Het was grappig, maar wel bijna een 1 op 1 vertaling van een Radar item uit 2016. Het mag iets actueler.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die vond ik ook slecht. Was gewoon een keurige rectificatie maar blijkbaar moet een gerespecteerd nieuwsprogramma mensen hard door het slijk halen.
Rest van de show was goed. Zeker wat betreft groene stroom. Hopelijk snappen mensen dat ze even wat onderzoek moeten doen naar hoe en waar ze hun stroom afnemen om een zinnige bijdrage te leveren.
veel mensen switchen toch ook elk jaar alleen maar vanwege de welkomstbonus? Dan zal het ze worst wezen of het groene energie is?quote:Op zondag 4 februari 2018 22:29 schreef Mystikvm het volgende:
Rest van de show was goed. Zeker wat betreft groene stroom. Hopelijk snappen mensen dat ze even wat onderzoek moeten doen naar hoe en waar ze hun stroom afnemen om een zinnige bijdrage te leveren.
Die zinnige bijdrage lever je sowieso wel, wereldwijd bekeken. De uitstoot in Nederland blijft hetzelfde, ergens anders daalt die wel. Schieten we inderdaad als land niet veel mee op, maar als wereld wel. En het klimaat is een wereldwijd probleem.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die vond ik ook slecht. Was gewoon een keurige rectificatie maar blijkbaar moet een gerespecteerd nieuwsprogramma mensen hard door het slijk halen.
Mijn mening is dat je geen awareness en betrokkenheid kweekt met ondoorzichtige systemen als deze voor groene stroom. Certificaten moeten geen aflaten zijn die je als consument kunt kopen.quote:Op zondag 4 februari 2018 22:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die zinnige bijdrage lever je sowieso wel, wereldwijd bekeken. De uitstoot in Nederland blijft hetzelfde, ergens anders daalt die wel. Schieten we inderdaad als land niet veel mee op, maar als wereld wel. En het klimaat is een wereldwijd probleem.
Dat ben ik absoluut met je eens maar feitelijk gezien is het dat ook niet natuurlijk. Wereldwijd gezien gaat de uitstoot weldegelijk omlaag. Dat het zo overkomt is, begrijpelijkerwijs, wel zo ja.quote:Op zondag 4 februari 2018 23:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn mening is dat je geen awareness en betrokkenheid kweekt met ondoorzichtige systemen als deze voor groene stroom. Certificaten moeten geen aflaten zijn die je als consument kunt kopen.
Ik zie niet echt een alternatief, jij wel? We kunnen we moeilijk voor zorgen dat de mensen die groene stroom kopen ook daadwerkelijke de elektriciteit krijgen die opgewekt is door groene energiebronnen. Wat mij betreft is het ook vrij logisch dat we Noorse certificaten kopen en geen hele infrastructuur aanleggen om stroom van hun waterkrachtcentrales naar Nederland te transporteren.quote:Op zondag 4 februari 2018 23:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn mening is dat je geen awareness en betrokkenheid kweekt met ondoorzichtige systemen als deze voor groene stroom. Certificaten moeten geen aflaten zijn die je als consument kunt kopen.
Het gaat mij er ook niet om dat je verschillende soorten energie uit het stopcontact krijgt. Het is gewoon onmogelijk om de exacte groene stroom die je koopt bij jou in huis te krijgen. Maar het is een ondoorzichtig en daardoor fraudegevoelig systeem, dat gedoe met certificaten. Waar het wat mij betreft op gericht zou moeten zijn is dat je de energie die je in Nederland afneemt het liefst ook hier opgewekt wordt. Zo blijft de cirkel het kleinst en heb je als consument het beste zicht op waar de stroom nu eigenlijk vandaan komt. Nu koop je je elektriciteit via omwegen in in Noorwegen terwijl niets de consument dus motiveert om lokale initiatieven te steunen.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:18 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een alternatief, jij wel? We kunnen we moeilijk voor zorgen dat de mensen die groene stroom kopen ook daadwerkelijke de elektriciteit krijgen die opgewekt is door groene energiebronnen. Wat mij betreft is het ook vrij logisch dat we Noorse certificaten kopen en geen hele infrastructuur aanleggen om stroom van hun waterkrachtcentrales naar Nederland te transporteren.
Ik heb nog gekeken of ik iets van een CV of LinkedIn kon vinden, maar er is erg weinig bekend. Een 'internationale hacker schijnen te zijn' zonder dat er ook maar iets over je bekend is vind ik toch overkomen als een Wildwestverhaal dat wel heel erg goed gecheckt mag worden. Zeker als je dan hoort wat voor een volstrekte lariekoek ze in zo'n interview propageert dan doet dat mij toch wel heel erg twijfelen aan dat verhaal. Helemaal als je dan hoort dat een veel uitgebreider interview bij BNR nog veel slechter was.quote:Op maandag 5 februari 2018 11:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vind zo'n figuur als Rijbroek wel interessant. Hoe werkt zo iemand zich in the picture?
Ze schrijft dan een boek met Vermeend. Schijnt toch een internationale hacker te zijn.
http://www.flabber.nl/art(...)-bij-nieuwsuur-53415
Ze knippert nauwelijks met de ogen. Ze lijkt in trance. Beetje autistisch denk ik.
Je vraagt je wel af hoe Vermeend aan al die commissariaten komt.
Volgens mij draagt de onbekendheid met het onderwerp en de netwerkcultuur hier wel aan bij. Ze zal iemand gekend hebben die haar bij een redactie heeft aangedragen, en van daar uit word je op meer plekken uitgenodigd. De journalisten hebben eigenlijk geen idee waarover ze het heeft, en kunnen het niet op waarheid controleren.quote:Op maandag 5 februari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb nog gekeken of ik iets van een CV of LinkedIn kon vinden, maar er is erg weinig bekend. Een 'internationale hacker schijnen te zijn' zonder dat er ook maar iets over je bekend is vind ik toch overkomen als een Wildwestverhaal dat wel heel erg goed gecheckt mag worden. Zeker als je dan hoort wat voor een volstrekte lariekoek ze in zo'n interview propageert dan doet dat mij toch wel heel erg twijfelen aan dat verhaal. Helemaal als je dan hoort dat een veel uitgebreider interview bij BNR nog veel slechter was.
Dat lijken me zaken die niet specifiek te maken hebben met cyber security / crime. Als het gaat om de staat van Belgische kerncentrales of onderwerpen omtrent voedselveiligheid, dan geldt dat net zo goed. Er zijn legio experts / bedrijven die men op dit soort vlakken kan raadplegen.quote:Op maandag 5 februari 2018 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volgens mij draagt de onbekendheid met het onderwerp en de netwerkcultuur hier wel aan bij. Ze zal iemand gekend hebben die haar bij een redactie heeft aangedragen, en van daar uit word je op meer plekken uitgenodigd. De journalisten hebben eigenlijk geen idee waarover ze het heeft, en kunnen het niet op waarheid controleren.
Vandaar de netwerkcultuur. Persoonlijk moet ik er niets van hebben, maar nieuwsredacties zijn wel vaker gevoelig voor het voorkomen van het "DWDD-effect", waarbij tot in den treure dezelfde experts worden opgevoerd. Ik denk juist dat het goed is om steeds dezelfde experts te hebben, het gaat immers over inhoudelijk lastige zaken, maar blijkbaar is er behoefte om af en toe een fris gezicht aan tafel te hebben.quote:Op maandag 5 februari 2018 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijken me zaken die niet specifiek te maken hebben met cyber security / crime. Als het gaat om de staat van Belgische kerncentrales of onderwerpen omtrent voedselveiligheid, dan geldt dat net zo goed. Er zijn legio experts / bedrijven die men op dit soort vlakken kan raadplegen.
Natuurlijk, maar dat netwerkeffect zie je vrijwel overal. Ook in het bedrijfsleven is 'mensen kennen' de beste manier om ergens binnen te komen.quote:Op maandag 5 februari 2018 13:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vandaar de netwerkcultuur. Persoonlijk moet ik er niets van hebben, maar nieuwsredacties zijn wel vaker gevoelig voor het voorkomen van het "DWDD-effect", waarbij tot in den treure dezelfde experts worden opgevoerd. Ik denk juist dat het goed is om steeds dezelfde experts te hebben, het gaat immers over inhoudelijk lastige zaken, maar blijkbaar is er behoefte om af en toe een fris gezicht aan tafel te hebben.
Dat Nieuwsuur zo'n charlatan binnen laat is natuurlijk hun verantwoordelijkheid en dat mogen ze zich aanrekenen, maar ik vind het niet zo ondenkbaar dat in een ons-kent-ons-wereldje iemand vrij snel ineens bij Nieuwsuur aan tafel zit als "expert" omdat ze haar gezicht op een paar plekken heeft laten zien.
Dat is nogal lastig. Ik zou zoveel dingen hier willen produceren ipv importeren, cacao bijvoorbeeld, maar het is nou eenmaal niet mogelijk voor elk land om alles wat het nodig heeft (of wil) zelf te produceren. Misschien dat we hier nog wel zo ver komen met behulp van steeds betere technologie, maar op dit moment zie ik Nederland nog niet zelfvoorzienend worden qua (groene) stroom. Dus dan is het wel fijn als we dat via zo'n certificatensysteem uit Noorwegen kunnen 'importeren'. Zolang er maar geen sprake is van overproductie daar, want dan stellen die certificaten uiteraard niks voor.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat mij er ook niet om dat je verschillende soorten energie uit het stopcontact krijgt. Het is gewoon onmogelijk om de exacte groene stroom die je koopt bij jou in huis te krijgen. Maar het is een ondoorzichtig en daardoor fraudegevoelig systeem, dat gedoe met certificaten. Waar het wat mij betreft op gericht zou moeten zijn is dat je de energie die je in Nederland afneemt het liefst ook hier opgewekt wordt. Zo blijft de cirkel het kleinst en heb je als consument het beste zicht op waar de stroom nu eigenlijk vandaan komt. Nu koop je je elektriciteit via omwegen in in Noorwegen terwijl niets de consument dus motiveert om lokale initiatieven te steunen.
Rian.... the girl from cyberspace. Heeft hackend Nederland zijn eigen darkweb? De gemiddelde luizenmoeder staat vaker op een Google zoekactie. Hoe heeft Vermeend zo iemand gevonden?quote:Op maandag 5 februari 2018 14:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat netwerkeffect zie je vrijwel overal. Ook in het bedrijfsleven is 'mensen kennen' de beste manier om ergens binnen te komen.
Maar ik zie dat netwerkeffect hier niet echt eigenlijk. Het is niet alsof we hier over een 'expert' praten die regelmatig optreedt in programma's. Ze heeft samen met Vermeend een boek 'geschreven' en kort daarvoor een warrig interview gegeven op BNR en dat is volgens mij alles wat er over haar bekend is. Enige backgroundcheck mag van een programma toch echt wel verwacht worden.
Jij ontmoet enkel nieuwe mensen via Google?quote:Op woensdag 7 februari 2018 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Rian.... the girl from cyberspace. Heeft hackend Nederland zijn eigen darkweb? De gemiddelde luizenmoeder staat vaker op een Google zoekactie. Hoe heeft Vermeend zo iemand gevonden?
Natuurlijk niet, maar in een zakelijke context is het doorgaans wel vreemd als er geen spoor van iemand's professionele carrière (school / studie, werkgevers) te vinden is. Zeker in de IT waar jezelf online profileren toch wel vrij standaard is.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ontmoet enkel nieuwe mensen via Google?
Dus in de zin dat je iemand in het echt ontmoet, en vervolgens op diens naam googled en verwacht meer te vinden dan bij Ria het geval is.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar in een zakelijke context is het doorgaans wel vreemd als er geen spoor van iemand's professionele carrière (school / studie, werkgevers) te vinden is. Zeker in de IT waar jezelf online profileren toch wel vrij standaard is.
Vage situatie, maar wel intrigerend.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:24 schreef ErkendFokker het volgende:
https://feitoffake.wordpr(...)-nederlandse-banken/
Dit is ook wel leuk leesvoer
Echt het raarste verhaal sinds tijden
Eh ja, als ik een sollicitant over de vloer krijg, dan Google ik die wel even. Is zo iemand bijvoorbeeld actief op Stackoverflow en wat post hij / zij daar? Wat zegt het LinkedIn profiel? Heeft iemand ook wel eens op evenementen een praatje verzorgd?quote:Op woensdag 7 februari 2018 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in de zin dat je iemand in het echt ontmoet, en vervolgens op diens naam googled en verwacht meer te vinden dan bij Ria het geval is.
Voor een schoolverlater is het nog wel te begrijpen dat er geen uitgebreide informatie beschikbaar is, maar voor iemand die beweert al 30 jaar te werken verwacht ik heel wat informatie over spreken op conferenties, een werkverleden en ga zo maar door.quote:Voor een deskundige is er over Van Rijbroek heel weinig te vinden op internet. Ze heeft geen Linkedin pagina, en op social media is niets over haar te vinden.
Bij iemand die schrijfster/spreker is omdat ze een expert in een bepaald vakgebied zou zijn verwacht ik bijvoorbeeld wel publicaties en programma's (van evenementen waar ze spreker is geweest) waarin haar naam voorkomt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus in de zin dat je iemand in het echt ontmoet, en vervolgens op diens naam googled en verwacht meer te vinden dan bij Ria het geval is.
Natuurlijk niet. Maar een toonaangevende ict'er staat toch wel op LinkedIn.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ontmoet enkel nieuwe mensen via Google?
Mevrouw was hacker die allemaal supergeheime dingen deed hè?quote:Op woensdag 7 februari 2018 13:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar een toonaangevende ict'er staat toch wel op LinkedIn.
Juist van mensen die in de cyber security of bijvoorbeeld met veiligheidsdiensten werken is vaak bijzonder weinig terug te vinden op internet. Dus is niet per se heel vreemd.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar in een zakelijke context is het doorgaans wel vreemd als er geen spoor van iemand's professionele carrière (school / studie, werkgevers) te vinden is. Zeker in de IT waar jezelf online profileren toch wel vrij standaard is.
Best logisch net op het moment dat de Duitsers komen.quote:
Jij denkt dat de medewerkers van bijvoorbeeld Fox IT nergens te vinden zijn?quote:Op woensdag 7 februari 2018 22:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Juist van mensen die in de cyber security of bijvoorbeeld met veiligheidsdiensten werken is vaak bijzonder weinig terug te vinden op internet. Dus is niet per se heel vreemd.
Maar Rian is gewoon een mafkees. Tenzij binnenkort een Tweede Kamerlid wordt aangehouden wegens het lekken van informatie naar de Russen..
Als ze het goed doen nietquote:Op woensdag 7 februari 2018 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt dat de medewerkers van bijvoorbeeld Fox IT nergens te vinden zijn?
Nou, je kent de publicaties inmiddelsquote:Op woensdag 7 februari 2018 13:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Bij iemand die schrijfster/spreker is omdat ze een expert in een bepaald vakgebied zou zijn verwacht ik bijvoorbeeld wel publicaties en programma's (van evenementen waar ze spreker is geweest) waarin haar naam voorkomt.
Meer dan éénquote:Op donderdag 8 februari 2018 01:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je kent de publicaties inmiddels
Juist dán moet je zorgen voor zo veel mogelijk niet-geheim nieuws. Zodat de cruciale info ondergesneeuwd wordt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 21:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mevrouw was hacker die allemaal supergeheime dingen deed hè?
Er zullen vast medewerkers van Fox IT op internet te vinden zijn. Ik weet dat van een aantal (ex-)AIVD-medewerkers geen enkel SM-profiel te vinden is.quote:Op woensdag 7 februari 2018 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt dat de medewerkers van bijvoorbeeld Fox IT nergens te vinden zijn?
De AIVD is ook heel wat anders dan een partij die adviseert over cybersecurity. Leden van een arrestatieteam staan ook niet herkenbaar op internet met een goede reden.quote:Op donderdag 8 februari 2018 11:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zullen vast medewerkers van Fox IT op internet te vinden zijn. Ik weet dat van een aantal (ex-)AIVD-medewerkers geen enkel SM-profiel te vinden is.
Overigens vermoed ik dat Rian misschien bij Google een verzoek heeft gedaan om "vergeten" te worden, omdat er helemaal niets over haar te vinden was (beide namen). Andere zoekmachines vonden nog wel iets meer informatie, maar was ook erg beperkt.
Maar zij beweert toch niet enkel adviseur te zijn (geweest)? Zij zegt met (of voor) veiligheidsdiensten te hebben gewerkt en geheime operaties te hebben uitgevoerd.quote:Op donderdag 8 februari 2018 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
De AIVD is ook heel wat anders dan een partij die adviseert over cybersecurity. Leden van een arrestatieteam staan ook niet herkenbaar op internet met een goede reden.
Fox IT mensen vind je op hun eigen site, je vindt informatie over lezingen / presentaties die ze geven en ga zo maar door. Hoe denk je dat anders een bedrijf zich in de markt kun profileren? "En wat hebben jullie zoal gedaan?", "Mag ik niets over zeggen, is allemaal heel geheim."
Kijk maar op de LinkedIn pagina van Fox IT bijvoorbeeld.
Het idee dat bedrijven die werkzaam zijn in de cybersecurity allemaal heel geheimzinnig zouden zijn komt meer uit Hollywood dan uit de realiteit.
Ze beweert inderdaad van alles, maar met name ook dat ze 'vooraanstaand cybersecurity expert' zou zijn die bedrijven en overheidsdiensten adviseert. Dan zou je echt wel een digitale aanwezigheid moeten hebben. Het kan in theorie dan nog best zo zijn dat je bepaalde werkzaamheden niet specifiek vermeldt, maar zonder enige vorm van bewijsbare ervaring zullen ze je echt nergens aannemen. Als je al ergens op een gesprek zou mogen komen zonder fatsoenlijke (traceerbare) CV, dan moet je ter plekke wel heel erg goed je kennis en kunde kunnen demonstreren en we hebben mevrouw allemaal horen praten over het onderwerp. Zelfs een beginnende ontwikkelaar praat niet over 'codes' die ergens geplaatst zouden zijn. Dat woord is altijd enkelvoud in de IT.quote:Op donderdag 8 februari 2018 11:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar zij beweert toch niet enkel adviseur te zijn (geweest)? Zij zegt met (of voor) veiligheidsdiensten te hebben gewerkt en geheime operaties te hebben uitgevoerd.
Dat ze niet echt een cuberexpert is, ben ik met je eens. Maar het ontbreken van een LinkedIn-pagina vind ik daar wel het minste bewijs van.quote:Op donderdag 8 februari 2018 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze beweert inderdaad van alles, maar met name ook dat ze 'vooraanstaand cybersecurity expert' zou zijn die bedrijven en overheidsdiensten adviseert. Dan zou je echt wel een digitale aanwezigheid moeten hebben. Het kan in theorie dan nog best zo zijn dat je bepaalde werkzaamheden niet specifiek vermeldt, maar zonder enige vorm van bewijsbare ervaring zullen ze je echt nergens aannemen. Als je al ergens op een gesprek zou mogen komen zonder fatsoenlijke (traceerbare) CV, dan moet je ter plekke wel heel erg goed je kennis en kunde kunnen demonstreren en we hebben mevrouw allemaal horen praten over het onderwerp. Zelfs een beginnende ontwikkelaar praat niet over 'codes' die ergens geplaatst zouden zijn. Dat woord is altijd enkelvoud in de IT.
Het geschetste beeld komt rechtstreeks uit een James Bond film en heeft erg weinig basis in de realiteit.
Dan staat dat onder de zoekresultatenquote:Op donderdag 8 februari 2018 11:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zullen vast medewerkers van Fox IT op internet te vinden zijn. Ik weet dat van een aantal (ex-)AIVD-medewerkers geen enkel SM-profiel te vinden is.
Overigens vermoed ik dat Rian misschien bij Google een verzoek heeft gedaan om "vergeten" te worden, omdat er helemaal niets over haar te vinden was (beide namen). Andere zoekmachines vonden nog wel iets meer informatie, maar was ook erg beperkt.
Dank u, Veronica Gidsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |