abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 17:49:09 #126
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176546679
Ik vind de TDU maar een kutkoers eigenlijk.

Ieder jaar exact hetzelfde ook, matig slecht.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:50:17 #127
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176546708
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dan heb je echt geen leven.
Hele nacht PUBG spelen. Geen beter leven mogelijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176546714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind de TDU maar een kutkoers eigenlijk.

Ieder jaar exact hetzelfde ook, matig slecht.
Wat is volgens jou de eerste mooie koers?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:51:09 #129
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176546729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:48 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Gaat Egan hier al schroeien, of is toch eerder een aankomst voor Sagan? Heb nog geen duidelijk profiel van de rit gezien.
Volgens mij is Stirling meer iets voor de rappe mannen die omhoog kunnen, dus inderdaad Sagan, en de puncheurs met een goed eindshot, zoals Haas of zo. Jay McCarthy verwacht ik ook wel weer.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:52:27 #130
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176546762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind de TDU maar een kutkoers eigenlijk.

Ieder jaar exact hetzelfde ook, matig slecht.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Ik denk dat je in Australië een schitterende ronde neer kunt gooien. In plaats daarvan zitten we elk jaar naar hetzelfde te kijken. Willunga Hill is nog vreselijker en onvermijdelijker dan Lagos de Covadonga of all people. Aan de andere kant, het is januari en niemand zit er op te wachten om in de eerste koersweek al over de grootste bergen en heuvels te gaan.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 17:52:32 #131
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176546764
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:50 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de eerste mooie koers?
Ik vind die koers in Argentinië wel altijd een lekker begin.

En natuurlijk de Tropicale Amissa Bongo Bongo. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176546769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Volgens mij is Stirling meer iets voor de rappe mannen die omhoog kunnen, dus inderdaad Sagan, en de puncheurs met een goed eindshot, zoals Haas of zo. Jay McCarthy verwacht ik ook wel weer.
Hoe zit het met de kansen voor Restrepo, alle ballen op Haas of krijgt Jhonatan ook z'n kansen?
pi_176546779
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vind die koers in Argentinië wel altijd een lekker begin.

En natuurlijk de Tropicale Amissa Bongo Bongo. _O_
Jij bent groot fan van Tunesiërs en Marokkanen of exotische namen als Tesfom Okumbamariam?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:53:38 #134
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176546791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vind die koers in Argentinië wel altijd een lekker begin.

En natuurlijk de Tropicale Amissa Bongo Bongo. _O_
San Juan gaat ook zó eentonig worden man, dat wordt echt elk jaar Alto Colorado. San Luis had tenminste nog een beetje variatie.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:54:17 #135
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176546813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:52 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Hoe zit het met de kansen voor Restrepo, alle ballen op Haas of krijgt Jhonatan ook z'n kansen?
Ik hoop dat Restrepo zijn ding mag doen, maar aangezien Haas een Australiaantje in Australië is, zou het me verbazen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 17:56:04 #136
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176546874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Jij bent groot fan van Tunesiërs en Marokkanen of exotische namen als Tesfom Okumbamariam?
De Tunesiërs zijn over het algemeen niet zo goed, maar de Marokkanen beschikken over behoorlijk veel talent. En inderdaad, ook de Eritreeërs hebben een paar interessante jongens bij. Tesfom Okubamariam is de beste vriend van Teklehaimanot en al jaren een van de betere renners in het lokale circuit, die had al lang een keer ergens in Europa moeten rijden.

Het is de enige echte profkoers in Afrika, dus alleen daarom al interessant.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 17:56:29 #137
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176546887
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

San Juan gaat ook zó eentonig worden man, dat wordt echt elk jaar Alto Colorado. San Luis had tenminste nog een beetje variatie.
Dani Diaz rijdt weer in Argentijnse dienst, dus ik heb mijn broek nu al niet meer aan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176546921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De Tunesiërs zijn over het algemeen niet zo goed, maar de Marokkanen beschikken over behoorlijk veel talent. En inderdaad, ook de Eritreeërs hebben een paar interessante jongens bij. Tesfom Okubamariam is de beste vriend van Teklehaimanot en al jaren een van de betere renners in het lokale circuit, die had al lang een keer ergens in Europa moeten rijden.

Het is de enige echte profkoers in Afrika, dus alleen daarom al interessant.
Ik vind Bike Aid een prima ploegje. Deze heeft ook een aardig sprintje in de benen: http://firstcycling.com/rider.php?r=27117
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:58:22 #139
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176546958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:57 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik vind Bike Aid een prima ploegje. Deze heeft ook een aardig sprintje in de benen: http://firstcycling.com/rider.php?r=27117
Kipkemboi is mijn favoriet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176547015
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dani Diaz rijdt weer in Argentijnse dienst, dus ik heb mijn broek nu al niet meer aan.
Je hebt geen interesse in weer een koers van Babyface?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:59:49 #141
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176547016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Kipkemboi is mijn favoriet.
Die vierde afgelopen November zijn 19de verjaardag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176547035
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De Tunesiërs zijn over het algemeen niet zo goed, maar de Marokkanen beschikken over behoorlijk veel talent. En inderdaad, ook de Eritreeërs hebben een paar interessante jongens bij. Tesfom Okubamariam is de beste vriend van Teklehaimanot en al jaren een van de betere renners in het lokale circuit, die had al lang een keer ergens in Europa moeten rijden.

Het is de enige echte profkoers in Afrika, dus alleen daarom al interessant.
Heb je oprecht een idee waarom er zo weinig talentvolle Afrikaantjes doorstromen en dan niet per se vanuit Zuid-Afrika?
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 18:01:43 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176547072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:57 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik vind Bike Aid een prima ploegje. Deze heeft ook een aardig sprintje in de benen: http://firstcycling.com/rider.php?r=27117
Abraham hebben ze goed gescout inderdaad. Die kan nog vrij ver komen. Aardig sprintje inderdaad, maar schuwt ook de aanval niet. Zo werd hij kampioen van Eritrea in een sprintje met drie. Helaas is Teshome zwaar geblesseerd, die mist waarschijnlijk het halve seizoen. ;(

Verder vind ik hun samenwerking met de Keniaanse bond ook interessant. Daardoor hebben ze nu met Kipkemboi en de Oegandees Kagimu twee zeer grote talenten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 18:02:50 #144
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176547109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Je hebt geen interesse in weer een koers van Babyface?
Het wordt een spannend duel tussen Diaz en Sevilla, dat kan bijna niet missen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:03:35 #145
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176547127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die vierde afgelopen November zijn 19de verjaardag.
Kipkemboi had je vader kunnen zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:11:48 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176547288
Is het bij Bongo Bongo genot wel beetje goed geregeld qua dingen? Niet dat hele koers kwartiertje van te voren gewoon afgelast wordt omdat burgemeester van een dorpje onderweg er niet is...
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:11:58 #147
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_176547295
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind de TDU maar een kutkoers eigenlijk.

Ieder jaar exact hetzelfde ook, matig slecht.
Het is ook meer een optocht dan een serieuze koers. Een soort ploegenpresentatie van de WT-ploegen.
  Moderator dinsdag 16 januari 2018 @ 18:15:53 #148
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176547403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Heb je oprecht een idee waarom er zo weinig talentvolle Afrikaantjes doorstromen en dan niet per se vanuit Zuid-Afrika?
Meerdere oorzaken. Eén van de oorzaken is dat het Afrikaanse wielrennen niet zo bekend is. Als je bijvoorbeeld weet dat Nico Verhoeven en Merijn Zeeman niet eens op de hoogte waren van het bestaan van Roglic, terwijl die koersen in Europa won, kun je er vrij zeker van zijn dat heel veel ploegen überhaupt niet weten dat er in Afrika gefietst wordt.

Een andere oorzaak ligt bij de sponsoren. Die hebben over het algemeen geen belang bij Afrikaanse renners. Lotto Soudal heeft bijvoorbeeld Marzcynski rondrijden, want een van de sponsoren heeft een belang in Polen. Battaglin heeft een plaats bij Lotto Jumbo, omdat fietsensponsor Bianchi graag een Italiaan wilde. Niemand heeft voorlopig belang bij een Afrikaan.

Nog een oorzaak is wat praktischer van aard. Zo is het voor heel veel Afrikanen moeilijk om een visum te krijgen voor Europa. Het is bijvoorbeeld voor een Eritreeër bijna onmogelijk om in Italië te koersen, omdat de Italianen geen visum uitdelen aan mensen uit bepaalde landen. Uit angst dat die mensen niet meer terugkeren naar hun eigen land, maar blijven hangen. Dat is heel erg belemmerend voor jonge talenten, maar zelfs de gevestigde namen hebben daar nog last van. Teklehaimanot, toch geen nieuwe renner, heeft het afgelopen seizoen maanden niet kunnen koersen vanwege visumproblemen. Mekseb Debesay kon tijdens het afgelopen wereldkampioenschap niet deelnemen aan de tijdrit omdat de Noren hem geen visum wilden geven. Die kreeg hij pas na de tijdrit, waardoor hij nog wel mee kon doen aan de wegrit.

Een oorzaak die we ook niet moeten onderschatten is het niveauverschil tussen Afrika en Europa. In Afrika zijn de pelotons over het algemeen nog vrij klein. In de Ronde van Rwanda staan er bijvoorbeeld 70 renners aan de start, tegenover 180 ofzo in Europa. Van die 70 kunnen er 30 of 40 totaal geen reet van, dus ben je een week aan het fietsen met amper 30 man. De competitie is dus niet groot genoeg, daarnaast leren ze er niet hoe ze moeten fietsen in een peloton. Heel veel renners die pas op latere leeftijd beginnen met fietsen of pas later prof worden hebben moeite om zich hand te haven in het peloton. Dat merk je bijvoorbeeld ook bij een Roglic of een Froome, die in het peloton niet kunnen manoeuvreren en daardoor nog wel eens onderuit gaan. Hebben de Afrikaantjes ook wel eens last van. Daarom is het belangrijk om ze vroeg naar Europa te halen, zoals bijvoorbeeld met KUDUS, Teklehaimanot en Berhane gebeurd is. In Europa is toch heel veel kennis aanwezig, bijvoorbeeld over rijden in een peloton, maar ook over training, voeding, etc. Dat niveau moet in Afrika nog omhoog. Er is veel meer kennis nodig. Qua materiaal en kennis is het nog vrij amateuristisch allemaal, wat ook niet zo gek is. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen eigenlijk. In Rwanda zijn ze bijvoorbeeld pas 10 jaar bezig, in België al meer dan 100 jaar. Om maar wat te noemen.

Dus: niveau in Afrika moet omhoog, onder meer door meer wedstrijden, meer deelnemers en beter materiaal, etc. Daarnaast moeten er wat ploegen opstaan die Afrikaanse renners kansen durven te geven. En bepaalde landen moeten dus wat stug doen als het over visa voor sporters gaat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_176547410
De TDU is een alleraardigste koers.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:17:26 #150
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176547449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Meerdere oorzaken. Eén van de oorzaken is dat het Afrikaanse wielrennen niet zo bekend is. Als je bijvoorbeeld weet dat Nico Verhoeven en Merijn Zeeman niet eens op de hoogte waren van het bestaan van Roglic, terwijl die koersen in Europa won, kun je er vrij zeker van zijn dat heel veel ploegen überhaupt niet weten dat er in Afrika gefietst wordt.

Een andere oorzaak ligt bij de sponsoren. Die hebben over het algemeen geen belang bij Afrikaanse renners. Lotto Soudal heeft bijvoorbeeld Marzcynski rondrijden, want een van de sponsoren heeft een belang in Polen. Battaglin heeft een plaats bij Lotto Jumbo, omdat fietsensponsor Bianchi graag een Italiaan wilde. Niemand heeft voorlopig belang bij een Afrikaan.

Nog een oorzaak is wat praktischer van aard. Zo is het voor heel veel Afrikanen moeilijk om een visum te krijgen voor Europa. Het is bijvoorbeeld voor een Eritreeër bijna onmogelijk om in Italië te koersen, omdat de Italianen geen visum uitdelen aan mensen uit bepaalde landen. Uit angst dat die mensen niet meer terugkeren naar hun eigen land, maar blijven hangen. Dat is heel erg belemmerend voor jonge talenten, maar zelfs de gevestigde namen hebben daar nog last van. Teklehaimanot, toch geen nieuwe renner, heeft het afgelopen seizoen maanden niet kunnen koersen vanwege visumproblemen. Mekseb Debesay kon tijdens het afgelopen wereldkampioenschap niet deelnemen aan de tijdrit omdat de Noren hem geen visum wilden geven. Die kreeg hij pas na de tijdrit, waardoor hij nog wel mee kon doen aan de wegrit.

Een oorzaak die we ook niet moeten onderschatten is het niveauverschil tussen Afrika en Europa. In Afrika zijn de pelotons over het algemeen nog vrij klein. In de Ronde van Rwanda staan er bijvoorbeeld 70 renners aan de start, tegenover 180 ofzo in Europa. Van die 70 kunnen er 30 of 40 totaal geen reet van, dus ben je een week aan het fietsen met amper 30 man. De competitie is dus niet groot genoeg, daarnaast leren ze er niet hoe ze moeten fietsen in een peloton. Heel veel renners die pas op latere leeftijd beginnen met fietsen of pas later prof worden hebben moeite om zich hand te haven in het peloton. Dat merk je bijvoorbeeld ook bij een Roglic of een Froome, die in het peloton niet kunnen manoeuvreren en daardoor nog wel eens onderuit gaan. Hebben de Afrikaantjes ook wel eens last van. Daarom is het belangrijk om ze vroeg naar Europa te halen, zoals bijvoorbeeld met KUDUS, Teklehaimanot en Berhane gebeurd is. In Europa is toch heel veel kennis aanwezig, bijvoorbeeld over rijden in een peloton, maar ook over training, voeding, etc. Dat niveau moet in Afrika nog omhoog. Er is veel meer kennis nodig. Qua materiaal en kennis is het nog vrij amateuristisch allemaal, wat ook niet zo gek is. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen eigenlijk. In Rwanda zijn ze bijvoorbeeld pas 10 jaar bezig, in België al meer dan 100 jaar. Om maar wat te noemen.

Dus: niveau in Afrika moet omhoog, onder meer door meer wedstrijden, meer deelnemers en beter materiaal, etc. Daarnaast moeten er wat ploegen opstaan die Afrikaanse renners kansen durven te geven. En bepaalde landen moeten dus wat stug doen als het over visa voor sporters gaat.
Meltdown.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')