De ‘while you’re in there’ vervangingen hoeven helemaal niet uitgevoerd te worden. Het probleem moet hersteld worden en that’s it.quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:42 schreef qajariaq het volgende:
Dus gewoon laten repareren zonder bijkomende kosten of geld terug. Niet gaan betalen voor onderdelen die vervangen moeten worden omdat ie toch open is, als dat er bij hoort dan moet dat gewoon gedaan worden. Je hebt er nog geen meter functioneel in gereden!
Persoonlijk zou ik voor geld terug gaan zoals het tot nog toe gegaan is.
Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?quote:Op woensdag 7 februari 2018 22:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De ‘while you’re in there’ vervangingen hoeven helemaal niet uitgevoerd te worden. Het probleem moet hersteld worden en that’s it.
Van die prijzen heb ik geen verstand. Maar ik denk wel dat jij de juiste route kiest.quote:Op donderdag 8 februari 2018 07:14 schreef spartametje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?
In ieder geval geen arbeidsloon. Aangezien distributieriem toch los moet bij het verwijderen van de kop.quote:Op donderdag 8 februari 2018 07:14 schreef spartametje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, althans: juridisch gezien dan. Technisch gezien leek het me wel een must dat de 'while you're in there' vervangingen uitgevoerd dienen te worden. Daarom mijn vraag wat een schappelijke meerprijs hiervoor zou zijn. Ik heb nog geen bericht van de garage gehad. Wat denken jij?
Het is me niet bekend wat de materiaalkosten zouden moeten zijn, maar ik ben maar akkoord gegaan. Volgend jaar had de distributieset toch vervangen moeten worden en dan had het me meer dan 160 euro gekost als ik dit bij de dealer had moeten doen.quote:We hebben de kop gedemonteerd en de kop zelf is goed en er hoeft alleen een nieuwe pakking tussen. De waterpomp is goed en hoeft niet vervangen te worden. Alleen verstandig om een nieuwe distributieset te monteren. Dat is een distributieriem met spanrollen en geleiderollen. De totale extra kosten voor u zijn dan ¤ 160,- incl btw. Dus geen arbeidskosten of zo, alleen materiaal. Kunt u me hier akkoord voor geven?
De kop niet vlakken is precies hetzelfde verhaal...quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:01 schreef GM78 het volgende:
Altijd alles vervangen, dus ook de waterpomp.
Je gaat de boel ontspannen, en weer opspannen. Soms kunnen de lagers daar wel eens moeite mee hebben.
Mijn zus was voor een paar jaar terug, ook zo eigenwijs om alleen de riem te vervangen.
Twee weken later kon de auto weer terug vanwege een ratelende waterpomp
Snap ook niet dat ze de pomp laten zitten. Deze pak je altijd gelijk mee
Voor een dealer is dit geen standaard praktijk, die krijgen veel jonge auto’s met de riem tellerstand. Die vervangen dan altijd alleen de riem. Pas bij de 2e keer met wat meer jaren erop is het gebruikelijk om de pomp en rollenset mee te nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:01 schreef GM78 het volgende:
Altijd alles vervangen, dus ook de waterpomp.
Je gaat de boel ontspannen, en weer opspannen. Soms kunnen de lagers daar wel eens moeite mee hebben.
Mijn zus was voor een paar jaar terug, ook zo eigenwijs om alleen de riem te vervangen.
Twee weken later kon de auto weer terug vanwege een ratelende waterpomp
Snap ook niet dat ze de pomp laten zitten. Deze pak je altijd gelijk mee
Tot je ziet wat een dealer rekent voor afkrabben van oude pakkingsrestjes.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:44 schreef aegir_de_viking het volgende:
Waterpomp erbij zou niet meer dan een paar tientjes extra moeten kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |