Klopt, maar een religieuze keuze. En de eur had ook een tweede propedeuse uitreiking moment kunnen organiseren.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:39 schreef tailfox het volgende:
Dus TS kiest er voor om niet aanwezig te zijn en doet huilie? Een feest is in de beginne altijd een keuze.
die zaak ken ik. En de school liegt over die nieuwe klassenfoto en daarom hebben de kinderen terecht schadevergoeding gekregen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:41 schreef kovenant het volgende:
misschien is dit te gebruiken als precedent NWS / Moeder eist 10.000 euro na missen schoolfoto tijdens offerfeest
Ja en? Jij KIEST er voor om niet bij de P-uitreiking aanwezig te zijn en verwacht dan dat de universiteit zich gaat aanpassen aan jouw keuzes. Flikker op zeg.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:43 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
Klopt, maar een religieuze keuze. En de eur had ook een tweede propedeuse uitreiking moment kunnen organiseren.
Want het was ook zoveel moeite om rekening te houden met de studenten die wegens offerfeest er niet bij konden zijn... de rechter heeft al geoordeeld dat dat indirect onderscheid is, zie klassenfoto.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja en? Jij KIEST er voor om niet bij de P-uitreiking aanwezig te zijn en verwacht dan dat de universiteit zich gaat aanpassen aan jouw keuzes. Flikker op zeg.
Er vanwege het offerfeest niet bij WILDEN zijn. Je kreeg geen pistool tegen je hoofd, je koos ervoor om bij het offerfeest te zijn en je maakte dus daarmee ook de keuze om NIET bij de P-uitreiking te zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:49 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
Want het was ook zoveel moeite om rekening te houden met de studenten die wegens offerfeest er niet bij konden zijn... de rechter heeft al geoordeeld dat dat indirect onderscheid is, zie klassenfoto.
Dat wel. Ik had aan de eur een studiegenoot die tijdens een pleitwedstrijd de rechter uitschold voor ongelovige witman. Terwijl zij zelf een bekeerde Nederlandse moslima met hoofddoek is. Wat heeft het recht van eenieder in een pleitwedatrijd nou met geloof te maken zeg. :’)quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:50 schreef kovenant het volgende:
de discussie hierover is overigens wel goed.
Mijn eigen mening is dat geloof gescheiden moet zijn van onderwijs / wetenschap en staat.
En dan zeker rechts vormen aangezien dat uit wetboek v strafrecht moet komen en dan niet (mogelijk) beinvloed mag of kan worden door religie.
Alsof het zo’n grote prestatie is iddquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef J.B. het volgende:
Is er serieus een ceremonie voor de uitreiking van een Propedeuse? Wat is dat nou voor een onzin
In 2015 aan de EUR tijdens offerfeest wel ja. En dat doen ze volgens mij ieder jaar. Ik heb van 2017 al foto’s gezien.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef J.B. het volgende:
Is er serieus een ceremonie voor de uitreiking van een Propedeuse? Wat is dat nou voor een onzin
Als je het vetgedrukte kan bewijzen dan heb je een punt.quote:De universiteit had mijn inziens rekening moeten houden met het grote aantal studenten dat offerfeest viert en niet de P die dag moeten inplannen in de hoop dat zo min mogelijk moslimstudenten verschijnen.
mensen met 4x 5 1x 9 en 1x 7 die aan de eur een propedeuse krijgen met applausquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Alsof het zo’n grote prestatie is idd
ik hoef niks te bewijzen want de eur heeft al aangegeven dat het geen opzet is en ze dus niks verschuldigd zijn. Dus dan moeten zij het bewijzen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:55 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Als je het vetgedrukte kan bewijzen dan heb je een punt.
je hebt hem toch gekregen? Heb je toendertijd aangegen een andere datum te wollen?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:43 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
Klopt, maar een religieuze keuze. En de eur had ook een tweede propedeuse uitreiking moment kunnen organiseren.
Heb je ze toen de kans geboden om een tweede uitreiking te organiseren?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:43 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
ja en het voorgesteld vanwege het groot aantal studenten dat die bewuste donderdag niet kon komen maar daar reageren ze niet echt opquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Heb je ze toen de kans geboden om een tweede uitreiking te organiseren?
Offerfeest erbij halen om discriminerende reacties uit te lokken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:37 schreef MiaKhalifa het volgende:
In 2015 heb ik mijn propedeuse Rechtsgeleerdheid behaald aan de Erasmus Universiteit. Helaas kon ik niet naar de uitreiking komen omdat deze dezelfde dag plaatsvond als het offerfeest.
quote:De universiteit heeft mij toen wel op verzoek een propedeuse gegeven maar dat was zonder uitreiking en zonder fotomoment.
Nog steeds praten studenten over hoe leuk die dag was.
Naar de diplomauitreiking in november 2017 ben ik wel geweest maar het niet naar de P uitreiking kunnen zijn gegaan voelt als vernedering. Er ontbreekt een stukje van mijn studententijd.
Ik ben nog steeds heel boos hierover. De universiteit had mijn inziens rekening moeten houden met het grote aantal studenten dat offerfeest viert en niet de P die dag moeten inplannen in de hoop dat zo min mogelijk moslimstudenten verschijnen.
Ik ben op de hoogte van de toekenning van 500 euro in de schoolfotozaak en de 200 euro die de moeder kreeg als gemachtigde.
Zou het zin hebben als ik nu alsnog schadevergoeding eis van de Erasmus Universiteit van dat met de propedeuse?
ja dat is een goed idee. Ik heb in de zomer een certificaat personen/familierecht aan de OU moeten behalen omdat de eur dat niet aanbiedt en anders ik met mijn master geen civiel effect kan behalen plus sommige vakken niet kan volgen :’)quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:58 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus een studentje rechten vraagt op Fok! of het zinvol is om een rechtzaak te starten?
Ik zou meteen ook een rechtzaak aanspannen om het niveau van je cursus te verhogen.
Was er ook een grote groep niet gekomen?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:59 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
ja en het voorgesteld vanwege het groot aantal studenten dat die bewuste donderdag niet kon komen maar daar reageren ze niet echt op
En als de halve eur die dag naar de bruiloft moet zou het wel mogen, toch naar de uitreiking door laten gaan?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Offerfeest erbij halen om discriminerende reacties uit te lokken.
Oja de rest van de OP voordat TS het verwijderd:
[..]
jup vanwege offerfeest.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:00 schreef marsan het volgende:
[..]
Was er ook een grote groep niet gekomen?
Aan deze zin zie ik dat jij géén universitaire opleiding hebt afgerond.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:01 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
En als de halve eur die dag naar de bruiloft moet zou het wel mogen, toch naar de uitreiking door laten gaan?
Voor iemand die claimt z'n propedeuse rechtsgeleerdheid te hebben lijk je toch weinig te snappen van hoe het recht werkt. Als ik jou was zou ik die schadevergoeding maar laten zitten en gewoon je collegegeld terugvragen...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:56 schreef MiaKhalifa het volgende:
ik hoef niks te bewijzen want de eur heeft al aangegeven dat het geen opzet is en ze dus niks verschuldigd zijn. Dus dan moeten zij het bewijzen.
Als jij offerfeest belangrijker vind dan je certificaat ophalen, is dat jouw keuze.quote:
dat is ook een oplossing maar wel maar 6000 euro terwijl mijn studieschuld hoger isquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Voor iemand die claimt z'n propedeuse rechtsgeleerdheid te hebben lijk je toch weinig te snappen van hoe het recht werkt. Als ik jou was zou ik die schadevergoeding maar laten zitten en gewoon je collegegeld terugvragen...
Het is een religieuze plicht. En dat certificaat heb ik maar de officiële uitreiking gemist.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als jij offerfeest belangrijker vind dan je certificaat ophalen, is dat jouw keuze.
En jij bent de enige geweest die vooraf contact heeft opgenomen?quote:
Dat studiegeld is dus ook weg gegooid geld geweestquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:03 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
dat is ook een oplossing maar wel maar 6000 euro terwijl mijn studieschuld hoger is
De hele dag offerfeest ??????????????????????quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:03 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
Het is een religieuze plicht. En dat certificaat heb ik maar de officiële uitreiking gemist.
quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ben jij dan voor een idioot? De universiteit hoeft helemaal geen rekening te houden met het offerfeest, doe even normaal. Met je schadevergoeding. Ga huilen.
dat laatste ben ik her mee eens. Net als diploma op 14 november :’)quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:03 schreef marsan het volgende:
[..]
En jij bent de enige geweest die vooraf contact heeft opgenomen?
Btw, is t niet raar om die uitreiking in sept te hebben?
als er gewoon alcoholvrij was heeft de eur voldoende rekening gehouden betreffende de cateringquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
TS, misschien deelden ze op die dag ook wel gratis champagne uit waar de anderen studenten van genoten hebben. Jij kon dat uiteraard ook niet drinken en deze geweldige ervaring moest je daarom ook missen.
Klaag ze ook daarvoor aan, is weer een extra honderd euro.
Bij die zaak is ook duidelijk geworden dat je als moslim gewoon drie dagen de tijd hebt om de plichten van dat offerfeest te doen. En voor jou als moslim kan een P-uitreiking nooit zo lang duren.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:44 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
die zaak ken ik. En de school liegt over die nieuwe klassenfoto en daarom hebben de kinderen terecht schadevergoeding gekregen.
Toch hebben die kinderen SV gekregen omdat er geen alternatief is geboden. Dat heeft de eur ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij die zaak is ook duidelijk geworde dat je als moslim gewoon drie dagen de tijd hebt om dat offerfeest te doen. En voor jou als moslim kan een P-uitreiking nooit zo lang duren.
Verder heb je veel van je studententijd gemist als moslim, dus klaag je moskee/imam/ouders/umma aan.
En lever je bul in domme trol.
Je hebt de uitspraak niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:14 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
Toch hebben die kinderen SV gekregen omdat er geen alternatief is geboden. Dat heeft de eur ook niet gedaan.
Wie eist bewijst. Jij eist schadevergoeding dus bewijslast ligt bij jou als aanklager. Jij zult moeten bewijzen dat er sprake is van opzet om moslims buiten te sluiten.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:56 schreef MiaKhalifa het volgende:
[..]
ik hoef niks te bewijzen want de eur heeft al aangegeven dat het geen opzet is en ze dus niks verschuldigd zijn. Dus dan moeten zij het bewijzen.
quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ben jij dan voor een idioot? De universiteit hoeft helemaal geen rekening te houden met het offerfeest, doe even normaal. Met je schadevergoeding. Ga huilen.
Speciaal hiervoor heeft ie een account aangemaakt dus ik sluit niet uit dat hij echt denkt dat er reële mogelijkheden voor hem zijn om zijn 'recht' te halen.quote:
Bekijk de rest van de pohi nog eens zou ik zeggen, en kom dan terug.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:07 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor heeft ie een account aangemaakt dus ik sluit niet uit dat hij echt denkt dat er reële mogelijkheden voor hem zijn om zijn 'recht' te halen.
Maar jammer TS, je gaat nooit een rechter kunnen overtuigen. Sowieso hier 2 1/2 jaar later nog mee zitten is nogal bijzonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |