abonnement Unibet Coolblue
pi_184766420
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 02:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof ie die nog heeft, die mieteren hun paspoort gewoon in de Middenlandse Zee.
En dan verliezen ze automatisch hun nationaliteit?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 2 februari 2019 @ 03:53:38 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184766558
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 03:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En dan verliezen ze automatisch hun nationaliteit?
Dat mag het land zelf weten lijkt me.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184771990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar waarom zouden andere landen niet het recht hebben om op dezelfde wijze te reageren? Een Nigeriaan die in Nederland een misdrijf pleegt, of illegaal de EU binenkomt: schande voor het vaderland, we nemen hem z'n Nigeriaanse nationaliteit af...
Je vergelijkt appels met peren. De jihadstrijders die Nederland de rug toekeren, hebben vrijwel allemaal een dubbele nationaliteit. Het afpakken van de Nederlandse nationaliteit betekent dat ze er nog eentje overhouden. Als ze het beu zijn in Syrië, kunnen ze naar dat land gaan. :W

Je zorgt er ook meteen voor dat hun kinderen geen Nederlandse nationaliteit meer hebben; veel van die kinderen zijn überhaupt niet in Nederland geboren. Als allerhande migranten er rechten aan kunnen ontlenen dat hun kinderen hier zijn geboren en geworteld, dan moeten we om die reden ook kinderen kunnen weigeren. En vanuit veiligheidsoogpunt is dat een bijzonder verstandig idee, want deskundigen zeggen nu al dat het tikkende tijdbommen zijn.

De Nigeriaan uit jouw voorbeeld heeft doorgaans maar één paspoort en zou na het plegen van misdrijven in Nederland zijn straf moeten uitzitten en daarna onmiddellijk terug moeten worden gestuurd naar Nigeria. Jij doet alsof jihadstrijders gelijk zijn te stellen met iemand die ergers een misdrijf pleegt. Dat is grote onzin, want de jihadstrijders verlaten bewust ons land om te gaan strijden voor een vijandige mogendheid. Het is landverraad en zo moeten deze onmensen dan ook worden behandeld. En ja, dat is inclusief hun kinderen. Het op de wereld zetten van kinderen is namelijk niet de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de ouders in kwestie.

Hun keuze, hun consequenties.
pi_184772039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:31 schreef paulgo het volgende:

[..]

Juist dat kan al volgens de Nederlandse wet: Als je in vreemde vijandige krijgsdienst gaat kan jouw staatsburgerschap ontnomen worden. Waarom wordt de wet niet gehandhaafd??
Omdat we steeds weer zwichten voor de radicale islam.

En de media doet ook z'n gebruikelijke linksdraaiende buit wel weer in het zakje: allemaal jankverhalen over hoe moeilijk die vrouwen het daar hebben, hoe zielig het wel niet is, etc.

Dat terwijl het gaat om volwassen mensen die BEWUST de keuze hebben gemaakt om te gaan strijden voor een vijandige mogendheid. Bouw maar fijn daar een toekomst op; nooit meer Nederland in met deze onmensen en hun kinderen.
pi_184772090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:58 schreef Stance het volgende:
Lekker daar laten. Ze worden groter en dan zit je met de ellende.
Lekker hier naartoe halen. Ze worden groter en dan zit je met de ellende.

Hele legers aan hulpverleners en experts moeten worden ingezet om deze mensen te deradicaliseren, als dat überhaupt al lukt. Kosten noch moeite zullen worden gespaard: denk aan huisvesting, allerlei vormen van hulpverlening en begeleiding...

De Nederlandse belastingbetaler mag ervoor opdraaien. Dat terwijl je mensen toelaat die niet in onze samenleving thuishoren en die een groot gevaar kunnen vormen; dat hebben de volwassenen onder hen immers al bewezen met hun keuze om voor IS te gaan strijden.
pi_184772118
Natuurlijk moet je met name kijken naar de omstandigheden van die kinderen. Die zijn op dit moment heel slecht en dat werkt terreur natuurlijk alleen maar in de hand. Dichtbij houden en goed monitoren zodat je overzicht houdt lijkt mij de beste oplossing. En dus hierheen halen.
Dit, dus.
pi_184772580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:35 schreef Buitendam het volgende:
Natuurlijk moet je met name kijken naar de omstandigheden van die kinderen. Die zijn op dit moment heel slecht en dat werkt terreur natuurlijk alleen maar in de hand. Dichtbij houden en goed monitoren zodat je overzicht houdt lijkt mij de beste oplossing. En dus hierheen halen.
Dat doe je dan maar lekker in je eigen huis, plus de kosten die het met zich meeneemt voor eigen rekening!
´
pi_184772645
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat doe je dan maar lekker in je eigen huis, plus de kosten die het met zich meeneemt voor eigen rekening!
Ik weet niet of mijn huishouding een stap voorwaarts is t.o.v een Koerdisch tentenkamp, dus het lijkt me beter om de normale gang van zaken ook hier uit te voeren.
Dit, dus.
pi_184772991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren. De jihadstrijders die Nederland de rug toekeren, hebben vrijwel allemaal een dubbele nationaliteit. Het afpakken van de Nederlandse nationaliteit betekent dat ze er nog eentje overhouden. Als ze het beu zijn in Syrië, kunnen ze naar dat land gaan. :W

Je zorgt er ook meteen voor dat hun kinderen geen Nederlandse nationaliteit meer hebben; veel van die kinderen zijn überhaupt niet in Nederland geboren. Als allerhande migranten er rechten aan kunnen ontlenen dat hun kinderen hier zijn geboren en geworteld, dan moeten we om die reden ook kinderen kunnen weigeren. En vanuit veiligheidsoogpunt is dat een bijzonder verstandig idee, want deskundigen zeggen nu al dat het tikkende tijdbommen zijn.

De Nigeriaan uit jouw voorbeeld heeft doorgaans maar één paspoort en zou na het plegen van misdrijven in Nederland zijn straf moeten uitzitten en daarna onmiddellijk terug moeten worden gestuurd naar Nigeria. Jij doet alsof jihadstrijders gelijk zijn te stellen met iemand die ergers een misdrijf pleegt. Dat is grote onzin, want de jihadstrijders verlaten bewust ons land om te gaan strijden voor een vijandige mogendheid. Het is landverraad en zo moeten deze onmensen dan ook worden behandeld. En ja, dat is inclusief hun kinderen. Het op de wereld zetten van kinderen is namelijk niet de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de ouders in kwestie.

Hun keuze, hun consequenties.
Ik zeg dat als Nederland geen verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen misdadigers, het ook niet kan verwachten dat landen als Nigeria dat doen. Denk je dat die landen in Afrika blij zijn met gerepatrieerde misdadigers en uitgewezen asielzoekers? Nee, die misdadigers willen ze niet, en asielzoekers zijn een bron van inkomsten wanneer ze in Europa blijven (omdat velen geld naar hun familie opsturen).

Wanneer Nederland haar eigen probleemgevallen niet terug wil nemen geeft het die landen een excuus om het ook niet te doen.
En de Koerden dreigen die gevangenen vrij te laten als de Amerikanen zich terugtrekken. Als die later in Noord-Afrika opduiken en aanslagen plegen, loop je het risico dat die landen Europa de schuld geven, en verdere samenwerking bij repatriëring weigeren. Of dacht je dat populistische politici enkel in Europa voorkomen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2019 @ 16:49:44 #210
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184775473
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn huishouding een stap voorwaarts is t.o.v een Koerdisch tentenkamp, dus het lijkt me beter om de normale gang van zaken ook hier uit te voeren.
En die is :?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2019 @ 16:55:47 #211
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184775567
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zeg dat als Nederland geen verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen misdadigers, het ook niet kan verwachten dat landen als Nigeria dat doen. Denk je dat die landen in Afrika blij zijn met gerepatrieerde misdadigers en uitgewezen asielzoekers? Nee, die misdadigers willen ze niet, en asielzoekers zijn een bron van inkomsten wanneer ze in Europa blijven (omdat velen geld naar hun familie opsturen).

Wanneer Nederland haar eigen probleemgevallen niet terug wil nemen geeft het die landen een excuus om het ook niet te doen.
En de Koerden dreigen die gevangenen vrij te laten als de Amerikanen zich terugtrekken. Als die later in Noord-Afrika opduiken en aanslagen plegen, loop je het risico dat die landen Europa de schuld geven, en verdere samenwerking bij repatriëring weigeren. Of dacht je dat populistische politici enkel in Europa voorkomen?
Dus wanneer je terroristen met dubbele paspoorten en hun 'aanhang' nadat ze zich 'in den vreemde' voor de IS kar hebben laten spannen niet meer terug wil in je land ben je een populist volgens jou?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184775681
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:49 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En die is :?
Betere huisvesting bieden dan ze nu hebben.
Dit, dus.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2019 @ 17:03:39 #213
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184775708
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Betere huisvesting bieden dan ze nu hebben.
Heb je het nu over vluchtelingen of over terroristen?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184775733
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:03 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Heb je het nu over vluchtelingen of over terroristen?
Ik heb het over de mensen die nu in een Koerdisch kamp zitten. Waar het hele topic over gaat. Die mensen.
Dit, dus.
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2019 @ 17:08:34 #215
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184775785
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik heb het over de mensen die nu in een Koerdisch kamp zitten. Waar het hele topic over gaat. Die mensen.
Het topic heeft als TT; Kinderen jihadstrijders........
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184775813
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:08 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het topic heeft als TT; Kinderen jihadstrijders........
Dat klopt.........
Dit, dus.
pi_184775837
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:55 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dus wanneer je terroristen met dubbele paspoorten en hun aanhang' nadat ze zich 'in den vreemde' voor de IS kar hebben laten spannen niet meer terug wil in je land ben je een populist volgens jou?
Nee, dat is jouw interpretatie. Als ik had geschreven, "denk je dat er enkel terroristen in Europa rondlopen", zou je dan ook denken dat ik die groep mensen bedoelde? Ik had het meer over politici in Europa zijn die immigratie gebruiken om te scoren.
Ik ontken niet dat veel politici, niet enkel de populisten, die ISIS gangers niet terug in het land willen.

Wat mij betreft gaat het niet over de rechten van die Syrië-gangers, maar over de plichten van de staat tov de internationale gemeenschap. Als het nucleair afval ipv terroristen betrof, dan zou ik net hetzelfde zeggen, als land ruim je je eigen rommel op.

[ Bericht 6% gewijzigd door crystal_meth op 02-02-2019 17:17:06 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184776235
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:35 schreef Buitendam het volgende:
Natuurlijk moet je met name kijken naar de omstandigheden van die kinderen. Die zijn op dit moment heel slecht en dat werkt terreur natuurlijk alleen maar in de hand. Dichtbij houden en goed monitoren zodat je overzicht houdt lijkt mij de beste oplossing. En dus hierheen halen.
Waarom is dat zo "natuurlijk"? :') Het is de verantwoordelijkheid van de ouders dat ze die kinderen uit Nederland hebben meegenomen, cq. daarginds kinderen hebben verwerkt. Waarom in godsnaam moet Nederland en de Nederlandse samenleving daar voor opdraaien?

Het is helemaal geen "oplossing" dat ze hierheen komen. Dat zorgt alleen maar voor extra gedoe en de benodigde inzet van allerlei duurbetaalde hulpverleners. De werkelijke oplossing is dat we in Nederland eens een stel ballen groeien en dat we onze eigen wetten en regels naleven. Pak deze terroristen de Nederlandse nationaliteit af. En daarmee ook hun kinderen; velen zijn hier niet eens geboren. Ze hebben hier dus niks (meer) te zoeken.
pi_184776290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zeg dat als Nederland geen verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen misdadigers, het ook niet kan verwachten dat landen als Nigeria dat doen. Denk je dat die landen in Afrika blij zijn met gerepatrieerde misdadigers en uitgewezen asielzoekers? Nee, die misdadigers willen ze niet, en asielzoekers zijn een bron van inkomsten wanneer ze in Europa blijven (omdat velen geld naar hun familie opsturen).

Wanneer Nederland haar eigen probleemgevallen niet terug wil nemen geeft het die landen een excuus om het ook niet te doen.
En de Koerden dreigen die gevangenen vrij te laten als de Amerikanen zich terugtrekken. Als die later in Noord-Afrika opduiken en aanslagen plegen, loop je het risico dat die landen Europa de schuld geven, en verdere samenwerking bij repatriëring weigeren. Of dacht je dat populistische politici enkel in Europa voorkomen?
Ik draai jouw redenering gewoon om: als andere landen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen misdadigers, waarom zou Nederland dat dan wél doen? Wat is dat toch, die ziekelijke neiging om steeds het braafste jongetje van de klas te willen zijn? Waarom moet Nederland steeds weer buigen en bukken?

En je vergelijking gaat nog mank ook. Nigerianen die zich hier misdragen, hebben alleen de Nigeriaanse nationaliteit. Veruit de meeste jihadgangers hebben meer dan één nationaliteit, dus kun je ze de Nederlandse gewoon afnemen. Ze houden nog een andere nationaliteit over.

Als de Koerden omhoog zitten met die IS-strijders, dan stellen ze die maar op in rijen van tien... Het gaat hier om mensen die willens en wetens een terreurorganisatie zijn gaan steunen en die met hun volle verstand voor de strijd zijn afgereisd naar een oorlogsgebied? Om het leven komen is een risico dat bij oorlogsvoering hoort.

Landen in Noord-Afrika weigeren nu ook al volop medewerking aan het terugnemen van eigen burgers. Dus Nederland moet stoppen om dat wél te doen. Ontneem deze terroristen de Nederlandse nationaliteit voorgoed, dan zijn we er voor altijd van af.
pi_184777117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is dat zo "natuurlijk"? :') Het is de verantwoordelijkheid van de ouders dat ze die kinderen uit Nederland hebben meegenomen, cq. daarginds kinderen hebben verwerkt. Waarom in godsnaam moet Nederland en de Nederlandse samenleving daar voor opdraaien?

Het is helemaal geen "oplossing" dat ze hierheen komen. Dat zorgt alleen maar voor extra gedoe en de benodigde inzet van allerlei duurbetaalde hulpverleners. De werkelijke oplossing is dat we in Nederland eens een stel ballen groeien en dat we onze eigen wetten en regels naleven. Pak deze terroristen de Nederlandse nationaliteit af. En daarmee ook hun kinderen; velen zijn hier niet eens geboren. Ze hebben hier dus niks (meer) te zoeken.
Omdat het Nederlandse staatsburgers zijn. De Koerden zitten nu met onze jihadisten opgescheept. Wat een ongelofelijke egoïst ben jij dat je ze nu daar wil laten. Fijn bedankje voor dat volk wat zo hard tegen IS heeft gevochten.
Dit, dus.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 18:58:26 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184777547
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het niet over de rechten van die Syrië-gangers, maar over de plichten van de staat tov de internationale gemeenschap. Als het nucleair afval ipv terroristen betrof, dan zou ik net hetzelfde zeggen, als land ruim je je eigen rommel op.
Maar wacht even, je houdt de Nederlandse staat verantwoordelijk voor de 'rommel' die uitreizende jihadisten zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184778816
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wacht even, je houdt de Nederlandse staat verantwoordelijk voor de 'rommel' die uitreizende jihadisten zijn?
Ze vormen een probleem, ze komen uit Nederland, dus ja.
We verwachten van landen van herkomst dat ze uitgewezen asielzoekers en illegalen weer opnemen. Die personen hebben ook hun land verlaten (in hun geval om in Europa te leven).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:07:20 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184778927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze vormen een probleem, ze komen uit Nederland, dus ja.
We verwachten van landen van herkomst dat ze uitgewezen asielzoekers en illegalen weer opnemen.
Met het verschil dat die azielzoekers en illegalen (meestal) geen jihadisten zijn. Wat een domme vergelijking zeg :').

En ook alleen maar omdat iemand stateloos maken niet mag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184779254
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Met het verschil dat die azielzoekers en illegalen (meestal) geen jihadisten zijn. Wat een domme vergelijking zeg :').

Oh, als het zware criminelen waren zouden we ze niet uitzetten?
quote:
Het aantal criminele vreemdelingen dat kan worden uitgezet stijgt de laatste jaren al. In 2011 lukte het om 72 procent weg te sturen, daarna steeg dat percentage richting 80 procent. Sinds 2011 zouden al zeker 5290 criminelen zijn vertrokken. Naast drugsdelicten waren zij verantwoordelijk voor onder meer diefstallen, overvallen of zedenzaken. In een enkel geval ging het zelfs om moord.

Dikwijls worden de criminelen onder begeleiding uitgezet, van zo'n 100 van de 480 gevallen heeft het ministerie echter geen sluitend bewijs dat zij zijn aangekomen in het land van herkomst.

De uitzetting van criminele vreemdelingen lukt in relatief veel gevallen, omdat zij vaak wel over reisdocumenten beschikken. Al was het maar omdat zij die nodig hebben om bijvoorbeeld te kunnen reizen om mensensmokkel en drugshandel op te zetten. Om die reden zijn ze gemakkelijker over te dragen aan hun land van herkomst.

Dijkhoff maakte het vorig jaar al makkelijker om criminele vreemdelingen uit te zetten. Zij kunnen nu ook worden teruggestuurd als zij zijn veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden.
https://www.ad.nl/politie(...)n-land-uit~a257ce15/
Die voorwaardelijke celstraf is een ondergrens, geen bovengrens...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:23:55 #225
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184779334
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, als het zware criminelen waren zouden we ze niet uitzetten?

Dat zei je toch ook niet? Je had het over asielzoekers en illegalen. Niet zware criminelen. Doelpalen verplaatsen, zwak hoor...

Maar de vergelijking klopt alsnog niet natuurlijk, welke van die landen gaan actief die criminelen ophalen in Nederland?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184779459
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zei je toch ook niet? Je had het over asielzoekers en illegalen. Niet zware criminelen. Doelpalen verplaatsen, zwak hoor...
Oh boehoe, ik heb het over alle gevallen, jij bent het die beweert dat kleine en grote probleemgevallen verschillende behandeling verdienen.
quote:
Maar de vergelijking klopt alsnog niet natuurlijk, welke van die landen gaan actief die criminelen ophalen in Nederland?
We vragen medewerking van die landen, de Koerden vragen onze medewerking.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184779965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze vormen een probleem, ze komen uit Nederland, dus ja.
We verwachten van landen van herkomst dat ze uitgewezen asielzoekers en illegalen weer opnemen. Die personen hebben ook hun land verlaten (in hun geval om in Europa te leven).
De overtuigingen die ze aanhangen komen niet vanuit het westen.

Duidelijk dus; iedereen die deze overtuigingen aanhangen horen hier niet thuis, die moeten we hier niet willen, tolereren enz.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:51:10 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184780195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
We vragen medewerking van die landen, de Koerden vragen onze medewerking.
Oh? Waar staat dat? Overigens gaat het ook nog eens alleen over kinderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184781747
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:55 schreef ToT het volgende:
Doen! :Y Kinderen zijn altijd onschuldig! :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Maar zie ze toch schattig spelen!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ What could possibly go wrong?
:') Al las ik net wel dat gezien is dat een Engels sprekend kind iemand daar onthoofd heeft. :X
Deze kinderen hebben geen idee wat ze doen. Beetje therapie zal bij de kinderen onder een jaar of 6 wel helpen. Daarna is het wel klaar ja, als dit jarenlang je basis is.

Vind het echt walgelijk deze afbeeldingen. Schaar het onder een ziekelijke vorm van kindermisbruik, even verwerpelijk als kinderporno.

Hoop dat iedereen die hieraan bijdraagt anaal gefist wordt door 27 incels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2019 21:39:29 ]
pi_184782436
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh? Waar staat dat? Overigens gaat het ook nog eens alleen over kinderen.
quote:
Foreign Isis fighters must face trial on home soil, Kurds say

Kurdish officials have said the international community is shirking its responsibilities by not taking back captured foreign members of Islamic State currently being held by its forces in north-eastern Syria.

The US-backed Kurdish-Arab Syrian Democratic Forces (SDF) are currently approaching the final stages of a campaign to drive the remnants of the jihadi group from the eastern desert and expect to detain more foreign fighters in the coming weeks.

But Kurdish prisons and displacement camps housing suspected Isis fighters and their families are already overstretched, said Abdel Karim Omar, co-chair of the Kurdish foreign affairs committee in Qamishli, the Kurdish administrative centre in Syria.

“This issue is a huge burden on us … women and children in particular need rehabilitation, and we are unable to secure that alone,” he said. “Each country must be pressurised to repatriate its own citizens, and prosecute them on their own soil.”

Almost all remain in legal limbo. Only the US, Russia, Sudan and Indonesia are publicly known to have taken back citizens with Isis connections, but only 60 people have been repatriated in total.
https://www.theguardian.c(...)-home-soil-kurds-say

quote:
Syrian Kurds hold hundreds of foreign IS... and no one wants them back

Kurd officials appeal for help to deal with dangerous captives - not one of their European allies has agreed to take them

We send letters to ask foreign governments to take those foreign fighters back... so far we have not received any responses

Gabriel Kino, an SDF spokesman, told MEE that they have sent letters to many Western countries to convince them to take action.

"The SDF so far has captured thousands of IS militants, both Syrian or foreign fighters that joined IS during the last few years," he said, speaking from an SDF base in Ain al-Issa.

"We are conducting investigations and trying to get as much information as possible from them to use in the war against IS, which is still ongoing [in Deir Ezzor]".

But, he says, they have no clear view what they are going to do with them.

"We send letters to ask foreign governments to take those foreign fighters back and put them on trial, but so far we have not received any responses," Kino said.

His comments come after statements from the UK and France that the best option for Europe is that the IS fighters never come back.

In October the French defence minister, Florence Parly, said she did not want French IS fighters to return, and it would be "best" for them to die in the field.

Weeks later Parly's British counterpart, Gavin Williamson, said "a dead terrorist can't cause any harm to Britain", and that British IS fighters should be hunted down and killed, instead of returning home.

Some British citizens in Syria have already been stripped of their citizenship on the grounds of alleged links to extremist groups, although exact numbers are unknown.

"We, the SDF, have protected the world from IS terrorism, and there are hundreds of them [IS foreign fighters] in our prisons, including in Afrin, but now the Turkish army is attacking us [in Afrin]," Nouri Mahmoud, the spokesman of the People’s Protection Units (YPG) told MEE, speaking from a base near Qamishli in north-east Syria.

US officials have been repeatedly stressing that origin countries need to come forward to claim their fighters.

"The important thing is that the countries of origin keep responsibility for them," said the US defence secretary, James Mattis, last month.

"How they carry out that responsibility - there's a dozen different diplomatic legal or whatever ways, I suppose.
https://www.middleeasteye(...)-one-wants-them-back

België weigert zelfs mensen terug te halen waartegen ze zelf een internationaal aanhoudingsbevel uitgevaardigd hebben. We wachten blijkbaar liever tot de Koerden hen vrijlaten en ze anoniem, via Turkije bvb, weer naar Europa komen.
quote:
Kurds Discuss Releasing 3,200 ISIS Prisoners After Trump Threatens Pullout From Syria

Top officials of the U.S.-backed Syrian Democratic Forces have discussed the possibility of releasing 3,200 ISIS prisoners the militia group has been holding, one day after President Donald Trump said U.S. troops would be leaving Syria, according to The New York Times.

In its fight against ISIS, the SDF has captured a large number of prisoners and has been holding them in northern Syria.

The SDF currently has about 1,100 ISIS fighters and 2,080 relatives of ISIS members in its custody, the head of the Syrian Observatory on Human Rights told The Times.

The militia group was discussing the release of the prisoners since it was "concerned that it would need all of its fighters" to defend against Turkey if the U.S. actually leaves.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184820219
Ondertussen bij de buren..

Kinderen Syriëstrijder aangekomen in België
https://www.telegraaf.nl/(...)aangekomen-in-belgie

https://www.hln.be/nieuws(...)n-ons-land~ab70191d/

[ Bericht 19% gewijzigd door Kim-Holland op 04-02-2019 19:23:17 ]
´
pi_184820837
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Ondertussen bij de buren..

Kinderen Syriëstrijder aangekomen in België
https://www.telegraaf.nl/nieuws/31

https://www.hln.be/nieuws(...)aangekomen-in-belgie
De enter in de URL staat verkeerd.

Edit: oh nee, werkt nog steeds niet.
pi_184821269
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

De enter in de URL staat verkeerd.

Edit: oh nee, werkt nog steeds niet.
Nu wel
´
  † In Memoriam † maandag 4 februari 2019 @ 19:45:24 #234
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184821771
quote:
Omdat de meisjes in Syrië zijn geboren en geen Belgische geboorteakte hebben, konden ze tot nu toe niet terugkeren.
Zijn ze dan Syrisch of Belgisch, dat is de vraag.
Ze spreken de taal dus waarschijnlijk ook niet.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184889140
Vroegah kregen landverraders gewoon de kogel of strop.....maar ja, dat was vroeger (helaas).
pi_184889336
Dat ze allemaal van de honger mogen sterven daar.
pi_184889438
Gedwongen uitzetting van gewortelde kinderen is onverantwoord, onmenselijk en traumatiserend.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 01:58:44 #238
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184889613
Die "kinderen" zijn reddeloos verloren en nu al levensgevaarlijk. Gewoon laten barsten dus.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_186923528
En uiteraard:

https://www.nu.nl/syrie/5(...)en-hun-kinderen.html

quote:
'Nederland in gesprek met Irak over terugkeer IS-vrouwen en hun kinderen'

Nederlandse en Iraakse autoriteiten voeren gesprekken om tien Nederlandse vrouwen en hun kinderen in Syrische kampen een veilige doorgang naar het Nederlandse consulaat in de Iraakse stad Erbil te kunnen garanderen, meldt het AD vrijdag.

Het gaat om vrouwen die zijn afgereisd naar het voormalige kalifaat van de terroristische groepering Islamitische Staat (IS).

Nederland wil volgens de krant afspraken maken om te voorkomen dat ze in Irak worden vervolgd. Daar is kans op als ze zouden proberen op eigen kracht het Nederlandse consulaat in Irak te bereiken.

Mochten de vrouwen terugkeren naar Nederland, dan worden zij vastgezet. De kinderen worden dan ondergebracht bij bijvoorbeeld familieleden. Daar zijn al voorbereidingen voor getroffen.

In de kampen zitten op dit moment zo'n 35 Nederlandse vrouwen met hun kinderen.

Advocaat van vrouwen bevestigt onderhandelingen
Advocaat Andre Seebregts, die meerdere vrouwen bijstaat, bevestigt in gesprek met de krant dat de onderhandelingen gaande zijn. Een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt dat gekeken wordt hoe uitvoering kan worden gegeven aan een uitspraak van de rechtbank in Rotterdam in januari.

Die uitspraak vraagt van minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) dat hij zich ervoor inspant dat de tien vrouwen in Nederland bij hun eigen proces aanwezig kunnen zijn.

Nederland had aanvankelijk het standpunt dat moeders en kinderen zelf hun weg naar het Nederlandse consulaat moesten vinden, om nadien verder geholpen te worden.

Er woedt in Nederland een discussie of de vrouwen en kinderen die naar het voormalige kalifaat afreisden wel teruggehaald moeten worden door de Nederlandse autoriteiten. Zo zouden de kinderen met de ideologie van IS zijn opgevoed.
En voor (jonge) kinderen is eventueel nog wel een lans te breken, maar die vrouwen die op eigen initiatief zijn afgereisd en ook vaak nu nog de misdaden van IS bagatelliseren? Meh...
pi_186923658
Je verwacht het niet, ben benieuwd wat voor draai ze hier nu weer aangeven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 mei 2019 @ 08:56:20 #241
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_186923670
jeetje , niet verwacht dit
Ik ben inmiddels overleden
pi_186923690
Kwestie van tijd voordat dit bericht zou komen toch? De slappe knietjes van Nederland zijn welbekend. En toch ergerde ik mij weer toen ik het las...
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 18 mei 2019 @ 08:59:52 #243
186611 Haags
pi_186923702
:r oppleuren met dat volk!
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:01:44 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186923718
Haal iedereen maar gewoon lekker binnen joh, huizen, ruimte en werk zat hier toch?
pi_186923774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Haal iedereen maar gewoon lekker binnen joh, huizen, ruimte en werk zat hier toch?
En zelfs als we huizen en voorzieningen zat hadden (werk is er wel voor diegenen die iets kunnen).

Wil ik deze mensen hier niet hebben. Als je vrijwillig gaat wonen in IS-gebied, steun je IS en de verschrikkelijke dingen die ze hebben gedaan en wijs je onze normen en waarden af. Dan is het je straf dat je niet meer terug mag.
pi_186923812
De kinderen zijn het probleem niet, de ouders daarentegen wel, die 'gebruiken' hun kinderen om hier terug te komen (en hun verderfelijke iedeëen te verspreiden).

Ik wil Nederland niet gevaarlijker maken dan het nu al is. Dus helaas voor mij een big NO, NEIN, NOT.
pi_186924070
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:10 schreef JannekeC5 het volgende:
De kinderen zijn het probleem niet, de ouders daarentegen wel, die 'gebruiken' hun kinderen om hier terug te komen (en hun verderfelijke iedeëen te verspreiden).

Ik wil Nederland niet gevaarlijker maken dan het nu al is. Dus helaas voor mij een big NO, NEIN, NOT.
Thierry is het gevaar volgens het kabinet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:39:02 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186924129
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Thierry is het gevaar volgens het kabinet.
Rutte en zijn falende VVD zijn al jaren het gevaar voor onze veiligheid. Moorden door loslopende TBS'ers, rovende asielzoekers, uitgeklede GGZ, uitgekleed politie-apparaat, liegende ministers.

Maar het is wel lekker makkelijk om een oppositiepartijtje de schuld te geven natuurlijk.
pi_186924144
En dan komen die vrouwen terug, gaan ze een half jaar de cel in, komen eruit, kunnen dan uiteraard geen werk vinden. Zijn volgens hun zeggen getraumatiseerd en gaan lekker naar het uwv geld vangen.. en ondertussen weer lekker afgeven op Nederland, ongelovigen.

Mooi man
  zaterdag 18 mei 2019 @ 09:48:45 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186924221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 09:10 schreef JannekeC5 het volgende:
De kinderen zijn het probleem niet, de ouders daarentegen wel, die 'gebruiken' hun kinderen om hier terug te komen (en hun verderfelijke iedeëen te verspreiden).

Ik wil Nederland niet gevaarlijker maken dan het nu al is. Dus helaas voor mij een big NO, NEIN, NOT.
Die kinderen moet je sowieso weghalen bij de ouders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')