Hallo members,
Dit topic is bestemd voor nieuws/persberichten van GearBest. Tevens dient dit topic om antwoord te geven op algemene vragen en het helpen bij orderproblemen.
We zien dat er de laatste tijd veel dezelfde vragen terugkomen en dit is kost veel tijd om die te beantwoorden. Daarom zal ik die hier uitleggen. Tevens zal ik tips geven over het bestellen van producten.
Besteltips1) Probeer een order te bestellen uit een G-W warenhuis. Hierdoor heb je geen last van douanekosten. Mocht het toch voorkomen dat je ze krijgt. Dan vergoeden wij deze kosten! Tevens heb je snelle verzending bij deze warenhuizen. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan China/Hong Kong warenhuizen.
2) Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de ¤22. Kies dan voor Priority Line. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit, want wij vergoeden de douanekosten. De verzending duurt ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en kan langer of korter zijn.
3) Is Priority Line niet beschikbaar voor een China/Hong Kong warenhuis? Kies dan voor Registered Air Mail. Mocht je dan douanekosten krijgen dan vergoeden we deze. Je sluit douankosten dus uit.
4) Wil je een product bestellen, maar er is geen coupon code van? Vraag deze dan hier aan en gaan we kijken of we deze kunnen regelen. Nee heb je en ja kan je krijgen
5) Betaal je order indien mogelijk met PayPal.
6) Bij orders met een hoge orderwaarde sluit echt een "Shipping Insurance" af! Soms raken de pakketjes toch zoek. Het wordt steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder de "Shipping Insurance" verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaard een hoop gedoe voor jezelf achteraf!
Algemene vragenWat is een G-W warenhuis?Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7(werk)dagen en het uitlsuiten van douankosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.
Wanneer is een product weer beschikbaar?Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden en zijn afhankelijke van onze leveranciers. Ik kan dit niet voorspellen en vaak is hier onduidelijkheid over.
Wat is een Coupon code?Dit zijn kortingscodes die geldig zijn voor een bepaald type product in een bepaald warenhuis. Je kan deze bij ons aanvragen in het daarvoor bestemde topic. Geef dan het productnaam, URL en aantal stuks door wat je wilt gaan bestellen. Het kan zijn dat het niet lukt om een coupon te regelen. Dit kan komen doordat het product al sterk afgeprijsd is, er geen voorraad is of er een beperkte voorraad is.
Hoe gebruik je GB Points bij het plaasen van een order?1. Voeg het product wat je wilt bestellen toe aan je winkelmandje en ga verder met bestellen.
2. Selecteer de verzendmethode en de betaalmethode.
3. Onder de verzendmethode zie je een kopje GB Points. Als je meer dan 50 punten hebt kan je selecteren hoeveel punten je wilt gaan gebruiken voor deze order.
Voorwaarden hierbij zijn: Je moet minstens 50 punten hebben, d korting met punten kan niet meer zijn dan 30% van het sub totale bedrag (sommige promoties hebben een ander %) en coupons kunnen niet gelijktijdig met GB Points gebruikt worden.
Shipping Insurance is dat nu echt nodig?Dit is niet noodzakelijk nodig, maar kan veel problemen wegnemen! Zeker bij hoge orderwaardes/waardevolle spullen. Mocht je pakketje niet aankomen is het zeer handig om deze verzekering te hebben. Ook wanneer je pakketje verkeerd of beschadigd wordt geleverd wat buiten onze macht ligt. Ik raad het zelf aan dit voortaan wel te gebruiken. Vaak is het maar een paar euro en hiermee bespaar je jezelf veel problemen en gedoe mocht er iets fout gaan.
Mijn order staat op "processing"?Dit is de status waarbij je order verwerkt wordt en mogelijk al ingepakt wordt. Het kan altijd even duren (ongeveer 2 dagen) voordat je order de status "Shipped Out". Wacht enkele dagen af en als er geen update komen dan mag je je gerust melden in het Support Topic.
Mijn tracking code is nog steeds niet actief?Het kan enkele dagen duren eer je tracking code actief zal worden en is afhankelijk van de verzendmethode. Lees eerst de verschillende verzendmethodes. Mocht deze toch niet actief worden. Meld dit dan in het Support Topic.
Mijn pakketje nog niet ontvangen?Je kan je pakketje via de volgende sites volgen:
17Track,
Track24 en voor Priority Line orders kan je de status ook nog bekijken via
Faryaa en
DPD.
Lees ook de verschillende verzendmethodes hieronder welke een beter beeld geeft over de verzending.
Je pakketje mag niet langer dan dan 2 maanden onderweg zijn. Is dit wel het geval meld je direct en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen.
Wanneer heb ik kans op douanekosten en wat zijn de bedragen die ik kan verwachten?Bij orderwaardes boven de ¤22 is er een kans je douanekosten krijgt. Hoeveel deze mogelijk zijn is afhankelijk van de orderwaarde, type product, verzendkosten en de administratieve kosten. Je kan deze eenvoudig uitrekenen op
deze site. De douanekosten zul je moeten betalen voordat je het pakketje in ontvangst kan nemen. We kunnen niet voorspellen, wanneer iemand wel of geen douanekosten krijgt, maar je kan de kans wel uitsluiten door Priority Line als verzendmethode te kiezen of te kiezen voor een GW warenhuis. Is Priority Line niet beschikbaar? Kies dan voor Registered Air Mail en dan vergoeden we de eventuele douanekosten ook.
Wanneer krijg ik de douanekosten terug?Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een G-W warenhuis.
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Priority Line".
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Registred Air Mail". De voorwaarde is wel dat "Priority Line" NIET berschikbaar is voor dit product.
Hoe meld ik de douanekosten?Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkle nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort.
Hoe meld ik een probleem of een defect product?Ga naar dit topic en vul daar het hele lijstje in, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Afhankelijk van de situatie zal je een snel een ticket hierover ontvangen die je verder op weg helpt. Bij een defect product geef dan duidelijke uitleg over je probleem. Tevens zul je hier video's en filmpjes van moeten maken en toevoegen aan je ticket. Mocht je er niet uitkomen dan zal ik er nogmaals achteraan gaan en kijken wat er mogelijk is.
Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizenDe leveringtijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
Op dit moment hebben we de volgende verzendmethodes:
- Unregistered Airmail (Zonder Tracking & Trace): Dit is normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. Meestal worden deze rond de 2-3 weken geleverd
- Registered Airmail (Met Tracking & Trace): Dit is hetzelfde als Unregistered Airmail, maar je krijgt hierbij wel een tracking code. Je zal echter maar een beperkt aantal tracking updates krijgen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/België. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
- Expedited Shipping (DHL / EMS Etc.): Dit is een zeer sneller verzendmethode en je pakketje zal in veel gevallen bezorgd worden door DHL. Het nadeel hiervan is wel dat er een hele grote kans op douanekosten is. Mijn advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij orderwaardes boven de ¤22.
- Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/België verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.
Als er nog meer tips of algemene vragen zijn stuur me gerust een PM hierover. Dan zet ik ze erbij.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gearbest op 13-02-2018 05:05:20 ]