abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:11:50 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148689767
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:08 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik weet dat Warmteservice wel eens namen doorgeeft.
Ze hebben gewoon een "installateur nodig?" link op de site staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:13:45 #27
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148689844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon een "installateur nodig?" link op de site staan.
Prima toch? Zolang je de installateur het materiaal maar laat regelen, anders vind ik het nogal hypocriet. :)
Share your talent, move the world.
pi_148692419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:13 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Prima toch? Zolang je de installateur het materiaal maar laat regelen, anders vind ik het nogal hypocriet. :)
Hoeveel korting had ik nog eens daar laat me denken?
Dat wil echter niet zegen dat een particulier die korting ook krijgt trouwens, maar ik deed toch wel altijd iets extra ervoor bij de mensen !

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2015 22:14:38 ]
pi_148696433
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:33 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Denken we daar gelijk over. De TS zien we hier niet weer denk ik. Die heeft z'n keteltje besteld via internet en een handige harry mag hem ophangen......
Heb je überhaupt wel gelezen? Volgens mij heb ik drie reacties boven je nog aangegeven dat dit absoluut niet eens de bedoeling is.

Ik zie jou in veel topics een nuttige toevoeging doen maar in dit geval heb ik van jou als "expert" nog geen enkele vraag beantwoord gezien. Zelfs niet eens de moeite gedaan om iets zinnigs te zeggen, behalve proberen je eigen markt te verdedigen waarbij blijkbaar de marges erg uiteen lopen.

Nogmaals: Ik wil best een redelijke prijs betalen maar ik wil mij niet laten bedonderen. Helaas is mijn enige mogelijke uitgangspunt de eerste hit op internet als ik op google zoek. En als je verder zoekt zie je veel installateurs die het wel voor een stuk minder doen. Hoe weet ik dan dat diegene het wel of niet beter doet als een ander. Prijs is dan waarschijnlijk de enige vergelijking als uitgangspositie.

Volgens mij is een forum ervoor om ideeën met elkaar uit te wisselen en misschien wel op andere gedachten te brengen, maar wat ik hier zie is dat de installateurs doen alsof ze geen euro verdienen en de prijzen toch een paar honderd euro uit elkaar liggen.
pi_148698031
Zelf kopen dat ding zo goedkoop mogelijk

Klus aanmelden op werkspot

Goede referenties zoeken en tadaa

Been there done that en alles ^O^
pi_148699904
woon je in een groot huis dat je een relatief grote ketel neemt. in een pand van ons hangen ook 2 van die nefit 32 turbo's
maar die werden gebruikt om 500 m2 oppervlakte te verwamen...
pi_148701906
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:09 schreef hans1985 het volgende:
woon je in een groot huis dat je een relatief grote ketel neemt. in een pand van ons hangen ook 2 van die nefit 32 turbo's
maar die werden gebruikt om 500 m2 oppervlakte te verwamen...
Groot is natuurlijk relatief. Het is een twee-onder-een-kap woning uit 1958, voornamelijk voorzien van dubbel glas. De oppervlakte is 120m2 en rond de 300m3 inhoud over drie verdiepingen.

Ik ben op CW5 gekomen door een aantal ketelkiezers te gebruiken en rekening te houden met eventuele verbouwingen in de komende jaren. De bedoeling is om de benedenverdieping uit te bouwen met 20m2. Dan is de benedenverdieping één grote ruimte die voorzien wordt van vloerverwarming. Als de badkamer veranderd wordt, zal hier een stortdouche/regendouche in komen. Deze badkamer is nu ook al voorzien van een douche/ligbad.

Als ik deze zaken selecteer krijg ik het advies voor een CW5 (soms zelfs CW6) ketel. De minimale warmtecapaciteit van de Nefit Trendline CW4 en ketel zijn hetzelfde. Dus lijkt het mij beter om dan toch de CW5 variant te kiezen of heb je hier een andere mening over?
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:48:47 #33
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148703279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:58 schreef japjapie het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel gelezen? Volgens mij heb ik drie reacties boven je nog aangegeven dat dit absoluut niet eens de bedoeling is.

Ik zie jou in veel topics een nuttige toevoeging doen maar in dit geval heb ik van jou als "expert" nog geen enkele vraag beantwoord gezien. Zelfs niet eens de moeite gedaan om iets zinnigs te zeggen, behalve proberen je eigen markt te verdedigen waarbij blijkbaar de marges erg uiteen lopen.

Nogmaals: Ik wil best een redelijke prijs betalen maar ik wil mij niet laten bedonderen. Helaas is mijn enige mogelijke uitgangspunt de eerste hit op internet als ik op google zoek. En als je verder zoekt zie je veel installateurs die het wel voor een stuk minder doen. Hoe weet ik dan dat diegene het wel of niet beter doet als een ander. Prijs is dan waarschijnlijk de enige vergelijking als uitgangspositie.

Volgens mij is een forum ervoor om ideeën met elkaar uit te wisselen en misschien wel op andere gedachten te brengen, maar wat ik hier zie is dat de installateurs doen alsof ze geen euro verdienen en de prijzen toch een paar honderd euro uit elkaar liggen.
Mijn excuses dat je mijn mening zo opvat, dat is niet de bedoeling. Ik had de indruk dat je een paar offertes van installateurs had ontvangen en die bent gaan vergelijken met onderdelen inkopen via een webshop/warmteservice.

Mijn advies is: vraag minstens 3 offertes op, en laat deze mensen ook langs komen. Dan weet je met wie je te maken hebt. Zij hebben dan ook een beeld van de opstellingsruimte en de achterliggende installatie. De offertes dienen uiteraard gedetailleerd te zijn, dus niet alleen een bedrag, maar ook wat men plaatst aan appendages. Dan heb je echt vergelijkingsmateriaal.

Puur alleen kijken naar de prijs levert per definitie geen goed vergelijk op, je weet immers niet wat men doet voor dat geld.
pi_148705689
Toevallig is hier deze week ook een Trendline HRC30 geplaatst. Dat kostte 2200 euro inclusief Moduline 300 thermostaat, expansievat, vulkraan op een handige plek en het vervangen van de rookgasafvoer (de oude was enkelwandig en dat moest PVC worden, de aanvoer was in ons huis van 2004 al goed geregeld).

Ik vond het zelf niet zo duur. Als je de Internetprijzen van de materialen bekijkt kom je op zo'n 1600 euro. Dat laat 600 euro voor arbeid (ca. 4,5 manuur) en marge over. Dat vind ik geen schandalig bedrag. Ik heb ook een offerte gehad voor een Vaillant van een ander bedrijf, die viel 250 euro lager uit maar de Nefit had mijn voorkeur.

De ketel zelf bevalt uitstekend trouwens! Lekker efficiënt en snel (veel) warm water. Het zelflerende vermogen en de daadwerkelijke besparing moeten we nog zien, maar ik ga er vanuit dat hij een stuk zuiniger is dan onze 10 jaar oude Agpo Econpact (die trouwens overleed na een kleine explosie in de warmtewisselaar :X). Ik heb niet voor de Easy thermostaat gekozen, die techniek staat nog zo in de kinderschoenen.. dan kies ik liever voor uitontwikkelde techniek die ik kan vertrouwen en die niet gevoelig is voor allerlei beveiligingslekken (als software man weet ik wat er allemaal mis kan gaan).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bigs op 15-01-2015 20:03:26 ]
pi_148714803
Zo zou ik het dus ook doen kleine cv boer bedrijfje welke al lang bestaat inschakelen ervoor, en dan maar ietsje meer betalen.
En er bijna zeker van zijn dat ik een goede service zou krijgen in de toekomst.
pi_148723867
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:14 schreef john2406 het volgende:
Zo zou ik het dus ook doen kleine cv boer bedrijfje welke al lang bestaat inschakelen ervoor, en dan maar ietsje meer betalen.
En er bijna zeker van zijn dat ik een goede service zou krijgen in de toekomst.
Inderdaad.. dit is ook een klein bedrijf waar ik nu een onderhoudscontract voor ¤45/jaar heb. Krijg je ook nooit gemopper over 'de beunhazen die hier die ketel hebben gemonteerd' maar gewoon een prettige samenwerking. Is ook wat waard.
pi_148739688
Ik had de aanvraag bij 6 lokale partijen uitgezet en nu een viertal offertes retour. Slechts één installatiebedrijf heeft gevraagd of hij langs mag komen om de situatie te bekijken en de boel even persoonlijk door te spreken. Ik heb hier voor zaterdag een afspraak gemaakt.

Op basis van de andere offertes moet ik waarschijnlijk rekening houden met een prijs van +/- 2000-2100 euro. Voor de complete installatie van de ketel en thermostaat.

Ik wil het graag ineens goed hebben en zie dat het hier over een vuilafscheider en luchtafscheider gaat. In slechts één offerte heb ik deze als optie benoemd gezien. Is dit iets waar ik naar moet vragen dat het geplaatst gaat worden en is dit de meerprijs (100 euro ex btw) waard?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 10:39:02 #38
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148741197
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:34 schreef japjapie het volgende:
Ik had de aanvraag bij 6 lokale partijen uitgezet en nu een viertal offertes retour. Slechts één installatiebedrijf heeft gevraagd of hij langs mag komen om de situatie te bekijken en de boel even persoonlijk door te spreken. Ik heb hier voor zaterdag een afspraak gemaakt.

Op basis van de andere offertes moet ik waarschijnlijk rekening houden met een prijs van +/- 2000-2100 euro. Voor de complete installatie van de ketel en thermostaat.

Ik wil het graag ineens goed hebben en zie dat het hier over een vuilafscheider en luchtafscheider gaat. In slechts één offerte heb ik deze als optie benoemd gezien. Is dit iets waar ik naar moet vragen dat het geplaatst gaat worden en is dit de meerprijs (100 euro ex btw) waard?
Dat is het zeker waard. Wanneer er geen magnetietfilter in de installatie zit, is dit funest voor de modulerende pomp.
pi_148741931
Waarom een Trendline? De Proline NXT kan je aansturen met een Opentherm thermostaat ipv een OMS thermostaat. Daarbij is deze ook nog eens veel goedkoper, bruto 1249,- ex btw. Als je persee CW5 wil dan moet je nog even wachten, deze komt binnenkort uit.
pi_148749741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:34 schreef japjapie het volgende:

Ik weet niet of je het kunt, ik zou daarentegen tussen de regels door warmteservice laten vallen, dan kon je wel eens wat of iets extra s kunnen krijgen?
Al wat het maar dat magniet ding waar cv boer het over heeft, en vergeet niet dat het hun waarschijnlijk minder kost als een particulier.
Is het dringend noodzakelijk dat je de ketel vervangt trouwens?
pi_148750822
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het kunt, ik zou daarentegen tussen de regels door warmteservice laten vallen, dan kon je wel eens wat of iets extra s kunnen krijgen?
Al wat het maar dat magniet ding waar cv boer het over heeft, en vergeet niet dat het hun waarschijnlijk minder kost als een particulier.
Is het dringend noodzakelijk dat je de ketel vervangt trouwens?
Noodzakelijk is het op dit moment niet maar:
- ik heb het budget beschikbaar
- er zit 150¤ cashback op tot 31-03-2015
- de huidige ketel heb ik de afgelopen paar weken twee keer moeten resetten (code 8)
- huidige ketel heb ik uit onderhoud laten halen doordat ze in verband met de leeftijd een erg prijzig aanbod per maand deden.
- de onderdelen voor de huidige ketel staan op het punt end of sale te gaan
- de nieuwe ketel zal waarschijnlijk meer comfort opleveren
- de nieuwe ketel zal een besparing gaan opleveren tegenover de huidige (in ieder geval op stroom gebaseerd)

Al met al redenen voor mij om waarschijnlijk de komende weken tot vervanging over te gaan.
pi_148758958

Dit misschien iets? Lijkt me een koopje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:53:28 #43
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148759146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:48 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit misschien iets? Lijkt me een koopje.
Linkje? Ben benieuwd wat je voor dat geld krijgt.
pi_148759249
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:53 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Linkje? Ben benieuwd wat je voor dat geld krijgt.
http://www.vbk-krommenie.nl/

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen binding met deze zaak. Ze hebben een bord buitenstaan met hetzelfde plaatje waar ik elke dag langsloop. Leek me niet duur. Wij hebben een HR ketel uit 2001, die het goed doet. Anders had ik deze zeker overwogen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:57:25 #45
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148759319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

http://www.vbk-krommenie.nl/

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen binding met deze zaak. Ze hebben een bord buitenstaan waar ik elke dag langsloop. Leek me niet duur. Wij hebben een HR ketel uit 2001, die het goed doet. Anders had ik deze zeker overwogen.
Heb de site bekeken, staat nergens vermeld wat je precies krijgt. Ik wil graag weten wat men aan appendages installeert.
pi_148759366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:57 schreef cvboer2 het volgende:
appendages
Wat zijn "appendages" in dit verband?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:03:46 #47
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148759537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat zijn "appendages" in dit verband?
-expansievat
-serviceafsluiters
-luchtafscheider
-vuilafscheider met magnetietfilter
pi_148759637
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:03 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

-expansievat
-serviceafsluiters
-luchtafscheider
-vuilafscheider met magnetietfilter
Dat zullen voor die prijs ongetwijfeld extra's zijn lijkt me. Maar TS zou eens kunnen informeren.
Een expansievat daar zul je niet buiten kunnen. Die andere zaken weet ik niet eens wat het is.. en of ze nodig zijn?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:14:08 #49
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148759927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zullen voor die prijs ongetwijfeld extra's zijn lijkt me. Maar TS zou eens kunnen informeren.
Een expansievat daar zul je niet buiten kunnen. Die andere zaken weet ik niet eens wat het is.. en of ze nodig zijn?
In mijn optiek horen dit geen extra's te zijn. In een goede installatie is dit standaard aanwezig.
De NxT is voorzien van een modulerende A-label pomp, zet je daar geen magnetietfilter voor, dan is binnen een jaar je pomp naar de kloten. Magnetiet zijn hele kleine ijzerdeeltjes, afkomstig uit je systeem. A-label pompen hebben een groter magnetisch veld dan standaard pompen, vang je het magnetiet niet af, verzameld zich dit in de as van de pomp, waardoor deze kapot gaat.

Zo'n filter kost ongeveer 100 euro. Luchtafscheider is ook een must, micro luchtbellen worden hierdoor alsnog uit het systeem verwijderd. Serviceafsluiters scheelt een hoop werk als je onderdelen in de ketel moet vervangen, dan hoef je namelijk niet het hele systeem leeg te laten lopen.
pi_148762536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:14 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

In mijn optiek horen dit geen extra's te zijn. In een goede installatie is dit standaard aanwezig.
De NxT is voorzien van een modulerende A-label pomp, zet je daar geen magnetietfilter voor, dan is binnen een jaar je pomp naar de kloten. Magnetiet zijn hele kleine ijzerdeeltjes, afkomstig uit je systeem. A-label pompen hebben een groter magnetisch veld dan standaard pompen, vang je het magnetiet niet af, verzameld zich dit in de as van de pomp, waardoor deze kapot gaat.

Zo'n filter kost ongeveer 100 euro. Luchtafscheider is ook een must, micro luchtbellen worden hierdoor alsnog uit het systeem verwijderd. Serviceafsluiters scheelt een hoop werk als je onderdelen in de ketel moet vervangen, dan hoef je namelijk niet het hele systeem leeg te laten lopen.
Noem eens wat die extra s kosten cv boer, pas trouwens mijn expansie vat verwisseld goed en wel 16 euro inkoop, die afsluiters zijn alleen van belang als de ketel onder of midden in het systeem hangt, als boven op zolder is dat on interesant vind ik.
Een afsluiter bij het expansie vat vind ik dan we weer een must en ook een kraan erbij zodat ik het niet onder druk eruit hoef te schroeven, tevens kan je met die kraan het expansie vat onderdruk laaten staan zou je de installatie drukloos komen aan het maken onverhoopt.
Had die proline niet standard een luchtafscheider erin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')