abonnement Unibet Coolblue
pi_176954085
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:14 schreef GM78 het volgende:

[..]

Druktest is over het algemeen wat betrouwbaarder.
Maar al zou door een godswonder de koppakking niet lek zijn.
Dan hoor je nog geen olie/roet te vinden in je expansievat, of druk opbouw te hebben. Waarom lossen ze dat niet op dan?
Druktest is bedoeld om het koelsysteem te testen en niet om de koppakking te testen. Een valse negatief is prima mogelijk.
pi_176962513
Je hebt verschillende druktesten he voor het koelsysteem test 1 is met een klein handpompje oo het reservior en is handig om een lekkage op te sporen maar daar vind je geen lekke koppakking mee test test 2 zet je met een speciaal stukje gereedschap(lees een bougie waar je de binnenkant uitslaat) druk oo de cilinder en gaat dan bv je koelwater is het reservior borrelen dan weet je dat je koppakking lek is.

Wat de garage met de vloeistoffen heeft gedaan is gemeten of er co2 in je koelwater zit (als dit zo is is de kans 99% dat je koppakking eruit ligt) maar dit moet idd verder onderzocht worden want de egr koeler kan ook bv lek zijn

Ik denk dat het handig is om gwn de test te laten uitvoeren is hij lek is dealer a de sjaak en zo niet dealer b
pi_176962618
Franse auto's :')
pi_176975267
Ok, vanochtend ben ik bij de dealer die de aankoopkeuring heeft uitgevoerd (dealer A) geweest. De monteur draaide de dop van het expansievat los en de zwarte koelvloeistof spoot er uit. Het kleine beetje koelvloeistof dat nog aanwezig was borrelde (had ik nog niet eerder gezien).

Ik heb de bevindingen van de test meegekregen:

Controle uitgevoerd CO waarde in koelsysteem gemeten .0.32 procent wat duidt op lekkage van uitlaatgas in koelsysteem. Nu koelvloeistofniveau te laag. Voor juiste diagnose demontage cilinderkop voor controle koppakking noodzakelijk.

De dealer bleef herhalen nog niet te weten of de koppakking wel of niet lek is, maar ze heeft desondanks aangegeven de koppakking kosteloos te zullen vervangen. Al ging dit niet van harte en met het nodige chagrijn, dat lijkt mij natuurlijk prima. Er is geen woord meer gesproken over Dekra.

Er bleek ook al contact geweest te zijn tussen de dealer en de verkoper. Zonder aangeven van mij is onderling namelijk de afspraak gemaakt dat beide partijen de kosten voor het vervangen van de pakking onderling zullen verdelen.

Omdat Citroën dealer B ook geadviseerd heeft de EGR koeler te vervangen en de auto 9 jaar oud is heb ik Citroën dealer A gevraagd of ze de EGR koeler en de distributieset (distributieriem, waterpomp, spanrol, geleiderol, etc.) ook willen vervangen. Uiteraard begrijp ik dat ik niet kan eisen dat dit ook kosteloos moet.

Daarom heb ik gevraagd wat de meerkosten hiervoor zouden zijn. Hier komt men op terug. Om een beetje in te kunnen schatten of het meerprijs voorstel reëel is zou ik jullie willen vragen wat jullie inschatting van de materiaalkosten en het arbeidsloon (rekening houdend met het feit dat de koppakking reeds vervangen wordt) hiervoor zouden zijn.
pi_176980487
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:43 schreef spartametje het volgende:
Ok, vanochtend ben ik bij de dealer die de aankoopkeuring heeft uitgevoerd (dealer A) geweest. De monteur draaide de dop van het expansievat los en de zwarte koelvloeistof spoot er uit. Het kleine beetje koelvloeistof dat nog aanwezig was borrelde (had ik nog niet eerder gezien).

Ik heb de bevindingen van de test meegekregen:

Controle uitgevoerd CO waarde in koelsysteem gemeten .0.32 procent wat duidt op lekkage van uitlaatgas in koelsysteem. Nu koelvloeistofniveau te laag. Voor juiste diagnose demontage cilinderkop voor controle koppakking noodzakelijk.

De dealer bleef herhalen nog niet te weten of de koppakking wel of niet lek is, maar ze heeft desondanks aangegeven de koppakking kosteloos te zullen vervangen. Al ging dit niet van harte en met het nodige chagrijn, dat lijkt mij natuurlijk prima. Er is geen woord meer gesproken over Dekra.

Er bleek ook al contact geweest te zijn tussen de dealer en de verkoper. Zonder aangeven van mij is onderling namelijk de afspraak gemaakt dat beide partijen de kosten voor het vervangen van de pakking onderling zullen verdelen.

Omdat Citroën dealer B ook geadviseerd heeft de EGR koeler te vervangen en de auto 9 jaar oud is heb ik Citroën dealer A gevraagd of ze de EGR koeler en de distributieset (distributieriem, waterpomp, spanrol, geleiderol, etc.) ook willen vervangen. Uiteraard begrijp ik dat ik niet kan eisen dat dit ook kosteloos moet.

Daarom heb ik gevraagd wat de meerkosten hiervoor zouden zijn. Hier komt men op terug. Om een beetje in te kunnen schatten of het meerprijs voorstel reëel is zou ik jullie willen vragen wat jullie inschatting van de materiaalkosten en het arbeidsloon (rekening houdend met het feit dat de koppakking reeds vervangen wordt) hiervoor zouden zijn.
Laat je niet naaien want een dealer vervangt nooit je koppakking met het terug plaatsen van de distrubytie riem en de egr koeler moet uit mijn hoofd toch los dus alleen het onderdeel betalen succes!!
  maandag 5 februari 2018 @ 21:43:49 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176980982
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:29 schreef klawie het volgende:

[..]

Laat je niet naaien want een dealer vervangt nooit je koppakking met het terug plaatsen van de distrubytie riem en de egr koeler moet uit mijn hoofd toch los dus alleen het onderdeel betalen succes!!
Correct en tevens juist; vandaar ook mijn eerdere opmerking in regard to that.. distributieset hoort gewoon vervangen te worden bij het vervangen van de koppakking, die mag niet teruggeplaatst worden, dan heb je een riante kans dat hij breekt na korte tijd.. spanrollen kúnnen in de set zitten, maar meestal is dat een keuze, net als de waterpomp als die aangedreven wordt door de distributie. die hoeft niet per sé, maar stel dat de waterpomp na een half jaar stuk gaat of gaat lekken, kun je wederom de distibutieriem gaan vervangen. EGR idem, dat is ook een keuze, dus als die erbij moet, zul je dat onderdeel ws moeten betalen.
Zorg dat je vooraf weet wat die onderdelen kosten (webz), zodat je niet getild wordt. Let wel: een origineel onderdeel is vaak duurder als een onderdeel bij een automaterialen tent vandaan, dat is vaak aftermarket.. hoeft niet slechter te zijn, maar vaak wel goedkoper, alleen doet en dealer dat niet.

En vraag of de vervangen onderdelen meegeleverd worden als je ze niet vertrouwt.. dan kun je zien wat ze gedaan hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176986730
Dit wordt hoofdpijn ben ik bang. Als alles niet van harte gaat, dan ben ik benieuwd of ze het ook volgens de regels gaan doen. Alleen koppakking vervangen heb je iig niks aan. Uiteraard voor dit alles een factuur vragen (ook is het uit coulance).
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:32:14 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176986961
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:43 schreef spartametje het volgende:
Uiteraard begrijp ik dat ik niet kan eisen dat dit ook kosteloos moet.
Ik dacht het wel... en ook van het vlakken van de kop wou ik bewijs zien.. evenals de oude pakking..
Zo niet dan moeten ze heel rap de koop ongedaan maken.. stel prutsers..
Ik snap niet dat je niet direct aangeboden is om een andere auto uit te kiezen..
pi_176987222
quote:
Ik snap niet dat je niet direct aangeboden is om een andere auto uit te kiezen..
Men heeft heel lang 'ontkent' dat de koppakking lek zou zijn. Sterker nog: of de koppakking lek is wordt nog steeds in twijfel getrokken. De verkopende partij heeft aangegeven de problemen op te lossen. Volgens mij moet ik de verkoper hiertoe de gelegenheid geven alvorens te eisen dat de verkoop ongedaan gemaakt wordt.

Omdat de verkoper weet dat ik een aankoopkeuring heb gedaan 'bij de overbuurman' (Citroën dealer A) heeft de verkoper gevraagd of ik de lekke koppakking ook daar wilde aankaarten. Dit had volgens de verkoper daar namelijk opgemerkt moeten worden.

Nu blijkt dus dat de kosten voor het verhelpen van dit probleem onderling evenredig wordt verdeeld. Ik zal de bewijsstukken opvragen. Mocht het probleem hierna nog niet opgelost zijn, dan kan ik toch ook 'rechten' ontlenen aan deze reparatie?

quote:
En ook van het vlakken van de kop wou ik bewijs zien...
Hoe kun je daar bewijs van opvragen?
pi_176987390
Uiteindelijk ga je hem toch zelf betalen, ze duwen gewoon de kosten van oa. de EGR koeling en distributieriem wat omhoog.

Goed opletten dus dat je wel marktconforme prijzen betaald voor beiden.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:27:46 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176987694
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:51 schreef spartametje het volgende:
Mocht het probleem hierna nog niet opgelost zijn, dan kan ik toch ook 'rechten' ontlenen aan deze reparatie?
Ja hoor.. en op die manier kan je heel lang doorgaan... Een koppakking alleen vervangen is meestal ook niet genoeg zoals SD al zegt.. maar ze gaan echt niet alles uit dat lijstje meenemen...
Dus blijft het geklooi..
En met de wettelijke garantiezooi (die voor auto's anders is dan gewone goederen) sta je volgens mij redelijk in je recht om de koop ongedaan te maken..

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:51 schreef spartametje het volgende:
Hoe kun je daar bewijs van opvragen?
Een nota van het ingeschakelde motorrevisiebedrijf... (Geen dealer die zelf koppen vlakt.. Wel heel veel die zeggen dat het niet nodig is of hoeft)
pi_176988286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:02 schreef Coritchando het volgende:
Uiteindelijk ga je hem toch zelf betalen, ze duwen gewoon de kosten van oa. de EGR koeling en distributieriem wat omhoog.

Goed opletten dus dat je wel marktconforme prijzen betaald voor beiden.
Dealer heeft vaste prijzen dat zal niet zomaar gaan. Maar wel opletten dat ze niet een pakketprijs rekenen voor die riem want betaal je zomaar 250¤ i.p.v. alleen de riemset. Of een uur extra terwijl die riem toch al los licht.

Hooguit een uurtje werkloon voor die waterpomp en egr koeler moet voldoende zijn
.
pi_176995391
Dus je hebt een auto gekocht die gewoon niet aan de eisen voldoet die je zou mogen verlangen. En nu ga je dus extra betalen om die auto wel in die staat te krijgen. Leuk dat er allerlei extra dingen gedaan moeten worden maar daarmee heb jij nog steeds niet meer auto dan je had mogen verlangen.

Naar mijn idee moet die garage gewoon die auto in orde maken en jou een bloemetje geven voor de tijd, moeite en stress die je oploopt. Sorry hoor maar die garage moet je dus niet de hand boven het hoofd houden, gewoon terug brengen en je geld terug of geheel gratis volledig in de staat brengen waarin ie hoort te zijn. Met garantie uiteraard.
pi_176996293
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:34 schreef qajariaq het volgende:
Dus je hebt een auto gekocht die gewoon niet aan de eisen voldoet die je zou mogen verlangen. En nu ga je dus extra betalen om die auto wel in die staat te krijgen. Leuk dat er allerlei extra dingen gedaan moeten worden maar daarmee heb jij nog steeds niet meer auto dan je had mogen verlangen.

Naar mijn idee moet die garage gewoon die auto in orde maken en jou een bloemetje geven voor de tijd, moeite en stress die je oploopt. Sorry hoor maar die garage moet je dus niet de hand boven het hoofd houden, gewoon terug brengen en je geld terug of geheel gratis volledig in de staat brengen waarin ie hoort te zijn. Met garantie uiteraard.
Dit dus...

Of het nou wel of niet de koppakking is. Er zit iets niet goed, en hun lossen het maar op.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:04:21 #40
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_176998622
Dealerprijzen via Service Box:


Da's een 1.6 HDi 75, maar volgens mij hebben al die 1.6 diesels de zelfde basismotor.
pi_177005633
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:43 schreef spartametje het volgende:
Ok, vanochtend ben ik bij de dealer die de aankoopkeuring heeft uitgevoerd (dealer A) geweest. De monteur draaide de dop van het expansievat los en de zwarte koelvloeistof spoot er uit. Het kleine beetje koelvloeistof dat nog aanwezig was borrelde (had ik nog niet eerder gezien).

Ik heb de bevindingen van de test meegekregen:

Controle uitgevoerd CO waarde in koelsysteem gemeten .0.32 procent wat duidt op lekkage van uitlaatgas in koelsysteem. Nu koelvloeistofniveau te laag. Voor juiste diagnose demontage cilinderkop voor controle koppakking noodzakelijk.

De dealer bleef herhalen nog niet te weten of de koppakking wel of niet lek is, maar ze heeft desondanks aangegeven de koppakking kosteloos te zullen vervangen. Al ging dit niet van harte en met het nodige chagrijn, dat lijkt mij natuurlijk prima. Er is geen woord meer gesproken over Dekra.

Er bleek ook al contact geweest te zijn tussen de dealer en de verkoper. Zonder aangeven van mij is onderling namelijk de afspraak gemaakt dat beide partijen de kosten voor het vervangen van de pakking onderling zullen verdelen.

Omdat Citroën dealer B ook geadviseerd heeft de EGR koeler te vervangen en de auto 9 jaar oud is heb ik Citroën dealer A gevraagd of ze de EGR koeler en de distributieset (distributieriem, waterpomp, spanrol, geleiderol, etc.) ook willen vervangen. Uiteraard begrijp ik dat ik niet kan eisen dat dit ook kosteloos moet.

Daarom heb ik gevraagd wat de meerkosten hiervoor zouden zijn. Hier komt men op terug. Om een beetje in te kunnen schatten of het meerprijs voorstel reëel is zou ik jullie willen vragen wat jullie inschatting van de materiaalkosten en het arbeidsloon (rekening houdend met het feit dat de koppakking reeds vervangen wordt) hiervoor zouden zijn.
Je hebt een auto gekocht met een lekke koppakking? Wat is er meer nodig om de koop ongedaan te maken!!! Je laat jezelf behoorlijk naaien om mee te betalen met een reparatie, terwijl de auto gewoon goed behoorde te zijn.
pi_177005676
Ik zou die auto niet eens meer willen
pi_177005860
Uiteraard heb ik ook zo mijn twijfels of het nog wel verstandig is deze auto te houden. Dat komt onder andere ook dat ik veel reacties lees dat de koop ongedaan gemaakt zou moeten worden.

Maar bij non-conformiteit ben ik ben toch juridisch verplicht eerst de verkoper in de gelegenheid te stellen de zaak te (laten) herstellen?
  woensdag 7 februari 2018 @ 02:36:05 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177005944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 02:05 schreef spartametje het volgende:
Uiteraard heb ik ook zo mijn twijfels of het nog wel verstandig is deze auto te houden. Dat komt onder andere ook dat ik veel reacties lees dat de koop ongedaan gemaakt zou moeten worden.

Maar bij non-conformiteit ben ik ben toch juridisch verplicht eerst de verkoper in de gelegenheid te stellen de zaak te (laten) herstellen?
Zoals ik al eerder zei.. Bij gebruikte auto's is dat anders dan bij goederen.. ga maar even googelen naar consuwijzer, daar staat het vast wel ergens uitgelegd..
pi_177007125
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 02:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei.. Bij gebruikte auto's is dat anders dan bij goederen.. ga maar even googelen naar consuwijzer, daar staat het vast wel ergens uitgelegd..
Ook bij gebruikte auto’s moet je de gelegenheid geven om te herstellen. Dat zou wat zijn zeg, dan kun je vrijwel iedere auto weer na een tijdje teruggeven, want er mankeert altijd wel wat aan.
pi_177007193
Daar komt bovenop dat de partij die door koper en verkoper als onderzoekende is uitgekozen, er zelf niet achter komt dat hij lek is.
.
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:17:48 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177008083
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 07:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook bij gebruikte auto’s moet je de gelegenheid geven om te herstellen. Dat zou wat zijn zeg, dan kun je vrijwel iedere auto weer na een tijdje teruggeven, want er mankeert altijd wel wat aan.
Is uw auto niet goed?

Is uw auto niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuwe auto. Soms wil de verkoper de auto alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Hebt u de auto normaal gebruikt en is hij versleten? Of hebt u hem verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto.
Voor een reparatie of een nieuwe auto hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En u moet de auto teruggeven. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u de auto al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
https://www.consuwijzer.n(...)ver-tweedehands-auto
pi_177016695
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is uw auto niet goed?

Is uw auto niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuwe auto. Soms wil de verkoper de auto alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Hebt u de auto normaal gebruikt en is hij versleten? Of hebt u hem verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto.
Voor een reparatie of een nieuwe auto hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En u moet de auto teruggeven. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u de auto al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
https://www.consuwijzer.n(...)ver-tweedehands-auto
En waar staat nu dat een herstelling geen optie is? Want dat lees ik niet.
  woensdag 7 februari 2018 @ 17:30:25 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177016733
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En waar staat nu dat een herstelling geen optie is? Want dat lees ik niet.
Je leest ook niet dat sinterklaas de paashaas niet is..
En ook niet dat ik Danny ben..
En ook niet dat de wereld plat is..
pi_177017967
Dus gewoon laten repareren zonder bijkomende kosten of geld terug. Niet gaan betalen voor onderdelen die vervangen moeten worden omdat ie toch open is, als dat er bij hoort dan moet dat gewoon gedaan worden. Je hebt er nog geen meter functioneel in gereden!

Persoonlijk zou ik voor geld terug gaan zoals het tot nog toe gegaan is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')