Als ik jouw verhaal lees denk ik juist "waarom zijn we in hemelsnaam aan een tweede begonnen?" T heeft erg lang elke anderhalf uur gedronken snachts, en qua slaap zie ik erg op tegen een tweede. Zeker nu er al eentje rond loopt...maar goed, het duurt nog een paar maandjes voor nummer twee er is...quote:Op zaterdag 3 februari 2018 18:56 schreef Lemijn het volgende:
Het helpt wel dat ik door jullie weet dat het écht een keer over gaat. En dat vele anderen ook niet stoppen met BV om deze reden. En zelfs het nog een keer aandurfden. En dat ik best redelijk functioneer (wat minder labiel zou alleen fijn zijn).
Dan ben ik oprecht benieuwd. Waarom ben je er weer aan begonnen?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 19:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als ik jouw verhaal lees denk ik juist "waarom zijn we in hemelsnaam aan een tweede begonnen?" T heeft erg lang elke anderhalf uur gedronken snachts, en qua slaap zie ik erg op tegen een tweede. Zeker nu er al eentje rond loopt...maar goed, het duurt nog een paar maandjes voor nummer twee er is...
Ja, tot 13 maanden, en toen hebben we hulp gezocht, omdat ik het niet meer trok...quote:Op zaterdag 3 februari 2018 19:41 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd. Waarom ben je er weer aan begonnen?
En echt? Erg lang elke anderhalf uur? Ik schrijf het nu steeds weg onder tand of verkoudheid en negeer dat dit een nieuwe status quo kan worden eigenlijk...
Kan je nagaanquote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:26 schreef Lemijn het volgende:
Verder vind ik 1 stap vooruit 2 achteruit niet echt een aanmoediging LadyBlack, dat wordt toch pas beter als je de hele wereld rond bent?
Verkeerd om? Teveel gelekt?quote:Op zondag 4 februari 2018 23:46 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb op aanraden van iemand hier de ImseVimse zoogcompressen gekocht en ik ben niet zo enthousiast. Ik was vannacht nogal doorgelekt. Doe ik iets verkeerd?
Voor wat het waard is. J onze eerste dronk de eerste 1,5 jaar elk 3kwartier zowel dag als nacht. Daarna elk uur in de nacht. S zijn zusje van nu 16 maanden drinkt hooguit 2x in der nacht en slaapt makkelijk door. Vanaf newborn tot ongeveer 8 maanden kwam ze om de 3 uur.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 19:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, tot 13 maanden, en toen hebben we hulp gezocht, omdat ik het niet meer trok...
Nummer twee omdat we nog zoveel liefde hebben, het nog niet compleet is, en het echt op een gegeven moment beter wordt...
Teveel gelekt, mijn shirt was doorweekt 's ochtends.quote:Op maandag 5 februari 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Gekke Noud, opeens ermee stoppen! Hoe is dat voor jou SQ? Goed zo en/of te snel opeens?
[..]
Verkeerd om? Teveel gelekt?
Ging dat met andere compressen wel goed? Dan zijn ze gewoon niet geschikt voor (jouw) nachten misschien. En sommige stoffen nemen beter vocht op na een paar keer wassen, misschien scheelt dat.quote:Op maandag 5 februari 2018 22:00 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Teveel gelekt, mijn shirt was doorweekt 's ochtends.
Misschien lek je gewoon meer? Ik heb de eerste maanden flinke overproductie en gebruikte de wol/zijde compressoren van Disana 14cm groot.quote:Op zondag 4 februari 2018 23:46 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb op aanraden van iemand hier de ImseVimse zoogcompressen gekocht en ik ben niet zo enthousiast. Ik was vannacht nogal doorgelekt. Doe ik iets verkeerd?
Ik heb ze ook gekocht en bij mij geen lekkage. Maar heb ook geen extreme lek borsten. Geloof wel dat ze na paar keer wassen pas optimaal zijn qua werking.quote:Op zondag 4 februari 2018 23:46 schreef RabbitHeart het volgende:
Mooie foto! Fijn dat je het nog even zo hebt kunnen afsluiten!quote:Op maandag 5 februari 2018 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
volgens mij is het hier echt afgelopen. Gisterochtend heb ik m nog aangelegd en mijn man gevraagd om foto's te maken. Daarna heeft ie pertinent geweigerd. Bizar hoe snel het ging! Ik ben wel blij dat we de foto nog hebben gemaakt
[ afbeelding ]
Dat verklaart een hoop! Ik zal ze dan nog wel een paar keer gebruiken.quote:Op maandag 5 februari 2018 22:32 schreef elliebell het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gekocht en bij mij geen lekkage. Maar heb ook geen extreme lek borsten. Geloof wel dat ze na paar keer wassen pas optimaal zijn qua werking.
Ben er verder ook enorm blij mee, veel minder gevoelige tepels dan met wegwerp compressen.
Volgens de richtlijnen overal: 0.quote:Op woensdag 7 februari 2018 11:00 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben per ongeluk twee flesjes ontdooide moedermelk de hele nacht buiten de koelkast laten staan. Hoe groot is de kans dat het nog goed is?.
Ja, maar het verschilt per persoon hoe snel dat gaat. Aan het begin van mijn kolfrecht (bij 3 maanden) redde ik het qua stuwing met 2 keer op het werk kolven en aan het einde van mijn kolfrecht (bij 9 maanden) met 1 keer. Overigens kolfde ik gewoon altijd 3 keer om mijn productie op peil te houden, dus dat speelt ook nog mee.quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:54 schreef vencodark het volgende:
Zou ik nou naar verloop van tijd langer zonder kolven/voeding kunnen en minder stuwing krijgen?
Als je lang genoeg weg blijft wel ja.quote:En als je een dagje weggaat...altijd kolf meenemen zeker?
Toen ik begon met kolven had ik hetzelfde. Uiteindelijk heb ik zo'n 280 liter gekolfd, omgerekend is dat 600 euro aan Nutrilon.quote:En stel nou dat ik door wat dan ook ineens minder ga aanmaken, dan haal ik wellicht niet het geld eruit
Valt wel mee, vooral als je de handleiding met een korreltje zout neemt qua steriliseren en alles weer kurkdroog krijgen voor elk gebruik.quote:En is het reinigen van zo’n set nu veel werk of valt dat mee?
De hond vond het nog heerlijkquote:Op woensdag 7 februari 2018 11:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens de richtlijnen overal: 0.Tenzij het in jullie keuken stervenskoud is?
quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:54 schreef vencodark het volgende:
Ben ik weer.![]()
We gaan bijna een kolf kopen.maar we lopen tegen wat praktische vragen aan.
Dirk is nu 4 maand, ik kan overdag ongeveer 5uur zonder kolven. Dat is wel echt mijn max.quote:Als ik over een tijdje ga werken, dan zal ik elke paar uur toch nog wel moeten kolven/voeden, anders krijg ik stuwing.
Zou ik nou naar verloop van tijd langer zonder kolven/voeding kunnen en minder stuwing krijgen?
Of zou dat bijvoorbeeld over 6 maanden jog zo zijn?
Dat ja. Of je baby.quote:En als je een dagje weggaat...altijd kolf meenemen zeker?
Hier heb ik niet eens bij stilgestaan. Ik heb bedacht dat ik hem nodig had en als om wat voor reden dan ook de borstvoeding nu zou stoppen, zou ik er nķg dankbaar voor zijn. Dan brengt evt de kolf 2ehands nog wel wat op, maar zelfs als dat niet zo is, vind ik het de investering waard geweest.[/quote]quote:En stel nou dat ik door wat dan ook ineens minder ga aanmaken, dan haal ik wellicht niet het geld eruit want ik wil natuurlijk zo lang en productief mogelijk borstvoeding blijven geven.
Het valt mij heel erg mee. Ik spoel na het gebruik grondig af, met een beetje zeep indien voor handen. En s avonds met het koken neem ik wat ik nog moet/wil uitkoken mee. Als ik een keer niet kook, sla ik over. Ik heb geen enorme voorraad en streven naar maximale houdbaarheid is niet aan mij besteed want lui.quote:En is het reinigen van zo’n set nu veel werk of valt dat mee?
Ik schaar mezelf niet onder langdurig borstvoedend, maar ik vind het heel ideaal. Als ik ga lunchen met iemand, gaat baby mee en voed ik als nodig is. Als ik een tijdje weg ga zonder baby kan ik zo'n beefje 5u overbruggen. Alles korter dan 5 kolf (of voed) ik voor de tijd en bij thuiskomst. Ben ik langer weg gaat de kolf inderdaad gezellig mee.quote:Hoe ziet het leven van een langdurige borstvoedende/kolvende moeder eruit?
quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:14 schreef Burdie het volgende:
De hond vond het nog heerlijk. Heb ik het iig niet weg hoeven gooien.
Ik heb vooral geen idee hoe kv-ouders alles doen.quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:54 schreef vencodark het volgende:
Hoe ziet het leven van een langdurige borstvoedende/kolvende moeder eruit?
Weet ik inderdaad. Kan ook zeker!quote:Op vrijdag 9 februari 2018 08:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn dat je een plan hebt waar je je in kunt vinden vencodark!Zo zie je maar hoe persoonlijk het is wat fijn/praktisch is wat kolven betreft.
Edit: halverwege een langere dienst zou je nog kunnen overwegen om even live te gaan voeden, als je baby toch zo dichtbij is. Dat valt ook onder het kolfrecht (eigenlijk het recht om je baby te voeden).
Hier wilden beide kindjes vanaf een maand of 7/8 steeds vaker slokjes van onze beker. Al vrij vlug konden ze de beker zelf vasthouden (8 maanden) en gaf ik ze dan een eigen beker met wat water of (milde kruiden)thee erin als ze mee wilden drinken met ons. We hebben op een gegeven moment nog eens een rietjesbeker voor in de auto gehaald, maar onze kinderen vonden uit een gewoon spaflesje drinken in de auto leuker (dat doen we zelf ook).quote:Op donderdag 8 februari 2018 20:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Wanneer geef je je baby ook ander vocht dan BV (bijv. water of lauwe thee)?
S. is nu 7 maanden en we geven hem af en toe een lepeltje water als we hem een fruit/groentehapje geven, maar niet structureel ander vocht dan BV.
Vanaf wanneer is dat wel nodig of wenselijk?
Pffff, voel me weer even erg onzeker over of we het goed aanpakken met alles (opbouw vast voedsel, ander drinken enz.)![]()
![]()
![]()
![]()
Thanks, ook de anderen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 07:14 schreef Stormqueen het volgende:
Hier staat ook al een tijdje een rietjesbeker water op tafel. Vindt ie geweldig. Maar ik zou er met 7 maanden en beginnende hapjes nog niet aan beginnen. Zodra hij echt goed eet is dat vroeg zat.
Die zooi van het cb lekker naast je neerleggenquote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:02 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Thanks, ook de anderen.
Heb een overzicht van het CB gekregen met een voorbeeldmenu voor een 7maander:
Ontbijt : BV + 0,5-1 boterham
Tussendoor : fruit + water/lauwe thee
Lunch : BV + 0,5-1 boterham
Tussendoor : cracker + yoghurt + water/lauwe thee
Avondeten : met de pot mee eten (AVG) + BV
Laatste voeding : BV met evt. schepjes pap
Mijn 7 maander krijgt gemiddeld binnen:
5-8 keer BV per dag
gister ong. 1/5 appel
ook nog gesabbeld aan een stukje komkommer en een stukje paprika
een paar lepeltjes water
That's it........
Moet ik al die zooi van het CB niet lezen of is toch beter de boel wat uit te bouwen?
Ga morgen in ieder geval ook eens wat brood of broodkorst proberen.
S. vindt fruit wel lekker, maar veel gaat er nog niet in. Groente vindt ie tot nu toe nog niks.
Paar weken geleden was ik ook al zo onzeker, dan voel ik me een periode weer zekerder en nu is het wéééér die onzekerheid....![]()
Alsof je daar de wekker voor zet.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Er is mij ook al eens verteld dat ik de nachtvoeding mag gaan overslaan
Ik zou niet kolven, daarmee stimuleer je de klieren weer. Het is fijn en goed om de harde plekken weg te masseren en zo te voorkomen dat er iets gaat verstoppen/ontsteken. Verder zou ik het laten gaan.quote:Op zondag 11 februari 2018 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraag aan de ervaren stoppersik merkte net onder de douche dat mijn rechter borst niet de slappe pudding is als mijn linker. Er zitten duidelijk nog gevulde melkklieren in. Ik ben een week geleden gestopt met borstvoeding, wel wat abrupter dan bij de eerste, maar ik heb geen last van pijn of stuwing. Ik heb met de hand wat gestimuleerd en er kwamen toch nog stralen melk uit
(deze lichaamsfunctie laat zich duidelijk niet zomaar aan de kant schuiven).
Zal ik nou toch nog eens kolven om mijn borsten weer slap en zacht te maken, of maak ik het daarmee erger? En lost dit zich dan vanzelf op?
wait, whut.. Jij kunt uit je eigen borsten drinken?quote:Op zondag 11 februari 2018 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het zelf even opgelost![]()
voordeel van grote jetsers hebben, en nu voelt het weer oké
maar waar blijft het dan? Neemt je lichaam het zelf weer op?quote:Op zondag 11 februari 2018 22:35 schreef WupWup het volgende:
![]()
In principe kun je het laten zolang geen tekenen van dreigende ontsteking.
Gaaf!quote:Op zondag 11 februari 2018 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
voordeel van grote jetsers hebben
Recyclen is goed voor het milieuquote:Op zondag 11 februari 2018 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
ah mooi, thanks.quote:Op maandag 12 februari 2018 09:14 schreef WupWup het volgende:
Ja, wordt geresorbeerd. Het is gewoon een lichaamsvloeistof.
Hahaha sure. Het zijn geen liters he, hoogstens een paar straaltjes om die harde plek weg te krijgen. Ik ben altijd een enorme sukkel geweest met handmatig afkolven (behalve die ene keer op de fok-meet toen noud 3 maanden was en 8 uur niet wilde drinken en mijn borst zo ongeveer van mijn lijf scheurde van de stuwing, maar goed, dat waren andere tijdenquote:
Ik vind het vooral fascinerend, want ik kan me niet voorstellen dat ik het zou kunnen!quote:Op maandag 12 februari 2018 10:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hahaha sure. Het zijn geen liters he, hoogstens een paar straaltjes om die harde plek weg te krijgen. Ik ben altijd een enorme sukkel geweest met handmatig afkolven (behalve die ene keer op de fok-meet toen noud 3 maanden was en 8 uur niet wilde drinken en mijn borst zo ongeveer van mijn lijf scheurde van de stuwing, maar goed, dat waren andere tijden)
Maar kennelijk is het toch een beetje bizar![]()
Vind ik niet hoor!quote:Op maandag 12 februari 2018 10:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar kennelijk is het toch een beetje bizar![]()
Nou ja, ik woog op mijn piek 113 kilo, je kunt je voorstellen dat de huid op sommige plekken dan wat oprekt en niet meer mee terugveertquote:Op maandag 12 februari 2018 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind het vooral fascinerend, want ik kan me niet voorstellen dat ik het zou kunnen!
Heb jij last van reflectoire kaakklemmen?quote:Op maandag 12 februari 2018 10:21 schreef Burdie het volgende:
Ik proef het ook wel eens, maar blijf altijd een beetje bang dat ik mezelf bijt ofzo.
Wel handig, hangtieten. Kan je tijdens het rijden het kind op de achterbank voeden.
quote:Op zondag 11 februari 2018 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
Je bent zelf XS, daar passen toch heul geen XL toeters bij!quote:Op maandag 12 februari 2018 10:30 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijn dochter is bezig me een complex aan te praten. Heeft zelf besloten om 'borsje' te zeggen ipv 'bors'en bedankt!
Oh nee hoor, was altijd tevreden met mijn B, nu Cquote:Op maandag 12 februari 2018 10:34 schreef Franny_G het volgende:
Oh, is jouw ideaal juist groot, Chanty? Ik heb als kind echt gebeden dat ik niet zulke jetsers als mijn zussen zou krijgen..
Stormqueenquote:Op zondag 11 februari 2018 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ahja. Een flessenwarmer heb ik niet, ik zet een afgesloten potje/zakje melk vanuit de koelkast tot dusver gewoon een paar minuten in een bakje handwarm water tot wat minder koud. Al heeft mijn lief bij haast (lees: keihard krijsende baby) ook al wel een flesje melk op koelkasttemperatuur gegeven en dat lustte O. ook gewoon.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:13 schreef Kimpossible het volgende:
Wij haalden het er altijd een dag van te voren uit en op de dag zelf van koelkasttemp naar drinkwarm dmv een flessenwarmer.
140 gaat hier in één ruk leeg, met halverwege een niet al te beschaafd boertje.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
ligt er aan hoeveel haast ik heb140 cc is wel veel voor zo'n ukkie, dus ik zou in de koelkast ontdooien, dan kun je het in 2 etappes geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |