Denk je dat bijvoorbeeld GTST-ers rijk worden? Die verdienen krap aan modaal en dan zijn ze zowat dagelijks op TV. Dan is 25.000 voor een paar afleveringen per jaar zo ongeveer de hoofdprijs.quote:Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Colafles63 het volgende:
Het zal me niks verbazen dat Jake met de grote poet is gaan lopen. Als het zo'n beste manager is, zou hij hier nooit mee akkoord gaan.
Waarschijnlijk onder dwang van Jordi, die heeft dat zeker in huwelijksvoorwaarden laten opnemen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:41 schreef maily het volgende:
Ze heeft al haar social media accounts opgezegd. Goed bezig.
https://www.telegraaf.nl/(...)ocial-media-accounts
Positief, op weg naar een normaal leventje buiten de schijnwerpers en ergens achter de kassaquote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:41 schreef maily het volgende:
Ze heeft al haar social media accounts opgezegd. Goed bezig.
https://www.telegraaf.nl/(...)ocial-media-accounts
Dat gaat toch helemaal niet, dan moet ze hoofdrekenen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Positief, op weg naar een normaal leventje buiten de schijnwerpers en ergens achter de kassa
Ben benieuwd waar jij je boodschappen doet.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:57 schreef Montelly het volgende:
[..]
Dat gaat toch helemaal niet, dan moet ze hoofdrekenen.
Budgetfood?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar jij je boodschappen doet.
quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Positief, op weg naar een normaal leventje buiten de schijnwerpers en ergens achter de kassa
Wat zou dan een geschikt "buiten de schijnwerpers baantje" voor haar zijn?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:14 schreef Colafles63 het volgende:
[..]Nee, achter de kassa gaat niet werken. Bovendien is het heul geen type voor kassawerk. Bij de eerste de beste chago klant gaat mevrouw al steigeren.
Persoonlijk denk ik dat als ze goede psychologische bijstand heeft en passende medicijnen dat er een transformatie kan plaatsvinden. Haar iq gaat er niet van omhoog, haar doen en laten veranderd wel positief. Misschien dan toch kassawerk.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:15 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Wat zou dan een geschikt "buiten de schijnwerpers baantje" voor haar zijn?
Wat is er mis met budgetfood?quote:
Ja iets bij de Action of de Lidl of zoquote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:17 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat als ze goede psychologische bijstand heeft en passende medicijnen dat er een transformatie kan plaatsvinden. Haar iq gaat er niet van omhoog, haar doen en laten veranderd wel positief. Misschien dan toch kassawerk.
Kassawerk is overal hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:20 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Ja iets bij de Action of de Lidl of zo
Ik denk dat haar voorkomen en natuurlijke charme beter passen bij eerstgenoemden dan bij de Albert Heijn of de Bijenkorfquote:
Sam moet gezellig in een bruine kroeg gaan werken.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:23 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Ik denk dat haar voorkomen en natuurlijke charme beter passen bij eerstgenoemden dan bij de Albert Heijn of de Bijenkorf
Inderdaad!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:26 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sam moet gezellig in een bruine kroeg gaan werken.
[ afbeelding ]
In Spanje is er vast nog wel een kroeg voor haar.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:26 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sam moet gezellig in een bruine kroeg gaan werken.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:51 schreef Kwadraad het volgende:
Kweenie maar in een kroeg werken daar moet je wel wat steviger in je schoenen staan en niet meteen vol op de pretwaspoeder gaan als er een gorilla tegen je aan staat te rijden
Is het uit dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Waarom blijft de media steeds roepen dat Jordi haar vriend is? Lezen zij geen reacties op social media?
Ben benieuwd hoe lang ze dit volhoudt dan.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:55 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:19 schreef Daargaatze het volgende:
Had zij laatst niet nog een serie met ''ze scheiden ermee uit''? Verdient ze daar geen geld mee dat ze nu al in de bijstand zit?
Zijzelf in dat ene filmpje met die chirurg.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:27 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in de bijstand zit?
Samantha zelf?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:27 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in de bijstand zit?
Het zou me verbazen als ze dat niet zouden doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:35 schreef Daargaatze het volgende:
Vraag me ook af of RTL Boulevard en Shownieuws echt achter die familie en Barbie aangaan om maar wat nieuws op te vangen? Ik hoop van niet.
Plotterenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 11:09 schreef Montelly het volgende:
Of gewoon een drukker kopen en dan je eigen shirtjes met hippe tekst erop verkopen.
quote:Toestand rond Barbie dwingt iedereen tot nadenken
Bijna 20 jaar reality-tv in Nederland resulteert in een mysterieuze toestand rond Barbie, de grootste ster die het genre in ons land heeft voortgebracht. Niet alleen RTL, maar ook wij kijkers moeten ons eens flink achter de oren krabben, vindt tv-columnist Angela de Jong.
Je zou er bijna om lachen als het niet zo intens treurig was. Samantha de Jong, sinds Oh oh Cherso in het collectieve geheugen gebeiteld als Barbie, wist afgelopen jaren elke nieuwe stap in haar leven uit te venten en om te vormen tot een tiendelige docusoap. Maar nu er echt iets ergs aan de hand is, blijven de details binnen de muren van haar Scheveningse benedenwoning. Ondanks dat we allemaal wel kunnen raden wat er ongeveer is gebeurd, passen media ineens voor dit allerlaatste stukje confronterende real life.
Noem het de even trieste als onvermijdelijke apotheose van bijna 20 jaar reality-tv in Nederland, met Big Brother als beginpunt. Voor die tijd had je ook al shows die onder die noemer vielen, van Bananasplit tot alle 06-11-programma’s. Maar Ruud, Bart en al die anderen die zich in 1999 vrijwillig lieten opsluiten in een prefab huis in Almere luidden een nieuw hoofdstuk op televisie in: gewone mensen die bij gewone dingen als koken, slapen en ruziemaken gevolgd werden door de camera en instant sterren werden waar we met zijn allen álles van wilden weten en vooral zien.
Ontwikkeling
Het genre heeft zich razendsnel ontwikkeld. Zaten de hoofdpersonen eerst in een gecontroleerde omgeving als een huis of bus, later verplaatsten de series ze naar hun eigen habitat, waardoor ook Bekende Nederlanders als Frans Bauer en Jan Smit interessant werden om te volgen. Waarna de focus verschoof naar Roy Donders, Bobbi Eden en Peter Jan Rens, oftewel excentrieke dan wel omstreden of schaamteloze types. Zoals de vrouw-met-de-baard vroeger de populairste attractie was op kermissen, zijn reallifesoaps anno 2018 vooral succesvol als ze ons gewone stervelingen een kijkje bieden in een totaal andere wereld. Dat een gewóón iemand gewóón boodschappen doet, daar kun je niet meer mee aankomen. Het moet meer, verder, grover, shockerender.
Barbie weet er alles van. Ze viel door haar eigengereide, schaamteloze gedrag al snel op in de groep Hagenezen die vakantie vierde in Griekenland voor de camera’s van RTL5. Er volgde rap een eigen serie. En nog een. En nog een. Want zeg eens nee als je carrièreperspectief verder niet heel groot is. Als er geen ‘haakje’ was in haar eigen leven, werd er wel een plot verzonnen. Tot en met de laatste reeks, die volgens haar ‘de meest leugenachtige’ was van allemaal. Ze vond zichzelf na afloop terug als single moeder van twee kinderen in de bijstand. Dat had het haar dus opgeleverd om acht jaar lang gewillig door elke hoepel te springen die producent, omroep, manager of welke aasgier dan ook haar voorhielden à 25.000 euro.
Begeleiding
Laat het een les zijn voor elke tiener die droomt van een bestaan als realityster. Zoek iemand om je te begeleiden, wantrouw iedereen die uit zichzelf op je afkomt. Denk vooral zelf na over elke stap, zo doet Kim Kardashian het ook. RTL moet ondertussen geducht bij zichzelf te rade gaan en afvragen wat haar aandeel is in de affaire. Is Samantha genoeg begeleid, is er genoeg nazorg geboden? Is ze niet over de spreekwoordelijke rand geduwd? Had de zender haar niet wat meer tegen zichzelf en de wolven in de buitenwereld moeten beschermen?
Medeplichtig
Maar ook wij, de kijkers, moeten ons eens achter de oren krabben. Wij zijn ook medeplichtig. Wij zaten erbij en keken ernaar hoe een 28-jarige steeds gekker ging doen. Vonden het maar wat grappig dat ze met een gebruikte tampon in haar hand door de kamer danste met haar kinderen. Dat ze Michael weer eens de huid vol schold of op de operatietafel lag voor een nóg een grotere cupmaat. Dat het om een mens van vlees en bloed ging, iemands dochter, een moeder van twee kleine kinderen in plaats van een fictief tv-personage dat louter op aarde was voor ons kijkgenot, vergaten we voor het gemak even.
Het zal een helse toer worden voor Barbie om zichzelf terug te vinden, zonder vooraf uitgeschreven tv-script, zonder camera’s, in de anonimiteit. Een welgemeend advies: als ze zich maar niet laat verleiden tot nog één reeks - ‘ah toe meid, eentje maar’ - onder de noemer ‘Barbie komt er weer bovenop’.
Bron: https://www.ad.nl/show/to(...)t-nadenken~adbffe88/
Jawel.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:46 schreef Colafles63 het volgende:
[..]
Toch zit in dat artikel wél een kern van waarheid.
Eens, maar RTL is nou eenmaal een sensatiezender. Als ik tv kijk, is het NPO en heel soms SBS. RTL en iedereen die daarbij hoort (Robert ten Brink daar gelaten) is om te kotsen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:47 schreef maily het volgende:
[..]
Jawel.
Maar ik vind dat vooral RTL en consorten zich eens achter de oren moeten krabben voor het stimuleren en uitzenden van die ordinaire programma's. Kijkcijfers of niet .....
SBS ook ja. Als ik kijk, kijk ik naar die funniest home video's. Daar kan mijn dochtertje erg om lachenquote:
quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:07 schreef Kim-Holland het volgende:
Bijna 20 jaar reality-tv in Nederland resulteert in een mysterieuze toestand rond Barbie, de grootste ster die het genre in ons land heeft voortgebracht. Niet alleen RTL, maar ook wij kijkers moeten ons eens flink achter de oren krabben, vindt tv-columnist Angela de Jong....
En gelijk gestopt met lezen. Dat mens is nog nuttelozer dan nutteloos.
Je bent medeplichtig Kim, dat je het maar weet. Dit stukje uit de column wilde ik je niet onthouden.quote:RTL moet ondertussen geducht bij zichzelf te rade gaan en afvragen wat haar aandeel is in de affaire. Is Samantha genoeg begeleid, is er genoeg nazorg geboden? Is ze niet over de spreekwoordelijke rand geduwd? Had de zender haar niet wat meer tegen zichzelf en de wolven in de buitenwereld moeten beschermen?
Maar ook wij, de kijkers, moeten ons eens achter de oren krabben. Wij zijn ook medeplichtig. Wij zaten erbij en keken ernaar hoe een 28-jarige steeds gekker ging doen.
Dank je wel. Ik heb niet veel van haar serie's bekeken. Ik was er al klaar mee toen ze Michael erin geluisd had met nog een kind, en helemaal klaar nadat ze liet zien geen respect te hebben voor het land en gebruiken waarin ze verbleef> Thailand.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
Je bent medeplichtig Kim, dat je het maar weet. Dit stukje uit de column wilde ik je niet onthouden.
Waarom had ze meer geld moeten eisen?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:21 schreef DKUp het volgende:
Ze had echt wel meer moeten eisen qua geld en goede begeleiding. Ook die twee RLS’en in een jaar zijn niet echt slim geweest.
In evenredig verband met haar Cup-maat in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom had ze meer geld moeten eisen?
ik heb nog steeds nergens gelezen dat het uit is of dat hij iets fout gedaan heeft, de dag ervoor beide nog hun profielfoto veranderd in kus foto dus hoezo?quote:
Niet slim.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:21 schreef DKUp het volgende:
Ze had echt wel meer moeten eisen qua geld en goede begeleiding. Ook die twee RLS’en in een jaar zijn niet echt slim geweest.
Dan heb je eroverheen gelezen en ik ga het niet allemaal herhalen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:40 schreef rinardo het volgende:
[..]
ik heb nog steeds nergens gelezen dat het uit is of dat hij iets fout gedaan heeft, de dag ervoor beide nog hun profielfoto veranderd in kus foto dus hoezo?
Eh... 😶quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet slim.
We hebben het hier over iemand die tussen de auto's staat te pissen en in een meubelzaak haar poes droogdept en de kleenex op de balie neerlegt. Dat zij überhaupt in staat is om een brood af te rekenen bij de Jumbo is een godswonder.
Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet slim.
We hebben het hier over iemand die tussen de auto's staat te pissen en in een meubelzaak haar poes droogdept en de kleenex op de balie neerlegt. Dat zij überhaupt in staat is om een brood af te rekenen bij de Jumbo is een godswonder.
En dat 's morgens om 8:00 uur ...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:57 schreef rinardo het volgende:
geen doorgesneden polsen dus, meld sbs6 overmatig drugsgebruik https://www.show.nl/socia(...)rmatig-drugsgebruik/
dat noemen ze een nachtje doorhalen.quote:
Van de bijstandsuitkering?quote:
misschien volle sok in de kast ? spaarrente hebben we immers niet meerquote:
Een roze?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef rinardo het volgende:
[..]
misschien volle sok in de kast ? spaarrente hebben we immers niet meer
Ben ik de enige die dit niet per sé direct gelooft?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:58 schreef DKUp het volgende:
https://www.ad.nl/show/ba(...)s-bij-haar~a55d4b63/
Jake is woordvoerder van (de familie van) Barbie.
Eens, misschien zelfs júist niet, omdat dan tolerantie ontbreekt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Overdadig drugsgebruik op moment dat ze gevonden is hoeft niet te betekenen dat ze al lang grote hoeveelheden naar binnen werkt.
Ik vind het niet per se onaannemelijk. Ik vind dit beter te rijmen met het verhaal dat de familie haar nieuwe vriend bij haar weghoudt dan de geruchten over een zelfmoordpoging.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:23 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit niet per sé direct gelooft?
wat gratis geleverd van vage schoonmaakhandel?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Overdadig drugsgebruik op moment dat ze gevonden is hoeft niet te betekenen dat ze al lang grote hoeveelheden naar binnen werkt.
Misschien had ze wat gratis geleverd gekregen door nieuwe lover met vage schoonmaakhandel
Over welke Angela gaat dit?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:37 schreef amaranta het volgende:
Wat een zuur wijf die Angela.
En spreek lekker voor jezelf.
Snee in haar neus?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:59 schreef NothingHappened het volgende:
Ik dacht dat de politie had verklaard dat er iemand ernstig gewond was aangetroffen toen?
https://denhaagfm.nl/2018(...)g-persoonlijk-drama/
“... De politie bevestigt dat op het adres waar Barbie woont een vrouw is aangetroffen met ernstige verwondingen. ... “
gevallen wellichtquote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:59 schreef NothingHappened het volgende:
Ik dacht dat de politie had verklaard dat er iemand ernstig gewond was aangetroffen toen?
“... De politie bevestigt dat op het adres waar Barbie woont een vrouw is aangetroffen met ernstige verwondingen. ... “
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:59 schreef NothingHappened het volgende:
Het is net een dorp, als je aan de ene kant van het dorp van de trap geflikkerd bent terwijl je een schilderijtje wilde ophangen heb je jezelf boven de trap verhangen tegen de tijd dat het verhaal aan de andere kant van het dorp is.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
En waar komen al die bullshitverhalen dan vandaan over doorgesneden polsen? Er waren meerdere mensen uit Den Haag die dat wisten te vertellen
Druppeltje te veel GHB.. want dat maak je tenslotte ook van schoonmaakmiddelen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Misschien had ze wat gratis geleverd gekregen door nieuwe lover met vage schoonmaakhandel
Misschien is dat wat haar nieuwe vriendje meenam als cadeautje?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:10 schreef Kim-Holland het volgende:
1] Respect voor Jake
2] Drugs..je verwacht het niet...
>Zelf tot zich genomen of gedwongen door RTL?![]()
3] Geen eten voor je kinderen hebben maar wel voor drugs..
4] Man man man.
En iedereen maar roepen dat ze de beste moeder is
Dacht ik ook aan eigenlijk...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Druppeltje te veel GHB.. want dat maak je tenslotte ook van schoonmaakmiddelen.
Kun je flink van out gaan.
Gofferquote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet slim.
Ja. Ik ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:08 schreef Fidji het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan eigenlijk...![]()
Vandaar dat vrienden zeiden dat hij (Jordi) in korte tijd een gezin kapot maakte?
Dit hebben ze dus wél laten zienquote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:08 schreef Kwadraad het volgende:
[..]
Goffer![]()
Waarom hebben ze dit dan niet laten zien bij RTL
Kun je dat zelf maken?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ook.
Maak je makkelijk zelf en kost geen drol.
Als je bekend bent vindt iedereen het leuk om iets te vertellen over. Want alle buren, slagers, bakkers kennen haar, of denken haar te "kennen".quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
En waar komen al die bullshitverhalen dan vandaan over doorgesneden polsen? Er waren meerdere mensen uit Den Haag die dat wisten te vertellen
Je maakt het met onder andere gootsteenontstopper. Als dat al geen teken aan de wand is ga je iemand er echt niet van weerhouden hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:13 schreef Fidji het volgende:
[..]
Kun je dat zelf maken?
OMG... ik wil niet weten hoe en zeg ook maar niet hoe, als je dit al weet, want je zou mensen hier op een idee kunnen brengen eventueel.
GHB kan echt zeer gevaarlijk zijn, het is een oud narcose middel. Zegt al genoeg.
Tsja, ze had ook nee! kunnen zeggen. Alweer.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:06 schreef Fidji het volgende:
[..]
Misschien is dat wat haar nieuwe vriendje meenam als cadeautje?
Ehm over Michael gingen er ook verhalen over handel in hard en softdrugs.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:40 schreef Snowbomb het volgende:
Gingen er over die nieuwe vriend van haar niet veel dealerverhalen? Zou verklaren waarom haar familie hem de toegang tot Samantha weigert.
Triest verhaal.
Envelopje voor dr verjaardag.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Tsja, ze had ook nee! kunnen zeggen. Alweer.
De drugs zijn al veel langer in het spel, maar in de 'bijstand' is het natuurlijk wel handig om een neukertje te hebben die in de schoonmaakbranche zit.Een bloemetje meenemen is ook maar afgezaagd.
Ik vertel je niet hoe.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:13 schreef Fidji het volgende:
[..]
Kun je dat zelf maken?
OMG... ik wil niet weten hoe en zeg ook maar niet hoe, als je dit al weet, want je zou mensen hier op een idee kunnen brengen eventueel.
GHB kan echt zeer gevaarlijk zijn, het is een oud narcose middel. Zegt al genoeg.
Haha! Die ga ik onthouden voor als iemand een envelopje wenst bij een partijtje..! Gewoon een half grammetje coke erin.quote:
Ze is wel gek op schoonmaken. En die koters plakken overal stickers op.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vertel je niet hoe.
Maar het is onder andere een mengsel van gootsteenontstopper en stickerverwijderaar.
Typische schoonmaakmiddelen dus.
gewoon waar de familie bij zit.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:19 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Haha! Die ga ik onthouden voor als iemand een envelopje wenst bij een partijtje..! Gewoon een half grammetje coke erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |