Gewoon de Vakman laten doen. Bemoei je daar als amateur die van zijn gezond niet af weet niet mee. Daar komen gegarandeerd ongelukken van. Men denkt maar dat men zelf alles kan met de hulp van internet. Doe het niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:52 schreef Vermon het volgende:
Dag allemaal, ik heb een vraagje.
Kwam erachter dat de ontluchter van mijn Remeha Avanta lek is en heb een nieuwe besteld. Het lijkt mij wel simpel om te vervangen maar weet niet zeker hoe het moet.
Is het gewoon druk van de ketel halen, ding losdraaien en nieuwe erop draaien?
Alvast bedankt![]()
Ik ga ook het expansievat vervangen, kan daar prima instructies van vinden. Alleen niet van de ontluchter, het lijkt mij niet lastig. Desalniettemin bedankt voor het advies vakman.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon de Vakman laten doen. Bemoei je daar als amateur die van zijn gezond niet weet niet mee. Daar komen gegarandeerd ongelukken van. Men denkt maar dat men zelf alles kan met de hulp van internet. Doe het niet.
Ik ben zelf op dit gebied ook geen vakman. Maar soms moet je hen gewoon hun ding laten doen. Het komt met honderden jaren ervaring in een small package als je een goeie hebt. Zelf moet je hier het wiel uitvinden en dat kan zeer teleurstellende resultaten opleveren. Dat is mijn strekking. We moeten niet denken dat we zomaar alles zelf kunnen. Dat is hoogmoed.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:59 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ik ga ook het expansievat vervangen, kan daar prima instructies van vinden. Alleen niet van de ontluchter, het lijkt mij niet lastig. Desalniettemin bedankt voor het advies vakman.
Ja daar ben ik het mee eens. Al lijken deze twee reparaties prima te doen. Hoef niks extra's te openen en dergelijke. Zit gewoon schroefdraad op dat ding.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben zelf op dit gebied ook geen vakman. Maar soms moet je hen gewoon hun ding laten doen. Het komt met honderden jaren ervaring in een small package als je een goeie hebt. Zelf moet je hier het wiel uitvinden en dat kan zeer teleurstellende resultaten opleveren. Dat is mijn strekking. We moeten niet denken dat we zomaar alles zelf kunnen. Dat is hoogmoed.
Dan misschien de gewetensvraag: waarom zou je iets waar je niet erg veel verstand van hebt en nog nooit gedaan hebt zelf willen doen? De "Vakman" heeft dat al duizenden keren gedaan en weet precies hoe het moet. Als je dat tegen je vrouw vertelt zal ze het daarmee eens zijn. Geef gewoon 60 euro uit voor deze opgave. Dan gebeurt het tenminste goed en betrouwbaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:04 schreef Vermon het volgende:
Dus opnieuw, iemand die hier ervaring mee heeft?
Mooi toch als het straks zo lek is als een mandje omdat er nergens wordt vermeld hoe je de tape vernieuwd of welk moment je de moeren aan moet draaien.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
"Het heeft gewoon schroefdraad" klinkt niet vertrouwenwekkend.![]()
inderdaad.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi toch als het straks zo lek is als een mandje omdat er nergens wordt vermeld hoe je de tape vernieuwd of welk moment je de moeren aan moet draaien.
Dan is het wachten op het topic "Kachel werkt niet, vakman heeft pas over 2 weken tijd"
Zie boven je. Die laatste reactie is wel van belang voor jou denk ik. Vergelijk dat met jouw situatie. Dat ze dus "lekken" is normaal gedrag en w.s. is ie helemaal niet kapot.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:26 schreef Vermon het volgende:
Oke bedankt voor jullie bijdrages jongens
Je doet al iets beter je best maar blijkbaar heb je er geen ervaring mee. Denk je dat ik niet weet of dat ding lek/kapot is?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie boven je. Die laatste reactie is wel van belang voor jou denk ik. Vergelijk dat met jouw situatie. Dat ze dus "lekken" is normaal gedrag en w.s. is ie helemaal niet kapot.
Mmm. Nou.. Gewetensvraag.. Maar ja, dat denk ik wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:33 schreef Vermon het volgende:
Denk je dat ik niet weet of dat ding lek/kapot is?
Zou je niet beter in WGR/POL kunnen blijvenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mmm. Nou.. Gewetensvraag.. Maar ja, dat denk ik wel eigenlijk.
Maar laten we dan constructief doorgaan, dat is wel een goed idee.
Hoe heb je geconstateerd dat ie kapot is?
En misschien een overweging: wat heb je aan een ding wat een "oplossing" is voor een niet bestaand probleem... Een CV installatie is een gesloten systeem. Als ie goed in elkaar zit komt er geen lucht in. Ik doe ontluchten 1 keer per jaar op 31 december. Dan doet ie 2 seconden een licht pufje en dat was het dan weer. Dat rechtvaardigt dus geen extra onderdelen die enkel kapot kunnen. Verder is een beetje lucht in het systeem niet schadelijk of gevaarlijk. Dus why worry?![]()
Zie ook dit topic:
K&W / Ketel Vervanging Nefit Turbo 32 => Nefit Trendline CW5
Voor de overbodige accessoires die in principe overbodig (duh) zijn maar wel een verdienmodel dus voor de "vakhandel". Een automatische ontluchter is dat ook m.i.: het is een ding wat in grote installaties thuishoort maar niet bij ons in huis. Zonde van het geld. Het is in het belang van dit soort bedrijven die ons willen doen geloven dat fabrikanten van CV-ketels prutsers zijn. En dat we ons zorgen moeten maken over:
- lucht
- magnetiet
- micro luchtbellen
in onze systemen. En daar hebben zij dan niet geheel onverwacht "oplossingen" voor. Het is in hun belang dat wij ons zorgen gaan maken over iets wat gewoon goed werkt en dan de beurs trekken.
Dankquote:Op vrijdag 26 januari 2018 23:22 schreef Gieliovd het volgende:
Druk eraf, ding eraf, nieuwe erop.
Is een eenvoudig geval.
Dankjequote:Op vrijdag 26 januari 2018 22:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou je niet beter in WGR/POL kunnen blijven![]()
Iedere CV heeft een ontluchter op de pomp zitten. Kwestie van water eruit laten lopen bij het vulpunt, of een punt onder de ketel. Ding eraf draaien en vervangen. Daarna water vullen, bovenop de ketel zit meestal een handmatige ontluchtnippel, lucht eruit laten lopen en draaien maar.
Inderdaad, druk eraf en vervangen, even aangenomen dat je ketel hoger dan de rest van de installatie hangt. Als ie lager hangt, zul je moeten aftappen tot het leidingsysteem t/m de CV ketel leeg is en de radiatoren dichtzetten (aan- en afvoer) .quote:
Dank voor je reactie, ik heb de spullen net binnenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 13:36 schreef tux87 het volgende:
Wat een hoop onzin en bangmakerij in dit topic. Met een beetje gezond verstand en af en toe eens wat opzoeken kom je heel ver! Natuurlijk moet je wel de veiligheid in de gaten houden. Maar als je dat doet, en je verstand gebruikt kun je veel!
Dit zijn eenvoudige waterzijdige reparaties, kun je makkelijk zelf. Kijk even goed hoe de aansluitingen zijn afgedicht. Met een o-ring of met een andersoortige pakking. Dat laatste kan draad of hennep en fitterskit zijn. Mocht je er niet uitkomen zijn er hier genoeg mensen die je willen helpen met advies. Succes!
Wel he?quote:Op zaterdag 27 januari 2018 12:42 schreef Baszos het volgende:
Wat een ge-etter voor een auto ontluchter bart2002.
Nou, dan kunnen we dit forum deel ook wel opheffen danquote:Op vrijdag 26 januari 2018 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon de Vakman laten doen. Bemoei je daar als amateur die van zijn gezond niet af weet niet mee. Daar komen gegarandeerd ongelukken van. Men denkt maar dat men zelf alles kan met de hulp van internet. Doe het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |