quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:21 schreef Copycat het volgende:
Schrijf ik hier voor mijn eigen viool?
Oh die herkennen zichzelf hier wrs totaaaaaal niet in. Maar anderen wel.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder![]()
Ik hoop wel dat de mensen die dat denken deze serie wel goed interpreteren en dit soort zinnen niet gaat overnemen.
quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:17 schreef Greys het volgende:
[..]
De grap is nou juist dat zulke mensen in het dagelijks leven veel voorkomen en die worden hiermee in de zeik genomen. Mensen die meteen denken zwart --> schoonmaker en 'zij met die oogjes' móet wel Li An heten ipv Rianne. Want dat klopt bij hun starre manier van denken en plaatje in hun hoofd. Mensen die zelf denken dat ze reuze ruimdenkend zijn 'dat geeft toch helemaal niiiiet, dat vinden wij niet raar' maar ondertussen.
Snap je?
Maar dat was dan ook niet grappig, het probeerde te geforceerd grappig te zijnquote:Op donderdag 25 januari 2018 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen hier nog nooit rundfunk hebben gezien die gingen zestien stappen verder.
Dat vind ik juist het knappe van de makers, dat ik zonder kinderen dit ook hilarisch vind. En dat waarschijnlijk zowel Sylvana als Derksen erom kunnen lachen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:28 schreef Moira. het volgende:
Ik ben geen huismoeder, zelfs geen kinderen, en vind ‘t toch leuk
Ik heb een tijdje een Chinese docente gehad. Zij kon de R en de L prima uitspreken, alleen niet wanneer beide in hetzelfde woord voorkwamenquote:Op donderdag 25 januari 2018 12:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dat was dan ook niet grappig, het probeerde te geforceerd grappig te zijnHet had vooral een "kijk ons eens grappig zijn" vibe er omheen hangen, beetje zoals vrouwelijke cabaretiers
Ach, toen we bij de Chinese buurvrouw waren en ze daadwerkelijk vroeg of we "iets te dlinken" wilden, kon je me ook opvegen hoor...
helemaal eens, vond aflevering 1 wel leuker dan aflevering 2quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het knappe van de makers, dat ik zonder kinderen dit ook hilarisch vindt. En dat waarschijnlijk zowel Sylvana als Derksen erom kunnen lachen.
Het gaat in feite ook helemaal niet alleen om die school en moeders, maar om al die types waar je er allemaal wel een paar van kent erin te herkennen.
Mensen die deze serie goed interpreteren weten dat hier de draak gestoken wordt met de huidige politieke correctheid in de maatschappij. Dat je de dingen die er gezegd worden dus met een korrel zout mag nemen. Mensen die aanstoot nemen aan deze serie zouden hun algemene referentiekader eens dringend wat moeten verbreden. Van een foute opmerking gaan we niet dood.quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder![]()
Ik hoop wel dat de mensen die dat denken deze serie wel goed interpreteren en dit soort zinnen niet gaat overnemen.
De L en de R vormen in het Chinees geen minimaal paar. Chinezen hebben dus de neiging beide klanken willekeurig door elkaar te gebruiken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb een tijdje een Chinese docente gehad. Zij kon de R en de L prima uitspreken, alleen niet wanneer beide in hetzelfde woord voorkwamen
dat inderdaadquote:Op donderdag 25 januari 2018 10:17 schreef Greys het volgende:
[..]
De grap is nou juist dat zulke mensen in het dagelijks leven veel voorkomen en die worden hiermee in de zeik genomen. Mensen die meteen denken zwart --> schoonmaker en 'zij met die oogjes' móet wel Li An heten ipv Rianne. Want dat klopt bij hun starre manier van denken en plaatje in hun hoofd. Mensen die zelf denken dat ze reuze ruimdenkend zijn 'dat geeft toch helemaal niiiiet, dat vinden wij niet raar' maar ondertussen.
Snap je?
quote:Op donderdag 25 januari 2018 10:21 schreef Copycat het volgende:
Schrijf ik hier voor mijn eigen viool?
Exact. Het heeft eigenlijk een dubbele bodem qua humor. Er zitten expres foute grappen in, juist omdat dat tegenwoordig niet meer kan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:59 schreef Japepk het volgende:
[..]
Mensen die deze serie goed interpreteren weten dat hier de draak gestoken wordt met de huidige politieke correctheid in de maatschappij. Dat je de dingen die er gezegd worden dus met een korrel zout mag nemen.
Doet me toch wat deugd.quote:
Maar jij persoonlijk bent wel voorstander van een verbod?quote:Op woensdag 24 januari 2018 16:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een verbod op humor/satire gaat misschien wat ver, daar zijn de meeste mensen nog niet aan toe.
Een hoog Efteling Carnaval Festival gehalte...quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Alleen dat deuntje...
Ik loop al weer uren met ‘Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent!’ in mijn hoofd. 😂
Uitleggen waarom iets grappig is, maakt het niet grappiger of minder grappig. Je moet ergens om lachen of niet. Maar.... ik kan me wel voorstellen dat als jezelf iets niet leuk vindt en heel veel mensen wel, dat je je afvraagt wat er godsnaam zo grappig aan is. Maar... dat zal nooit ervoor zorgen dat je daarna ook schaterlachend er naar kijkt.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:16 schreef Chai het volgende:
Alle grappige onderdelen uitgebreid gaan uitleggen maakt het er niet leuker op trouwens.
Sylvana waarschijnlijk niet hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2018 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het knappe van de makers, dat ik zonder kinderen dit ook hilarisch vind. En dat waarschijnlijk zowel Sylvana als Derksen erom kunnen lachen.
Het gaat in feite ook helemaal niet alleen om die school en moeders, maar om al die types waar je er allemaal wel een paar van kent erin te herkennen.
Selectieve verontwaardiging van die schoonmaakster.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Sylvana waarschijnlijk niet hoor.
Sylvana
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |