abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:25:04 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176924940
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176924988
C wil overdag ook nog niet echt in haar wiegje boven slapen, in het begin wel maar de laatste weken wil ze er echt niet slapen, gisteren ook weer geprobeerd maar dan raakt ze echt over haar toeren ;( . Ze wil gewoon lekker bij mij in de buurt zijn denk ik en ze is ook nog maar zo klein, het komt hopelijk vanzelf goed :Y Ze begint ook steeds meer te lachen en te communiceren, echt genieten O+ Ze wordt elke dag nog liever en leuker O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176925171
Hier is de eerste blauwe plek een feit. Hij liep achter z'n loopkar (baby-rollator :') ) , pleurt omver, precies met z'n wenkbrauw tegen de voederton van de katten. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:40:33 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_176925193
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:39 schreef Messina het volgende:
Hier is de eerste blauwe plek een feit. Hij liep achter z'n loopkar (baby-rollator :') ) , pleurt omver, precies met z'n wenkbrauw tegen de voederton van de katten. ;(
loopt de jouwe al achter zn loopkar? :o
disclaimer
pi_176925223
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

loopt de jouwe al achter zn loopkar? :o
Ja. }:| ;(
Ben er niet heel blij mee, maar er is geen stoppen aan.
Hij kan beter stappen dan vallen. -O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176925328
Fleur, zoals al werd gezegd, ukkies van een paar weken oud missen voorlopig nog de vermogens om ergens aan te wennen, zoals wiegje = slaapplek.
De eerste twee weken sliep O. als een roos in het mozeswiegje in de woonkamer (zelfde wiegje als 's nachts naast ons bed staat: we verslepen 'm elke ochtend en avond) maar sinds vorige week wordt -ie daarin elk kwartier wakker en slaapt -ie nu vooral urenlang diep door op mij. Gelukkig vindt -ie het sinds een paar dagen ook eindelijk prima als daar dan nog een draagzak omheen zit, dus ik heb sinds deze week weer wat vaker mijn handen vrij. :)

Met zo'n heel jong guppie dat nog niks kan onthouden en de cognitieve handvatten mist om specifiek gedrag aan te leren maak ik me over dat slapen helemaal niet druk. Wat werkt, werkt en als dat momenteel overdag acht uur lang in draagzak is dan verbrand ik daarmee maar gewoon lekker wat extra calorieën. :7

In het ledikant gooi ik 'm denk ik pas wanneer -ie niet meer in het wiegje past. Met hoe idioot veel spek O. via mijn tieten vergaart schat ik in dat dat volgende week zaterdag is. :') O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:58:32 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176925511
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:48 schreef minilot het volgende:
Met hoe idioot veel spek O. via mijn tieten vergaart schat ik in dat dat volgende week zaterdag is. :') O+
Haha!

Oi Messina. Maar anderzijds: de mijne heeft al wel eens een blauwe plek gehad omdat ik 'm tegen de muur aanstootte...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176925708
Even een file update, 200km van de eindbestemming :')
V krijgt nu toch echt zijn eerste tandje, wit puntje in zicht!
pi_176925917
Jullie zeggen wel dat je baby’s niets zou kunnen ‘leren’ maar ze leren wel snel hoe ze moeten drinken, wie pap en mam is, hun omgeving is bekend voor ze en ik denk ook de routines die je met hen doet.
Nee, je kan niets afdwingen maar als je je baby elke dag in haar bedje legt, went ze toch op ene duur aan die plek?
Tuurlijk, ze zien nog niet echt maar ruiken wel weer.
pi_176926213
Drinken is meer een reflex.
En ja baby's leren natuurlijk wel. Anders zouden ze nooit kunnen rollen, kruipen, lopen, praten etc.

Je kunt je baby wel elke dag in bed leggen, maar dat geeft geen garantie op de toekomst. Ik heb Lou als baby elke dag elk slaapje in haar bed gelegd de eerste maanden. Uiteindelijk zat ik dan even later met een oververmoeide baby en mijn frustratielevel op max. Ze heeft nooit aan een ledikant of wiegje kunnen wennen, ook al stond die naast het bed en kon ze me gewoon horen/ruiken/zien
pi_176926794
Laten we er waarbenikaanbegonnenwoensnacht van maken. ;)

Bij ons vliegen de dagen ook voorbij. Het helpt ook niet dat mijn dag tegenwoordig pas start na negen uur en eindigt om zeven uur ’s avonds. Zulke tijden had ik tijdens de zwangerschap niet eens.

LaBelleFleur ons kleintje sliep de eerste week alleen in de wieg en wagen. Het veranderde toen hij zelf bij me kon drinken vrijwel gelijk naar op mij en toen hij groot genoeg was in de draagzak. ’s Nachts slaapt hij meestal in het ledikant naast ons bed, behalve als hij onrustig is dan slaapt hij naast/op mij. Volg vooral wat je baby wil, dan heb je het een stuk makkelijker. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176927144
Flav, fijne vakantie!

Hier slaapt S. wel altijd in zijn eigen bedje. Alleen de eerste weken ook wel eens in zijn box en veel op ons. In zijn eigen bedje slaapt ie toch het beste merken wij.

Vind het momenteel een beetje zwaar allemaal, komt vooral omdat ik ziek ben, dus kan ook beredeneren dat het weer voorbij gaat, maar krijg er wel even wat minder geduld door :{
Sta af en toe te wiebelen op mijn benen, ben nog meer afgevallen (manlief vindt me nu echt mager :{ ), tegelijkertijd wel en geen trek in eten :? , maar dan vooral trash eten waar ik trek in heb, dus gister veel friet gegeten.
Nu heb ik trek in pannenkoeken met veel kaas :? Manlief gaat geloof ik toch voor iets gezonds zorgen.

But this too shall pass 8-)
pi_176929260
herkenbaar op dit moment tolstoi. ik vond het afvallen heel langzaam gaan ondanks bv ed. Sinds januari gaat het enorm snel en zit ik op startgewicht. Ik ben erg moe, ondanks prima nachten. Voel me ook wat wiebelig op de benen en heel veel honger en moet dan ook echt eten (bijna continu). Ik wijt het even aan borstvoeding / veel werken en ongesteld zijn. Wat ik eraan kan doen weet ik ook even niet.

Flav geniet van je vakantie!

Morgen gaan we dan eindelijk zwemmen, waar ik al heel lang zin in heb. Ben erg benieuwd wat N ervan vindt!
pi_176930408
Als je te mager bent zou ik voor pannenkoeken met kaas (en spek en stroop :9) gaan EN iets gezonds.

Afvallen moet ik hier m'n best voor doen. Ben er 20 can de zwangerschap kwijt, maar moet er nog minstens 12 en liever daarna nog 8 kwijt. Gaat voor geen meter op het moment, eet alles wat los en vast zit. Ben verder zo chagrijnig als maar zijn kan en zie alles bijzonder neerslachtig in. Moet dus denk ik ongesteld worden.
Iemand anders ervaring met na 8 weken ongesteld worden ondanks volledige borstvoeding? Vorige keer was het ook al met 11 weken raak.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176931656
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:51 schreef Krisvc het volgende:
Als je te mager bent zou ik voor pannenkoeken met kaas (en spek en stroop :9) gaan EN iets gezonds.

Afvallen moet ik hier m'n best voor doen. Ben er 20 can de zwangerschap kwijt, maar moet er nog minstens 12 en liever daarna nog 8 kwijt. Gaat voor geen meter op het moment, eet alles wat los en vast zit. Ben verder zo chagrijnig als maar zijn kan en zie alles bijzonder neerslachtig in. Moet dus denk ik ongesteld worden.
Iemand anders ervaring met na 8 weken ongesteld worden ondanks volledige borstvoeding? Vorige keer was het ook al met 11 weken raak.
Breng me nou niet op ideeën met pannenkoeken met kaas, spek en stroop :Y) :9 :Y) :9
Net een ontzettend gezonde pasta met veel groentes gegeten. Kan er dus weer een uurtje tegenaan :+

Zit nu bijna 6 kilo onder mijn startgewicht... die al niet super hoog was. Ik eet zoveel ik kan, maar het lijkt af en toe of er niet tegenop te eten valt.

Ik ben nog steeds niet ongesteld, 7 maanden na de bevalling. Erg fijn, maar vrees ook het moment dat de dijken gaan breken hier.
Maar misschien rol ik gezien mijn leeftijd wel meteen de overgang in, ben ik meteen van die ellende af :+ :+
pi_176931871
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176931918
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:08 schreef Nolita het volgende:
herkenbaar op dit moment tolstoi. ik vond het afvallen heel langzaam gaan ondanks bv ed. Sinds januari gaat het enorm snel en zit ik op startgewicht. Ik ben erg moe, ondanks prima nachten. Voel me ook wat wiebelig op de benen en heel veel honger en moet dan ook echt eten (bijna continu). Ik wijt het even aan borstvoeding / veel werken en ongesteld zijn. Wat ik eraan kan doen weet ik ook even niet.

Flav geniet van je vakantie!

Morgen gaan we dan eindelijk zwemmen, waar ik al heel lang zin in heb. Ben erg benieuwd wat N ervan vindt!
Vervelend hè?!

Wel leuk dat jullie gaan zwemmen. Ben benieuwd hoe N. het gaat vinden O+
Ik wil onderhand ook wel eens een poging gaan wagen, maar eerst iedereen goed uitzieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 03-02-2018 18:50:58 ]
pi_176932745
Ik kan ook maar met moeite op gewicht blijven. In de kraamweek kon ik nijn ribben voelen, dat kon ik voor de zwangerschap niet eens. Vooralsnog is het wel gelukt het afvallen wat te stoppen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flens heeft een dramadag. Enorme moeite met poepen en dus is hij huilerig en kon niet in slaap komen. Ik vrees voor het moment dat hij wakker wordt en we weer opnieuw moeten beginnen. Maar voor nu ligt hij in zijn vertrouwde holletje in mijn arm te slapen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176938024
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:51 schreef Krisvc het volgende:

Afvallen moet ik hier m'n best voor doen. Ben er 20 can de zwangerschap kwijt, maar moet er nog minstens 12 en liever daarna nog 8 kwijt. Gaat voor geen meter op het moment, eet alles wat los en vast zit. Ben verder zo chagrijnig als maar zijn kan en zie alles bijzonder neerslachtig in. Moet dus denk ik ongesteld worden.
Iemand anders ervaring met na 8 weken ongesteld worden ondanks volledige borstvoeding? Vorige keer was het ook al met 11 weken raak.
jahoor, hier na 10 weken alweer ongesteld ondanks volledige borstvoeding. Dat vond ik wel erg jammer, aan de andere kant wel een goed teken dat mijn lichaam zich toen al goed genoeg voelde om de cyclus weer op gang te brengen (alles positief bekijken hè :P )
pi_176942072
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:58 schreef TolstoiFan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud ben je? Ik kreeg de oudste op mijn 38e en Y op mijn 41e. Bij de laatste zwangerschap was ik wel extra nerveus over miskraam en afwijkingen. Na je 40e worden de statistieken behoorlijk griezelig. Ik had overigens exact de gevoelens die jij beschrijft. Ik weet niet wat 'rationeler' is in dit geval. Rationeel kun je ook denken: als het bij de eerste allemaal goed ging, waarom dan niet bij een tweede?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176942144
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ik kreeg de oudste op mijn 38e en Y op mijn 41e. Bij de laatste zwangerschap was ik wel extra nerveus over miskraam en afwijkingen. Na je 40e worden de statistieken behoorlijk griezelig. Ik had overigens exact de gevoelens die jij beschrijft. Ik weet niet wat 'rationeler' is in dit geval. Rationeel kun je ook denken: als het bij de eerste allemaal goed ging, waarom dan niet bij een tweede?
Lijkt mij ontzettend moeilijk om hierin een keuze te maken ivm leeftijd.
Zwangerschap is altijd een gok maar ik zag inderdaad ook dat de cijfers qua risico en leeftijd er niet om liegen.
Aan de andere kant, als het verlangen zo intens is...waarom niet proberen. Voor hetzelfde geld is het kind hartstikke gezond.
Probeer je het niet, is het altijd een gemiste kans misschien.
Lastig voor TolstoiFan!
pi_176942973
Wat was ook al weer die ene gouden tip om je baby langere dutjes dan 3 kwartier te laten doen? }:|
Ja die tip bestaat heus wel! :6

/ontkenningsmodus
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176943030
Het wisselt hier heel erg. Woensdag en donderdag deed hij 2x 3kwartier en 1x 3u. Vrijdag en zaterdag was het alleen 2x 3kwartier. Gelukkig is hij er niet vervelend onder, dus ik laat het maar. Zijn nacht is wel 11 tot 12 uur lang, dus hij krijgt vast genoeg slaap. En ik vind het wel heel gezellig. :)

Waarom wil je dat hij langere dutjes doet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Nanuke op 04-02-2018 10:23:36 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176943109
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:12 schreef twist02 het volgende:
Wat was ook al weer die ene gouden tip om je baby langere dutjes dan 3 kwartier te laten doen? }:|
Ja die tip bestaat heus wel! :6

/ontkenningsmodus
Wandelen met de kinderwagen/maxi-cosi. :P
pi_176943375
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wandelen met de kinderwagen/maxi-cosi. :P
Nee dat was 'm volgens mij niet :P

Nanuke, omdat hij na die 3 kwartier nog moe is en slaap nodig heeft. En omdat ik weet dat hij alleen wakker wordt omdat het hem nog niet lukt om meerdere slaapcycli achter elkaar te plakken.

Ik weet ook dat er weinig aan te doen is behalve blijven proberen, maar da's zo'n typische waarheid die ik liever ontken ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176943519
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:37 schreef twist02 het volgende:

[..]

Nee dat was 'm volgens mij niet :P

Nanuke, omdat hij na die 3 kwartier nog moe is en slaap nodig heeft. En omdat ik weet dat hij alleen wakker wordt omdat het hem nog niet lukt om meerdere slaapcycli achter elkaar te plakken.

Ik weet ook dat er weinig aan te doen is behalve blijven proberen, maar da's zo'n typische waarheid die ik liever ontken ;)
hier lukt het soms om die cycli te koppelen door hem de fles te geven zodra hij een beetje begint te murmelen. Dan drinkt ie soms twee slokken en kan hij weer door. Als we dat pas doen als hij al huilt is ie te wakker en lukt het sowieso niet.

Maar hier zijn we sowieso #teamnosleep overdag. Meestal drie slaapjes van max 45 min op n dag tussen half acht en half acht :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176943575
Overigens twijfel ik altijd of ie wel genoeg slaapt, als we bijvoorbeeld met de auto gaan slaapt ie veel meer/langer als we rijden. Dan kan ie kennelijk wel cycli plakken :+ mja thuis krijgen we het nog niet voor elkaar -O-

Ach wie weet lukt het ze binnenkort op de opvang >:) ze mogen het met liefde proberen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176944065
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ik kreeg de oudste op mijn 38e en Y op mijn 41e. Bij de laatste zwangerschap was ik wel extra nerveus over miskraam en afwijkingen. Na je 40e worden de statistieken behoorlijk griezelig. Ik had overigens exact de gevoelens die jij beschrijft. Ik weet niet wat 'rationeler' is in dit geval. Rationeel kun je ook denken: als het bij de eerste allemaal goed ging, waarom dan niet bij een tweede?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176944192
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:37 schreef twist02 het volgende:

Nanuke, omdat hij na die 3 kwartier nog moe is en slaap nodig heeft. En omdat ik weet dat hij alleen wakker wordt omdat het hem nog niet lukt om meerdere slaapcycli achter elkaar te plakken.
Op die manier. Ik wil nog wel eens z'n speen terug stoppen als hij onrustig wordt, dat helpt soms. Lastig hoor. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176944198
Ja je kunt ze moeilijk dwingen natuurlijk ;)

Maar ik weet hoeveel slaap baby's nodig hebben (ook al verschilt dat ook per baby natuurlijk) én hoe belangrijk slaap is. Dus ik kan me gewoon niet zo makkelijk neerleggen bij serieus te weinig slaap -O-
Vooral omdat ik dus aan alles merk dat hij wel degelijk moe is en "wil" slapen...

Maar nogmaals: ik weet ook wel dat het een kwestie van tijd is ;) ik ben het er alleen niet mee eens :P

Dus hou me aanbevolen voor dat blik acceptatie wat hier laatst rond ging :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176944334
Tolstoi :* lijkt me inderdaad erg lastig en confronterend zo
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176944355
Z. doet soms zodanig lang slapen en regelmatig op een dag dat ik mij soms bijna afvraag of dát wel gezond is. :')
pi_176944647
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176945593
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:45 schreef Nanuke het volgende:

[..]

:*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176945631
Maar om ook nog iets positiefs in te brengen:
Heb wel lekker ontbeten met kaaspannenkoeken *O* :Y) :9 *O* :Y) :9 *O* :Y) :9
pi_176945699
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176946091
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 12:41 schreef Messina het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176946506
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176949087
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176949364
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 12:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 4 februari 2018 @ 16:20:37 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176950310
Mag ik me melden met baby O.livia?
Ze is vorige week veel te vroeg geboren met 32w4d. Ze ligt op de nicu in het amc. Ik woon in het Ronald Mcdonaldhuis zodat ik vaak bij haar op bezoek kan. Ze doet het relatief supergoed, ze ademt zelf en heeft verder ook geen ondersteuning nodig, afgezien natuurlijk van voeding en warmhouden uiteraard. Ze krijgt moedermelk met een sonde en verder via een infuus nog aanvullende bouwstoffen. We zijn erg trots op haar :)
pi_176951710
Natuurlijk mag je je melden. Welkom!

Voel je niet bezwaard om hier mee te posten. Ik kwam ook binnen met een bak ellende (van heel andere orde). In z&g durfde ik niet meer te posten uit angst om zwangeren af te schrikken en voor mijn idee was het babytopic uitsluitend voor vrolijke babyverhalen. Als dat al zo was dan heb ik dat effectief gestopt. ;)

Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie meisje. Ik las ook dat jullie mogelijk naar het streekziekenhuis mogen, dat zou natuurlijk mooi zijn. Is dit jullie eerste kindje eigenlijk?

Flens houdt een poepmarathon. Luiers geen probleem maar elke poeplading komt met persen en huilen. Tussendoor is hij gelukkig wel goed te spreken. En gisteren wil ik gewoon nooit meer aan denken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176952635
Welkom Aventura, prachtige naam. O+

Over een tweede:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176952828
Hoi Aventura en O :W wat fijn dat ze het al zo knap zelfstandig doet O+

Dames, wat een dilemma’s hebben jullie. Jullie krijgen allemaal een kus en veel wijsheid toegewenst om de juiste keuze te maken :*

Ik heb de meest helse zondag uit mijn leven denk ik.
Vrijdagavond uit eten geweest tot laat, met wat wijntjes. Ging prima. Toen werd ik gisterochtend om 7.50 wakker gebeld of ik om 8.30 kon komen werken. Tot 18.00 gewerkt en toen om 20.30 weer naar het werk voor een feestje. Dat werd dus heel laat en heel gezellig. En toen ging vriend de kindjes ophalen en waren ze allebei ziek :'(
Dus nu 2 kinderen die jammeren en huilen, een lichte kater en een megaslaaptekort :O
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176952947
Bedankt voor jullie meningen wat betreft de slaap. Ik heb zojuist voor het eerst de draagdoek omgeknoopt en hij ligt er zonder protest in dus nog een potentiele slaapplek ontdekt.. ;-)

Welkom Aventura. Klinkt heftig zo’n vroeggeboorte! Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! Hoe gaat met met jou na de bevalling? Bevalt het in het Ronald McDonaldhuis? (naar omstandigheden dan)

Twist wat vervelend van die 45 minuten slaapjes. Hier is wandelen een succes wat dat betreft.
pi_176955864
Welkom aventura, wat doet kleine o het goed zo te lezen O+ bijzonder he wat die kleine lijfjes al kunnen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176956052
Fleur, ook voor jou nog welkom en gefeliciteerd natuurlijk.

Aventura, natuurlijk mag je meeschrijven :) En wat een mooie naam inderdaad! Heftig zo'n vroeggeboorte, maar fijn dat ze zelfstandig ademt en aankomt. Veel geluk en sterkte!
pi_176957917
Help!
Even een mega binnenvaller van een ultieme OUDlurker, maar ik weet het even niet meer...

Zoon van 8 maanden is altijd al een wat moeilijke slaper geweest. Niet zelf in slaap kunnen vallen, doet veelal korte dutjes overdag (half uurtje/drie kwartier) en wordt 's nachts ook meermaals wakker en gaat pas weer slapen na een voeding (borstvoeding).
Nou, oké, allemaal prima.

Maar inmiddels lukt het me niet zo goed meer om te denken "allemaal prima" en raak ik gefrustreerd.

Overdag gaat het slapen juist beter, hij kan wat langer doortukken, soms wel 2 uur achtereen. Heerlijk ^O^

's Avonds daarentegen... Hij is heel lastig weg te leggen (valt in slaap aan de borst). Wanneer dit na een aantal pogingen toch gelukt is wordt hij na een half uurtje weer wakker.
En dan gaan we weer. Hij wordt niet stil bij mijn man. Dus moet ik weer to the rescue. Vaak toch maar nog even een paar slokjes dan. Wegleggen lukt weer niet x100 |:(

Yes, gelukt. Kwartier later --> wèèèh :'(
En all over again.

Wat zijn jullie inzichten? Want ik weet het even niet meer -O-
pi_176957964
Geen tips, maar ik zie wel dat het overdag wel steeds beter gaat, en dat is een juichje waard *O* als het overdag is gelukt, gaat het snachts vast ook steeds beter lukken :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176958135
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Geen tips, maar ik zie wel dat het overdag wel steeds beter gaat, en dat is een juichje waard *O* als het overdag is gelukt, gaat het snachts vast ook steeds beter lukken :*
Dat is zeker een juichje waard! Ben ik ook heel blij mee *O*
Zoveel tijd soms ineens dat ik niet weet wat ik ermee moet haha :s)

Dit verhaal gaat overigens over de avonden. De nachten zijn ook sterk verminderd ongeveer tegelijkertijd. Lekker elke twee uur drinken, als 'ie dat al redt... :O

Misschien ben ik ook gewoon moe en een beetje labiel :+
  zondag 4 februari 2018 @ 22:09:39 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176959062
Oef, pittig UM! Kan me goed voorstellen dat je dan na 8 maanden moe en (mogelijk :+) labiel bent.
Wat gebeurt er als je 's nachts geen voeding geeft? Ik ben normaal geen voorstander van "laten huilen", maar bij een vriendin ging het van 4 nachtvoedingen naar doorslapen in minder dan een week.. Misschien het proberen waard?
Of wellicht helpt een speen? Dat je die er in stopt als hij nog net slaapt, zodat hij misschien helemaal niet wakker wordt?
Worden de avonden misschien niet beter van, maar die zijn misschien beter te overleven als je 's nachts mag slapen ;)

Welkom Aventura! Wat een heftig begin, zo, maar wat heerlijk dat ze het al zo goed doet. O+ Hopelijk kan ze snel dichter bij huis verblijven!
pi_176960041
Oh jongens, ik zit gewoon een beetje mee te brullen met M. Hij moet zo hard huilen de hele tijd ;( wat is ie dan nog klein om zo ziek te zijn.
Hij is nu na een zetpil in mijn armen in slaap gevallen, ik hoop zo dat hij lekker kan blijven slapen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176960092
Welkom en gefeliciteerd Aventura! Fijn dat je meisje ondanks alles toch een goede start heeft! Jullie hebben het toch maar nog een heel aantal belangrijke weken langer volgehouden dan ik durfde te hopen voor jullie. Hopelijk mag ze snel van de nicu af.

Wat sneu LeSage! Hopelijk voelen jullie je beiden snel weer wat fitter! Een goede nacht kan een hoop doen!

Hoe is het met de andere zieken?

Wat een herkenbaar verhaal UM. Hier is het vergelijkbaar, maar dan vooral doordat het er twee zijn en ze elkaar afwisselen. Mocht je de gouden tip horen, deel hem dan graag! Ik heb mijn hoop gevestigd op 'baby in een droomritme' die ik morgen bij de bieb op kan halen. En anders gaan we starten met een versnelde afbouw borstvoeding ipv natuurlijk verloop want ik vermoed toch dat het mede daardoor komt en we hebben de beoogde 6 maanden al gehaald.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176960326
Aw Jules voelt helemaal warm aan, als hij maar niet ziek wordt.
Dochter ligt nu ook met koorts op bed.
Ze wil eigenlijk bij ons maar dat vind ik te riskant met Jules erbij.
Ze gaat nu kijken of hij ook koorts heeft.
pi_176966115
Aventura welkom hier met je kleine meid! Wat fijn dat ze het naar omstandigheden goed doet. Het is een heftige tijd nu, hopelijk mag ze snel naar het streekziekenhuis zodat je niet meer zo gescheiden leeft van de rest van je gezin, dat lijkt me ook erg lastig. Hopelijk kun je wel al genieten van de momenten dat je bij je dochter bent.

Beterschap aan alle zieke kindjes hier!

N slaapt overdag ook max 30-45 minuten. Toen ik haar zaterdag slapend uit de auto had gehaald en haar het slaapje af wilde laten maken (want ja, slaapt weinig en kort overdag). Sliep ze nog anderhalf uur in de maxicosi :@

Ze was trouwens enorm onder de indruk van het zwembad. Vond het wel prima allemaal en heeft alles goed bekeken. Ze heeft zelfs een slaapje gedaan in de drukte. Papa en mama hebben er ook van genoten dus we gaan het proberen 1x per maand te doen. De volgende keer staat al in de agenda over 4 weekjes :D

Ikzelf voel me helaas nog niet fijn. Gisteravond enorme buikkrampen gehad (leek nog erger dan de bevalling) en hadden bijna de hap gebeld, gelukkig nam het weer af. Vraag me echt af waar al mijn klachten vandaan komen, normaal voel ik me lichamelijk heel erg goed. Ik vermoed dat het van wat stress komt (op het werk moeten collega's vertrekken, mijn sport brengt me op dit moment meer stress dan ontspanning en ben erg op zoek naar de balans tussen huishouden, werk en met N knuffelen). Merk dat ik ook weer meer moeite heb met N wegbrengen nu...beetje labiel dus :{

[ Bericht 23% gewijzigd door Nolita op 05-02-2018 09:53:48 ]
pi_176966447
Was het echt je buik? Of meer je zij? Ik heb nierstenen gehad en die pijn vond ik erger dan bevallen.

M. kan vandaag eigenlijk alleen maar slapen of huilen. Hij is zo zielig ;( gelukkig vannacht wel goed geslapen, dus ik kan het vandaag wel aan ;)
En met plakbaby en half-zieke peuter heb ik gewoon maar de tv aangezet en gaan we vandaag vooral heeeeel weinig doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 februari 2018 @ 10:35:04 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_176966901
Beterschap aan alle zieke kindjes :*
disclaimer
pi_176967105
Zoon weer terug in het ziekenhuis ;(
Ter observatie
  maandag 5 februari 2018 @ 10:54:08 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_176967150
Ach wat sneu meka. Toch koorts weer?
Wat weegt hij nu?
disclaimer
pi_176967294
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:50 schreef Mekamotut het volgende:
Zoon weer terug in het ziekenhuis ;(
Ter observatie
Oh jeetje, veel sterkte!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176967453
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ach wat sneu meka. Toch koorts weer?
Wat weegt hij nu?
Toch koorts, 39 graden.
Hij weegt nu bijna 2700 gram.
Thnx LeSage, het is gelukkig ter observatie, geen tekenen van hersenvliesontsteking. Hij doet verder alles normaal, alleen de koorts blijft.
pi_176967925
FF, twee die elkaar afwisselen lijkt me helemaal pittig. Maken ze elkaar ook wakker of valt dat wel mee?
Hopelijk heb je wat aan het boek, dan hoor ik het ook graag :Y
Hier heb ik ook wel eens gedacht dat het zonder borstvoeding misschien anders zou zijn. Maar ik wil heel graag blijven voeden tot hij zelf aangeeft niet meer te hoeven, dus stoppen is voor mij geen optie. Ik vind het wel heel knap dat je je tweeling zo'n tijd gevoed hebt. In het begin werd ik zelf wel eens gek als hij alwéér gevoed wilde worden. Moet je nagaan als er daarna nog één is die ook wil :X

Nolita, zo, ze sliep nog wel lekker even verder dan! Hier is hij altijd wakker zo gauw de deur open gaat. Heb hem in de zomer nog wel eens geprobeerd voor de deur te laten staan in de wagen (in de achtertuin), maar dat mocht niet baten :')
Balen dat je jezelf niet zo goed voelt :*

Beterschap voor de zieke kindjes :*

Ik ga proberen een beetje aan te haken hier. Merk dat het van me af schrijven en de herkenning en het meedenken van anderen me al wat rust ofzo geeft.
  maandag 5 februari 2018 @ 11:57:11 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_176968131
Ik ben nu versneld gestopt met borstvoeding maar vannacht was het weer elk uur party. Dus reken er niet te veel op :@ :')

Het grootste voordeel is dat we nu elk 3 keer ons bed uit mogen, in plaats van ik 6 keer en hij nul. _O-
disclaimer
pi_176968368
Beterschap voor alle zieke baby's en mama's :*

FF, uit nieuwsgierigheid, hoe doe je dat met het voeden van je meiden? Om en om, tegelijk? :? Geen idee hoe dat in de praktijk gaat, dus was even benieuwd haha
pi_176968385
Awww Mekamo wat klote. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Nolita ook beterschap.

Hoe gaat het eigenlijk LadyS? Voel je je al beter?

Flens sliep vannacht bij mij vanwege krampjes. Bij wakker worden de speen erin of anders een troosthapje. Toch redelijk geslapen en hij ook. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176968499
Hier speenloos, maar er wordt wel af en toe tevreden op mijn vingers gesabbeld. Zeker als O. hard aan het spartelen is met tot dusver nog oncontroleerbare armpjes en beentjes wordt -ie daar meteen rustig van :)

We zijn na een productieve ochtend weer samen in het grote bed geslopen. O+ Had toch geen plannen verder tot halverwege de middag en ik dacht ineens: verlof heb je niet voor noppes! Samen dutjes doen en elke drie kwartier een paar slokjes uit de boobies, gezellig wel zo.. O+

Alle kleertjes in maat 50 vanmorgen maar opgeborgen omdat mijn speklapje er echt voor geen meter meer inpast, dat was wel even slikken. :{ #weekdier

Morgen alweer vier weken! :o

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-02-2018 12:26:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176968540
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:21 schreef Mekamotut het volgende:

[..]
Thnx LeSage, het is gelukkig ter observatie
Toch balen zeg, beterschap voor je kleintje! Al enig idee wanneer -ie weer mee naar huis mag?
Let me see you stripped down to the bone
pi_176968565
Oh en welkom Aventura! Heb alles in Z&G gevolgd en wat was het spannend - ontzettend fijn dat je dochter het ondanks alles zo goed doet! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176968672
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Toch balen zeg, beterschap voor je kleintje! Al enig idee wanneer -ie weer mee naar huis mag?
Als hij een dag lang koortsvrij is. Hopelijk morgen. Maar hij is gelukkig wel gewoon vrolijk hoor.
pi_176968722
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:09 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oef, pittig UM! Kan me goed voorstellen dat je dan na 8 maanden moe en (mogelijk :+) labiel bent.
Wat gebeurt er als je 's nachts geen voeding geeft? Ik ben normaal geen voorstander van "laten huilen", maar bij een vriendin ging het van 4 nachtvoedingen naar doorslapen in minder dan een week.. Misschien het proberen waard?
Of wellicht helpt een speen? Dat je die er in stopt als hij nog net slaapt, zodat hij misschien helemaal niet wakker wordt?
Worden de avonden misschien niet beter van, maar die zijn misschien beter te overleven als je 's nachts mag slapen ;)

Welkom Aventura! Wat een heftig begin, zo, maar wat heerlijk dat ze het al zo goed doet. O+ Hopelijk kan ze snel dichter bij huis verblijven!
Helemaal vergeten op jou te reageren! Bedankt voor het meedenken. Geen nachtvoeding geven resulteert in krijsen. Dan gaat hij niet meer slapen totdat hij drinkt. Dus dat was ook een mislukt project :+
Laten huilen willen we niet doen, hoewel ik het uit frustratie wel eens geprobeerd heb :@ zonder volle overtuiging, denk ook niet dat het dan werkt eigenlijk. Speentje pakt hij niet, ooit eens geprobeerd met 3 maanden. Wil het hem nu ook eigenlijk liever niet nog aan leren.

Minilot, juistem, goed gebruik maken van dat verlof hoor ;)
pi_176969341
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:09 schreef elliebell het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's en mama's :*

FF, uit nieuwsgierigheid, hoe doe je dat met het voeden van je meiden? Om en om, tegelijk? :? Geen idee hoe dat in de praktijk gaat, dus was even benieuwd haha
Tegelijk voeden kan, maar is mij alleen met hulp gelukt (in het ziekenhuis en eerste dagen van de kraamweek). Dat betekende dat ik geen hand meer vrij had en dat is met een peuter erg lastig. Ik doe dus om en om, en dan hebben ze ieder een eigen vaste borst, (op basis van in welk bedje ze ooit de allereerste nacht zijn gelegd). 's Nachts doe ik dus steeds heen en weer rollen. De eerste maanden was dus best pittig wat dat betreft zeker met elke 3 uur een voeding, maar ik heb gelukkig wel snelle drinkers.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176971227
Ah kijk, zo werkt dat dus :) Pittig inderdaad hoor, ik vind 1 baby al best veel werk ;) Fijn dat je ze zo lang zelf hebt kunnen voeden! Lijkt me ook wel heel bijzonder een tweeling, maar wel zwaar. Klinkt of jij het allemaal best ok trekt, knap hoor!
  maandag 5 februari 2018 @ 15:52:02 #73
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176972681
Ik zou opzich de borstvoeding niet afbouwen in de hoop op betere nachten. Mijn N=2 zegt dat dat helaas niet werkt.

Welkom UM! Wat je beschrijft klinkt als de nachten bij mijn oudste (die toen al geen borstvoeding meer kreeg). Ik heb niet echt een oplossing helaas. Wel leek het in fases te gaan van bizar slecht naar minder slecht naar acceptabel (en terug :X)
Bij mijn jongste gaat het heel anders, maar eerlijk gezegd denk ik dat het aan het kind ligt.
Mijn oudste was ook alsof je een tikkende tijdbom in bed probeert te leggen.
Mijn jongste voed ik in bed, waarna ze blijft liggen (die slaapt dus nog steeds hij ons in bed met 10 maanden), maar de keren dat ik haar in slaap ging wiegen (om diverse redenen) kon ik haar heel makkelijk wegleggen. Ik denk dat dat echt aan het kind ligt en niet dat ik beter ben geworden in wegleggen ;)

Welkom Aventura! Mooie naam heeft jullie meisje! Periode waarin jullie nu zitten lijkt me heel zwaar, maar wat een opluchting dat ze het naar omstandigheden zo goed doet.

Beterschap Meka, hopelijk is de koorts snel weg.

Ook beterschap bij LeSage!
En er waren nog meer zieken geloof ik?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176973504
In het kader van weekdier; ik lees net op de online portal van de kinderopvang dat Dirk zijn eerste knutselwerkje heeft gemaakt. Hij is 4 maanden, dat kan hij nog niet eens zelf. Maar het enige wat ik kan denken is; 'ahwwww, ik ben zo benieuwd!! O+'. Juistja.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176973859
Nanuke, wat schattig O+

Wij komen net van een bezoekje aan de huisarts thuis. M. is ‘gewoon’ verkouden, inclusief ontstoken ogen. Wel een puffertje meegekregen, omdat hij zo benauwd was. Ik hoop maar dat hij snel beter is, zo sneu dit ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176974308
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:49 schreef elliebell het volgende:
Klinkt of jij het allemaal best ok trekt, knap hoor!
Dit! Al een rondlopende kleine koter en dan nog een babytweeling, ik lees de posts ook steevast vol bewondering! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_176976470
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit! Al een rondlopende kleine koter en dan nog een babytweeling, ik lees de posts ook steevast vol bewondering! :Y
Nou, echt wel! Super knap _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 februari 2018 @ 18:57:13 #78
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176976682
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:46 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, echt wel! Super knap _O_
+1 ^O^ Sowieso mensen met meer dan 1 baby, of überhaupt meer dan 1 kind _O_
En dan heb ik het nog niet eens over baby's die niet slapen, of het nou kind 1, 2 of verder is. Vind het sowieso knap hoe jullie dat allemaal maar combineren en doen :Y van mij krijgen jullie allemaal een dikke veer O+
  maandag 5 februari 2018 @ 19:59:03 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_176978035
Ik hoef geen veren hoor. Ik wil gewoon wat slaap _O-
disclaimer
  maandag 5 februari 2018 @ 20:00:11 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_176978056
Maar flyingfish is wel zo'n Supermom geworden volgens mij O+
disclaimer
pi_176978293
Ik vond het vandaag ineens superstom om werkende mama te zijn ;( weg voordat hij wakker was en thuis net zn wakkere laatste half uurtje meegemaakt -O-. Heb mezelf voorgenomen om morgen eerder te stoppen :@.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 5 februari 2018 @ 20:19:53 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_176978499
Misschien beloont ie je nog wel met wat nachtelijke knuffels ldg :P
disclaimer
pi_176978997
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:20 schreef UnsolvedMysteries het volgende:
Help!
Even een mega binnenvaller van een ultieme OUDlurker, maar ik weet het even niet meer...

Zoon van 8 maanden is altijd al een wat moeilijke slaper geweest. Niet zelf in slaap kunnen vallen, doet veelal korte dutjes overdag (half uurtje/drie kwartier) en wordt 's nachts ook meermaals wakker en gaat pas weer slapen na een voeding (borstvoeding).
Nou, oké, allemaal prima.

Maar inmiddels lukt het me niet zo goed meer om te denken "allemaal prima" en raak ik gefrustreerd.

Overdag gaat het slapen juist beter, hij kan wat langer doortukken, soms wel 2 uur achtereen. Heerlijk ^O^

's Avonds daarentegen... Hij is heel lastig weg te leggen (valt in slaap aan de borst). Wanneer dit na een aantal pogingen toch gelukt is wordt hij na een half uurtje weer wakker.
En dan gaan we weer. Hij wordt niet stil bij mijn man. Dus moet ik weer to the rescue. Vaak toch maar nog even een paar slokjes dan. Wegleggen lukt weer niet x100 |:(

Yes, gelukt. Kwartier later --> wèèèh :'(
En all over again.

Wat zijn jullie inzichten? Want ik weet het even niet meer -O-
Wij hebben het hier ook met de kleine van 10 maanden. Wordt meestal na een marteling voor het slapen na een half uur weer wakker. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ook in de nachten is het feest. Afgelopen nacht wakker van 0.00 tot 02.30. Als we dat niet hebben komt die nog iets van 3x voor een fles. Frustreert ons hier eigenlijk ook steeds meer :') heb nu een boek gekocht: baby in droomritme van Stephanie nog iets. Staan herkenbare dingen in tot een hulpplan aan toe. Als we tijd hebben gaan we dat starten. Kindje is dan niet vertrouwd met bed blabla. Boek heb je tweedehands voor weinig misschien levert het je wat op.
pi_176979266
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien beloont ie je nog wel met wat nachtelijke knuffels ldg :P
zelfs dat zou ik wel knus vinden _O- :') tot op zekere hoogte
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176979455
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Maar flyingfish is wel zo'n Supermom geworden volgens mij O+
Dat is toch niet hoe ik mezelf ooit zou noemen :D Meer een 'ik moet het er maar mee doen-mom'. Plus dat ik wel heel veel mazzel heb met twee baby's die overdag zichzelf heel goed zelf kunnen vermaken.

Bastoenie, dat is toevallig hetzelfde boek als waar ik het over had. Ik heb 'm na het werk snel opgepikt uit de bieb, ga er morgen aan beginnen! Hoor er idd ook veel positieve verhalen over!

Nanuke, wat heeft hij gemaakt? Of heb je het nog niet mee gekregen? Wij hebben ondertussen de kale keukenmuur helemaal vol hangen met voetafdrukken vermomd als engeltjesvleugels, als het paard Amerigo, als spookjes, als sneeuwpopjes... multifunctioneel die voetjes!

ldg, jammer dat het net zo uit komt qua werk. En ik moet bekennen dat ik de ene nachtvoeding toen peuter klein was ook nooit erg vond, maar juist wel fijn. Zolang het er maar bij 1 bleef en hij daarna ook gelijk in slaap viel. Hopelijk kun je die die deal ook maken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176979790
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zelfs dat zou ik wel knus vinden _O- :') tot op zekere hoogte
Be careful what you wish for >:)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176979828
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Be careful what you wish for >:)
ja dan krijg je dat weer :') :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176981582
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:36 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wij hebben het hier ook met de kleine van 10 maanden. Wordt meestal na een marteling voor het slapen na een half uur weer wakker. Kunnen we weer opnieuw beginnen. Ook in de nachten is het feest. Afgelopen nacht wakker van 0.00 tot 02.30. Als we dat niet hebben komt die nog iets van 3x voor een fles. Frustreert ons hier eigenlijk ook steeds meer :') heb nu een boek gekocht: baby in droomritme van Stephanie nog iets. Staan herkenbare dingen in tot een hulpplan aan toe. Als we tijd hebben gaan we dat starten. Kindje is dan niet vertrouwd met bed blabla. Boek heb je tweedehands voor weinig misschien levert het je wat op.
Ja, zo frustrerend hè...

Ik heb zelf het boek Slaap! van Susanne Willekes gelezen. Vooral veel info, niet echt concreet tips om het aan te pakken. Toch heeft het me vooral voor de slaapjes overdag wel wat geholpen. Heb toen een tijdje de tijden bijgehouden waarop hij ging slapen en weer wakker werd en kreeg zo wat inzicht in zijn "ritme".

Dat boek waar jij en FlyingFish het over hebben klinkt ook wel interessant, misschien toch maar eens voor gaan kijken.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
  maandag 5 februari 2018 @ 22:18:44 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176982027
Mekamotut, beterschap voor de kleine J! Hopelijk snel weer naar huis.

LDG wat stom zo'n bijna babyloze dag. Ik rek 'm altijd een beetje 's avonds na zo'n werkdag tot het echt zielig wordt en dan breng ik 'm snel naar bed. En de volgende dag inhalen. Het wordt écht makkelijker, merk ik nu na een maand. Gelukkig maar.

Maf toch hoe alle baby's het hun ouders op een eigen unieke manier soms lastig maken. Je kan veel zeggen van Jacob, maar uiterlijk 8 uur 's avonds gaat ie slapen en is dan zelden meer echt wakker. Ja, hij komt vaak drinken, maar daarna tukt hij onmiddellijk verder. Hopelijk hebben jullie wat aan de aangeschafte boeken!

FF ik vind dus dat je het super doet met die houding. Gewoon maar doen, ze worden vanzelf 1. En intussen stug doorvoeden.

quote:
12s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoef geen veren hoor. Ik wil gewoon wat slaap _O-
:o :X :O

quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:52 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou opzich de borstvoeding niet afbouwen in de hoop op betere nachten. Mijn N=2 zegt dat dat helaas niet werkt.
Nuttig om te lezen, dankjewel.

quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:30 schreef UnsolvedMysteries het volgende:
Helemaal vergeten op jou te reageren! Bedankt voor het meedenken. Geen nachtvoeding geven resulteert in krijsen. Dan gaat hij niet meer slapen totdat hij drinkt. Dus dat was ook een mislukt project :+
Laten huilen willen we niet doen, hoewel ik het uit frustratie wel eens geprobeerd heb :@ zonder volle overtuiging, denk ook niet dat het dan werkt eigenlijk. Speentje pakt hij niet, ooit eens geprobeerd met 3 maanden. Wil het hem nu ook eigenlijk liever niet nog aan leren.
Welkom nog :)
En hier ook veel herkenning in je verhaal, had alleen nog geen tijd gehad om te antwoorden. Ik moest een beetje grinniken van je eerste post, met dat je dan veel te snel weer hoor wèèèh. In die eerste weken waarin alles zoet en zacht en roze is (zeg maar waar minilot zich nu in bevindt) vond ik zelfs zijn huil schattig. Nu denk ik |:( kappen nou.

Maar +1 dus op halfslachtig laten huilen, geen speen willen, borst als enige oplossing 's nachts.

Maar: afgelopen nacht zaten we op elke 2.5 uur en tussendoor sliep ik als een os. Ik voelde me best goed vandaag :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176985359
Iedereen dankjewel voor de beterschapwensen. Net even gebeld, koorts is gezakt gelukkig, straks nog even een gesprekje met de kinderarts.
Korte vraag? Zijn hier meer kindjes met GBS? Want dit is toch wel zenuwslopend.
pi_176985398
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:52 schreef Sylver_ het volgende:
Welkom UM! Wat je beschrijft klinkt als de nachten bij mijn oudste (die toen al geen borstvoeding meer kreeg). Ik heb niet echt een oplossing helaas. Wel leek het in fases te gaan van bizar slecht naar minder slecht naar acceptabel (en terug :X)
Bij mijn jongste gaat het heel anders, maar eerlijk gezegd denk ik dat het aan het kind ligt.
Mijn oudste was ook alsof je een tikkende tijdbom in bed probeert te leggen.
Mijn jongste voed ik in bed, waarna ze blijft liggen (die slaapt dus nog steeds hij ons in bed met 10 maanden), maar de keren dat ik haar in slaap ging wiegen (om diverse redenen) kon ik haar heel makkelijk wegleggen. Ik denk dat dat echt aan het kind ligt en niet dat ik beter ben geworden in wegleggen ;)
Dank!
Ja, dat geloof ik ook wel, dat dat per kind verschillend kan zijn. Klinkt alleen niet echt hoopvol zo :+ haha.

Maaaaar, vannacht echt een goede nacht gehad! 's Avonds was hij nog wel wat aan het spoken, maar ging ook al ietsje beter. Eén keer was hij te troosten in z'n bedje en viel hij weer in slaap.
Keer erna lukte het alleen zo lang niet dat we maar besloten naar bed te gaan :P
Hij slaapt 's nachts bij ons. Hoewel we in theorie een co-sleeper hebben, ligt hij over het algemeen in ons bed (echt tien cm verwijderd van z'n co-sleeper maar dat maakt schijnbaar echt heel veel uit :+ ).
Maar goed, hij was rond 20 uur voor het laatst gevoed, wilde niet gevoed worden toen wij hem mee naar bed namen. Ging lekker slapen, ik kon hem in de co-sleeper leggen zelfs! Sliep door tot 2 uur :o weer in co-sleeper kunnen leggen, en toen tot 6 :o

Ik ben weer een beetje opgeladen :s)
pi_176985409
Lemijn ook bedankt voor het welkom.
En herkenbaar ook jouw verhaal van het schattige huiltje en inmiddels denken kappen nou :+
Fijn van je goede nacht!

Meka, fijn dat de koorts gezakt is. Verder weet ik zo snel even niet wat GBS is.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 07:30:18 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_176985419
Gelukkig gaat het alweer wat beter met jules!

#positieve geluiden: na anderhalve week van kutnachten vroeg ik vanmorgen na het wakker worden van de wekker aan mijn man "hoe vaak ben jij er uit geweest?" 1 keer om half elf zei hij. Ik was 1 keer om 12 uur geweest. En voor de rest dus slaap, zalige goddelijke slaap. Ik durfde bijna zijn kamer niet op te gaan vanmorgen :')
disclaimer
  dinsdag 6 februari 2018 @ 07:31:47 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_176985429
Ah, meer positieve geluiden O+ de maan is vast weer rustig :')
disclaimer
pi_176985491
Ah goed zeg, SQ. Hier gaat het mwah. Maar wat in ieder geval wel fijn is: kleuter staat tegenwoordig rond 7:00 naast mijn bed, in plaats van 6:00. De invloed van naar schoolgaan. O+ .

Ik gooi er maar meteen een foto in. Ik ging met Y eendjes kijken bij de hofvijver. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176985705
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Be careful what you wish for >:)
raad eens wie er vannacht vijf keer wakker was *O* O+ :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:04:15 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_176985757
Karma :Y)

Y. O+ O+ O+
disclaimer
pi_176985787
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

raad eens wie er vannacht vijf keer wakker was *O* O+ :')
:D c_/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176985810
Wat een knapperd die Y. O+

Slaap voor SQ *O*

Wij hadden een hele goede nacht slaap, maar M. werd om 6.45 wakker en is nog steeds hartstikke ziek. 38,3 met vastgeplakte oogjes, wat benauwd, overal snot. Dus nu weer alles schoongemaakt, zetpil gegeven, neusspray en ventolin. Ik voel me een selfmade apothekersassistent zeg.
Hij ligt nu weer lekker te slapen. Ik hoop zo dat hij vandaag opknapt. Klein ding ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:44:20 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_176986261
Aw, beterschap voor M!
Uit noud sprongen vanmorgen ook indrukwekkende klodders groenig beige :')




2 minuten fietsen naar het kdv en 10 minuten bezig met isolatie aanbrengen _O-
(Ja, mijn eerste kind is een meisje :P)
disclaimer
pi_176986285
Superleuke foto O+

Awwww SQ!
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:50:54 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176986331
Oh Noud O+ en Y O+ . Ik vind grote baby’s zo leuk!

Sterkte met je zieke LeSage, klinkt erg sneu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176986342
Dirk sluit aan bij de ziekenboeg. Waar de vorige verkoudheden bestonden uit alleen snotterig ziin en niezen, is nu ook het kuchen en rochelen en overal slijm gearriveerd. Rare nacht dus, hij wilde niet echt drinken, maar ook niet in de cosleeper liggen en was steeds weer wakker van het hoesten. Toen ik van 2 tot half 5 wakker was, heeft man m tussen ons in geparkeerd zodat ik nog even kon slapen. Dat hielp niet meer, maar ik heb nog wel even gedommeld. Gelukkig blijft Dirk ondanks snot en hoesten nog altijd lachen. Duidelijk het bericht over de manflu nog niet gekregen. O+
Onze avonden zijn trouwens wel fijn, en gisteren viel Dirk zelfs in slaap uit zichzelf zonder dat we erbij waren. Echt een heerlijke baby issie.

UM en SQ, verbetering van nachten, hoezee! *O*

Ldg, dat zat er dik in natuurlijk. :D

Franny, wat een heerlijke foto. O+

Verbetering voor Jules! Lijkt me best heel eng om zo'n kleintje ineens echt ziek te hebben. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:52:46 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176986344
Oooh, Noud en Y. O+ Heerlijke foto's
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176986366
@Stormqueen: met dat groen lijkt je kindje wel een marsmannetje. :D
Cuteness. O+
pi_176986397
Noud. O+ Ik denk steeds dat mijn baby al best groot wordt, maar dan zie ik Y en Noud en dan valt dat toch best weer mee. Lieverds. O+

En ook nog beterschap voor M. zie ik. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176986442
BFD O+ *O*

Undercover in Oostenrijk B-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze omdat hij hier gewoon super schattig op staat O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:01:58 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_176986488
Ik scrolde niet ver genoeg door en vroeg me al af wat de brooklyn bridge in oostenrijk deed :')
Blije O+
disclaimer
pi_176986668
Noud zal het niet snel koud krijgen :D hij rockt roze wel gewoon hoor!

Flav, het is maar goed dat je die tweede foto erbij deed, op de eerste zie je helemaal geen baby _O-

Ik doe een foto van vorige week woensdag. Zijn koppie nu wil hij vast niet voor eeuwig op het wereldwijde web hebben staan :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176987193
Oja, dinsdag! Door mijn werken vergeet ik dat steeds. Mijn vrolijke vriend had geen zin om wakker te worden gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die undercoverfoto. :D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176987216
Noud op de fiets O+ en wat fijn van de goede nacht!

Franny, wat een knap kind heb jij O+

Flav, leuke foto's en dat vossenmutsje is erg leuk zeg :)

LeSage, wat een lekker ding!

Ik heb hier net het engste ooit gedaan; een poging tot nageltjes knippen terwijl ze aan de borst lag, het ging aardig en ze voelen wat minder als vlijmscherpe mesjes nu :P

Van de week op pad geweest, en ik ben verliefd op haar berenpakje O+ Ik kleed haar om in de box, laat haar er nooit zo inliggen ;) Ik had de box ook wel mogen opruimen zie ik _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176987251
Dirk O+ Wat een leuk shirtje heeft hij aan :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:17:21 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176987565
BFD dooft nog niet uit he O+ .

Rena O+ . Ik vind het eerder een schaapje zo in haar pak. En die folder is vast leuk speelgoed juist :P.

Dirkje wil ik graag oppakken en knuffelen, slaperige baby's zijn heerlijk. Sneu dat hij zo zielig is. Kan je vandaag een dutje meedoen zelf?

LeSage, wat een tof speelgoedkoord heb je daar boven de wieg hangen! Ik herken dat geelblauwe ding van vroeger :o.

Flav die verstopte foto :o O+. En +1 op niet goed naar beneden scrollen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:21:10 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176987613
Dat je eigenlijk even snel heen en weer wil lopen naar de bakker en je kind op het kleed legt om de drager om te doen en dan foto's gaat maken omdat hij zo leuk is. Dat had ik vantevoren toch niet helemaal verwacht _O- .



[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 06-02-2018 10:47:10 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176987712
Baby’s. O+
Wat een mopjes allemaal. Ze zeggen weleens dat ‘alle baby’s op elkaar lijken’ maar dat is helemaal niet. O+
pi_176987752
Lemijn, mooi kleed ook voor een leuke fotoshoot van je leukerd O+

Beterschap voor alle kindjes in de ziekenboeg :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176988159
Nope, ik kan geen spoilers maken.
Nominatie voor de lelijkste foto is deze wel waard trouwens :D
pi_176988208
Zo bijlezen. Ochtendtelefoonfoto voor BFD, vier weken oud vandaag!

'Derp':


Kijken of we vandaag nog een charmantere kunnen maken. *)

[ Bericht 24% gewijzigd door minilot op 06-02-2018 11:03:36 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:58:09 #119
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176988260
Undercoverbaby's O+ En grote baby Noud op de fiets O+ Kan niet wachten tot O groot genoeg is O+

O ligt trouwens ook in de ziekenboeg ;( al ben ik vrij zeker dat het komt door haar tand, maar echt slapen deed niemand in huize Wafel :( en als ze weigert peer te eten weet je dat het menens is :o
pi_176988265
@Minilot, hij lijkt op jou, is het niet?
pi_176988758
Wat een hoop leuke baby's zie ik langskomen! O+

Beterschap voor de zieke kleintjes van nanuke, lesage en stroopwafelmeisje (en het waren er vast nog meer die ik nu vergeet) :*

Ik geloof dat de afgelopen paar extra slechte avonden en nachten wel ergens goed voor geweest zijn!
Waar Tiny (zo zal ik hem maar (gekscherend, met z'n 10+ kg) hier gaan noemen) zich eerst alleen kon optrekken aan de spijlen van zijn box en bed, kan hij het nu ook ineens aan de salontafel, bank en tv-meubel! *O*
En ik maar roepen dat de salontafel voorlopig ècht nog niet gaat lukken, want dat ik te hoog. Het tv-meubel is nog hoger zelfs _O-

Ohja, en over dat boek hè.. Slaap! van Susanne Willekes. Ik zei toch dat het vooral veel info was en niet heel concreet een aanpak? Nou, ik was er dus nog niet een toegekomen het helemaal uit te lezen. Nu wel. En wat blijkt, het op één na laatste hoofdstuk is het plan van aanpak :@ _O-
pi_176988799
Ohja, ik las ook nog een goede nacht voor SQ *O* en een wat mindere nacht voor ldg... -O- wel extra knuffels!
pi_176989723
Beterschap voor alle zieke baby's! Speciaal voor de kleine van mekamotut, gesprek met de arts gehad? Hoe gaat het nu?

leuke foto's weer! Ik herken het geelblauwe speeltje bij lesage ook van mijn eigen kindertijd :D

En geweldige foto in de kinderwagen Flav B-) Dat dekentje hebben we hier ook, vind 'm zo Leuk!

baby's lijken idd helemaal niet op elkaar, maar ze zijn allemaal leuk!
pi_176990008
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:26 schreef Nolita het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's! Speciaal voor de kleine van mekamotut, gesprek met de arts gehad? Hoe gaat het nu?

leuke foto's weer! Ik herken het geelblauwe speeltje bij lesage ook van mijn eigen kindertijd :D

En geweldige foto in de kinderwagen Flav B-) Dat dekentje hebben we hier ook, vind 'm zo Leuk!

baby's lijken idd helemaal niet op elkaar, maar ze zijn allemaal leuk!
Hebben we gehad, hij moet nog blijven :'(
pi_176990561
ach, vervelend. Maar hij is wel in beste handen daar, hopelijk knapt hij snel op!

*foto's weg*

[ Bericht 37% gewijzigd door Nolita op 06-02-2018 17:51:48 ]
pi_176990663
Nanuke, heerlijk toch, zo chillen O+
Rena, wat een schattig beertje zo!
Lemijn, walgelijk hè, hoeveel je van je kind(eren) houdt? Mijn 20-jarige ik lacht me op de achtergrond keihard uit :')
Wat is Jules nog klein zo op die foto! Ik hoop dat ie alweer lekker thuis is!
Die blik van O. _O-

Dat is de box bij mijn moeder, die heeft dat speelgoed allemaal bewaard (evenals een enorme hoeveelheid duplo _O_ ) en het is nog altijd populair!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176990683
Och, ik lees nu de update over Jules, wat vervelend. Maar hij is wel op de juiste plaats om geholpen te worden.

Nolita, wat een vrolijk meisje heb je :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176990739
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:23 schreef LeSage het volgende:
Nanuke, heerlijk toch, zo chillen O+
Rena, wat een schattig beertje zo!
Lemijn, walgelijk hè, hoeveel je van je kind(eren) houdt? Mijn 20-jarige ik lacht me op de achtergrond keihard uit :')
Wat is Jules nog klein zo op die foto! Ik hoop dat ie alweer lekker thuis is!
Die blik van O. _O-

Dat is de box bij mijn moeder, die heeft dat speelgoed allemaal bewaard (evenals een enorme hoeveelheid duplo _O_ ) en het is nog altijd populair!
Hij moet nog blijven, ze verdenken hem van hersenvliesontsteking.
Foto was van de fotoshoot die hij vorige week heeft gehad.
En ik vind geen een foto echt mooi. Alsof we hem op ooit op zo'n smerige vacht in een kratje zouden laten slapen. Kennelijk vond hij dat zelf ook want hij had meteen al het andere vachtje wat ze had onder gezeken.
pi_176992055
Heerlijk, die ingepakte baby's! :D O+

En in-de-box-chillende- baby's! O+

Beterschap voor alle zieken! :* Hier ook een hoop snot, hopelijk blijft het daar bij...

Ohja, mijn baby doet dus mooi niet mee aan in de kinderwagen slapen hè :{w
Vanmorgen 1,5u gewandeld en meneer heeft welgeteld een kwartiertje geslapen :') volgende keer pak ik dus mooi weer de draagdoek ;) ook een stuk makkelijker in al die onopgeruimde winkels met onmogelijk smalle paden }:|

Hier vandaag de babygym tevoorschijn gehaald. Hij vond het machtig interessant :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: pagina gemist met nóg meer schattige baby's! O+

Beterschap voor Jules, hopelijk geen hersenvliesontsteking! :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176992976
Mekamotut, hopelijk valt het allemaal mee met jullie mannetje, heftig lijkt me dat zeg :{

Minilot, wat een heerlijk ventje is O toch O+

Nolita, wat een mooie dame heb je, en wat een lekker pakje is dat he? Heerlijk warm blijven ze er in :Y

Twist, wat lijkt jullie kereltje al goed gegroeid zeg! Ik heb van de week ook de babygym er bij gehaald en C vindt het ook best interessant, tot ze het zat wordt; dan is het ook gelijk van "nu weg met dat ding en til me op :') "

Onze dame heeft een mama plakdag, ik kan helemaal niks doen vandaag, ze wil niet in haar bedje, box of wagen slapen; als ik denk dat ze slaapt en ik wil haar even neerleggen om naar de wc te gaan is het gelijk krijsen :{ Ik ga dan toch maar naar de wc want manlief komt vanavond pas laat thuis, dus zo lang kan ik niet wachten, maar vind het wel vervelend als ze dan gelijk zo overstuur is. Vind het best pittig, hoop dat het geen dagelijks ritueel wordt anders blijft er niks over van mijn huishouden :') Dan maar een dagje Narcos kijken met slapende baby op de arm en me er aan overgeven.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176993693
Oh ze zeiden dat we ons niet teveel zorgen moeten maken, ze kunnen alleen de oorzaak van de koorts niet vinden, en omdat hij besmet is met die bacterie willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Waarschijnlijk mag de kleine commandant morgen naar huis. Toen ik er net was was ie gewoon vrolijk en ook niet meer zo heet.
Leuke kindjes allemaal weer hier O+
pi_176994586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:25 schreef rena het volgende:
Onze dame heeft een mama plakdag, ik kan helemaal niks doen vandaag, ze wil niet in haar bedje, box of wagen slapen; als ik denk dat ze slaapt en ik wil haar even neerleggen om naar de wc te gaan is het gelijk krijsen :{ Ik ga dan toch maar naar de wc want manlief komt vanavond pas laat thuis, dus zo lang kan ik niet wachten, maar vind het wel vervelend als ze dan gelijk zo overstuur is. Vind het best pittig, hoop dat het geen dagelijks ritueel wordt anders blijft er niks over van mijn huishouden :') Dan maar een dagje Narcos kijken met slapende baby op de arm en me er aan overgeven.
Boks! Hebben jouw spruit en de mijne er iets over afgesproken voor vandaag?
Ik overwoog ook te proberen plas op te houden tot het lief thuiskomt wegens werkelijk hartverscheurend krijsen zodra er meer dan één centimeter afstand tussen mij en mijn beeb komt. Ik ben er echter zojuist gelukkig achtergekomen dat ik wel min of meer naar het toilet kan met plakzoon in draagzak. Phew.
Maar ik kom, net als jij, niet echt tot veel vandaag :')

Samen duimen voor iets relaxtere koters morgen? :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:19:23 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176995170
Ik kom op een gegeven moment ook plassen met plakbaby op de arm. Niet ideaal, maar volgens mij deed ik het soms als hij eindelijk sliep en ik mijn blaas niet wilde laten knappen. Kleedje in de badkamer bleek trouwens ook best geschikt, zeker met uitzicht op draaiende wasmachine.
Hopelijk morgen iets meer vrijheid voor jullie...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176995360
Ik vind al jullie kindjes leuk, lief en mooi O+
Maar het voelt zo dom om iedereen stuk voor stuk apart te noemen. :@ Ik deed het vorige week en heb serieus minstens 5x alles bekeken om te kijken of ik niet iemand had gemist. 8)7
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176995374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:19 schreef Lemijn het volgende:
Hopelijk morgen iets meer vrijheid voor jullie...
Dank Lemijn. :) Wat een fantastisch gaaf groen mutsje heeft jouw ukkie op! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176995399
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:58 schreef vencodark het volgende:
@Minilot, hij lijkt op jou, is het niet?
Het schijnt!
Let me see you stripped down to the bone
pi_176995689
Bij een plakdag ging V in de draagzak en daar deed ik dan alles mee, ook plassen :+
pi_176996111
Leuk alle foto's weer!

Ik heb de mijlpaal 'plassen met plakbaby' ook behaald *)

Zowaar hebben wij vandaag een middagslaapje gedaan, B. in de co-sleeper en ik ernaast. Fijn als het lukt om dit wat uit te bouwen naar wat vaker zelfstandig slapen. Dat lukt overdag eigenlijk nog niet. Ik vind plakbaby niet erg, maar met het oog op over een week of 5 naar de crèche vind ik het wel fijn als hij dat wat beter kan. Of moet ik me hier niet druk om maken?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:27:05 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176996305
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Dank Lemijn. :) Wat een fantastisch gaaf groen mutsje heeft jouw ukkie op! O+

mamanova.nl *)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:29:25 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176996351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:17 schreef elliebell het volgende:
Ik vind plakbaby niet erg, maar met het oog op over een week of 5 naar de crèche vind ik het wel fijn als hij dat wat beter kan. Of moet ik me hier niet druk om maken?
Het heeft geen zin, maar ik snap het wel want je wil natuurlijk graag dat het slapen daar goed gaat. Maar je baby is nu nog zo klein dat 5 weken ouder echt heel veel is hoor! Er kan nog een hoop gebeuren en je kan er vooral niet zo heel veel aan doen volgens mij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176996642
Ik zag allemaal schattige baby's! Post mijn BED bijdrage wel als ik weer bij laptop kan.

Flens plakt ook weer goed, de hele rit met wandelwagen was mopperen en huilen. Toiletbezoek kan met draagzak, in joggingbroek. :p
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176996714
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Boks! Hebben jouw spruit en de mijne er iets over afgesproken voor vandaag?
Ik overwoog ook te proberen plas op te houden tot het lief thuiskomt wegens werkelijk hartverscheurend krijsen zodra er meer dan één centimeter afstand tussen mij en mijn beeb komt. Ik ben er echter zojuist gelukkig achtergekomen dat ik wel min of meer naar het toilet kan met plakzoon in draagzak. Phew.
Maar ik kom, net als jij, niet echt tot veel vandaag :')

Samen duimen voor iets relaxtere koters morgen? :)
Lijkt me een goed plan! Ze heeft net een heel kwartier in de wagen geslapen, zo kon ik snel even wat eten. Ik heb wel een draagzak, maar ik vind hem niet prettig (ergobaby, van mijn zus in bruikleen gekregen). Ga me binnenkort even oriënteren in andere draagzakken.

Ze ligt nu weer heerlijk bij mij te slapen, het is ook wel genieten hoor zo'n lief klein kindje tegen je aan O+ Maar zulke dagen zijn best wel intensief eigenlijk, ondanks dat je niet veel doet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176996741
Aww, met veel plezier naar alle babies zitten kijken. O+

Even een extra jompel voor de goede nacht van SQ *O*

Hier een slaapbaby. Die kreeg vanochtend z'n eerste prikjes. Gillen als een speenvarken kan ie. Maarrrr verder weer helemaal goedgekeurd. Morgen is 'ie 2 maanden en vandaag woog hij 5920. Ik zeg goede score.
En ik kreeg vandaag te horen dat ik over 2 weken weer aan de slag kan waarschijnlijk. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176998011
Bfd *O* O+ naast "waarbenikaanbegonnenwoensdag" mijn lievelingsdag van de week ^O^ :+

Ik was met kaptein en hond op bij mn ouders. De kapitein lag te chillen op een retrokleed :') en was heel verbaasd dat de hond dat ook wel n fijn zacht plekje vond _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176998304
Overigens over baby en hond gesproken, dat begint hier best wel een dingetje te worden ;(.

Logischerwijs hebben we sinds we de baby hebben wat minder tijd voor de hond. Op zich geen mega probleem want het is een makkelijk beestje wat niet uit verveling gaat lopen slopen ect.

Maar we merken wel dat ze gewoon minder happy is. Ze vind de kapitein nog steeds best wel spannend, vooral als ie huilt. Ze loopt dan vaak de kamer uit of gaat bijv onder de tafel staan. En als we op pad gaan met de wagen of draagzak voelt ze ineens onwijs de behoefte om te waken :{.

Overigens als kapteintje op zn speelkleed ligt te spelen dan vind ze het wel gezellig en gaat ze erbij zitten en hem helemaal besnuffelen.

We hadden heel erg gehoopt dat ze aan elkaar zouden wennen maar dat lijkt maar tot op zekere hoogte gelukt. Ik wil echt niet zo iemand zijn die de hond maar wegdoet want er is een kind, maar ik maak me wel zorgen over hoe blij/gestresst ze is. En daarmee dus ook een beetje over hoe veilig het is... ;( :'( :{.

Iemand hier een goed werkende hond/baby combi of tips?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176998785
Ik doe een ‘waarbenikaanbegonnen’-dinsdag. Met M. bij de huisartsenpost. Ons mannetje is zo ziek :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176998818
Och LeSage, wat rot. Beterschap voor je ukkie.
pi_176998869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:09 schreef LeSage het volgende:
Ik doe een ‘waarbenikaanbegonnen’-dinsdag. Met M. bij de huisartsenpost. Ons mannetje is zo ziek :'(
ah nee -O- hopelijk kunnen ze hem weer oplappen en kan hij weer lekker mee naar huis :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176998886
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Overigens over baby en hond gesproken, dat begint hier best wel een dingetje te worden ;(.

Logischerwijs hebben we sinds we de baby hebben wat minder tijd voor de hond. Op zich geen mega probleem want het is een makkelijk beestje wat niet uit verveling gaat lopen slopen ect.

Maar we merken wel dat ze gewoon minder happy is. Ze vind de kapitein nog steeds best wel spannend, vooral als ie huilt. Ze loopt dan vaak de kamer uit of gaat bijv onder de tafel staan. En als we op pad gaan met de wagen of draagzak voelt ze ineens onwijs de behoefte om te waken :{.

Overigens als kapteintje op zn speelkleed ligt te spelen dan vind ze het wel gezellig en gaat ze erbij zitten en hem helemaal besnuffelen.

We hadden heel erg gehoopt dat ze aan elkaar zouden wennen maar dat lijkt maar tot op zekere hoogte gelukt. Ik wil echt niet zo iemand zijn die de hond maar wegdoet want er is een kind, maar ik maak me wel zorgen over hoe blij/gestresst ze is. En daarmee dus ook een beetje over hoe veilig het is... ;( :'( :{.

Iemand hier een goed werkende hond/baby combi of tips?
Ja hier hetzelfde probleem.
Ik zie dat de hond zich wat ongelukkig voelt, hij vindt de kleine interessant maar ik ben ook bang dat ie er op een dag genoeg van heeft.
Ik lees even mee dus.
pi_176998951
Hier geen hond LDG, maar het lijkt me erg lastig. Vond dat bij m'n katten al en die doen weinig kwaad uit zichzelf...

Wat fijn van de goede nacht SQ! En jij zei toch ook dat stoppen met borstvoeding niet voor betere nachten zorgde? Misschien zit daar iets vertraging in... ;) hopelijk is dit de eerste van velen!

Mekamotut, ik heb ook niks met dit soort foto's, ben meer voorstander van de spontane(re) foto's. Maar van die foto's van baby's als een worstje zonder armen ingepakt in een gekleurde doek zijn nog erger. Zeker bij meerlingen schijnt dat mode te zijn.

Wij hebben overigens erg toffe schoolfoto's ontvangen! Maar wordt wel een duur grapje, 3x portret, 1x de tweeling samen en 1x met z'n drieën... en ze hadden helaas geen klassenfoto, dat leek me eigenlijk juist ook wel leuk! Zal wel een onmogelijke opgave zijn geweest.

Mijn inzending voor bfd is wederom een remake van een eerder geposte foto...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176999011
Zo'n worstje foto wou ze ook maken maar hij deed steeds zijn armpjes omhoog :')
pi_176999027
Wat een heerlijk echte foto ff :D O+ mooie peuter ook, ondanks de huilbui
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:28:53 #153
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176999334
Je zat gewoon met 3 huilende kinderen aan tafel FF? Gezellig joh, eten met het gezin :') .

Wat naar LeSage! Sterkte voor je zieke jongen en ook voor jezelf!

De kleine kapitein op z'n retro speelkleed met retro speelgoed :o. Geen ervaring met baby + hond. Kan het beter worden nog de komende maanden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176999496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:28 schreef Lemijn het volgende:

De kleine kapitein op z'n retro speelkleed met retro speelgoed :o. Geen ervaring met baby + hond. Kan het beter worden nog de komende maanden?
ja ik weet t niet zo goed :{ ik zie wel dat hond het onvoorspelbare van de kapitein lastig vind. Als hij ineens snel beweegt vlakbij haar of ineens gilt. Dus ik ben bang dat als hij gaat kruipen oid dat ze zich misschien in het nauw gedreven voelt ofzo ;(.

De hond is n scheetje en doet echt geen vlieg kwaad maar wil ook niet de kat op het spek binden terwijl ik weet dat ze er niet volledig relaxed bij is.

Moeilijk ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176999766
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Het heeft geen zin, maar ik snap het wel want je wil natuurlijk graag dat het slapen daar goed gaat. Maar je baby is nu nog zo klein dat 5 weken ouder echt heel veel is hoor! Er kan nog een hoop gebeuren en je kan er vooral niet zo heel veel aan doen volgens mij.
Is ook zo. Merk ook dat ik die hele crèche wel gewoon meer een ding vind dan ik van te voren dacht :{ Het is nog zo'n klein mannetje en het voelt zo goed om hem gewoon lekker de hele dag bij me te houden dat de overgang naar de crèche zo groot lijkt. Maar 5 weken is inderdaad nog lang, dus ik ga me maar gewoon niet te druk proberen te maken.
pi_176999955
LeSage wat ellende, sterkte!

LDG, lastig hoor! Je hoopt zo dat ze goed aan elkaar wennen, jammer als dat niet helemaal lukt.

FF, moest wel beetje lachen om je foto, maar niet heel relaxed zo dineren :')

Ik ben ook niet zo van die fotoshoots. In plaats daarvan hebben wij een goede camera gekocht waar we zelf mooie foto's mee (proberen :+ ) te maken. Van te voren ook niet helemaal gedacht, maar B. blijkt dus bijna dagelijks iets schattigs te doen wat toch echt perse op de foto moet *) Is z'n geld dus wel waard geweest.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:07:22 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177000443
Ik merk dat ik wat moeite heb met mijn vrije dagen sinds ik weer werk. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om dan weinig te doen en terug te keren naar het ritme van verlof en heel veel gewoon te kijken hoe Jacob speelt. Maar aan de andere kant voel ik veel duidelijker het contrast van het snelle/oude/andere leven. En dan word ik soms ongedurig en wil van alles, dat niet kan door Jacobs slaapwensen. Hij is niet meer dat piepkleine frutje dat het gelukkigste is als hij op me mag hangen. Nu wil hij van alles, en dat kan voor een heel stuk ook vervuld worden door iemand anders. Dus er ontstaat wel steeds meer ruimte voor mezelf. Dat had ik niet verwacht nog maar het is eigenlijk ook wel lekker.
Dat gezegd hebbende, lig ik nu met gepoetste tanden en opgeruimd huis in pyjama op de bank en ga ik zo slapen. Dus die ruimte zal voorlopig nog niet opgevuld worden met heel veel wilds in de avond :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177001532
Lemijn, raar hè, dat je leven zo’n andere invulling krijgt? Ik moet er ook nog steeds regelmatig aan wennen.

LDG, onze hond heeft er niet zo heel erg aan moeten wennen gelukkig, maar ik denk dat het ook anders wordt als de kapitein straks wat groter is. Dan is het alweer heel anders voor de hond ook.

FF, :* voor je avondeten. De foto is er wel eentje om te bewaren voor de bruiloften van je kinderen :D

M. is weer met me thuis. Rood oortje, lichte ontsteking. Gaan we nu nog niets aan doen. Verder leek de ventolin zijn werk te doen, want de longen klonken schoon. Het lijkt benauwd, maar dat is vooral omdat hij oppervlakkig ademt.
Morgen weer naar de huisarts terug, hopelijk gaat het dan weer wat de betere kant op.
Oja, die ‘waarbenikaanbegonnen’ geldt in zijn geheel. Peuter werd woensdag ziek en had vanavond gewoon nog steeds 38,8 koorts 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177001709
Ik heb hier twee honden, waarvan één neurotisch. Geen goede combinatie met een baby. Als er hier gekropen wordt zitten de honden opgesloten in de bijkeuken. Ja, zielig. Probeer te compenseren door vaker te gaan wandelen. Zelfs de neuroot let inmiddels niet meer op de kinderwagen en doet z'n ding. Ik weet niet wat 'erger' is, een baby en een paar maanden/jaartje minder aandacht, of naar een ander huis (of het asiel) verhuizen.

Ik heb me één ding voorgenomen; Baby en honden blijven nooit zonder toezicht in één ruimte. Ik heb daardoor al een keer een pakketbezorger gemist, maar fuck dat.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177003742
FF, ik moest ook een beetje lachen om je foto :@ en toch zijn ze nog steeds onwijs schattig O+

LDG, wat een knapperd is die kapitein van je toch! En wat lastig je kwestie met de hond, ik heb geen tips helaas.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177003898
Die foto van FF. :D
Leuke scène, voor ons als buitenstaander. Jij had het misschien al helemaal gehad. ;)
pi_177004092
Lemijn, dat probleem blijft als je eenmaal uit de verlof-bubbel bent. Het leven is zoveel makkelijker als je niets zou moeten.

LeSage, volgende keer kun je beter mijn griep (?) nemen, die gaat een stuk sneller. Beterschap maar weer!

En wij moesten ook lachen om de situatie, dat is vaak de enige manier om zulke momenten nog een beetje gezellig door te komen. Het kwam ook vooral door peuter, de meiden reageren heel sterk op hem. Als peuter echt gaat huilen (in plaats van zijn gebruikelijke aanstel-huiltje) dan volgen zij ook snel. Als peuter daarentegen hard lacht, dan lachen zij net zo hard mee.

Maar desondanks ben ik altijd blij als het eten erop zit. Ik heb niet zoveel geduld dus probeer m'n man ze ook altijd eten te laten geven. Zelf eten zijn we nu een beetje aan het introduceren maar is nog geen succes en zorgt vooral voor nog meer werk ipv gemak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177006005
:'(
Waf een nacht is dit. M. kan alleen maar huilen. Een nieuwe zetpil mag hij nog niet. Het is zo hartverscheurend. En ik heb geen idee hoe ik dit de rest van de nacht en morgen moet gaan doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177006144
:* voor jou en je mannetje LeSage.
  woensdag 7 februari 2018 @ 06:37:46 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177006926
;( Ik hoop dat hij toch nog lekker in slaap is gevallen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 7 februari 2018 @ 07:12:24 #166
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177007108
Oh LeSage, wat k*t dat hij zich zo rot voelt ;(

Hoop dat de nacht toch nog iets beter verlopen is :*

Wel terug naar de huisarts als het niet beter gaat hoor!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 7 februari 2018 @ 07:49:07 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177007253
LeSage, wat k*t zeg. Vooral omdat je niks kan doen voor je kleintje :'(. Hoe is het nu? :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_177007482
Hij heeft af en toe even geslapen, maar ook nog een paar uur gehuild. Nu slaapt hij gelukkig even na de zetpil die hij kreeg. Straks maar weer naar de huisarts. Heb er ongeveer een abonnement op.
Jeetje zeg, je voelt dat als mama echt recht door je hart gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177007587
Ach LeSage, wat onwijs zielig ;( Hopelijk kan de HA wat voor jullie betekenen :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177007855
Wat naar voor je kleine man ;( En ook voor jou ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177008367
Beterschap voor M. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177008522
Och, LeSage, dat klinkt echt zo naar. ;( :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177009449
Sterkte, LeSage, ontzettend rot. Hopelijk kan de huisarts iets betekenen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177009494
LeSage, wat ontzettend klote zeg! Heel veel beterschap! :*

Elliebell, wat er al gezegd is: 5 weken is echt heel lang! Ik herken het wel hoor, bij de eerste keek ik ook steeds weken vooruit en zag dan allerlei bezwaten/problemen/etc. Maar over 5 weken ziet de hele wereld er weer anders uit! Komt goed ;)

FF heerlijke foto! :D
Vast niet als je er middenin zit ;) maar dit zijn wel de foto's waar je later met z'n allen het hardst om lacht! O+

Waar-ben-ik-aan-begonnen-woensdag begon hier al vroeg met een tantrum-snot-peuter terwijl baby me net onder spuugde :')
Maarrr...kort daarna ook een blije semi-schone baby die tegen z'n babygym lag te meppen (zonder dat-ie door had dat hij dat zelf deed ;) ) en een trotse peuterzus die steeds "Goed zo!" tegen 'm riep O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177009814
Wat sneu voor M LeSage. Is je peuter wel weer hersteld?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177011036
Nou, niets geks te vinden, ‘gewoon’ heel verkouden. Ik vermoed dan toch manflu ;)
Vandaag lekker alleen thuis met hem, dus alle rust om te herstellen.
Peuter is nog herstellende ook :')
Kun je iets nuttigs doen met snot trouwens? Ik heb een fabriek thuis :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177011074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:07 schreef LeSage het volgende:
Nou, niets geks te vinden, ‘gewoon’ heel verkouden. Ik vermoed dan toch manflu ;)
Vandaag lekker alleen thuis met hem, dus alle rust om te herstellen.
Peuter is nog herstellende ook :')
Kun je iets nuttigs doen met snot trouwens? Ik heb een fabriek thuis :Y
Balletjes van draaien en op stomme mensen gooien?
pi_177011149
Je kan een plastic zeiltje pakken, daarop alle snot verzamelen en dan na een paar uur kijken hoe ver je daaroverheen kunt glijden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:15:03 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177011177
Slijm is helemaal in hier, misschien leuk voor je peuter? :+

Hopelijk gaat het snel beter met M :*

Hoe is het met Jules, Meka?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177011211
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:07 schreef LeSage het volgende:
Kun je iets nuttigs doen met snot trouwens? Ik heb een fabriek thuis :Y
:D
Glijmiddel! :7 ^O^

Beterschap voor de kleine, joh!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177011232
Rena, die van jou vandaag minder aan het plakken? Mijnes niet, maar ik vergeef het 'm, want:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het plakken gaat vandaag twee kanten op. :) O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177011355
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:15 schreef Sylver_ het volgende:
Slijm is helemaal in hier, misschien leuk voor je peuter? :+

Hopelijk gaat het snel beter met M :*

Hoe is het met Jules, Meka?


Ze heeft hem opgehaald, geen koorts meer. Nu ga ik snel doorwerken zodat ik snel naar huis kan.
pi_177011406
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:17 schreef minilot het volgende:

[..]

:D
Glijmiddel! :7 ^O^

Beterschap voor de kleine, joh!
Oh gadverdamme :o :D
Ik neem de tips mee :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177011410
Die foto’s O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177011449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:19 schreef minilot het volgende:
Rena, die van jou vandaag minder aan het plakken? Mijnes niet, maar ik vergeef het 'm, want:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het plakken gaat vandaag twee kanten op. :) O+
Het is tot noch toe iets minder vandaag, ze lag tot 8 uur (!) in bed vanochtend en ze heeft vanmorgen na de ochtendvoeding nog een uurtje in de wieg geslapen na wat gejengel en een tijdje bij mij gezeten te hebben, nu ligt ze lekker in de box naar de babygym te staren en te pruttelen na de tweede voeding ^O^ Het voelt iets minder intens vandaag :)

Wat een heerlijke foto O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177011476
Glimlachende slapende babies O+
Kleine mannetjes die gewoon weer lekker thuis zijn ipv het ziekenhuis O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177011477
Fijn dat Jules weer thuis is!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177011502
Geven jullie je babies wel eens kaas op brood?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177011544
Ik ga zo koffie zetten en op de laptop alle beebs van de BFD gister eens goed bekijken *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 07-02-2018 14:40:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177011584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:45 schreef Messina het volgende:
Ik heb hier twee honden, waarvan één neurotisch. Geen goede combinatie met een baby. Als er hier gekropen wordt zitten de honden opgesloten in de bijkeuken. Ja, zielig. Probeer te compenseren door vaker te gaan wandelen. Zelfs de neuroot let inmiddels niet meer op de kinderwagen en doet z'n ding. Ik weet niet wat 'erger' is, een baby en een paar maanden/jaartje minder aandacht, of naar een ander huis (of het asiel) verhuizen.

Ik heb me één ding voorgenomen; Baby en honden blijven nooit zonder toezicht in één ruimte. Ik heb daardoor al een keer een pakketbezorger gemist, maar fuck dat.
ja wij zijn ook ontzettend voorzichtig, we willen niet dat voor iemand vervelend is, hond of kind.

Asiel is sowieso echt geen optie hoor en ook niet aan de eerste de beste meegeven. Insteek is dat als ze zou gaan (wat we nog niet besloten hebben hoor) dat het een vooruitgang moet zijn...

Lastig..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177013091
Creatief met snot :+
Gaat het wel ietsje beter LeSage? Sneu toch hè, die zieke kleintje!

Mekamotut, fijn dat hij thuis is!

Mini, super lief die slaap lachjes hè!

Twist, fijn nog even de bevestiging dat de wereld er over 5 weken echt anders uit ziet met zo'n kleintje. Fijn toch aan dit forum om even geruststelling te kunnen krijgen. En maar gewoon lekker te genieten van mijn plakbaby. Dat had ik denk ik minder gedaan als ik hier niet had gelezen dat dat echt heel ok is.
pi_177013494
Elliebel, dat is soms ook het 'lastige' aan een baby, elke dag is zo anders met ze. Daar moest en moet ik soms nog steeds best aan wennen :@ Gisteren zat mijn baby als een sticker aan me vastgeplakt met hele kleine hazenslaapjes en vandaag kan ik haar gewoon weer neerleggen en doet ze tot noch toe heerlijke dutjes O+ Merk ook aan haar dat ze weer lekkerder in haar velletje zit vandaag. Slaapt nu ook alweer vanaf 13 uur _O_ Zal morgen wel weer anders gaan want dan krijgt ze de eerste vaccinaties :X ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177014009
Mijn kinderen slapen juist de hele dag na prikjes Rena, dat is ook nog een optie. ;)

J. sliep dus gister de hele dag. Vandaag is het een voorbeeldbaby. Valt zelf in slaap voor tukjes, eet goed, poept goed en houdt tussendoor lachmaratons. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177014599
Plakbaby check! Zelfs in de draagzak was hij niet tevreden. Volgens mij zijn het opnieuw de darmpjes die hem onrustig maken.

Ik heb versterking ingeroepen, mijn man is net thuis. Versterking vertrok gelijk een uurtje naar bed.

Bij problemen met honden zou ik trouwens altijd een gedragstherapeut inschakelen. Die van Tinley zijn heel goed. In veel gevallen is er best wat aan te werken.

Onze katten kregen een nieuwe krabpaal om beter te kunnen vluchten bij stressmomenten. Ze hebben er twee keer op gezeten en dan ook alleen omdat ik ze erop tilde. Gelukkig valt het met de stress dan ook wel mee tot dusver. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177014702
Lesage, wat balen joh, dat M. zich zo slecht voelt. Gelukkig maar "gewoon" verkouden. Hopelijk knapt hij gauw op!

Verder las ik over hond/baby perikelen. Lastig, maar ik heb helaas geen tips omtrent honden. Wij hebben alleen een rat in een kooi :+

Zag nog wat lekkere snot tips voorbijkomen :9
En een paar leuke foto's wederom! Fijn dat Jules weer thuis is Meka.

Oh, en rena, ook de mijne sliep juist veel na prikjes ;)

Verder heb ik niks onthouden en ik heb werkelijk waar geen idee hoe jullie allemaal zo goed op elkaar kunnen reageren :o :P
pi_177014760
Ohja en nog even over Tiny zijn slaap... Hij is volledig geüpdate hoor. Hij kan weer slapen. Vannacht weer om 2 en 6 uur voeden en vervolgens weer lekker verder slapen. En overdag pakt hij ook goed z'n slaap!

De update betrof zich optrekken aan alle meubels ipv alleen spijlen van bed en box ennnn.. een tandje! Hij heeft er twee onder, maar nu heeft hij een randje van een hoektand boven door *)
  woensdag 7 februari 2018 @ 17:05:40 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177016339
Onze jongen is alweer 8 maanden. Gaat ook wel weer snel en slaapt eigenlijk ongebroken sinds het ziekenhuis gewoon lekker heel de nacht door.

Het slapen heeft hij overigens van z'n vader. >:)

Om 7 uur 's avonds vallen z'n ogen dicht en hij wordt weer wakker gemaakt om 7 uur. In 't weekend willen we hem nog wel eens tot 8 uur laten liggen maar dan moet hij er echt uit. Het is echt een slaapkop.

[ Bericht 26% gewijzigd door xzaz op 07-02-2018 17:11:09 ]
pi_177021787
Ja ik ben ook blij dat iedereen weer onder een dak is.
Van 16.00 tot 19.30 m'n zoon vastgehouden. O+
pi_177022656
Ik had het gemist Mekamo, wat fijn dat je ventje weer thuis is!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177022806
Wat heerlijk zo'n slaapkop xzaz! :)

UM, dat reageren gaat op en af bij mij. Komt vanzelf, en het is echt geen verplichting om op iedereen te reageren.

Ik had een ziekige plakbaby de hele dag. Zoveel snot, hij rochelt en kucht en kwijlt en huilt. Vanavond kon er even een lachje af, maar veel is t niet. 38,2 is nog niet echt koorts, maar als t morgen niet beter is gok ik dat t toch even bellen met de HA wordt. Sneu hoor, als die baby's zichzelf zo in de weg zitten. Voordeel van slecht drinken was wel dat ik zowaar 5uur aaneen mocht slapen. O+

En FF was het die vroeg naar het knutselwerk? Dat mag volgende week pas open, want het is schijnbaar voor valentijnsdag. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:22:12 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177023183
Hier is niemand meer ziek en hadden we een gewone nacht met elke 3 uur drinken. Ik voel me verbazingwekkend goed :o . En Jacob is mijn held vandaag. Hij heeft geslapen en gedronken op de crèche, thuis nog enorm blij gespeeld en een paar hapjes gegeten, en ging daarna naar bed. Alsof hij niet 10 uur lang op een crèche was weggestopt. Dus, moeders van kleine baby's: uiteindelijk went iedereen en dan komt het allemaal goed.
Het enige dat hier nooit gebeurt, is die beloofde blijdschap bij het ophalen. Meestal word ik wat onderzoekend aangekeken en anders gaat hij huilen. *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:24:47 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177023259
Een knutsel voor valentijn :o. Dat is wel gezellig natuurlijk.

Rena, even tegengeluid: Jacob was telkens 2 dagen van slag van die prikken. Dus al dat slapen is leuk maar niet gegarandeerd hoor.

LeSage, ik hoop op een betere nacht voor jullie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177023954
Lekker he zo'n nacht Lemijn! En ik houd rekening met alle scenario's naar de prikjes, dan valt het niet tegen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177024990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 21:11 schreef Nanuke het volgende:
Wat heerlijk zo'n slaapkop xzaz! :)

UM, dat reageren gaat op en af bij mij. Komt vanzelf, en het is echt geen verplichting om op iedereen te reageren.

Ik had een ziekige plakbaby de hele dag. Zoveel snot, hij rochelt en kucht en kwijlt en huilt. Vanavond kon er even een lachje af, maar veel is t niet. 38,2 is nog niet echt koorts, maar als t morgen niet beter is gok ik dat t toch even bellen met de HA wordt. Sneu hoor, als die baby's zichzelf zo in de weg zitten. Voordeel van slecht drinken was wel dat ik zowaar 5uur aaneen mocht slapen. O+

En FF was het die vroeg naar het knutselwerk? Dat mag volgende week pas open, want het is schijnbaar voor valentijnsdag. O+
Vanaf 38 graden is het wel koorts :Y en bij die kleintjes willen ze graag dat je na 24 uur even langs gaat. Gewoon om te kijken of er niets geks is, ze kunnen het zelf niet aangeven.

Hier lijkt het wat beter te gaan met ons mokkeltje O+
Hij poepte zichzelf nog even lekker onder tijdens onze maaltijd :Y)
Nog steeds verkouden en prutoogjes enzo, maar veel levendiger dan gisteren en zowaar wat lachjes gezien O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177025073
Nou Lemijn, er blijft hoop hoor. S. van 2 is pas een paar weken echt blij om me te zien als ik thuiskom uit het werk. Dan krijg ik ineens allemaal knuffels en kusjes O+

Sterkte met de prikjes morgen, Rena! Ik duim dat je de versie hebt die lekker veel gaat slapen en er dan vanaf is ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177025210
Die blijdschap bij het ophalen is ook niet alles Lemijn. Ik word altijd enthousiast begroet, maar zodra ik me omdraai om even een vest/broer/leidster aandacht te geven gaan ze heel hard huilen. En dat stopt pas weer als ik ze beet houd (kan alleen kort, want anders is het lastig aankleden/broer vangen en aankleden etc.) of wanneer we weg gaan. Een gesprek aan gaan met de leidster kan alleen als ik nog door niemand opgemerkt ben en ik zachtjes praat :') Ik vertrek dus vrijwel altijd heel vluchtig met twee huilende baby's en een piepende peuter die juist weer niet mee naar huis wil.

Fijn dat het beter lijkt te gaan LeSage!

Spannend Nanuke! Nog even geduld hebben dan.

Ik ben vandaag bezig geweest met het bijhouden van alle slaapjes, eten etc. en wonderbaarlijk genoeg besluiten ze gelijk om een uur langer door te slapen (normaal slapen ze van 19:30 - 21:30, nu slapen ze nog steeds). Hopelijk is de maximale aaneengesloten slaaptijd hierdoor ook gelijk aangepast!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177027239
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:25 schreef LeSage het volgende:

[..]

Vanaf 38 graden is het wel koorts :Y en bij die kleintjes willen ze graag dat je na 24 uur even langs gaat. Gewoon om te kijken of er niets geks is, ze kunnen het zelf niet aangeven.
Oei! Dan ga ik soeieso even bellen morgen. Ik dacht dat t dan nog verhoging was, en pas koorts bij 38,5. Dank voor je reactie. Ivm Dirks immuunstoornis moeten wij 'laagdrempelig' bellen bij koorts, dus ik denk dat ik morgen dan wel te horen krijg dat ik vandaag al had moeten bellen. :@ Nouja. Ik kan er toch niets meer aan doen, en echt het idee dat het meer is dan verkoudheid heb ik ook niet.

Lemijn, wat fijn van die nachtupdate van Jacob! En naaf de opvang is ook niet niks, maar die baby's wennen gelukkig heel snel. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177028672
Nou, volgens mij is het ook om te kijken of er bijvoorbeeld een ontsteking (oren/keel) is. Sterkte in ieder geval vandaag!

M. heeft weer de hele nacht onrustig geslapen :O veel huilen tussendoor. Dus ik heb tot 6 uur op de bank gelegen. Daarna was vriendje zo lief om S. ook mee naar beneden te nemen zodat ik nog 1,5 uur goed kon slapen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177029243
Zo aanhaakpoging nummer zoveel.. Wat een leuke BFD foto’s weer O+

Hier zitten we nog steeds in de kwakkelmodus. Maarrr J. doet het prima en slaapt zelfs goed de laatste dagen! (Nu ik nog met mijn snothoofd ;( ) Hij weigert alleen sinds een paar dagen vaste voeding, maar dat komt vast wel weer goed. Gelukkig is melk nog wel favoriet. Maandag verslikte hij zich behoorlijk in een stukje brood en sindsdien wil hij niks meer. Hij blijft met zijn mond open zitten als hij een hapje van een lepel krijgt of zelf iets van brood ofzo in zijn mond heeft gedaan. Echt geen gezicht. Hij kijkt echt zoals deze smiley :o en blijft net zolang zo zitten tot er genoeg kwijl is verzameld in zijn onderlip om het hapje eruit te laten glijden :')

Beterschap nog voor alle andere ukkies :*

Oja en ik wilde nog reageren op Lemijn en het missen van bepaalde dingen uit het kinderloze leven. Mijn vrije dagen voelen met twee kinderen ook gewoon niet meer als een vrije dag (zoals dat ‘vroeger’ was; lekker weg of de hele dag juist bankhangen en series bingen). Met name dagen met slecht weer en afwisselend duttende kinderen word ik soms knettergek binnen. Zeker omdat ik dan eigenlijk niks voor mezelf kan doen met een drukke peuter erbij. Tegelijkertijd kan ik ook niet zonder mijn ukkies, dus tsja :P Ik mis mijn ‘vroegere’ leven trouwens vooral als ik dan eens met kinderloze vriendinnen op stap ben die allerlei dingen bespreken en doen die nu zo ver van mij af lijken te staan. Ooit komt dat er vast allemaal wel weer een keer van!
pi_177029314
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:25 schreef LeSage het volgende:

[..]

Vanaf 38 graden is het wel koorts :Y en bij die kleintjes willen ze graag dat je na 24 uur even langs gaat. Gewoon om te kijken of er niets geks is, ze kunnen het zelf niet aangeven.
Dat is het advies tot 3 maanden, Dirk is al ouder dacht ik. Daarna adviseren ze bij aanhoudende (3 dagen) of hoge koorts, wanneer slecht reageren of ook last hebben van andere kwaaltjes.

Maar misschien handig om sowieso met de huisarts daar afspraken over te maken Nanuke. Bij Dirk is dat natuurlijk net wat anders.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177029317
Ik vind het wel inventief, Kazy! Haha. Wel rot dat hij blijkbaar zo geschrokken is.

En je verhaal over je andere leven ie echt exact hoe ik het ook beleef.
Maar de kindjes missen, voor geen goud. Dat gaat veel dieper dan de dingen die ik er voor heb ingeleverd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177030716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:05 schreef kazy het volgende:

Hij blijft met zijn mond open zitten als hij een hapje van een lepel krijgt of zelf iets van brood ofzo in zijn mond heeft gedaan. Echt geen gezicht. Hij kijkt echt zoals deze smiley :o en blijft net zolang zo zitten tot er genoeg kwijl is verzameld in zijn onderlip om het hapje eruit te laten glijden :')
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177031310
Prikjes zijn goed gegaan, maar deze mama zat bijna mee te huilen toen die gemene naalden in die kleine beentjes gingen ;( Verder is ze weer helemaal goedgekeurd, ze weegt nu 4910 gram en is 59 cm lang :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:40:38 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_177031391
Ooh die babyfotodinsdag! Ze zijn allemaal lief, maar ik wilde even uitlichten:

Jacob O+ O+ ik ben echt fan van jou!

Minilotto :D Dat hoofd :') O+

Het pittoreske eettafereel van FlyingFish _O_ "Have kids, they said. It will be fun, they said"

Fijn dat de prikjes goed gingen Rena :) Tip: niet kijken :') Noud geeft gisteren ook weer z'n prikken gehad, het was 20 seconden paars aanlopen en toen weer okee _O-
Verder veel lof over de ontwikkeling van mijn perfecte zoon 8-) dat doen ze natuurlijk bij iedereen, maar toch voelt het fijn :')

Noudmans doet om-en-ommetjes: kutnacht om topnacht. Vannacht was gelukkig weer een topper, ik hoefde er pas om 3:45 voor het eerst uit :o _O_
disclaimer
pi_177031409
We mogen om half 4 naar de HA. Van rochelen naar hoesten als een 40 jarige kettingroker. Arm kleintje.

Kazy, het klinkt heel grappig en best ook slim van m. Maar echt handig is t niet. Hopelijk gaat t vanzelf weer over. :)

SQ om en om klinkt als een langzame verberering naar alleen maar topnachten. Goed op weg in elk geval. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177031844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:40 schreef Stormqueen het volgende:

Noudmans doet om-en-ommetjes: kutnacht om topnacht. Vannacht was gelukkig weer een topper, ik hoefde er pas om 3:45 voor het eerst uit :o _O_
Zo ging dat hier ook een week, anderhalve week, en toen was het doorslapen*.

* Doorslapen = 1 x wakkertjes, draaien, kreunen, kermen, maar uiteindelijk wel weer in slaap vallen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177032210
Beterschapskus voor kettingrokende Dirkje!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177032221
Favoriete plek in huis vandaag, klaarblijkelijk: de bademmer. Ook zonder water. :')

Let me see you stripped down to the bone
pi_177032449
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Overigens over baby en hond gesproken, dat begint hier best wel een dingetje te worden ;(.

Logischerwijs hebben we sinds we de baby hebben wat minder tijd voor de hond. Op zich geen mega probleem want het is een makkelijk beestje wat niet uit verveling gaat lopen slopen ect.

Maar we merken wel dat ze gewoon minder happy is. Ze vind de kapitein nog steeds best wel spannend, vooral als ie huilt. Ze loopt dan vaak de kamer uit of gaat bijv onder de tafel staan. En als we op pad gaan met de wagen of draagzak voelt ze ineens onwijs de behoefte om te waken :{.

Overigens als kapteintje op zn speelkleed ligt te spelen dan vind ze het wel gezellig en gaat ze erbij zitten en hem helemaal besnuffelen.

We hadden heel erg gehoopt dat ze aan elkaar zouden wennen maar dat lijkt maar tot op zekere hoogte gelukt. Ik wil echt niet zo iemand zijn die de hond maar wegdoet want er is een kind, maar ik maak me wel zorgen over hoe blij/gestresst ze is. En daarmee dus ook een beetje over hoe veilig het is... ;( :'( :{.

Iemand hier een goed werkende hond/baby combi of tips?
Ik hoor hier (nog) niet maar heb wel ervaring met combi hond/inmiddels peuter. Onze hond is een druk en ietwat nerveus exemplaar. Hij moest echt wel wennen aan zoonlief, zeker toen hij ineens over de grond ging kruipen en onvoorspelbaar werd. Op dat soort momenten moest hij er altijd bij, rustig op z'n plek blijven liggen gebeurde echt niet. Inmiddels is peuter alweer bijna 2,5 en gaat het heel goed, hij heeft veel meer zijn rust gevonden.
Zoonlief blijkt echter ook een ietwat druk exemplaar, hij rent heel graag achter de hond aan en ik moet hem constant in de gaten houden. Op dagen dat ik alleen thuis ben met peuter (en straks met baby) gaat de hond daarom naar de dagopvang. Daar kan hij van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat buiten spelen in een roedel met andere honden. Zo kan hij meteen zijn energie kwijt (want inderdaad, ook wij hebben soms iets minder tijd om hem goed uit te laten) en hoef ik ons zoontje niet constant in de gaten te houden. Zou dat jullie helpen?
pi_177033524
Nanuke, veel beterschap voor Dirk. Nicotinepleisters een optie? Hij is ook nog wel jong hoor, voor shag.

SQ, alleen maar denken aan die goede nachten dan :)

OIT, wat handig, zo’n opvang! Heb ik nog nooit eerder van gehoord. Gelukkig kan onze hond het prima hebben met 2 kinderen op dit moment.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177034338
Minilot, wat doe je, hij is wel echt te schattig hoor O+ O+

SQ, ik kijk ook niet meer de volgende keer inderdaad, maakt het misschien ietsje makkelijker :{ Ze ligt nu lekker te slapen sinds half 12, ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat. Fijn dat Noud ook weer goedgekeurd was en dat je zo'n goede nacht gehad hebt :Y

Nanuke, beterschap voor Dirk!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177035865
Ik zou tekenen voor om en om goede/slechte nachten SQ! Maar ik zou ook al tekenen voor 1 goede nacht per week.

Gaan er hier ook nog mensen naar de 9 maandenbeurs? Ik hou eigenlijk niet van dat soort dingen, maar heb hier toch wel een zwak voor :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:10:36 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_177036006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou tekenen voor om en om goede/slechte nachten SQ! Maar ik zou ook al tekenen voor 1 goede nacht per week.

Gaan er hier ook nog mensen naar de 9 maandenbeurs? Ik hou eigenlijk niet van dat soort dingen, maar heb hier toch wel een zwak voor :@
hahaha, dit gaat over 4 dagen he. Het gaat met babystapjes vooruit, dat wel. Hopelijk voor jullie ook gauw!

9 maanden beurs lijkt me echt een martelgang. ;(
disclaimer
pi_177036287
Lemijn, I had ook nooit die beloofde blijdschap bij het ophalen op het kdv. Zodra ze mij zag, ging ze altijd huilen. Soms keek ik expres nog even door het raam naar haar, om te zien hoe ze blij aan het spelen was, voordat ik naar binnen ging. Hoe dat bij Y zal gaan, weet ik nog niet. Hij gaat binnenkort wel wennen op het kdv, ik ben zo benieuwd.

(En eigenlijk heb ik het idee dat we er allebei wel aan toe zijn, zo met 8 maanden. Hij vindt ander gezelschap zo gezellig, en de dagen alleen met mij, nu I 5 dagen naar school gaat, zijn vrij saai. Voor mij ook. :P . Tijd voor allebei om de vleugels een beetje uit te slaan en onze symbiose te gaan doorbreken. :) .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177036729
Plakbaby check! Hij maakt het goed in schattigheid.


Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177037277
Awww wat een schattige plakbaby O+
En ik moest wel even lachen om de baby-in-het-lege-tubje :P

Soms probeer ik dagenlang een leuke foto te maken zonder succes, en vandaag had ik ineens een hele reeks prachtige foto's.


*Poefweg*

[ Bericht 24% gewijzigd door Messina op 08-02-2018 22:02:56 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177040256
Oh wow die ogen Messina O+

O. in de lege tub is ook briljant :D

SQ fijn dat er iets van vooruitgang in zit qua slaap!
pi_177040548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:52 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Ik hoor hier (nog) niet maar heb wel ervaring met combi hond/inmiddels peuter. Onze hond is een druk en ietwat nerveus exemplaar. Hij moest echt wel wennen aan zoonlief, zeker toen hij ineens over de grond ging kruipen en onvoorspelbaar werd. Op dat soort momenten moest hij er altijd bij, rustig op z'n plek blijven liggen gebeurde echt niet. Inmiddels is peuter alweer bijna 2,5 en gaat het heel goed, hij heeft veel meer zijn rust gevonden.
Zoonlief blijkt echter ook een ietwat druk exemplaar, hij rent heel graag achter de hond aan en ik moet hem constant in de gaten houden. Op dagen dat ik alleen thuis ben met peuter (en straks met baby) gaat de hond daarom naar de dagopvang. Daar kan hij van 's ochtendsvroeg tot 's avondslaat buiten spelen in een roedel met andere honden. Zo kan hij meteen zijn energie kwijt (want inderdaad, ook wij hebben soms iets minder tijd om hem goed uit te laten) en hoef ik ons zoontje niet constant in de gaten te houden. Zou dat jullie helpen?
Bedankt voor je reactie :*

Helaas is onze hond geen sociale allemansvriend als het op honden aankomt, dus een optie als een uitlaatservice op dagopvang valt dan af.Tenzij inderdaad n individuele uitlaatservice oid...

Ik ben er nog niet uit :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177040675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:04 schreef Messina het volgende:
Zoals deze O+

[ afbeelding ]
Ooo. Wat een prachtkind! O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:19:56 #230
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177041102
Haha, ik moest ook lachen om O in het badje :D Uber schattig O+

En Mix, wat schattig in dat pakje! Daar kan je toch geen nee tegen zeggen O+

Messina, zeker een mooie foto van een mooie baby! Wat een grote ogen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177041113
Pfff, waarom zijn de drama niet willen slapen avonden altijd als m'n man weg is :( Em sliep direct, Lala werd net rustig toen peuter enthousiast binnen kwam lopen en slaap kindje slaap wilde zingen voor ze en natuurlijk waren ze toen weer klaar wakker. Dat is nu een uur geleden...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177041611
FF dat zuigt. Antwoord op je vraag, voor mijn idee staat er op avonden dat jullie allebei thuis zijn een van beiden in de gang om peuter op te vangen. ;)

Leuke foto Mini! Toch een fijne manier om de tummy tub toch te gebruiken. Doet me een beetje denken aan een laaf in mandje. :D

Supermooi kindje Messina. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177042280
En ook hier een zieke kleuter, inclusief waterpokken en al een aantal kotspartijen. Zelfs water blijft niet binnen.
De baby is ook al uren niet echt lang te troosten.
Ze is ontzettend onrustig en huilerig.
De gouden greep is enigszins inbakeren. Daar kalmeert ze bijna gelijk van en dan drinken.
Ik gok een beetje dat ze nu kan gaan slapen in haar bed...ben benieuwd.

En hopelijk geen kotspartijen meer van kleuter. :X
pi_177044109
Hopelijk liggen ze inmiddels wel te slapen FF!

venco, veel beterschap en sterkte ermee. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177044764
Ze liggen nu lagen allebei tegelijk te slapen *O* de afgelopen uren was estafette qualitytime, op zich ook nog wel te doen. Ik hoop maar dat ze nu een voorraadje voor de rest van de nacht hebben opgebouwd.

Daar ben je ook lekker mee Venco. Sterkte!

Pannenkoek, normaal ligt peuter eerder op bed dan de baby's, dus ook als ik alleen ben heb ik daar normaal geen last van. Maar de meiden vielen tijdens het eten al half in slaap dus zijn daarom eerder naar bed gegaan.

Ik geef het op :( tijd voor papflessen... en papa is morgenavond de sjaak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177046042
FF, wat een prutavond zo :*

Venco, sterkte met de kleuter, ik hoop dat je kleinste in ieder geval wel slaapt!

Mooie foto’s weer O+

Hier leek M. weer wat fitter, maar toch de hele avond gehuild. Ik ben vanmorgen ook nog even door mijn rug gegaan (top hoor, 2 nachten op de bank) en zit er helemaal door.
Voor vannacht afgesproken dat vriend en S. eventueel naar het logeerbed op zolder gaan, met wat bijeengesprokkelde dekens. Dan kan ik in ieder geval in een goed bed opzitten met M. :')
Wel een super lieve collega die mijn ochtend/middag overneemt, zodat M. bij mij kan blijven. Hoef ik pas morgenavond te werken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177048196
Het was even feest vannacht.
Ging kleuter keurig slapen rond 19:00, werd hij 1:00 weer wakker van een dubieuze ‘natte scheet’. :')
Dus terwijl hij hoestend en proestend naar de wc gaat, begon hij daar over te geven, kwam er weer een natte scheet. Riiiight... ;(
Kind in het bad staan wassen, bed verschonen, douchekleed verschonen en weer slapen.

Babylove heeft gelukkig vanaf 21:30 tot 0:00 geslapen en nu 2:30 weer wakker voor voeding.
Ik ben door haar weer ondergespuugd maar goed, ook dat lossen we wel weer op. :O

1 voordeel: kleuter blijft thuis van school dus ik kan ‘s morgens ook wat relaxter aan doen. :+
Dat wordt een hele dag Disney films kijken. :P
  vrijdag 9 februari 2018 @ 07:17:33 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_177048654
Wat lief van je collega, lesage. En sterkte met je rug :*
Hoe is de nacht gegaan, ff?

Venco, dat klinkt ook suboptimaal, arm jong ook ;(

Ik ging gisteren een hapje eten met een vriendin. Superleuk, echt! Maar 4 wijn, ai. Ik moet echt leren stoppen na 3. Of 2 _O-
disclaimer
pi_177049129
Oeh SQ, zo herkenbaar. Ik ben na 4 wijn ook niet meer mezelf hoor.

Venco, wat zielig voor je kleuter ;( verder een beetje kunnen slapen?

Hier was M. van half 3 tot 5 krijsend wakker :O gelukkig sliep hij al om 1 :') ik doe vandaag denk ik een dutje mee met hem.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177049332
Ik had ook zo'n avond, SQ. En nu dus een soort van kater. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177049381
Vreselijke vrijdag voor meer mensen hier dus. :')
Kleuter heeft al zeker 5 x diarree gehad en ook babylove is sinds gisteravond meer huilerig dan ooit. Ben ik totaal niet van haar gewend.
School was niet bereikbaar om zoon ziek te melden dus dat zorgde ook voor extra gemopper.
Wat een dag. :')
Ik heb in korte blokjes geslapen vannacht.
Hopelijk gaat komende nacht beter.
pi_177049572
Wat rot Venco, voor hem vanwege het rot voelen en voor jullie vanwege de nachtelijke rommel. Kan best dat z'n zusje op de een of andere manier aanvoelt dat hij niet helemaal lekker is en daar ook op reageert.

Klinkt iig als een gezellige avond SQ!

Mijn man heeft vannacht goed geslapen, laat ik het daar maar op houden. Em had koorts en was niet blij, dus heeft uiteindelijk tussen ons in geslapen (waardoor man dus niet steeds wakker hoefde te worden om haar aan te geven, ze slaapt normaal aan zijn kant), dus ik lag geregeld ingeklemd tussen twee baby's aangezien Lala ook nog 3 keer wakker werd. Maar goed, nieuwe dag, nieuwe kansen!

Hopelijk krijg je de kans voor wat inhaalslaap LeSage. Wel fijn dat je iig fijne collega's hebt! Hebben S en je man wel goed kunnen slapen zo?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177049583
Is dit weer zo’n babycomplot?

Hier huilen van 23.00-2.00 en daarna ieder uur wakker om na 4.00 uur niet meer in zijn bed te willen en ook niet meer op zijn rug wilde liggen. Hij heeft uiteindelijk een poosje op mij geslapen (da’s met ruim 8 kilo toch een ander verhaal dan met zo’n uk van 3,5 kg :P ) Paracetamol deed niks. We vermoeden tandjes maar ik zie niks.. En nu vanmorgen istie weer hartstikke vrolijk. Ik ietsjes minder maar goed.

FF ging het vannacht beter? edit: oh je intussen al wat gepost. :P Ook al zo’n baggernacht dus.

LeSage sterkte met je rug!
pi_177050182
Ah jongens wat een klote nachten allemaal. :{ :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:01:48 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_177050319
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:50 schreef Franny_G het volgende:
Ik had ook zo'n avond, SQ. En nu dus een soort van kater. :') .
Ergens in mij zit nog de oude ik, maar die weegt nog maar 10 kilo ofzo dus die kan helemaal geen 4 wijn meer handelen ;(
Vroegah jonge, toen zoop ik gewoon 2 flessen leeg en ging ik de volgende dag weer werken, BAM.
Nu drink ik 4 glazen en wil ik de volgende ochtend eigenlijk het liefst in een donker hoekje kruipen en doodgaan :')

;(
disclaimer
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:02:05 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_177050324
Verder een kusje op iedereens nachten :*
disclaimer
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:05:06 #247
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177050366
Oef, wat een nachten.. Iedereen maar flink aan de koffie c_/

O had een oorontsteking ;( gelukkig lijkt ze vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Geen koorts en al meer energie. Wat zijn ze dan zielig hè ;(

En sterkte iedereen met de katers. Ik was voor de zwangerschap al kachel na een half glas wijn. Kan me niet voorstellen dat dat beter is geworden sindsdien O-) over alcohol gesproken: gaan er nog mensen aan de carnaval?
pi_177050485
Jemig wat een klotenachten zeg! :* en c_/ voor jullie allemaal.

Dirk is uit zichzelf weer opgeknapt, voelt minder warm en wilde weer elke 2,5uur drinken vannacht. Hoera voor verbetering. Nu alleen nog dat hoestje eraf. :)

Wijn, bier, ja, ik vrees ook dat ik er niet meer goed tegen kan. Met o&n heb ik een klein glaasje champagne gedronken en toen had ik heul lekkere warme blosjes op mijn wangen. Over 3 weken is ons zelfgebrouwen bier klaar, dan gaan we maar eens kijken hoe dat gaat. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177050508
Sterkte met je rug LeSage, hopelijk werkt jullie plan voor vannacht.

Venco veel plezier met Disney. :D En beterschap voor kleuter.

SQ en Franny klinkt goed jullie avonden. :)

FF jammer dat je nacht niet beter werd.

Kazy acht kilo op je buik klinkt inderdaad niet comfortabel. Sliep jij dan wel?

Wij sliepen 3/2,5/2/1 uur. Wonderlijk hoe dat aantal uren ertussen steeds korter wordt gedurende de nacht. Voel me er prima bij, de nacht ervoor werd het bijna elk uur troosten.

Het zijn steeds de darmpjes die het veroorzaken. Geen verstopping maar wel moeite om poep eruit te krijgen. Gelukkig is hij verder wel tevreden maar het is erg intensief om hem tevreden te houden.

Koemelk en druiven heb ik al uit mijn dieet verbannen voor de zekerheid. Yoghurt en dextro leefde ik op bij de zwangerschap en leven zonder kaas is ook afzien. Nou overweeg ik nog of de koffie kwaad kan maar het is een slecht moment om zonder koffie te leven!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:28:02 #250
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177050766
Wat een nachten allemaal :o

Hopelijk gaan jullie allemaal het weekend in met goede nachten en fitte baby's :*

Ik leefde gisteren op paracetamol, maar vandaag voel ik me gelukkig weer goed.

En een kater na 4 wijntjes _O- Dat hadden jullie 10 jaar geleden vast niet voor kunnen stellen :+

Ik twijfelde al een tijdje of Ella nou onze kat altijd 'kie' noemt (ze heet Maccie). Ze zegt wel altijd 'die' als ze ergens naar wijst, maar ik had het idee dat ze 'kie' zegt als ze naar de kat wijst. Gisteren waren we op bezoek bij mensen die ook een kat hebben en zodra ze die zag begon ze enthousiast te wijzen en 'kie kie' te zeggen. Ik denk dat we een officieel eerste woordje hebben!

En ze heeft kiekeboe spelen heel leuk. Nu gaat ze achter de bank zitten en komt dan tevoorschijn terwijl ze 'aaaahh!' roept :D
Heb er een filmpje van, maar geen idee waar ik die fatsoenlijk kan uploaden om te laten zien.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177050891
Pannenkoekenmix, ik snap dat je heel graag iets wil doen om het voor flens beter te maken, maar zomaar dingen achterwege laten lijkt me niet zo handig. Die kleintjes ontwikkelen hun darmen, en dat is uitzichtloos en klote en al die dingen meer als je er middenin zit, maar het wordt echt beter. :*

Sylver, dat klinkt zo aandoenlijk! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177051291
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:36 schreef Nanuke het volgende:
Pannenkoekenmix, ik snap dat je heel graag iets wil doen om het voor flens beter te maken, maar zomaar dingen achterwege laten lijkt me niet zo handig. Die kleintjes ontwikkelen hun darmen, en dat is uitzichtloos en klote en al die dingen meer als je er middenin zit, maar het wordt echt beter. :*

Sylver, dat klinkt zo aandoenlijk! O+
Ik ben zelf lactose intolerant en kan me dus goed voorstellen dat Flens er last van heeft. Druiven mag ik een beperkt aantal van en stond ook op een lijst met voeding waar baby's last van kunnen hebben. Het zijn dus geen enorme aanpassingen. Zonder koffie heb ik ook een vrolijkere buik.

Wel bedankt voor je advies. Koemelkvrij en druiven heb ik nou een week geprobeerd. Als er met een week geen verbetering is ga ik weer gewoon eten (en overvloedig :D ) maar zal ik in ieder geval niet meer die twijfel hebben of het door een van beide komt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177052796
Ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nog verliefder op mijn baby. Ik kreeg vanochtend de eerste tepel-in-mond-melk-uit-mond-grijns-van-oor-tot-oor. Mnoh. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177054140
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik ben zelf lactose intolerant en kan me dus goed voorstellen dat Flens er last van heeft. Druiven mag ik een beperkt aantal van en stond ook op een lijst met voeding waar baby's last van kunnen hebben. Het zijn dus geen enorme aanpassingen. Zonder koffie heb ik ook een vrolijkere buik.

Wel bedankt voor je advies. Koemelkvrij en druiven heb ik nou een week geprobeerd. Als er met een week geen verbetering is ga ik weer gewoon eten (en overvloedig :D ) maar zal ik in ieder geval niet meer die twijfel hebben of het door een van beide komt. :)
Ik zou juist de koffie (en chocolade) laten staan, cafeïne is best een darmkiller volgens mij... Sterkte!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:35:42 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_177054201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:51 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nog verliefder op mijn baby. Ik kreeg vanochtend de eerste tepel-in-mond-melk-uit-mond-grijns-van-oor-tot-oor. Mnoh. O+
O+ dat is echt zó heerlijk!
disclaimer
pi_177054203
En iedereen een kusje voor de rotte nachten, wij doen ook mee w/
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177054371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:51 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nog verliefder op mijn baby. Ik kreeg vanochtend de eerste tepel-in-mond-melk-uit-mond-grijns-van-oor-tot-oor. Mnoh. O+
Stoppen met drinken om je een smile van waardering te geven. Nice. O+
pi_177054921
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zou juist de koffie (en chocolade) laten staan, cafeïne is best een darmkiller volgens mij... Sterkte!
Goed punt. Het lijkt op het moment ook wel wat meer qua krampjes en ik ben juist ook meer chocola gaan eten. Gaan we proberen. :)

Lief Kris! :D

Het is gebeurd, Flens deed zijn eerste poep op het toilet. :D Ik had hem over de schouder gelegd en zodra ik op de pot ging zitten poepte hij. Het begin van zindelijkheid is er. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:04:36 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_177054999
Pannenkoekenmix, vergeet niet dat flens sowieso op de piek van zn krampen zit nu he. Ik heb nooit gemerkt dat wat ik at daar invloed op had - koffie moet je sowieso niet veel van drinken met borstvoeding, maar dat weet je vast wel ;)
Sterkte, het is nu nog even kut maar het wordt écht beter. Nog een paar weken :*
disclaimer
pi_177055463
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Pannenkoekenmix, vergeet niet dat flens sowieso op de piek van zn krampen zit nu he. Ik heb nooit gemerkt dat wat ik at daar invloed op had - koffie moet je sowieso niet veel van drinken met borstvoeding, maar dat weet je vast wel ;)
Sterkte, het is nu nog even kut maar het wordt écht beter. Nog een paar weken :*
Dat hij op die piek zit hebben we gemerkt. Maar dat hij met alle windjes en poepjes last lijkt te hebben, dat is toch wel wat veel?

Ik vind het vooral zo zielig voor Flens.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177055556
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Het is gebeurd, Flens deed zijn eerste poep op het toilet. :D Ik had hem over de schouder gelegd en zodra ik op de pot ging zitten poepte hij. Het begin van zindelijkheid is er. O+
Hehe! Mijlpalen pakken waar je ze pakken kan! ^O^ Kus voor de krampjes van de kleine :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177055602
Ik zit zwart/witte hoogcontrastrijke kartonnen mobielkaartjes met belletjes eraan te knutselen voor aan de dinges:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit verwacht dat ik in mijn verlof nog eens daadwerkelijk aan het fröbelen zou slaan! :+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 09-02-2018 13:45:56 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177055824
Hier trouwens ook flink krampig na de voedingen, vooral overdag. Ik hou het er maar op dat -ie momenteel hard en veel zuipt (want dat doet -ie, meneertje-maat-62-kan-al-best) en dat zijn kakelverse spijsverteringssysteem gewoon nog niet optimaal werkt. Veel rondlopen en knuffelen en het zal vast snel wel weer beter worden. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177055867
Achgos Venco, je kleuter vannacht! :o Beterschap ermee :*

En ugh, door je rug gaan combineert vast niet jofel met een baby, sterkte LeSage!

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:51 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nog verliefder op mijn baby. Ik kreeg vanochtend de eerste tepel-in-mond-melk-uit-mond-grijns-van-oor-tot-oor. Mnoh. O+
Oooh! Foto maken bij de volgende keer! *) O+

[ Bericht 36% gewijzigd door minilot op 09-02-2018 14:03:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177058541
Kris O+

Houden we het allemaal nog vol? Ik heb zowaar huishouden gedaan vandaag *)

Mini, tof speeldingesje! Laat je je creaties ook nog even zien?

Sterkte voor de krampjes. PKM, ik denk dat je vooral niet teveel moet focussen op hoe je de krampjes minder kunt maken, want dat demotiveert ontzettend. Ze zijn er nu eenmaal en ze gaan ook weer (sterker nog, nu peuter 2 jaar is kan ik me ze van hem bijna niet meer herinneren).

M. is vanmorgen weer goedgekeurd door de huisarts. Nog steeds verkouden }:| het lijkt overigens wel ietsje beter te gaan.
Krijsen is inmiddels wel beter te hebben, hij is ergens tussen 3 en 5 vannacht zijn stembanden verloren en hij krijst nu in stilte met soms een piepje O+ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177058856
Eindelijk tijd om bij te lezen :) :)
Voor alle zieke kindjes heel veel beterschap. Hopelijk is iedereen snel weer opgeknapt. Vervelend die bezoekjes aan de HAP, huisarts en ziekenhuis ;(

En iedereen sterkte met de slechte nachten en de nachtelijke kots- en poeppartijen.
S. heeft hier afgelopen nacht van 21:00 - 07:00 geslapen :o !!! Wel flinke knallende tieten, maar de lekkage viel mee :) :+

UM, nog welkom!
SQ, fijn dat je af en toe een redelijk goede nacht hebt!

En nog even als spuit elf BFD:

Franny, mooi bij de hofvijver. Lief koppie!

SQ, Noud op de fiets. Hoe til je hem er eigenlijk in? Je moet toch ook je fiets vasthouden??? Tegen de tijd dat S. op de fiets mee mag, weegt ie waarschijnlijk meer dan 10 kilo, geen idee hoe dat dan aan te pakken...

Flav, mooie undercover foto 8-) !
Lesage, lachebekkie O+
Nanuke, lief!
Rena, wat een snoepje in dat berenpakje. Vind het ook wel wat op een schaapje/lammetje lijken :)
Lemijn, gave muts en leuk pakje!
Meka, wat een lieffie. Fijn dat het weer beter gaat! O+
Mini O+ , vooral die plakfoto
Twist, intense blik naar zijn speeltjes O+
LDG, leuk kind! Die blik ook O+

FF, gezellige foto van je 3 leukerds. Kunnen die kleintjes al in de kinderstoelen? Ik vraag me steeds af vanaf wanneer dat mag/kan.... Mijn S. kan nog niet zelf gaan zitten. Als je hem zittend neerzet, dan kan ie wel eventjes blijven zitten.

Nolita, helaas foto gemist :{
Messina, prachtige ogen O+
pi_177059045
Ons kapteintje is voor t eerst ziek. Ik kwam net thuis uit mn werk en vond mn vriend met op zn borst een heel sip slap jongetje ;(. Gelukkig leefde ie na n paracetamolletje wel een beetje op, maar man o man wat zielig!

Verklaart wel meteen waarom we vannacht drie keer zn hele bed moesten verschonen omdat ie t had volgekakt :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:12:23 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_177059381
Nee joh tolstoi. Ik heb een moederfiets met extra stabiel dubbel standaard, dus ik hoef mijn fiets niet vast te houden gelukkig ;)
disclaimer
pi_177059626
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
Nee joh tolstoi. Ik heb een moederfiets met extra stabiel dubbel standaard, dus ik hoef mijn fiets niet vast te houden gelukkig ;)
Af en toe voel ik me zo'n nitwit :@
Maar een gewone fiets met gewone standaard is dus niet zo handig?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 16:31:39 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_177059751
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:25 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Af en toe voel ik me zo'n nitwit :@
Maar een gewone fiets met gewone standaard is dus niet zo handig?
Minder. Maar als je m tegen een muur kan zetten gaat dat ook goed hoor ;)
disclaimer
pi_177060102
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:33 schreef LeSage het volgende:
Laat je je creaties ook nog even zien?
Stelt niet zoveel voor hoor. Plaatjes op karton geplakt, met een schaar gaten in gebeukt, met wat belletjes voor geluid aan elastiek gebonden en aan de ringen gehangen. Beetje slordig, want het knutselt verdraaid lastig met wiebelende baby in draagzak en het is toch maar voor een paar weken. :7 Zodra weer verder ontwikkeld zicht, hang ik er wat nieuws aan.

Fröbel:


Babyview vanaf de grond:


Resultaat: hysterisch blije O. die lag te kirren als een varkentje in de modder, vooral bij het per ongeluk ertegenaan meppen, met gerinkel tot gevolg. O+


Ik heb 'm er na tien minuten maar onder vandaan gehaald omdat ik bang was dat -ie ging exploderen. :') Een succes dus! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177060302
O+ O+
Superleuk! Creatief hoor, ik zou er niet op komen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177060339
Wij hadden van die kneiterdure contrastkaarten gekocht met zwartwit beestjes.. Kapteintje keek er niet naar om _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177060387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hadden van die kneiterdure contrastkaarten gekocht met zwartwit beestjes.. Kapteintje keek er niet naar om _O-
Ah, wat zonde van het geld voor zoiets simpels! -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_177060585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah, wat zonde van het geld voor zoiets simpels! -O-
haha ja, wij hadden ergens gelezen dat baby's contrast tof vonden, dus wij dachten, gooooooo met die mentale ontwikkeling _O-

Hij keek t liefste naar de zwarte gitaar tegen de witte muur _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177060634
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

haha ja, wij hadden ergens gelezen dat baby's contrast tof vonden, dus wij dachten, gooooooo met die mentale ontwikkeling _O-

Hij keek t liefste naar de zwarte gitaar tegen de witte muur _O-
Hehe. Ik had hier ook door dat O. zou willen trouwen met een zwarte afstandbediening voor een witte muur, dus een boel geld uitgeven aan visuele stimulans leek me al niet nodig :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177060672
Vind het zo grappig dat dat zicht zo snel verbetert, je merkt het echt meteen zodra ze verder kunnen kijken :D

Kapitein kijkt nu vanuit de box als wij eten en vindt dat rete amusant _O- dinershow :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177060790
Baby vindt wel haar pandaknuffel leuk.
Of niet leuk...ze slaat er soms tegen. -O-
pi_177061089
Is er ook een sprong bij 6 maanden?
V is over een paar dagen 6 maanden en hij wilt veel vaker drinken. De nachten zijn ook verschrikkelijk, komt zeker 10x per nacht voor het speentje en hij vindt half 6 een mooie tijd om op te staan.
Vannacht was het half 5 maar hebben we het toch nog even kunnen rekken :+

Hij had vandaag zijn eerste echte keutel! *O*
Zo grappig om te zien haha.
pi_177061388
'Misschien even de puntjes eraf knippen als -ie er tegenaan wil meppen' - aldus het lief. Goeie inbreng. :7

Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 februari 2018 @ 20:37:28 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177064755
Leuk gedaan, Mini! Hij ziet er ook echt super enthousiast uit, haha :D O+

Wij hadden toen kleuter een baby was het boek 'baby ziet', met idd ook allemaal contrasttekeningen. Was een grote hit!



Jammer genoeg vonden we 'm bij Ella pas terug toen ze 6 maanden was, toen vond ze het niet meer boeiend :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177065524
Wij zijn met de kapitein bij dw HAP. Diarree, koorts die niet zakt met paracetamol en huilen huilen huilen. ;( echt Joh, ik voel dit zelf tot in mn diepste vezels, bijzondere gewaarwording wel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177065536
Dat boek hebben wij ook en wordt hier ook vol interesse bekeken :Y

En verder even klagen: ik ben al een paar dagen niet fit. Snot, last van keel en hoesten, hoofdpijn. En vandaag een baby die echt elke 2 uur aan de borst wil. Ik merk dat ik het wat minder goed kan hebben nu. Man is ook nog lekker op stap vanavond en ik zit dus weer alleen thuis. Komt wel weer goed, maar soms vind ik het best vermoeiend zo'n kleine baby :{
pi_177065976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn met de kapitein bij dw HAP. Diarree, koorts die niet zakt met paracetamol en huilen huilen huilen. ;( echt Joh, ik voel dit zelf tot in mn diepste vezels, bijzondere gewaarwording wel.
:'( Sterkte en beterschap. Wat een vervelend k*t virus is het toch.....
Je zou alles ervoor over hebben om die kleintjes beter te laten voelen hè?

OMG, S. slaapt al sinds 18:45 :o :o :o
En dat te bedenken dat een week of 6-8 geleden hij niet in bed te krijgen was voor 22:00 :o
pi_177066079
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:59 schreef elliebell het volgende:
Dat boek hebben wij ook en wordt hier ook vol interesse bekeken :Y

En verder even klagen: ik ben al een paar dagen niet fit. Snot, last van keel en hoesten, hoofdpijn. En vandaag een baby die echt elke 2 uur aan de borst wil. Ik merk dat ik het wat minder goed kan hebben nu. Man is ook nog lekker op stap vanavond en ik zit dus weer alleen thuis. Komt wel weer goed, maar soms vind ik het best vermoeiend zo'n kleine baby :{
:* Je mag het best zwaar vinden, zeker als je zelf ook niet fit bent. Had ik ook. Het is ook soms gewoon zwaar. :*
pi_177067180
Ellie en LDG ;( heel veel beterschap.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177068011
Gelukkig werden we serieus genomen bij de HAP. kapteintje heeft een ontstoken oogje (waarschijnlijk van verkouden in zn oogjes wrijven) en koorts waarvan we niet echt weten waardoor, oortjes zijn iig uitgesloten. Advies om m lekker dun aan te kleden,paracetamol te geven, in de buurt te houden en bij verergering meteen terug te komen. T arme prul hangt als n sneu aapje bovenop ons te kermen ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177068049
Minilot: ik heb een vraag in het draagtopic voor je! :)
pi_177069907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 22:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Gelukkig werden we serieus genomen bij de HAP. kapteintje heeft een ontstoken oogje (waarschijnlijk van verkouden in zn oogjes wrijven) en koorts waarvan we niet echt weten waardoor, oortjes zijn iig uitgesloten. Advies om m lekker dun aan te kleden,paracetamol te geven, in de buurt te houden en bij verergering meteen terug te komen. T arme prul hangt als n sneu aapje bovenop ons te kermen ;(
Echt precies wat onze M. ook heeft gehad deze week. Koorts denk ik om het virus naar buiten te werken?
Beterschap en ik hoop dat de kapitein goed slaapt. Beste medicijn sowieso!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177070348
LDG, wat klinkt dat naar zeg. ;( Ik hoop dat de kapitein nog een beetje kan slapen, dat helpt toch altijd het beste. Sterkte. :*

Dat sneue kermen hadden wij ineens ook weer vanavond. Uiteindelijk ging man heel heet douchen en heb ik met Dirk in de badkamer gezeten om te stomen. Daar leek hij weer wat beter van te worden. Hij zit zo vol met snot nog, arm ding. Ik vind dit al erg, maar t is echt niets vergeleken met jullie baby's, LeSage en LDG. :@

Elliebell, het ís ook intensief als je baby zoveel wil drinken. En als je dan zelf niet fit bent voelt het wel 10x zo zwaar. Geeft niets, je mag er best even een avond doorheen zitten. Kan je man je morgen wat ontlasten zodat je dan wat extra rust pakt? :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177073447
Ach Nanuke, ook al zo’n sneue baby in huis. Het is wel echt vaak raak hier ;(

Maar. Ik heb geslapen. Van 0.00 tot 7.15 *O* ik voel me werkelijk herboren O+
Ik hoop nu dus op een fokwetje voor alle moeders :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177073531
Beterschap voor zieke baby's en mama's.

Ik ben niet gelovig hoor maar gisteren tussen zeven en negen moet Flens bezeten zijn geweest. ;) Hij slaapt al de hele nacht bij ons zodat we zeker weten dat hij beschermd is.

Zelfs huid op huid en een badje mochten niet lang helpen. Arme baby en ik heb fikse hoofdpijn vanochtend.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177073653
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:40 schreef LeSage het volgende:

[..]

Echt precies wat onze M. ook heeft gehad deze week. Koorts denk ik om het virus naar buiten te werken?
Beterschap en ik hoop dat de kapitein goed slaapt. Beste medicijn sowieso!
hij werd een keer wakker voor een fles/luier/paracetamol en daarna tukte hij weer lekker verder. Het gaat vandaag ook alweer n stuk beter O+ meer eetlust, spelen en niet meer zo slapjes *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177079068
Fijn ldg!

Het is ook wel echt een ziekteperiode hè. Al die zieke baby'tjes en mama's hier :'(

Dank voor de steun :) Wat matige nacht gehad. Eerst een baby die een uur de borst weigerde, maar wel ontroostbaar was. Hij verslikte zich toen hij net had aangehapt en leek het daarna even niet meer te snappen / willen :? Uiteindelijk hapte hij weer en toen ging het goed en was hij weer zen. 2 nachtvoedingen en vervolgens om 6 uur weer wakker en toen was het gedaan met de slaap. Ik voel me gek genoeg veel beter, dus zie het leven weer wat meer zitten. En man doet vandaag veel, zodat ik alleen hoef te voeden en verder kan rusten of wat voor mezelf kan doen.
pi_177080616


Ook vandaag weer feest - O. ligt er vrolijk tegen te brabbelen. En dat voor tien minuten knutselwerk! :D

Dikke smakzoenen voor alle zieke kuikentjes van jullie!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177082014
Beterschap allemaal :* Hier lijkt het na 3 weken afwisselend ziek zijn weer wat beter te worden *klopt af*

Wat een lol voor O. Minilot! Leuk ding ook!

Die zwartwitboekjes hebben ze ook bij de bieb trouwens. (J. vond er alleen geen hol aan.)

Wij hadden weer een prutnacht, maar wel beter dan de nacht daarvoor gelukkig. J. heeft weer even op mijn buik geslapen, nadat zijn bed ineens weer lava was. Normaal vindt hij het helemaal niks om zo te liggen en nu tukt hij al twee nachten zo op mij. Gek kind. Iemand vroeg nog of ik zo zelf nog kon slapen: vannacht lukte dat prima! Ik slaap wel heel licht, maar ach. Daarna tussen ons in gelegd en een poosje later weer in zijn eigen bedje. Babysteps.. Nu rolt en rupst hij blij de hele woonkamer door O+
pi_177083036
Fijn dat de kleine J. zich weer wat jofeler voelt, Kazy! :)

En och, als je erover nadenkt is een warme buik natuurlijk ook veel lekkerder om op te snurken dan een bed. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177083125
Hoe denken jullie overigens, zeker nu het winter is, over naar buiten gaan met babies? Vanaf dat O. een week oud is maak ik er wel een punt van om te zorgen dat -ie elke dag wel even buitenlucht krijgt, desnoods alleen even in de draagzak de twee minuten heen en twee minuten terug naar de vuilcontainer aan het einde van de straat.
Hoe belangrijk vinden jullie het voor jullie koters? Wel benieuwd naar. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177084147
Bij geen regen gaan we iedere dag naar buiten. Ik vind een beetje regen niet erg, maar ik krijg peuter niet zonder dwang mee. En dat is het me niet waard. Maar we leven allemaal op van frisse lucht.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:31:32 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177085825
Hier hetzelfde minilot: elke dag even naar buiten. Is denk ik 2x niet gebeurd de afgelopen maanden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:31:53 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177085829
En met veel liefs voor alle zieke baby's!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')