FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Licentie voor Formule 1 in Assen zo goed als rond
Zipportalvrijdag 26 januari 2018 @ 12:01
quote:
ASSEN - De kans dat de Formule 1 naar Assen komt is een stuk groter geworden. Het TT Circuit heeft een positieve beoordeling gekregen van autosportfederatie FIA. Wel moet het circuit nog een beetje worden aangepast.

Het circuit vroeg eerder al een keuring aan om in aanmerking te komen voor een licentie. Charlie Whiting, de racedirecteur van de FIA, inspecteerde het circuit vorige week en was onder de indruk.

'Eenvoudige aanpassingen nog wel nodig'

Het TT Circuit heeft de licentie overigens nog niet gekregen, maar het ziet er wel goed uit. TT-voorzitter Arjan Bos: "Met het doorvoeren van enkele relatief eenvoudige aanpassingen voldoet het circuit volgens Whiting aan alle eisen, onder andere op het gebied van veiligheid, voor het verkrijgen van de licentie."

Bos denkt dat de aanpassingen op korte termijn gerealiseerd zullen worden. Zo moeten er kerbstones worden aangelegd. Dat zijn de rood-witte stroken langs bochten. Verder moeten er op verschillende plekken vangrails en zogeheten Tecpro Barriers (een soort veiligheidsbarrière) komen.

Karakter TT Circuit verandert niet

Aan het circuit zelf wordt vrij weinig veranderd. Wel moet de Veenslang (een recht stuk) verlengd worden, waardoor coureurs kunnen inhalen. In de Strubben-bocht wordt het asfalt verbreed, zodat coureurs meerdere lijnen kunnen rijden. Het gaat om een totale investering van 1 tot 2 miljoen euro. Een bedrag dat Bos graag op tafel legt.

Dat het circuit niet heel veel aangepast wordt, was voor Arjan Bos een belangrijke voorwaarde. "Het specifieke karakter van het circuit blijft gewaarborgd. De lay-out voor het motorcircuit blijft bovendien onaangetast." Eerder zei Bos dat de MotoGP de hoogste prioriteit heeft. De TT-races komen dus niet in gevaar.

Eind vorig jaar werd het circuit ook al technisch gekeurd op basis van scans van de lay-out. Toen bleek na een computersimulatie dat het TT Circuit al voldeed aan alle veiligheidsnormen en dat ook de breedte van het circuit toereikend was.

Wat gaat er nu gebeuren?
De volgende stap voor het circuit is een bezoek van Formula One Management (FOM). De FOM gaat kijken naar de faciliteiten op het circuit. TT-voorzitter Bos verwacht daar geen problemen.

De grootste uitdaging zal worden om een plek op de racekalender te krijgen. Toch hoopt Bos dat in 2019 of 2020 de eerste Formule 1-race ooit op het TT Circuit in Assen wordt verreden.

Overigens hoeft het circuit geen nieuwe geluidsvergunningen aan te vragen. Een eventuele Formule 1-race past namelijk binnen het aantal geluidsdagen, waar een vergunning voor afgegeven is.

Een race met Zandvoort
Niet alleen Assen wil de Formule 1 naar Nederland halen. Ook in Zandvoort zijn er plannen voor deze races. Op de vraag of circuiteigenaar prins Bernhard jr. kan inpakken, wil Bos niet ingaan. "Ik weet niet precies wat er gebeurt in Zandvoort", aldus een diplomatieke Bos.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)sen-zo-goed-als-rond

GENOT.
BadderHaringvrijdag 26 januari 2018 @ 12:04
Gaat niet gebeuren.
RingBewonervrijdag 26 januari 2018 @ 12:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:04 schreef BadderHaring het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Wat niet?

Het geven van die licentie? Het doen van de aanpassingen aan het circuit? Het op tafel leggen van de benodigde 1 tot 2 miljoen euro?

Steek eens wat moeite in je post.
BadderHaringvrijdag 26 januari 2018 @ 12:07
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat niet?

Het geven van die licentie? Het doen van de aanpassingen aan het circuit? Het op tafel leggen van de benodigde 1 tot 2 miljoen euro?

Steek eens wat moeite in je post.
Een F1 race op dat circuit.
RingBewonervrijdag 26 januari 2018 @ 12:07
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Een F1 race op dat circuit.
Ik zou niet weten waarom niet.
franklopvrijdag 26 januari 2018 @ 12:09
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:07 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet.
Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
RingBewonervrijdag 26 januari 2018 @ 12:11
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro.
Joh.

Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk.
Drekkoningvrijdag 26 januari 2018 @ 12:11
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
En waarom gaat dat niet betaald worden?
Haagsvrijdag 26 januari 2018 @ 12:11
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
Red_85vrijdag 26 januari 2018 @ 12:13
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro.
Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.

Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.

I don't think 'zhe money' will be an issue.
RingBewonervrijdag 26 januari 2018 @ 12:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
Assen? Wanneer ben je voor het laatst geweest dan? Met de nieuwe afslagen op de A28 is er een hoop verbeterd. En ben je wel eens naar een andere race geweest? Spa, Monza, Silverstone, Spielberg en nog veel meer circuits hebben hetzelfde probleem.
Red_85vrijdag 26 januari 2018 @ 12:14
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Assen? Wanneer ben je voor het laatst geweest dan? Met de nieuwe afslagen op de A28 is er een hoop verbeterd. En ben je wel eens naar een andere race geweest? Spa, Monza, Silverstone, Spielberg en nog veel meer circuits hebben hetzelfde probleem.
Magny Cours!
franklopvrijdag 26 januari 2018 @ 12:14
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En waarom gaat dat niet betaald worden?
Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Joh.

Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk.
Dat is dus de vraag, als ze echt willen. Heineken kan eventueel wel meehelpen, die zitten al in de F1 en naamgever van diverse races. Jumbo allicht met hun Max sponsoring. Maar je wilt het ook niet een éénmalig evenement laten worden, dus moeten ook meerdere Jaren commited zijn.
franklopvrijdag 26 januari 2018 @ 12:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.

Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.

I don't think 'zhe money' will be an issue.
Ik denk dat dat juist wel de issue gaat zijn. Maar is ook afhankelijk hoeveel geld de F1 ervoor vraagt en uiteraard of ze er zelf een plekje voor op de kalender kunnen vinden.

Eerst maar eens afwachten wat de FOM zegt
WhateverWhatevervrijdag 26 januari 2018 @ 12:17
Brommers Kieken
franklopvrijdag 26 januari 2018 @ 12:17
Eén ding waar de FOM zich al niet druk hoeft te maken is lege tribunes. Zolang Max meerijdt zullen die wel tot de nok gevuld zijn
Drekkoningvrijdag 26 januari 2018 @ 12:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.


Net zoals het Rijk niet mee heeft betaald aan bijvoorbeeld een Europees voetbaltoernooi in NL / België?

Voor sportevenementen is echt wel geld beschikbaar, zeker iets prestigieus als een F1 grand prix.
Red_85vrijdag 26 januari 2018 @ 12:20
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist wel de issue gaat zijn. Maar is ook afhankelijk hoeveel geld de F1 ervoor vraagt en uiteraard of ze er zelf een plekje voor op de kalender kunnen vinden.

Eerst maar eens afwachten wat de FOM zegt
Max, vaste fanbase met stijgende populariteit, grote rijke bedrijven uit NL zitten al in de sponsoring.
Nee, issue is er niet, ook niet met de kalender. Liberty wil naar de 25, dus er zijn nu in theorie 4 plekken vrij.

Er is wel een ander issue, het Benelux contract van Spa. Niemand, maar dan ook helemaal niemand wil Spa verruilen voor een verminkt Assen (wat het na de verwijdering van de noordlus en de oude Veenslang is). Spa is namelijk degene die een contract heeft wat het technisch gezien eigenlijk de GP benelux maakt.
franklopvrijdag 26 januari 2018 @ 12:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zoals het Rijk niet mee heeft betaald aan bijvoorbeeld een Europees voetbaltoernooi in NL / België?

Voor sportevenementen is echt wel geld beschikbaar, zeker iets prestigieus als een F1 grand prix.
Ik zeg alleen maar; laten we ons niet Rijk (hohohoho) rekenen
Twiitchvrijdag 26 januari 2018 @ 12:22
Dacht dat Spa vorig jaar nog heeft gezegd dat ze ermee kappen als Nederland een GP krijgt.
lord_bonovrijdag 26 januari 2018 @ 12:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Max, vaste fanbase met stijgende populariteit, grote rijke bedrijven uit NL zitten al in de sponsoring.
Nee, issue is er niet, ook niet met de kalender. Liberty wil naar de 25, dus er zijn nu in theorie 4 plekken vrij.

Er is wel een ander issue, het Benelux contract van Spa. Niemand, maar dan ook helemaal niemand wil Spa verruilen voor een verminkt Assen (wat het na de verwijdering van de noordlus en de oude Veenslang is). Spa is namelijk degene die een contract heeft wat het technisch gezien eigenlijk de GP benelux maakt.
Spa mag in mijn ogen nooit verdwijnen voor Assen of Zandvoort. Maar het Benelux contract hebben ze nog t/m 2019? Al denk ik dat door Max we best 2 races kunnen hebben in de Benelux, die gaan elkaar echt niet in de weg zitten qua toeschouwers.
ondeugendvrijdag 26 januari 2018 @ 12:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
De afrit van de autosnelweg komt uit op het circuit bijna
Zipportalvrijdag 26 januari 2018 @ 12:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
Je bent er nog nooit geweest. :')
Drekkoningvrijdag 26 januari 2018 @ 12:41
Als er een ding niet in de weg gaat staan van een GP dan is het de infrastructuur wel. Die is hartstikke prima.
Wereldgozervrijdag 26 januari 2018 @ 12:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Je bent er nog nooit geweest. :')
Jeetje
Ingolstadtvrijdag 26 januari 2018 @ 12:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan zouden ze de wegen daarheen ook weleens aan mogen passen, wat een drama!
:')
RingBewonervrijdag 26 januari 2018 @ 13:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag, als ze echt willen. Heineken kan eventueel wel meehelpen, die zitten al in de F1 en naamgever van diverse races. Jumbo allicht met hun Max sponsoring. Maar je wilt het ook niet een éénmalig evenement laten worden, dus moeten ook meerdere Jaren commited zijn.
Een contract waarmee je races mag organiseren is toch standaard voor meerdere jaren.
Amavrijdag 26 januari 2018 @ 13:09
Ja _O_
BadderHaringvrijdag 26 januari 2018 @ 13:17
Haags Kwartiertje denkt dat het over Zandvoort gaat :')
Joenevrijdag 26 januari 2018 @ 15:19
optimistische TT . :D
BadderHaringvrijdag 26 januari 2018 @ 15:23
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:19 schreef Joene het volgende:
optimistische TT . :D
TT, want Assen. Dat is warempel nog best grappig.
Resistorvrijdag 26 januari 2018 @ 15:25
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:19 schreef Joene het volgende:
optimistische TT . :D
Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders :?

Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen.
Stoney3Kvrijdag 26 januari 2018 @ 15:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat daar grote sponsoren voor nodig zijn. Het rijk zal daar niet aan meebetalen.
En waarom zouden ze niet aan motorsport meebetalen maar worden er wel massa's geld gepompt in betaald voetbal?
VEM2012vrijdag 26 januari 2018 @ 15:42
Ik verwacht niet dat er een race gaat komen. Spa staat op de kalender omdat de coureurs dat heel graag willen en ze daarom een goede deal hebben gekregen. De Nürburgring is al afgehaakt vanwege de kosten. Hockenheimring hangt aan een zijden draadje vanwege de kosten.

Hoe het dan in Nederland financieel wel haalbaar zou zijn ontgaat mij.
Maharajahvrijdag 26 januari 2018 @ 15:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vriend. Kijk eens naar welke bedrijven de hoofdsponsoren zijn van de F1. 2 daar tussen zijn NL's bekendste bedrijven. En 1 daarvan geeft als naam sponsor al 5 buitenlandse GP's op de huidige kalender.

Daarbij hebben we een coureur met internationale uitstraling die bij een van de topteams zit.

I don't think 'zhe money' will be an issue.
Dit denk ik dus ook. Verstappen Junior heeft aardig wat nieuwe interesse in F1 veroorzaakt en ik denk dat men best geïnteresseerd is in het maximale daar uit te gaan halen ;p
Joenevrijdag 26 januari 2018 @ 15:50
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:25 schreef Resistor het volgende:

[..]

Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders :?

Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen.
not gonna happen
Smoofievrijdag 26 januari 2018 @ 16:03
Zijn de faciliteiten niet wat oud? Pitlane enz?
BadderHaringvrijdag 26 januari 2018 @ 16:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
Ik verwacht niet dat er een race gaat komen. Spa staat op de kalender omdat de coureurs dat heel graag willen en ze daarom een goede deal hebben gekregen. De Nürburgring is al afgehaakt vanwege de kosten. Hockenheimring hangt aan een zijden draadje vanwege de kosten.

Hoe het dan in Nederland financieel wel haalbaar zou zijn ontgaat mij.
Nog los van het feit dat Spa een exclusiviteitsdeal heeft voor de F1 in de Benelux.
jpjedivrijdag 26 januari 2018 @ 17:15
Geen idee wat ze daar in hun kop halen maar het F1 circus binnen halen is een utopie, dat is niet met enkele sponsoren te betalen. Daar moet flink overheids geld bij en dat blijft lastig in Nederland (terecht). Er zijn al zoveel grote circuits (Korea, India, div Eur) die de handoek in de ring hebben gegooid dat ik geen idee heb hoe dat in NL van de grond moet komen. We hebben het over 30+ mln per jaar, met een meerjarig commitment.

https://www.forbes.com/si(...)-hosting-an-f1-race/
trein2000vrijdag 26 januari 2018 @ 17:20
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:15 schreef jpjedi het volgende:
Geen idee wat ze daar in hun kop halen maar het F1 circus binnen halen is een utopie, dat is niet met enkele sponsoren te betalen. Daar moet flink overheids geld bij en dat blijft lastig in Nederland (terecht). Er zijn al zoveel grote circuits (Korea, India, div Eur) die de handoek in de ring hebben gegooid dat ik geen idee heb hoe dat in NL van de grond moet komen. We hebben het over 30+ mln per jaar, met een meerjarig commitment.

https://www.forbes.com/si(...)-hosting-an-f1-race/
Shell, Heineken. Ik denk dat het geld nog wel een keer oplosbaar is. Ik denk eerder dat de exclusiviteit van Spa de boel gaat opbreken.
Bottendaalvrijdag 26 januari 2018 @ 17:35
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:49 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook. Verstappen Junior heeft aardig wat nieuwe interesse in F1 veroorzaakt en ik denk dat men best geïnteresseerd is in het maximale daar uit te gaan halen ;p
Leuke woordspeling, maximale
jpjedivrijdag 26 januari 2018 @ 18:03
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Shell, Heineken. Ik denk dat het geld nog wel een keer oplosbaar is. Ik denk eerder dat de exclusiviteit van Spa de boel gaat opbreken.
Die geven allen aan zoals de ING dat ze internationale doelgroepen hebben en geen nationale belangen. Marktaandeel lokaal is al erg groot en kent geen significant groeipotentieel dat die investeringen kan verantwoorden. Enkel Jumbo heeft nationaal belang maar is niet van dezelfde categorie.
LordVoldermortvrijdag 26 januari 2018 @ 18:21
Laten we het hopen. Kom er ook jaarlijks met de TT.
sp3cvrijdag 26 januari 2018 @ 18:43
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:25 schreef Resistor het volgende:

[..]

Maar de TT van Assen is toch iets totaal anders :?

Maar verder wel leuk voor ze, nu 2x per jaar iets leuks in Assen.
komt ook een ijs(hockey)baan , dan is er (bijna) iedere week wat leuks *O*

Logo2-370x600.jpg

en een ijshockeyteam runnen kost in NL ongeveer net zoveel als max zijn nieuwe patas ;) w/ ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 26-01-2018 18:50:15 ]
Pietverdrietvrijdag 26 januari 2018 @ 18:44
Vind het prima, mits privaat gefinancierd, zonder subsidies dus
MakkieRzaterdag 27 januari 2018 @ 18:54
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat er ook betaald moet worden om de race zelf binnen te halen.

Dat gaat om een veelvoud van 1 of 2 miljoen euro. De licentie voor het circuit zelf is nog het 'makkelijkste' als je al een circuit hebt.
Volgens mij levert zo'n race ook heel veel inkomsten op en dan hebben we het nog niet eens over goodwill
Drekkoningzaterdag 27 januari 2018 @ 18:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het prima, mits privaat gefinancierd, zonder subsidies dus
Dit soort prestigieuze sportevenementen lijken me nou juist wel een goed doel voor subsidie.
MakkieRzaterdag 27 januari 2018 @ 19:03
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit soort prestigieuze sportevenementen lijken me nou juist wel een goed doel voor subsidie.
Vergeet ook niet dat dit een mondiale sport is waar Nederland voor het eerst kan gaan uitblinken, ik zie het als een investering.
AchJazaterdag 27 januari 2018 @ 19:42
F1 in Nederland? De milieu- en geluidsoverlasthippies raken al in de war als ze het lezen... :')
Red_85zaterdag 27 januari 2018 @ 19:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:42 schreef AchJa het volgende:
F1 in Nederland? De milieu- en geluidsoverlasthippies raken al in de war als ze het lezen... :')
In monaco wordt tijdens een raceweekend minder fijnstof gemeten dan tijdens een willekeurig ander weekend.
AchJazaterdag 27 januari 2018 @ 19:49
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In monaco wordt tijdens een raceweekend minder fijnstof gemeten dan tijdens een willekeurig ander weekend.
Met dat soort meetbare feiten moet je natuurlijk niet aankomen net zoals dat de milieuzones totaal geen zoden aan de dijk zetten... Maar ja, dan ben je meteen een "klimaatontkenner" oid...
Pietverdrietzaterdag 27 januari 2018 @ 20:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In monaco wordt tijdens een raceweekend minder fijnstof gemeten dan tijdens een willekeurig ander weekend.
Logisch, het verkeer wordt stilgelegd
Red_85zondag 28 januari 2018 @ 01:29
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Logisch, het verkeer wordt stilgelegd
Exact.
En er zijn 6 races ofso met kwalificaties, trainingen en support. 8 uur 'wat verkeer' ipv de hele dag druk.
Straatcommando.zondag 28 januari 2018 @ 03:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met dat soort meetbare feiten moet je natuurlijk niet aankomen net zoals dat de milieuzones totaal geen zoden aan de dijk zetten... Maar ja, dan ben je meteen een "klimaatontkenner" oid...
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Logisch, het verkeer wordt stilgelegd
Daarnaast zijn milieuzones een grote farce.
Ferrari_Tapezondag 28 januari 2018 @ 03:22
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Joh.

Dankzij Liberty wordt het toch allemaal iets betaalbaarder dan ten tijde van Eccelstone. Daarbij, als het bedrijfsleven en de politiek echt wil, dan is er echt wel wat mogelijk.
Denk niet dat 'de politiek' zijn vingers gaat branden om miljoenen voor de autorace te betalen, terwijl die stakkers van de aarbevingen in Groningen geen cent krijgen.
Straatcommando.zondag 28 januari 2018 @ 03:29
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 03:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Denk niet dat 'de politiek' zijn vingers gaat branden om miljoenen voor de autorace te betalen, terwijl die stakkers van de aarbevingen in Groningen geen cent krijgen.
Ach, op politiek niveau besluiten we ook zonder enige onderbouwde basis om miljarden aan dividendbelasting af te schaffen (hebben we toch al bij de stufi weggehaald) dus dat soort retardatie kan er best bij.

Daarnaast, op lokaal niveau wordt er al vaak zat schimmig gehandeld inzake sport. Kijk maar eens naar de huur/verhuur/koopconstructies die sommige gemeentes hebben met clubs. Uiteindelijk levert het wel werk en dus geld op.
Ferrari_Tapezondag 28 januari 2018 @ 03:32
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:15 schreef jpjedi het volgende:
Geen idee wat ze daar in hun kop halen maar het F1 circus binnen halen is een utopie, dat is niet met enkele sponsoren te betalen. Daar moet flink overheids geld bij en dat blijft lastig in Nederland (terecht). Er zijn al zoveel grote circuits (Korea, India, div Eur) die de handoek in de ring hebben gegooid dat ik geen idee heb hoe dat in NL van de grond moet komen. We hebben het over 30+ mln per jaar, met een meerjarig commitment.

https://www.forbes.com/si(...)-hosting-an-f1-race/
wat een flauwekul.
Iedereen moet zijn eigen raceauto meebrengen, de racbaan ligt er al.
In feite hoeft het niet veel te kosten.
Straatcommando.zondag 28 januari 2018 @ 03:33
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 03:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

wat een flauwekul.
Iedereen moet zijn eigen raceauto meebrengen, de racbaan ligt er al.
In feite hoeft het niet veel te kosten.
Er zal ongetwijfeld het eea moeten gebeuren op gebied van veiligheid en bereikbaarheid. Ook de inzet van hulpdiensten bijvoorbeeld. Vraag is of de baten opwegen tegen de kosten. Gezien de grootte van F1 lijkt het me haast wel, maar ik ben geen econoom :P
jpjedizondag 28 januari 2018 @ 08:53
Als ze het in Korea, Duitsland, India financieel niet rond krijgen, ontgaat me de reden waarom dat in NL wel zou lukken.
ondeugendzondag 28 januari 2018 @ 10:19
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:53 schreef jpjedi het volgende:
Als ze het in Korea, Duitsland, India financieel niet rond krijgen, ontgaat me de reden waarom dat in NL wel zou lukken.
Omdat het in Belgie ook lukt?
Ronaldzondag 28 januari 2018 @ 10:40
Wat een pessimisten in dit topic, met zo'n houding bereik je nooit iets.

Ik neem aan dat die Arjan Bos geen complete luchtfietser is als MotoGP organisator, bovendien vind ik de bedragen niet eens zo extreem die ik voorbij heb zien komen.

Alsof Nederland een 3e wereld land is waar absoluut geen geld is.
ondeugendzondag 28 januari 2018 @ 10:53
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:40 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een pessimisten in dit topic, met zo'n houding bereik je nooit iets.

Ik neem aan dat die Arjan Bos geen complete luchtfietser is als MotoGP organisator, bovendien vind ik de bedragen niet eens zo extreem die ik voorbij heb zien komen.

Alsof Nederland een 3e wereld land is waar absoluut geen geld is.
Arjan Bos is zeker geen luchtfietster idd. Hij staat bekend om gedegen voorzitterschap, vernieuwend maar ook nuchter. Een man die nooit te veel zegt maar altijd genoeg.

Ook nu is hij gewoon realistisch door te zeggen dat het komen op de kalender het meest spannende is. Aangezien ze daar niets over te zeggen hebben. Zandvoort niet en Assen niet.
OEMzondag 28 januari 2018 @ 11:05
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:19 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Omdat het in Belgie ook lukt?
Nou nee. Belgie draait ook elk jaar dikke verliezen.