Zipportal | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:01 |
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)sen-zo-goed-als-rond GENOT. | |
BadderHaring | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:04 |
Gaat niet gebeuren. | |
RingBewoner | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:06 |
Wat niet? Het geven van die licentie? Het doen van de aanpassingen aan het circuit? Het op tafel leggen van de benodigde 1 tot 2 miljoen euro? Steek eens wat moeite in je post. | |
BadderHaring | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:07 |
Een F1 race op dat circuit. | |
RingBewoner | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:07 |
Ik zou niet weten waarom niet. | |
franklop | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:09 |
Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen. Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt. | |
RingBewoner | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11 |
Joh. Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk. | |
Drekkoning | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11 |
En waarom gaat dat niet betaald worden? | |
Haags | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11 |
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama! | |
Red_85 | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:13 |
Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender. Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit. I don't think 'zhe money' will be an issue. | |
RingBewoner | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:13 |
Assen? Wanneer ben je voor het laatst geweest dan? Met de nieuwe afslagen op de A28 is er een hoop verbeterd. En ben je wel eens naar een andere race geweest? Spa, Monza, Silverstone, Spielberg en nog veel meer circuits hebben hetzelfde probleem. | |
Red_85 | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:14 |
Magny Cours! | |
franklop | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:14 |
Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen. Dat is dus de vraag, als ze echt willen. Heineken kan eventueel wel meehelpen, die zitten al in de F1 en naamgever van diverse races. Jumbo allicht met hun Max sponsoring. Maar je wilt het ook niet een éénmalig evenement laten worden, dus moeten ook meerdere Jaren commited zijn. | |
franklop | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:16 |
Ik denk dat dat juist wel de issue gaat zijn. Maar is ook afhankelijk hoeveel geld de F1 ervoor vraagt en uiteraard of ze er zelf een plekje voor op de kalender kunnen vinden. Eerst maar eens afwachten wat de FOM zegt | |
WhateverWhatever | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:17 |
Brommers Kieken | |
franklop | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:17 |
Eén ding waar de FOM zich al niet druk hoeft te maken is lege tribunes. Zolang Max meerijdt zullen die wel tot de nok gevuld zijn | |
Drekkoning | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:19 |
Net zoals het Rijk niet mee heeft betaald aan bijvoorbeeld een Europees voetbaltoernooi in NL / België? Voor sportevenementen is echt wel geld beschikbaar, zeker iets prestigieus als een F1 grand prix. | |
Red_85 | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:20 |
Max, vaste fanbase met stijgende populariteit, grote rijke bedrijven uit NL zitten al in de sponsoring. Nee, issue is er niet, ook niet met de kalender. Liberty wil naar de 25, dus er zijn nu in theorie 4 plekken vrij. Er is wel een ander issue, het Benelux contract van Spa. Niemand, maar dan ook helemaal niemand wil Spa verruilen voor een verminkt Assen (wat het na de verwijdering van de noordlus en de oude Veenslang is). Spa is namelijk degene die een contract heeft wat het technisch gezien eigenlijk de GP benelux maakt. | |
franklop | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:21 |
Ik zeg alleen maar; laten we ons niet Rijk (hohohoho) rekenen | |
Twiitch | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:22 |
Dacht dat Spa vorig jaar nog heeft gezegd dat ze ermee kappen als Nederland een GP krijgt. | |
lord_bono | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:22 |
Spa mag in mijn ogen nooit verdwijnen voor Assen of Zandvoort. Maar het Benelux contract hebben ze nog t/m 2019? Al denk ik dat door Max we best 2 races kunnen hebben in de Benelux, die gaan elkaar echt niet in de weg zitten qua toeschouwers. | |
ondeugend | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:25 |
De afrit van de autosnelweg komt uit op het circuit bijna | |
Zipportal | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:41 |
Je bent er nog nooit geweest. ![]() | |
Drekkoning | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:41 |
Als er een ding niet in de weg gaat staan van een GP dan is het de infrastructuur wel. Die is hartstikke prima. | |
Wereldgozer | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:54 |
Jeetje | |
Ingolstadt | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:58 |
![]() | |
RingBewoner | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:00 |
Een contract waarmee je races mag organiseren is toch standaard voor meerdere jaren. | |
Ama | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09 |
Ja ![]() | |
BadderHaring | vrijdag 26 januari 2018 @ 13:17 |
Haags Kwartiertje denkt dat het over Zandvoort gaat ![]() | |
Joene | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:19 |
optimistische TT . ![]() | |
BadderHaring | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:23 |
TT, want Assen. Dat is warempel nog best grappig. | |
Resistor | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:25 |
Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders ![]() Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen. | |
Stoney3K | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:42 |
En waarom zouden ze niet aan motorsport meebetalen maar worden er wel massa's geld gepompt in betaald voetbal? | |
VEM2012 | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:42 |
Ik verwacht niet dat er een race gaat komen. Spa staat op de kalender omdat de coureurs dat heel graag willen en ze daarom een goede deal hebben gekregen. De Nürburgring is al afgehaakt vanwege de kosten. Hockenheimring hangt aan een zijden draadje vanwege de kosten. Hoe het dan in Nederland financieel wel haalbaar zou zijn ontgaat mij. | |
Maharajah | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:49 |
Dit denk ik dus ook. Verstappen Junior heeft aardig wat nieuwe interesse in F1 veroorzaakt en ik denk dat men best geïnteresseerd is in het maximale daar uit te gaan halen ;p | |
Joene | vrijdag 26 januari 2018 @ 15:50 |
not gonna happen | |
Smoofie | vrijdag 26 januari 2018 @ 16:03 |
Zijn de faciliteiten niet wat oud? Pitlane enz? | |
BadderHaring | vrijdag 26 januari 2018 @ 16:23 |
Nog los van het feit dat Spa een exclusiviteitsdeal heeft voor de F1 in de Benelux. | |
jpjedi | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:15 |
Geen idee wat ze daar in hun kop halen maar het F1 circus binnen halen is een utopie, dat is niet met enkele sponsoren te betalen. Daar moet flink overheids geld bij en dat blijft lastig in Nederland (terecht). Er zijn al zoveel grote circuits (Korea, India, div Eur) die de handoek in de ring hebben gegooid dat ik geen idee heb hoe dat in NL van de grond moet komen. We hebben het over 30+ mln per jaar, met een meerjarig commitment. https://www.forbes.com/si(...)-hosting-an-f1-race/ | |
trein2000 | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:20 |
Shell, Heineken. Ik denk dat het geld nog wel een keer oplosbaar is. Ik denk eerder dat de exclusiviteit van Spa de boel gaat opbreken. | |
Bottendaal | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:35 |
Leuke woordspeling, maximale | |
jpjedi | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:03 |
Die geven allen aan zoals de ING dat ze internationale doelgroepen hebben en geen nationale belangen. Marktaandeel lokaal is al erg groot en kent geen significant groeipotentieel dat die investeringen kan verantwoorden. Enkel Jumbo heeft nationaal belang maar is niet van dezelfde categorie. | |
LordVoldermort | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:21 |
Laten we het hopen. Kom er ook jaarlijks met de TT. | |
sp3c | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:43 |
komt ook een ijs(hockey)baan , dan is er (bijna) iedere week wat leuks ![]() ![]() en een ijshockeyteam runnen kost in NL ongeveer net zoveel als max zijn nieuwe patas ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 26-01-2018 18:50:15 ] | |
Pietverdriet | vrijdag 26 januari 2018 @ 18:44 |
Vind het prima, mits privaat gefinancierd, zonder subsidies dus | |
MakkieR | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:54 |
Volgens mij levert zo'n race ook heel veel inkomsten op en dan hebben we het nog niet eens over goodwill | |
Drekkoning | zaterdag 27 januari 2018 @ 18:56 |
Dit soort prestigieuze sportevenementen lijken me nou juist wel een goed doel voor subsidie. | |
MakkieR | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:03 |
Vergeet ook niet dat dit een mondiale sport is waar Nederland voor het eerst kan gaan uitblinken, ik zie het als een investering. | |
AchJa | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:42 |
F1 in Nederland? De milieu- en geluidsoverlasthippies raken al in de war als ze het lezen... ![]() | |
Red_85 | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:46 |
In monaco wordt tijdens een raceweekend minder fijnstof gemeten dan tijdens een willekeurig ander weekend. | |
AchJa | zaterdag 27 januari 2018 @ 19:49 |
Met dat soort meetbare feiten moet je natuurlijk niet aankomen net zoals dat de milieuzones totaal geen zoden aan de dijk zetten... Maar ja, dan ben je meteen een "klimaatontkenner" oid... | |
Pietverdriet | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:28 |
Logisch, het verkeer wordt stilgelegd | |
Red_85 | zondag 28 januari 2018 @ 01:29 |
Exact. En er zijn 6 races ofso met kwalificaties, trainingen en support. 8 uur 'wat verkeer' ipv de hele dag druk. | |
Straatcommando. | zondag 28 januari 2018 @ 03:20 |
Daarnaast zijn milieuzones een grote farce. | |
Ferrari_Tape | zondag 28 januari 2018 @ 03:22 |
Denk niet dat 'de politiek' zijn vingers gaat branden om miljoenen voor de autorace te betalen, terwijl die stakkers van de aarbevingen in Groningen geen cent krijgen. | |
Straatcommando. | zondag 28 januari 2018 @ 03:29 |
Ach, op politiek niveau besluiten we ook zonder enige onderbouwde basis om miljarden aan dividendbelasting af te schaffen (hebben we toch al bij de stufi weggehaald) dus dat soort retardatie kan er best bij. Daarnaast, op lokaal niveau wordt er al vaak zat schimmig gehandeld inzake sport. Kijk maar eens naar de huur/verhuur/koopconstructies die sommige gemeentes hebben met clubs. Uiteindelijk levert het wel werk en dus geld op. | |
Ferrari_Tape | zondag 28 januari 2018 @ 03:32 |
wat een flauwekul. Iedereen moet zijn eigen raceauto meebrengen, de racbaan ligt er al. In feite hoeft het niet veel te kosten. | |
Straatcommando. | zondag 28 januari 2018 @ 03:33 |
Er zal ongetwijfeld het eea moeten gebeuren op gebied van veiligheid en bereikbaarheid. Ook de inzet van hulpdiensten bijvoorbeeld. Vraag is of de baten opwegen tegen de kosten. Gezien de grootte van F1 lijkt het me haast wel, maar ik ben geen econoom ![]() | |
jpjedi | zondag 28 januari 2018 @ 08:53 |
Als ze het in Korea, Duitsland, India financieel niet rond krijgen, ontgaat me de reden waarom dat in NL wel zou lukken. | |
ondeugend | zondag 28 januari 2018 @ 10:19 |
Omdat het in Belgie ook lukt? | |
Ronald | zondag 28 januari 2018 @ 10:40 |
Wat een pessimisten in dit topic, met zo'n houding bereik je nooit iets. Ik neem aan dat die Arjan Bos geen complete luchtfietser is als MotoGP organisator, bovendien vind ik de bedragen niet eens zo extreem die ik voorbij heb zien komen. Alsof Nederland een 3e wereld land is waar absoluut geen geld is. | |
ondeugend | zondag 28 januari 2018 @ 10:53 |
Arjan Bos is zeker geen luchtfietster idd. Hij staat bekend om gedegen voorzitterschap, vernieuwend maar ook nuchter. Een man die nooit te veel zegt maar altijd genoeg. Ook nu is hij gewoon realistisch door te zeggen dat het komen op de kalender het meest spannende is. Aangezien ze daar niets over te zeggen hebben. Zandvoort niet en Assen niet. | |
OEM | zondag 28 januari 2018 @ 11:05 |
Nou nee. Belgie draait ook elk jaar dikke verliezen. |