Die is al lang dood. Een boompje in een pot kan na 24 uur zonder water al dood zijn. Laat staan jaren. Potje op marktplaats zetten en de rest in de kachel of op de composthoop.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:18 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik heb een bonzai boompje. Helaas heb ik hem de laatste jaren geen water gegeven. Er zitten ook geen blaadjes meer aan. Is er een manier om te zien of ie nog leeft? En wat kan ik doen om hem weer blaadjes te laten groeien? Of is het gewoon einde oefening?
Soort van fruitvliegjes rondom je plant? Dat zijn rouwvliegjes, die hun eitjes in de aarde leggen en de larven eten de wortels aan. Ik heb ze ook (vliegen iedere keer als ik water geef op). Mijn planten werken vooralsnog, maar ze kunnen schade aanrichten aan de wortels. De vliegjes kunnen je vangen met rode wijnazijn, maar in dat stadium zijn ze alleen nog maar irritant, niet meer schadelijk.quote:Op maandag 21 mei 2018 09:16 schreef Igen het volgende:
Ik heb een bonsai-boompje van Ikea. Die heb ik gisteren water gegeven. En nou zit m'n kamer helemaal vol met baby-muggen of zoiets. Kan dat met elkaar te maken hebben? Ligt het misschien aan die rare Ikea-pot met een dubbele bodem waar altijd water in blijft staan?
Die vliegjes heb ik ook gehad ja (en moest daardoor een wortel amputeren), maar dit is iets anders. Het ziet er echt uit als een mug, maar dan kleiner en groen. En het zijn er heel veel in één keer.quote:Op maandag 21 mei 2018 10:05 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Soort van fruitvliegjes rondom je plant? Dat zijn rouwvliegjes, die hun eitjes in de aarde leggen en de larven eten de wortels aan. Ik heb ze ook (vliegen iedere keer als ik water geef op). Mijn planten werken vooralsnog, maar ze kunnen schade aanrichten aan de wortels. De vliegjes kunnen je vangen met rode wijnazijn, maar in dat stadium zijn ze alleen nog maar irritant, niet meer schadelijk.
Peuter de zaadjes eruit, was deze onder stromend water om restjes pulp te verwijderen en plant ze in wat goed drainerende grond. En dan moet je enkele decennia wachten totdat je een boom hebt.quote:Op zondag 20 mei 2018 16:50 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe je een citrusvruchtje best kunt laten opgroeien tot een boompje?
Onze twee zoete citroen (limu shirin) boompjes gaan nu hun 3e jaar in, en nu +- 1.20-1.50m hoog..quote:Op dinsdag 22 mei 2018 21:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Peuter de zaadjes eruit, was deze onder stromend water om restjes pulp te verwijderen en plant ze in wat goed drainerende grond. En dan moet je enkele decennia wachten totdat je een boom hebt.
Ik weet dat geduld je sterkste punt is.
het duurt echt wel even voordat je sprietje een "boom" zonder "pje" of "struik" zonder "je" genoemd mag wordenquote:Op woensdag 23 mei 2018 09:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Onze twee zoete citroen (limu shirin) boompjes gaan nu hun 3e jaar in, en nu +- 1.20-1.50m hoog..
Gaat best snel eerlijk gezegd
Jaaa grote volwassenen planten zijn vaak heel duurquote:Op woensdag 23 mei 2018 09:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er een levendige handel was in' 2e hands' plantjes
Potgrond kopen, zand kopen, potgrond zeven alle kleine deeltjes die overblijven mengen met 1/3 zand en dan je boompje uit zn pot halen, alle aarde er uit spoelen in een emmer met water, evt met een sate stokje tussen de wortels porren om het los te krijgen en als alles er dan af is opnieuw planten in je mengsel van 2/3e gezeefde potgrond en 1/3e zand.quote:Op maandag 21 mei 2018 09:16 schreef Igen het volgende:
Ik heb een bonsai-boompje van Ikea. Die heb ik gisteren water gegeven. En nou zit m'n kamer helemaal vol met baby-muggen of zoiets. Kan dat met elkaar te maken hebben? Ligt het misschien aan die rare Ikea-pot met een dubbele bodem waar altijd water in blijft staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 mei 2018 07:21 schreef Koettie het volgende:
Even een lijstje gemaakt van al m'n kamerplanten. Hoop dat ik alles heb. En van sommige de echte namen en sommige spreektaal namen dus die moet ik maar eens opzoeken. Leuk klusje om in m'n vakantie een lijst te maken met verzorging enzo.Wauw mooie lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wel slim om idd ook de verzorging erbij te zetten. Alhoewel dat niet altijd klopt met wat op het kaartje staat. Die Tillandsia van mij zou 1x in de week water moeten, maar ook altijd water in de kroon moeten hebben staan. Nu met dit warme weer moet ik hem echt wel 2-3 keer in de week wat geven. In mijn Anthurium zitten allemaal nieuwe knoppen, dus die gaat ook lekker
Gek is dat he, nou heb ik een paar planten in huis sindskort en nu wil ik er alleen maar meer
En omdat mn huis verder ook nog vrij kaal is zie ik nou overal dingen (bakkerskasten, bijzettafels) die me leuk lijken om vol planten te zetten haha. Maar eens kijken wat ik nu kan met mn vakantiegeld(ga toch niet op vakantie)
[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 26-05-2018 10:46:42 ]
hou je een beetje rekening met het vochtgehalte van de lucht? Allemaal leuk en aardig zo'n groene kamer, totdat het behang van de muren valt en de schimmel welig tiertquote:Op zaterdag 26 mei 2018 11:57 schreef Koettie het volgende:
Mijn huis staat vol en ik wil alsnog overal planten zetten.Ben begonnen met tegen de muren op gaan. Vriend z'n eis is dat hij overal normaal moet kunnen lopen verder vindt ie het wel leuk. Dus de volgende giga Monstera die ik zie ga ik halen om tegen de muur op te binden. <3
quote:Op zaterdag 26 mei 2018 13:04 schreef Stratotanker het volgende:
Vannacht werd ik wakker met mijn telefoon in mijn hand en een wazig beeld van een Paypal scherm. Vanmorgen blijkt dat ik kennelijk een Euphorbia Leuconeura heb besteld. Ik ben ziek. Hoe dan ook, ik noem hem lekker Leukereuna.
[ afbeelding ]
Idem. Ik heb nu 1 plant met vijf pups eromheen en nu groeit er een zesde. Ik laat ze lekker zitten. Vind mijn pannekoekski's nog wel een fantastische plant. Nu de bladeren echt groter worden en hij mooi rond en vol is, is het echt een genot om naar te kijken.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 12:07 schreef CherryLips het volgende:
En dan die talloze pannenkoekpups niet te vergeten. De eerste paar stekjes vond ik leuk, nu ben ik ze beu.
Die is cute zeg!quote:Op zaterdag 26 mei 2018 13:04 schreef Stratotanker het volgende:
Vannacht werd ik wakker met mijn telefoon in mijn hand en een wazig beeld van een Paypal scherm. Vanmorgen blijkt dat ik kennelijk een Euphorbia Leuconeura heb besteld. Ik ben ziek. Hoe dan ook, ik noem hem lekker Leukereuna.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |