abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2018 @ 00:13:43 #276
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179293918
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:18 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik heb een bonzai boompje. Helaas heb ik hem de laatste jaren geen water gegeven. Er zitten ook geen blaadjes meer aan. Is er een manier om te zien of ie nog leeft? En wat kan ik doen om hem weer blaadjes te laten groeien? Of is het gewoon einde oefening?
Die is al lang dood. Een boompje in een pot kan na 24 uur zonder water al dood zijn. Laat staan jaren. Potje op marktplaats zetten en de rest in de kachel of op de composthoop. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179296851
Ik heb een bonsai-boompje van Ikea. Die heb ik gisteren water gegeven. En nou zit m'n kamer helemaal vol met baby-muggen of zoiets. Kan dat met elkaar te maken hebben? Ligt het misschien aan die rare Ikea-pot met een dubbele bodem waar altijd water in blijft staan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 09:16:44 ]
pi_179297492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:16 schreef Igen het volgende:
Ik heb een bonsai-boompje van Ikea. Die heb ik gisteren water gegeven. En nou zit m'n kamer helemaal vol met baby-muggen of zoiets. Kan dat met elkaar te maken hebben? Ligt het misschien aan die rare Ikea-pot met een dubbele bodem waar altijd water in blijft staan?
Soort van fruitvliegjes rondom je plant? Dat zijn rouwvliegjes, die hun eitjes in de aarde leggen en de larven eten de wortels aan. Ik heb ze ook (vliegen iedere keer als ik water geef op). Mijn planten werken vooralsnog, maar ze kunnen schade aanrichten aan de wortels. De vliegjes kunnen je vangen met rode wijnazijn, maar in dat stadium zijn ze alleen nog maar irritant, niet meer schadelijk.
pi_179298505
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:05 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Soort van fruitvliegjes rondom je plant? Dat zijn rouwvliegjes, die hun eitjes in de aarde leggen en de larven eten de wortels aan. Ik heb ze ook (vliegen iedere keer als ik water geef op). Mijn planten werken vooralsnog, maar ze kunnen schade aanrichten aan de wortels. De vliegjes kunnen je vangen met rode wijnazijn, maar in dat stadium zijn ze alleen nog maar irritant, niet meer schadelijk.
Die vliegjes heb ik ook gehad ja (en moest daardoor een wortel amputeren), maar dit is iets anders. Het ziet er echt uit als een mug, maar dan kleiner en groen. En het zijn er heel veel in één keer. :?
pi_179314768
Net voor de derde keer een Dischidia nummularia gekocht. Drie keer is scheepsrecht, nu komt het goed. Hoop ik, vind hem zoooooo mooi.
pi_179328475
Nvm. :)

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2018 21:03:52 ]
pi_179328573
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:50 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe je een citrusvruchtje best kunt laten opgroeien tot een boompje?
Peuter de zaadjes eruit, was deze onder stromend water om restjes pulp te verwijderen en plant ze in wat goed drainerende grond. En dan moet je enkele decennia wachten totdat je een boom hebt.

Ik weet dat geduld je sterkste punt is. :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179328919
Maar even zonder dollen, ik heb wel eens een grapefruitzaadje laten ontkiemen. Het wordt een prachtig plantje, met prachtig, glanzend, donkergroen blad... maar dat heeft een ficus ook.

Als het je om het fruit te doen is, is het meestal verstandiger om gewoon een plant te kopen. Die zijn geënt op een sterke onderstam, zodat je een sterke plant hebt die goed produceert, relatief ziektebestendig is en met twee jaar al vruchten draagt (of direct, als je wat meer geld besteedt)

Als je uit zaad kweekt, duurt het zeker vijf jaar voordat je de eerste vruchten kan plukken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179333428
Staat een mega Monstera op mp.. Maar kan 'm hier niet krijgen denk ik, zonder auto. En m'n vriend krijgt een hartaanval maar vooral dat geen auto is lastig :+
pi_179333704
Ik wist helemaal niet dat er een levendige handel was in' 2e hands' plantjes :D
pi_179333766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Peuter de zaadjes eruit, was deze onder stromend water om restjes pulp te verwijderen en plant ze in wat goed drainerende grond. En dan moet je enkele decennia wachten totdat je een boom hebt.

Ik weet dat geduld je sterkste punt is. :*
Onze twee zoete citroen (limu shirin) boompjes gaan nu hun 3e jaar in, en nu +- 1.20-1.50m hoog..

Gaat best snel eerlijk gezegd ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_179334214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Onze twee zoete citroen (limu shirin) boompjes gaan nu hun 3e jaar in, en nu +- 1.20-1.50m hoog..

Gaat best snel eerlijk gezegd ;)
het duurt echt wel even voordat je sprietje een "boom" zonder "pje" of "struik" zonder "je" genoemd mag worden :D
pi_179334540
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er een levendige handel was in' 2e hands' plantjes :D
Jaaa grote volwassenen planten zijn vaak heel duur
pi_179344591
Oeps ik quotte per ongeluk. Nvm. :)

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2018 21:04:13 ]
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:44:01 #290
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179346314
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:16 schreef Igen het volgende:
Potgrond kopen, zand kopen, potgrond zeven alle kleine deeltjes die overblijven mengen met 1/3 zand en dan je boompje uit zn pot halen, alle aarde er uit spoelen in een emmer met water, evt met een sate stokje tussen de wortels porren om het los te krijgen en als alles er dan af is opnieuw planten in je mengsel van 2/3e gezeefde potgrond en 1/3e zand.

Suc6! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179394181
Even een lijstje gemaakt van al m'n kamerplanten. Hoop dat ik alles heb. En van sommige de echte namen en sommige spreektaal namen dus die moet ik maar eens opzoeken. Leuk klusje om in m'n vakantie een lijst te maken met verzorging enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179395922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 07:21 schreef Koettie het volgende:
Even een lijstje gemaakt van al m'n kamerplanten. Hoop dat ik alles heb. En van sommige de echte namen en sommige spreektaal namen dus die moet ik maar eens opzoeken. Leuk klusje om in m'n vakantie een lijst te maken met verzorging enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw mooie lijst O+ Maar wel slim om idd ook de verzorging erbij te zetten. Alhoewel dat niet altijd klopt met wat op het kaartje staat. Die Tillandsia van mij zou 1x in de week water moeten, maar ook altijd water in de kroon moeten hebben staan. Nu met dit warme weer moet ik hem echt wel 2-3 keer in de week wat geven. In mijn Anthurium zitten allemaal nieuwe knoppen, dus die gaat ook lekker O+

Gek is dat he, nou heb ik een paar planten in huis sindskort en nu wil ik er alleen maar meer :+
En omdat mn huis verder ook nog vrij kaal is zie ik nou overal dingen (bakkerskasten, bijzettafels) die me leuk lijken om vol planten te zetten haha. Maar eens kijken wat ik nu kan met mn vakantiegeld :D (ga toch niet op vakantie)

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 26-05-2018 10:46:42 ]
pi_179397036
Mijn huis staat vol en ik wil alsnog overal planten zetten. :+ Ben begonnen met tegen de muren op gaan. Vriend z'n eis is dat hij overal normaal moet kunnen lopen verder vindt ie het wel leuk. Dus de volgende giga Monstera die ik zie ga ik halen om tegen de muur op te binden. <3
pi_179397160
Ik ben nu ook begonnen met gewoon planten op de grond voor het tv-meubel neer te zetten. Heb eergisteren een monstera obliqua (sp?) gekocht. Het is nu nog een snoezig klein plantje, maar het heet niet voor niets monstera natuurlijk :') Ze hadden ook weer zulke leuke potten bij het tuincentrum, m'n berging staat vol met bloempotten.
Tap tap tap
pi_179397174
En dan die talloze pannenkoekpups niet te vergeten. De eerste paar stekjes vond ik leuk, nu ben ik ze beu.
Tap tap tap
pi_179397249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:57 schreef Koettie het volgende:
Mijn huis staat vol en ik wil alsnog overal planten zetten. :+ Ben begonnen met tegen de muren op gaan. Vriend z'n eis is dat hij overal normaal moet kunnen lopen verder vindt ie het wel leuk. Dus de volgende giga Monstera die ik zie ga ik halen om tegen de muur op te binden. <3
hou je een beetje rekening met het vochtgehalte van de lucht? Allemaal leuk en aardig zo'n groene kamer, totdat het behang van de muren valt en de schimmel welig tiert :D
pi_179397980
Vannacht werd ik wakker met mijn telefoon in mijn hand en een wazig beeld van een Paypal scherm. Vanmorgen blijkt dat ik kennelijk een Euphorbia Leuconeura heb besteld. Ik ben ziek. Hoe dan ook, ik noem hem lekker Leukereuna.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 13:05:49 ]
pi_179398454
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:04 schreef Stratotanker het volgende:
Vannacht werd ik wakker met mijn telefoon in mijn hand en een wazig beeld van een Paypal scherm. Vanmorgen blijkt dat ik kennelijk een Euphorbia Leuconeura heb besteld. Ik ben ziek. Hoe dan ook, ik noem hem lekker Leukereuna.

[ afbeelding ]
O+ Wat een schatje!
pi_179398467
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:07 schreef CherryLips het volgende:
En dan die talloze pannenkoekpups niet te vergeten. De eerste paar stekjes vond ik leuk, nu ben ik ze beu.
Idem. Ik heb nu 1 plant met vijf pups eromheen en nu groeit er een zesde. Ik laat ze lekker zitten. Vind mijn pannekoekski's nog wel een fantastische plant. Nu de bladeren echt groter worden en hij mooi rond en vol is, is het echt een genot om naar te kijken.
pi_179398484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:04 schreef Stratotanker het volgende:

[ afbeelding ]
Die is cute zeg! O+

Ik kon me net niet inhouden na het boodschappen doen ( tegenover supermarkt zit vrij grote bloemist met ook veel planten) en toch weer een paar plantjes en (nu bloeiende) cactussen gehaald O+
Maar nu het weekend weg, dus post volgende week wel foto's ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 26-05-2018 13:40:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')