Hoe heb jij je eigenlijk voorbereid op deze OS qua slaapritme?quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:46 schreef heywoodu het volgende:
Even een kickje, want komende nacht beginnen we
Maandagavond begonnen met steeds een uurtje eerder slapen/uur eerder wakker worden, vanavond wordt het rond 20/21u naar bed en rond 3/4u eruitquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:47 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Hoe heb jij je eigenlijk voorbereid op deze OS qua slaapritme?
Homanquote:Op maandag 5 februari 2018 12:10 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Over welke Rachel gaat het hier?
Heeft zich ook nog niet 100% ingelezen in de feitjes over andere sporten, maar goedquote:Op donderdag 8 februari 2018 01:00 schreef Jason22 het volgende:
Die commentator heeft wel een harde stem om bij wakker te blijven!
quote:Op donderdag 8 februari 2018 01:03 schreef heywoodu het volgende:
Als land zo goed zijn dat je gemengde dubbel bestaat uit twee olympisch kampioenen die zich in het gewone curling niet geplaatst hebben
op zich ook niet heel gek dat zo'n onderdeel prooi is voor de toplandenquote:Op donderdag 8 februari 2018 01:17 schreef heywoodu het volgende:
Het blijft ook wel jammer dat dit met veel bombarie aangekondigd werd als hét onderdeel om nieuwe landen in het curling te zien en dat dan eigenlijk alleen Finland na het missen van twee Spelen als 'nieuw' land zich geplaatst heeft
Klopt, maar het specifieke doel (in elk geval zoals men het bracht) was dus het tegenovergestelde, aan het WK doen in het mixed double ook veel meer andere landen meequote:Op donderdag 8 februari 2018 01:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op zich ook niet heel gek dat zo'n onderdeel prooi is voor de toplanden
het is er ook maar bijgepropt in het schema voor mijn gevoel. Er is ook niet meer capaciteit natuurlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2018 01:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar het specifieke doel (in elk geval zoals men het bracht) was dus het tegenovergestelde, aan het WK doen in het mixed double ook veel meer andere landen mee
tussen de ends komt er steeds reclame of een tussenstukjequote:
in die curlingquiz is het op plastic toch? volgens mij heeft het vegen dan weinig zinquote:Op donderdag 8 februari 2018 01:23 schreef rubbereend het volgende:
Ze zouden iets van een quiz met dit moeten maken voor op tv
Daarom ook vegen, om die te proberen weg te halenquote:
krijgen nog de golden hammer toch?quote:Op donderdag 8 februari 2018 02:03 schreef heywoodu het volgende:
Mooie steen van de Noor
Helaas net niet genoeg
Oh, dit was hem? Ik had toch wel iemand verwacht waar wat meer algemene kennis uit klonkquote:
Hmm, dan ga ik nog een keer luisteren. Was alleen even op en neer gezapt van 1 naar 2.quote:Op donderdag 8 februari 2018 03:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh, dit was hem? Ik had toch wel iemand verwacht waar wat meer algemene kennis uit klonk
Ik doelde vooral op algemene olympische kennis, en het wat meer op orde hebben van feitjes als Morris die geen olympisch kampioen in 2014, maar in 2010 wasquote:Op donderdag 8 februari 2018 03:22 schreef wimderon het volgende:
Het is hem wel, wat voor fouten maakte hij dan? Want ik kan me niet voorstellen dat hij als voormalig deelnemer aan het WK en bekleder van tal van functies in het curling slecht op de hoogte is.
quote:
Volgens de bookmakers valt het op zich mee (hoewel Canada wel favoriet was ja), een kleinere verrassing dan ik dachtquote:Op donderdag 8 februari 2018 08:55 schreef Felagund het volgende:
[..]Dat is wel een verrassing toch?
quote:Op donderdag 8 februari 2018 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Curling moet over een paar minuten beginnen, maar de bus waar 7 van de 8 teams in zitten heeft vertraging, dus het wordt mogelijk uitgesteld
twitter:TJQuinnESPN twitterde op donderdag 08-02-2018 om 03:39:37And for anyone who wants to make jokes about curling, save it. The sport kicks ass. reageer retweet
Qua spanning denk ik Korea-China, verder maakt het niet heel veel uit. Canadeesjes gaan dit simpel winnen, Noorwegen klopt Rusland met gemak, China verslaat de Koreanen en Zwitserland wint dik van Finland. Weten we dat ook alvast.quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:03 schreef DeLuna het volgende:
Ik kijk trouwens USA - Canada, weet niet welke het leukst is?
Nou echt hoor. Alleen de Canadese verstaat hem dan weer nietquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:09 schreef heywoodu het volgende:
Microfoons zijn echt fantastisch bij het curling
quote:Op donderdag 8 februari 2018 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Ja, en dan kun je niet meten.
[ afbeelding ]
En *bam*, vier voor Korea erbij, hoi spanningquote:Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind China - ZKorea eigenlijk de minst spannende wedstrijd
no goalquote:Op donderdag 8 februari 2018 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Ja, en dan kun je niet meten.
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk, zul je net zienquote:Op donderdag 8 februari 2018 13:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En *bam*, vier voor Korea erbij, hoi spanning
Noorwegen lijkt me ook wel leuk te worden
Ja verdorie, net nu ik naar Korea geswitched benquote:
Welke van de resterende drie?quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Dit zou een enorm saaie pot moeten zijn toch?
KOR-CHNquote:
quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind China - ZKorea eigenlijk de minst spannende wedstrijd
Dat werd spannend toen Korea er ineens vier in één end paktequote:
Wat zei je?quote:Op donderdag 8 februari 2018 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Dit lijkt een eitje voor de Chinezen...
Daar kijk ik ookquote:Op donderdag 8 februari 2018 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk. Loont het niet nemen van een ES Player abo gewoon ook nog
Domme Chineesquote:
Ja, die tikten hem vrijwel gelijk met de Finse steen. Fin ging met zijn bezem even meten en gaf aan dat de Noren dichterbij lagen, maar het scheelde weinig.quote:
Jammer voor de Finnen wel. Kunnen hun koffers definitief wel weer pakken nu.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 03:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die tikten hem vrijwel gelijk met de Finse steen. Fin ging met zijn bezem even meten en gaf aan dat de Noren dichterbij lagen, maar het scheelde weinig.
quote:Op zondag 11 februari 2018 01:43 schreef WAvanBuren het volgende:
Niemand die curling kijkt vannacht?
Zwitserland - Rusland hier! 6-2 voor Rusland.quote:Op zondag 11 februari 2018 01:44 schreef heywoodu het volgende:
Canada - Korea even aangezet, 2-2 in het vierde end
Hier hou ik vanquote:Op zondag 11 februari 2018 02:10 schreef heywoodu het volgende:
Als China wint (staan vooralsnog voor) krijgen we drie teams met allemaal vier zeges, terwijl er maar twee plekken over zijn (want één is voor Canada en één voor de winnaar van Zwitserland - Rusland).
[ afbeelding ]
Die laatste steen van de Zwitsers is best trickyquote:Op zondag 11 februari 2018 02:31 schreef heywoodu het volgende:
Spannend laatste end wel, maar dit moet Rusland af kunnen maken
Dit was natuurlijk onzin, hele top-4 gaat naar de halve finalesquote:Op zondag 11 februari 2018 02:21 schreef heywoodu het volgende:
Rusland - Zwitserland gaat om een plek in de finale dus.
Rusland, China en Noorwegen gelijk. Vanavond tiebreakers dus (?).quote:Op zondag 11 februari 2018 02:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk onzin, hele top-4 gaat naar de halve finales
Rusland is op onderling resultaat al door, wonnen van zowel China als Noorwegen.quote:Op zondag 11 februari 2018 02:44 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Rusland, China en Noorwegen gelijk. Vanavond tiebreakers dus (?).
quote:Op zondag 11 februari 2018 02:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Rusland is op onderling resultaat al door, wonnen van zowel China als Noorwegen.
Ze wilden toch allebei de Noorse stenen wegstoten? Alleen raakten ze hun eigen guard voor het huis.quote:Op zondag 11 februari 2018 12:25 schreef franklop het volgende:
Sowieso 2 stenen, snap niet helemaal wat China net voor elkaar probeerde te krijgen, want er is genoeg ruimte om er nog 3e bij te krijgen
Afhankelijk of ze risico willen nemen
Ja kwam er toen net in. Zag er ontzettend knullig uit, want kwamen er zo;n beetje vol op.quote:Op zondag 11 februari 2018 12:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze wilden toch allebei de Noorse stenen wegstoten? Alleen raakten ze hun eigen guard voor het huis.
Eurosport Player.quote:Op zondag 11 februari 2018 12:32 schreef houdjemond het volgende:
Waar wordt Curling uitgezonden? Zap me suf
Laten we het op zenuwen houdenquote:
Ik durf in deze wedstrijd niks voor zeker aan te nemenquote:Op zondag 11 februari 2018 13:20 schreef wimderon het volgende:
Noorwegen gaat er 4 scoren in het zesde end, dat lijkt me wel de beslissing.
Je hebt de player toch?quote:
Ja precies. Dat pakte perfect uit. Maar denk niet dat ze dat voor ogen hadden met de steen ervoorquote:
Was alleen niet helemaal de bedoeling denk ik, maar toch prima steenquote:
Pittige dame volgens mijquote:Op maandag 12 februari 2018 12:29 schreef Slobeend het volgende:
Het geschreeuw van Anastasia bevalt me wel.
Je mag stenen van de tegenstander wegvegen volgens mijquote:Op maandag 12 februari 2018 12:31 schreef northernlight81 het volgende:
Hoezo begon die Zwitser te vegen, terwijl Rusland aan zet was (net nadat de middelste steen geketst werd)?
Als tegenstander mag je gaan vegen om de steen verder te laten gaan als je de rode streep die door het huis loopt voorbij bent.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:31 schreef northernlight81 het volgende:
Hoezo begon die Zwitser te vegen, terwijl Rusland aan zet was (net nadat de middelste steen geketst werd)?
Tnx.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Als tegenstander mag je gaan vegen om de steen verder te laten gaan als je de rode streep die door het huis loopt voorbij bent.
Als een steen door het midden van het huis is.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je mag stenen van de tegenstander wegvegen volgens mij
quote:Op maandag 12 februari 2018 12:29 schreef Slobeend het volgende:
Het geschreeuw van Anastasia bevalt me wel.
Wordt veel te belachelijk gemaakt inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Curling is best een toffe sport ja
Deze bedoel jequote:Op maandag 12 februari 2018 12:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wordt veel te belachelijk gemaakt inderdaad.
Paar prachtige shots nu achter elkaar
Ooit eens gedaan, enorm moeilijk ook.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wordt veel te belachelijk gemaakt inderdaad.
Paar prachtige shots nu achter elkaar
Toch beeld gevonden?quote:
BBC las ik op twitterquote:Op maandag 12 februari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom heb jij curling op tv? Waar is dat?
Pak jij hem dan weer over?quote:
Heb niks opgeslagen :p Zal zo wel wat DMénquote:Op maandag 12 februari 2018 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als jij de eerste helft even opslaat
Zie editquote:Op maandag 12 februari 2018 12:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb niks opgeslagen :p Zal zo wel wat DMén
Ik heb al geen HD tv en dan is BBC ook nog eens SD, echt heel matig.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:40 schreef Slobeend het volgende:
De stream van de Player op mn ipad is scherper dan BBC HD op mn tv.
Wel de Player neem ik aan?quote:Op maandag 12 februari 2018 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb al geen HD tv en dan is BBC ook nog eens SD, echt heel matig.
Misschien toch eens een nieuwe tv kopen van m'n spaarzame centjes
quote:
quote:Op maandag 12 februari 2018 12:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Geen risico nemen en de hammer willen behouden.
Dat somt het samenquote:
Waarom behoud je dan de hammer?quote:Op maandag 12 februari 2018 12:50 schreef franklop het volgende:
Zo kan het ook wel eens gebeuren dat een team met een leeg huis ervoor kiest om niet 1 punt te pakken, maar om de steen door het huis te gooien om ook de hammer te behouden.
Gebeurd vaak aan het einde van duel ook.
Geen punten = geen switch van de hammer.quote:
Het team met punten verliest de hammer. Bij een 0-0 zou Zwitserland hem dus behouden.quote:
Die hebben hem ook nog.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb wel wat gemist, want Rusland zou hem moeten hebben volgens mij
Gewoon naar franklop luisteren, die weet het wel.
Dat is toch alleen voor het gewone curling? Een end 'blanken' zorgt er hier dacht ik voor dat het andere team de hammer krijgt, of is dat dan weer alleen in het laatste end? (zoals China eerder deed)quote:Op maandag 12 februari 2018 12:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Die hebben hem ook nog.
De regels;
In all subsequent ends, the hammer belongs to the team that did not score in the preceding end. In the event that neither team scores, the hammer remains with the same team.
En in het derde eind scoorde Rusland niet en Zwitserland wel.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Die hebben hem ook nog.
De regels;
In all subsequent ends, the hammer belongs to the team that did not score in the preceding end. In the event that neither team scores, the hammer remains with the same team.
Dus kregen de Russen de hammer in het 4e end. Toen scoorden de Zwitsers en daarom Russen nu weer de Hammerquote:Op maandag 12 februari 2018 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En in het derde eind scoorde Rusland niet en Zwitserland wel.
ah heb hier nog geen blank end gezien, dus dat kan kloppenquote:Op maandag 12 februari 2018 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is toch alleen voor het gewone curling? Een end 'blanken' zorgt er hier dacht ik voor dat het andere team de hammer krijgt, of is dat dan weer alleen in het laatste end? (zoals China eerder deed)
En daarom snap ik de beslissing dus niet. Ze hadden of per ongeluk alsnog een punt kunnen scoren, of ervoor kunnen zorgen dat niemand een punt kreeg. Win-win.quote:Op maandag 12 februari 2018 12:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Dus kregen de Russen de hammer in het 4e end. Toen scoorden de Zwitsers en daarom Russen nu weer de Hammer
Dat per ongeluk een punt scoren had waarschijnlijk 2 stenen voor zwitserland op kunnen leveren. Daarom een prima beslissingquote:Op maandag 12 februari 2018 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daarom snap ik de beslissing dus niet. Ze hadden of per ongeluk alsnog een punt kunnen scoren, of ervoor kunnen zorgen dat niemand een punt kreeg. Win-win.
eurosportplayerquote:Op maandag 12 februari 2018 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom heb jij curling op tv? Waar is dat?
Zeker, tis alleen jammer dat d'r vent d'r naast staat somsquote:Op maandag 12 februari 2018 13:01 schreef Columbiafan het volgende:
Die Russische heeft wel een prachtig gezicht zeg.Betoverend bijna.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |