abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 januari 2018 @ 05:08:23 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_176603325
Topic opgeruimd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_176603407
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 23:48 schreef Gutz het volgende:
Als je die stem hoort, denk je dan niet bij jezelf "dit kan niet"? Doet dat iets met je?
In het begin schrok ik er enorm van, dacht dat ik gek aan het worden was, het is enorm confronterend om een stem te horen van iemand die niet meer leeft, nu ben ik er meer aan gewend
pi_176603413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:24 schreef Aristai het volgende:
TS wat goed dat je er zo nuchter onder blijft en bezig bent met hulp!, echt goed!

Verder, inderdaad heeft die geen opdrachten meer te geven, gewoon naar jezelf luisteren!

Die opdrachten zijn ook allemaal negatief, nooit iets leuks zoals 'Ga nu een leuk cadeau voor jezelf kopen :-) ' omdat het nooit eens iets leuks is is dat is ook een hele goede reden om er nooit naar te luisteren he!, en gewoon zelf te zeggen 'tyf op met je kutstem he!'

Veel sterkte!
Dank je wel!! het is jammer dat ze nooit iets leuks zegt dat zou het inderdaad een stuk aangenamer maken
pi_176606140
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dank je wel!! het is jammer dat ze nooit iets leuks zegt dat zou het inderdaad een stuk aangenamer maken
Maar ook gevaarlijker denk ik, omdat je dan misschien gaat denken dat je de stem kan vertrouwen.
Als de stem alleen kutdingen zegt en dreigt, weet je dat je er niet naar moet luisteren.
pi_176606179
Weet je begeleiding van de stem of alleen van de borderline?
pi_176606214
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:41 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Gezien ik nogal een heftig verleden heb denken hun aan trauma therapie emdr of iets in die richting maar ik sta op de wachtlijst voor een andere hulpverlening die beter bij me past dan de hulpverlening die ik nu heb.
De hulpverlening die ik nu heb acht de kans minimaal dat ik ga toegeven aan de stem , ik zelf ben het meest bang dat ik iemand anders pijn ga doen maar ik heb gemerkt op momenten dat die drang er was via de stem dat mijn gevoel van empathie naar het eventuele slachtoffer overheerst en het dan wint van de stem.
Dat ik mezelf eventueel pijn doe vind ik niet z'n ramp, ik wil geen slachtoffer maken dat heeft prioriteit voor mij
Ik vind het moeilijk me een voorstelling te maken dat doordat een stem iets tegen je zegt, je bang bent om daarnaar te luisteren. Als ik me inbeeld dat een stem van iemand die dood is mij zulke dingen opdraagt, en ik weet daarbij dat het een hallucinatie is, dan ga je daar toch nooit naar luisteren?

Maar blijkbaar werkt dat dus anders?
pi_176607377
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk me een voorstelling te maken dat doordat een stem iets tegen je zegt, je bang bent om daarnaar te luisteren. Als ik me inbeeld dat een stem van iemand die dood is mij zulke dingen opdraagt, en ik weet daarbij dat het een hallucinatie is, dan ga je daar toch nooit naar luisteren?

Maar blijkbaar werkt dat dus anders?
Begeleiding weet van de stem , het werkt anders de stem zegt je moet dit doen anders gebeurd er iets anders ergs.
Soms zegt ze ook losse dingen zonder opdracht, ik zou 2018 niet halen volgens haar maar ik ben er nog.
Ik weet dat ze niks kan maar toch vind ik het naar, in het begin was ik er echt bang van dat is nu niet meer zo
pi_176607395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:08 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar ook gevaarlijker denk ik, omdat je dan misschien gaat denken dat je de stem kan vertrouwen.
Als de stem alleen kutdingen zegt en dreigt, weet je dat je er niet naar moet luisteren.
Daar had ik niet aan gedacht, maar dat is zeker waar
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:34:27 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176607634
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk me een voorstelling te maken dat doordat een stem iets tegen je zegt, je bang bent om daarnaar te luisteren. Als ik me inbeeld dat een stem van iemand die dood is mij zulke dingen opdraagt, en ik weet daarbij dat het een hallucinatie is, dan ga je daar toch nooit naar luisteren?

Maar blijkbaar werkt dat dus anders?
Ja. Het werkt anders. Het klinkt alsof TS een psychose aan het ontwikkelen is. De stem kan ze overheersend zijn dat TS controle over zijn eigen handelingen verliest.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:36:07 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_176607661
TS, klinkt alsof je een psychose aan het ontwikkelen ben. Sterkte. Slik je medicatie goed en wees open naar de hulpverleners.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_176613922
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:23 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Begeleiding weet van de stem , het werkt anders de stem zegt je moet dit doen anders gebeurd er iets anders ergs.
Soms zegt ze ook losse dingen zonder opdracht, ik zou 2018 niet halen volgens haar maar ik ben er nog.
Ik weet dat ze niks kan maar toch vind ik het naar, in het begin was ik er echt bang van dat is nu niet meer zo
Maar wat maakt dat je het dan eventueel zou gaan geloven?

Ja het lijkt me ook wel eng als je zulke dingen hoort.
pi_176615708
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 22:43 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

In het begin wel, ik ben er nu wat nuchterder onder, maar ik blijf wel heel alert
Angst kan namelijk ook een (extra) trigger zijn voor stemmen en dwanggedachten.
pi_176617177
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 16:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar wat maakt dat je het dan eventueel zou gaan geloven?

Ja het lijkt me ook wel eng als je zulke dingen hoort.
Wat hierboven gezegd wordt het lijkt erop dat ze de controle dan overneemt van me, ik heb inmiddels in mijn medicatie ook anti psychotica zitten
pi_176617194
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Angst kan namelijk ook een (extra) trigger zijn voor stemmen en dwanggedachten.
Klopt, daarom is proberen negeren de beste optie
pi_176617208
Lijkt mij heel naar om dit te hebben. Kun je er zeg maar ook een gesprek mee voeren?
pi_176617309
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:05 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat hierboven gezegd wordt het lijkt erop dat ze de controle dan overneemt van me, ik heb inmiddels in mijn medicatie ook anti psychotica zitten
Hmm oké. Ik denk dat zoiets alleen te bevatten is als je het hebt meegemaakt. Klinkt wel heel vervelend. Wellicht vind je nog een manier om er vanaf te komen.
pi_176618453
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dank je wel!! het is jammer dat ze nooit iets leuks zegt dat zou het inderdaad een stuk aangenamer maken
Misschien niet nuttig om te melden, misschien wel.
Maar 'ze' bestaat niet. Het is een hij, namelijk jij. Jouw hersenen zijn het en geen enkele 'ze' of 'exvriendin' of wat dan ook die via daar nog tegen je praat.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:12:30 #43
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_176620122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:03 schreef madam-april het volgende:
Wat is je vraag?
pi_176620682
Iemand in mijn naaste omgeving heeft hier ook regelmatig last van. Diegene erkent de stemmen alleen wel als zijnde "echt" en probeert er alles aan te doen gemanipuleerde denkbeelden als gevolg van deze stemmen te rechtvaardigen. Deze persoon heeft zich met deze houding tientallen jaren de shit in geholpen voordat deze toe kon geven dat het niet de wereld was die zich aan hem/haar aan moest passen, maar juist andersom. Sindsdien gaat het bijzonder goed.

Het feit dat jij het onderscheid kan maken tussen wat echt is en wat niet geeft aan dat je ondanks de situatie sterk staat. Een belangrijk verschil ook is dat je aangeeft een stem te horen in je hoofd inplaats van daarbuiten. Het kan wellicht lijken alsof de stem niet in je hoofd zit, maar uit je verwoording geef je wel duidelijk aan dat je ervan bewust bent dat de stem zich in je hoofd bevindt, en dus door je eigen geest gecreëerd wordt. Die grens is erg belangrijk, raak je die kwijt dan kun je snel afglijden.

Goed bezig TS door hulp te zoeken en blijf sterk!

OT:

Zelf een psychose gehad, maar daarin niet gehallucineerd of stemmen gehoord. Echter met betrekking tot het horen van stemmen ben ik er in die periode wel achter gekomen dat de grens tussen het wel en niet horen van stemmen wel heel erg dun is... Het begon me op te vallen toen gedachtes die ik had als het ware "hoorbaar" waren in mijn hoofd. Een beetje hetzelfde idee als wanneer je dit leest, er ook een soort van stemmetje is die de tekst aan je voorleest. Hoe zou je anders in staat zijn te lezen?

Soms heb ik het idee dat iedereen eigenlijk een stem hoort, namelijk de innerlijke stem oid, maar wanneer er traumatische gebeurtenissen zijn voorgevallen in combinatie met stressvolle tijden de stem niet meer onder de controle staat en een eigen leven (en identiteit) gaat leiden.

Mensen die dit herkennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 21:30:00 ]
pi_176621537
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:12 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

lees 2 posts verder
pi_176626616
Stemmen horen ken ikzelf niet, maar heb wel borderline-problematiek. Tijdens mijn behandeling had ik wel meerdere groepsgenoten die stemmen hoorden.

Wat ik wel ken is een soort innerlijke stem - eigen gedachten die iedereen heeft - die dat soort dingen zegt. Er zit een soort dieogeworteld oergevoel dat ik ontzettend slecht ben en dat de dood zelfs te zacht is voor mij, want ik verdien het om op de meest gruwelijke manier te lijden. Ook droom ik s nachts vaak dat alle mensen onaardig tegen mij doen en mij belachelijk maken en als ik ertegenin ga keren ze zich allemaal tegen mij. En inderdaad een gigantisch schuldgevoel.

Ken jij zoiets ook?
pi_176628318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:08 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Misschien niet nuttig om te melden, misschien wel.
Maar 'ze' bestaat niet. Het is een hij, namelijk jij. Jouw hersenen zijn het en geen enkele 'ze' of 'exvriendin' of wat dan ook die via daar nog tegen je praat.
Klopt, mijn vriendin moet me ook altijd corrigeren, ik zeg dat nogal snel.
Komt ook omdat de therapeuten steeds zeggen dat de stem dingen zegt die ik zelf nooit zou willen doen

[ Bericht 3% gewijzigd door Bottendaal op 20-01-2018 05:50:28 ]
pi_176628321
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Stemmen horen ken ikzelf niet, maar heb wel borderline-problematiek. Tijdens mijn behandeling had ik wel meerdere groepsgenoten die stemmen hoorden.

Wat ik wel ken is een soort innerlijke stem - eigen gedachten die iedereen heeft - die dat soort dingen zegt. Er zit een soort dieogeworteld oergevoel dat ik ontzettend slecht ben en dat de dood zelfs te zacht is voor mij, want ik verdien het om op de meest gruwelijke manier te lijden. Ook droom ik s nachts vaak dat alle mensen onaardig tegen mij doen en mij belachelijk maken en als ik ertegenin ga keren ze zich allemaal tegen mij. En inderdaad een gigantisch schuldgevoel.

Ken jij zoiets ook?
Dat van die dromen is zeer herkenbaar
pi_176628333
Hoi To,
Wat naar dat je hier last van hebt. Ik zou je aanraden om te zorgen voor veel rust en regelmaat in je leven. Neem je rust momenten en blijf naar de hulpverlening gaan. En blijf erover praten met je vriendin, je staat er niet alleen voor. Good luck.
pi_176634094
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Lijkt mij heel naar om dit te hebben. Kun je er zeg maar ook een gesprek mee voeren?
Dat weet ik niet, ga ik ook niet proberen want als dat lukt draai ik helemaal door
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')