Mja ik sta er zo niet in. Ik heb er een x bedrag fiat ingestoken en daar heb ik afscheid van genomen. Ik zit in projecten voor longterm waar ik in geloof. Ja het is kut dat je zoveel virtuele winst ziet verdampen maar als je lang genoeg in de markt zit dan heb je dit vaker meegemaakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm ja, maar stel je moet kiezen tussen 2 soorten spijt:
1) het gaat straks weer omhoog en je bent nu weggelopen met een klein beetje winst, break-even of een klein verlies.
2) het zakt door en gaat voorlopig niet meer omhoog en je maakt dik verlies.
Die 2e spijt is 'zwaarder' in de ogen van veel mensen (geen bronnen, maar ben er zeker van dat het zo is)
Winst mislopen is altijd minder erg dan verlies leiden.
Ik zou nog even wachten op de -80% sale!quote:
Zo hoort het ookquote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:47 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Mja ik sta er zo niet in. Ik heb er een x bedrag fiat ingestoken en daar heb ik afscheid van genomen. Ik zit in projecten voor longterm waar ik in geloof. Ja het is kut dat je zoveel virtuele winst ziet verdampen maar als je lang genoeg in de markt zit dan heb je dit vaker meegemaakt.
Is bl3p weer open voor registratie?quote:
Dat heet risk aversion en daar is veel over te vinden. Een verlies geeft meer negatieve 'pijn' dan een winst positief genot geeft.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm ja, maar stel je moet kiezen tussen 2 soorten spijt:
1) het gaat straks weer omhoog en je bent nu weggelopen met een klein beetje winst, break-even of een klein verlies. Je hebt dus spijt dat je niet meer winst hebt gemaakt.
2) het zakt door en gaat voorlopig niet meer omhoog en je maakt dik verlies.
Die 2e spijt is 'zwaarder' in de ogen van veel mensen (geen bronnen, maar ben er zeker van dat het zo is)
Winst mislopen is altijd minder erg dan verlies leiden.
Daarom moet je ook alleen maar inleggen wat je 100% kan missen. Dan kan je gewoon lekker lachen en als het over 3 jaar weer omhoog gaat is dat mooi meegenomen.
Invite only.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is bl3p weer open voor registratie?
Nee, je hebt invite code nodig. Nog mensen die hem over hebben haha?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is bl3p weer open voor registratie?
ah interessant! maar lijkt me idd niet zo vreemd. Slecht nieuws maakt mensen ook depressiever dan dat goed nieuws mensen blij maakt over het algemeen.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heet risk aversion en daar is veel over te vinden. Een verlies geeft meer negatieve 'pijn' dan een winst positief genot geeft.
Het is nog een zegen dat deze markt nog niet echt 'leveraged' is, waardoor er nu allerlei margin calls zouden ontstaan en mensen zouden moeten verkopen, of ze het wilden of niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo hoort het ookmaar jij en ik weten dat er miljoenen mensen wereldwijd zijn die er veel te veel ingestopt hebben en niet zo rationeel zijn.
Ik had het interessanter gevonden als Eth zich wel redelijk staande had gehouden eigenlijk.quote:
Denk dat het straks tot mei/juni ofzo inderdaad rustig blijft, dan even rustig inkopen en dan gaan we waarschijnlijk wel weer naar een nieuwe ATH toe tochquote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:50 schreef Twitterpolitie het volgende:
Al die 'experts' vannacht met ' elke keer dat btc 30% in de min ging steeg hij daarna binnen een paar uur enorm':')
Ik denk dat de recovery wel wat langer gaat duren en dat de weak hands en de onnozele winstzoekers dusdanige verliezen hebben gemaakt dat ze zich de komende maanden hier even niet meer aan durven te branden.
Ik zoek wel een mooi moment om in te kopen zoeken komende weken en dan tot eind van het jaar niet aanraken. Dan zijn die sukkels vanzelf weer ingestapt want opportunisme, of ben ik de sukkel die ingekocht heeft toen de bubbel barstte.
1500 euro verlies nu nemen, of maximaal mogelijk 2000 verlies nemen. Die 500 maakt me nu ook niks meer uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:48 schreef Dwaalboy het volgende:
Jup verlies incasseren nu is beter dan straks huilie met bijna niks meer
Niet op hele korte termijn, maar als BTC straks weer even een flinke stijging laat zien moet je power of FOMO niet onderschatten hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 13:52 schreef Dwaalboy het volgende:
Idd zoveel gaan nooit weer instappen na deze rollercoast van enkele maanden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |