Ik snap je gedachtegang, Vivi, en ik ben ook voor uit de situatie halen, maar soms helpt dat hier echt niet. Als ik haar van de bank haal en met haar op de grond ga spelen, rent ze direct terug. Juist omdat het niet mag.quote:Op maandag 22 januari 2018 21:24 schreef Unihipili het volgende: Ik niet. Waarom waarschuwen voor iets onveiligs maar niet uit die situatie weghalen? Dat impliceert dat ze alles al moeten snappen en waarom. Als onveiligheid de reden is en waarschuwen en uitleggen helpt niet dan optillen en weghalen en troosten. Hier mag ze gewoon op de armleuning van de bank. Zelf vertrouwen kweken om hoogtes in te schatten. Ik ben in de buurt. Moet toegeven dat ik het ook eng vind en op scherp ga staan maar als genoeg controle over lichaam heeft dus geen hulpeloze baby meer is... Dan kan ze zelf leren.

quote:Op maandag 22 januari 2018 21:31 schreef LeSage het volgende:
Molo![]()
Quoi, dan zou ik ook even boos zijn hoor.
Uni, ik vind persoonlijk dat mijn kinderen ook moeten luisteren zónder dat ik ze ergens vanaf moet trekken. Dus als ik zeg dat hij van de bankleuning af moet, dan moet hij er zelf vanaf komen.
Grappige vraag trouwens Q. Wij praten echt ontzettend Brabants. Niet plat, maar ik heb een hele zachte g.
S. kan de g dus nog niet, ik denk omdat wij hem zacht zeggen. Hij noemt zijn opa ‘opa Her’. Vorige week hoorden we in de auto steeds allerlei gorgelgeluiden en ‘opa Her’. Was hij de g aan het oefenen![]()
Maar de Brabantse tongval gaat hier vast komen, daar is geen houden aan

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Nee ik woon in het midden van het landquote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:38 schreef Nazil het volgende:
L had nog ff gepoept in bed dus ik moest 'm weer wakker makengelukkig ben ik afgelopen weken gewend om op tijd te kijken, zodat ik dat niet hoef te doen net voor ik wil slapen. Nog ff temperatuur opgemeten, 37 graden
gelukkig. En ik ben zo blij met de oorthermometer. Nee, niet 100% accuraat maar ik handel niet anders bij 0,2 graad hoger of lager. L vindt het niet erg en binnen een seconde is het klaar.
Nu hoop ik dat hij weer snel in slaap valt.
Snoenk ik weet niet waar je woont, Achterhoek?

Dat was niet mijn gedachtegang maar die van Unihipili, ZZ kan nog niet op de bank klimmen.quote:Op maandag 22 januari 2018 21:50 schreef Mies_poes het volgende:
Ik snap je gedachtegang, Vivi, en ik ben ook voor uit de situatie halen, maar soms helpt dat hier echt niet. Als ik haar van de bank haal en met haar op de grond ga spelen, rent ze direct terug. Juist omdat het niet mag.

Ik had ook in mijn hoofd dat ik het tegen Uni had: maar typte blijkbaar Vivi. Excusez moi!quote:Op donderdag 25 januari 2018 00:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat was niet mijn gedachtegang maar die van Unihipili, ZZ kan nog niet op de bank klimmen.De enige gevaarlijke situatie waar ik haar uit moet halen is wanneer ze de katten onbedoeld aan het irriteren is.
Hier in OUD worden Monkey Town-achtige speelparadijzen nogal eens "kinderkrijshel" genoemd, dus mijn animo is nog ver te zoeken.

Wij hadden een paar dagen geleden ook zoiets, bleek het uiteindelijk te gaan om de kerstverlichting in de woonkamer, die uit was.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:40 schreef Nazil het volgende:
L is helemaal beter hoor! Met vanochtend een dreumesbui from hell echt 20 minuten lang krijsen, overstrekken, bijna bonken tegen de tafel enzo. Omdat hij (ja nou komt het) een boterham had en hij een mandarijn wilde.![]()

Wibraquote:Op donderdag 25 januari 2018 20:21 schreef Arja het volgende:
Ikke, Emmy slaat de laatste tijd ook regelmatig het s middags slapen over. En dan ook ineens weer 2 keer wel.
Molo ik zie helemaal niks van je Larf zo. Wel een leuke maillot.
Hier gaan maillots maar een halve dag mee. Emmy heeft de laatste tijd de gewoonte om de hele dag op haar knietjes te lopen. En snel ook.

Ik heb soms het idee dat hij wel wat weinig eet overdag maar komt aardig. overeen met jouw schema.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:02 schreef Quoi het volgende:
Ah neeeeee GM, wat een tegenvaller. Je was er nog wel bang voor. Gelukkig kan hij thuis opknappen.
Oef, dat schema wisselt nog weleens. Grofweg:
7-8: wakker, klein bekertje melk + banaan + boterham
12: 2 boterhammen
13-15: slapen (soms met klein flesje melk)
17-18: avondeten + yoghurt
19-20: naar bed met fles melk
Melk is halfvolle melk. Tussendoor wat fruit, koekje etc. Hele dag beker met water onder handbereik.
Waarom vraag je het?

Hier vind ik het overdag ook soms summier, want niet altijd gaan die boterhammen erin. Alleen het avondeten gaat vooral in grote hoeveelheid. Inmiddels een bord gelijk aan de onze.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat hij wel wat weinig eet overdag maar komt aardig. overeen met jouw schema.

Dat is een handige nieuwe feature van Larf.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:17 schreef Molo het volgende:
Awwww, zieligerd! Ziek of heeft ze iets verkeerds gegeten ofzo?
Hier wil Larf niet meer zitten als ze een poepluier heeft. Op zich wel een handige indicatie al verraad de lucht haar ook meestal wel

James zit nog erg vol maar het zit los. We krijgen ook nog geen vernevelapp voor thuis, eerst naar de longverpleegkundigequote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:43 schreef Quoi het volgende:
Na 2,5 uur te hebben gekookt vanmorgen, kon ik Max om 8 uur weer op zijn bed leggen en sliep hij tot 11 uurLekker schemaatje Max.
[..]
Hier vind ik het overdag ook soms summier, want niet altijd gaan die boterhammen erin. Alleen het avondeten gaat vooral in grote hoeveelheid. Inmiddels een bord gelijk aan de onze.
Hoe gaat het vandaag met James?
Heb jij trouwens geen hernia, las ik dat niet? Man, hoe red je dat allemaal?
Net bij fysio vandaan en er treedt nog geen herstel op. Nu door naar de neuroloog. Er wordt nu gedacht aan een hernia. Flinke bummer.

Pfoeee, heftig. Hier een week wachten. Als dan geen herstel, dan naar neuroloog via de huisarts. We'll see. Beleid blijft conservatief, denk ik, dus het maakt weinig uit. Duurt alleen wat langer allemaal.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
James zit nog erg vol maar het zit los. We krijgen ook nog geen vernevelapp voor thuis, eerst naar de longverpleegkundige
Ik heb idd een hernia, 6 februari een nieuwe mri scan om te kijken of mijn lijf het oplost of niet, Soms denk ik van wel maar als ik dan weer veel pijn heb na een drukke dag lijkt de operatie niet te voorkomen. En hoe ik t red... Geen keuze want ik ben vaak maar alleen, en s'avonds zodra alles slaapt ga ik ook liggen. en elke dag een hoop pijnstilling.
kun je snel terecht bij de neuroloog.

Ik ben ook niet van schema. Eten is hele tijd beschikbaar en wordt tussendoor actief aangeboden, bijgemaakt, omgewisseld. Of ze komt zelf met iets aanlopen of wijst ernaar met geluid. Of vriendlief gaat met haar netjes aan tafel ontbijten en lunchen. Of ik doe dat wanneer het uitkomt of samen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Goed bezig, L![]()
Schema hier bestaat niet. Ontbijt een keer, tussendoortje een keer, lunch een keer, dutje een keer. Nog meer tussendoor. Avondeten en slapen![]()
S. had gisteren een gehaaid grapje met Nijntje-koekje (ook favo hier). Ik had een lege doos van luiers neergezet (ja, luie bestelmoeder hier!), want dat is het tofste speelgoed sowieso. Ik was in de bijkeuken en ik zie in mijn ooghoek S. naar de voorraadkast lopen, een koekje pakken en naar de kamer terug. Dus ik loop ook richting de kamer. Staat hij heel verbaasd naar de doos te kijken: ‘Mama, kijk! Nijna-koekie in!’ Dus ik: ‘Huh? Zit daar nou zomaar een Nijntje koekje in de doos?’ ‘Jaaaa’ (met heeeeele verbaasde doch ondeugende blik).
Ik vond het zo slim dat ik hem maar even heb gelaten. Grappenmaker.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |