C. cabin was built as a homage to the Starship Enterprise, and he sent the writers photos.

"They were blown away — roaring with laughter," said Stamets.

Other television shows have incorporated his name and work into their plots, including The Invasion (with Nicole Kidman) and Hannibal, where the Stamets character is a serial killer who grows mushrooms on dead victims in his backyard.

Stamets was impressed that Star Trek producers asked his permission to use his name and have made mushrooms such a key part of the show. He told the writers about the giant prototaxites plants that grew 420 million years ago, and described how fungi could help create a habitable environment for humans. Stamets said fungi were the first organisms on land and created a base for soil, plants and eventually animals.

"They are the foundation of the food web. Thirty per cent of the soil underneath your feet is composed of fungal mass, he said.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 12:34:06 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178574961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
Me Nederlands is kut.
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 april 2018 @ 12:59:07 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178575501
Dan ook maar even een foto van zijn cabin in kwestie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 20 april 2018 @ 22:50:15 #185
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178648144
kijk eens mensen



dr bashir :D :D :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178648277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:50 schreef Onnoman het volgende:
kijk eens mensen

[ afbeelding ]

dr bashir :D :D :D
Veel plezier.
  vrijdag 20 april 2018 @ 23:12:19 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178648424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik was net een stukje Joe Rogan op YT aan het kijken, heeft hij het over een wetenschapper Paul Stamets die bezig is technologie te ontwikkelen om schimmels voor allerlei toepassingen te gebruiken. WTF!

https://www.ted.com/talks(...)he_world?language=nl
Gadverdamme, straks zit in of op je kaas, op de worst, op je pizza of maken ze er soep van
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 10:05:04 #188
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_178652586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik was net een stukje Joe Rogan op YT aan het kijken, heeft hij het over een wetenschapper Paul Stamets die bezig is technologie te ontwikkelen om schimmels voor allerlei toepassingen te gebruiken. WTF!

https://www.ted.com/talks(...)he_world?language=nl
Heb vorig jaar voor een project gefilmd bij Mycelco, die zijn met iets soortgelijks in Drente bezig.

https://www.mycelco.nl/projecten/
Ik ga naar huis.
  zaterdag 21 april 2018 @ 12:41:45 #189
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178653976
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik was net een stukje Joe Rogan op YT aan het kijken, heeft hij het over een wetenschapper Paul Stamets die bezig is technologie te ontwikkelen om schimmels voor allerlei toepassingen te gebruiken. WTF!

https://www.ted.com/talks(...)he_world?language=nl
Met schimmels kunnen huizen gemaakt worden, kleding en allerlei producten waarbij kunststof wordt vervangen.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 27 april 2018 @ 14:09:07 #190
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178774626
De roodharige van discovery gezien ☺

Mary wiseman

[ Bericht 22% gewijzigd door Onnoman op 27-04-2018 14:14:34 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator vrijdag 27 april 2018 @ 14:19:11 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178774747
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 14:09 schreef Onnoman het volgende:
De roodharige van discovery gezien ☺

Mary wiseman
Tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178775450
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 14:09 schreef Onnoman het volgende:
De roodharige van discovery gezien ☺

Mary wiseman
En is ze leuk in het echt?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:28 #193
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178775531
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:03 schreef Karstman het volgende:

[..]

En is ze leuk in het echt?
Ja
Mary chiefo is gewoon 2 meter
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:14:19 #194
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178775598
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:31:30 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178775908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:14 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
De enorm succesvolle convention in D?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:35:30 #196
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178775962
Verbazingwekkend hoeveel leuke meiden hier rondlopen en ook verkleed.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178778242
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:09 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ja
Mary chiefo is gewoon 2 meter
1.83 maar goed Amerikanen vinden dat al enorm. En om een klingon te spelen moet je wel een beetje lang zijn lijkt me.
Je foto doet het bij mij niet trouwens.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 27 april 2018 @ 18:52:52 #198
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178779651
Mary wiseman heeft echt bizar mooie haren. Kan je een tapijt van maken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 28 april 2018 @ 04:49:30 #199
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_178785882
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:50 schreef Onnoman het volgende:
kijk eens mensen

[ afbeelding ]

dr bashir :D :D :D
lucky sonofa
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 28 april 2018 @ 15:17:26 #200
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178791560
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 28 april 2018 @ 18:12:33 #201
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178794169
woow.. intiemer dan ik had mogen dromen.. ze duwde dr gezicht tegen me aan :D


foto komt nog wel een keer :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178794210
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 18:12 schreef Onnoman het volgende:
woow.. intiemer dan ik had mogen dromen.. ze duwde dr gezicht tegen me aan :D


foto komt nog wel een keer :D
Ze had jouw gezicht tussen haar borsten moeten duwen.

Je hebt er geen spijt van dus.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 april 2018 @ 22:57:29 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178799964
Ik ben bezig met een 1 of ander spelletje en lees daarin het woordje 'space' en spreek dat hardop uit. Mijn vrouw volautomatisch daarop: "the final frontier". :D Vervolgens verontwaardigd dat ik dat zomaar wist te ontlokken uit haar. :P
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 29 april 2018 @ 18:59:45 #204
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178818100
gvd wat was dat vet zeg..
dan alleen thuiskomen terwijl je al die celebs als een happy family met elkaar bezig ziet zijn..
mijn normale leventje gaat gewoon weer verder :r :r
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 29 april 2018 @ 19:23:41 #205
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178818811
even korte samenvatting.

Vrijdag dus aangekomen.. een snelle voorstelling van wat star trek acteurs.
1 grote naam, stuk of 10 semi grote namen en de rest vooral bekend van grotere bijrollen

Ze stelde zich vrijdag even allemaal voor:

TOS
• William Shatner
• Nichelle Nichols (zou zomaar de laatste kunnen zijn, fysiek heel zwak, liep samen met haar naar het toilet (kwam ik pas achter nadat ik bijna over haar rolstoel was gevallen :') |:( ) )
• Walter Koenig (2 antwoorden van vragen onthouden:
1: Als je nog iets kon veranderen aan de originele star trek, wat zou je veranderen?
Antwoord: Meer seks
2: Wat vind je van de huidige star trek franchise in vergelijking met vroeger?
Antwoord: minder diepgang, moraal en ethiek, veel meer actie en special effects (dat vond hij jammer) hij kreeg daar een groot applaus voor

DS9
• Terry Farrell (een dierbare foto aan overgehouden, is onlangs weer getrouwd, kent NL niet (volgens mij heeft ze daar nog nooit van gehoord)), heeft DS9 nooit terug gekeken en ook niet de afleveringen waarin Nicole de Boer speelde.
• Nana Visitor
• Alexander Siddig (volgens mij ik vandaag gehoord te hebben dat Alexander, Cirroc Lofton (Jake Sisko) de enige persoon is die hij sinds het einde van DS9 niet meer gezien heeft) Daarnaast meen ik ook gehoord te hebben dat dit de eerst conf is waar hij ooit geweest is.
• René Auberjonois
• Nicole de Boer
• Cirroc Lofton
• Max Grodénchik (komt erg verlegen over irl, is 65 inmiddels)
• Chase Masterson (erg dik geworden)
• Jeffrey Combs (was erg grappig, actief aanwezig en deed af en toe zijn rol na)
• Aron Eisenberg (irl zeer klein mannetje, misschien wel lilliputter?)
• Vaugh Armstrong
• Casey Biggs
• Robert O'Reilly
(achtergrond medewerkers DS9)
• Ira steven behr
• David Zappone

TNG (helaas niemand)

VOY
• Robert Duncan McNeill (niks van meegekregen)
• Ethan Phillips

DISCOVERY
• Mary Wiseman (kwam beetje onzeker maar ook erg lief over, zaterdag leek ze wat ongeinteresseerd en chagarijnig over te komen)
• Shazad Latif (heeft een baard van hier tot tokyo (misschien vanwege zijn rol in seizoen 2?)
• Mary Chieffo (liep veel rond, had hoge hakken aan, inkijk, beetje raar gezicht wel, veel aan het woord)
• Kenneth Mitchell (was zijn rol in star trek alweer vergeten, maar sprak af en toe graag klingon)

ENT
Connor Trinneer
Gary Graham
(van allebei niks meegekregen wel gezien)

Vrijdag was erg rustig, had wel de tijd om alle acteurs eens goed van dichtbij te bekijken.

Zaterdag was stuk drukker.
De hal vond ik wat saai.. eenvoudig museum met een star trek collectie van een prive verzamelaar. De 2 daxes aan het woord gezien. Our man Bashir die o.a. vertelde waarom hij zijn naam had gewijzigd naar Alexander. Discovery Year 1, waarin de enige 4 uitgenodigde acteurs de tijd namen om de vragen van wat fans te beantwoorden.

Zaterdag ook naar een feestje geweest waarbij "Star Trek Rat Pack" ook een optreden deed.
Was erg grappig en ook gezellig.
Opeens ging ik buiten zitten met een maat van mij, kwamen de 4 acteurs van Discovery erbij zitten. Echt heel bizar!

Vandaag DS9 reunited Talk geweest.

Al me al een hele leuke ervaring.

2 mogelijke spoilers Discovery (no big ones)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Onnoman op 29-04-2018 19:30:43 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 29 april 2018 @ 20:46:40 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178820709
Vet verslag! Jaloers!
Resistance is futile.
pi_178820890
Geweldig verslag Onnoman ^O^
pi_178820895
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 20:46 schreef Seven. het volgende:
Vet verslag! Jaloers!
Jealousy is irrelevant.
  zondag 29 april 2018 @ 21:39:16 #209
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178821826
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 20:46 schreef Seven. het volgende:
Vet verslag! Jaloers!
jij ook bedankt!
Ik zou supergraag naar de star trek cruise willen in 2019.. waar mijn echte helden komen..
helaas ken ik te weining mensen in mijn vrienden/kennisenkring om dat met mij te gaan doen.. kost daarnaast ook een grof geld (2000 dollar ofzo)

Oja, nog vergeten te vertellen..
vanwege 25 jaar DS9 ben ik ook naar Ira steven behr geweest voor een talk.. hij zei dat het haast onmogelijk is geworden dat de DS9 crew ooit nog voltallig te zien zullen zijn in een film of serie. Hij zei wel dat hij niet uitsloot dat een van hen mogelijk terugkomt in toekomstige serie.

Ook vertelde hij dat in één van de laatste series van DS9 gul dukat een daadwerkelijk kaakslag heeft ontvangen van captain sisqo. Had iets met stres en onderlinge frustratie te maken. Gul dukat moest in zijn outfit naar het ziekenhuis om behandeld te worden voor een blauw oog :D
ik heb er een filmpje van gemaakt.. ik zal het eens opzoeken.
Er is ook een leuke docu over ds9 reunited/25 years gemaakt door Ira.. volgens mij aired last november.. moet je maar effe checken.. is best de moeite waard!

https://ds9documentary.com/



[ Bericht 3% gewijzigd door Onnoman op 29-04-2018 21:49:33 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:14:27 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178855682
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 21:39 schreef Onnoman het volgende:

[..]

jij ook bedankt!
Ik zou supergraag naar de star trek cruise willen in 2019.. waar mijn echte helden komen..
helaas ken ik te weining mensen in mijn vrienden/kennisenkring om dat met mij te gaan doen.. kost daarnaast ook een grof geld (2000 dollar ofzo)

Oja, nog vergeten te vertellen..
vanwege 25 jaar DS9 ben ik ook naar Ira steven behr geweest voor een talk.. hij zei dat het haast onmogelijk is geworden dat de DS9 crew ooit nog voltallig te zien zullen zijn in een film of serie. Hij zei wel dat hij niet uitsloot dat een van hen mogelijk terugkomt in toekomstige serie.

Ook vertelde hij dat in één van de laatste series van DS9 gul dukat een daadwerkelijk kaakslag heeft ontvangen van captain sisqo. Had iets met stres en onderlinge frustratie te maken. Gul dukat moest in zijn outfit naar het ziekenhuis om behandeld te worden voor een blauw oog :D
ik heb er een filmpje van gemaakt.. ik zal het eens opzoeken.
Er is ook een leuke docu over ds9 reunited/25 years gemaakt door Ira.. volgens mij aired last november.. moet je maar effe checken.. is best de moeite waard!

https://ds9documentary.com/

Oeh, binnenkort eens voor gaan zitten!
Resistance is futile.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:15:49 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178855701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:01 schreef jajablahblah het volgende:
Nou, ik zat dus inderdaad naar die prijzen te kijken en ik sloeg best wel stijl achterover wat dat kost :o

Inmiddels bij mijn VOY herhaalmarathon in seizoen 4 aangekomen *O* Seven *O*
Resistance is futile...
Resistance is futile.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:18:45 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178855746
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:35 schreef Onnoman het volgende:
Verbazingwekkend hoeveel leuke meiden hier rondlopen en ook verkleed.
Heb je trouwens nog gescoord? :7
En was je zelf verkleed?
Resistance is futile.
pi_178856490
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:23 schreef Onnoman het volgende:

VOY
• Robert Duncan McNeill (niks van meegekregen)

WAT? Tom Paris was er en jij krijgt daar niets van mee???
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:09:34 #214
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178857785
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Resistance is futile...
I knowwwww O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 1 mei 2018 @ 18:33:18 #215
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178871277
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je trouwens nog gescoord? :7
En was je zelf verkleed?
ik heb terry farrell gescoord.. dikke hug van dr gekregen
ik was zelf niet verkleerd nee :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 1 mei 2018 @ 18:33:46 #216
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178871288
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

WAT? Tom Paris was er en jij krijgt daar niets van mee???
wel gezien maar niet echt op gelet..
hij is dik en kauwt als een americano op een kauwgumpje
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:05:07 #217
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178920499
wel vet







gewoon met je tenen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178921009
Wie hier beschouwt zichzelf als een Trekkie?
pi_178921327
Ik beschouw mezelf niet meer als echte trekkie maar heb denk ik wel een bovengemiddelde interesse in en kennis van Star Trek. Als Trekkie weet je denk ik nog veel meer en ben je ook bereid (veel) geld uit te geven aan conventies. Dat laatste heb ik niet, al vind ik het wel leuk om de verhalen van Onnoman te lezen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178921482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik beschouw mezelf niet meer als echte trekkie maar heb denk ik wel een bovengemiddelde interesse in en kennis van Star Trek. Als Trekkie weet je denk ik nog veel meer en ben je ook bereid (veel) geld uit te geven aan conventies. Dat laatste heb ik niet, al vind ik het wel leuk om de verhalen van Onnoman te lezen.
Onnoman heeft best een goede prijs betaalt voor die conventie. Ik zou er best een keer naartoe willen gaan om het een keer mee te maken. Toch beschouw ik mezelf niet als Trekkie. Ik zou me bijvoorbeeld niet verkleden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:08:24 #221
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178921829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik beschouw mezelf niet meer als echte trekkie maar heb denk ik wel een bovengemiddelde interesse in en kennis van Star Trek. Als Trekkie weet je denk ik nog veel meer en ben je ook bereid (veel) geld uit te geven aan conventies. Dat laatste heb ik niet, al vind ik het wel leuk om de verhalen van Onnoman te lezen.
ik zie mezelf ook niet als trekkie hoor haha (misschien een beetje dan)
er zijn mensen die onwijs veel outside informatie hebben.. dus alles weten over de cast, de producers, de verhaalschrijvers.. ik ben meer van de details als het gaat om de afleveringen zelf. Wat ze doen in hun dagelijks leven boeit mij eigenlijk weinig. Ik verkleed me ook niet al vind ik het wel mooi dat mensen dat doen.
is trouwens ook mijn eerste conf ever :)
ik sluit niet uit nog eens te gaan. Als ik ga wil ik wel picard en data zien, mijn ultieme helden :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178922553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:08 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik zie mezelf ook niet als trekkie hoor haha (misschien een beetje dan)
er zijn mensen die onwijs veel outside informatie hebben.. dus alles weten over de cast, de producers, de verhaalschrijvers.. ik ben meer van de details als het gaat om de afleveringen zelf. Wat ze doen in hun dagelijks leven boeit mij eigenlijk weinig. Ik verkleed me ook niet al vind ik het wel mooi dat mensen dat doen.
is trouwens ook mijn eerste conf ever :)
ik sluit niet uit nog eens te gaan. Als ik ga wil ik wel picard en data zien, mijn ultieme helden :D
Picard en Data zijn ook mijn favorieten. TNG is de beste serie ooit.
pi_178922591
Wat vinden jullie trouwens de beste Voyager aflevering? Ik ga voor Year of Hell (I & II ik zie het als één aflevering).
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:36:36 #224
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178922680
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:33 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie trouwens de beste Voyager aflevering? Ik ga voor Year of Hell (I & II ik zie het als één aflevering).
yoh vind ik eigenlijk niet veel aan
ik denk toch scorpion
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178922814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

yoh vind ik eigenlijk niet veel aan
ik denk toch scorpion
Die was ook goed. Maar niet zo gied ald year of hell :)
pi_178922831
Hier kan je stemmen op de beste captain-first commander paar.

https://m.imdb.com/poll/Qif6W4jMjA0/?ref_=m_tt_po
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:44:18 #227
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178922876
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die was ook goed. Maar niet zo gied ald year of hell :)
teveel goofs..

ik heb 89 goofs op imdb gepost van star trek.. misschien ben ik toch wel een trekkie :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:49:07 #228
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178923024
Ik zou trouwens willen aanraden om niet met iemand naar de conf te gaan die weinig heeft of zelfs weinig weet over star trek :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:54:43 #229
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178923197
deze goof vond ik wel goed gevonden van mijzelf

van de aflevering virtuuoso van voyager

When The Doctor is with Janeway to resign his commission, Janeway is telling The Doctor that she is responsible for the medical needs of this crew. You can determine that the medical knowledge is essential for this crew and its future survival. However, we know from Star Trek: Voyager: Living Witness (#4.23) that Voyager has a backup module of the EMH doctor stored in memory that can also function as the EMH. For that matter, even at the end, the Qomar duplicate the doctor, which does end up with the doctor being able to stay on board.

of van de aflevering good shepherd is mijn ondervinding ook aardig hoog beoordeeld :)

When Seven is giving the ship wide efficiency analyze, the Doctor is reviewed about a crewman named William Telfer who visits sickbay quite often. It is unlikely Seven has this knowledge about this crewman because of the doctor-patient confidentiality. After that, the doctor is telling everybody that Mr. Telfer is a hypochondriac. Hypochondriasis is a very serious illness anxiety disorder. Because of the medical oath, the Doctor should not have mentioned this at all.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178926892
Star Trek 2019
pi_178926939
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 02:09 schreef ZetaOS het volgende:
Star Trek 2019
[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 4 mei 2018 @ 04:18:36 #232
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178927146
Ik kijk nu voor het eerst The Next Generation. Seizoen 1 zit erop. Het valt mee omdat ik het niet zo afschuwelijk vind als ik dacht het te vinden (omdat er voor mij altijd maar 1 Star Trek bestond en dat was het enige echte Star Trek met Kirk, Spock en Scotty). Maar het valt ook weer tegen. Heb geen enkele binding met geen enkel karakter en het lijkt wel een stuk softer dan het originele Star Trek. Wordt het nog beter na seizoen 1?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 04:26:10 #233
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178927154
In het originele Star Trek werd elke getransporteerde die niet tot de vaste crew behoorde standaard doodgeschoten waarna captain Kirk met en brede glimlach op zoek ging naar een volgend avontuur. _O_ Dat mis ik wel een beetje bij The Next Generation. :{
  vrijdag 4 mei 2018 @ 04:36:40 #234
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_178927165
En dan heb je dat vervelende kutkind dat voor een of andere reden zonder opleiding de Enterprise mag besturen. Data is maar een slap aftreksel van Spock. Die helderziende is totaal overbodig. Picard mist charisma, tot nu toe, daar zou ik nog van mening over kunnen veranderen. Die first officer zou zich nog wel eens kunnen ontwikkelen, dat is mijn enige hoop.
pi_178927176
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik kijk nu voor het eerst The Next Generation. Seizoen 1 zit erop. Het valt mee omdat ik het niet zo afschuwelijk vind als ik dacht het te vinden (omdat er voor mij altijd maar 1 Star Trek bestond en dat was het enige echte Star Trek met Kirk, Spock en Scotty). Maar het valt ook weer tegen. Heb geen enkele binding met geen enkel karakter en het lijkt wel een stuk softer dan het originele Star Trek. Wordt het nog beter na seizoen 1?
Ieder seizoen wordt beter dan het seizoen ervoor. Seizoen 1 en 2 zijn relatief zwak.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:19:07 #236
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178929001
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik kijk nu voor het eerst The Next Generation. Seizoen 1 zit erop. Het valt mee omdat ik het niet zo afschuwelijk vind als ik dacht het te vinden (omdat er voor mij altijd maar 1 Star Trek bestond en dat was het enige echte Star Trek met Kirk, Spock en Scotty). Maar het valt ook weer tegen. Heb geen enkele binding met geen enkel karakter en het lijkt wel een stuk softer dan het originele Star Trek. Wordt het nog beter na seizoen 1?
siezoen 1 is juist best kut..
vanaf seizoen 2 begint het steeds beter te worden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:20:01 #237
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178929020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 04:36 schreef Braindead2000 het volgende:
En dan heb je dat vervelende kutkind dat voor een of andere reden zonder opleiding de Enterprise mag besturen. Data is maar een slap aftreksel van Spock. Die helderziende is totaal overbodig. Picard mist charisma, tot nu toe, daar zou ik nog van mening over kunnen veranderen. Die first officer zou zich nog wel eens kunnen ontwikkelen, dat is mijn enige hoop.
dat "kutkind" is juist het geniale aan de serie!
daardoor "leeft" het juist :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 mei 2018 @ 09:30:09 #238
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178929181
TNG zal zich ontpoppen tot een steengoede serie, hoewel Wesley een irritant kutkind blijft en Troi inderdaad weinig toevoegt. Picard en Data worden wel goed uitgewerkt.

Goede afleveringen in de eerste seizoenen:
1x13 Datalore,1x19 Coming of Age, 1x23 Skin of Evil, 1x25 Conspiracy, 1x26 The Neutral Zone
2x09 The Measure of a Man, 2x16 Q Who, 2x17 Samaritan Snare

En dan komt S3 met Who watches the Watchers, Sarek, Sins of the Father, het geniale Yesterday's Enterprise en natuurlijk seizoensafsluiter The Best of Both Worlds pt 1, dan heeft TNG zich eindelijk goed neergezet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:26:39 #239
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178929990
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TNG zal zich ontpoppen tot een steengoede serie, hoewel Wesley een irritant kutkind blijft en Troi inderdaad weinig toevoegt. Picard en Data worden wel goed uitgewerkt.

Goede afleveringen in de eerste seizoenen:
1x13 Datalore,1x19 Coming of Age, 1x23 Skin of Evil, 1x25 Conspiracy, 1x26 The Neutral Zone
2x09 The Measure of a Man, 2x16 Q Who, 2x17 Samaritan Snare

En dan komt S3 met Who watches the Watchers, Sarek, Sins of the Father, het geniale Yesterday's Enterprise en natuurlijk seizoensafsluiter The Best of Both Worlds pt 1, dan heeft TNG zich eindelijk goed neergezet
ik heb het altijd jammer gevonden dat wesley uit de serie ging.. ik vond het wel terecht dat yar uit de serie ging. Troi had in vergelijking tot de rest meer tijd nodig om in haar rol uit te blinken. Maar ik hield wel vaak een betweterig gevoel aan haar over.

mijn favoriete vaste personages zijn:

1. Picard
2. Data
3. Riker
4. Worf
5. Geordi
6. Wesley
7. beverly
8. Troi
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 mei 2018 @ 10:55:07 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178930443
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik heb het altijd jammer gevonden dat wesley uit de serie ging.. ik vond het wel terecht dat yar uit de serie ging. Troi had in vergelijking tot de rest meer tijd nodig om in haar rol uit te blinken. Maar ik hield wel vaak een betweterig gevoel aan haar over.

mijn favoriete vaste personages zijn:

1. Picard
2. Data
3. Riker
4. Worf
5. Geordi
6. Wesley
7. beverly
8. Troi
Niettemin is het geniaal schrijfwerk geweest mbt Yar na haar dood

TNG experimenteerde ook goed met een B-cast, want personages als Q, Ro Laren, Guinan, Barclay en in mindere mate Keiko en Miles O'Brien (die bevalling olv Worf :D) voegden heel veel toe aan de serie en waren goed uitgewerkt.

Dat werd pas echt sterk in DS9 met Rom, Nog, Weyoun, Kassidy, Eddington, Keiko, Martok, Kai Winn, Bareil en uiteraard Gul Dukat en Garak. Personages waarvan sommige beter waren dat de A-cast (Jake Sisko anyone?)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_178930997
Garak was briljant! Misschien wel mn favo DS9 personage.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:45:01 #242
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178932339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Niettemin is het geniaal schrijfwerk geweest mbt Yar na haar dood

TNG experimenteerde ook goed met een B-cast, want personages als Q, Ro Laren, Guinan, Barclay en in mindere mate Keiko en Miles O'Brien (die bevalling olv Worf :D) voegden heel veel toe aan de serie en waren goed uitgewerkt.

Dat werd pas echt sterk in DS9 met Rom, Nog, Weyoun, Kassidy, Eddington, Keiko, Martok, Kai Winn, Bareil en uiteraard Gul Dukat en Garak. Personages waarvan sommige beter waren dat de A-cast (Jake Sisko anyone?)
die jake sisko vond ik de grootste flapdrol van alle star trek acteurs tijdens de conf
achteruit zitten met een kansloze zonnenbril op "kijk mij eens belangrijk zijn"
ik vond het echt een sukkel
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:06:06 #243
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_178934292
Ik ben nu Enterprise aan het herkijken.
Destijds heb ik het heel snel aan de kant gelegd, maar ik ben er van terug aan het komen.

Ik amuseer me vooral veel met de details rond first contacts, hoewel het eind seizoen 2 wat terug loopt.. andere atmosferen, inentingen die ze nodig hebben, dagen in quarantaine.
Erger me alleen dood aan Trip......
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 mei 2018 @ 14:34:41 #244
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178934907
Enterprise was achteraf gezien best aardig inderdaad. En S3 en S4 zijn supergoed
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_178946247
Wie is jullie favoriete Star Trek arts?
pi_178947131
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 00:10 schreef polderturk het volgende:
Wie is jullie favoriete Star Trek arts?
Hologram arts met vlagen. Dr Bashir was een irritant klein kutventje waar ik nooit een klik of zo mee heb gehad.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:50:22 #247
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178947537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 00:10 schreef polderturk het volgende:
Wie is jullie favoriete Star Trek arts?
Dr. Beverly Crusher!
1 + 1 = blauw
pi_178947612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 00:10 schreef polderturk het volgende:
Wie is jullie favoriete Star Trek arts?
Bones
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 mei 2018 @ 08:23:00 #249
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_178947656
Phlox, een verademing. Heerlijk die nieuwsgierigheid
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:28:23 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178947691
3. Dr. Phlox om de humor van de man, maar minpunten voor zijn alternatieve geneeswijzen
2. Het noodhologram, om zijn zwartgalligheid, maar minpunten om zijn gejammer
1. Bones. Het origineel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178956173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:42 schreef polderturk het volgende:
Hier kan je stemmen op de beste captain-first commander paar.

https://m.imdb.com/poll/Qif6W4jMjA0/?ref_=m_tt_po
Riker en Picard natuurlijk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 6 mei 2018 @ 17:03:03 #252
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_178972301
Vorige week zaterdag ook even naar de conventie geweest, maar ik vond er niks aan. Totaal geen atmosfeer. Zo'n jaarbeursachtige hal waar met wat panels een aparte Enterprise stage was gemaakt... super gehorig, het andere (Voyager) podium zat er voortdurend doorheen te schreeuwen.

Daarna nog even gekeken bij het interview van Robert McNeill, maar dat kon me niet boeien. Saai en ongeinspireerd; ik kan me werkelijk geen enkele vraag of antwoord herinneren. Ben tegen de middag weer vertrokken.

Twee jaar geleden ben ik naar FedCon in Bonn geweest, dat was echt fantastisch. Een half hotel was afgehuurd en er waren diverse talks in allerlei aparte ruimten. Dat was echt dik voor mekaar.

@Onnoman: op FedCon komen dit jaar Jonathan Frakes en Brent Spiner.
pi_179200101
Ik heb bijna alle seizoenen van Star Trek: Enterprise gekeken. Ben nu bij In a Mirror Darkly, Part 1. Toch jammer dat deze serie na 4 seizoenen moest stoppen.
pi_179202655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik kijk nu voor het eerst The Next Generation. Seizoen 1 zit erop. Het valt mee omdat ik het niet zo afschuwelijk vind als ik dacht het te vinden (omdat er voor mij altijd maar 1 Star Trek bestond en dat was het enige echte Star Trek met Kirk, Spock en Scotty). Maar het valt ook weer tegen. Heb geen enkele binding met geen enkel karakter en het lijkt wel een stuk softer dan het originele Star Trek. Wordt het nog beter na seizoen 1?
Hoe ver ben je al met de next generation?
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:11:20 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_179203645
Gisteravond weer eens begonnen aan Voyqger :Elite Force de pc game _O_ bazengame
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 17 mei 2018 @ 01:29:54 #256
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_179211736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe ver ben je al met de next generation?
S03E04, ben nog steeds in conflict met me zelf. Vind ik het goed? Vind ik het slecht? Valt het mee? Ik weet het niet. Voor mij was het Star Trek van Kirk altijd het enige echte Star Trek. Al die latere versies zag ik als een soort heiligschennis en keek ik bewust niet. Het rare is dat de reden waarom ik het nooit wou bekijken is ook de reden dat ik het nu blijf kijken. De tussentijdse conclusie: ik begin er aan te wennen maar mis nog steeds echte karakters als Kirk, Scotty, Chekov.
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:51:55 #257
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179213753
Nog 6 afleveringen en dan heb ik Voyager voor de tweede keer “uit” :'(
De volgende wordt The Next Generation. Aangezien we toch nog wel even moeten wachten op het vervolg van Discovery...
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Public Relations / Redactie Film donderdag 17 mei 2018 @ 08:28:04 #258
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_179213981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

S03E04, ben nog steeds in conflict met me zelf. Vind ik het goed? Vind ik het slecht? Valt het mee? Ik weet het niet. Voor mij was het Star Trek van Kirk altijd het enige echte Star Trek. Al die latere versies zag ik als een soort heiligschennis en keek ik bewust niet. Het rare is dat de reden waarom ik het nooit wou bekijken is ook de reden dat ik het nu blijf kijken. De tussentijdse conclusie: ik begin er aan te wennen maar mis nog steeds echte karakters als Kirk, Scotty, Chekov.
Kijk seizoen 3 maar af :) Serie vindt zijn footing in seizoen 2 en 3 en vanaf seizoen 4 is het alleen maar genieten!
pi_179218266
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:11 schreef MMaRsu het volgende:
Gisteravond weer eens begonnen aan Voyqger :Elite Force de pc game _O_ bazengame
Ja die was erg fijn inderdaad. Moet eens kijken of ik die op mijn laptop kan krijgen op de een of andere amanier
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 17 mei 2018 @ 13:27:01 #260
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_179218511
Het is schijnbaar abandonware.. kon een rarretje van een site afhalen.. kon hem ook nergens kopen namelijk ( geen steam of gog ). Leuk dat alle crew members hun eigen stemmen hebben in cutscenes enzo. Al zien de models er zo slecht uit haha :D.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_179613067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

S03E04, ben nog steeds in conflict met me zelf. Vind ik het goed? Vind ik het slecht? Valt het mee? Ik weet het niet. Voor mij was het Star Trek van Kirk altijd het enige echte Star Trek. Al die latere versies zag ik als een soort heiligschennis en keek ik bewust niet. Het rare is dat de reden waarom ik het nooit wou bekijken is ook de reden dat ik het nu blijf kijken. De tussentijdse conclusie: ik begin er aan te wennen maar mis nog steeds echte karakters als Kirk, Scotty, Chekov.
En? Hoe ver ben je nu? Mening al bijgesteld?
pi_179613180
Ik ga de beste Star Trek TNG afleveringen opnieuw bekijken.
- Yesterday's Entreprise
- The Inner Light
- Darmok
- Best of both World's I&II
- De afsluitende aflevering

En nog een aantal anderen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 03:25:05 #263
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_179613897
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 00:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

En? Hoe ver ben je nu? Mening al bijgesteld?
S03E22, ik blijf het volgen omdat het toch Star Trek is. Het grootste gemis vind ik nog steeds aansprekende karakters.
pi_179615805
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
Het is schijnbaar abandonware.. kon een rarretje van een site afhalen.. kon hem ook nergens kopen namelijk ( geen steam of gog ). Leuk dat alle crew members hun eigen stemmen hebben in cutscenes enzo. Al zien de models er zo slecht uit haha :D.
Heb hem ook ergens gevonden en af een toe een beetje aan het spelen. Toch wel weer leuk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 11 juni 2018 @ 03:54:45 #265
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_179721585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 00:40 schreef polderturk het volgende:
Ik ga de beste Star Trek TNG afleveringen opnieuw bekijken.
- Yesterday's Entreprise
- The Inner Light
- Darmok
- Best of both World's I&II
- De afsluitende aflevering

En nog een aantal anderen.
Remember me (S04E05) vond ik wel goed. De beste die ik tot nu gezien heb.
pi_179728591
TNG, was vroeger vaste prik op de zondag avond. Beetje afsluiting van het weekend toen.
De eerste episode was ik 7 (87) en bij de laatste 14. Daarna DS9 en VOY. Enterprise niet meer gekeken. Vind het wel een beetje jammer dat ze na VOY eigenlijk alleen in het verleden blijven hangen.

Voor TNG, TOS al gezien, reruns natuurlijk. Vond Spock altijd leuk.

In 1997 nog bij een conventie geweest in Eindhoven. Daarna werd mijn trekkie gehalte wel minder.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 16:14:51 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179728779
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:05 schreef steelhead het volgende:
beetje jammer dat ze na VOY eigenlijk alleen in het verleden blijven hangen
Inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179729200
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad.
De Enterprise G en dan zien wat er is gebeurd met de Dominion zoveel jaar later, de Cardassians en/of ze hebben kunnen opbouwen. Zelfde voor de Romulans, want ik neem aan dat ontploffen van hun zon canon is. En wat is er met de Borg gebeurd, nadat Voyager Unicentre 1 heeft opgeblazen. Dat soort dingen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juni 2018 @ 09:51:23 #269
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_179740673
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:41 schreef steelhead het volgende:

[..]

De Enterprise G en dan zien wat er is gebeurd met de Dominion zoveel jaar later, de Cardassians en/of ze hebben kunnen opbouwen. Zelfde voor de Romulans, want ik neem aan dat ontploffen van hun zon canon is. En wat is er met de Borg gebeurd, nadat Voyager Unicentre 1 heeft opgeblazen. Dat soort dingen.
Ontploffen van die zon was inderdaad prime timeline, daar was Picard ook nog mee bezig. Best interessant stripverhaal, Star Trek: Countdown heet het, en slaat een brug tussen Star Trek Nemesis en Star Trek (de Kelvin timeline reboot film).
Hele verhaallijn over Picard (en de Enterprise), de Romulans, Spock en Nero

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 12-06-2018 15:49:08 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_179742443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ontploffen van die zon was inderdaad prime timeline, daar was Picard ook nog mee bezig. Best interessant stripverhaal, Star Trek: Countdown heet het, en slaat een burg tussen Star Trek Nemesis en Star Trek (de Kelvin timeline reboot film).
Hele verhaallijn over Picard (en de Enterprise), de Romulans, Spock en Nero
Ik zal het eens opzoeken. thx :D
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_179750342
De wetenschapper in s3a14 A Matter of Perspective is Hector Salamanca uit Breaking Bad voor de mensen die het nog niet opgevallen was. Vage aflevering trouwens.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_179849559
Show runners Gretchen Berg en Aaron Harberts zijn (gedwongen) opgestapt na +/- eerst 5 afleveringen seizoen 2.

https://www.hollywoodrepo(...)urtzman-take-1120416

2e showrunner wijziging voor de serie. Blijft rommelen daar aan de "top".
  maandag 18 juni 2018 @ 10:38:06 #273
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_179866876
Poeh.... eindelijk eindelijk eindelijk begonnen aan TOS.
Lastig inkomen als je van Enterprise komt en dat valt me eigenlijk een beetje tegen.

Had gehoopt dat het makkelijker ging, maar het is zo traag.

Opvallend hoe ze ook totaal niet aan een intro doen of zo, maar gewoon de karakters weg zetten.
Maar goed, ben pas halverwege aflevering 2, ik zou nog niet te veel moeten oordelen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 12:56:57 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179869319
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:59 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Show runners Gretchen Berg en Aaron Harberts zijn (gedwongen) opgestapt na +/- eerst 5 afleveringen seizoen 2.

https://www.hollywoodrepo(...)urtzman-take-1120416

2e showrunner wijziging voor de serie. Blijft rommelen daar aan de "top".
:X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 13:00:14 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179869400
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:38 schreef avotar het volgende:
Poeh.... eindelijk eindelijk eindelijk begonnen aan TOS.
Lastig inkomen als je van Enterprise komt en dat valt me eigenlijk een beetje tegen.

Had gehoopt dat het makkelijker ging, maar het is zo traag.

Opvallend hoe ze ook totaal niet aan een intro doen of zo, maar gewoon de karakters weg zetten.
Maar goed, ben pas halverwege aflevering 2, ik zou nog niet te veel moeten oordelen.
Het is een heel ander soort serie, ben begonnen met TNG -> ENT en heb TOS pas veel later gekeken toen ik die andere series niet meer in mijn hoofd had zitten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179872406
Ik had ENT nooit gezien. Ooit de eerste ep die ok was, daarna afgehaakt.

Nu bij seizoen2
Het is eig best goed :p. Heel anders dan ik in me hoofd had. Ik had vroeger ook iets tegen scott bakula, geen idee meer wat en waarom haha
ijs_beer fan!
pi_179872418
Phlox O+
ijs_beer fan!
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 16:19:20 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179872965
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:47 schreef NanKing het volgende:
iets tegen scott bakula
teveel quantum leap gekeken?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179872974
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:59 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Show runners Gretchen Berg en Aaron Harberts zijn (gedwongen) opgestapt na +/- eerst 5 afleveringen seizoen 2.

https://www.hollywoodrepo(...)urtzman-take-1120416

2e showrunner wijziging voor de serie. Blijft rommelen daar aan de "top".
Ben benieuwd welke gevolgen dit gaat hebben. Vond in het eerste seizoen al dat ze merkbaar gaandeweg een andere koers gingen varen. Zonde wel, beter laten ze de naam los en hiermee het verschil van opvatting hoe de naam hoog te houden.
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 16:22:11 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179873023
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke gevolgen dit gaat hebben. Vond in het eerste seizoen al dat ze merkbaar gaandeweg een andere koers gingen varen. Zonde wel, beter laten ze de naam los en hiermee het verschil van opvatting hoe de naam hoog te houden.
Achja bij TNG had dit soort gekonkel uiteindelijk geweldige uitwerking. Ik zie het als de serie "getting its feet"...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:16:20 #281
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_179889653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:38 schreef Salamander het volgende:
De wetenschapper in s3a14 A Matter of Perspective is Hector Salamanca uit Breaking Bad voor de mensen die het nog niet opgevallen was. Vage aflevering trouwens.
Ik zag het. Duurde ff 10 seconde maar toen wist ik wie het was.
pi_179902084
Het is wel een opvallende persoon inderdaad.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:01:17 #283
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_179903258
Hmmmmm?

https://io9.gizmodo.com/r(...)uded-in-a-1826956945

quote:
In the wake of shocking allegations against Star Trek: Discovery’s showrunners, producer Alex Kurtzman recently took over the role of showrunning the latest Trek series’ sophomore season. But according to multiple reports today, he’s just signed a new deal with CBS that could usher in multiple new Star Trek shows. Hold on to your butts...

Variety reports that Kurtzman has inked a $25 million deal with CBS as part of a five-year plan to bring more Trek shows to TV in the wake of Discovery’s success. According to the site, five series are currently in early development:

A teen-oriented series set at Starfleet Academy from Stephanie Savage and Josh Schwartz, the duo behind the recent Dynasty reboot and Marvel’s Runaways adaptation.
A limited series with a currently confidential plot.
A limited series based around the beloved character Khan, from the original Star Trek and the classic film The Wrath of Khan—something that’s been rumored for a while as being spearheaded by Wrath of Khan director Nicholas Meyer.
An animated series with another currently confidential plot.
However, The Hollywood Reporter might have details on at least one of those mysterious limited series. The trade reports that one show in Kurtzman’s new deal could bring back one of Trek’s most beloved characters: Sir Patrick Stewart’s Captain Jean-Luc Picard. According to THR, both Kurtzman and producer Akiva Goldsman (who departed Discovery after its first season) are attached to the series, which would be lead by Stewart reprising his role as Picard.

Although a new post on the official Star Trek website has confirmed that a new deal has been signed for Kurtzman to “extend the Star Trek franchise for television, developing new series, mini-series and other content opportunities, including animation,” it doesn’t mention any of the above details about what those series may entail. We’ve reached out to CBS for a comment regarding the rumors surrounding Kurtzman’s new deal—we’ll update this post if we hear more.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:27:12 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_179904103
kurtzman :r
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_179905142
quote:
Het wordt weer helemaal uitgemolken.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 23:02:13 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179909026
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het wordt weer helemaal uitgemolken.
als dat allemaal waar blijkt idd wel zeg, wat is er mis met gewoon één goede serie....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179909220
Spin off met Patrick Stewart (als het waar is) :D Please god, make it so!
Please god, don't rek it!
pi_179910285
quote:
A teen-oriented series set at Starfleet Academy from Stephanie Savage and Josh Schwartz, the duo behind the recent Dynasty reboot and Marvel’s Runaways adaptation.
pi_179912617
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:35 #290
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_179915198
5 nieuwe series. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_180633396
*O* *O* *O*
pi_180638663
Lijkt een matige verhaallijn, maar vooruit. Open minded.
pi_180641847
Ik ben redelijk positief over deze trailer en daarmee over het komende seizoen. Maar wel een slag om de arm :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_180642124
Ze zouden minimaal 20 afleveringen moeten maken het volgende seizoen.
  zondag 22 juli 2018 @ 09:31:50 #296
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180647041
In ieder geval geen totaal mislukte Klingons. :)
Zin in!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 22 juli 2018 @ 10:08:23 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180647539
Hoop dat de special effects niet belangrijker worden dan het verhaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 11:20:26 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180648688
Ik vind dit een toffe trailer. Ik ben benieuwd hoe ze 'geloof' hier in weven, dat kan nogal eens cheesy worden (zoals met die prophet in ds9) maar ik heb goede hoop. Leuk om te zien dat pike de kaptain wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180651000
Star Trek: Discovery krijgt een miniserie genaamd Star Trek: Short Treks. Tijdens Comic-Con is San Diego maakte co-creator en uitvoerend producent Alex Kurtzman bekend dat we nog in de herfst een vierdelige miniserie kunnen verwachten. Ook werd meer duidelijk over het tweede seizoen van Star Trek: Discovery.

Star Trek: Short Treks
De makers van Star Trek: Discovery zijn aan de slag gegaan met een vierdelige miniserie genaamd Star Trek: Short Treks. De miniserie wordt op maandelijkse basis voorzien van een nieuwe aflevering en zijn als eerst te bekijken bij CBS All Access. De afleveringen duren zo’n tien tot vijftien minuten en geven een diepere kijk op de personages en de thema’s die worden behandeld in Star Trek: Discovery.

Zo nemen we bijvoorbeeld een duik in het achtergrondverhaal van Saru (Doug Jones) en Tilly (Mary Wiseman). Of deze afleveringen ook één dag na de release in de Verengide Staten op Netflix verschijnen, is uiteraard nog even afwachten. Bij de afleveringen van Star Trek: Discovery is dat in ieder geval wel zo.

https://www.netflix-neder(...)genaamd-short-treks/
Be curious, not judgmental
  zondag 22 juli 2018 @ 14:04:58 #300
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180651366
Ik ben het een beetje kwijt maar was het niet pike die als een z9mbie in een soort rolstoel terecht kwam?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:05:19 #301
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180651372
En dicht.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')