abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176922134
Zijn hier nog meer mensen gestopt met het drinken van koffie? Ik ben afgelopen maandag gestopt met koffie drinken. En overgegaan op thee. Dinsdag geen koffie, woensdag en donderdag wel 2 kopjes koffie gehad. Ik dronk voorheen best veel koffie, zo 8 a 10 op een dag. En wou graag stoppen omdat het mijn leven behoorlijk beinvloedt? En waarom? Omdat ik al een angstig iemand ben en ook kamp met een angststoornis en hypochondrie. Psycholoog heeft als tip gegeven on het te minderen omdat je daar nog gestresster van wordt en ik ben al extra gevoelig.

Ik dronk koffie omdat ik mij dan meestal iets beter voelde, meer energie en blij en ook omdat ik vaak onrustig was en moest ik doen. Uiteindelijk toch besloten om een tijdje te stoppen.

Donderdag na 1 koffie voelde ik mij nog angstiger, en gisteren had ik hoofdpijn maar merk gewoon dat mijn lichaam vraagt om koffie. Maar toch doe ik het niet. Vanochtend werd ik wakker en dacht ik aan koffie. Maar heb ik niet aan toe gegeven.

Op dit moment voel ik mij iets beter, alleen wel moe en kramp in kuit. Of dat er bij hoort weet ik niet.

Zijn hier nog meer mensen gestopt met koffie drinken? Zo ja waarom? Waarom heb je die keuze gemaakt? En had je ook last van ontwenningsverschijnselen?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 09:32:34 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176922142
Doe ik ieder jaar een maand.

Heb je drie dagen last van (hoofdpijn, stoelgang, matige concentratie), daarna merk je er niks meer van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176923828
Misschien moet je naar een psycholoog. Anstig gevoel hebben heeft niets met koffie te maken.
pi_176924181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:24 schreef loni55 het volgende:
Misschien moet je naar een psycholoog. Anstig gevoel hebben heeft niets met koffie te maken.
Door veel jouw koffie drinken krijg ik meer lichamelijke klachten. En is het verstandiger om te minderen. Naar een psycholoog ga ik al
pi_176924277
Caffeine vrije koffie kan je dan drinken.
Bevalt mij prima.
pi_176925795
Ja 10 jaar geleden was ik echt verslaafd aan cafeïne, koffie, red bull. Toen een maand 0,0 gehad, tijdje flink koppijn gehad. Nu drink ik ongeveer 2 kopjes koffie per dag, smorgens bij het ontbijt en op het werk :)
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_176926387
10/12 op een dag, ik zie geen reden om daar mee te stoppen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176944747
Ik heb er ook dagen bij dat ik veel koffie drink. Maar kan ook makkelijk dagen niks drinken.
Geen afkickverschijnselen. Geen hoofdpijn of dat soort ongein
pi_176946071
Als je afkickverschijnselen hebt gewoon elke dag één kop koffie minder drinken totdat je nul koppen per dag drinkt.
pi_176950984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:24 schreef loni55 het volgende:
Als ik nu 3 espresso achterover klok word ik echt wel onrustig en prikkelbaar. Heb een keer na te veel koffie een paniekaanval gehad.

Natuurlijk, de gevoeligheid zit in je, maar het is niet alsof caffeine geen effect heeft op je cortisol en adrenaline.
pi_176951091
Ik wil het wel, maar meer zodat ik het kan bewaren voor de momenten dat ik écht een boost nodig heb. De caffeine heeft nu door gewenning nauwelijks effect meer.
pi_176951141
Koffie heerlijk !!! Soms 2 of 4 l per dag soms 2 dagen niks merk nooit verschik
Ik zwaai naar dieren.
pi_176951519
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik nu 3 espresso achterover klok word ik echt wel onrustig en prikkelbaar. Heb een keer na te veel koffie een paniekaanval gehad.

Natuurlijk, de gevoeligheid zit in je, maar het is niet alsof caffeine geen effect heeft op je cortisol en adrenaline.
Nooit gehad en ik drink een stuk of 8 per dag.
pi_176955914
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst dat caffeïne bij extraverte mensen omgekeerd werkt als bij introverte mensen. Ik weet niet meer precies wat ze stelden in het (bericht over) onderzoek, maar het was iets in de trant van dat extraverte mensen koffie nodig hebben en zich er prettig door voelen en dat het introverte mensen meer een gejaagd/opgefokt geeft. En aangezien jij irl introvert bent... :*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176955975
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst dat caffeïne bij extraverte mensen omgekeerd werkt als bij introverte mensen. Ik weet niet meer precies wat ze stelden in het (bericht over) onderzoek, maar het was iets in de trant van dat extraverte mensen koffie nodig hebben en zich er prettig door voelen en dat het introverte mensen meer een gejaagd/opgefokt geeft. En aangezien jij irl introvert bent... :*
Ik voel me vaak wel prettig bij koffie. Maar dus niet in hoge doseringen.
pi_176956000
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:04 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nooit gehad en ik drink een stuk of 8 per dag.
Begon je daar ook mee?

Ik drink ook wel eens 5/6 per dag als ik studeer.
pi_176956030
Koffie is gezond
pi_176956051
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik voel me vaak wel prettig bij koffie. Maar dus niet in hoge doseringen.
Njah, ik heb het onderzoek niet gelezen, maar het gaat waarschijnlijk over een substantiële dosis.
Los van wat voor gevoel het je geeft, is het wel een wakker- / alertmaker. Ook voor jou natuurlijk :)

Overigens voel ik me met een giga dosis caffeïne nog steeds (of juist misschien wel) prima senang :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176957566
Afkick verschijnselen of cravings zijn alleen voor mensen die geen ruggengraat hebben.
pi_176957839
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:07 schreef Poepz0r het volgende:
Koffie is gezond
Hangt af van de hoeveelheid en of het gefilterd is of niet. Cafesol wat in koffie zit kan bij meer dan 3 kopjes per dag het cholesterol verhogen.
pi_176959347
Ik heb zes jaar zonder caffeïne geleefd, nu weer op 1 kop koffie (goede kwaliteit, handgemalen bonen enzo) per dag.

Hoe afkicken? Gewoon doen. ;)
Mon 'en!
pi_176961255
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:06 schreef ChefvanOekels het volgende:
Afkick verschijnselen of cravings zijn alleen voor mensen die geen ruggengraat hebben.
goede post
pi_176964726
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Begon je daar ook mee?

Ik drink ook wel eens 5/6 per dag als ik studeer.
Nee natuurlijk niet maar tegenwoordig drink ik eigenlijk téveel koffie.
pi_176964824
Sinds ik ben gestopt met alcohol drink ik de hele dag koffie.

's Avonds drink ik ook altijd koffie. Omdat ik zware medicatie slik val ik gewoon in slaap, ook al drink ik er 10. Die anti-psychotica is een paardenmiddel.
pi_176965025
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:06 schreef ChefvanOekels het volgende:
Oh die knallende migraine komt gewoon door en gebrek aan ruggengraat?
pi_176966098
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 07:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh die knallende migraine komt gewoon door en gebrek aan ruggengraat?
:Y
Mietje ;)

Nah. Stoppen met caffeïne kan je zéker flinke koppijn bezorgen. Maar het (stoppen) is ook echt goed voor je. Even doorzetten en genoeg andere vloeistoffen blijven drinken dus!
Mon 'en!
pi_176988811
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mietje ;)

Nah. Stoppen met caffeïne kan je zéker flinke koppijn bezorgen. Maar het (stoppen) is ook echt goed voor je. Even doorzetten en genoeg andere vloeistoffen blijven drinken dus!
Daarom zei ik ook dat je af moet bouwen; dan heb je daar geen last van
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:27:08 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_176989739
Wat voor thee ben je gaan drinken? Want als je koffie vervangt voor 2 kannen zwarte thee schiet je er niks mee op natuurlijk :+

Ben zelf ook van 12 koffie naar 2 gegaan zo'n 4 jaar geleden, en ik mis het niet. Voel me er veel rustiger bij.
disclaimer
pi_177003457
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:31 schreef famke87 het volgende:
Zijn hier nog meer mensen gestopt met het drinken van koffie? Ik ben afgelopen maandag gestopt met koffie drinken. En overgegaan op thee. Dinsdag geen koffie, woensdag en donderdag wel 2 kopjes koffie gehad. Ik dronk voorheen best veel koffie, zo 8 a 10 op een dag. En wou graag stoppen omdat het mijn leven behoorlijk beinvloedt? En waarom? Omdat ik al een angstig iemand ben en ook kamp met een angststoornis en hypochondrie. Psycholoog heeft als tip gegeven on het te minderen omdat je daar nog gestresster van wordt en ik ben al extra gevoelig.

Ik dronk koffie omdat ik mij dan meestal iets beter voelde, meer energie en blij en ook omdat ik vaak onrustig was en moest ik doen. Uiteindelijk toch besloten om een tijdje te stoppen.

Donderdag na 1 koffie voelde ik mij nog angstiger, en gisteren had ik hoofdpijn maar merk gewoon dat mijn lichaam vraagt om koffie. Maar toch doe ik het niet. Vanochtend werd ik wakker en dacht ik aan koffie. Maar heb ik niet aan toe gegeven.

Op dit moment voel ik mij iets beter, alleen wel moe en kramp in kuit. Of dat er bij hoort weet ik niet.

Zijn hier nog meer mensen gestopt met koffie drinken? Zo ja waarom? Waarom heb je die keuze gemaakt? En had je ook last van ontwenningsverschijnselen?
Ja ik wil ook stoppen want een dag zonder koffie is het hoofdpijn, irritaties, onrust etc.
Het is gewenning (verslaving) en associatie (grote mok koffie = relaxen op de bank voor de tv).
Laten we samen stoppen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_177007262
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mietje ;)

Mwah koffie heeft wel gezondheidsvoordelen. Maar groene thee nog meer dus dan stap ik daar wel op over :9 Het is vooral dat als ik eenmaal begin met koffie, ik ook de rest van de dag koffie moet nemen anders kak ik in. En dat wil ik niet meer.
pi_177049627
Ik drink geen koffie meer, werd er super angstig door. Had vooral last van extreme hoofdpijn toen ik ging stoppen. Nu zit ik op maximaal 2 kopjes groene thee per dag en heb ik ook energie voor 10 :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')