abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 februari 2018 @ 00:41:07 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176940516
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:13 schreef Redefine het volgende:

43. [Snowboarden] Hoeveel medailles wint de Amerikaanse ploeg in de halfpipe?
Bij zowel de mannen als de vrouwen? Indien niet beide, zou hier vrouwen meer van toepassing zijn, aangezien zij de 12e een kwalificatie hebben.

53. [Biatlon] Wat is het grootste aantal missers tijdens de individuele afstand bij de man-nen en vrouwen?**
Ik neem aan dat het om het grootste aantal missers van één deelnemer gaat? Deze vraag kan overigens prima uitgesplitst worden door op deze dag over de meeste missers te vragen en dan de andere dag over het aantal missers van de winnaar of het aantal missers van het hele podium.
Inderdaad het aantal Amerikaanse snowboardmedailles in de halfpipe, dus mannen en vrouwen bij elkaar opgeteld.

Over het biatlon: inderdaad het grootste aantal missers van één deelnemer, maar dat opsplitsidee is ook best prima.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 4 februari 2018 @ 00:43:47 #77
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940571
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In het bobsleeën in het algemeen :+ (dus vrouwen, tweemans, viermans)

En de skeletonvragen zijn bedoeld voor de einduitslag, dus na vier runs.
Die skeleton vind ik ook logisch ja, maar het antwoord wat je geeft is niet op mijn opmerking. Meer de vraag of het duidelijk is voor anderen.

De bobslee vraag is dan juist weer een bevestiging van mijn opmerking. Ik zou er persoonlijk dan wel bij zetten dat het om alle wedstrijden gaat i.p.v. dat het een dagvraag lijkt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 4 februari 2018 @ 00:49:33 #78
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940662
19. Februari

75. [Schaatsen] Hoeveel schaatsers eindigen binnen 0.2 seconden van de winnaar (waarbij op 0.20 eindigen nog mee telt)?
Ik zou toevoegen: op de 500 meter. Aangezien de Team Pursuit series dan ook zijn. Logischerwijs gaat die vraag over de 500 meter, maar toch.

77. [Schaatsen] Wie wint de aflossing schaatsen bij de vrouwen?
Ik zou hier i.p.v. aflossing de ploegenachtervolging maken.

20. Februari

79. [Biatlon] Hoeveel naladers heeft het winnende team bij de mixed estafette?
Is het taal technisch niet beter om te zeggen: Hoe vaak moet het winnende team herladen? Of iets in die richting. Naladers staat een beetje raar.

81. [Biatlon] Wint een land een medaille op alle drie estafettes?
Ook weer een wat algemenere vraag.

82. [Noordse Combinatie] Wie eindigt er als derde in de teamwedstrijd?
De teamwedstrijd is op de 22e. Deze zou op zich wel veranderd kunnen worden naar: wie wordt er derde? En dan de teamvraag wel nog stellen op de 22e.

83. Lege vraag.

21. Februari

87. Lege vraag.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 februari 2018 @ 00:50:25 #79
284411 crew  heywoodu
pi_176940680
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:43 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die skeleton vind ik ook logisch ja, maar het antwoord wat je geeft is niet op mijn opmerking. Meer de vraag of het duidelijk is voor anderen.

De bobslee vraag is dan juist weer een bevestiging van mijn opmerking. Ik zou er persoonlijk dan wel bij zetten dat het om alle wedstrijden gaat i.p.v. dat het een dagvraag lijkt.
Nou ja, duidelijk zal het denk ik wel zijn, maar om onduidelijkheid te voorkomen kun je er vrij simpel "in de eindstand na alle vier runs" achter zetten ofzo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_176940722
Die lege vragen zijn eigenlijk alleen een reminder voor mijzelf dat daar nog ruimte is voor eventueel een vraag. :+ Bedankt voor de overige opmerkingen, die zal ik morgenvroeg meenemen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_176940734
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, duidelijk zal het denk ik wel zijn, maar om onduidelijkheid te voorkomen kun je er vrij simpel "in de eindstand na alle vier runs" achter zetten ofzo :P
Ja, dat is wel een goed idee. Ook bij de (algemene) vragen die nog overblijven moet duidelijk worden gemaakt dat het over een algemene vraag gaat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 februari 2018 @ 00:53:22 #82
284411 crew  heywoodu
pi_176940736
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:49 schreef Redefine het volgende:
19. Februari

77. [Schaatsen] Wie wint de aflossing schaatsen bij de vrouwen?
Ik zou hier i.p.v. aflossing de ploegenachtervolging maken.
Eens. Bij shorttrack is het een aflossing, in het schaatsen op de langebaan niet.

quote:
20. Februari

79. [Biatlon] Hoeveel naladers heeft het winnende team bij de mixed estafette?
Is het taal technisch niet beter om te zeggen: Hoe vaak moet het winnende team herladen? Of iets in die richting. Naladers staat een beetje raar.

Eigenlijk niet :@

Herladen gebeurt namelijk na elk schot min of meer wel, terwijl de naladers de alleen in de estafette gebruikte extra patronen zijn. Je zou het wel zo kunnen zeggen: "Hoeveel extra patronen gebruikt het winnende team op de gemengde estafette?"

quote:
82. [Noordse Combinatie] Wie eindigt er als derde in de teamwedstrijd?
De teamwedstrijd is op de 22e. Deze zou op zich wel veranderd kunnen worden naar: wie wordt er derde? En dan de teamvraag wel nog stellen op de 22e.
Deze opmerking snap ik niet :P

Veranderen naar wie er derde wordt in een van de twee individuele wedstrijden? Dan kun je beter voor de winnaar gaan, want in tegenstelling tot bij de teamwedstrijd zijn er daar niet twee torenhoge favorieten :+
pi_176940830
Over de biatlonvraag, het gaat eigenlijk om het aantal schietfouten, dus de vraag zou simpelweg kunnen zijn hoeveel schietfouten het winnende team maakt.
Album top 100 2024
  zondag 4 februari 2018 @ 00:58:15 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940832
22. Februari

89. [Freestyleskiën] Halen alle vier finalisten bij zowel de mannen als de vrouwen in de skicross de finish binnen maximaal drie seconden van de eerste plaats?
De wedstrijd van de mannen is op de 21e (en vrouwen op de 23e).

23. Februari
94. [Alpineskiën] Als hoeveelste eindigt de vrouw die de gouden medaille heeft gewonnen bij de alpinecombinatiewedstrijd (op 21 februari)?
Je bedoeld hier: hoeveelste eindigt de winnares van de afdaling van 21 februari op de Combinatie?

96. Lege vraag
  zondag 4 februari 2018 @ 01:01:45 #85
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940879
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eens. Bij shorttrack is het een aflossing, in het schaatsen op de langebaan niet.

[..]

Eigenlijk niet :@

Herladen gebeurt namelijk na elk schot min of meer wel, terwijl de naladers de alleen in de estafette gebruikte extra patronen zijn. Je zou het wel zo kunnen zeggen: "Hoeveel extra patronen gebruikt het winnende team op de gemengde estafette?"

[..]

Deze opmerking snap ik niet :P

Veranderen naar wie er derde wordt in een van de twee individuele wedstrijden? Dan kun je beter voor de winnaar gaan, want in tegenstelling tot bij de teamwedstrijd zijn er daar niet twee torenhoge favorieten :+
Je hebt gelijk dat herladen inderdaad niet helemaal klopt. Extra patronen zou ik inderdaad wel een goede vinden.

Wat betreft de opmerking over de NC. De verandering is puur een suggestie, omdat nu de vraag niet klopt (nou ja niet voor die dag). Maar daardoor juist een voorzet naar een suggestie zoals jij die al geeft.

Het belangrijke bij die opmerking is, dat de vraag over de teamwedstrijd gaat, terwijl die niet op die dag is.
  zondag 4 februari 2018 @ 01:02:48 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940891
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:58 schreef Felagund het volgende:
Over de biatlonvraag, het gaat eigenlijk om het aantal schietfouten, dus de vraag zou simpelweg kunnen zijn hoeveel schietfouten het winnende team maakt.
Dat zou dan ook goed klinken ja. Het was ook niet zozeer dat ik de vraag niet snapte, maar dat ik het wat lelijk vond staan :@
  zondag 4 februari 2018 @ 01:04:33 #87
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176940911
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een goed idee. Ook bij de (algemene) vragen die nog overblijven moet duidelijk worden gemaakt dat het over een algemene vraag gaat.
Het gaat ook meer over duidelijkheid voor iedereen. Maar eigenlijk vooral om discussies tegen die tijd te voorkomen.

Ik denk dat je het beste bij vragen altijd er bij kunt zeggen of het om het onderdeel van die dag gaat of over alle/meerdere onderdelen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 februari 2018 @ 01:15:04 #88
284411 crew  heywoodu
pi_176940988
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:58 schreef Felagund het volgende:
Niet helemaal, met één strafronde heb je drie extra patronen gebruikt, maar vier keer gemist.
  zondag 4 februari 2018 @ 01:16:22 #89
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176941000
37. [Kunstschaatsen] Eindigt een paar of een individuele sporter buiten de medailles, na de korte kür als beste afgesloten te hebben?
Idem weer voor deze vraag. Eigenlijk een algemene vraag. Sowieso zijn er nog geen individuele onderdelen op deze dag (wel landenwedstrijd), waardoor ik 11 februari niet als logische datum zie.

Suggestie voor aanpassing van deze vraag: wint het land wat na de korte kür aan de leiding gaat ook het goud?

Of ook mogelijk: welke drie landen gaan de medailles verdelen bij de teamwedstrijd?
  zondag 4 februari 2018 @ 01:25:34 #90
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176941062
Een optie voor dagen waar nog vragen nodig zijn:

[Curling]Hoeveel extra ends zijn er vandaag nodig?

[IJshockey] Hoeveel wedstrijden worden vandaag in overtime beslist?
pi_176941729
quote:
- [Biatlon] Wordt Marit Bjoergen in Korea de meest succesvolle winterolympier aller tijden?
Langlaufen ipv Biatlon
pi_176941731
Vraag 2,3 en 9 zijn een beetje aan elkaar verbonden. De kans is groot dat het medailleklassement tussen Duitsland en Noorwegen gaat (vraag 2 en 3) dus die zou ik niet allebei stellen. Meeste medailles uit vraag 9 is wel iets anders maar heeft ook wel relatie met vraag 2, winnaar van het medailleklassement.

Ik zou denk ik vraag 3 eruit halen :@
pi_176944227
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:02 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zou dan ook goed klinken ja. Het was ook niet zozeer dat ik de vraag niet snapte, maar dat ik het wat lelijk vond staan :@
^O^

quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet helemaal, met één strafronde heb je drie extra patronen gebruikt, maar vier keer gemist.
Daarom is misschien juist een misservraag duidelijker.
Album top 100 2024
pi_176944235
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 06:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Langlaufen ipv Biatlon
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 06:36 schreef Faraday01 het volgende:
Vraag 2,3 en 9 zijn een beetje aan elkaar verbonden. De kans is groot dat het medailleklassement tussen Duitsland en Noorwegen gaat (vraag 2 en 3) dus die zou ik niet allebei stellen. Meeste medailles uit vraag 9 is wel iets anders maar heeft ook wel relatie met vraag 2, winnaar van het medailleklassement.

Ik zou denk ik vraag 3 eruit halen :@
^O^, ik denk dat ik inderdaad vraag 3 eruit haal.
Album top 100 2024
pi_176949896
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:16 schreef Redefine het volgende:
37. [Kunstschaatsen] Eindigt een paar of een individuele sporter buiten de medailles, na de korte kür als beste afgesloten te hebben?
Idem weer voor deze vraag. Eigenlijk een algemene vraag. Sowieso zijn er nog geen individuele onderdelen op deze dag (wel landenwedstrijd), waardoor ik 11 februari niet als logische datum zie.

Suggestie voor aanpassing van deze vraag: wint het land wat na de korte kür aan de leiding gaat ook het goud?

Of ook mogelijk: welke drie landen gaan de medailles verdelen bij de teamwedstrijd?
Eigenlijk was het mijn bedoeling ook een vraag over de specifieke wedstrijd (dus de teamwedstrijd) een vraag te stellen.

Ik heb een aantal (algemene) vragen naar voren geschoven, en ik zal misschien een paar vragen in een dagvraag omformuleren. Maar een aantal vragen zal zo blijven staan, bijvoorbeeld als een toernooi later begint, ik zal dan wel duidelijk vermelden dat het over meerdere wedstrijden gaat.
Album top 100 2024
pi_176953271
Grotendeels klaar nu, bijna alle opmerkingen verwerkt als het goed is. Verdere opmerkingen (of nog eventuele last-minute vragen) graag binnen nu en een paar uur. :+
Album top 100 2024
pi_176959259
Album top 100 2024
pi_176960067
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:19 schreef Felagund het volgende:
Antwoordentopic is geopend:
OWS / Nostradamus - Vragen en Antwoordentopic
quote:
44. [Schansspringen] Loopt iemand uit de top-10 van de World Cup-stand* de finale mis in één van de drie individuele wedstrijden?
Ik denk dat het antwoord op deze vraag mogelijks al vóór de deadline kan vaststaan. Als een springer uit de 10 van de wereldbeker (geen automatisch kwalificatie?) zich donderdag niet bij de beste 50 weet te springen. Tenzij ik me vergis en er op de OS, in tegenstelling tot de wereldbeker, wel gewerkt wordt met PQ.
pi_176960235
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:54 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het antwoord op deze vraag mogelijks al vóór de deadline kan vaststaan. Als een springer uit de 10 van de wereldbeker (geen automatisch kwalificatie?) zich donderdag niet bij de beste 50 weet te springen. Tenzij ik me vergis en er op de OS, in tegenstelling tot de wereldbeker, wel gewerkt wordt met PQ.
Dat zou idd kunnen, maar dat is bijna niet te voorkomen, tenzij ik de deadline op woensdag leg. Bij de spelen van Sochi is het mij onduidelijk hoe precies de kwalificatieregels waren:
https://www.olympic.org/s(...)-hill-individual-men
Album top 100 2024
pi_176960311
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat zou idd kunnen, maar dat is bijna niet te voorkomen, tenzij ik de deadline op woensdag leg. Bij de spelen van Sochi is het mij onduidelijk hoe precies de kwalificatieregels waren:
https://www.olympic.org/s(...)-hill-individual-men
Toen was de top 10 inderdaad automatisch gekwalificeerd, maar dat was destijds dus ook in de wereldbeker de regel. Sinds dit seizoen moet ook de top 10 zich kwalificeren, vandaar dat ik twijfel. Is verder ook niet zo belangrijk, kans is klein dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren, maar wilde het gewoon even melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')