abonnement Unibet Coolblue
pi_177321809
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

De Zweden verlaten zelf opeens in grote getale hun land. En terecht.

https://www.thelocal.se/2(...)er-are-moving-abroad
Maar wat heeft dat te maken met of het ingrijpen in het middenoosten een goed idee was of niet?
pi_177321878
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 04:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als de uitleg ingewikkelder wordt dan heel simpel, dan haakt de gemiddelde Nederlander af.
Als je vanaf het begin zegt dat het heel simpel is, geloven mensen de nuance niet meer. Dan duurt het 10 jaar, en dan moet men het eerst vergeten, en dan wordt er geconstateerd: oh hij had geen massavernietigingswapens en we hebben het land niet geholpen.
pi_177321957
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 04:44 schreef Beathoven het volgende:

Dus de Joden die uit Nederland gevlucht zijn naar de VS hadden er nooit mogen blijven wonen?

[..]

Wie of wat houdt je tegen om te vertrekken?

[..]

Nederland is een heel rijk land en zolang men t kan veroorloven om PVV criminelen van een salaris te voorzien, superbonussen te geven aan topmanagers en meer managers in de lagen te wrikken kan men ook mensen met minimale support voorzien tot ze terug kunnen. Ze krijgen van dat budget een beetje zakgeld dat alweer terug wordt gepompt in de lokale economie.
Met dat beleid wel ja. Na WOII konden ze best terug overigens. Ik zie het probleem niet.

Lol. Iemand begrijpt democratie niet.

Lol. Iemand begrijpt het kapitalisme niet.
pi_177323070
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja en groepsverkrachtingen tellen ook als aparte gevallen. Dan vraag ik me echter wel af hoe groot dat aandeel groepsverkrachtingen is. Komt dat zo vaak voor dat het de cijfers beïnvloed? En je gaat mij ook niet wijsmaken dat het vaak voorkomt dat iemands bekenden een groepsverkrachting uitvoeren.

Als je voor die juridische factoren corrigeert, vraag ik me af wat er overblijft. Is dat weleens gedaan?
Ik geloof niet dat dat specifiek gedaan is, maar dat is ook vrijwel niet te doen. Een serieverkrachting als losse gevallen opvoeren is nog iets dat je in theorie nog vrij eenvoudig zou kunnen corrigeren als de registratie afdoende is, maar zaken als verschillende classificaties omtrent wat wel en wat niet als verkrachting wordt geclassificeerd, aangiftebereidheid per land en ga zo maar door zijn een stuk lastiger om voor te corrigeren.
Het is ook niet verwonderlijk dat veel landen waar een aangifte van verkrachting niet of nauwelijks serieus wordt genomen of slachtoffers er zelfs voor gestraft worden een relatief laag verkrachtingscijfer hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177324570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat specifiek gedaan is, maar dat is ook vrijwel niet te doen. Een serieverkrachting als losse gevallen opvoeren is nog iets dat je in theorie nog vrij eenvoudig zou kunnen corrigeren als de registratie afdoende is, maar zaken als verschillende classificaties omtrent wat wel en wat niet als verkrachting wordt geclassificeerd, aangiftebereidheid per land en ga zo maar door zijn een stuk lastiger om voor te corrigeren.
Het is ook niet verwonderlijk dat veel landen waar een aangifte van verkrachting niet of nauwelijks serieus wordt genomen of slachtoffers er zelfs voor gestraft worden een relatief laag verkrachtingscijfer hebben.
Dat klopt. Maar ik zie dat twee groepen lopen te roeptoeteren: "Zweden heeft hogere verkrachtingscijfers"; "ja maar dat komt door het system van registreren".

Ik ben wel benieuwd, hoe zit het nou echt. Vergelijk die registraties eens.
pi_177324818
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik zie dat twee groepen lopen te roeptoeteren: "Zweden heeft hogere verkrachtingscijfers"; "ja maar dat komt door het system van registreren".

Ik ben wel benieuwd, hoe zit het nou echt. Vergelijk die registraties eens.
Het hele punt is nu juist dat het vergeleken wordt, terwijl dat niet zonder meer kan.
De voornaamste obsessie met het Zweedse verkrachtingscijfer komt uit de hoek van mensen die een obsessie hebben met de recente migrantengolf. Dan is het ook interessant om te kijken naar de ontwikkeling in de tijd. Tenzij je namelijk meetmethoden wijst geeft dat wel redelijk vergelijkingsmateriaal. En dan zie je dat er weinig beweging zit in de cijfers in de grote steden, zoals ook bijvoorbeeld de BBC aanhaalde. Over 2017 lagen de cijfers iets hoger, maar het idee dat Zweden geteisterd wordt door groepen migranten die verkrachtend door de straten gaan is wat overdreven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177325145
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je vanaf het begin zegt dat het heel simpel is, geloven mensen de nuance niet meer. Dan duurt het 10 jaar, en dan moet men het eerst vergeten, en dan wordt er geconstateerd: oh hij had geen massavernietigingswapens en we hebben het land niet geholpen.
Mijn reactie was op de OP.

In de mond van de burger is het 'oorlog is afgelopen, dus stuur maar terug'. Beetje als een voetbalwedstrijd. In het echt is het allemaal niet zo simpel. De oorlog is daar nog lang niet afgelopen en ook na een oorlog kunnen er best situaties zijn dat bepaalde mensen gewoon niet terug kunnen.

Als het aan de gemiddelde Nederlander ligt dan hoeft niets per geval bekeken te worden, behalve als men zelf persoonlijk onrecht wordt aangedaan, zelfs op microschaal. Want dan moet alles ineens wel individueel worden bekeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')