Door veel jouw koffie drinken krijg ik meer lichamelijke klachten. En is het verstandiger om te minderen. Naar een psycholoog ga ik alquote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:24 schreef loni55 het volgende:
Misschien moet je naar een psycholoog. Anstig gevoel hebben heeft niets met koffie te maken.
Als ik nu 3 espresso achterover klok word ik echt wel onrustig en prikkelbaar. Heb een keer na te veel koffie een paniekaanval gehad.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:24 schreef loni55 het volgende:
Misschien moet je naar een psycholoog. Anstig gevoel hebben heeft niets met koffie te maken.
Nooit gehad en ik drink een stuk of 8 per dag.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik nu 3 espresso achterover klok word ik echt wel onrustig en prikkelbaar. Heb een keer na te veel koffie een paniekaanval gehad.
Natuurlijk, de gevoeligheid zit in je, maar het is niet alsof caffeine geen effect heeft op je cortisol en adrenaline.
Ik hoorde laatst dat caffeïne bij extraverte mensen omgekeerd werkt als bij introverte mensen. Ik weet niet meer precies wat ze stelden in het (bericht over) onderzoek, maar het was iets in de trant van dat extraverte mensen koffie nodig hebben en zich er prettig door voelen en dat het introverte mensen meer een gejaagd/opgefokt geeft. En aangezien jij irl introvert bent...quote:Op zondag 4 februari 2018 16:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik nu 3 espresso achterover klok word ik echt wel onrustig en prikkelbaar. Heb een keer na te veel koffie een paniekaanval gehad.
Natuurlijk, de gevoeligheid zit in je, maar het is niet alsof caffeine geen effect heeft op je cortisol en adrenaline.
Ik voel me vaak wel prettig bij koffie. Maar dus niet in hoge doseringen.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:03 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst dat caffeïne bij extraverte mensen omgekeerd werkt als bij introverte mensen. Ik weet niet meer precies wat ze stelden in het (bericht over) onderzoek, maar het was iets in de trant van dat extraverte mensen koffie nodig hebben en zich er prettig door voelen en dat het introverte mensen meer een gejaagd/opgefokt geeft. En aangezien jij irl introvert bent...
Begon je daar ook mee?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:04 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nooit gehad en ik drink een stuk of 8 per dag.
Njah, ik heb het onderzoek niet gelezen, maar het gaat waarschijnlijk over een substantiële dosis.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik voel me vaak wel prettig bij koffie. Maar dus niet in hoge doseringen.
Hangt af van de hoeveelheid en of het gefilterd is of niet. Cafesol wat in koffie zit kan bij meer dan 3 kopjes per dag het cholesterol verhogen.quote:
goede postquote:Op zondag 4 februari 2018 21:06 schreef ChefvanOekels het volgende:
Afkick verschijnselen of cravings zijn alleen voor mensen die geen ruggengraat hebben.
Nee natuurlijk niet maar tegenwoordig drink ik eigenlijk téveel koffie.quote:Op zondag 4 februari 2018 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Begon je daar ook mee?
Ik drink ook wel eens 5/6 per dag als ik studeer.
Oh die knallende migraine komt gewoon door en gebrek aan ruggengraat?quote:Op zondag 4 februari 2018 21:06 schreef ChefvanOekels het volgende:
Afkick verschijnselen of cravings zijn alleen voor mensen die geen ruggengraat hebben.
quote:Op maandag 5 februari 2018 07:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh die knallende migraine komt gewoon door en gebrek aan ruggengraat?
Daarom zei ik ook dat je af moet bouwen; dan heb je daar geen last vanquote:Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef bloempjuh het volgende:
[..]![]()
Mietje
Nah. Stoppen met caffeïne kan je zéker flinke koppijn bezorgen. Maar het (stoppen) is ook echt goed voor je. Even doorzetten en genoeg andere vloeistoffen blijven drinken dus!
Ja ik wil ook stoppen want een dag zonder koffie is het hoofdpijn, irritaties, onrust etc.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 09:31 schreef famke87 het volgende:
Zijn hier nog meer mensen gestopt met het drinken van koffie? Ik ben afgelopen maandag gestopt met koffie drinken. En overgegaan op thee. Dinsdag geen koffie, woensdag en donderdag wel 2 kopjes koffie gehad. Ik dronk voorheen best veel koffie, zo 8 a 10 op een dag. En wou graag stoppen omdat het mijn leven behoorlijk beinvloedt? En waarom? Omdat ik al een angstig iemand ben en ook kamp met een angststoornis en hypochondrie. Psycholoog heeft als tip gegeven on het te minderen omdat je daar nog gestresster van wordt en ik ben al extra gevoelig.
Ik dronk koffie omdat ik mij dan meestal iets beter voelde, meer energie en blij en ook omdat ik vaak onrustig was en moest ik doen. Uiteindelijk toch besloten om een tijdje te stoppen.
Donderdag na 1 koffie voelde ik mij nog angstiger, en gisteren had ik hoofdpijn maar merk gewoon dat mijn lichaam vraagt om koffie. Maar toch doe ik het niet. Vanochtend werd ik wakker en dacht ik aan koffie. Maar heb ik niet aan toe gegeven.
Op dit moment voel ik mij iets beter, alleen wel moe en kramp in kuit. Of dat er bij hoort weet ik niet.
Zijn hier nog meer mensen gestopt met koffie drinken? Zo ja waarom? Waarom heb je die keuze gemaakt? En had je ook last van ontwenningsverschijnselen?
Mwah koffie heeft wel gezondheidsvoordelen. Maar groene thee nog meer dus dan stap ik daar wel op overquote:Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef bloempjuh het volgende:
[..]![]()
Mietje
Nah. Stoppen met caffeïne kan je zéker flinke koppijn bezorgen. Maar het (stoppen) is ook echt goed voor je. Even doorzetten en genoeg andere vloeistoffen blijven drinken dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |