abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176570832
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_176570916
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:46 schreef mrPanerai het volgende:
Na mijn vraagjes van eerder...
Heb vanmiddag Nalou uit het asiel opgehaald

Bengaaltje,(of toch deels)


en:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:30 schreef FlatEarther het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)n-in-regio~a6a1d512/

Hier worden katten niet standaard tegen gevaccineerd toch ¿

Zal ik maar met mijn kat naar de dierenarts voor een vaccine¿
en ik sloot het topic met:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:44 schreef Candaasje het volgende:
Je kunt even navragen wanneer je kat voor het laatst tegen kattenziekte is gevaccineerd. Het zit u principe wel in het standaard vaccinatieprogramma (meestal jaarlijks niesziekte en 1x in de twee of drie jaar ook kattenziekte erbij, de zgn cocktail ).
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:00:11 #3
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176571173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:49 schreef Candaasje het volgende:
Laatste posts:

[..]

en:

[..]

en ik sloot het topic met:

[..]

Is de kattenziekte iets anders dan kattenkrabziekte(bartonella)?
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176572666
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:00 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Is de kattenziekte iets anders dan kattenkrabziekte(bartonella)?
:Y

Kattenkrabziekte wordt inderdaad door de bartonellabacterie overgedragen. Veel katten zijn symptoomloos drager van die bacterie, en de bacterie kan worden verspreid naar mensen via de nagels en de hoektanden. Tussen katten onderling spelen vlooien vaak ook een rol.

Kattenziekte wordt ook wel Feline Panleukopenie genoemd, en wordt veroorzaakt door het Feline parvovirus. (voor 98% gelijk aan het virus dat bij honden (en bekender; puppy's) parvo veroorzaakt.)
Kattenziekte is helaas een heel erg dodelijk virus, met een ziekteverloop wat vaak begint met heftig braken, (bloederige) diarree en daarmee uitdroging, en zo'n 70-80% van de besmette dieren overlijdt. Het kan bij drachtige poezen ook leiden tot abortus of geboorte van kittens met afwijkingen.
De behandeling bestaat uit symptoombestrijding (ontstekingsremmers, antibiotica voor sec. infecties, infusen, sonde/dwangvoeding).

Het is een ontzettend hardnekkig virus dat ook nog eens niet erg gevoelig is voor de meeste schoonmaakmiddelen. Een besmette omgeving kan nog jarenlang gevaarlijk blijven.
Besmetting kan plaats vinden door direct contact tussen katten, d via uitwerpselen, vlooien, of onder schoenzolen/kleding.

Kortom; je kunt het echt beter voorkomen dan (proberen te) genezen.
(Maar daarom is het dus opgenomen in het standaard vaccinatieprogramma)
  roze woensdag 17 januari 2018 @ 20:46:34 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176575013
Als iemand nog een keer een kattenspeeltje zoekt..

Ik kan deze echt aanraden. O+ Niet kapot te krijgen.
Your beauty never ever scared me.
  Spellchecker woensdag 17 januari 2018 @ 22:42:54 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176577758
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar:

quote:
Dierenartsen hebben de zeer besmettelijke kattenziekte vastgesteld in Honselersdijk. Een Britse korthaar bleek besmet, waardoor er nu alarmbellen afgaan voor de regio Den Haag.

Dat bevestigt het Huisdierenziekenhuis tegen het AD. Het gaat om een zeer besmettelijke en dodelijke ziekte in het maag-darmstelsel, veroorzaakt door het Parvo-virus. In veel gevallen leidt besmetting tot het laten inslapen van het dier.

Dat de ziekte is gevonden in de regio Den Haag, is volgens het ziekenhuis zorgelijk, maar zolang de dieren als kitten zijn ingeënt, is er niets aan de hand.

’Ook binnen gevaar’
Je kat binnen houden, geeft voor katten die niet zijn gevaccineerd geen 100% zekerheid. ,,Doordat bijvoorbeeld het baasje in poep stapt en daarmee het huis binnengaat”, aldus dierenarts Dieneke Jongepier.

In de regio Den Haag zou vijf jaar geleden voor het laatst de ziekte zijn vastgesteld.
bron
pi_176578571
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:46 schreef Amarantha het volgende:
Als iemand nog een keer een kattenspeeltje zoekt..
[ afbeelding ]
Ik kan deze echt aanraden. O+ Niet kapot te krijgen.
Ja? Mijn kat knaagt de touwtjes altijd in no time door midden, is deze stevig?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  roze woensdag 17 januari 2018 @ 23:17:21 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176578660
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:14 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ja? Mijn kat knaagt de touwtjes altijd in no time door midden, is deze stevig?
Ik heb hem gekregen van een vriendin nadat er al 2 kittens op los waren gegaan en nu 1 jaar later is hij nog heel en mijn kat probeert er altijd alles aan te doen omdat ding te vermoorden.

Zul je zien dat je kat hem alsnog snel stuk heeft maar Kong staat sowieso wel bekend om stevig speelgoed.
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 17 januari 2018 @ 23:18:44 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176578687
En mijn kat likt dat ding steeds helemaal af, gek beest. :') Probeer verder geen reclame voor Kong ofzo te maken hoor maar ik weet uit ervaring dat veel van die speelhengels snel stuk gaan dus dacht geef de tip even dat ik deze zelf wel fijn vind.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 18 januari 2018 @ 08:42:01 #10
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_176581701
Hier ook eentje die altijd voor de touwtjes van de speelhengels gaat. Hij wil alleen maar die touwtjes door bijten en geeft niks om het speeltje dat er aan hangt. Ik heb nu een speelhengel waar ik een stevig touwtje dat hij niet kapot kan bijten aan heb vast gemaakt, zonder een speeltje. Hij jaagt dat touw het hele appartement door.
pi_176581927
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:18 schreef Amarantha het volgende:
En mijn kat likt dat ding steeds helemaal af, gek beest. :') Probeer verder geen reclame voor Kong ofzo te maken hoor maar ik weet uit ervaring dat veel van die speelhengels snel stuk gaan dus dacht geef de tip even dat ik deze zelf wel fijn vind.
Toch bedankt voor de tip. Ik heb thuis inderdaad ook speelhengels die al gauw stuk gaan, maar ik zal deze zeker eens kopen als ik binnenkort in de dierenwinkel kom.

Overigens hierbij ook nog een update rondom Austin, onze kwijlende kater. Afgelopen maandag naar de dierenarts geweest, niets gevonden. Zag er keurig uit. Wel afgelopen dinsdag, samen met zijn broer, laten inenten voor katten- en niesziekte en is eigenlijk na enkele uren wat slomer geworden. Beetje gereageerd op de enting, denk ik. Gisteren geen kwijl meer gezien en vandaag is hij weer helemaal fit. We kunnen weer gerust ademhalen, dus. Hihi.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176583438
Die van mij zijn ook altijd wat uit hun doen na het enten. Ik denk dat het aan de enting ligt icm de stress van naar de DA gaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176585981
Zo dus sinds gisteren die leuke kat uit het asiel gehaald.
ik heb haar bij aankomst gelijk op de bak gezet , kwestie dat ze weet waar die staat.

Ik had cat-san zand voor de kattebak gekocht, maar vanmorgen waren er geen drolletjes of klonters te zien, en in huis nergens plas ofzo, Normaal dat ze dat de eerste nacht in een nieuw huis niet doet,? Of heb ik mss teveel zand in de bak gedaan?

Ik heb van die zakjes voedsel in gelei gekocht, ging er goed in, maar is zo een zakje voldoende? of 's ochtends een en 's avonds een?

Wat ik wel leuk vond is dat ze gelijk de krabpaal vond om aan te krabben en ze de eerste nacht gelijk op m'n bed kwam liggen om naast me te slapen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:52:21 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_176586773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:17 schreef mrPanerai het volgende:
Zo dus sinds gisteren die leuke kat uit het asiel gehaald.
ik heb haar bij aankomst gelijk op de bak gezet , kwestie dat ze weet waar die staat.

Ik had cat-san zand voor de kattebak gekocht, maar vanmorgen waren er geen drolletjes of klonters te zien, en in huis nergens plas ofzo, Normaal dat ze dat de eerste nacht in een nieuw huis niet doet,? Of heb ik mss teveel zand in de bak gedaan?

Ik heb van die zakjes voedsel in gelei gekocht, ging er goed in, maar is zo een zakje voldoende? of 's ochtends een en 's avonds een?

Wat ik wel leuk vond is dat ze gelijk de krabpaal vond om aan te krabben en ze de eerste nacht gelijk op m'n bed kwam liggen om naast me te slapen.
Wat tof dat je kat al zo naar je toe komt.

Er hoeft niks aan de hand te zijn dat de kat nog niet gepoept of geplast heeft. Meestal als ze het asiel in gaan doen ze ook een dag of wat niks. Zou het gewoon even aankijken.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:58:04 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176586870
Ik zou naast de zakjes ook droogvoer geven, liefst wat de kat gewend was in het asiel. Onze kat krijgt dagelijks een zakje natvoer van 100 gram en een afgepaste hoeveelheid droge brokjes. Je kunt, als de kat geen gewichtsproblemen heeft, ook gewoon een bakje droge brokjes neerzetten dat je aanvult als het leegraakt. Maar mijn ervaring met asielkatten is dat ze wel de neiging kunnen hebben om alles op te eten, dus houd in de gaten dat deze kat niet te veel gaan eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176587519
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou naast de zakjes ook droogvoer geven, liefst wat de kat gewend was in het asiel. Onze kat krijgt dagelijks een zakje natvoer van 100 gram en een afgepaste hoeveelheid droge brokjes. Je kunt, als de kat geen gewichtsproblemen heeft, ook gewoon een bakje droge brokjes neerzetten dat je aanvult als het leegraakt. Maar mijn ervaring met asielkatten is dat ze wel de neiging kunnen hebben om alles op te eten, dus houd in de gaten dat deze kat niet te veel gaan eten.
Het is handig om haar in het begin te wegen. Bijkomen en afvallen valt in het begin niet zo makkelijk op dus dan weet je of ze te veel of te weinig krijgt.

Super dat ze al meteen bij je komt slapen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176588272
Had ook een bakje met droogvoer gezet, en daar neemt ze af en toe een wat uit. Mischien eerst kleine zakjes kopen om te weten welk ze lekker vind.
Snoepjes neemt ze ook nog niet aan. Misschien verkeerde merk
pi_176589403
Mijn kat heeft gewoon altijd droogvoer klaar staan.. Die doseert zelf.. Eet wanneer ie zin heeft. Ik vul hem aan als ie bijna leeg is. 3x in de week krijgt ie een zakje natvoer als traktatie.
pi_176591049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:58 schreef Ace1 het volgende:
Mijn kat heeft gewoon altijd droogvoer klaar staan.. Die doseert zelf.. Eet wanneer ie zin heeft. Ik vul hem aan als ie bijna leeg is. 3x in de week krijgt ie een zakje natvoer als traktatie.
Zo gaat het met ons drietal ook. Uit de hand aanpakken van voer doen die van ons alleen als het om een stukje vers vlees of broodbeleg gaat. Anders hebben ze liever dat je het voor ze op de grond legt of door de kamer gooit zodat ze er achteraan kunnen jagen. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 18 januari 2018 @ 17:59:30 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176592979
Ik ga hier echt niet niet de hele dag brokjes neerzetten, vreet dat beest alles op. Daarnaast adviseerde de dierenarts dat ook zeker niet.
  donderdag 18 januari 2018 @ 18:00:18 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176592992
Onze kat was tijdens de storm onkarakteristiek druk.
Na de storm heeft ze uren liggen slapen.

Is dit iets normaals?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176594247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 17:59 schreef Cue_ het volgende:
Ik ga hier echt niet niet de hele dag brokjes neerzetten, vreet dat beest alles op. Daarnaast adviseerde de dierenarts dat ook zeker niet.
Hier staan de hele dag zelfs 2 bakjes met brokjes. Zowel boven als beneden, maar ze pakken met mate. Hoef ze maar zelden bij te vullen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176594368
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Onze kat was tijdens de storm onkarakteristiek druk.
Na de storm heeft ze uren liggen slapen.

Is dit iets normaals?
Tuurlijk. Als jij onrustig bent geweest wil je daarna toch ook chillen en bijkomen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176594385
Mijn katten houden geen maat dus krijgen twee keer per dag een afgepaste hoeveelheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176594753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Onze kat was tijdens de storm onkarakteristiek druk.
Na de storm heeft ze uren liggen slapen.

Is dit iets normaals?
Dat deed Maxi met de vorige storm ook ja. Vandaag weet ik niet, we waren niet thuis.

Edit:
Oh ze dendert net zowat dóór de deur, dus die van ons kuurt het nu nog ff uit nu we thuis zijn :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176595212
Mijn kat krijgt 50 gram brokjes verdeeld over de dag en s'avonds een snoepstaafje.

Als ik volle bak geef is die ook meteen weer op :P
Twiddel
pi_176602737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:56 schreef mrPanerai het volgende:
Had ook een bakje met droogvoer gezet, en daar neemt ze af en toe een wat uit. Mischien eerst kleine zakjes kopen om te weten welk ze lekker vind.
Snoepjes neemt ze ook nog niet aan. Misschien verkeerde merk
In de 30 jaar dat ik katten heb gehad staan er altijd droogbrokjes voor hun klaar en twee maal daags zacht voer.
Hier vinden ze de snoepjes van flexi erg lekker.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 06:40:13 #29
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176603433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 01:25 schreef vronie het volgende:

[..]

In de 30 jaar dat ik katten heb gehad staan er altijd droogbrokjes voor hun klaar en twee maal daags zacht voer.
Hier vinden ze de snoepjes van flexi erg lekker.
Hoeveel zacht voer geer je zo? 50gr, 100gr?
pi_176604186
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:40 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Hoeveel zacht voer geer je zo? 50gr, 100gr?
Dat verschilt per merk. Op het voer zelf staat een voeradvies. Katten tussen 1-2 kilo xxgram, katten tussen 2-3 kilo xx gram enz
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 08:42:51 #31
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_176604643
Hier elke morgen een bakje verse brokjes van rond de 60 gram. Daar neemt hij de hele dag en nacht van wanneer hij wil.
Nat voer krijgt hij 1 keer in de week als traktatie. 45 gram is zo een blikje.
Hij is nog nooit komen klagen om gevoerd te worden.
Van mijn eten moet hij helemaal niks weten. Het is een groter probleem dat ik aandacht besteed aan dat eten ipv aan hem.

Met snoepjes probeer ik er altijd een spelletje van te maken. Eerst gaan zitten en een pootje geven. Ze gooien zodat hij ze uit de lucht kan vangen. Of ze verstoppen op moeilijk bereikbare plekken. Als je ze niet laat zien waar je ze verstopt kan je wel goed zien hoe goed ze ruiken. Verbazend hoe snel hij die snoepjes altijd vindt.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 10:12:49 #32
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_176606208
Mijn kat krijgt smorgens 30gram en savonds 30 gram brokjes.
Verder geen natvoer of snoepjes want ze heeft voedselallergie. Heel soms krijgt ze zalm. Is ze gek op :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_176606305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:12 schreef PrisTheShiz het volgende:
Mijn kat krijgt smorgens 30gram en savonds 30 gram brokjes.
Verder geen natvoer of snoepjes want ze heeft voedselallergie. Heel soms krijgt ze zalm. Is ze gek op :D
Die van mij ook. Vooral gerookte zalm, zal wel sterker ruiken/smaken.
Twiddel
pi_176606325
Als Ollie iets te vieren heeft (kerst, zijn verjaardag, 1 kg afgevallen) krijgt hij wel eens een blikje kattenpaté, die ik dan opwarm in de magnetron :@ :D
Vind hij geweldig.
Twiddel
pi_176606949
Mijn poes heeft sinds een paar dagen last van een tranend oog. Ze is maandag nog bij de dierenarts geweest omdat ik vond dat ze veel miauwde s'nachts. Was gelukkig niks mis.
Nu gooide ze dinsdag nacht een glas om welke stuk ging en zag ik de volgende middag een tranend oogje. Ze moest toen ook overgeven. Ik zie geen bloed ofzo dus lijkt mij stug dat er glas in haar oog zit maar het zou kunnen?!
Het is maar 1 oog die nat blijft.
Naar de dierenarts gaan?
pi_176608656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:00 schreef Kadooosh het volgende:
Mijn poes heeft sinds een paar dagen last van een tranend oog. Ze is maandag nog bij de dierenarts geweest omdat ik vond dat ze veel miauwde s'nachts. Was gelukkig niks mis.
Nu gooide ze dinsdag nacht een glas om welke stuk ging en zag ik de volgende middag een tranend oogje. Ze moest toen ook overgeven. Ik zie geen bloed ofzo dus lijkt mij stug dat er glas in haar oog zit maar het zou kunnen?!
Het is maar 1 oog die nat blijft.
Naar de dierenarts gaan?
Kun je een duidelijke close-up foto maken?
Dan kun je die naar de DA sturen en vragen of het nodig is om langs te komen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:47:12 #37
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_176615584
Mijn kat houd de linker oog half dicht sinds gisteren. Lijkt verder nergens last van te hebben maar is toch raar. Dierenarts weet niet hoe het komt maar het kan geen kwaad volgens hem.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_176627126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:47 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Mijn kat houd de linker oog half dicht sinds gisteren. Lijkt verder nergens last van te hebben maar is toch raar. Dierenarts weet niet hoe het komt maar het kan geen kwaad volgens hem.
Je kan zijn oog ook schoonmaken met een watje met afgekoeld water.
  roze zaterdag 20 januari 2018 @ 01:29:04 #39
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176627439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:17 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb van die zakjes voedsel in gelei gekocht, ging er goed in, maar is zo een zakje voldoende? of 's ochtends een en 's avonds een?
Ik geef zelf altijd 1x in de 2 a 3 dagen een blikje van dit: http://www.zooplus.nl/sho(...)nature/legend/360797

Als ik een tip mag geven.. Kijk of het mogelijk is om je kat zoiets te geven i.p.v. zakjes uit de supermarkt. Daar zit vaak allemaal rotzooi in wat ze niet nodig zijn en weinig echt vlees. En dit vinden vrijwel alle katten wel lekker want het is gewoon puur vis/vlees.

En naast dit staat er 24/7 een bakje brokjes.
Your beauty never ever scared me.
pi_176652583
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je een duidelijke close-up foto maken?
Dan kun je die naar de DA sturen en vragen of het nodig is om langs te komen. ;)
Gaat al beter denk dat ze misschien een beetje verkouden is ofzo.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:10:38 #41
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176669043
Hoe vaak verversen jullie de kattebak?
Had woensdag de bak gevuld en sindsdien elke ochtend en avond de drolletjes en klompjes eruitgeschept dat ie terug proper is.
Wou normaliter het zand 1 keer per week verversen maar vannacht had Nalou nogal serieus aan het dabben graven geweest dat ik dacht zal wel aan verversing toe zijn. Maar 2 per week lijkt me veel.

lijken mss domme vragen maar is m'n eerste kat.



[ Bericht 6% gewijzigd door mrPanerai op 22-01-2018 13:55:11 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 10:14:34 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176669115
Dabben?

Verversen zo vaak als nodig. Foto doettutnie.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:20:37 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176669212
Verschilt, ligt aan de katten, hun behoeftes, maar lijkt me ook aan het spul dat je gebruikt.
Ik gebruik goedkopie van de jumbo, en als ze even goed aan het pissen zijn geweest kan ik de hele inhoud elke dag verversen.
doen ze dat niet, kan ik er twee of drie dagen mee wegkomen.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:22:05 #44
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176669233
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:14 schreef Lienekien het volgende:
Dabben?

Verversen zo vaak als nodig. Foto doettutnie.
aangepast...

Zo vaak nodig is... hoe zie/merk je dat het nodig is.
ow 1 kat 1 grote bak
  maandag 22 januari 2018 @ 10:23:05 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176669249
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:22 schreef mrPanerai het volgende:
hoe zie/merk je dat het nodig is.
Ik kijk vooral of er nog droge korrels over zijn / het er fris uit ziet. Dus niet door de plas en wat gehussel allemaal donkergekleurd.

Schep eruit wat smerig is en gooi er nieuw spul in zover nodig.
  maandag 22 januari 2018 @ 10:27:50 #46
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176669340
quote:
6s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik kijk vooral of er nog droge korrels over zijn / het er fris uit ziet. Dus niet door de plas en wat gehussel allemaal donkergekleurd.

Schep eruit wat smerig is en gooi er nieuw spul in zover nodig.
Dat doe ik dus ook, alles wat donker (samengekoekt) is en alle drolletjes eruit..
Maar omdat er vanmorgen nogal veel zand naast de bak lag begon ik te twijfelen
  roze maandag 22 januari 2018 @ 13:49:07 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176672811
Haha ik ververs 2x per jaar de kattenbak. Voor oud & nieuw en na oud & nieuw. Oud & nieuw is enige moment dat ze binnen haar behoefte doet. Rest van het jaar staat er een schone katttenbak voor het geval dat het toch nodig is maar ze gebruikt hem toch niet.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 22 januari 2018 @ 15:38:54 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176675118
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:27 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook, alles wat donker (samengekoekt) is en alle drolletjes eruit..
Maar omdat er vanmorgen nogal veel zand naast de bak lag begon ik te twijfelen
Ik zie de foto, mooie kat. O+

Dat het ernaast ligt, zegt alleen maar dat ze enthousiast aan het krabben is geweest. Als het niet meer fris oogt: vervangen. In het ongunstige geval wil ze er niet meer op als ze het te vies vindt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176675543
Ik ben een groot fan van silicakorrels (die van de action zijn best goed) blijft veel langer fris en droogt drolletjes snel uit zodat je niet veel ruikt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  roze maandag 22 januari 2018 @ 16:08:01 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176675605
Ik gebruik houtkorrels.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:15:31 #51
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176675776
Ik heb maar catsan gekocht, stond ik de winkel en had werkelijk geen idee :o
  roze maandag 22 januari 2018 @ 16:16:40 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176675790
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:15 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb maar catsan gekocht, stond ik de winkel en had werkelijk geen idee :o
Prima toch? Dit is ook mijn eerste kat, heb toen ook maar wat gekocht (houtkorrels dus). Je komt er vanzelf wel achter of je een nieuwe zak gaat kopen of iets anders gaat proberen. :P
Your beauty never ever scared me.
  roze maandag 22 januari 2018 @ 16:18:35 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176675815
Naja mijn eerste eigen kat. Heb mijn hele leven al een kat gehad maar had ik verder weinig over te zeggen.
Your beauty never ever scared me.
pi_176676661
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:18 schreef Amarantha het volgende:
Naja mijn eerste eigen kat. Heb mijn hele leven al een kat gehad maar had ik verder weinig over te zeggen.
Is dat niet bij iedere kat :? _O- ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176677118
Ik gebruik dat samenklonterende grint. Kun je de klonten eruit scheppen.. De drolletje's drogen ook goed uit. Je ruikt niets. De hele bak verschonen doe ik zelden. Beetje zonde om droog schoon grint weg te gooien...
  maandag 22 januari 2018 @ 17:47:43 #56
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_176677409
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:15 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb maar catsan gekocht, stond ik de winkel en had werkelijk geen idee :o
Hier ook altijd. De ‘blauwe’ zak.
Kunnen we een week mee doen, met twee katers en een grote kattenbak.
pi_176683468
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Ik gebruik dat samenklonterende grint. Kun je de klonten eruit scheppen.. De drolletje's drogen ook goed uit. Je ruikt niets. De hele bak verschonen doe ik zelden. Beetje zonde om droog schoon grint weg te gooien...
Hier ook, bianco van jumper. Geloof dat ik 1x per 2 maanden alles eruit haal en de bak schoonmaak. Verder alleen drollen en klonters weghalen en bijvullen. 2 katten en 1 bak (had 2 bakken maar 1 werd niet gebruikt)
We have far more in common than that which devides us..
pi_176684096
-Verkeerd gelezen :') -
Twiddel
pi_176684146
http://www.zooplus.nl/sho(...)ming/milbemax/572550

Kent iemand deze ontworming? Schijnt makkelijker te gaan omdat er een vlees smaak aan zit.
Ik heb het besteld, ben benieuwd!

Overigens, mijn moeder koopt de ontworming voor de katten gewoon bij de kruitvat.
Zou daar een verschil in zitten qua kwaliteit en werking?
Twiddel
pi_176684829
Ken die ontworming niet, gebruik zelf vaak easypill wanneer ze pilletjes moeten hebben. Dat is gewoon zo'n kneedbaar stukje snoep waar ze hier echt gek op zijn. Met 1 zo'n ding doen ze dan vaak ook wel een kuurtje.

https://petsplace.nl/pps-emax-easypill-kat-8713112002986.html
pi_176685194
quote:
99s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:09 schreef summer2bird het volgende:
http://www.zooplus.nl/sho(...)ming/milbemax/572550

Kent iemand deze ontworming? Schijnt makkelijker te gaan omdat er een vlees smaak aan zit.
Ik heb het besteld, ben benieuwd!

Overigens, mijn moeder koopt de ontworming voor de katten gewoon bij de kruitvat.
Zou daar een verschil in zitten qua kwaliteit en werking?
Deze gebruik ik ook. Deze dood bepaalde wormen die de goedkopere niet doden.
Ik dip ze even in was saus van natvoer en dan gaat het er, tot nu toe, makkelijk in.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 22 januari 2018 @ 23:38:32 #62
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176686292
Waarom zien katten overal op de wereld het zelfde uit maar mensen heel anders?
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176686341
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:38 schreef FlatEarther het volgende:
Waarom zien katten overal op de wereld het zelfde uit maar mensen heel anders?
Katten zien er totaal niet allemaal hetzelfde uit. Er zijn ontzettend veel rassen.
pi_176686525
Milbemax heb ik wel eens bij de dierenarts gehaald. Maar mijn kat trapt er niet in helaas, ook niet als ik het in iets lekkers doe :N
pi_176689838
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:32 schreef Myraela het volgende:
Ken die ontworming niet, gebruik zelf vaak easypill wanneer ze pilletjes moeten hebben. Dat is gewoon zo'n kneedbaar stukje snoep waar ze hier echt gek op zijn. Met 1 zo'n ding doen ze dan vaak ook wel een kuurtje.

https://petsplace.nl/pps-emax-easypill-kat-8713112002986.html
Ik vind het zo jammer dat die zo duur zijn. Potje van 30 kost 60 euro :X
Twiddel
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:52:13 #66
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176691338
Hoe vaak moet een binnenkat ontwormen?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:50:30 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176692365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:52 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe vaak moet een binnenkat ontwormen?
Niet?

De dierenarts begon er bij de afgelopen inenting wel over, maar hij was kennelijk zelf ook niet echt overtuigd van de noodzaak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176692567
Ik ontworm mijn binnenkatten alleen als ik een rijstkorreltje aan hun kont zie hangen en dat is in al die jaren dat ik katten heb (30 jaar) tot nog toe maar 4 keer gebeurd en dat waren katten die overdag buiten kwamen.
pi_176694846
Ik ontworm mijn binnenkat 1x per jaar, omdat hij de hond weleens wast en snuffelt aan mijn schoenen waarmee ik door hondenuitlaatgebied loop enzo. En let idd op of ik geen rijstkorreltjes zie.
pi_176694877
Ik zal wel maf zijn, ik ontworm mijn kat (die nu alleen maar binnen zit) 1x per 2 maanden. Doe ik samen met de pipetjes. 8)7
Twiddel
pi_176694959
Ik ontworn eigenlijk nooit :@
pi_176695123
Ik moet ook zeggen dat de enige reden waarom ik het zo vaak doe is omdat ik er helemaal kriebelig van wordt dat mijn kat wormen zou kunnen hebben en met die wormenkont dus ook op mijn meubilair zit :X

De dierenarts was nog erger, die raadde 1x per maand aan :')
Twiddel
pi_176695131
Niet maf hoor. Denk dat jij ook gewoon doet wat jou goed lijkt voor je kat. Die van mij krijgt geen pipetjes meer sinds hij van zn vlooien af is die hij als kitten had (toen ik m kreeg). Merk dat ik bij verschillende dierenartsen verschillende adviezen krijg. Ik heb mijn hond gevraagd het ongedierte buiten te laten. Tot nu toe werkt het :+
pi_176695168
Die van ons ontworm ik 4x per jaar. En mocht ik een korrel of worm zien dan een keer vaker. Die van ons komen buiten, vangen en eten regelmatig een vogel, muis of rat en er zitten veel andere katten in de buurt. Is dus echt wel nodig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176695198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:21 schreef _flore het volgende:
Niet maf hoor. Denk dat jij ook gewoon doet wat jou goed lijkt voor je kat. Die van mij krijgt geen pipetjes meer sinds hij van zn vlooien af is die hij als kitten had (toen ik m kreeg). Merk dat ik bij verschillende dierenartsen verschillende adviezen krijg. Ik heb mijn hond gevraagd het ongedierte buiten te laten. Tot nu toe werkt het :+
Wat aardig van je hond :P
Twiddel
pi_176695236
Die van ons komen niet uit onze tuin en vangen niets.
pi_176695262
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:21 schreef summer2bird het volgende:
Ik moet ook zeggen dat de enige reden waarom ik het zo vaak doe is omdat ik er helemaal kriebelig van wordt dat mijn kat wormen zou kunnen hebben en met die wormenkont dus ook op mijn meubilair zit :X

De dierenarts was nog erger, die raadde 1x per maand aan :')
Dat heb ik alleen met teken. Die heeft mijn hond helaas wel af en toe, ondanks tekenband. Vond ik een volle teek op de bank, getfer wat krijg ik daar de zenuwen van :r Gelukkig lopen ze niet naar de kat over.
pi_176695296
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:26 schreef _flore het volgende:

[..]

Dat heb ik alleen met teken. Die heeft mijn hond helaas wel af en toe, ondanks tekenband. Vond ik een volle teek op de bank, getfer wat krijg ik daar de zenuwen van :r Gelukkig lopen ze niet naar de kat over.
God ja, gore beesten :r

Het enige leuke is de teek achteraf verbranden buiten })
Twiddel
pi_176716772
Ik dacht dat de filters in de waterfontein pure geldklopperij waren. Echt niet dus:

Je zou toch denken dat het gewoon schoon kraanwater is. :o
Twiddel
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:53:15 #80
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176720217
quote:
99s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Ik dacht dat de filters in de waterfontein pure geldklopperij waren. Echt niet dus:
[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat het gewoon schoon kraanwater is. :o
Is natuurlijk ook wel, maar dat water circuleert door dat filter. Daar komen haren en stof en vanalles wat er in de lucht dwarrelt bij (huidcellen en veel meer). En een (ik denk kleiner) deel zit natuurlijk al wel in het water (bijv beetje roest).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:59:08 #81
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176768096
OMG, heb net een sprayflesje valeriaan binnengekregen. Op 2 speeltjes gesprayd en op de vloer geknoeid, mijn kat word helemaal gek :D .

Mijn poes vind het natvoer interessanter :) .

EDIT: nu ook de speeltjes :D . Goed spul, kan ik ze wel een tijdje mee bezig houden ;) .

Natvoer is trouwens voor een paar keer per week als extra op droogvoer wat ze altijd hebben staan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176774509
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het zo jammer dat die zo duur zijn. Potje van 30 kost 60 euro :X
Ja, ik kon nergens vinden om ze online los te kopen. Ik koop ze los bij de dierenarts. Het zijn kleine worstjes, waar je makkelijk meerdere keren vanaf kunt nemen om een pilletje in te verstoppen. M'n kat vindt het echt geweldig lekker. :')
  maandag 29 januari 2018 @ 07:36:47 #83
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_176812741
quote:
99s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:24 schreef summer2bird het volgende:
Ik dacht dat de filters in de waterfontein pure geldklopperij waren. Echt niet dus:
[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat het gewoon schoon kraanwater is. :o
Is ook het kool denk ik? Als je elke dag het water verschoont heb je geen filter nodig :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 29 januari 2018 @ 07:39:33 #84
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_176812765
Wij hebben een nieuw huis gekocht. Met overal ramen en een mooi dakterras. Alleen, de kat? We gaan nu naar 3 hoog, en we denken dat hij gaat springen? Op ons huidige huis maakte hij ooit die indruk toen hij op het balkon was... (2hoog) daarna nooit meer gedaan

Wat denken jullie, zou hij weer een poging wagen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 29 januari 2018 @ 07:47:10 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176812812
Zou zomaar kunnen.
Zou zomaar niet kunnen.


Dat kunnen wij niet raden. Elke kat is anders, reageert anders in elk huis. Doet ie het misschien 't eerste jaar niet misschien wel in t tweede of derde jaar. Of gewoon helemaal niet.
pi_176814964
https://imgur.com/a/NxUJU
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar een foto ipv link te plaatsen. Wat moet ik aanpassen aan de link?

Maar goed. Fire (bijna 11) heeft sinds vrijdag last van zijn oog. Dienstdoende da gebeld kon tot za wachten. Da van zaterdag wist het ook niet echt. Hij heeft geen koorts. Maar zijn oog draait wel weg. En zijn pupil is anders. Druppels gekregen maar ik vertrouw het niet dus om 11:30 weer da. Iemand zoiets meegemaakt?
pi_176815102
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 07:39 schreef hierissieweer het volgende:
Wij hebben een nieuw huis gekocht. Met overal ramen en een mooi dakterras. Alleen, de kat? We gaan nu naar 3 hoog, en we denken dat hij gaat springen? Op ons huidige huis maakte hij ooit die indruk toen hij op het balkon was... (2hoog) daarna nooit meer gedaan

Wat denken jullie, zou hij weer een poging wagen?
Het blijft altijd een reële mogelijkheid, dus ik zou voor goede afscherming zorgen.
Ook kan het altijd gebeuren dat hij al balancerend op de rand een keer schrikt en daardoor valt.
En ze kunnen zich dan echt heel lelijk verwonden.

quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
https://imgur.com/a/NxUJU
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar een foto ipv link te plaatsen. Wat moet ik aanpassen aan de link?

Maar goed. Fire (bijna 11) heeft sinds vrijdag last van zijn oog. Dienstdoende da gebeld kon tot za wachten. Da van zaterdag wist het ook niet echt. Hij heeft geen koorts. Maar zijn oog draait wel weg. En zijn pupil is anders. Druppels gekregen maar ik vertrouw het niet dus om 11:30 weer da. Iemand zoiets meegemaakt?
Is er een oogtest op beschadigingen gedaan? (Is bijvoorbeeld het oog aangekleurd?)
Verder; straks duidelijk aangeven dat je het niet vertrouwd en liever nu gelijk verder onderzoek laat doen dan over 5 dagen, als dat is wat je voelt.
Jij hebt genoeg ervaring met (zieke) katten om naar je onderbuikgevoel te kunnen luisteren.
pi_176815771
Van horner syndroom
pi_176815803
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 07:36 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Is ook het kool denk ik? Als je elke dag het water verschoont heb je geen filter nodig :)
Nah, als ik het filter eruit haal gaat het pompje rare geluiden maken omdat er allemaal haar en zooi erin wordt gezogen.
Twiddel
pi_176816755
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Van horner syndroom
Nu dus enkele weken druppelen?
Reageerde het oog bij de dierenarts goed op de druppels? :)
pi_176816814
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nu dus enkele weken druppelen?
Reageerde het oog bij de dierenarts goed op de druppels? :)
Jep nu weer 2 normale ogen. Een pupil is nog wat kleiner maar het oog is ook verdoofd vanwege de kleurstof om beschadigingen te zien.
pi_176817496
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jep nu weer 2 normale ogen. Een pupil is nog wat kleiner maar het oog is ook verdoofd vanwege de kleurstof om beschadigingen te zien.
Oh dat klinkt wel positief in elk geval. Natuurlijk is niks zeker, maar als het oog er gelijk al goed op reageert heb je een grotere kans dat het herstelt :) .
pi_176819589
Toen ik vanmiddag wegging had hij weer 2 normale pupillen. Ben benieuwd als ik vanavond thuis kom.
pi_176824902
Ik heb eind december een kattenluik in mijn deur gemaakt. Sinds een week of twee heeft mijn kat het luik 'ontdekt' en is ze veel buiten te vinden.

Het probleem:
Ze heeft de afgelopen twee weken 2 levende muizen, 3 grote regenwormen en de ingewanden van een dood beest mee naar binnen genomen. Enorm trots natuurlijk :P

Valt hier nog iets aan te redden?
pi_176825091
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb eind december een kattenluik in mijn deur gemaakt. Sinds een week of twee heeft mijn kat het luik 'ontdekt' en is ze veel buiten te vinden.

Het probleem:
Ze heeft de afgelopen twee weken 2 levende muizen, 3 grote regenwormen en de ingewanden van een dood beest mee naar binnen genomen. Enorm trots natuurlijk :P
juig *O* Feli, je hebt een roofdier in huis
pi_176825784
Hmk ze snapt tenminste dat ze een kat is
pi_176825909
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Hmk ze snapt tenminste dat ze een kat is
een roofdier dus. Wat ik al zeg
pi_176825932
Duh beter lezen f_r ik bedoelde dus guitar :|W 8)7
  maandag 29 januari 2018 @ 23:58:43 #99
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176831114
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
https://imgur.com/a/NxUJU
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar een foto ipv link te plaatsen. Wat moet ik aanpassen aan de link?

Maar goed. Fire (bijna 11) heeft sinds vrijdag last van zijn oog. Dienstdoende da gebeld kon tot za wachten. Da van zaterdag wist het ook niet echt. Hij heeft geen koorts. Maar zijn oog draait wel weg. En zijn pupil is anders. Druppels gekregen maar ik vertrouw het niet dus om 11:30 weer da. Iemand zoiets meegemaakt?
[.img]https://i.imgur.com/K3e9CJv.jpg[/img]

Zonder puntje voor img.

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176832614



Test
Werkt dus nog niet 😓😠 wat doe ik fout damook?

https://imgur.com/a/vuxRx
Deze link krijg ik.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:38:20 #101
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176834594
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:41 schreef ferrari_rood het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Test
Werkt dus nog niet 😓😠 wat doe ik fout damook?

https://imgur.com/a/vuxRx
Deze link krijg ik.
Je moet de link naar het plaatje gebruiken (Muis op de foto op die site en dan rechts klikken en kopieer afbeelding adres oid klikken). Die link die je plaatst is naar de site zelf om je foto te zien.
https://i.imgur.com/xddDIgo.jpg

https://i.imgur.com/Ax6RLoC.jpg
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:46:35 #102
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176834750
Mooie kat is het trouwens :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176837007
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:38 schreef DaMook het volgende:

[..]

Je moet de link naar het plaatje gebruiken (Muis op de foto op die site en dan rechts klikken en kopieer afbeelding adres oid klikken). Die link die je plaatst is naar de site zelf om je foto te zien.
https://i.imgur.com/xddDIgo.jpg
[ afbeelding ]
https://i.imgur.com/Ax6RLoC.jpg
[ afbeelding ]
Ik voel mij echt heel dom maar sinds photobucket niet meer werkt ben ik met imgur aan het klooien.
Even screenshots gemaakt van wat ik zie.
https://imgur.com/a/XhSBg
  woensdag 31 januari 2018 @ 08:25:59 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176855217
We hebben sinds enkele weken een Instagram voor onze kat.
Kregen we gisteren ineens een comment onder een foto "are you my long lost twin?"

We wisten, van de fokster, dat onze kat nog een tweelingbroer had (zelfs qua kleur).
Maar we hebben deze nooit gezien omdat toen we de onze gingen halen hij als laatste over was gebleven van het nestje.

Snel na enkele prive berichten konden we het antwoord "Ja" geven op de vraag onder de foto :D

We hadden wel eens gedacht hoe zijn broer er uit zou zien en hoe hij zou zijn.
Hoe cool is het om die gevonden, nou ja zij ons, te hebben.

We kregen van hen te horen dat de onze in de cattery daar heel druk was en gek en dominant (wel top want ik wilde er 1 die zo gek was als een deur).
Maar nu bij ons is hij heel lief en op z'n 5 minuten na doet ie niet echt gek en slaapt zelfs bij ons in bed. Blazen of agressief kent hij niet eens denk ik.
Degene die zij hadden gekozen was bij de cattery heel rustig en werd gedomineerd door de onze.
Blijkbaar is zijn broer (die als 2 druppels water op hem lijkt maar kleinere witte pluisjes achter z'n oren heeft) totaal omgedraaid nu. Wat druk en gek en slaap snachts nauwelijks.

Wel leuk om dit te horen want ze hebben ook wel gemeenschappelijke dingen. En het voelt alsof iemand soort van dezelfde kat heeft als wij. :D
Nu ik de foto's zie leken ze toen ze jonger waren erg op elkaar. Maar ik zie nu wel kleine verschillen in het gezichtje.

Verklaard ook wel dat de onze, zodra hij bij een spiegel is, niet boos of agressief wordt maar om de spiegel loopt om te kijken waar nou dat katje heen is. Denk niet dat het een willekeurig katje is wat hij dan denkt te zien maar in zijn ogen wellicht zijn broer ziet.

Jammer dat ze wat ver weg wonen van ons. Anders had er een play-date wel in gezeten denk ik :)
Of is 2 uur rijden in de auto te doen voor een kat?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_176858287
Wat grappig dat je via instagram een broer terug vindt :)

Wij kwamen van onze kat zijn halfzusje tegen voor herplaatsing en aangezien onze andere kat was overleden leek het ons wel leuk broer en (half)zus in huis te hebben.
5 maanden lang een drama geweest, zus hebben we moeten herplaatsen (fokker wou haar niet terug nemen) dus familie is niet altijd een garantie dat het goed gaat ;(

Twee uur rijden in een auto is wel te doen, zorg in ieder geval voor een bakje water en misschien van die urine inleg dingen voor het geval dat (tekoop bij action voor zindelijkheids training puppies)

Van al onze katten kwam er 1 uit nijmegen en de ander uit enschede, en wij wonen in den-helder. Ging helemaal goed op het gebler de hele rit na.
  woensdag 31 januari 2018 @ 12:40:54 #106
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176859010
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik voel mij echt heel dom maar sinds photobucket niet meer werkt ben ik met imgur aan het klooien.
Even screenshots gemaakt van wat ik zie.
https://imgur.com/a/XhSBg
Ik gok kopieren naar klembord en dan die link hier tussen img tags zetten.

Anders weet ik het ook niet, snap niets van android ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176885567
Hebben jullie tips tegen het verharen van een kat?
Ollie verhaart alleen maar, hij zit het hele jaar in de rui. Hij heeft ook echt een enorm volle vacht als je aait heb je meteen weer een hand met haren. Ook is zijn vacht vrij stug en niet echt glad.
Ik probeer hem te borstelen maar daar wordt hij boos van :')

Tips?
Twiddel
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:08:35 #108
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176885615
Ons Poepvlekje heeft een dikke onderlip.
Waarschijnlijk een allergische reactie. Net een spuitje gehad ervoor. Nu 3 weken afwachten.

Iemand ervaring hiermee?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176885648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ons Poepvlekje heeft een dikke onderlip.
Waarschijnlijk een allergische reactie. Net een spuitje gehad ervoor. Nu 3 weken afwachten.

Iemand ervaring hiermee?
poepvlekje?
Twiddel
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:12:42 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176885735
quote:
99s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]

poepvlekje?
Ja, ze heeft een poepvlek op haar neus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176885778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, ze heeft een poepvlek op haar neus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw lief O+

Misschien is ze buiten door iets gestoken?
Twiddel
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 16:26:27 #112
22592 crew  Ole
pi_176886132
O+

Het stikt nog van de insecten inderdaad. Dus ze zou zomaar gestoken of gebeten kunnen zijn..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 1 februari 2018 @ 16:41:46 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176886527
Ze komt niet buiten, dus dat zal het niet zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176887163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 08:25 schreef nils7 het volgende:
We hebben sinds enkele weken een Instagram voor onze kat.
Kregen we gisteren ineens een comment onder een foto "are you my long lost twin?"

We wisten, van de fokster, dat onze kat nog een tweelingbroer had (zelfs qua kleur).
Maar we hebben deze nooit gezien omdat toen we de onze gingen halen hij als laatste over was gebleven van het nestje.

Snel na enkele prive berichten konden we het antwoord "Ja" geven op de vraag onder de foto :D

We hadden wel eens gedacht hoe zijn broer er uit zou zien en hoe hij zou zijn.
Hoe cool is het om die gevonden, nou ja zij ons, te hebben.

We kregen van hen te horen dat de onze in de cattery daar heel druk was en gek en dominant (wel top want ik wilde er 1 die zo gek was als een deur).
Maar nu bij ons is hij heel lief en op z'n 5 minuten na doet ie niet echt gek en slaapt zelfs bij ons in bed. Blazen of agressief kent hij niet eens denk ik.
Degene die zij hadden gekozen was bij de cattery heel rustig en werd gedomineerd door de onze.
Blijkbaar is zijn broer (die als 2 druppels water op hem lijkt maar kleinere witte pluisjes achter z'n oren heeft) totaal omgedraaid nu. Wat druk en gek en slaap snachts nauwelijks.

Wel leuk om dit te horen want ze hebben ook wel gemeenschappelijke dingen. En het voelt alsof iemand soort van dezelfde kat heeft als wij. :D
Nu ik de foto's zie leken ze toen ze jonger waren erg op elkaar. Maar ik zie nu wel kleine verschillen in het gezichtje.

Verklaard ook wel dat de onze, zodra hij bij een spiegel is, niet boos of agressief wordt maar om de spiegel loopt om te kijken waar nou dat katje heen is. Denk niet dat het een willekeurig katje is wat hij dan denkt te zien maar in zijn ogen wellicht zijn broer ziet.

Jammer dat ze wat ver weg wonen van ons. Anders had er een play-date wel in gezeten denk ik :)
Of is 2 uur rijden in de auto te doen voor een kat?
Ik wil je roze bubbel niet breken, want het is een lief verhaal, maar de kans dat je kitten zijn broer nog herkent is bijzonder klein. Moeders herkennen hun eigen kittens al niet meer na een paar weken, laat staan siblings. Playdates met katten zijn sowieso een slecht idee. Katten zijn geen honden, die hebben tijd en aandacht nodig om aan een andere kat te wennen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:15:56 #115
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176887197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, ze heeft een poepvlek op haar neus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw knap beestje O+ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176889762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, ze heeft een poepvlek op haar neus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is geen poepvlek. Da’s een Batmanneus.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176889928
quote:
99s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:06 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie tips tegen het verharen van een kat?
Ollie verhaart alleen maar, hij zit het hele jaar in de rui. Hij heeft ook echt een enorm volle vacht als je aait heb je meteen weer een hand met haren. Ook is zijn vacht vrij stug en niet echt glad.
Ik probeer hem te borstelen maar daar wordt hij boos van :')

Tips?
Andere borstel, voorzichtiger en korter borstelen?
Onze 3 houden het meest van zo’n paardenharen schoenpoetsborstel.

Ook heb ik een kleine rubberen roskamp op kattenformaat. (in Amsterdam gevonden bij een kattenwinkeltje bij het Waterlooplein)

Maar wat ook erg goed werkt: aaien met van die rubberen huishoudhandschoenen aan, dan vliegen de haren er uit. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176892267
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Andere borstel, voorzichtiger en korter borstelen?
Onze 3 houden het meest van zo’n paardenharen schoenpoetsborstel.
[ afbeelding ]
Ook heb ik een kleine rubberen roskamp op kattenformaat. (in Amsterdam gevonden bij een kattenwinkeltje bij het Waterlooplein)
[ afbeelding ]
Maar wat ook erg goed werkt: aaien met van die rubberen huishoudhandschoenen aan, dan vliegen de haren er uit. ^O^
Oeh, die tip van de rubberen huishoudhandschoenen ga ik proberen!
En die onderste kam lijkt me wel wat, die kan je verstoppen in je hand :D
Twiddel
pi_176892397
Iemand nog tips om 4 katten (2/2 setjes) aan elkaar te laten wennen ivm het samen gaan wonen van de baasjes? Tot op heden vinden ze het nog geen succes.

Zijn katten hebben de boven verdieping, mijn katten beneden. Ze zien elkaar door een kies van de schuifdeur en dan is blazen/grommen. En de keren dat we de deur even open hebben gelaten werd het nog harder blazen en grommen.

We hebben ze vanavond omgedraaid in de hoop dat ze wennen aan elkaars geur, maar dat resulteert tot nu toe in uitbraakpogingen naar vertrouwd terrein vanaf beide kanten.

Edit; we kunnen ook ongeduldig zijn hoor, dit is dag 6 :@
pi_176894017
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef Puala het volgende:
Iemand nog tips om 4 katten (2/2 setjes) aan elkaar te laten wennen ivm het samen gaan wonen van de baasjes? Tot op heden vinden ze het nog geen succes.

Zijn katten hebben de boven verdieping, mijn katten beneden. Ze zien elkaar door een kies van de schuifdeur en dan is blazen/grommen. En de keren dat we de deur even open hebben gelaten werd het nog harder blazen en grommen.

We hebben ze vanavond omgedraaid in de hoop dat ze wennen aan elkaars geur, maar dat resulteert tot nu toe in uitbraakpogingen naar vertrouwd terrein vanaf beide kanten.

Edit; we kunnen ook ongeduldig zijn hoor, dit is dag 6 :@
Feliwaystekker geprobeerd? En als ze bij elkaar zijn, is het dan alleen stoer doen of wordt er ook echt gevochten?
pi_176894247
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:14 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Feliwaystekker geprobeerd? En als ze bij elkaar zijn, is het dan alleen stoer doen of wordt er ook echt gevochten?
Er is nog niet gevochten. Door wat truukjes van de katten stonden ze net ineens oog in oog met elkaar 2 van hem en 1 van mij. Die van mij plofte bij mij op schoot voor knuffels en negeerde de andere 2. En na afloop haalde 1 van zijn katten uit naar mij en dat was goed raak ;( Maar naar elkaar nog niet meer dan blazen en grommen.

We hebben ze nu weer apart gezet. Mijn bakker is werken en ik ga niet de nacht in met de katten zo bij elkaar.
pi_176894309
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Er is nog niet gevochten. Door wat truukjes van de katten stonden ze net ineens oog in oog met elkaar 2 van hem en 1 van mij. Die van mij plofte bij mij op schoot voor knuffels en negeerde de andere 2. En na afloop haalde 1 van zijn katten uit naar mij en dat was goed raak ;( Maar naar elkaar nog niet meer dan blazen en grommen.

We hebben ze nu weer apart gezet. Mijn bakker is werken en ik ga niet de nacht in met de katten zo bij elkaar.
Klinkt misschien wat barbaars, maar ik zou ze gewoon met zn allen in 1 kamer donderen en ze zoeken het zich maar uit. Wel erbij blijven natuurlijk, maar uiteindelijk zullen zij een nieuwe hierarchie moeten maken.
pi_176894467
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:25 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Klinkt misschien wat barbaars, maar ik zou ze gewoon met zn allen in 1 kamer donderen en ze zoeken het zich maar uit. Wel erbij blijven natuurlijk, maar uiteindelijk zullen zij een nieuwe hierarchie moeten maken.
Als dat fout gaat dan gaat t ook niet meer goedkomen.. het viel net niet tegen met alle 4 in een ruimte. Van t weekend nog maar eens kijken hoe het gaat.
pi_176896846
quote:
99s.gif Op donderdag 1 februari 2018 16:06 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie tips tegen het verharen van een kat?
Ollie verhaart alleen maar, hij zit het hele jaar in de rui. Hij heeft ook echt een enorm volle vacht als je aait heb je meteen weer een hand met haren. Ook is zijn vacht vrij stug en niet echt glad.
Ik probeer hem te borstelen maar daar wordt hij boos van :')

Tips?
Als het kammen en borstelen niets oplevert met zijn enorme volle vacht zou ik naar een katten trimsalon gaan.
pi_176896980
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Als dat fout gaat dan gaat t ook niet meer goedkomen.. het viel net niet tegen met alle 4 in een ruimte. Van t weekend nog maar eens kijken hoe het gaat.
Probeer het extra leuk te maken voor deze 4 katten met speeltjes en katten snoepjes in de hoop dat ze dan uiteindelijk aan elkaar gaan wennen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:04:32 #126
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176898172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik wil je roze bubbel niet breken, want het is een lief verhaal, maar de kans dat je kitten zijn broer nog herkent is bijzonder klein. Moeders herkennen hun eigen kittens al niet meer na een paar weken, laat staan siblings. Playdates met katten zijn sowieso een slecht idee. Katten zijn geen honden, die hebben tijd en aandacht nodig om aan een andere kat te wennen.
Ah wist ik niet.
Gister wel een mooie programma gezien op kanaal 222 bij Ziggo over katten gedrag :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_176898320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 00:54 schreef vronie het volgende:

[..]

Probeer het extra leuk te maken voor deze 4 katten met speeltjes en katten snoepjes in de hoop dat ze dan uiteindelijk aan elkaar gaan wennen.
Doen we al, zeker weten :Y Die van mij hoeven alleen geen snoepjes als ze ook maar denken dat die 2 vreemde katten in de buurt zijn ;(
pi_176899603
Heb je veel plekjes waar de katten kunnen 'schuilen' en 'overzien'? Ook in de woonkamer? En met meerdere katten is in een ruimte is het aan te raden dat er ook met name veel hoge plekjes waar ze zich afzonderlijk terug kunnen trekken?
pi_176900057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:04 schreef Candaasje het volgende:
Heb je veel plekjes waar de katten kunnen 'schuilen' en 'overzien'? Ook in de woonkamer? En met meerdere katten is in een ruimte is het aan te raden dat er ook met name veel hoge plekjes waar ze zich afzonderlijk terug kunnen trekken?
Jazeker, we hebben er zelfs meer gemaakt toen we wisten dat ze gingen samenwonen. We hebben een krabpaal tot het plafond en daar kunnen ze doorlopen bovenop de kast. En ze hebben de erker, kast in de erker waar ze achter kunnen, onder de bank, een doos met een gat, tvmeubel waar ze op mogen en de ombouw naast de bank die ook hoog is. En dan nog mandjes, kleedjes etc. En mijn katten kunnen via het kattenluik naar buiten. Die van hem later ook, maar eerst even wennen aan het huis/elkaar.

En dan heb je nog de overloop, logeerkamer en badkamer waar ze in kunnen. En ook daar bedbank, mandjes, vensterbank, kasten waar ze in kunnen zitten. Er ligt zelfs in de badkamer een kussen voor ze.

Maar voor nu hebben we nog "kamp beneden" en "kamp boven". Dus ze zien elkaar enkel via de schuifdeur. Daar loopt een van mijn katten continu naar op en neer (ook als er geen andere kat zit). Ik weet alleen niet waarom ze dat doet.

Mijn collega zei aantal katten x 2 = minimum ligplekken. Dus dat houden we netjes aan.
pi_176901256
Bach rescue als geprobeerd zorgt dat ze wat relaxter worden.
pi_176964954
Wie weet een oplossing? Onze 2 (jonge) katten kauwen op alles. Handdoeken, theedoeken, stroomdraden, radiatoren, verwarmingsbuizen, enz. Vooral dat laatste is een probleem. Vannacht hebben ze de stroomdraad van de telefoon kapot gekauwd. Daar zat gelukkig een adapter aan, maar ze hebben ook al op draden waar geen adapter en zit gekauwd. Alle draden worden twee keer in de week voorzien van bitterspray, maar het helpt niks.
Vandaag of morgen hangen ze aan 220 en is het probleem opgelost, maar dat willen we liever niet.
Iemand een idee?
pi_176964979
Ale gevaarlijkedraden goed wegstoppen. Misschien kun je ze afleiden met een voerbal. Dat vinden ze vast leuker als de stroomdraden. En er zijn ook voerpuzzel.da houd ze ook wel even bezig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176965051
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 07:36 schreef valentijn101 het volgende:
Ale gevaarlijkedraden goed wegstoppen. Misschien kun je ze afleiden met een voerbal. Dat vinden ze vast leuker als de stroomdraden. En er zijn ook voerpuzzel.da houd ze ook wel even bezig.
Alle draden weg(stoppen) zou betekenen geen lampen meer in huis, geen tv, geen internet, geen koelkast, geen magnetron en ga zo maar door. Alles is zo ver mogelijk weg gestopt. Enige oplossing die ik zie is alle kabels verwijderen.
Voerbal kan ik ze niet een hele nacht mee afleiden...
pi_176965903
Zoveel mogelijk draadloos gaan, en er bestaan ook kabelbeschermers. Zoiets bijvoorbeeld:

https://goo.gl/images/qKhzhf

Hier konijnen in huis, dus bekend probleem.
pi_176966047
Hebben ze last van hun tanden?
pi_176966099
Waarom heb je zoveel zichtbare draden op katten-hoogte? Want ik heb ook een koelkast, maar die draad hangt er achter en daar komen geen katten. En voor de andere dingen wegwerken in gootjes, vastplakken etc.

En corrigeren op het moment dat je het ziet.
  maandag 5 februari 2018 @ 09:46:19 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176966123
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef Puala het volgende:
Waarom heb je zoveel zichtbare draden op katten-hoogte? Want ik heb ook een koelkast, maar die draad hangt er achter en daar komen geen katten. En voor de andere dingen wegwerken in gootjes, vastplakken etc.

En corrigeren op het moment dat je het ziet.
Ik zou er in eerste instantie ook niet aan denken om die draden weg te werken.

Mijn katten blijven er netjes vanaf, dus ook geen noodzaak om ze uit zicht te houden.
Zou anders nog een leuke klus worden :')
pi_176966218
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zou er in eerste instantie ook niet aan denken om die draden weg te werken.

Mijn katten blijven er netjes vanaf, dus ook geen noodzaak om ze uit zicht te houden.
Zou anders nog een leuke klus worden :')
Ik hou zelf niet van draadjes, dus mijn katten hebben de kans niet gekrege :P
  maandag 5 februari 2018 @ 09:52:05 #139
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176966230
Heeft iemand hier zijn/haar kat getatoeëerd¿
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176967255
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:52 schreef FlatEarther het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar kat getatoeëerd¿
Ik niet. Volgens mij doen ze dat ook niet meer. Die zijn vaal slecht leesbaar. Een chip is makkelijker.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 5 februari 2018 @ 11:12:26 #141
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_176967350
Mijn dikkoppies zijn nu 1,5 week verhuisd en beginnen zich alweer thuis te voelen. Fijn om te zien dat ze weer bepaalde plekjes opzoeken qua meubilair maar ook nieuwe relax plekken ontdekken (zoals een krukje wat nu naast de bank staat, dat ding is de shit volgens Herman :D).

Toch altijd spannend, zo'n verhuizing!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_176972594
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:29 schreef Candaasje het volgende:
Zoveel mogelijk draadloos gaan, en er bestaan ook kabelbeschermers. Zoiets bijvoorbeeld:

https://goo.gl/images/qKhzhf

Hier konijnen in huis, dus bekend probleem.
Ik weet niet of dit een optie is. Is dat van metaal? En dik? Want anders houdt het hen niet tegen...
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Hebben ze last van hun tanden?
Niet dat wij weten, woensdag sowieso naar de DA, maar ik zie niets geks. Wisselen hebben ze ook al gedaan.
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:44 schreef Puala het volgende:
Waarom heb je zoveel zichtbare draden op katten-hoogte? Want ik heb ook een koelkast, maar die draad hangt er achter en daar komen geen katten. En voor de andere dingen wegwerken in gootjes, vastplakken etc.

En corrigeren op het moment dat je het ziet.
De draden hangen niet op kattenhoogte. Ze Flikken het gewoon als wij er niet zijn. 's Nachts of wanneer we aan het werk zijn, of op de wc zitten... Of de één leidt je af en de ander haalt het uit...
Ze weten echt overal bij te komen, maken kastjes open om op draden te gaan kauwen. Krijg bijna het idee dat we steenmarters hebben gekregen in plaats van katten.
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zou er in eerste instantie ook niet aan denken om die draden weg te werken.

Mijn katten blijven er netjes vanaf, dus ook geen noodzaak om ze uit zicht te houden.
Zou anders nog een leuke klus worden :')
Dat is het probleem. Ik kan echt niet verzinnen hoe ALLE draden weg te werken. Want van de week probeerden ze in de lamp boven de tafel te klimmen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Angelfrouk op 05-02-2018 15:55:09 ]
pi_176972801
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:48 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit een optie is. Is dat van metaal? En dik? Want anders houdt het hen niet tegen...

[..]

Niet dat wij weten, woensdag sowieso naar de DA, maar ik zie niets geks. Wisselen hebben ze ook al gedaan.

[..]

De draden hangen niet op kattenhoogte. Ze Flikken het gewoon als wij er niet zijn. 's Nachts of wanneer we aan het werk zijn, of op de wc zitten... Of de één leidt je af en de ander haalt het uit...
Ze weten echt overal bij te komen, maken kastjes open om op draden te gaan kauwen. Krijg bijna het idee dat we steenmarters hebben gekregen in plaats van katten.

[..]

Dat is het probleem. Ik kan echt niet verzinnen hoe ALLE draden weg te werken. Want van de week probeerden ze in de lamp boven de tafel te klimmen.

We corrigeren ze natuurlijk als we het zien, maar bang voor water zijn ze niet. Harde geluiden zijn interresant. Wat kunnen we dan nog doen? Ik ben echt een beetje aan het eind van mijn latijn hiermee...
pi_176974370
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:56 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

We corrigeren ze natuurlijk als we het zien, maar bang voor water zijn ze niet. Harde geluiden zijn interresant. Wat kunnen we dan nog doen? Ik ben echt een beetje aan het eind van mijn latijn hiermee...
Als het echt niet lukt om het ze af te leren zou je een zwak schrikdraadje langs je kabel kunnen leggen zodat ze leren dat het gevaarlijk is als ze er in bijten maar dat lijkt me een erg extreme oplossing.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:07:08 #145
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_176974565
Misschien eens contact zoeken met iemand die gespecialiseerd is in kattengedrag? Die de vinger op het ‘probleem’ weet te leggen?
pi_176974749
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:07 schreef Goddelijker het volgende:
Misschien eens contact zoeken met iemand die gespecialiseerd is in kattengedrag? Die de vinger op het ‘probleem’ weet te leggen?
Daar willen we ook gaan doen, je weet alleen nog of iemand hier het juiste idee heeft. Vandaar!
pi_176976826
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:16 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Daar willen we ook gaan doen, je weet alleen nog of iemand hier het juiste idee heeft. Vandaar!
Ik heb nog nooit gehoord van katten die overal op bijten -O- Overal aan krabben, ja. Maar bijten :? Zouden ze last hebben van hun gebit of zo?

Ik in zou elk geval echt gevaarlijke snoeren zsm wegwerken. Kabelgoten, kabelslangen en alles wat je verder kunt bedenken. Daarnaast zou ik zoeken naar dingen waar ze wél op mogen knagen. Voor honden heb je van dat gevlochten touw. Misschien vinden ze dat wel leuk.

En zijn er niet van die stokjes met iets dat ze lekker vinden? Geen idee hoe die dingen heten, maar die heb ik eens gezien. Leek erop dat ze echt van een boom kwamen; lekker taai ;)
pi_176977225
Hier vroeger een kat die wel op het snoer van oordopjes beet. En een op de antenne van de telefoon.
pi_176977228
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:04 schreef Queller het volgende:

[..]


En zijn er niet van die stokjes met iets dat ze lekker vinden? Geen idee hoe die dingen heten, maar die heb ik eens gezien. Leek erop dat ze echt van een boom kwamen; lekker taai ;)
matatabi, rustgevend spul is dat

pi_176980340

Nadat ik een kluif in huis vond. (ergens op strooptocht door een van de 3 gevonden en mee naar huis genomen) heb ik eens een paar van deze minikluifjes voor ons drietal gekocht. Heeft ze een half jaar bezig gehouden. (nu kijken ze er niet meer naar om)

Ja, ik weet dat ze voor honden bedoeld zijn maar dat boeit die van mij niet zo :')




Lotje heeft een eigen eend waar ze graag mee vecht.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176980453
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

matatabi, rustgevend spul is dat

Ziet eruit als zoethout, en die bedoelde ik inderdaad ^O^
pi_176984804
Eten ze wel goed? Mijn kat gaat op plastic zakken kauwen als ie vindt dat het etenstijd is. :X De oplossing is hier niks laten slingeren. Gelukkig worden de kabels hier met rust gelaten. Komen ze buiten? Zoniet, dan vinden ze veren en dennenappels van buiten misschien leuk. Daar kauwt mijn kat ook op maar dan in zn speelse buien.
pi_176984854
[..]

Ziet eruit als zoethout, en die bedoelde ik inderdaad ^O^
[/quote]
https://www.dierenoppasam(...)s-kattenkruid-catnip
Ik zou dit zelf niet zonder toezicht aan mijn katten geven.
pi_176984952
Mijn kat komt weleens bij de buren naar binnen en de twee katten daar laten het gewoon toe, terwijl ze andere katten wel weg zouden jagen. Mijn kat vind het ok als de katten van de buren in mijn tuin zijn. De katten van de buren zijn een paar jaar oud, die van mij is hoogbejaard. Verder negeren ze elkaar, tenminste zo lijkt het. Eén van de twee katten wil die van mij regelmatig begroeten, maar die van mij negeert dat.

Wat is er aan de hand? Vinden ze elkaar aardig en zijn de signalen voor mensen te subtiel om opgemerkt te worden? Of heeft het meer met de leeftijd van mijn kat te maken? Of omdat ze naast elkaar wonen is de geur vertrouwd en beschouwen ze elkaars territorium als gezamenlijk?
pi_176993968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 01:15 schreef _flore het volgende:
Eten ze wel goed? Mijn kat gaat op plastic zakken kauwen als ie vindt dat het etenstijd is. :X De oplossing is hier niks laten slingeren. Gelukkig worden de kabels hier met rust gelaten. Komen ze buiten? Zoniet, dan vinden ze veren en dennenappels van buiten misschien leuk. Daar kauwt mijn kat ook op maar dan in zn speelse buien.
Ja, ze eten prima. Er staat altijd droog voer klaar en 's morgens krijgen ze nat voer.
Dennenappels heb ik niet, ik weet ook niet of ik dat zo'n goed idee vind voor ze. Ze kauwen echt alles stuk, dus dat zullen ze ook met dennenappels doen.

DA stelde voor om steeds rond dezelfde tijd met ze te gaan spele om zo eventuele extra energie kwijt te raken. Dat deden we al, maar schijnbaar niet lang genoeg.

Zou Feliway classic spray ook helpen in plaats van bitterspray?
  donderdag 8 februari 2018 @ 15:56:58 #156
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177035625
Mijn kat begint te verharen
Hoelang duurt dit?
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:48:01 #157
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177040392
Waar kopen jullie je kattengras (zaad)? Die plantjes zijn echt zo op..zag ergens kattengras zaad met aarde van een bekend merk voor 4 euro..terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat 't zaad ergens véél goedkoper te krijgen moet zijn
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177040451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:56 schreef mrPanerai het volgende:
Mijn kat begint te verharen
Hoelang duurt dit?
Ligt aan je kat, sommige haren het hele jaar door. Aaien met rubberen huishoudhandschoenen werkt best goed om er veel haren uit te “borstelen” Is ook makkelijk om de haren mee van de bank te vegen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177040531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
Waar kopen jullie je kattengras (zaad)? Die plantjes zijn echt zo op..zag ergens kattengras zaad met aarde van een bekend merk voor 4 euro..terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat 't zaad ergens véél goedkoper te krijgen moet zijn
Kattenhras schijnt havergras te zijn. Misschien dat eens zoeken in een tuincentrum of online of zo.

Bron: http://www.kattenencyclopedie.com/index.php?menuid=9
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:36:23 #160
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177043196
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ligt aan je kat, sommige haren het hele jaar door. Aaien met rubberen huishoudhandschoenen werkt best goed om er veel haren uit te “borstelen” Is ook makkelijk om de haren mee van de bank te vegen.
Liggen sinds een paar dagen hier en daar echte plukken
pi_177043326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 01:15 schreef _flore het volgende:
Eten ze wel goed? Mijn kat gaat op plastic zakken kauwen als ie vindt dat het etenstijd is. :X De oplossing is hier niks laten slingeren. Gelukkig worden de kabels hier met rust gelaten.
Hier precies hetzelfde. Dan is geen enkel pastic zakje veilig.

Willem lust ook graag van die linten die af en toe om een cadeau zitten....
pi_177043470
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Liggen sinds een paar dagen hier en daar echte plukken
Hier ook. De stofzuigfrequentie maar wat omhoog gegooid.
Ik vermoed dat ze ons nooit meer aankijkt als we met huishoudhandschoenen gaan aaien :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177043773
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:45 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hier ook. De stofzuigfrequentie maar wat omhoog gegooid.
Ik vermoed dat ze ons nooit meer aankijkt als we met huishoudhandschoenen gaan aaien :')
Gewoon eens proberen. Die van mij bevalt het wel. (en in het begin natuurlijk niet te lang)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:51:50 #164
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177104236
Wat een gezeik, ik heb 2 super lieve broertjes van elkaar inmiddels bijna 3 jaar oud. Echter zijn ze zo aanhankelijk aan mij dat zodra ik de kamer uitloop zij bij de deur wachten tot ik weer terug kom, dit gaat gepaard met luid gemiauw soms stopt het na een 10 minuten en soms gaat het door voor 1 uur.

Een enkele maand geleden heeft een van de twee geplast voor die deur. Ik hoopte stiekem op iets eenmaligs en dat het slechts uit enthousiasme kwam.
Maar deze week hebben ze bijna elke ochtend geplast bij die deur terwijl ik naar mijn werk was en kom ik er savonds pas achter.

Er is niks veranderd in hun omgeving, kattenbakken zijn schoon, eten en drinken genoeg. Ze kunnen heel goed met elkaar vechten nooit met elkaar Allebei gecastreerd.

Ik maak het uiteraard goed schoon, de vloer is van laminaat en zelfs tussen de planken maak ik het goed schoon.

Iemand een idee dat kan helpen?

Toch feliway misschien maar een keer proberen?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177104593
Goed schoonmaken met groene biotex. Daarna inspuiten met urine control.

Ik geef onze plassende kat dan bach rescue of valdispert. En heb beaper pipetjes met stresscontrol. En dan stopt het hier weer voor een poos.
  zondag 11 februari 2018 @ 13:08:50 #166
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177106120
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed schoonmaken met groene biotex. Daarna inspuiten met urine control.

Ik geef onze plassende kat dan bach rescue of valdispert. En heb beaper pipetjes met stresscontrol. En dan stopt het hier weer voor een poos.
Top ga ik uitproberen die urine control.
Ik weet natuurlijk niet welke van de twee het doet
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177107605
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:08 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Top ga ik uitproberen die urine control.
Ik weet natuurlijk niet welke van de twee het doet
Allebei iets kalmerends geven kan geen kwaad.
  maandag 12 februari 2018 @ 10:09:16 #168
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177124398
Ik heb zo'n krabton staan, die gebruikt ze regelmatig maar helaaas ook m'n stoelen, zou een extra krabpaal helpen?
pi_177124551
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:51 schreef Erosjuhhh het volgende:
Wat een gezeik, ik heb 2 super lieve broertjes van elkaar inmiddels bijna 3 jaar oud. Echter zijn ze zo aanhankelijk aan mij dat zodra ik de kamer uitloop zij bij de deur wachten tot ik weer terug kom, dit gaat gepaard met luid gemiauw soms stopt het na een 10 minuten en soms gaat het door voor 1 uur.

Een enkele maand geleden heeft een van de twee geplast voor die deur. Ik hoopte stiekem op iets eenmaligs en dat het slechts uit enthousiasme kwam.
Maar deze week hebben ze bijna elke ochtend geplast bij die deur terwijl ik naar mijn werk was en kom ik er savonds pas achter.

Er is niks veranderd in hun omgeving, kattenbakken zijn schoon, eten en drinken genoeg. Ze kunnen heel goed met elkaar vechten nooit met elkaar Allebei gecastreerd.

Ik maak het uiteraard goed schoon, de vloer is van laminaat en zelfs tussen de planken maak ik het goed schoon.

Iemand een idee dat kan helpen?

Toch feliway misschien maar een keer proberen?
Is het een buitendeur? Zo ja, kijk dan ook even aan de andere kant, kans op een markerende buurtkat. Plasplekken schoonmaken met (zoals genoemd) groene biotex, groene zeep werkt ook. Ecodor kan ook helpen. Standaard schoonmaakmiddel maakt het niet voldoende schoon, de kat zal het blijven ruiken en opnieuw plassen. Nooit schoonmaken met chloor of ammoniak, dat trekt aan om te gaan plassen.

Hebben de katten voldoende ruimte wanneer je weg bent, dwz minimaal 2 ruimtes tot hun beschikking? Als het geen buitendeur is, kan ie dan open blijven? Is een kattenbak op de plasplek een optie? Staan hun kattenbakken op afzonderlijke plekken (1 per kat +1 wordt aangeraden voor alle bronnen, maar 2 naast elkaar kunnen gezien worden als 1)? Hebben ze voldoende vermaak, je kunt hierbij ook denken aan activity boards? Feliway stekker of ander kalmerend spul zou idd ook nog een optie kunnen zijn. Zoals je ziet, er zijn nog wat mogelijke aanpassingen die zouden kunnen werken. Ik zou beginnen met goed schoonmaken en stap voor stap aanpassingen maken en testen.
pi_177124564
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:51 schreef Erosjuhhh het volgende:
Wat een gezeik, ik heb 2 super lieve broertjes van elkaar inmiddels bijna 3 jaar oud. Echter zijn ze zo aanhankelijk aan mij dat zodra ik de kamer uitloop zij bij de deur wachten tot ik weer terug kom, dit gaat gepaard met luid gemiauw soms stopt het na een 10 minuten en soms gaat het door voor 1 uur.

Een enkele maand geleden heeft een van de twee geplast voor die deur. Ik hoopte stiekem op iets eenmaligs en dat het slechts uit enthousiasme kwam.
Maar deze week hebben ze bijna elke ochtend geplast bij die deur terwijl ik naar mijn werk was en kom ik er savonds pas achter.

Er is niks veranderd in hun omgeving, kattenbakken zijn schoon, eten en drinken genoeg. Ze kunnen heel goed met elkaar vechten nooit met elkaar Allebei gecastreerd.

Ik maak het uiteraard goed schoon, de vloer is van laminaat en zelfs tussen de planken maak ik het goed schoon.

Iemand een idee dat kan helpen?

Toch feliway misschien maar een keer proberen?
Feliway kan inderdaad helpen bij stressklachten :Y . Je zegt dat er niks veranderd is in de omgeving, maar geldt dat ook voor de katten in de buurt? Zijn er geen nieuwe bijgekomen? En hoe zit het met jouzelf; werk je altijd al dezelfde uren of is dat onlangs gewijzigd?

Plotselinge plasklachten wijzen ook heel vaak op een lichamelijke oorzaak. (blaasgruis, blaasontsteking, etc.) Dus wellicht is het het ook wel waard om even wat urine in te leveren bij de dierenarts. (Je ziet trouwens niet een van de katten regelmatig persen/moeite hebben met/miauwen tijdens het plassen op de bak hè? Bij katers is dat namelijk wel een reden linea recta naar de DA te gaan.)

quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:09 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb zo'n krabton staan, die gebruikt ze regelmatig maar helaaas ook m'n stoelen, zou een extra krabpaal helpen?
Kan helpen, maar zet hem dan ook in de loop/markeerroute van de kat. Katten krabben graag op hun looproute, en kennelijk staan jouw stoelen daar ook.
pi_177124592
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:09 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb zo'n krabton staan, die gebruikt ze regelmatig maar helaaas ook m'n stoelen, zou een extra krabpaal helpen?
Krabben doen katten niet alleen om de nagels te verzorgen, maar ook om hun spieren te rekken en strekken en zeker ook om te markeren. Krabmogelijkheden die hoog genoeg zijn voor het strekken en bovenal, op de looproutes, zijn een goed idee.
pi_177124601
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:20 schreef Candaasje het volgende:

Kan helpen, maar zet hem dan ook in de loop/markeerroute van de kat. Katten krabben graag op hun looproute, en kennelijk staan jouw stoelen daar ook.
Dat dus :P
pi_177124608
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:22 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat dus :P
GMTA 8-)
  maandag 12 februari 2018 @ 20:26:22 #174
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177137834
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Feliway kan inderdaad helpen bij stressklachten :Y . Je zegt dat er niks veranderd is in de omgeving, maar geldt dat ook voor de katten in de buurt? Zijn er geen nieuwe bijgekomen? En hoe zit het met jouzelf; werk je altijd al dezelfde uren of is dat onlangs gewijzigd?

Plotselinge plasklachten wijzen ook heel vaak op een lichamelijke oorzaak. (blaasgruis, blaasontsteking, etc.) Dus wellicht is het het ook wel waard om even wat urine in te leveren bij de dierenarts. (Je ziet trouwens niet een van de katten regelmatig persen/moeite hebben met/miauwen tijdens het plassen op de bak hè? Bij katers is dat namelijk wel een reden linea recta naar de DA te gaan.
[quote]0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:20 schreef Holyme het volgende:

[..]

Is het een buitendeur? Zo ja, kijk dan ook even aan de andere kant, kans op een markerende buurtkat. Plasplekken schoonmaken met (zoals genoemd) groene biotex, groene zeep werkt ook. Ecodor kan ook helpen. Standaard schoonmaakmiddel maakt het niet voldoende schoon, de kat zal het blijven ruiken en opnieuw plassen. Nooit schoonmaken met chloor of ammoniak, dat trekt aan om te gaan plassen.

Hebben de katten voldoende ruimte wanneer je weg bent, dwz minimaal 2 ruimtes tot hun beschikking? Als het geen buitendeur is, kan ie dan open blijven? Is een kattenbak op de plasplek een optie? Staan hun kattenbakken op afzonderlijke plekken (1 per kat +1 wordt aangeraden voor alle bronnen, maar 2 naast elkaar kunnen gezien worden als 1)? Hebben ze voldoende vermaak, je kunt hierbij ook denken aan activity boards? Feliway stekker of ander kalmerend spul zou idd ook nog een optie kunnen zijn. Zoals je ziet, er zijn nog wat mogelijke aanpassingen die zouden kunnen werken. Ik zou beginnen met goed schoonmaken en stap voor stap aanpassingen maken en testen.
Bedankt voor de reacties
Het gaat om een deur van de woonkamer naar de gang., andere katten zijn niet aanwezig in de buurt voor hun aangezien hun enige 'buutrndrir' naar het dakterras gaat waar geen andere kat komen kan en ze komen sporadisch buiten in de zomer aan een tuigje.

Ze hebben 2 kattenbakken naast elkaar die ze allebei gebruiken en ook goed schoongemaakt worden, deze zou ik eventueel van elkaar af kunnen zetten maar kan hem helaas niet op de crime scene zetten ivm deur.

Ook aan vermaak is geen gebrek. Ze hebben standaard 4 speeltjes liggen waarvan 1 met catnip die ik geregeld rouleer met andere + een ballenbak met 300 ballen (waarvan 100 onder de bank :'))

Ze hebben standaard hun eigen kamer + woonkamer tot beschikking +/- 60m2


De katten praten allebei heel graag zowieso, ik heb voorheen een kat gehad met blaas gruis maar niets lijkt erop. Ben morgen en overmorgen vrij dus zal.er extra op letten.

Update volgt.

https://www.dropbox.com/s(...)8%2020%2014%2004.jpg

https://www.dropbox.com/s(...)8%2020%2014%2008.jpg

Hier de 2 in hun tuigje :D
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177138707
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:26 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties
Het gaat om een deur van de woonkamer naar de gang., andere katten zijn niet aanwezig in de buurt voor hun aangezien hun enige 'buutrndrir' naar het dakterras gaat waar geen andere kat komen kan en ze komen sporadisch buiten in de zomer aan een tuigje.

Ze hebben 2 kattenbakken naast elkaar die ze allebei gebruiken en ook goed schoongemaakt worden, deze zou ik eventueel van elkaar af kunnen zetten maar kan hem helaas niet op de crime scene zetten ivm deur.

Ook aan vermaak is geen gebrek. Ze hebben standaard 4 speeltjes liggen waarvan 1 met catnip die ik geregeld rouleer met andere + een ballenbak met 300 ballen (waarvan 100 onder de bank :'))

Ze hebben standaard hun eigen kamer + woonkamer tot beschikking +/- 60m2


De katten praten allebei heel graag zowieso, ik heb voorheen een kat gehad met blaas gruis maar niets lijkt erop. Ben morgen en overmorgen vrij dus zal.er extra op letten.

Update volgt.

https://www.dropbox.com/s(...)8%2020%2014%2004.jpg

https://www.dropbox.com/s(...)8%2020%2014%2008.jpg

Hier de 2 in hun tuigje :D
Ja, nou wil ik die ballenbak natuurlijk zien he. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 12 februari 2018 @ 22:11:31 #176
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177140395
Haha, dat is een grote doos waar ik gaten in heb gemaakt aan de zijkanten dat ze er met hun pootjes in kunnen.
De ballen heb ik van aliexpres.. Zal kijken of ik morgen een foto kan plaatsen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177145737
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:08 schreef Erosjuhhh het volgende:

Top ga ik uitproberen die urine control.
Ik weet natuurlijk niet welke van de twee het doet
Vergeet niet een medische oorzaak uit te sluiten

Wat hier helpt om de gewoonte te doorbreken: plak een strook alu-folie op de plek waar ze het doen. Vinden ze vies vervelend, want dat spettert terug.
pi_177149451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Vergeet niet een medische oorzaak uit te sluiten

Wat hier helpt om de gewoonte te doorbreken: plak een strook alu-folie op de plek waar ze het doen. Vinden ze vies vervelend, want dat spettert terug.
Of ze pissen er blijmoedig overheen want special effect en nog meer verspreiding / ervaring :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177505867
Mijn kater laat soms lichtbruine druppeltjes achter als hij ergens gezeten/geslapen heeft. Als ik het op google zoek dan lijkt het alsof het vocht is uit de anaalkliertjes. Het gebeurd niet elke dag maar het is wel vervelend als hij het ergens achter laat wat ik niet heel makkelijk kan wassen, gelukkig ligt hij op de bank vaak op kleedjes maar ik vind het dus soms ook op andere plekken. Kat is 8 jaar oud en is al jaren geleden gecastreerd. Zijn broer heeft dit probleem niet.

Zou het nog iets anders kunnen zijn en mochten het wel de anaalkliertjes zijn, kan ik er iets aan doen zonder dat ik naar de dierenarts hoef? Ik vind het zelf niet erg om naar de dierenarts te gaan maar als ik met deze kat moet gaat hij helemaal over de zeik en hij is bij de dierenarts erg onhandelbaar ivm trauma van vroeger, zijn broer is gelukkig wel lief bij de dierenarts maar daar heb ik nu niet zoveel aan want het is precies bij de kat die echt niet naar de dierenarts wilt. Als het echt de enige oplossing is dan ga ik uiteraard wel maar mochten er tips zijn die ik eerst kan proberen dan hoor ik het graag!

(kat eet en drinkt goed, plast en poept goed, en doet niet aan sleetje rijden op de grond)
pi_177506224
Hier ook een druppelaarster, maar het komt uit haar neus. Kort, beetje verstopt neusje, Brits korthaar kwaaltje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177506348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:17 schreef Syrena het volgende:
Hier ook een druppelaarster, maar het komt uit haar neus. Kort, beetje verstopt neusje, Brits korthaar kwaaltje.
Ahja hier zijn het echt druppeltjes die onder de staart vandaan komen en ze ruiken ook een beetje, meh.
pi_177506583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:22 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Ahja hier zijn het echt druppeltjes die onder de staart vandaan komen en ze ruiken ook een beetje, meh.
:{ hoop dat iemand een oplossing heeft.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177526504
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

:{ hoop dat iemand een oplossing heeft.
Hoop het ook en anders toch maar naar de DA maar ik ben bang dat het dan weer een stressvolle strijd voor katje wordt, en vraag mij af of ze hem zo rustig kunnen krijgen zodat ze iets kunnen zien zonder hem wat te geven.
pi_177824796
Oh jongens, ff juichen. Ik heb me toch een fijne roller tegen kattenhaar op de bank gekocht!

Chomchom roller heet ie, heb hem nu een week via Amazon. Paar keer over de stoffen bank, en weg haar O+

Hij werkt ook goed op het dekbed en de mat. Helaas niet op fleece of op kleding, maar daar heb ik de Ikeaplakroller voor.

Dat moest ik even delen 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_177825306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:18 schreef Syrena het volgende:
Oh jongens, ff juichen. Ik heb me toch een fijne roller tegen kattenhaar op de bank gekocht!

Chomchom roller heet ie, heb hem nu een week via Amazon. Paar keer over de stoffen bank, en weg haar O+

Hij werkt ook goed op het dekbed en de mat. Helaas niet op fleece of op kleding, maar daar heb ik de Ikeaplakroller voor.

Dat moest ik even delen 8-)
fijn toch :+
pi_177841811
Als we het toch over aankopen hebben. Ik heb weer 3 seresto banden voor mijn katten nodig. Iemand een tip waar ik ze het goedkoopst kan krijgen? Of heeft iemand een kortingscode over?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177856306
Iemand nog de tip voor een drinkfontein. Die van ons is het aan het begeven. Wij hebben 2 langharige katten tnt raken de fonteinen snel verstopt.
pi_177856534
http://www.keramik-im-hof.de/en/

Hier ook 2 langharige katten.
Staat hier al een paar jaar zonder problemen te draaien, het duurt wel even voor je het hebt (week of 6)
  vrijdag 16 maart 2018 @ 09:34:43 #189
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_177857531
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145971

Deze heb ik hier met filter. Heel tevreden van, is stevig en stil. Senna is er verzot op.
pi_177864799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 09:34 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145971

Deze heb ik hier met filter. Heel tevreden van, is stevig en stil. Senna is er verzot op.
Deze!
Fijn om te lezen trouwens dat ie zo goed voldoet 🙂
pi_177880427
God ik had het woord snorharenstress nog nooit gehoord :@

Dus shoutout naar dit topic *O* mn nieuwe ouwe kat at steeds zo moeilijk. Uit ander gedrag hebben we het idee dat hij niet uitsluitend positieve ervaringen met mensen en/of veiligheid heeft. Ik dacht dat het daaruit voort kwam en had zn bakje al op verschillende plekken geprobeerd, maar het bleef er zo niet ontspannen en moeizaam uitzien.

Plat bakje en hij schrokt ook zn brokjes weg als de schooier die hij is O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 17 maart 2018 @ 15:26:09 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177883773
Ben van plan om een moderne siamese kitten te kopen alleen vroeg ik me af of iemand een goede fokker kent?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 19:31:29 #193
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177890424
Hallo,

Mijn binnen kater laat laatste tijd vaak blijken dat hij naar buiten wil. Als ik de deur open doe, rent ie vaak naar buiten en verstopt zich in een struikje en speelt daar met blaadjes. Nou zit ik met het idee om hem soms onder toezicht wel naar buiten te laten. Is dat een goed idee?

Verder:
Ik heb hem de laatste twee jaar niet gevaccineerd of ontwormd. Is het aan te raden om dit wel te doen, ook bij een binnen kat? welke vaccines zijn noodzakelijk?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:16:11 #194
356392 curantis
regenerated
pi_177891934
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:31 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Verder:
Ik heb hem de laatste twee jaar niet gevaccineerd of ontwormd. Is het aan te raden om dit wel te doen, ook bij een binnen kat? welke vaccines zijn noodzakelijk?
Volgens mijn dierenarts is het wel raadzaam om minimaal 1x per jaar te ontwormen voor een binnenkat. Als ie vanaf nu vaker buiten komt waarschijnlijk vaker. Mijn (binnen)kater heb ik sowieso 1x per jaar laten onderzoeken en daar zat dan standaard ontwormen bij. Je zou eens bij je eigen dierenarts kunnen informeren.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 20:31:57 #195
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177892258
Ik behandel mijn katten alleen reactief. Kunnen alleen in de tuin, maar zaten recentelijk toch opeens onder de vlooien. Het kan dus altijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177898451
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:26 schreef MisterJ.Lo het volgende: Ben van plan om een moderne siamese kitten te kopen alleen vroeg ik me af of iemand een goede fokker kent?
Vreemde naam, wat is dat voor ras? Wat is het verschil met klassiek? antiek? (hoe heten de niet-modernen?)?
  zondag 18 maart 2018 @ 08:43:33 #197
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177899483
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Vreemde naam, wat is dat voor ras? Wat is het verschil met klassiek? antiek? (hoe heten de niet-modernen?)?
Dit is modern



Dit is traditioneel


Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_177899644
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dit is modern

[ afbeelding ]

Dit is traditioneel


[ afbeelding ]
Ik wil niet lullig doen, maar de moderne ziet er een beetje uit of ‘ie speciaal onderwijs nodig heeft. Zijn ze hier niet weer een gebrek aan het doorfokken? (net als met die korte pootjes en misvormde oren?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 18 maart 2018 @ 09:09:15 #199
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_177899744
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:02 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar de moderne ziet er een beetje uit of ‘ie speciaal onderwijs nodig heeft. Zijn ze hier niet weer een gebrek aan het doorfokken? (net als met die korte pootjes en misvormde oren?)
Precies wat ik dacht hehe. Ziet er niet echt snugger uit. Toch ook meer fan van het klassieke model.
  zondag 18 maart 2018 @ 09:22:16 #200
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177899937
Het zijn gewoon oosterse kortharen met een point vacht. Veel mooier dan het "dikke Thaise" broertje.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 maart 2018 @ 09:32:01 #201
269689 crew  Viv
pi_177900060
Jeetje, die traditionele! O+ Weer wat geleerd, ik dacht dat het driehoekige hoofd onder andere bij het Siamese ras hoorde en daarom vond ik Siamesen altijd erg lelijk. (Ik heb zelf van die vierkante, Maine Coons. _O_ ).
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand nog de tip voor een drinkfontein. Die van ons is het aan het begeven. Wij hebben 2 langharige katten tnt raken de fonteinen snel verstopt.
Wij hebben deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/67765
Het filter zit altijd wel vol haren (maar we vervangen dat ook niet braaf iedere 3 weken :') ), maar het water blijft wel goed stromen.
pi_177900175
Die hebben wij ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 09:44:50 #203
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_177900238
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand nog de tip voor een drinkfontein. Die van ons is het aan het begeven. Wij hebben 2 langharige katten tnt raken de fonteinen snel verstopt.
Ik heb de big Max van Pioneer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_177900264
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 19:31 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Hallo,

Mijn binnen kater laat laatste tijd vaak blijken dat hij naar buiten wil. Als ik de deur open doe, rent ie vaak naar buiten en verstopt zich in een struikje en speelt daar met blaadjes. Nou zit ik met het idee om hem soms onder toezicht wel naar buiten te laten. Is dat een goed idee?

Verder:
Ik heb hem de laatste twee jaar niet gevaccineerd of ontwormd. Is het aan te raden om dit wel te doen, ook bij een binnen kat? welke vaccines zijn noodzakelijk?
Ja, ontwormen is wel aan te raden, ook bij binnenkatten. Maar dan zou 1-2 keer per jaar voldoende moeten zijn. Komen katten buiten, dan is 4 keer per jaar aan te raden.
Ontwormen doe je overigens niet enkel voor de kat, maar ook voor je eigen gezondheid en de gezondheid van kinderen in de omgeving. Zeker als hij straks vaker buiten komt, en misschien een keer wegschiet en poept op een plek waar kinderen spelen.

Vaccineren raad ik zelf iedereen aan om te doen (tenzij er medische indicatie is dit niet te doen), en ook zeker binnenkatten. Veel mensen denken dat die niet besmet kunnen worden, maar helaas, je kunt als eigenaar zelf een hoop 'troep' meenemen. En Niesziekte en Kattenziekten zijn ernstige ziekten, met in de meeste gevallen een dodelijke afloop.

Er is alleen wel discussie over de werkingsduur van vaccinaties. Als je kat een echte binnenkat is (of enkel in je tuin) en jijzelf niet al teveel contact hebt met andere dieren/katten waardoor het infectierisico laag is, dan zou je ook om de 2-3 jaar kunnen laten vaccineren. (We hebben het hier wel over katten met een leeftijd van 2 jaar of ouder trouwens). Kattenziekte kan zelfs om de 3-4 jaar. Wel raad ik aan om bij minder vaccineren elk jaar even op controle te komen voor een gezondheidscheck. :)
pi_177900577
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Jeetje, die traditionele! O+ Weer wat geleerd, ik dacht dat het driehoekige hoofd onder andere bij het Siamese ras hoorde en daarom vond ik Siamesen altijd erg lelijk. (Ik heb zelf van die vierkante, Maine Coons. _O_ ).
[ afbeelding ]

[..]

Wij hebben deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/67765
Het filter zit altijd wel vol haren (maar we vervangen dat ook niet braaf iedere 3 weken :') ), maar het water blijft wel goed stromen.
Tja die filters die vind ik zo duur.
pi_177900590
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het zijn gewoon oosterse kortharen met een point vacht. Veel mooier dan het "dikke Thaise" broertje.

[ afbeelding ]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen :D Ik vind de traditionele vele malen mooier.
Maar qua karakter zijn het wel leuke dieren. (Qua gezondheid scoren ze helaas niet al te best ;( )
pi_177900602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:29 schreef Sorella het volgende:
http://www.keramik-im-hof.de/en/

Hier ook 2 langharige katten.
Staat hier al een paar jaar zonder problemen te draaien, het duurt wel even voor je het hebt (week of 6)
En het filter makkelijk te krijgen?
pi_177903089
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En het filter makkelijk te krijgen?
Zit geen filter tussen dus regelmatig water verversen en pompje schoonmaken is wel noodzaakkelijk. Dus niet een te grote bak kopen (die van ons is te groot, 35 cm ;( )
  zondag 18 maart 2018 @ 16:29:38 #209
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177909606
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, ontwormen is wel aan te raden, ook bij binnenkatten. Maar dan zou 1-2 keer per jaar voldoende moeten zijn. Komen katten buiten, dan is 4 keer per jaar aan te raden.
Ontwormen doe je overigens niet enkel voor de kat, maar ook voor je eigen gezondheid en de gezondheid van kinderen in de omgeving. Zeker als hij straks vaker buiten komt, en misschien een keer wegschiet en poept op een plek waar kinderen spelen.

Vaccineren raad ik zelf iedereen aan om te doen (tenzij er medische indicatie is dit niet te doen), en ook zeker binnenkatten. Veel mensen denken dat die niet besmet kunnen worden, maar helaas, je kunt als eigenaar zelf een hoop 'troep' meenemen. En Niesziekte en Kattenziekten zijn ernstige ziekten, met in de meeste gevallen een dodelijke afloop.

Er is alleen wel discussie over de werkingsduur van vaccinaties. Als je kat een echte binnenkat is (of enkel in je tuin) en jijzelf niet al teveel contact hebt met andere dieren/katten waardoor het infectierisico laag is, dan zou je ook om de 2-3 jaar kunnen laten vaccineren. (We hebben het hier wel over katten met een leeftijd van 2 jaar of ouder trouwens). Kattenziekte kan zelfs om de 3-4 jaar. Wel raad ik aan om bij minder vaccineren elk jaar even op controle te komen voor een gezondheidscheck. :)
Dan moet ik maar binnenkort weer naar de dierenarts. Alleen enig probleem is dat mijn kat zijn transportbox haat. Het is een hele klus om hem daarin te krijgen. Niet leuk voor mij of voor de kat. Ik wordt overal gekrabd en de mijn kat haalt zwaar adem onderweg in de transportbox. Weet niet echt waarom.

Hebben mensen tips hoe ik dit moet aanpakken?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177910509
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:43 schreef MisterJ.Lo het volgende: [..]

Dit is modern
[ afbeelding ]

Dit is traditioneel
[ afbeelding ]
Dus modern is, zoals gevreesd, een nieuwe kijk op katten. Deze valt nog mee. Google liet me erger zien, zoals dit schilderij dat bij AliExpress te koop is. .

Wikepedia blijkt hem ook te kennen. Eerste raskenmerk:
quote:
Kop: wigvormig en dient in het ideale geval samen met de grote, schuingeplaatste oren een perfecte gelijkzijdige driehoek te vormen. De kin mag niet al te geprononceerd zijn, maar ook zeker niet terugwijken. Lange neus, bij voorkeur met een Romeins profiel, maar in elk geval zonder inkeping vloeiend doorlopend in het schedeldak.
Waarom wordt er zo aan de kop gerommeld? Waarom moeten ogen en oren veranderd worden, dat gaat toch af van de functie?! Je geeft ze onbedoeld een specifieke expressie die niets te maken heeft met wat ze doen of vinden. Dat is zoiets als de krulstaart bij sommige hondenrassen, waardoor hun lichaamstaal verpest wordt.
Huisdieren met platte snoeten zijn verschrikkelijk door ingekweekt misfunctioneren, maar extra lang zal ook zijn gevolgen hebben. Kaakafwijkingen? Iets met die hoek door ingevallen wangen en verlengde kaken? Ogen die met verloop van tijd uitpuilend en moeilijk beschermbaar gekweekt gaan worden? Jammer dat je aan een afwijkend gekweekte ondersoort begint.

In elk geval bij erkende fokkers kijken. Als je het nestje en/of de moederkat niet mag zien (moeder evt. voor en na de geboorte), is er waarschijnlijk wat te verbergen. Broodfokkers gaan meestal voor produktie, niet voor kwaliteit.
pi_177910596
Ik vind de moderne siamees maar een gedrocht. Ik hou niet van katten met punt snoetjes
pi_177911064
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het zijn gewoon oosterse kortharen met een point vacht. Veel mooier dan het "dikke Thaise" broertje.

[ afbeelding ]
Houd je wel rekening met hun harde stemmen? :o
pi_177911362
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Houd je wel rekening met hun harde stemmen? :o
gaat het ook om de decibellen? Ik dacht dat ze voortdurend aan het mauwen zijn
  zondag 18 maart 2018 @ 17:49:57 #214
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177911648
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:06 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus modern is, zoals gevreesd, een nieuwe kijk op katten. Deze valt nog mee. Google liet me erger zien, zoals dit schilderij dat bij AliExpress te koop is. [ afbeelding ].

Wikepedia blijkt hem ook te kennen. Eerste raskenmerk:

[..]

Waarom wordt er zo aan de kop gerommeld? Waarom moeten ogen en oren veranderd worden, dat gaat toch af van de functie?! Je geeft ze onbedoeld een specifieke expressie die niets te maken heeft met wat ze doen of vinden. Dat is zoiets als de krulstaart bij sommige hondenrassen, waardoor hun lichaamstaal verpest wordt.
Huisdieren met platte snoeten zijn verschrikkelijk door ingekweekt misfunctioneren, maar extra lang zal ook zijn gevolgen hebben. Kaakafwijkingen? Iets met die hoek door ingevallen wangen en verlengde kaken? Ogen die met verloop van tijd uitpuilend en moeilijk beschermbaar gekweekt gaan worden? Jammer dat je aan een afwijkend gekweekte ondersoort begint.

In elk geval bij erkende fokkers kijken. Als je het nestje en/of de moederkat niet mag zien (moeder evt. voor en na de geboorte), is er waarschijnlijk wat te verbergen. Broodfokkers gaan meestal voor produktie, niet voor kwaliteit.
Weet je dat onzin praat? Een siamees met een driehoekig gezicht wordt al eeuwen zo gekweekt. Dat zijn nu eenmaal uiterlijke kenmerken van een Oosterse korthaar. Geen afwijking of wat dan ook, gewoon een kattenras. Net zoals een Spynx dat is (waar je dat eerder van kunt zeggen).

Dat jij het niet mooi vindt maakt een dier nog niet meteen een afwijking. Of zeg je dat ook over de Scottish fold, Perzische kat, Bengaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 18-03-2018 18:01:49 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:54:38 #215
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177911822
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Houd je wel rekening met hun harde stemmen? :o
Beestjes zijn super intelligent en praten graag met hun eigenaars. Vandaar ook een Siamees, wel twee kittens (kunnen ze mooi met elkaar optrekken en spelen) aangezien er ook fulltime gewerkt wordt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_177911992
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

... Dat jij het niet mooi vindt maakt een dier nog niet meteen een afwijking. Of zeg je dat ook over de Scottish fold met het karakteristieke uiterlijk.
De oortjes van Scottish fold worden gevormd door een kraakbeenafwijking, die helaas ook elders in het lichaam zit. Niet altijd zichtbaar, kan wel zorgen voor problemen of pijn. En fokken met 2 folds wordt niet gedaan omdat een deel van de kittens dan zwaar gehandicapt wordt. Je kunt je dan afvragen of dit geen afwijking is...
pi_177911994
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat jij het niet mooi vindt maakt een dier nog niet meteen een afwijking. Of zeg je dat ook over de Scottish fold of Perzische kat beiden uniek qua uiterlijk.
Je weet dat je nu juist twee katten noemt die erg veel gezondheidsproblemen hebben, zeker wanneer mensen er verkeerd mee doorfokken?
  zondag 18 maart 2018 @ 18:03:25 #218
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177912026
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je weet dat je nu juist twee katten noemt die erg veel gezondheidsproblemen hebben, zeker wanneer mensen er verkeerd mee doorfokken?
Het gaat erom dat er nu eenmaal standaarden zijn. Het ene uiterlijk maakt een dier nog niet beter dan het andere.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_177912169
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er nu eenmaal standaarden zijn. Het ene uiterlijk maakt een dier nog niet beter dan het andere.
Maar het bewust doorfokken op bepaalde kenmerken, maakt een dier dus wel zwakker. Ik weet niet hoe het bij siamezen zit overigens, maar een platte kop was eerst ook gewoon een kenmerk van een ras. Totdat het platter en platter moest.
  zondag 18 maart 2018 @ 18:13:23 #220
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177912245
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar het bewust doorfokken op bepaalde kenmerken, maakt een dier dus wel zwakker. Ik weet niet hoe het bij siamezen zit overigens, maar een platte kop was eerst ook gewoon een kenmerk van een ras. Totdat het platter en platter moest.
Oosterse kortharen bestaan al zo lang, volgens mij een van de oudste rassen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_177912726
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Weet je dat onzin praat? Een siamees met een driehoekig gezicht wordt al eeuwen zo gekweekt. Dat zijn nu eenmaal uiterlijke kenmerken van een Oosterse korthaar. Geen afwijking of wat dan ook, gewoon een kattenras. Net zoals een Spynx dat is (waar je dat eerder van kunt zeggen).

Dat jij het niet mooi vindt maakt een dier nog niet meteen een afwijking. Of zeg je dat ook over de Scottish fold, Perzische kat, Bengaal?
Ja zeker en hier zei ik het al over de extra platte perzen. Over Scottisch fold gaf Holyme net details. De munchkin, die misvormde met te korte pootjes waardoor anderen meenden dat gezonde katten óók met te korte pootjes moeten kunnen, want dat zou zo schattig zijn. Ik heb kritiek op al die extra ingekweekte defecten voor het mooi of het schattig.
pi_177920092
Daarom hebben wij twee raskatten waar niet veel meegefokt is en waarvan er 1 nog steeds gekruist wordt met de htk kat in sommige landen waaronder amerika en nederland.
pi_177920195
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er nu eenmaal standaarden zijn. Het ene uiterlijk maakt een dier nog niet beter dan het andere.
Nu draai je het om. Waarom moeten er standaarden zijn? Waarom moeten de neuzen korter, langer, spitser, stomper? Pootjes korter? Oortjes gefrommeld?
Het gaat niet om uiterlijk en het gaat niet om beter zijn. Het gaat om gezond zijn en als een normaal beest kunnen functioneren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177920617
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Oosterse kortharen bestaan al zo lang, volgens mij een van de oudste rassen.
ja en de traditionele Siamees was dus eeuwenlang de standaard, dat een stel randdebielen daar nog niet zo lang geleden een nieuw wensenlijstje en fokprogramma bij hebben bedacht maakt niet dat die laatste ineens 'een oud ras is' :r
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 18 maart 2018 @ 23:49:33 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177921606
De siamees zag er vroeger, pak em beet 100 jaar geleden, echt nog anders uit. Er is kennelijk erg doorgefokt op driehoekige kop en slank postuur.

https://cat-behaviour-and(...)-of-historic-breeds/

Ik vind het drie keer niks, dat gefok. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_177921751
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

gaat het ook om de decibellen? Ik dacht dat ze voortdurend aan het mauwen zijn
Ze kunnen een flinke bak lawaai produceren.
Na onze verhuizing dacht de buurvrouw 2 huizen verder dat we een baby hadden. :')
pi_177926227
Wie heeft een tip om de zijkant/hoek van de bank goed te kunnen bedekken met iets, zodat als er op gekrabd wordt, er geen beschadigingen komen?
Heel af en toe doet onze kater het nog en er zijn al wat lusjes los en dat vind ik toch zonde.
  maandag 19 maart 2018 @ 18:12:51 #229
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_177937504
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:12 schreef Koningin het volgende:
Wie heeft een tip om de zijkant/hoek van de bank goed te kunnen bedekken met iets, zodat als er op gekrabd wordt, er geen beschadigingen komen?
Heel af en toe doet onze kater het nog en er zijn al wat lusjes los en dat vind ik toch zonde.
Heb er dubbelzijdig tape op maar ziet er niet uit eigenlijk. Je hebt van die hoekkrabdingen
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  maandag 19 maart 2018 @ 18:16:50 #230
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177937619
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nu draai je het om. Waarom moeten er standaarden zijn? Waarom moeten de neuzen korter, langer, spitser, stomper? Pootjes korter? Oortjes gefrommeld?
Het gaat niet om uiterlijk en het gaat niet om beter zijn. Het gaat om gezond zijn en als een normaal beest kunnen functioneren.
Weet je eigenlijk wel hoe het dierenrijk (en zelfs voor mensen kun je eigenlijk het volgende zeggen) werkt. Van hetzelfde ras heb je vaak heel veel verschillende soorten die allen qua uiterlijk net weer wat verschillen. En dat is hem nu juist, het uiterlijk van een kat (wat dus persoonlijk is) maakt de een niet beter dan de ander. Daar komt meer bij kijken. Het oordelen puur op het uiterlijk is dus vrij ridicuul.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 19 maart 2018 @ 18:27:49 #231
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177937916
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 23:49 schreef Lienekien het volgende:
De siamees zag er vroeger, pak em beet 100 jaar geleden, echt nog anders uit. Er is kennelijk erg doorgefokt op driehoekige kop en slank postuur.

https://cat-behaviour-and(...)-of-historic-breeds/

Ik vind het drie keer niks, dat gefok. :{
Vreselijk inderdaad, hetzelfde zie je bij veel hondenrassen en zelfs paarden. Naast onaantrekkelijk ook vaak met fikse gezondheidsproblemen voor het dier.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938366
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Vreselijk inderdaad, hetzelfde zie je bij veel hondenrassen en zelfs paarden. Naast onaantrekkelijk ook vaak met fikse gezondheidsproblemen voor het dier.




Zoals deze :X ;(
Twiddel
  maandag 19 maart 2018 @ 18:51:14 #233
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177938391
Bij Siamezen valt het nog relatief mee trouwens, Perzen en Munchkins vind ik vaak echt triest om te zien.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938413
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel hoe het dierenrijk (en zelfs voor mensen kun je eigenlijk het volgende zeggen) werkt. Van hetzelfde ras heb je vaak heel veel verschillende soorten die allen qua uiterlijk net weer wat verschillen. En dat is hem nu juist, het uiterlijk van een kat (wat dus persoonlijk is) maakt de een niet beter dan de ander. Daar komt meer bij kijken. Het oordelen puur op het uiterlijk is dus vrij ridicuul.
Je begrijpt me niet.
Om in jouw vergelijking te blijven: scottisch folds waren allang uitgestorven als je de natuur zijn gang had laten gaan. Twee folds die kittens krijgen levert veel kittens met handicaps op die in de natuur niet overleven. Veel van die kenmerken die mensen mooi vinden worden zorgvuldig gepland en katten worden gekruisd om die kenmerken naar voren te laten komen omdat het publiek dat wil. Wat de effecten op dierenwelzijn zijn, boeit weinig.

Jij kijkt blijkbaar niet naar uiterlijk. Toch wil je wel een bepaalde raskat. Dan gaat het vast om karakter, omdat je daar bij bepaalde rassen makkelijk uitspraken over kunt doen omdat het bij het ras hoort. Ook dat stukje heeft weinig te maken met hoe voortplanting in de willekeurige natuur gaat.
En dat je, door te kiezen voor bepaalde karaktereigenschappen, ook voor een bepaald uiterlijk gaat met de ingefokte afwijkingen, is blijkbaar een soort van bijverschijnsel.

Mij boeit uiterlijk ook niet. Al mijn katten komen van de boerderij of uit het asiel. Een van de katten die ik heb, heb ik ongezien geadopteerd want die arriveerde in de buik van zijn moeder, die ook hier bleef wonen. Dus mij hoef je niks uit te leggen over de waarde van uiterlijk. Wel heb ik twee gezonde, totaal verschillend uitziende htk katten. Met ieder een eigen, uitgesproken karakter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 maart 2018 @ 18:52:16 #235
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177938418
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ [url=http://cdn3-www.dogtime.com/assets/up(...)0x290.jpg]afbeelding[/url] ]

Zoals deze :X ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938437
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Vreselijk inderdaad, hetzelfde zie je bij veel hondenrassen en zelfs paarden. Naast onaantrekkelijk ook vaak met fikse gezondheidsproblemen voor het dier.
Of agressie (Pitbull) Maar blijven doorfokken op triggerhappy, prikkelgevoelig en geweldig grote en krachtige kaken. En maar honden blijven euthanaseren die, door hun aanleg en slechte training, mensen aanvallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177938444
quote:
Ook al bij de paarden?! Jemig :X ;(
Twiddel
pi_177938466
In dat fokken van dieren zouden best wel eens wettelijke regels mogen komen. Hoe ver is te ver? Blijkbaar is chronisch lijden voor het dier nog niet ver genoeg ;(
Twiddel
  maandag 19 maart 2018 @ 18:57:22 #239
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177938538
Maar laten we nou niet gaan doen alsof iedereen met een voorkeur voor een ras een soort dierennazi is :') Htk-katten kunnen een nog slechtere gezondheid hebben omdat ze vaak uit oepsnestjes komen en er geen stamboom of controle op erfelijke ziektes is. Een raskat uit een goede fokkerij kan best een goede keuze zijn, niet alle rassen lijden per definitie vanwege misvormingen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938575
Voordat we alle fokkers gaan veroordelen: er zijn natuurlijk ook genoeg fokkers die wel naar dierenwelzijn kijken. Miss-Isis vind ik daar wel en voorbeeld van.
Ik blijf het bizar vinden dat haar honden getest moeten worden op afwijkingen die er vanuit een onverantwoord verleden ingefokt zouden kunnen zijn, maar zij zorgt er op die manier wel actief voor dat eventuele afwijkingen zich niet verder kunnen verspreiden.

Het is ook niet verkeerd om je een beetje te richten op zaken als vachtkleur of tekening als je dat leuk vindt. Maar niet op een te korte snuit, kraakbeenafwijkingen, heup- of longproblemen of nieraandoeningen die als een soort van bijzaak aanwezig lijken te zijn bij ontzettend doorgefokte dieren. Die er dan wel mooi volgens de standaarden uitzien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 maart 2018 @ 18:59:00 #241
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177938581
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ook al bij de paarden?! Jemig :X ;(
Yup. Dit is een Arabisch volbloed van een of andere sjeik. Geloof niet dat het bij andere rassen ook zo erg is, hoewel de grootte bij dressuurpaarden en het overbouwde van westernpaarden ook wel een issue is. Echter moeten die nog fysiek kunnen presteren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938595
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Yup. Dit is een Arabisch volbloed van een of andere sjeik.
Arm beest ;(
Twiddel
pi_177938641
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar laten we nou niet gaan doen alsof iedereen met een voorkeur voor een ras een soort dierennazi is :') Htk-katten kunnen een nog slechtere gezondheid hebben omdat ze vaak uit oepsnestjes komen en er geen stamboom of controle op erfelijke ziektes is. Een raskat uit een goede fokkerij kan best een goede keuze zijn, niet alle rassen lijden per definitie vanwege misvormingen.
True, that. Maar toch hoor je weinig van geboorte afwijkingen die de htk populatie lijken te treffen. Omdat er zoveel genetische diversiteit is. En natuurlijke selectie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 maart 2018 @ 19:03:44 #244
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177938708
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

True, that. Maar toch hoor je weinig van geboorte afwijkingen die de htk populatie lijken te treffen. Omdat er zoveel genetische diversiteit is. En natuurlijke selectie.
Nee, maar het is dan ook geen ras dus ook geen rasgebonden afwijkingen. Maar wat dacht je van katjes die veel te vroeg zwanger worden, te weinig eten/verzorging krijgen, of incest? Gebeurt natuurlijk vooral op de boederij, maar daar komen veel van die kittens die voor gratis op marktplaats staan vandaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177938745
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar laten we nou niet gaan doen alsof iedereen met een voorkeur voor een ras een soort dierennazi is :') Htk-katten kunnen een nog slechtere gezondheid hebben omdat ze vaak uit oepsnestjes komen en er geen stamboom of controle op erfelijke ziektes is. Een raskat uit een goede fokkerij kan best een goede keuze zijn, niet alle rassen lijden per definitie vanwege misvormingen.
oepsnestjes hebben volgens mij niks te maken met slechte gezondheid
pi_177938747
Ik ben vooral zo tegen die extreme dieren, zoals pugs, chiwauwas, die katten met zo'n misvormde neus. Eigenlijk alles waarbij het dier aan kan lijden.
Chronisch hoofdpijn, luchtwegproblemen, ogen die uit kassen springen.

Ik vind dat het normaal is dat je een beetje research doet voor je een dier koopt. En het kan prima een rasdier zijn, alleen liever die extreme niet.
Die mogen van mij ook liever verdwijnen.

Ik snap zelf niet zo goed waarom mensen rasdieren kopen. Ik ben sterk voorstander van asieldieren. Ik snap niet waarom iemand rustig 1200 euro uitgeeft aan 2 noorse boskatten en ze vervolgend alleen binnen laat en ze mogen niks en kunnen niks. :P

Maar andere mensen zullen er wel wat in zien, ieders zijn eigen.
Twiddel
pi_177938789
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, maar het is dan ook geen ras dus ook geen rasgebonden afwijkingen. Maar wat dacht je van katjes die veel te vroeg zwanger worden, te weinig eten/verzorging krijgen, of incest? Gebeurt natuurlijk vooral op de boederij, maar daar komen veel van die kittens die voor gratis op marktplaats staan vandaan.
Ik vang kittens op voor het asiel, weet er alles van :Y ;(

Wat dat betreft is een raskat bij een erkende fokker zeker beter af. Maar over broodfokkers zullen we het maar niet hebben :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177938840
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oepsnestjes hebben volgens mij niks te maken met slechte gezondheid
Wel als de moeder te jong of ondervoed is. Of bij voorbeeld niesziekte heeft. Krijg je kleine katjes van die het niet redden of altijd wat kwetsbaarder blijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177938872
Maar we gaan nu wel erg off-topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 maart 2018 @ 19:24:01 #251
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177939322
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oepsnestjes hebben volgens mij niks te maken met slechte gezondheid
Ongecontroleerde afkomst, te jonge leeftijd moeder, gebrekkige of verkeerde verzorging? Om maar wat te noemen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 19 maart 2018 @ 19:49:21 #252
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_177939973
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet.
Om in jouw vergelijking te blijven: scottisch folds waren allang uitgestorven als je de natuur zijn gang had laten gaan. Twee folds die kittens krijgen levert veel kittens met handicaps op die in de natuur niet overleven. Veel van die kenmerken die mensen mooi vinden worden zorgvuldig gepland en katten worden gekruisd om die kenmerken naar voren te laten komen omdat het publiek dat wil. Wat de effecten op dierenwelzijn zijn, boeit weinig.

Jij kijkt blijkbaar niet naar uiterlijk. Toch wil je wel een bepaalde raskat. Dan gaat het vast om karakter, omdat je daar bij bepaalde rassen makkelijk uitspraken over kunt doen omdat het bij het ras hoort. Ook dat stukje heeft weinig te maken met hoe voortplanting in de willekeurige natuur gaat.
En dat je, door te kiezen voor bepaalde karaktereigenschappen, ook voor een bepaald uiterlijk gaat met de ingefokte afwijkingen, is blijkbaar een soort van bijverschijnsel.

Mij boeit uiterlijk ook niet. Al mijn katten komen van de boerderij of uit het asiel. Een van de katten die ik heb, heb ik ongezien geadopteerd want die arriveerde in de buik van zijn moeder, die ook hier bleef wonen. Dus mij hoef je niks uit te leggen over de waarde van uiterlijk. Wel heb ik twee gezonde, totaal verschillend uitziende htk katten. Met ieder een eigen, uitgesproken karakter.
Grappig dat je hier htk katjes erbij haalt. Grootste kweekvijver van incest, handicap, of afwijkingen. Niet een goed voorbeeld om te benoemen. Daarnaast begrijp je de strekking dus niet. Evolutie door natuur of door de mens is geen kwaad iets, gezondheid, en het juiste DNA profiel gebruiken is waar het om gaat. Een rondere of spiterse kop maakt het niet beter of slechter dan de voorbeeld die je aanhaalt. Daarnaast begrijp je volgens mij ook niet wat onder een afwijking valt. Iets wat jij niet mooi vindt maakt het nog geen afwijking. Dat is selectief en bevooroordeeld zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_177940097
Grappig hoe we beiden zowat dezelfde argumenten en voorbeelden gebruiken om ons punt te maken. Ik laat het erbij, ik kan je blijkbaar niet duidelijk maken wat ik bedoel. En jij mij jouw punten ook niet.

Veel plezier met je Siamezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177952275
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:12 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Heb er dubbelzijdig tape op maar ziet er niet uit eigenlijk. Je hebt van die hoekkrabdingen
Dit moet ik hebben:

pi_177952652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:01 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dit moet ik hebben:

[ afbeelding ]
Die heb ik (ooit via zooplus gekocht) die van mij zijn er gek op O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177953236
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Die heb ik (ooit via zooplus gekocht) die van mij zijn er gek op O+
Kun je die ook op een bepaalde manier vastmaken aan een bank?
Want daar heb ik het voor nodig.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:58:35 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177953583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Kun je die ook op een bepaalde manier vastmaken aan een bank?
Want daar heb ik het voor nodig.
Dat lijkt me een probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177953592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Kun je die ook op een bepaalde manier vastmaken aan een bank?
Want daar heb ik het voor nodig.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw bank staat in de kamer, maar katten communiceren dmv het krabben en daarom is het raadzaam om een paal bij de deur te plaatsen. Of in ieder geval een plek waar de kat langsloopt. Is vaak esthetisch niet onze smaak, hoewel een krabplank aan de muur nog niet eens per se keilelijk is of je kiest voor iets wat op de grond staat.

Verplaats de bestaande paal (palen) en ervaar hoe de kat(ten) het anders gaan gebruiken
pi_177953936
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw bank staat in de kamer, maar katten communiceren dmv het krabben en daarom is het raadzaam om een paal bij de deur te plaatsen. Of in ieder geval een plek waar de kat langsloopt. Is vaak esthetisch niet onze smaak, hoewel een krabplank aan de muur nog niet eens per se keilelijk is of je kiest voor iets wat op de grond staat.

Verplaats de bestaande paal (palen) en ervaar hoe de kat(ten) het anders gaan gebruiken
Goede tip, dan verplaats ik de huidige paal eens meer richting de bank.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:21:48 #260
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177954166
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw bank staat in de kamer, maar katten communiceren dmv het krabben en daarom is het raadzaam om een paal bij de deur te plaatsen. Of in ieder geval een plek waar de kat langsloopt. Is vaak esthetisch niet onze smaak, hoewel een krabplank aan de muur nog niet eens per se keilelijk is of je kiest voor iets wat op de grond staat.

Verplaats de bestaande paal (palen) en ervaar hoe de kat(ten) het anders gaan gebruiken
Mmm, interessant, hoe moet ik het krabben aan de kattenbak begrijpen?
ook al is er nieuw zand in, of zand van 1 dag staat ze te krabben, maar ze gaat er wel op.
pi_177954679
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:21 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Mmm, interessant, hoe moet ik het krabben aan de kattenbak begrijpen?
ook al is er nieuw zand in, of zand van 1 dag staat ze te krabben, maar ze gaat er wel op.
Vooropgesteld, ik praat een katdeskundige na. Die is bij ons komen kijken ivm een sproeiende kat. Zij geeft aan dat katten communiceren dmv een krabpaal, als in “ik ben er”, “fijn”. Zo komt nu al een paar keer een kat vanuit de ene kamer ineens de woonkamer in om alleen paar keer te krabben en gaat meteen weer weg.

En met kattenbak, de kat kan het grind of wat je gebruikt, als minder prettig ervaren, te veel of weinig grind of de kat vindt zelfs de bak te klein. Wij zijn aan druk aan het experimenteren.

Wij geven de katten tegenwoordig fulltime eten. Er is altijd eten op meerdere plekken (met puzzels, dus ze moeten het er zelf uit halen) en ze zijn een stuk relaxer. Ik heb moeten leren dat ik die beesten niet mijn wil moet opdringen (krabpaal uit het zicht in de hoek van de kamer achter een kast, 3 keer per dag afgewogen hoeveelheid eten, of dat ik zuinig was met kattenbakken etc)

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 20-03-2018 12:59:07 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:56:58 #262
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177954932
Mijn kat sproeit niet en plast en poept gewoon altijd netjes in de bak. Maar soms is ze minuten aan het krabben aan de bak of het raam (grond-plafont) waar de bak tegen staat.

Ik haal elke ochtend en avond wanneer ik thuiskom alle drolletjes uit de bak en probeer ook het aangekoekte zand weg te scheppen en vul ik wat zand bij. Elke 2 weken vervang ik al het overgebleven zand.

Welk zand gebruiken jullie?
Luxe van Aldi : je ruikt niks en de urine klontert echt en is dus makkelijk verwijderbaar maar geeft veel wit stof af.
Catsan : iets groffer maar ruikt iets meer .

iemand suggesties?
pi_177957363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:56 schreef mrPanerai het volgende:
Mijn kat sproeit niet en plast en poept gewoon altijd netjes in de bak. Maar soms is ze minuten aan het krabben aan de bak of het raam (grond-plafont) waar de bak tegen staat.

Ik haal elke ochtend en avond wanneer ik thuiskom alle drolletjes uit de bak en probeer ook het aangekoekte zand weg te scheppen en vul ik wat zand bij. Elke 2 weken vervang ik al het overgebleven zand.

Welk zand gebruiken jullie?
Luxe van Aldi : je ruikt niks en de urine klontert echt en is dus makkelijk verwijderbaar maar geeft veel wit stof af.
Catsan : iets groffer maar ruikt iets meer .

iemand suggesties?
Ik gebruik geen zand maar silicakorrels. Veel frisser, makkelijker schokn te maken en weegt ook veel minder.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177957393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:45 schreef Koningin het volgende:

[..]

Kun je die ook op een bepaalde manier vastmaken aan een bank?
Want daar heb ik het voor nodig.
Er zitten kleine lusjes aan om de schroefjes doorheen te doen voor muurbevestiging. Misschien kun je hier een touwtje doorheen doen en op zo’n manier het aan de bank vastknopen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177957891
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Er zitten kleine lusjes aan om de schroefjes doorheen te doen voor muurbevestiging. Misschien kun je hier een touwtje doorheen doen en op zo’n manier het aan de bank vastknopen?


Heb je al eens zo’n kartonnen krabplankje bij de bank gelegd? (volgens mij liggen ze nu ook bij de wibra en action voor ¤1,00)
Die van mij krabben ook graag aan deze plankjes als ze op de grond liggen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:49:44 #266
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177963154
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:02 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb je al eens zo’n kartonnen krabplankje bij de bank gelegd? (volgens mij liggen ze nu ook bij de wibra en action voor ¤1,00)
Die van mij krabben ook graag aan deze plankjes als ze op de grond liggen.
Mijn kat is daar bang voor.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177964721
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Mijn kat is daar bang voor.
Zelfs met het kattenkruid erop?
Twiddel
pi_177964827
Kan het kwaad een kat zelf kort te wieken?

Mijn opaatje neemt het niet meer zo nauw met zn persoonlijke hygiëne :r zn vacht binnen de zichtlijnen houdt hij nog wel bij, maar de rest :N en hij zit nogal stevig in z'n vacht..m
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177965270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan het kwaad een kat zelf kort te wieken?

Mijn opaatje neemt het niet meer zo nauw met zn persoonlijke hygiëne :r zn vacht binnen de zichtlijnen houdt hij nog wel bij, maar de rest :N en hij zit nogal stevig in z'n vacht..m
Hoe pittig is het beestje en hoe gehecht ben je aan je vel? :P
En als je het hebt over kaalscheren moet je opletten met kou.

Kan het zijn dat je kat last van zijn gewrichten heeft? Glucosamine deed hier wonderen. Opeens werd het kontje weer gepoetst.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177965861
quote:
Hij had het over rassen die iedereen mooi vindt. Ik heb nooit kunnen zien wat er mooi is aan bulldogs, mopshondjes, bloedhonden, etc. Bij King Charles spniels duurde het wat langer wegens bijziendheid. Niets en niemand ziet er goed uit met uitpuilende ogen en schattig is dat evenmin.
pi_177966169
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe pittig is het beestje en hoe gehecht ben je aan je vel? :P
En als je het hebt over kaalscheren moet je opletten met kou.

Kan het zijn dat je kat last van zijn gewrichten heeft? Glucosamine deed hier wonderen. Opeens werd het kontje weer gepoetst.
Tjaaaa goede vragen allemaal. Ik heb hem nog niet zo lang. Toen ie kwam wassie opgelapt maar nog wel zielig, vermoedelijk na een #thuglife van iig langere periode. In de tijd hier issie een stuk opgeknapt. Hij is oud en gammel (vermoeden van ongeluk of rotschop in het verleden dunno) maar komt nog wel enthousiast aanhobbelen bij eten. Of bij geen eten. Suggestie van eten is goed genoeg voor een soort sprintje :')

Maar ja, ik ken hem dus niet lang genoeg om te weten wat normaal is en wat er bij hoort. Ik heb een paar vervilte plekjes weg kunnen knippen, dat is geen ramp, maar zodra hij in de gaten heeft wat er aan de hand is gaatie morren en dan verzetten en dan weg. Hij haalt niet uit ofzo en hapt eigenlijk ook niet. Van de week heb ik hem voor de ergste plekken, op zijn rug op mijn schoot gelegd, met 1 hand in bedwang houden, met andere hand wat plukken knippen. Ging wel wat langer goed, maar toen wassie wel een volle dag lang TELEURGESTELD in me :')

Met meerdere mensen is ook niet superhandig. Hij heeft inmiddels in de gaten dat mn vriend ook heus wel een goed ei is, maar je kunt nooit weten! Dus die wordt met iets te veel argwaan bekeken nog in andersdananderssituaties.

Omdat ie mij wel zo lievvvvvv vindt, wil ik er ook weer niet al te veel een gevecht van maken op zn oude dag. Maar ik wil het wel een beeeetje fris houden... Met name omdat hij dus echt een hele dikke vacht heeft, met ook volgens mij ergens terug de stamboom in wel iets langharigs.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177966973
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tjaaaa goede vragen allemaal. Ik heb hem nog niet zo lang. Toen ie kwam wassie opgelapt maar nog wel zielig, vermoedelijk na een #thuglife van iig langere periode. In de tijd hier issie een stuk opgeknapt. Hij is oud en gammel (vermoeden van ongeluk of rotschop in het verleden dunno) maar komt nog wel enthousiast aanhobbelen bij eten. Of bij geen eten. Suggestie van eten is goed genoeg voor een soort sprintje :')

(...)
Er zijn wel kattentrimmers. Als je het uitbesteed, wordt het jou niet aangerekend en het gebeurt dan door iemand die ervoor opgeleid is. Snelle blik: in elk geval in/om Utrecht, Rotterdam, Groningen. Sommigen komen ook aan huis.

Het zal niet goedkoop zijn, maar misschien is 1x voldoende om hem op te knappen en om te horen wat voor hem de norm is en hoe je het zelf bij kan houden. Een opgeknapte kat zit lekkerder in z'n vel en heeft dan geen/minder reden om je van hem af te slaan als zelf wat probeert te bereiken.
pi_177967955
Ga langs de DA ik gok op artrose als een oudere kat minder gaat wassen.
Is gewoon betaalbaar wat aan te doen en je geeft je kat een betere oude dag 👍🏼
pi_177968103
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hij had het over rassen die iedereen mooi vindt. Ik heb nooit kunnen zien wat er mooi is aan bulldogs, mopshondjes, bloedhonden, etc. Bij King Charles spniels duurde het wat langer wegens bijziendheid. Niets en niemand ziet er goed uit met uitpuilende ogen en schattig is dat evenmin.
Toch zijn er horden mensen die dat helaas wel mooi vinden ;(
Twiddel
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:19:02 #275
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177968461
Ok, probleempje. Miep durft weer eens niet naar beneden (steile houten trap). Ze is naar boven gevlucht toen mijn moeder kwam.

Ze zit er nu al 2 dagen en ik maak me zorgen. Ik heb maar eten en drinken en een geïmproviseerde kattenbak neergezet.

Iemand nog ideeen? Een poging met een kattenmand is al mislukt. Als ik het zelf doe raakt ze in blinde paniek en klamt ze zich eerst aan me vast en daarna ontworstelt ze zich uit alle macht (beetje tegenstrijdig).
pi_177968752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:19 schreef Mishu het volgende:
Ok, probleempje. Miep durft weer eens niet naar beneden (steile houten trap). Ze is naar boven gevlucht toen mijn moeder kwam.

Ze zit er nu al 2 dagen en ik maak me zorgen. Ik heb maar eten en drinken en een geïmproviseerde kattenbak neergezet.

Iemand nog ideeen? Een poging met een kattenmand is al mislukt. Als ik het zelf doe raakt ze in blinde paniek en klamt ze zich eerst aan me vast en daarna ontworstelt ze zich uit alle macht (beetje tegenstrijdig).
Feliway? Kattenkruid?

Valt te proberen :)
Twiddel
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:15:12 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177970636
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:02 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb je al eens zo’n kartonnen krabplankje bij de bank gelegd? (volgens mij liggen ze nu ook bij de wibra en action voor ¤1,00)
Die van mij krabben ook graag aan deze plankjes als ze op de grond liggen.
Die van mij ging de losgekomen snippers opeten. Ding weggegooid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177970747
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Ga langs de DA ik gok op artrose als een oudere kat minder gaat wassen.
Is gewoon betaalbaar wat aan te doen en je geeft je kat een betere oude dag 👍🏼
Ik ga er sowieso even op googlen. Voor hij bij mij kwam wonen heeft hij meerdere grote beurten gehad. Pas toen hij goedgekeurd was mocht hij mee. Artrose werd toen iig niet genoemd. Maar goed dat zegt weinig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:20:05 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177970811
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tjaaaa goede vragen allemaal. Ik heb hem nog niet zo lang. Toen ie kwam wassie opgelapt maar nog wel zielig, vermoedelijk na een #thuglife van iig langere periode. In de tijd hier issie een stuk opgeknapt. Hij is oud en gammel (vermoeden van ongeluk of rotschop in het verleden dunno) maar komt nog wel enthousiast aanhobbelen bij eten. Of bij geen eten. Suggestie van eten is goed genoeg voor een soort sprintje :')

Maar ja, ik ken hem dus niet lang genoeg om te weten wat normaal is en wat er bij hoort. Ik heb een paar vervilte plekjes weg kunnen knippen, dat is geen ramp, maar zodra hij in de gaten heeft wat er aan de hand is gaatie morren en dan verzetten en dan weg. Hij haalt niet uit ofzo en hapt eigenlijk ook niet. Van de week heb ik hem voor de ergste plekken, op zijn rug op mijn schoot gelegd, met 1 hand in bedwang houden, met andere hand wat plukken knippen. Ging wel wat langer goed, maar toen wassie wel een volle dag lang TELEURGESTELD in me :')

Met meerdere mensen is ook niet superhandig. Hij heeft inmiddels in de gaten dat mn vriend ook heus wel een goed ei is, maar je kunt nooit weten! Dus die wordt met iets te veel argwaan bekeken nog in andersdananderssituaties.

Omdat ie mij wel zo lievvvvvv vindt, wil ik er ook weer niet al te veel een gevecht van maken op zn oude dag. Maar ik wil het wel een beeeetje fris houden... Met name omdat hij dus echt een hele dikke vacht heeft, met ook volgens mij ergens terug de stamboom in wel iets langharigs.
Ik had ooit een oude dame met vervilte plukken. Die trok ik dan rustig naar de zijkant een beetje los, dus zeg maar evenwijdig aan het lichaam, en dan kon ik de pluk meestal vrij onmerkbaar naar voren (haaks op het lichaam) uit de vacht trekken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:23:38 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177970920
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ga er sowieso even op googlen. Voor hij bij mij kwam wonen heeft hij meerdere grote beurten gehad. Pas toen hij goedgekeurd was mocht hij mee. Artrose werd toen iig niet genoemd. Maar goed dat zegt weinig.
Katten laten slecht merken dat ze pijn hebben. Helaas. Bij onze vorige poes hadden we haar afnemende mobiliteit toegeschreven aan ouderdom, maar waarschijnlijk was er echt wel meer aan de hand. Ze kreeg op den duur ook regelmatig pijnstillers. Zo sneu, eigenlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_177971040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 19:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan het kwaad een kat zelf kort te wieken?

Mijn opaatje neemt het niet meer zo nauw met zn persoonlijke hygiëne :r zn vacht binnen de zichtlijnen houdt hij nog wel bij, maar de rest :N en hij zit nogal stevig in z'n vacht..m
ik had het hier volgens mij als eens eerder geschreven als een kat zich niet meer verzorgt:
Brokjes met groenelipmossel heeft bij een oude dame van mij ervoor gezorgd dat ze zich weer zelf kon wassen. Dat was een tip van digitale dierenarts hier op Fok
http://www.dierenwinkelve(...)n___mobility_cathtml
pi_177971364
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik had ooit een oude dame met vervilte plukken. Die trok ik dan rustig naar de zijkant een beetje los, dus zeg maar evenwijdig aan het lichaam, en dan kon ik de pluk meestal vrij onmerkbaar naar voren (haaks op het lichaam) uit de vacht trekken.
Maar dan de pluk er ook echt uittrekkem dus? Bij hem is het nog geen vilt, als hij me zou laten kammen, om de paar dagen, was er niks aan de hand, maar ja :')

Ik ga de tips allemaal even door google gooien en verder inlezen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177971409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:19 schreef Mishu het volgende:
Ok, probleempje. Miep durft weer eens niet naar beneden (steile houten trap). Ze is naar boven gevlucht toen mijn moeder kwam.

Ze zit er nu al 2 dagen en ik maak me zorgen. Ik heb maar eten en drinken en een geïmproviseerde kattenbak neergezet.

Iemand nog ideeen? Een poging met een kattenmand is al mislukt. Als ik het zelf doe raakt ze in blinde paniek en klamt ze zich eerst aan me vast en daarna ontworstelt ze zich uit alle macht (beetje tegenstrijdig).
Onze kater vond het ook geweldig, naar zolder. Maar de vlizotrap naar beneden was een ander verhaal.
Wij hebben toen een hoofdkussen gepakt, en net zo lang gesmeekt tot hij daar opstapte en we hem naar beneden konden dragen.
Als een koning, op een kussen.
Hij is ondertussen wel master vlizotrappen, head first, geen probleem.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:43:31 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177971498
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar dan de pluk er ook echt uittrekkem dus? Bij hem is het nog geen vilt, als hij me zou laten kammen, om de paar dagen, was er niks aan de hand, maar ja :')

Ik ga de tips allemaal even door google gooien en verder inlezen!
De pluk zat dan gewoon los, dus dat ging makkelijk. Uiteraard moet hij het alsnog wel toelaten.

Beginnen met laten wennen aan een zachte borstel? Aaien afwisselen met de borstel?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:44:12 #285
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177971518
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Feliway? Kattenkruid?

Valt te proberen :)
Ik heb nu haar echte kattenbak naar boven gedaan. Ze had namelijk toch op mijn bed geplast helaas...

Ze zit nu onder het bed. Pff...
pi_177971662
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De pluk zat dan gewoon los, dus dat ging makkelijk. Uiteraard moet hij het alsnog wel toelaten.

Beginnen met laten wennen aan een zachte borstel? Aaien afwisselen met de borstel?
Nope. Brombeer vd ouwe stempel, niks metro aan. O+ Koelen O+ is wel z'n lievelings.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177974683
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nope. Brombeer vd ouwe stempel, niks metro aan. O+ Koelen O+ is wel z'n lievelings.
Ik had ook zo brombeer liet zich ook niet kammen ten einde raad hem laten scheren onder narcose.
Ik heb hem daarna jaarlijks bij een goede trimster gebracht waar hij geplukt werd.
pi_177989936
Ik heb goedkope serestobanden kunnen vinden voor mijn poezels. ¤18,95 per band. Dat is goedkoper dan de andere winkels. Helaas ken ik deze webwinkel nog niet. Iemand ervaring met Tim’s?
https://tims.nl/_1-seresto-teken-en-vlooienband-kat-38-cm/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177990315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:22 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik had ook zo brombeer liet zich ook niet kammen ten einde raad hem laten scheren onder narcose.
Ik heb hem daarna jaarlijks bij een goede trimster gebracht waar hij geplukt werd.
Ik vermoed dat ik em misschien best zelf kan scheren... effectiever dan borstelen gok ik. Groot deel van zn lijf laat hij wel toe denk... alleen zn privates issie weinig happig op wat dan ook. Logisch, maar laat het nou net het meest nodig zijn bij Theodoor Tarrel :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177994887
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik em misschien best zelf kan scheren... effectiever dan borstelen gok ik. Groot deel van zn lijf laat hij wel toe denk... alleen zn privates issie weinig happig op wat dan ook. Logisch, maar laat het nou net het meest nodig zijn bij Theodoor Tarrel :')
Zou het niet lukken met babybillendoekjes?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177994901
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik em misschien best zelf kan scheren... effectiever dan borstelen gok ik. Groot deel van zn lijf laat hij wel toe denk... alleen zn privates issie weinig happig op wat dan ook. Logisch, maar laat het nou net het meest nodig zijn bij Theodoor Tarrel :')
Echt, kijk eens naar supplementen die je door zijn voer kunt doen of voer waar het in zit.
Zo werd koning Tarrel hier weer keizer Shine.

Waarbij de tarrels me niet zo boeiden. Fijner was dat hij soepeler op en af de bank sprong en ik gerust kon concluderen dat hij over de hele linie soepeler en waarschijnlijk ook pijnvrij was geworden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177995405
Ik sluit me aan bij speciaal voer of supplementen. Vrijwel alle oudere katten krijgen artrose, niet goed schoon kunnen houden is wel een duidelijk signaal.

Verder zou ik zeker 'ns foto's laten maken, ik ben toen met een van mijn katten behoorlijk geschrokken. Ze toonde wat symptomen, maar dat moet qua pijn veel erger zijn geweest, gebaseerd op de foto's. RC Mobility, trapjes in huis en dagelijks pijnstilling gaven een heel ander katje.

Wb kammen, je kunt 'ns wisselen van kam/borstel. De ene geeft de voorkeur aan een kam, weer een ander aan een siliconen borstel. Een kam of borstel vinden die hij goedkeurt, kan ook flink verschil maken (zo werd hier de ene borstel weggemept, de ander doodgeknuffeld).
pi_178002827
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik em misschien best zelf kan scheren... effectiever dan borstelen gok ik. Groot deel van zn lijf laat hij wel toe denk... alleen zn privates issie weinig happig op wat dan ook. Logisch, maar laat het nou net het meest nodig zijn bij Theodoor Tarrel :')
Ik hoop voor jou dat het zelf scheren lukt :?
pi_178005098
Ik ga de supplementen sowieso googlen!

Ik hen ongeveer 400 borstel/kam dingen agz ik ook nog een masochistisch kleintje heb rondlopen die het niet hard genoeg kan allemaal:D

Opa vindt ze allemaal stom!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178006316
Sorry dat ik er zo op inhaak maar met googlen en zelf scheren en kammen pak je niet de oorzaak aan.
Als een kat zichzelf niet meer goed kan/wil verzorgen is dit vaak al lang aan de gang voordat je dit van buitenaf ziet.
Laat hem eens grondig onderzoeken bij een dierenarts.

Ga sowieso niet zelf beginnen met scheren want punt 1 kom je er njet doorheen zonder speciale tondeuse en punt2 doe je hem misschien wel pijn.
Laat zijn gebit en mobiliteit nakijken evt een bloedonderzoekje om rare dingen uit te sluiten.
Ga daarna pas aan de gang bij een trimsalon.

Ps, koop alvast een doosje maïzena en smeer je kat daar mee in.
Dit is veilig voor de kat en voorkomt vervilting op korte termijn.
pi_178006767
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Sorry dat ik er zo op inhaak maar met googlen en zelf scheren en kammen pak je niet de oorzaak aan.
Als een kat zichzelf niet meer goed kan/wil verzorgen is dit vaak al lang aan de gang voordat je dit van buitenaf ziet.
Laat hem eens grondig onderzoeken bij een dierenarts.

Ga sowieso niet zelf beginnen met scheren want punt 1 kom je er njet doorheen zonder speciale tondeuse en punt2 doe je hem misschien wel pijn.
Laat zijn gebit en mobiliteit nakijken evt een bloedonderzoekje om rare dingen uit te sluiten.
Ga daarna pas aan de gang bij een trimsalon.

Ps, koop alvast een doosje maïzena en smeer je kat daar mee in.
Dit is veilig voor de kat en voorkomt vervilting op korte termijn.
Maizena :? Voor het eerst dat ik dat hoor. Werkt dat als een soort droogshampoo?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178011534
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb nu haar echte kattenbak naar boven gedaan. Ze had namelijk toch op mijn bed geplast helaas...

Ze zit nu onder het bed. Pff...
Is ze alweer beneden? Bij mijn angstige kat werkt het om zijn ogen te bedekken in bepaalde situaties. Als hij zelf bang is, en zich verstopt, dan stopt die ook alleen z'n kop onder een deken. Niet heel snugger. :') Maar dat gebruiken we nu als die bijvoorbeeld in de verhuismand moet.
pi_178012116
Mijn kat zijn vacht ziet er ook weer stukken beter uit nadat ik speciaal voer voor hem had gehaald en hij daardoor geen overgewicht meer heeft, nu is hij 1,5 kilo lichter en ziet zijn vacht er weer top uit! Maar als jouw katje oud is zou ik inderdaad even controle bij DA laten doen en goed kijken naar het voer wat hij krijgt :)
  vrijdag 23 maart 2018 @ 06:47:40 #299
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178027975
De trapstaking van Miep is na 4 dagen eindelijk beëindigd *O*
pi_178028285
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 06:47 schreef Mishu het volgende:
De trapstaking van Miep is na 4 dagen eindelijk beëindigd *O*
*O* *O* niet vergeten de kattenbak weer mee te verhuizen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:12:02 #301
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178028555
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

*O* *O* niet vergeten de kattenbak weer mee te verhuizen.
Yep :Y
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')