We gaan het zien, KLM had ook 21 787-9's besteld...quote:900 wordt toch gezegd?
quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:12 schreef Iemand91 het volgende:
De romp voor de 10.000e Boeing 737 is onderweg van Wichita, Kansas naar de Boeing Renton Factory in Renton, Washington. Deze 737 MAX 8 zal als N8717M voor het Amerikaanse Southwest vliegen.
De maatschappij is de grootste 737 klant en heeft - inclusief al de al in gebruik zijnde geleverde toestellen - 1011 orders voor de 737.
Ze vliegen momenteel met 712 737's rond, waaronder 13 737 MAX 8.
Na de Douglas DC-3 is het de meest geproduceerde verkeersvliegtuig ooit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:BoeingAirplanes twitterde op woensdag 07-03-2018 om 18:48:54 The 10,000th 737 just rolled off the assembly line and we are in awe. Thank you to our many customers! We love building 737s for you with excellence, pride and passion. #Boeing #avgeek reageer retweet
De Chinezen hebben City of Shanghai inderdaad een touch-up gegeven:quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:41 schreef Iemand91 het volgende:
In other 747 news; de laatste KLM 747 vertrekt na het zomerseizoen van 2021.
Planning is dus iets opgeschoven; vooralsnog leek de laatste vlucht ergens tussen het einde van het zomerseizoen van 2020 en begin 2021 plaats te vinden.
PH-BFW staat sinds vorige week weer in Xiamen voor een C-check; in 2016 stond ze nog in Jakarta voor een D-check. Hopelijk kijken ze daar het lakwerk ook even na:
[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
Beschermlaag tot de uiteindelijke paintjob erop gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2018 22:54 schreef Carlos93 het volgende:
Waarom heeft Boeing eigenlijk hun vliegtuigen altijd in het groen in de fabriek?
Ja, dat heb ik inderdaad ook begrepen. PC gaat binnen twee weken nog switchen. Het gaat heel hard, het zou mij oprecht niks verbazen als dnata na een lange tijd een andere passagiersafhandelaar zou overnemen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 20:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Binnenkort gaan SunExpress en Pegasus ook naar dnata.
twitter:JetPhotos twitterde op donderdag 08-03-2018 om 01:22:37 ‘Who’s a good 737?’ ‘You’re a good 737!’ https://t.co/sq0ATJrjka © Alexander Lebedev https://t.co/DV6b2oW3a8 reageer retweet
Helaas is dit geen grap, die groeperingen roepen hier al veel langer om.quote:Op maandag 12 maart 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:
De Telegraaf is vroeg met de 1 april grappen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1776798/schiphol-zoekt-zee-op
Vast wel, want Schiphol/LVNL/KLM zouden niets liever willen dan zonder geluidsrestricties opereren.quote:Op maandag 12 maart 2018 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er hier uberhaupt ooit naar gekeken qua kosten?
Daar zijn wel eens studies naar gedaan, het kost miljarden om het te bouwen en dan nog een jaarlijks tientallen miljoenen om het geheel op zijn plek te houden.quote:Op maandag 12 maart 2018 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is er hier uberhaupt ooit naar gekeken qua kosten?
Morgen hebben die towerboyz daar op Eelde allemaal schoon ondergoed bij zichquote:Op maandag 12 maart 2018 18:23 schreef Pino112 het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ndt-op-Airport-Eelde
Rond 14.30 uur dinsdagmiddag, dan moet het gebeuren. Dan landt voor het eerst in de geschiedenis een Boeing 747 op Groningen Airport Eelde.
Morgen wordt een vliegtuig van Atlas Air verwacht dat wél zal landen. Het komt aangevlogen vanuit Portland en na de tussenstop op Eelde doorvliegt naar Koeweit.
Een woordvoerster van het vliegveld legt uit dat er passagiers aan boord zijn die speciaal hierom gevraagd hadden omdat ze bij een afspraak in Noord-Nederland moeten zijn: 'Het gaat om een privévlucht. En nee, het zijn geen bekende mensen.'
Geen idee of het een vaste ploeg is die daar zit, maar ze werken voor dezelfde baas als hun collega's op Schipholquote:Op maandag 12 maart 2018 19:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Morgen hebben die towerboyz daar op Eelde allemaal schoon ondergoed bij zich
MS niet. Google heeft hier in het noorden meerdere datacenters zittenquote:Op maandag 12 maart 2018 21:12 schreef DaMook het volgende:
Hadden MS en Google niet datacenter's in Groningen. Wie weet is het wel een delegatie van een van hun die langs onderdelen van het bedrijf gaan.
Jup.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:46 schreef Pino112 het volgende:
Nu boven Schotland. Schijnen USAF-mensen te zijn, voor Frisian Flag.
Ik heb helaas niet van alle kisten echt actuale cijfers, maar met wat ik heb denk ik niet dat -BFB dit gaat overtreffen (ook omdat zij eind dit jaar eruit gaat)quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Per dag ruim 13 uren in de lucht en dat inclusief die lange stilstand, onderhoud en de tijd tussen de vluchten.
Zit de PH-BFB een beetje in de buurt qua aantal vlieguren of is er een andere 747 die het record van de PH-BFC kan bedreigen?
Lijkt me de Airbus Beluga:quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:34 schreef ToT het volgende:
Okee het is baggerkwaliteit maar het vliegtuig was erg ver weg en erg hoog, maar enig idee wat dit voor eentje is?
[ afbeelding ]
Hij viel me op omdat hij ontzettend sterk glom. Op de foto te zien lijkt de glans van de motor af te komen.
(Foto is met een 600mm lens gemaakt; deze fucker was ECHT ver weg! )
Airbus Beluga zo te zien, flink lensjequote:Op woensdag 14 maart 2018 18:34 schreef ToT het volgende:
Okee het is baggerkwaliteit maar het vliegtuig was erg ver weg en erg hoog, maar enig idee wat dit voor eentje is?
[ afbeelding ]
Hij viel me op omdat hij ontzettend sterk glom. Op de foto te zien lijkt de glans van de motor af te komen.
(Foto is met een 600mm lens gemaakt; deze fucker was ECHT ver weg! )
quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Lijkt me de Airbus Beluga:
[ afbeelding ]
Donders! En dat vloog dan dus gezellig in de buurt van het Dwingelderveld!quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Airbus Beluga zo te zien, flink lensje
-Spuit elf-
Ze komen zo goed als dagelijks over Nederland hoor. Zeker bij helder weer kun je ze direct herkennen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:01 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Donders! En dat vloog dan dus gezellig in de buurt van het Dwingelderveld!
Thx!
En @ lensje; een Tamron 150 - 600 G2.
quote:YAKUTSK - De enige start- en landingsbaan van de luchthaven van het Russische Yakutsk is tijdelijk dicht. De baan ligt bezaaid met goudstaven, platina en diamanten. Een vrachtvliegtuig verloor de kostbare lading tijdens de start.
Door nog onbekende oorzaak schoot de vrachtdeur van de Antonov An-12 van Nimbus Airlines tijdens de start open. Daardoor viel de lading uit het vliegtuig en belandde op de startbaan.
Er is een grote opruimactie gaande om de kostbaarheden van de baan te halen. Ook in de omgeving van de luchthaven zijn goud, diamanten en platina gevonden.
De Antonov week uit naar Magan, in de buurt van Yakutsk.
https://www.telegraaf.nl/(...)r-begon-te-druppelenquote:AMSTERDAM - Boeing moet mogelijk een hele serie Dreamliners aan de grond houden, omdat er een fabricagefout in de brandstoftank van deze populaire Boeing 787 zou zijn ontdekt.
Volgens een zegsvrouw van TUI is het lek in de tank van de Dreamliner het gevolg van een productiefout. Boeing wil daar nog niet op reageren.
De Nederlandse vakantievlieger TUI bevestigt aan De Telegraaf dat er vlak voor vertrek van een 787-vlucht van Schiphol naar de Cariben een brandstoflek in de tank is geconstateerd. Die begon ’te druppelen’. Zo’n ernstig gebrek kan tijdens de vlucht fataal uitpakken.
„We hebben toen uit veiligheidsoverwegingen besloten om niet meer met dit toestel te vliegen. We hebben onze passagiers, ook de wachtenden op de bestemming, in hotels ondergebracht en een ander vliegtuig ingehuurd. Dat zorgde voor een dag vertraging”, aldus de TUI-woordvoerster. Inmiddels is het toestel gerepareerd en weer in gebruik door TUI.
TUI beroept zich op overmacht, omdat een fout tijdens de bouw van deze Dreamliner haar niet toegerekend kan worden. „Dus hoeven we ook geen 600 euro schade aan de getroffen reizigers te betalen.”
Na uitgebreide inspectie bleek volgens de zegsvrouw van TUI dat de lekkage is ontstaan door een fout tijdens de productie van dit vliegtuig bij Boeing. „Onze andere twee Boeings 787 hebben we gelijk gecontroleerd, maar die blijken dit euvel niet te hebben.”
Boeing wil nog niet reageren op dit gevoelige juridische geschil. „We bevestigen noch ontkennen de oorzaak van het voorval. Dat wordt onderzocht”, aldus gisteravond de Nederlandse afdeling van de Amerikaanse fabriek. ’Geen commentaar’ om miljardenclaims te voorkomen, vrezen zevenhonderd gedupeerde passagiers.
Klacht
„Toch geloven we eerder dat TUI zich in alle bochten wringt om onder de wettelijke compensatieplicht uit te komen. Toeristen wijsmaken dat het hier zogenaamd om een fabrieksfout gaat, pikken we niet. We hebben een klacht ingediend bij de Nederlandse luchtvaartinspectie”, zegt de gedupeerde reizigster Ditte den Boer.
De Nederlandse luchtvaartinspectie ILT bevestigt dat zij deze klacht in onderzoek heeft. „We hebben zowel van de passagiers als van TUI een melding gekregen en we zoeken dit tot op de bodem uit”, aldus een woordvoerster.
Ook directeur Hendrik Noorderhaven van incassobureau EUclaim denkt niet dat er sprake is van een wanprestatie van Boeing.
„Wij gaan TUI voor de rechter slepen als ze niet over de brug komen. Ze moeten aantonen dat dit de schuld is van Boeing. Een technisch mankement is volgens de wet het risico van de vliegmaatschappij. Geen overmacht.”
De Boeing 787 is sinds 2012 het paradepaardje van de Amerikanen. Er zijn er meer dan 1300 van besteld, naast TUI bijvoorbeeld ook door Air France KLM.
Hij staat nu weer in Frankfurt.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Lufthansa heeft vanmorgen hun eerste A380 van Frankfurt naar München gevlogen.
Toestel was D-AIMB "München" met vluchtnummer LH380: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aimb#10bd9d37
quote:ROTTERDAM - TUI fly maakt maandagmiddag een korte promotievlucht met de nieuwe Boeing 737 MAX 8. Het stille toestel wordt van Schiphol naar Rotterdam The Hague Airport gevlogen, met aan boord relaties en medewerkers.
Het in België geregistreerde toestel is het eerste van zeventig bestelde Boeing 737 MAX-toestellen dat tot 2023 aan de TUI Group wordt geleverd. Zowel de Belgische, Britse, Nederlandse als Zweedse dochtermaatschappijen gaan met het uiterst zuinige en stille type vliegen.
Vlucht OR7372 vertrekt maandag om 13.45 uur vanaf Schiphol en komt volgens planning om 14.15 uur aan op Rotterdam The Hague Airport.
Ja kut dus, ik dacht dat het 25 maart (volgende week zou zijn). Had al gepland te gaan spotten, zie ik gisteren ineens foto's hiervan op Facebook langs komen. :/quote:Op zaterdag 17 maart 2018 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Lufthansa heeft vanmorgen hun eerste A380 van Frankfurt naar München gevlogen.
Toestel was D-AIMB "München" met vluchtnummer LH380: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aimb#10bd9d37
Lufthansa stationeert vanaf deze zomer 5 A380's in München.
7 A340-600's verhuizen van München naar Frankfurt.
(En 2 A340-600's komen terug van winteropslag naar München)
Aankomst München in München:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |