Peace ik kreeg ook met bijna 9 weken bij de intake een eerste echo en die gold als termijnecho ook meteen.quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Er zitten helaas nog niet zo veel mensen 'van hier' in z&g. Dat moeten er veel meer worden!!!!
Maar zo iets had ik ook wel verwacht. Juist ivm verhoogde kans op bbmz of een meerling bij fertiliteitsbehandelingen. Maar goed, ik ga weer ergens een extra dosis geduld vandaan halen. Heb toch al ervaring met het fenomeen "wachten"Het voelt alleen ergens niet zo eerlijk als iedereen eerder mag spieken en ik best lang moet wachten (En ik zit gewoon echt mega met mijn wintersport in de maag. Ik wil zo graag gaan.. En als het mis blijkt, gaan we niet
)
Thnx voor je reactiequote:Op donderdag 8 februari 2018 19:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Peace ik kreeg ook met bijna 9 weken bij de intake een eerste echo en die gold als termijnecho ook meteen.
De laatste keer zat ik bij een andere praktijk en ook daar bij intake met 8 weken pas een eerste echo.
Volgens mij is dat nog steeds het normale traject en zitten er in z&g nu veel mensen met een voorgeschiedenis die daarom vroeg mogen komen.
Hoe valt je echo nu tov van de wintersport? Er na? Ik zou dat dan zo houden en lekker samen de sneeuw opzoeken. Inderdaad varen op die hoop en een fijne tijd hebben.
Oh en mijn duimen draaien nog steeds voor je hoor meis![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2018 17:51 schreef Kirb het volgende:
GVman wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je even goed achter je oren krabt voordat je dat traject weer in stapt. Maar ik heb ook wel begrepen dat de wens voor een tweede net zo groot kan zijn als voor een eerste, ik wens jullie veel wijsheid en geluk.
Snoenk spannend weer beginnen!
Bertha geen bijwerkingen is dan ook wel weer eens fijn.
Wij hebben evaluatie gehad. Ik ben er even helemaal ontdaan van eerlijk gezegd.Dat is ook echt raar. Zij bepalen toch zelf het beleid, lijkt mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder besproken dat we de volgende 3 pogingen gaan stimuleren met fostimon 75IE (iemand ervaring mee?) zodat er hopelijk twee eitjes spingen. Wel gaf de gyn al aan dat dit erg lastig was en dat het vaker niet dan wel lukt. En dan wordt 't IVF. Vooral de opmerking: we moeten 6x IUI doen voor we door mogen naar IVF, voelt heel erg alsof het uberhaupt nutteloos is. Meh ik moet even m'n zen terugvinden.
En wat ontzettend frustrerend!Toen ik nog optimistisch was over een snelle zwangerschap, heb ik verloskundigenpraktijken in de buurt zitten bekijken. De meeste raden een extra echo aan met ca 6 weken, maar die wordt niet vergoed. Is het niet zo dat die mensen van wie jij dat leest, daar zelf voor kiezen na zo'n advies?quote:Op donderdag 8 februari 2018 19:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Er zitten helaas nog niet zo veel mensen 'van hier' in z&g. Dat moeten er veel meer worden!!!!
Maar zo iets had ik ook wel verwacht. Juist ivm verhoogde kans op bbmz of een meerling bij fertiliteitsbehandelingen. Maar goed, ik ga weer ergens een extra dosis geduld vandaan halen. Heb toch al ervaring met het fenomeen "wachten"Het voelt alleen ergens niet zo eerlijk als iedereen eerder mag spieken en ik best lang moet wachten (En ik zit gewoon echt mega met mijn wintersport in de maag. Ik wil zo graag gaan.. En als het mis blijkt, gaan we niet
)
Echt bij 6 weken al? Hier was de vroege echo bij 8 weken, en die werd niet zozeer aangeraden, maar aangeboden als je dat wilde ter geruststelling (op kosten van de praktijk overigens). Bij 6 weken zou ik écht niet willen zonder voorgeschiedenis, vanwege de kans dat het alleen maar onduidelijkheid schept.quote:Op donderdag 8 februari 2018 21:49 schreef B.ertha het volgende:
De meeste raden een extra echo aan met ca 6 weken, maar die wordt niet vergoed.
Ja, ik geloof het wel. Misschien zeven maar zeker niet acht. Om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke is of andere risico's uit te sluiten.quote:Op donderdag 8 februari 2018 23:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Echt bij 6 weken al? Hier was de vroege echo bij 8 weken, en die werd niet zozeer aangeraden, maar aangeboden als je dat wilde ter geruststelling (op kosten van de praktijk overigens). Bij 6 weken zou ik écht niet willen zonder voorgeschiedenis, vanwege de kans dat het alleen maar onduidelijkheid schept.
Ik was ook heel blij, tot ik inlogde in het patientenportaal en heel andere dingen zagquote:Op donderdag 8 februari 2018 21:53 schreef Ronderotonde het volgende:
Kirb wat een mega score, 10 miljoen! Dat moet toch een goed resultaat geven! Ik voel me deze ronde met 3 miljoen echt heel onzeker, eigenlijk gaf ik de hoop al op zodra ze dat aantal noemde. Gelukkig sta jij er beter voor!
Ik vond het fijn dat ik met zeven weken een echo kreeg die gelijk een duidelijke nee was. Ook al kreeg ik na een week nog een controle echo (is wel standaard procedure), ik had niet nog een week met de illusie willen lopen dat ik zwanger was. Als het niet zo mag zijn, dan kan het maar beter zsm klaar zijn.
Maar of je een inwendige echo ook ergens als pret echo kunt boeken? Klinkt raar
Dankjewel snoenkquote:Op donderdag 8 februari 2018 19:23 schreef snoenk het volgende:
Kirb bij O. Had ik ook fostimon, volgens mij werkte dat qua eitjes wel goed alleen lukte de iui's niet.
En toen bij ons na 3x iui ook steeds slechtere zaaduitslagen waren gingen we door met ivf. Volgens mij is 6x iui niet verplicht maar zolang de zaadkwaliteit goed genoeg is blijven ze het wel proberen. Ivf zijn natuurlijk ook maar 3 vergoede pogingen en ook een stuk heftiger ( punctie, meer hormonen ed)
Maar ik ga gewoon duimen dat deze iui gelukt is!
Ja bij jou duurde het erg lang voordat alles op gang kwam. Maar het kan natuurlijk ook sneller. Ik zit niet te wachten om in een Duits bergdorp een miskraam af te wachten met de gehele schoonfamilie erbij. Laat staan op de terugweg in de auto oid. Maar dat is inderdaad voor latere zorg. Tot nu toe heb ik geen reden om aan te nemen dat het niet goed is en maak ik me druk om niks, weet ik. Maar ik vind het best wel een onzekere periode.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 08:34 schreef Barreltje het volgende:
Peace... Ik snap heel goed dat je op wintersport wil..
Wat ik niet snap is dat je niet gaat als het mis is..
Bij mij duurde het uiteindelijk 10 weken voordat eea op natuurlijke wijze afgerond was.. Daar kan je natuurlijk ook op wachten.. OF je doet de pillen/curetage NA je vakantie... of denk je dat dat geestelijk geen optie Is?
Maar eigenlijk hoop is vooral dat je zonder al deze overwegingen gewoon op wintersport kan!
Waar ga je heen?
RR en Kirb, bij onze laatste poging hadden wij het minste zaad. Mijn man zei dat hij daar wat teleurgesteld over was en dat het dus geen goede poging zou gaan worden.quote:Op donderdag 8 februari 2018 21:53 schreef Ronderotonde het volgende:
Kirb wat een mega score, 10 miljoen! Dat moet toch een goed resultaat geven! Ik voel me deze ronde met 3 miljoen echt heel onzeker, eigenlijk gaf ik de hoop al op zodra ze dat aantal noemde. Gelukkig sta jij er beter voor!
Ik vond het fijn dat ik met zeven weken een echo kreeg die gelijk een duidelijke nee was. Ook al kreeg ik na een week nog een controle echo (is wel standaard procedure), ik had niet nog een week met de illusie willen lopen dat ik zwanger was. Als het niet zo mag zijn, dan kan het maar beter zsm klaar zijn.
Maar of je een inwendige echo ook ergens als pret echo kunt boeken? Klinkt raar
Een echo bij 6 weken wordt alleen geadviseerd als je een verhoogd risico hebt op een buitenbaarmoederlijke zws, bij tubathologie dus. Een fertiliteitstraject an sich is geen reden voor zó'n vroege echo. Die echo levert je ook echt alleen maar de info op waar de zws zich bevindt.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 07:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, ik geloof het wel. Misschien zeven maar zeker niet acht. Om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke is of andere risico's uit te sluiten.
Misschien kan je beter even bellen naar het ziekenhuis als het je zo dwars zit, en vragen om uitleg over hoe zij de uitslagen in het patiëntenportaal interpreteren/duiden?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:44 schreef Kirb het volgende:
Ik was ook heel blij, tot ik inlogde in het patientenportaal en heel andere dingen zag. Mag ik vragen hoe ze het aantal bij jullie berekenen? Want ik vermoed nu dat het aantal goed beweeglijke zaadjes dit keer zo'n 3.5 miljoen was (VCM na opwerken.. 10 miljoen, 71% goed beweeglijk en na opwerken is er altijd 0,5ml over). Vorige keer was het VCM na opwerken in ieder geval 2.1. ook 10 miljoen, 42% goed beweeglijk en 0,5 ml.
He verdorie misschien moet ik hier maar mee ophouden, ik word echt even gek van mezelf.
Ik ga denk ik inderdaad volgende week nog even bellen ter bevestiging. Ik denk dat ik het nu snap, maar dan hebben ze het niet echt juist verteld met de inseminaties (te positief).quote:Op vrijdag 9 februari 2018 11:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien kan je beter even bellen naar het ziekenhuis als het je zo dwars zit, en vragen om uitleg over hoe zij de uitslagen in het patiëntenportaal interpreteren/duiden?
Wel goed. Ik had er kennelijk toch niet zo veel van verwacht. Maar ik vind het wel irritant dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Daar wil ik graag vanaf zijn en verder met de laatste kans.quote:
Want jullie gaan meteen door in de volgende cyclus? Nou, dan hoop ik op een vlotte menstruatie!quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:57 schreef Arja het volgende:
[..]
Wel goed. Ik had er kennelijk toch niet zo veel van verwacht. Maar ik vind het wel irritant dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Daar wil ik graag vanaf zijn en verder met de laatste kans.
Wanneer ga jij testen? Valentijnsdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |