abonnement Unibet Coolblue
pi_176595482
In Turkije Betaal je voor luxe goederen belasting, En over die belasting betaal je nogmaals belasting,

Dit is toch Duidelijk Geld stelen?!

Voor een auto met 2.0 liter en erboven betaal je 140% luxe goederen belasting,

Auto van 10 000 wordt 24 000 En daar betaal je nog een keer 21% Btw over!

Dit is belasting op belasting,

Raar maar waar
ik ben
pi_176595501
Nederland, ver hoef je dus niet te zoeken.
pi_176595512
Verder is het gebruikelijk om over Accijnzen BTW te betalen (of sales tax).
pi_176595519
Je betaalt ook erfbelasting terwijl je je hele leven al belasting hebt betaald.
Dat hou je toch wel.
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:25 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176595576
Btw over de energiebelasting
pi_176595655
JA idd Jammer dat we er niks aan kunnen doen,

Gewoon betalen, En van wat er over blijft proberen om blij mee te zijn,
ik ben
pi_176596409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:01 schreef greenline het volgende:
JA idd Jammer dat we er niks aan kunnen doen,

Gewoon betalen, En van wat er over blijft proberen om blij mee te zijn,
Je kan verhuizen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_176596552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
Je betaalt ook erfbelasting terwijl je je hele leven al belasting hebt betaald.
Dat hou je toch wel.
Zon kutargument als mensen daar mee aan komen zetten, dat gezeik over erfbelasting.

Overal betaal je belasting over. Je inkomen, de producten die je aanschaft, je vermogen. Waarom is dit bij erfbelasting dan opeens dubbel.
Eerst denken, dan typen
pi_176596800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:01 schreef greenline het volgende:
JA idd Jammer dat we er niks aan kunnen doen,

Gewoon betalen, En van wat er over blijft proberen om blij mee te zijn,
Willen de meesten niets aan doen. Aangezien velen dan hun eigen vriendjes op het schavot te kijk zouden moeten zetten.
  donderdag 18 januari 2018 @ 21:58:10 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_176598513
Mensen die belasting geld stelen noemen :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_176599387
quote:
9s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:58 schreef Faux. het volgende:
Mensen die belasting geld stelen noemen :')
Collectieve diefstal onder dwang van boetes en of celstraf is inderdaad de juiste omschrijving.
pi_176599763
Je scheel betalen aan belastingen in een bananenrepubliek :')
Je geld is goed besteed ts:


  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:36:22 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_176640255
quote:
9s.gif Op donderdag 18 januari 2018 21:58 schreef Faux. het volgende:
Mensen die belasting geld stelen noemen :')
Niet alle belastingen.
Maar er zijn er zat die toch zeker tegen de vrijheid van de mens ingaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 20 januari 2018 @ 20:40:03 #14
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_176640353
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:37 schreef Piger het volgende:

[..]

Zon kutargument als mensen daar mee aan komen zetten, dat gezeik over erfbelasting.

Overal betaal je belasting over. Je inkomen, de producten die je aanschaft, je vermogen. Waarom is dit bij erfbelasting dan opeens dubbel.
Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik ga dood en mijn geld zit in een erfenis. Hierover wordt erfbelasting berekend.

Er is nu 3x belasting geheven over hetzelfde bedrag.
pi_176642152
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:40 schreef FF het volgende:

[..]

Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik ga dood en mijn geld zit in een erfenis. Hierover wordt erfbelasting berekend.

Er is nu 3x belasting geheven over hetzelfde bedrag.
En wanneer je het uitgeeft nog btw/accijns ;). 4x.
The road to success is always under construction.
pi_176643295
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:40 schreef FF het volgende:

[..]

Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik ga dood en mijn geld zit in een erfenis. Hierover wordt erfbelasting berekend.

Er is nu 3x belasting geheven over hetzelfde bedrag.
Ja dus?
Ik heb geld verdiend door te werken..hier betaal ik inkomstenbelasting over. Ik spaar het geld. Hier betaal ik vermogensbelasting over. Ik koop hier een huis van. Ik betaal overdrachtsbelasting. Ik bezit een huis, hier betaal ik eigenwoningforfait over.

Waarom is dit wel eerlijk maar bij erfbelasting is er opeens gezeik?
Eerst denken, dan typen
pi_176644517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
Je betaalt ook erfbelasting terwijl je je hele leven al belasting hebt betaald.
Dat hou je toch wel.
Als je erfbelasting moet betalen, heb je over het vermogen waarover die belasting wordt berekend nog nooit een cent belasting betaald.
  zondag 21 januari 2018 @ 01:31:37 #18
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176647291
Dat we erg veel belasting betalen is een feit. Maar kijk eens hoe goed we het hebben in nl. Kijk hoe goed ons wegennet is (op files na). Je kunt van Maastricht naar Groningen zonder dat er een gat in de weg zit binnen enkele uren. Met de trein en bus kan je overal komen. Overal is stroom en water. Iedereen kan zijn drol doorspoelen. We kunnen allemaal warm douchen. We kijken allemaal tv. Zit je zonder werk dan krijg je een uitkering. Krijgt de vrouw een kind, 4 maanden verlof. We hebben allemaal vakantiedagen. Krijg je een ongeluk, ziekenhuis is om de hoek. Ik heb veel landen gezien waar dit allemaal anders is. We klagen maar horen we wel te klagen?
pi_176647924
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:46 schreef Census het volgende:

[..]

En wanneer je het uitgeeft nog btw/accijns ;). 4x.
Over reeds uitgegeven geld, hoeft echt geen erfbelasting meer betaald te worden.
pi_176648084
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 01:31 schreef egelhond het volgende:
Dat we erg veel belasting betalen is een feit. Maar kijk eens hoe goed we het hebben in nl. Kijk hoe goed ons wegennet is (op files na). Je kunt van Maastricht naar Groningen zonder dat er een gat in de weg zit binnen enkele uren. Met de trein en bus kan je overal komen. Overal is stroom en water. Iedereen kan zijn drol doorspoelen. We kunnen allemaal warm douchen. We kijken allemaal tv. Zit je zonder werk dan krijg je een uitkering. Krijgt de vrouw een kind, 4 maanden verlof. We hebben allemaal vakantiedagen. Krijg je een ongeluk, ziekenhuis is om de hoek. Ik heb veel landen gezien waar dit allemaal anders is. We klagen maar horen we wel te klagen?
Eindelijk iemand die het begrijpt.
  zondag 21 januari 2018 @ 08:31:15 #21
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176648144
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 23:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je erfbelasting moet betalen, heb je over het vermogen waarover die belasting wordt berekend nog nooit een cent belasting betaald.
Wel waar. Als je ouders 100.000 euro op de bank hebben staan. Over die 100.000 is inkomstenbelasting betaald. Het is ergens mee verdient uit werk. Over al die jaren dat het op de bank staat betaal je 1,2% vermogensbelasting (was 25000 belastingvrij, nu 30000). Overlijden je ouders en erf je het geld dan komt de erfbelasting nog ff langs.
Dat we belasting betalen heb ik geen moeite mee. Maar dat je belasting moet betalen over je vermogen waar je hard voor gewerkt hebt vind ik belachelijk.
Als je geen reet uitvoerd, thuis zit de hele dag en alle toeslagen kunt vangen terwijl als je hard werkt en modaal verdient en wat spaargeld hebt krijg je weer geen cent toeslag te krom voor woorden. Iemand die 40 uur werkt en verdient 2200 bruto wat niet veel is houdt 1500 euro netto over. Heeft 20.000 euro spaargeld waar hij hard voor gewerkt heeft en krijgt geen toeslagen.
Dan heb je meneer de lambal die werkt gewoon niet, krijgt 1100 euro uitkering, 100 euro zorgtoeslag en 250 euro huurtoeslag. Nou lekker motiverend. En meneer de lambal gaat ook nog wel ff flink zwart bijverdienen. Helaas gaat dit te makkelijk in dit land.
pi_176648237
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 01:31 schreef egelhond het volgende:
Dat we erg veel belasting betalen is een feit. Maar kijk eens hoe goed we het hebben in nl. Kijk hoe goed ons wegennet is (op files na). Je kunt van Maastricht naar Groningen zonder dat er een gat in de weg zit binnen enkele uren. Met de trein en bus kan je overal komen. Overal is stroom en water. Iedereen kan zijn drol doorspoelen. We kunnen allemaal warm douchen. We kijken allemaal tv. Zit je zonder werk dan krijg je een uitkering. Krijgt de vrouw een kind, 4 maanden verlof. We hebben allemaal vakantiedagen. Krijg je een ongeluk, ziekenhuis is om de hoek. Ik heb veel landen gezien waar dit allemaal anders is. We klagen maar horen we wel te klagen?
We hebben het uiteraard goed, daarom betalen we ook zoveel belasting, maar horen we wel zoveel belasting te betalen?

Niet de vrouw krijgt een kind, je krijgt samen een kind maar papa mag daar maar 2 dagen van genieten.

Met trein en bus kom je overal? Uhu, jij komt zeker alleen in de randstad. Genoeg plekken waar je met het OV niet kunt komen + je betaald er de hoofdprijs voor.

Wegennet. Ik vraag mij af in welk land er meer belasting wordt geheven voor het bezitten van een auto.

Ziekenhuis om de hoek. Jaja, vroeger wel maar wordt steeds minder. In welk land in Europa betaal je zoveel aan zorg?

Dat ik mijn drol weg kan spoelen, daar betaal ik dan ook voor, het is niet alsof je het cadeau krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door xaban06 op 21-01-2018 09:03:58 ]
pi_176648996
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:31 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wel waar. Als je ouders 100.000 euro op de bank hebben staan. Over die 100.000 is inkomstenbelasting betaald. Het is ergens mee verdient uit werk. Over al die jaren dat het op de bank staat betaal je 1,2% vermogensbelasting (was 25000 belastingvrij, nu 30000). Overlijden je ouders en erf je het geld dan komt de erfbelasting nog ff langs.
Dat we belasting betalen heb ik geen moeite mee. Maar dat je belasting moet betalen over je vermogen waar je hard voor gewerkt hebt vind ik belachelijk.
Als je geen reet uitvoerd, thuis zit de hele dag en alle toeslagen kunt vangen terwijl als je hard werkt en modaal verdient en wat spaargeld hebt krijg je weer geen cent toeslag te krom voor woorden. Iemand die 40 uur werkt en verdient 2200 bruto wat niet veel is houdt 1500 euro netto over. Heeft 20.000 euro spaargeld waar hij hard voor gewerkt heeft en krijgt geen toeslagen.
Dan heb je meneer de lambal die werkt gewoon niet, krijgt 1100 euro uitkering, 100 euro zorgtoeslag en 250 euro huurtoeslag. Nou lekker motiverend. En meneer de lambal gaat ook nog wel ff flink zwart bijverdienen. Helaas gaat dit te makkelijk in dit land.
Lees mijn bericht nog een keer.

Als je de belasting die voorgaande bezitters van het geld al betaald hebben meerekent, is er over elke euro al wel duizenden keren belasting betaald. Want als jij een brood koopt, heb jij over dat geld al belasting betaald. Voordat het van jou was, heeft je werkgever belastingen betaald en dan moet de bakker ook nog eens BTW en inkomstenbelasting betalen...
pi_176649219
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 04:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Over reeds uitgegeven geld, hoeft echt geen erfbelasting meer betaald te worden.
Tuurlijk wel. Roerende en onroerende zaken gaan gewoon mee in de erfbelasting.
overigens staat dit los van mijn mening of erfbelasting moet worden afgeschaft
pi_176650298
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:31 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wel waar. Als je ouders 100.000 euro op de bank hebben staan. Over die 100.000 is inkomstenbelasting betaald. Het is ergens mee verdient uit werk. Over al die jaren dat het op de bank staat betaal je 1,2% vermogensbelasting (was 25000 belastingvrij, nu 30000). Overlijden je ouders en erf je het geld dan komt de erfbelasting nog ff langs.
Dat we belasting betalen heb ik geen moeite mee. Maar dat je belasting moet betalen over je vermogen waar je hard voor gewerkt hebt vind ik belachelijk.
Als je geen reet uitvoerd, thuis zit de hele dag en alle toeslagen kunt vangen terwijl als je hard werkt en modaal verdient en wat spaargeld hebt krijg je weer geen cent toeslag te krom voor woorden. Iemand die 40 uur werkt en verdient 2200 bruto wat niet veel is houdt 1500 euro netto over. Heeft 20.000 euro spaargeld waar hij hard voor gewerkt heeft en krijgt geen toeslagen.
Dan heb je meneer de lambal die werkt gewoon niet, krijgt 1100 euro uitkering, 100 euro zorgtoeslag en 250 euro huurtoeslag. Nou lekker motiverend. En meneer de lambal gaat ook nog wel ff flink zwart bijverdienen. Helaas gaat dit te makkelijk in dit land.
Wat een hoop vooroordelen bij elkaar.

Waar krijg een bijstandsgerechtigde een uitkering van ¤1100.-? Dat moet zijn ¤986,52. Zwart werken in de bijstand in bijkans onmogelijk met alle controles.
Bruto ¤2200.- maakt netto ¤1810,58, geen ¤1500.-
Modaal is geen ¤2200.- maar ¤ 2.894,- bruto maakt ¤2182,25 netto.
Zorgtoeslag is maximaal geen ¤100.- maar ¤94.-.

In jouw foutieve berekening zou die bijstandsgerechtigde dus ¤1450.- netto ontvangen en Jan Modaal ¤1500.-.
In de realiteit hebben we het echter over ¤1330.52 voor de bijstandsgerechtigde en ¤2182,25 voor Jan Modaal. Een verschil in realiteit van ¤851.73 netto per maand.

Vermogensbelasting is er om te voorkomen dat mensen onnodig op hun geld gaan zitten. Om een economie draaiende te houden moet het geld rollen tenslotte.

Over geld uit een erfenis heb jij nog niet eerder belasting betaald. Dat hebben je ouders gedaan, niet jij. Als je zo gaat beredeneren is er over iedere euro al miljoenen keren belasting betaald.. door anderen.
pi_176651055
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een hoop vooroordelen bij elkaar.
Modaal is geen ¤2200.- maar ¤ 2.894,- bruto maakt ¤2182,25 netto.
Waar heeft Egelhond het over Jan Modaal?

Iemand die net boven huurtoeslag en zorgtoeslag uitkomt... Die heet geen Jantje.

[ Bericht 9% gewijzigd door Shigyn op 21-01-2018 12:25:00 ]
pi_176651328
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 12:17 schreef Shigyn het volgende:

[..]

Waar heeft Egelhond het over Jan Modaal?

Iemand die net boven huurtoeslag en zorgtoeslag uitkomt... Die heet geen Jantje.
Maar over de rest heb je geen weerwoord? *)
pi_176651980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:55 schreef DoubleDip het volgende:
Je betaalt ook erfbelasting terwijl je je hele leven al belasting hebt betaald.
Dat hou je toch wel.
Ja, wat is hier niet logisch aan dan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 21 januari 2018 @ 14:38:28 #29
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176653494
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een hoop vooroordelen bij elkaar.

Waar krijg een bijstandsgerechtigde een uitkering van ¤1100.-? Dat moet zijn ¤986,52. Zwart werken in de bijstand in bijkans onmogelijk met alle controles.
Bruto ¤2200.- maakt netto ¤1810,58, geen ¤1500.-
Modaal is geen ¤2200.- maar ¤ 2.894,- bruto maakt ¤2182,25 netto.
Zorgtoeslag is maximaal geen ¤100.- maar ¤94.-.

In jouw foutieve berekening zou die bijstandsgerechtigde dus ¤1450.- netto ontvangen en Jan Modaal ¤1500.-.
In de realiteit hebben we het echter over ¤1330.52 voor de bijstandsgerechtigde en ¤2182,25 voor Jan Modaal. Een verschil in realiteit van ¤851.73 netto per maand.

Vermogensbelasting is er om te voorkomen dat mensen onnodig op hun geld gaan zitten. Om een economie draaiende te houden moet het geld rollen tenslotte.

Over geld uit een erfenis heb jij nog niet eerder belasting betaald. Dat hebben je ouders gedaan, niet jij. Als je zo gaat beredeneren is er over iedere euro al miljoenen keren belasting betaald.. door anderen.
Ik heb het niet over eenbijstandsuitkering en niet over jan modaal. Heb het over iemand die zonder werk komt te zitten met een bruto salaris van 2200 euro.
En als iemand met 2200 euro 1810 euro overhoudt dan ga ik morgen nog naar mijn baas om een flinke salarisvermindering met minder uren.
Mijn berekening zal niet helemaal juist zijn maar het gaat me om het verschil voor iemand die de hele dag bier kan gaan drinken op de bank en iemand die 40 uur werkt. Dat verschil is te groot in nederland. Ook de sollicitatieplicht slaat nergens op want stelt niet veel voor om je ww 2 jaar uit te dienen.
  zondag 21 januari 2018 @ 16:12:20 #30
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_176655725
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:40 schreef FF het volgende:

[..]

Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik ga dood en mijn geld zit in een erfenis. Hierover wordt erfbelasting berekend.

Er is nu 3x belasting geheven over hetzelfde bedrag.
Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik koop een auto, ik betaal 21% btw, en wegenbelasting.

Over dit bedrag is nu 5x belasting geheven
Tadumtiedum.
  zondag 21 januari 2018 @ 16:13:53 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176655747
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:37 schreef Piger het volgende:

[..]

Zon kutargument als mensen daar mee aan komen zetten, dat gezeik over erfbelasting.

Overal betaal je belasting over. Je inkomen, de producten die je aanschaft, je vermogen. Waarom is dit bij erfbelasting dan opeens dubbel.
Omdat degene die het geld verdient heeft inkomstenbelasting heeft betaald;
bij grote bedragen er vermogensbelasting over heeft betaald;
en de erfgenaam die het uitgeeft er (accijns en) BTW over gaat betalen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 21 januari 2018 @ 16:17:30 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176655824
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:12 schreef Djurres het volgende:

[..]

Ik heb geld verdiend door te werken. Over dit bedrag betaal ik inkomstenbelasting.
Ik heb het geld nog in mijn bezit omdat ik het niet uitgegeven heb. Ik ontvang geen rente over dit geld. Over dit bedrag betaal ik vermogensbelasting.
Ik koop een auto, ik betaal 21% btw, en wegenbelasting.

Over dit bedrag is nu 5x belasting geheven
Wegenbelasting betaal je zolang je de auto hebt, niet bij aanschaf.
Je betaald wel BPM, waarover voor de verandering geen BTW wordt geheven. Maar BTW is dan ook slechts 40%.
Ga je naar de pomp, betaal je een beetje geld voor de brandstof, met daarop accijns, en over die prijs samen nog eens BTW :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_176655834
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 08:31 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wel waar. Als je ouders 100.000 euro op de bank hebben staan. Over die 100.000 is inkomstenbelasting betaald. Het is ergens mee verdient uit werk. Over al die jaren dat het op de bank staat betaal je 1,2% vermogensbelasting (was 25000 belastingvrij, nu 30000). Overlijden je ouders en erf je het geld dan komt de erfbelasting nog ff langs.
Dat we belasting betalen heb ik geen moeite mee. Maar dat je belasting moet betalen over je vermogen waar je hard voor gewerkt hebt vind ik belachelijk.
Als je geen reet uitvoerd, thuis zit de hele dag en alle toeslagen kunt vangen terwijl als je hard werkt en modaal verdient en wat spaargeld hebt krijg je weer geen cent toeslag te krom voor woorden. Iemand die 40 uur werkt en verdient 2200 bruto wat niet veel is houdt 1500 euro netto over. Heeft 20.000 euro spaargeld waar hij hard voor gewerkt heeft en krijgt geen toeslagen.
Dan heb je meneer de lambal die werkt gewoon niet, krijgt 1100 euro uitkering, 100 euro zorgtoeslag en 250 euro huurtoeslag. Nou lekker motiverend. En meneer de lambal gaat ook nog wel ff flink zwart bijverdienen. Helaas gaat dit te makkelijk in dit land.
het is 10% bij zo'n bedrag.
Meer dan redelijk.

Enige vervelende van erfbelasting is wanneer je een huis erft -zeker als het van je tante of broer komt- dat je dan eerst vrolijk een hoog bedrag mag aftikken voordat je de kans krijgt om de stenen te verkopen.
pi_176655887
Hoeveel geld wordt er eigenlijk van ons onder dwang afgenomen door de overheid? Hier een opsomminkje:

- Inkomstenbelasting
- Loonsbelasting
- Vennootschapsbelasting voor bedrijven
- Dividendbelasting
- Kansspelbelasting
- Vermogensbelasting
- Erfbelasting
- Schenkbelasting
- Invoerrechten
- Accijnzen op alcohol, tabak, benzine
- Motorrijtuigbelasting
- Assurantiebelasting op verzekeringen
- Energiebelasting op gas en elektriciteit
- Afvalstoffenbelasting
- Grondwaterbelasting
- Belasting op leidingwater
- Onroerendezaakbelasting voor huizenbezitters

Dan nog parkeerbelasting, hondenbelasting, afvalstoffenheffing, leges, reinigingsrecht, rioolheffing, toeristenbelasting, etc.

En de ergste van allemaal, de BTW. Oftewel, op elk product of dienst wat je van een bedrijf of persoon afneemt, nog een extra 21% belasting op elke transactie.

Als bonus hebben we nog een van de hoogste boetes van Europa, die ook rechtstreeks naar de schatkist gaan.

En dan, met al dit geld kunnen ze het nog niet geregeld krijgen. Nog steeds een slechte zorg. Nog steeds veel mensen onder de armoedegrens. Nog steeds belabberde politici die zich niet aan de waarheid durven branden en geen toekomstperspectief hebben. Nog steeds dagelijks ons voorliegen, de democratie af willen schaffen voor zover we die nog hebben, kansloze buitenlanders blijven importeren en die voorrang geven op allerlei essentiële zaken die ook voor arme Nederlanders van belang zijn.

De overheid is een veel te groot, inefficiënt orgaan geworden. Geld wordt over de balk gesmeten en de overheid bemoeit zich, inefficiënt, met veel te veel zaken.
pi_176655923
Oh ja, en onze overheid draagt dan ook nog geld af aan Brussel, NAVO, etc om ook op internationaal niveau nog even lekker geld uit te geven en de boel te verkloten. Zoals ruzie zoeken met Putin, regimes omver werpen in het Midden-Oosten, bommen gooien op mensen etc. Allemaal door jij en ik betaald.

"Maar we hebben toch zo'n goede wegen?"

Juist, met die argumentatie krijgen ze het voor elkaar ook dat er niemand protesteert tegen deze gigantische diefstal.
pi_176656335
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:20 schreef matigeuser het volgende:
En dan, met al dit geld kunnen ze het nog niet geregeld krijgen. Nog steeds een slechte zorg. Nog steeds veel mensen onder de armoedegrens. Nog steeds belabberde politici die zich niet aan de waarheid durven branden en geen toekomstperspectief hebben. Nog steeds dagelijks ons voorliegen, de democratie af willen schaffen voor zover we die nog hebben, kansloze buitenlanders blijven importeren en die voorrang geven op allerlei essentiële zaken die ook voor arme Nederlanders van belang zijn.
Dat je er zelf niet moe van wordt van zulk onzinnig gekanker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 21 januari 2018 @ 16:42:25 #37
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_176656374
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wegenbelasting betaal je zolang je de auto hebt, niet bij aanschaf.
Je betaald wel BPM, waarover voor de verandering geen BTW wordt geheven. Maar BTW is dan ook slechts 40%.
Ga je naar de pomp, betaal je een beetje geld voor de brandstof, met daarop accijns, en over die prijs samen nog eens BTW :P
Boeiend. Belasting betalen moet je toch. Dat is een beetje waar ik op doelde
Tadumtiedum.
pi_176656531
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:54 schreef greenline het volgende:
Dit is toch Duidelijk Geld stelen?!
Waarom zou het pas stelen zijn als er belasting geheven wordt over belasting?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176656538
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:40 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat je er zelf niet moe van wordt van zulk onzinnig gekanker.
Ik word wel moe van constant geld moeten betalen aan de overheid die vervolgens continu beslissingen neemt waar ik het niet mee eens ben. Beslissingen die ons land bedreigen. En het geld dat ze uitgeven doen ze zwaar inefficient. We kennen allemaal de horrorverhalen van ICT projecten van de overheid, de JSF, de HSL, etc. Met al die miljarden per jaar die ze van ons jatten, zou de markt vele malen beter, sneller en goedkoper alle problemen voor ons kunnen oplossen.

Er zijn sectoren waarop ik best wel geloof dat een (lokale, kleine) overheid een gunstiger effect heeft als het gaat om uitgaven, zoals bijvoorbeeld een wegennetwerk of een zorgsector, maar in vrijwel alle andere gevallen zijn we beter af met initiatieven uit de vrije markt. Ik durf zelfs te stellen dat we dan de helft minder kwijt zijn per persoon en een veel beter land zouden hebben.
pi_176656614
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:49 schreef matigeuser het volgende:
Er zijn sectoren waarop ik best wel geloof dat een (lokale, kleine) overheid een gunstiger effect heeft als het gaat om uitgaven, zoals bijvoorbeeld een wegennetwerk of een zorgsector,
:N
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176656619
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom zou het pas stelen zijn als er belasting geheven wordt over belasting?
Inderdaad. De 1e belasting is ook al stelen.

Er is geen verschil met vroeger, toen een koning of hertog een bepaald gebied claimde en zei 'dit is nu van mij, het volk moet x procent van hun goud aan mij afstaan anders zwaait er wat' .
Dit heeft onze staat ook gewoon gedaan. Een grens getrokken en iedereen die daar binnen woont betaalt alle belastingen die ik een paar posts geleden plaatse.

En als je denkt dat dit geen stelen is, dan probeer eens om een paar maanden geen belasting te betalen? En betaal de boetes die daarop volgen ook eens niet? Wat zou er dan gebeuren?
Juist, dan komen er mannen van de overheid naar je huis met geladen pistolen om je mee te nemen en je op te sluiten. Zo vrijwillig is die belasting.

Als iedereen nou eens deze 2 principes in acht nam:
- Steel niet van een ander
- Pas geen fysiek geweld toe

Dan zou de wereld een mooie plek zijn. Onze overheid breekt echter aan de lopende ban met deze twee principes. En wat ze bij ons flikken, doen ze op internationaal vlak ook.
pi_176656639
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:52 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Inderdaad. De 1e belasting is ook al stelen.

Er is geen verschil met vroeger, toen een koning of hertog een bepaald gebied claimde en zei 'dit is nu van mij, het volk moet x procent van hun goud aan mij afstaan anders zwaait er wat' .
Dit heeft onze staat ook gewoon gedaan. Een grens getrokken en iedereen die daar binnen woont betaalt alle belastingen die ik een paar posts geleden plaatse.

En als je denkt dat dit geen stelen is, dan probeer eens om een paar maanden geen belasting te betalen? En betaal de boetes die daarop volgen ook eens niet? Wat zou er dan gebeuren?
Juist, dan komen er mannen van de overheid naar je huis met geladen pistolen om je mee te nemen en je op te sluiten. Zo vrijwillig is die belasting.

Als iedereen nou eens deze 2 principes in acht nam:
- Steel niet van een ander
- Pas geen fysiek geweld toe

Dan zou de wereld een mooie plek zijn. Onze overheid breekt echter aan de lopende ban met deze twee principes. En wat ze bij ons flikken, doen ze op internationaal vlak ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176656674
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:49 schreef matigeuser het volgende:
Ik word wel moe van constant geld moeten betalen aan de overheid die vervolgens continu beslissingen neemt waar ik het niet mee eens ben. Beslissingen die ons land bedreigen. En het geld dat ze uitgeven doen ze zwaar inefficient. We kennen allemaal de horrorverhalen van ICT projecten van de overheid, de JSF, de HSL, etc. Met al die miljarden per jaar die ze van ons jatten, zou de markt vele malen beter, sneller en goedkoper alle problemen voor ons kunnen oplossen.
Oh het klopt zeker dat de overheid haar geld inefficiënt uitgeeft. Of markten als de zorg nu zo gebaat zijn bij louter efficiëntie is een tweede. We hebben de beste gezondheidszorg van Europa tegen een betaalbare prijs. Vrije(re) markten als de VS presteren beduidend slechter qua prestatie tegen significant hogere kosten. En om nou het militair apparaat aan de markt over te laten is zelfs voor libertariërs wat te ver gegrepen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176656696
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:54 schreef nostra het volgende:
En om nou het militair apparaat aan de markt over te laten is zelfs voor libertariërs wat te ver gegrepen.
Niet voor consistente libertariërs.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176656865
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet voor consistente libertariërs.
Tja goed, dan kom je in discussies tussen anarchokapitalistische en minarchistische facties die hun eigen wereldbeeld het enige juiste vinden. Beetje voor de bühne vanuit de huidige status quo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176668037
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 14:38 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik heb het niet over eenbijstandsuitkering en niet over jan modaal. Heb het over iemand die zonder werk komt te zitten met een bruto salaris van 2200 euro.
En als iemand met 2200 euro 1810 euro overhoudt dan ga ik morgen nog naar mijn baas om een flinke salarisvermindering met minder uren.
Mijn berekening zal niet helemaal juist zijn maar het gaat me om het verschil voor iemand die de hele dag bier kan gaan drinken op de bank en iemand die 40 uur werkt. Dat verschil is te groot in nederland. Ook de sollicitatieplicht slaat nergens op want stelt niet veel voor om je ww 2 jaar uit te dienen.
Doe je best: https://loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto
pi_176668697
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:49 schreef matigeuser het volgende:

Er zijn sectoren waarop ik best wel geloof dat een (lokale, kleine) overheid een gunstiger effect heeft als het gaat om uitgaven, zoals bijvoorbeeld een wegennetwerk of een zorgsector, maar in vrijwel alle andere gevallen zijn we beter af met initiatieven uit de vrije markt. Ik durf zelfs te stellen dat we dan de helft minder kwijt zijn per persoon en een veel beter land zouden hebben.
Was je dronken toen je dit typte?
pi_176683460
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat degene die het geld verdient heeft inkomstenbelasting heeft betaald;
bij grote bedragen er vermogensbelasting over heeft betaald;
en de erfgenaam die het uitgeeft er (accijns en) BTW over gaat betalen.
ga mijn verhaal niet nog eens herhalen. Zie mijn vorige post hierboven ergens maar.

Ben overigens juist wel een voorstander van een relatief hoge erf/schenkbelasting.
Het principe van iedereen start gelijkwaardig is toch heel eerlijk? En dat is inderdaad niet volledig uitvoerbaar, maar in deze situaties wel. Dus dan moeten we dat dan ook doen.
Ja ik zou ook liever persoonlijk ook netto meer over houden van een erfenis, maar principieel eigenlijk niet.
Eerst denken, dan typen
pi_176687290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:54 schreef greenline het volgende:
In Turkije Betaal je voor luxe goederen belasting, En over die belasting betaal je nogmaals belasting,

Dit is toch Duidelijk Geld stelen?!

Voor een auto met 2.0 liter en erboven betaal je 140% luxe goederen belasting,

Auto van 10 000 wordt 24 000 En daar betaal je nog een keer 21% Btw over!

Dit is belasting op belasting,

Raar maar waar
In Singapore een auto kopen is ook een feest :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 januari 2018 @ 09:08:45 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176688935
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:47 schreef Piger het volgende:

[..]

ga mijn verhaal niet nog eens herhalen. Zie mijn vorige post hierboven ergens maar.

Ben overigens juist wel een voorstander van een relatief hoge erf/schenkbelasting.
Het principe van iedereen start gelijkwaardig is toch heel eerlijk?
Dat principe is heel eerlijk, maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk.
Het werkt dus niet.
quote:
En dat is inderdaad niet volledig uitvoerbaar, maar in deze situaties wel. Dus dan moeten we dat dan ook doen.
Ja ik zou ook liever persoonlijk ook netto meer over houden van een erfenis, maar principieel eigenlijk niet.
Dus gaan we maar mensen extra straffen. Want dat is wel eerlijk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_176700454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat principe is heel eerlijk, maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk.
Het werkt dus niet.

[..]

Dus gaan we maar mensen extra straffen. Want dat is wel eerlijk?
hoezo extra? erfbelastjng bestaat al.
hoezo straffen? je krijgt per saldo nog steeds geld.
Eerst denken, dan typen
pi_176701062
Zuurstofbelasting
  woensdag 24 januari 2018 @ 08:39:01 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_176710652
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:25 schreef Piger het volgende:

[..]

hoezo extra? erfbelastjng bestaat al.
De TS vind de erfbelasting diefstal. En omdat men al op diverse wijzen belasting betaald bij het vergaren, bewaren en uitgeven van geld is erfbelasting dus "extra" :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')