abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 14 januari 2018 @ 09:28:08 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176493142
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176494612
Als ik google naar talkpoeder of babypoeder krijg ik het idee dat ik m'n kleintje blootstel aan hele gevaarlijke kankerverwekkende stoffen. Nu wissel ik Sudocrem af met babypoeder, maar wat moet ik met de berichtgeving over talkpoeder? En als het zo gevaarlijk is, waarom wordt het nog steeds verkocht?

-edit- Okee, even verder gelezen, en het blijkt dat er een verschil is tussen babypoeder en talkpoeder, maar ik kom er nog steeds niet uit qua duidelijkheid.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ridocar op 14-01-2018 11:07:48 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 14 januari 2018 @ 11:43:05 #3
409579 LuDann
All the way
pi_176495459
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 07:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je ritst alleen de bovenkant los. Dus je haalt ze er niet uit.
Ik zou kijken naar een gewone voetenzak voor de maxi cosi ofzo en daar zelf of door een handige harriet twee extra gaten in (laten) maken ;)
Oh, het is eigenlijk de bedoeling dat je zo´n ding in de auto laat? Dan ga ik helemaal op zoek naar een andere optie zoals een wikkeldeken. Ik heb al een ´gewone´ voetenzak, die kwam bij de kinderwagen, mja mijn hormonen willen eigenlijk wol en zoiets wil ik qua prijs dan weer op meerdere plekken kunnen gebruiken, zoals ook in de kinderwagen.

quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 08:58 schreef -ik86- het volgende:

[..]

Ontlurk, Jollein en lodger hebben een voetenzak/wikkeldeken voor een 5 punts autostoel. Zelf heb ik de jollein wikkeldeken van dik fleece maar ik vind het een onding. Je krijgt hem er niet mooi in waardoor ik onze dochter naar mijn idee niet veilig in de autostoel kan zetten. Ik gebruik dus maar gewoon de wikkeldoek van moeders voor moeders en leg die over haar heen als ze al in de gordels zit.
Check, bedankt voor de tip. Ik heb die voetenzak van Jollein laatst wel gezien, die heeft de optie met klittenband die Malteser eerder beschreef. Misschien haal ik die dan wel, dan zit het kind in ieder geval veilig in de riemen en ik vind zoiets in de auto laten wat minder een probleem. Hoop alleen dat dat niet te koud is in februari.
  zondag 14 januari 2018 @ 11:44:02 #4
409579 LuDann
All the way
pi_176495480
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:02 schreef Ridocar het volgende:
Als ik google naar talkpoeder of babypoeder krijg ik het idee dat ik m'n kleintje blootstel aan hele gevaarlijke kankerverwekkende stoffen. Nu wissel ik Sudocrem af met babypoeder, maar wat moet ik met de berichtgeving over talkpoeder? En als het zo gevaarlijk is, waarom wordt het nog steeds verkocht?

-edit- Okee, even verder gelezen, en het blijkt dat er een verschil is tussen babypoeder en talkpoeder, maar ik kom er nog steeds niet uit qua duidelijkheid.
Van wat ik ervan begrepen heb zijn beide niet goed voor de longen omdat ze het stof kunnen inademen. Waar gebruik je het voor? Ik heb het bij mijn eerste nooit nodig gehad en ik ken eigenlijk verder niemand die het gebruikt.
  zondag 14 januari 2018 @ 11:50:36 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176495627
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:02 schreef Ridocar het volgende:
Als ik google naar talkpoeder of babypoeder krijg ik het idee dat ik m'n kleintje blootstel aan hele gevaarlijke kankerverwekkende stoffen. Nu wissel ik Sudocrem af met babypoeder, maar wat moet ik met de berichtgeving over talkpoeder? En als het zo gevaarlijk is, waarom wordt het nog steeds verkocht?

-edit- Okee, even verder gelezen, en het blijkt dat er een verschil is tussen babypoeder en talkpoeder, maar ik kom er nog steeds niet uit qua duidelijkheid.
Ik werk bij de pharmaceut die de rechtszaak over de talkpoeder op zijn naam heeft staan.
Er is nog steeds geen gegrond wetenschappelijk bewijs dat talkpoeder daadwerkelijk kanker veroorzaakt.
Tevens ging het om vrouwen die jarenlang hun onderbroek helemaal vol strooiden.
Gezuiverde talk (de enige vorm die tegenwoordig gebruikt mag worden) bevat geen verhoogd risico vind men nog steeds en daarom mag het gewoon nog verkocht worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176500422
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:43 schreef LuDann het volgende:
Oh, het is eigenlijk de bedoeling dat je zo´n ding in de auto laat? Dan ga ik helemaal op zoek naar een andere optie zoals een wikkeldeken. Ik heb al een ´gewone´ voetenzak, die kwam bij de kinderwagen, mja mijn hormonen willen eigenlijk wol en zoiets wil ik qua prijs dan weer op meerdere plekken kunnen gebruiken, zoals ook in de kinderwagen.
Er zijn natuurlijk ook een heleboel mensen die de kind met maxi cosi en al (en dus ook met voetenzak) uit de auto halen.

Maar ik denk idd wel dat de meesten de voetenzak dan wel in de autostoel laten zitten. Dus als je hem afwisselend in de kinderwagen wil gebruiken is dat misschien niet zo heel praktisch. Overigens zaten de voetenzakken in de wagen hier ook vast aan de gordels dus dat was ook niet heel makkelijk los te halen.
pi_176500647
LuDann wij hebben een voetenzak gekocht van Baby's only. Die kan je zowel in de maxicosi en in de kinderwagen gebruiken.

Wij zijn wel van plan om de maxicosi eruit te tillen steeds, maar kwa gordels wordt het ook geen gevecht als je dat niet wilt.
pi_176501053
LuDann, ik heb voetenzakken voor de maxi cosi, maar die dingen erin doen is een rotklus, dat ga je niet elke keer voor je lol doen. Ik zou gewoon voor een los dekentje gaan als je de maxi cosi in de auto wil laten. Gewoon kind vastzetten en dekentje er overheen, over de gordels heen dus, niet er onder.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 14 januari 2018 @ 16:44:07 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176501137
Ik houd in praktijk de stoel zo veel mogelijk in de auto. Kleinbehuisd, en kind is lichter zonder stoel. In houd ‘m even vast of stop ‘m in doek/drager. Werkt hier prima. En heb om die reden hem nooit in zo’n voetenzak ofzo, want dan zijn de transfers te koud, ik heb een wikkeldeken waarmee hij in het tuigje past.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176501674
Wij hebben niks in het autostoeltje. De auto is zo snel warm dat het arme kind snel kookt. Een dekentje er overheen en een muts is warm genoeg geweest hier.
  zondag 14 januari 2018 @ 21:15:42 #11
409579 LuDann
All the way
pi_176507644
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga denk ik voor een niet te dikke wikkeldeken die in een 5-puntsgordel kan. :Y Bij Wolk heb ik er ook wel een dekentje overheen gelegd maar die vond die koude aanraking met de stoel echt geen pretje weet ik nog.

Eventueel heb ik ook nog een aantal wollen pakjes voor buiten, maar moet even kijken of dat een beetje veilig aan te snoeren is.
pi_176509105
Hebben jullie nog tips voor een leuk boek over de ontwikkeling van je baby?
  zondag 14 januari 2018 @ 22:23:18 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_176509441
Ik heb als naslagwerk The Baby Book van William Sears hier liggen, die vind ik echt geweldig O+
pi_176552402
Thanks, ga ik eens naar kijken!
pi_176552533
Ik vond zelf Mensenkinderen van Steven Pont erg fijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 16 januari 2018 @ 21:35:44 #16
269689 crew  Viv
pi_176553217
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:10 schreef Kyara het volgende:
Ik vond zelf Mensenkinderen van Steven Pont erg fijn.
Die heb ik vlak voor de bevalling besteld naar aanleiding van eerdere tips hier, en wat denk je? Nooit tijd om te lezen, stom boek! :( Kind is bijna 15 maanden inmiddels. :') Ze loopt wel achter qua ontwikkeling, dus misschien kan ik haar nog inhalen. :Y)
pi_176553630
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die heb ik vlak voor de bevalling besteld naar aanleiding van eerdere tips hier, en wat denk je? Nooit tijd om te lezen, stom boek! :( Kind is bijna 15 maanden inmiddels. :') Ze loopt wel achter qua ontwikkeling, dus misschien kan ik haar nog inhalen. :Y)
Het is tot 4 jaar dus je kan nog :P
  dinsdag 16 januari 2018 @ 23:07:14 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176555806
Heeft iemand tips voor een flessenwarmer? In eerste instantie voor (bevroren) moedermelk, later ook voor hapjes etc.
:)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 17 januari 2018 @ 00:22:15 #19
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176557369
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:10 schreef Kyara het volgende:
Ik vond zelf Mensenkinderen van Steven Pont erg fijn.
Agreed!
  woensdag 17 januari 2018 @ 06:03:45 #20
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176559095
Voor degene die me een dm stuurde over een flessenwarmer: ik kan alleen mobiel fokken, en ik kan de dm nergens terugvinden :@ :@ Zou je me een pm kunnen sturen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:10:15 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176559538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 06:03 schreef LadyS het volgende:
Voor degene die me een dm stuurde over een flessenwarmer: ik kan alleen mobiel fokken, en ik kan de dm nergens terugvinden :@ :@ Zou je me een pm kunnen sturen?
DM: http://dm.fok.nl
PM: http://messages.fok.nl/pda/
KuikenGuppy
pi_176559573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 06:03 schreef LadyS het volgende:
Voor degene die me een dm stuurde over een flessenwarmer: ik kan alleen mobiel fokken, en ik kan de dm nergens terugvinden :@ :@ Zou je me een pm kunnen sturen?
Op je naam klikken (rechtsboven), op ‘dm’ klikken, en dan op het blauwe bolletje klikken die op je foto komt.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:35:23 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176560467
quote:
Jaaa! Dank je! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 17 januari 2018 @ 09:38:49 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176560542
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 08:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Op je naam klikken (rechtsboven), op ‘dm’ klikken, en dan op het blauwe bolletje klikken die op je foto komt.
Krijg nou wat. Dat kan ook :@
Ik klikte alleen op mijn foto :@
Bedankt!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176561353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 09:38 schreef LadyS het volgende:

[..]

Krijg nou wat. Dat kan ook :@
Ik klikte alleen op mijn foto :@
Bedankt!
:*
Protège moi de mes désirs.
pi_176572758
Een box, hoe vaak gebruiken jullie die? :) En echt vanaf dat ze new born zijn, of pas wanneer ze iets ouder zijn?

Wij wonen in een appartement, zowel zijn wiegje als zijn ledikantje zijn dus binnen het bereik van een paar stappen..
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:28:00 #27
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176572963
Ik gebruik de box wel vaak vanaf het begin. Vooral voor slaapjes, maar nu ook wel om even de handen vrij te hebben en hij niet slaapt.
Straks ook handig om hem veilig te laten spelen ik bijvoorbeeld aan het koken ben.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176573115
Wij gebruikten de box vanaf 2 maanden, haar speelgym staat er in. Ik vind het ontzettend handig om alle speeltjes in te bewaren :Y .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_176573129
Baby slaapt hier veel in de box overdag, die naast onze bank staat. Ik vind het vooral fijn dat hij in de woonkamer ligt dan, maar een wiegje /ledikantje zou nu ook prima zijn en box dan dus niet nodig.
pi_176574011
Dat is zo persoonlijk, wij hebben hem nadat de jongste 4 maanden was verkocht. Beide meisjes lagen er niet graag in, en speelden liever op hun buik op de grond.
pi_176574033
Hetzelfde als LadyS.
Wij hebben een hond, dus het is voor ons ook een veilige plaats als ik met de oudste bezig ben (in bed leggen bijvoorbeeld).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:15:30 #32
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176574194
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:09 schreef LeSage het volgende:
Hetzelfde als LadyS.
Wij hebben een hond, dus het is voor ons ook een veilige plaats als ik met de oudste bezig ben (in bed leggen bijvoorbeeld).
Dit ook ja. Wij hebben ook een hond en er is niet tegen de haren op te zuigen ook, dus naast een veilige plek i.v.m. se hond is het ook een haarvrije plek :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176574763
Bij peuter hebben we de box amper gebruikt, dat was baby 1 en toen woonden we in een appartement. Die keren dat we hem gebruikten hadden we net zo goed zijn ledikant kunnen gebruiken. Bij de tweeling wel heel veel gebruikt de eerste maanden, toen woonden we ook in een eengezinswoning. Vanaf dag 1 lagen ze daar in overdag. Nu vrijwel niet meer, spelen doen ze op de grond, slapen in de kinderwagen. Hooguit als ik wat langer weg ben om iets te pakken liggen ze er nog eventjes in, maar dat is dan puur om ze veilig weg te houden van peuter op dat moment.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:45:46 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176574977
Mijn baby wilde de eerste maanden het liefst op een mens geplakt zitten. Toen hij meer ging kijken, en helemaal toen hij z'n handen ging gebruiken om te pakken en spelen, werd de box meer gebruikt. Hij ligt ook vaak op een speelkleed op de grond, maar volgens mij net zo graag in de box. Daar hangt iets boven zijn hoofd. en kan een beetje afzetten tegen de spijlen, en tegenwoordig draait hij op z'n zij en grijpt de spijlen vast. Het biedt wat andere mogelijkheden en dat bevalt geloof ik wel.
Bed is hier wel een andere verdieping, dat maakt het extra nuttig. Maar het is dus eerder vervanging van de vloer dan van een slaapplek, in ons geval.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176575774
Baby ligt hier elke dag in de box. Uit de weg van rondrennende dreumes en uit de weg van 2 katten. Ledikant is hier echt om in te slapen dus daar ligt geen speelgoed en die is sowieso boven en dus niet handig als je beneden bent. We hebben de box bij dreumes gebruikt tot ze zelfstandig kon zitten. Daarna wilde ze er zelf niet meer in, voor die tijd vond ze het zelf af en toe wel lekker om nog in te spelen als afwisseling. Geen idee hoe lang we hem nog laten staan maar voorlopig wordt ie dus nog goed gebruikt.
pi_176576500
Wij gebruiken de box ook elke dag als veilige plek om te spelen en als wij even onze vrij willen hebben :Y wij hebben hier ook n hond dus ik laat baby niet onbeheerd achter op de grond als ik niet in de kamer ben en hond wel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:55:11 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_176576603
Bij de eerste veel gebruikt voor slapen en spelen. Bij de tweede was de gedachte dat hij daar veilig zou liggen voor zijn zus. Maar die klom er gewoon in en ging er naast liggen :') heb de box maar opgeruimd na een paar maanden. Zeker in een appartement zonder huisdieren geen must denk ik.
disclaimer
pi_176576957
Wij gebruikten hem in het begin heel vaak, toen deed T. er ook dutjes in. Nu zit ie er soms nog in als we muziek maken (hij zit precies naast de plek waar we cello/gitaar spelen en dan vindt ie dat gezelliger dan achter ons op de grond liggen).
pi_176581334
Dank jullie wel voor jullie reacties. Veel verschillende inzichten. :)

We hebben geen huisdieren, dus dat scheelt al. Op de grond zie ik echter niet echt zitten. Ik ga kijken of we ‘m echt gaan missen.
Protège moi de mes désirs.
pi_176581402
Wij hebben geen box in huis, ondanks eengezinswoning. Zo zonder rondlopende huisdieren in huis vertrouw ik er wel op dat er op de grond veilig genoeg gespeeld kan worden, en bij hoge nood is er altijd nog het ledikantje op de bovenverdieping.

Uk is nu overigens pas ruim een week oud en snurkt overdag in een mozeswiegje in de woonkamer en dat gaat hartstikke goed. Ik dénk dat we later aan een speelkleed op de grond wel voldoende hebben. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176581454
Maar waar ga je de baby dan laten als je hem niet op de grond wil en ook geen box? Ergens op is sowieso gevaarlijk, want ze rollen overal van af ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176581513
Mijn baby mocht altijd wel op de grond zijn eigenlijk. Als ik ging dweilen bijvoorbeeld kon dat er ook wel omheen en later dat stukje nog. :+ Anders is de wipstoel een optie en later de kinderstoel. Ik heb de box nog geen moment gemist, weg met dat bakbeest. *O*
pi_176581515
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
pi_176581618
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Bot13 het volgende:
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
Door hier mee te lezen was de verwachting al wel dat het zwaar zou kunnen zijn.

Realiteit: vreselijk zwaar, want huilbaby met koemelkallergie. Na 7 weken waren we daar achter en hadden we een 'normale' baby, maar ook toen bleef het flink aanpoten: het is gewoon een dagtaak om een kind te verzorgen. Baby 1 sliep pas met 1,5 jaar door (mede door hoektanden- en kiezenleed dat maar duurde en duurde) en baby 2 (wordt volgende week 1) slaapt nog niet door.

Realiteit 2: ze zijn de mooiste, leukste, liefste ooit en elke dag spat ik uit elkaar van de liefde voor die twee. Ze zijn grappig, slim, ontzettend leuk met elkaar, al slaan ze elkaar ook wel eens de hersens in. Jij en je partner krijgen een andere rol, en dat is even heftig, maar tegelijkertijd verander ik in een plasje als ik mijn man zie ouwehoeren met de meisjes. Ik zou ze nooit meer kunnen missen, maar geniet wel dubbel en dwars van de dagen dat ze op het kdv zijn en ik zelf vrij ben. Of van het alleen boodschappen doen of zo. :+
pi_176581707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Bot13 het volgende:
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
Ik had geen echte verwachtingen want ik wist niet wat ik moest verwachten. Om me heen zag ik steeds meer leeftijdsgenoten met kinderen en het leek me geweldig, zo’n kleintje van jezelf.

Het begin viel me zwaar tegen. Ik vond het overweldigend en heb echt moeten wennen aan het continue zorgen voor zo’n kleintje en weinig momenten meer voor mezelf. Maar hoe groter ze worden, hoe beter dat gaat en nu kan ik echt ultiem genieten van de dingen die ze doen en hoe ze steeds meer begrijpen. De oudste van 19 maanden heeft echt humor en ik lach me kapot om alle dingen die ze bedenkt.

Ik vind het een verrijking om mijn kindjes in mijn leven te hebben. Maar soms is het wel eens frustrerend als je gewoon even iets voor jezelf wil doen (of gewoon wil slaaaaapen) en zij denken daar dan even anders over. En even spontaan uit eten bv is er niet meer bij, met een kind dat om 19 uur op bed ligt. Maar ook daar is omheen te werken (eerder gaan eten met kind, af en toe eens oppas). En feestjes met vrienden zijn inmiddels altijd ‘s middags, met alle kinderen. Waarbij iedereen dus achter zijn kind aan rent en je amper toekomt aan even kletsen. Dat is soms jammer maar komt ook wel weer wanneer de kinderen wat ouder zijn.
pi_176583764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Bot13 het volgende:
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
Ik had vooral verwacht dat het een stuk zwaarder zou zijn op basis van wat ik allemaal had gelezen! De praktijk is me dus alleszins meegevallen. Ik moet ook bekennen dat we het denk ik heel makkelijk hebben met twee kinderen die gezond zijn en waar alles vanaf het begin goed mee ging.

Een voorbeeldje waar ik veel over had gelezen was krampjes bij kleine babies. Ik was dus voorbereid op heel veel gehuil. Dat is bij beide kinderen eigenlijk niet voorgekomen. Ze huilden natuurlijk weleens maar dat was altijd op te lossen met met ze lopen of ze drinken geven. Die eerste weken vond ik echt zo heerlijk!

Wat ik zelf het zwaarst vond, was toch het slaapgebrek (en dan niet per se van de eerste weken, maar juist zo tussen 4-14 maanden), en het 'onberekenbare' daarvan. Je weet dat je een periode gebroken nachten gaat hebben, maar als je er in zit, heb je geen idee wanneer het over gaat zijn/of het ooit nog voorbij gaat. En dan heb je af en toe een goed nachtje, en dan denk je dat de niet-slaapfase voorbij is, en dan begint het opeens weer van voor af aan.

Het dagelijks leven is druk maar zo onwijs gezellig, echt, het met zijn vieren zijn is zo tof. Zowel hoe de kinderen met elkaar spelen, als zien hoe ze langzaam van alles leren en hoe hun wereldje langzaam groter wordt.
pi_176584065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:43 schreef Svane het volgende:


Het dagelijks leven is druk maar zo onwijs gezellig, echt, het met zijn vieren zijn is zo tof. Zowel hoe de kinderen met elkaar spelen, als zien hoe ze langzaam van alles leren en hoe hun wereldje langzaam groter wordt.
O+ !
Let me see you stripped down to the bone
pi_176584367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Bot13 het volgende:
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
Beetje lang geworden dus in een spoilertje. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al: ik begrijp mensen van de roze wolk maar ook mensen die alles zwart zien.
Of mensen die geen kinderen willen, begrijp ik ook.
Het is niet altijd leuk of gezellig maar ik zou ze niet kunnen missen. Na een nacht logeren zie ik mijn zoon graag weer thuiskomen. O+
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:23:03 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_176584697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Selvaria het volgende:
Mijn baby mocht altijd wel op de grond zijn eigenlijk. Als ik ging dweilen bijvoorbeeld kon dat er ook wel omheen en later dat stukje nog. :+ Anders is de wipstoel een optie en later de kinderstoel. Ik heb de box nog geen moment gemist, weg met dat bakbeest. *O*
als ze hard genoeg kwijlen dweilen ze zelf :7
disclaimer
pi_176584767
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als ze hard genoeg kwijlen dweilen ze zelf :7
Je hebt van die dweiltjes voor onder hun knietjes he. :P
pi_176585754
Mooi verhaal Venco! Ik kende je verleden niet, pittig hoor. Maar fijn dat je nu zo gelukkig bent met je gezin.

Hier een +1 op alles. Het is leuker dan gedacht, zwaarder dan gedacht, vermoeiender dan gedacht, maar wat een genot zijn die mannen. Ik wil ze meestal gewoon opeten :9 O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 januari 2018 @ 12:46:00 #52
269689 crew  Viv
pi_176586634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:43 schreef Svane het volgende:
Ik had vooral verwacht dat het een stuk zwaarder zou zijn op basis van wat ik allemaal had gelezen! De praktijk is me dus alleszins meegevallen. Ik moet ook bekennen dat we het denk ik heel makkelijk hebben met twee kinderen die gezond zijn en waar alles vanaf het begin goed mee ging.

Een voorbeeldje waar ik veel over had gelezen was krampjes bij kleine babies. Ik was dus voorbereid op heel veel gehuil. Dat is bij beide kinderen eigenlijk niet voorgekomen. Ze huilden natuurlijk weleens maar dat was altijd op te lossen met met ze lopen of ze drinken geven. Die eerste weken vond ik echt zo heerlijk!
Dit, maar dan met 1 kind, dat ook nog eens vrij structureel het klokje rond slaapt sinds ze 2 maanden oud was. :Y) Het enige wat hier echt anders ging dan gehoopt was de borstvoeding, en daar kwamen heel wat meer emoties bij vrij dan ik van tevoren had gedacht. :X
pi_176588278
Overigens heb ik wel geluk dat mijn zoon echt makkelijk is en alles medisch gezien zonder complicaties is gegaan.
Alles zat mee, behalve ikzelf. :P
pi_176588705
Ik droomde al jaren van kinderen en Emmy heeft lang op zich laten wachten. Ik was eigenlijk bang dat ik het te veel idealiseerde allemaal. Maar de realiteit is nog mooier dan de voorstelling die ik er van had gemaakt.

De eerste maanden waren intensief, maar ook prachtig. Ik kon alleen maar naar haar staren. En ik had nog verlof, ik vond het heerlijk in ons coconnetje waarin er toch verder weinig hoeft. We konden lekker onze twee-eenheid voortzetten.
Ik vond het wel pittig om weer te gaan werken.

Het moeilijkste vind ik toch wel slaaptekort, hoewel zij s nachts meestal goed slaapt. Maar ik maak het zelf nog regelmatig te laat en dat kan ik bijna nooit meer compenseren. Een heel weekend op bed doorbrengen met netflix, wijn en lekkere hapjes bijvoorbeeld, dat mis ik wel eens.
Maar ja, tegelijkertijd, als ik wakker word van haar en ik ben nog zo vreselijk moe maar zij staat me zo vrolijk op te wachten in haar bedje en zegt mama tegen mij dan maakt mijn hart gewoon een sprongetje.

Ik voel me nog steeds elke dag verliefd als ik naar haar kijk. Hoe blij je wordt van alle mijlpalen die er langs komen. Hoe trots ik nog steeds achter de kinderwagen loop. En ik vind het zo leuk om haar met de wereld te delen. Een bejaarde vrouw in de rij van de kassa die zo lief naar haar lacht en me zegt wat een schattig lief meisje ik toch heb. De wereld door haar ogen zien en me mee verbazen.

Maar misschien heb ik ook wel makkelijk praten. Emmy is een makkelijk kind dat zich goed laat lezen en is gezond.
Ik geloof dat ik pas vorige week na een behoorlijk pittige driftbui van haar even van mijn roze wolk ben afgedonderd, na anderhalf jaar. Voor het eerst dacht ik pffff hou eens op, nu even niet, ik wil rust.
  donderdag 18 januari 2018 @ 18:36:57 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176593620
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 18 januari 2018 @ 18:49:55 #56
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176593849
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
De toys xl :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176595128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Intertoys. Let wel goed op, koop direct meerdere setjes als je meer regels nodig hebt. Wij deden dat niet onder het mom 'kopen we wel indien nodig' en de tegels die ze nu hebben passen dus niet op de tegels die wij hebben (terwijl we al twee verschillende ook niet op elkaar passende setjes hebben).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176599364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Kringloop :)
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:56:34 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176599997
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Ik zag ze laatst bij kruidvat liggen
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 januari 2018 @ 23:01:36 #60
269689 crew  Viv
pi_176600112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:23 schreef Arja het volgende:
Ik droomde al jaren van kinderen en Emmy heeft lang op zich laten wachten. Ik was eigenlijk bang dat ik het te veel idealiseerde allemaal. Maar de realiteit is nog mooier dan de voorstelling die ik er van had gemaakt.
...
Misschien is het ook juist door dat lange voortraject waarbij het maar de vraag was of er echt een kindje zou komen, dat je heel bewust geniet van alles met en rondom Emmy? O+
pi_176612052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 23:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien is het ook juist door dat lange voortraject waarbij het maar de vraag was of er echt een kindje zou komen, dat je heel bewust geniet van alles met en rondom Emmy? O+
Zeker :Y
pi_176614712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 08:27 schreef Bot13 het volgende:
Mag ik als non-papa maar waarschijnlijk over enkele jaren wel-papa in dit topic een hele algemene vraag stellen? :@

Wat was je verwachting van het hebben van een baby, en viel het mee of tegen? (En zo ja, wat viel er mee of tegen?)
ik was vooral altijd erg benieuwd naar hoe dat nou zou zijn, die overweldigende liefde voor zo'n hummeltje, dat je zodra je m ziet meteen op de hoogste wolk ever zit. Bij mij heeft dat heel erg moeten groeien, ik was niet meteen n trots gloeiende oermoeder, ik bleef gewoon mn nuchtere zelf. Ik vond m tof, en mooi gelukt maar ik had echt niet die overweldigende hallelujah. Nu, vier maanden later, is dat iets anders geworden. Ik voel me verantwoordelijk en als er iets met hem is, pijn oid, wil ik dat het liefst overnemen, als hij het maar niet heeft. T gevoel alles voor t ventje over te hebben heb ik zeker. Maar nog steeds niet een soort blinde verliefde aanbidding :D. Zo vond ik het bijvoorbeeld helemaal niet mega erg om weer aan het werk te gaan. Ik weet dat het goed met hem gaat, dat hij het leuk heeft en daarnaast geniet ik ervan om met andere dingen bezig te zijn dan luiers en flesjes. Dat maakt het ook n stuk leuker om dan na werktijd lekker te kroelen en te spelen met m.

Overigens totaal niet op n postnatale depressie achtige manier, ik denk dat ik vooral nogal nuchter en realistisch in t leven sta :)

Wat me tegenvalt is de hoeveelheid me-time die je overhoudt, n dagje thuis met baby kan n hele dag je handen vol betekenen. Gemaakte plannen kunnen soms niet doorgaan als het niet goed gaat met de baby ect. Ik vind dat volledig dienstbaar zijn tbv zo'n kleintje soms best zwaar :@.

Maar als ie dan n dikke smile opzet zodra ie je ziet, of slaperig zn armpjes om je heen slaat als n klein aapie O+ dat maakt wel veel goed.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176615559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Via internet besteld. Zoeken op ‘foam puzzelmat’, de onze was iets van ¤25,00.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176616045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 18:36 schreef Lemijn het volgende:
Waar kochten jullie zo'n vloerpuzzel om op te spelen?
Ik zag ze vandaag bij Zeeman.
pi_176622906
Is er ook een cosleeper topic ergens op FOK?
Mijn vrouw wil een cosleeper huren voor als zoon eindelijk naar huis mag, maar ik vind het maar een eng bedje.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:38:13 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176623151
Wat vind je er eng aan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:44:59 #67
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176623347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:30 schreef Mekamotut het volgende:
Is er ook een cosleeper topic ergens op FOK?
Mijn vrouw wil een cosleeper huren voor als zoon eindelijk naar huis mag, maar ik vind het maar een eng bedje.
ik co sleep en bedshare al jaren en velen hier ook, stel je vragen zou ik zeggen
pi_176624433
Dat cosleeper bedje zit niet aan je eigen bed vast of wel? Dus als je er per ongeluk tegenaan stoot kan de kleine eruit vallen?? Wat voor beddengoed moet daar in? En kan hij niet gewoon slapen in de wandelwagenwieg? Tot hij naar zijn eigen kamer kan.
pi_176624475
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:38 schreef Sylver_ het volgende:
Wat vind je er eng aan?
Vooral het idee dat bedje makkelijk wegschuift op laminaat. Of dat een van ons per ongeluk de baby een mep verkoopt. Wij zijn niet echt rustige slapers.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 23:34:09 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176624992
Je hebt wel cosleepers die je aan de bed vast kan maken geloof ik.
Maar wij hebben ook laminaat, maar dat bedje schoof niet hoor. Er zitten zelfs wieltjes onder de onze, maar de rem werkt goed :)

Ik denk dat de kans niet zo heel groot is dat je de baby mept in de cosleeper, maar je hebt ook cosleepers die een hekje hebben die je omhoog of omlaag kunt schuiven.


In de kinderwagenbak kan in principe wel, alleen die matrasjes zijn altijd vrij dun. Persoonlijk vind ik een goed matras wel fijn als ze er ~10 uur op liggen. En daarnaast zijn de zijkanten van zo'n reiswieg dicht, ik weet niet of dat wel voldoende ventileert.

Beddengoed is hetzelfde als voor een elk ander wiegje (beetje afhankelijk van de maten uiteraard); molton, hoeslaken en dekentje (of slaapzak).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176625520
Maar met een hekje ervoor kunnen we evengoed zijn bedje tegen ons bed aanschuiven lijkt me dan. Dan is hij ook in de buurt zonder risico op eruit vallen of onbedoelde meppen.
Kinderwagenwieg willen we wel beneden gebruiken om in te knorren.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 00:01:51 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176625652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:56 schreef Mekamotut het volgende:
Maar met een hekje ervoor kunnen we evengoed zijn bedje tegen ons bed aanschuiven lijkt me dan. Dan is hij ook in de buurt zonder risico op eruit vallen of onbedoelde meppen.
Kinderwagenwieg willen we wel beneden gebruiken om in te knorren.
Ja, kan ook hoor. Bij de oudste hadden we een wiegje naast ons bed, maar ik vond het vervelend dat ik elke 2-3 uur uit bed moest om haar uit het wiegje te tillen voor de borstvoeding. Het wiegje was veel lager dan ons bed.
Bij de jongste dus een cosleeper zodat ik haar gewoon naar me toe kon schuiven en kon aanleggen zonder op te hoeven staan.

Tenminste, dat was de theorie, in de praktijk lag ligt ze gewoon in ons bed :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176625789
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:01 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, kan ook hoor. Bij de oudste hadden we een wiegje naast ons bed, maar ik vond het vervelend dat ik elke 2-3 uur uit bed moest om haar uit het wiegje te tillen voor de borstvoeding. Het wiegje was veel lager dan ons bed.
Bij de jongste dus een cosleeper zodat ik haar gewoon naar me toe kon schuiven en kon aanleggen zonder op te hoeven staan.

Tenminste, dat was de theorie, in de praktijk lag ligt ze gewoon in ons bed :+
Nee hij mag echt niet in ons bed, hij is piepklein :o
En we gaan over op flesvoeding zodra hij naar huis mag dus opstaan moeten we toch. Maar misschien is dat wel de makkelijkste oplossing om zijn bedje in onze kamer te zetten.
pi_176625809
Wij hebben ons bed verschoven zodat de cosleeper klem stond tussen muur en bed. Maar met een klein beetje fantasie heb je dat bedje zo vastgemaakt. Ik lag vaak half in de cosleeper te voeden en dan vond ik het wel erg dijn dat ie vast zat (de poten van beide bedjes met sjorbanden vastgemaakt).
pi_176625882
Ik had de cosleeper (lees Ikea Gulliver) aan de boxspring gezekerd met spanbanden.
En ivm hoge boxspring op een pallet staan.
Alleen als je echt heel hard duwde kreeg ik 'm van de pallet geschoven en dat was alleen maar de schuifrichting van het hoofdeinde. Opzij van het bedwegduwen lukte me echt niet. Uitvoerig getest ivm idd de angst voor wegschuiven van het bed af.
pi_176625914
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben ons bed verschoven zodat de cosleeper klem stond tussen muur en bed. Maar met een klein beetje fantasie heb je dat bedje zo vastgemaakt. Ik lag vaak half in de cosleeper te voeden en dan vond ik het wel erg dijn dat ie vast zat (de poten van beide bedjes met sjorbanden vastgemaakt).
Spanbanden? Zou kunnen maar moet ik even kijken of ik die aan ons bed kan vastmaken. We hebben zo'n stoffen bed, het is hoger als andere tweepersoonsbedden omdat er zo'n motortje onderzit.
pi_176626081
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:12 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Spanbanden? Zou kunnen maar moet ik even kijken of ik die aan ons bed kan vastmaken. We hebben zo'n stoffen bed, het is hoger als andere tweepersoonsbedden omdat er zo'n motortje onderzit.
Dat hebben wij dus ook.
Dus de spanbanden (extra lange) om het onderste matras trekken en dan de cosleeper ermee vastsjorren.
Bovenste matras erop en klaar.
pi_176626158
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:18 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat hebben wij dus ook.
Dus de spanbanden (extra lange) om het onderste matras trekken en dan de cosleeper ermee vastsjorren.
Bovenste matras erop en klaar.
Ik ga dat morgen bij daglicht wel even goed bekijken.
Bedankt voor de hulp!
  zaterdag 20 januari 2018 @ 00:21:24 #79
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176626163
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:16 schreef Mekamotut het volgende:
Dat cosleeper bedje zit niet aan je eigen bed vast of wel? Dus als je er per ongeluk tegenaan stoot kan de kleine eruit vallen?? Wat voor beddengoed moet daar in? En kan hij niet gewoon slapen in de wandelwagenwieg? Tot hij naar zijn eigen kamer kan.
De meeste wandelwagen wiegen hebben een verhoogde kans op wiegendood door rebreathing dus dan kan het niet. Onze cosleeper kan je gewoon aan het bed vast maken. Zelfde beddengoed als een wieg/ ledikant
pi_176626227
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:21 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

De meeste wandelwagen wiegen hebben een verhoogde kans op wiegendood door rebreathing dus dan kan het niet. Onze cosleeper kan je gewoon aan het bed vast maken. Zelfde beddengoed als een wieg/ ledikant
Ai oké, en als je er zelf bij blijft tijdens het beneden in de wandelwagen slapen? We hebben ook zo'n schommel gekocht voor hem, dus daar zou hij ook nog in kunnen slapen overdag.
pi_176631175
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:24 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ai oké, en als je er zelf bij blijft tijdens het beneden in de wandelwagen slapen? We hebben ook zo'n schommel gekocht voor hem, dus daar zou hij ook nog in kunnen slapen overdag.
Toen de mijnessen klein waren sliepen ze overdag veel in de wandelwagen, liefst buiten. Maar dan ben je er bij en is de kans op wiegendood dus aanzienlijk minder.

S van 1 slaapt overdag nog steeds in de wagen overigens.
pi_176631201
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:02 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Toen de mijnessen klein waren sliepen ze overdag veel in de wandelwagen, liefst buiten. Maar dan ben je er bij en is de kans op wiegendood dus aanzienlijk minder.

S van 1 slaapt overdag nog steeds in de wagen overigens.
Ja het leek mij ook wel veilig als je er zelf bij blijft.
Zoon moet eerst nog thuiskomen trouwens dus we hebben nog even tijd om te bedenken hoe we het gaan doen.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 12:50:41 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176631910
Vraagje, mag je daktarin smeren als de billen kapot zijn?
KuikenGuppy
pi_176631928
Gevaar van in de wagenbak is dat je zelf dan nog niet even wat kan doen. De afwas of eten koken ofzo, want dan verlies je al dat "ik hou hem in de gaten". En aangezien je toch ook dingen voor jezelf moet doen :P lijkt een veiligere slaapplek dan toch makkelijker. Kan hij niet in de box slapen? Heeft onze wurm ook gedaan toen ie heel klein was en nog overal doorheen sliep. Als ie niet in de box sliep sliep ie op ons, en snachts in zn bedje naast t onze.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176632532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:50 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, mag je daktarin smeren als de billen kapot zijn?
open tot bloedens toe? In wonden mag je niks smeren als het echt open ligt. Dan zou ik het er alleen omheen doen.
pi_176633395
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Gevaar van in de wagenbak is dat je zelf dan nog niet even wat kan doen. De afwas of eten koken ofzo, want dan verlies je al dat "ik hou hem in de gaten". En aangezien je toch ook dingen voor jezelf moet doen :P lijkt een veiligere slaapplek dan toch makkelijker. Kan hij niet in de box slapen? Heeft onze wurm ook gedaan toen ie heel klein was en nog overal doorheen sliep. Als ie niet in de box sliep sliep ie op ons, en snachts in zn bedje naast t onze.
Als een baby in de wagenbak ligt, en er is goede luchttoevoer, en je hebt het kindje juist aangekleed en toegedekt, dan kan je echt wel even koken hoor ;) Regelmatig een blik in de wagen werpen en gezond kritisch zijn is echt wel voldoende.
's Nachts ben je 8 uur* aan het slapen, en dan heb je er altijd minder zicht op.

*In theorie.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 14:14:13 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176633419
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:22 schreef Nazil het volgende:

[..]

open tot bloedens toe? In wonden mag je niks smeren als het echt open ligt. Dan zou ik het er alleen omheen doen.
Ja dat bedoelde ik. Logisch ook wel. Ik zag het gelukkig dat het weer dicht is :).
KuikenGuppy
pi_176633535
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:12 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Als een baby in de wagenbak ligt, en er is goede luchttoevoer, en je hebt het kindje juist aangekleed en toegedekt, dan kan je echt wel even koken hoor ;) Regelmatig een blik in de wagen werpen en gezond kritisch zijn is echt wel voldoende.
's Nachts ben je 8 uur* aan het slapen, en dan heb je er altijd minder zicht op.

*In theorie.
In theorie _O- idd

Ik weet nog van onszelf dat we de eerste twee? maanden met de kleine waren nonstop afgepeigerd waren. Iets als af en toe kijken of hij niet met zn snoetje tegen de zijkant zou er hier echt ingeschoten zijn omdat we te pas en te onpas zelf ook in slaap vielen :@. Daarom lijkt me een sowieso veilige slaapplek als uitgangspunt t beste.

Niet dat je baby meteen ter plekke t loodje legt als hij in de bak slaapt :+,het kan ook prima goed gaan. Maar als je zorgen hebt over veiligheid en nog kan kiezen hoe je het gaat doen, zou ik de veiligste optie kiezen.

Je hebt trouwens ook zo'n website volgens mij is het veiligslapen.nl daar staan ook veel adviezen op Mekamotut ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176633602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:50 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, mag je daktarin smeren als de billen kapot zijn?
ik heb het net wel gedaan maar of het mag geen idee.

hier tot bloedende balzak toe
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_176633633
Wel de kap naar beneden doen als je baby in de bak slaapt.
pi_176657174
Die hydrofieldoeken hê... Hoeveel en vooralllll hoeveel in welke maat? :7

En hydrofiele washandjes... Is drie genoeg? Of zijn die dingen overrated?
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 januari 2018 @ 17:44:19 #92
269689 crew  Viv
pi_176657629
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:21 schreef Philomijn het volgende:
Die hydrofieldoeken hê... Hoeveel en vooralllll hoeveel in welke maat? :7

En hydrofiele washandjes... Is drie genoeg? Of zijn die dingen overrated?
Dat verschilt zo per persoon.. de ene gebruikt hydrofiele luiers helemaal nergens voor en de ander voor werkelijk álles.

Ik had 24 stuks in de standaardmaat (deze) en mijn man heeft nog 1 of 2 van die 6-pakken bijgekocht. Dat zegt ook wel iets over hoe frequent wij een was draaiden overigens. _O-

Hydrofiele washandjes vond ik ook wel fijn in de begintijd, als dat huidje nog zo teer is. Ik had er 6, wat dan weer iets zegt over hoe vaak mijn kind gebadderd wordt (niet zo vaak dus). :D

Je hebt ook nog van die XXL hydrofiele doeken waar sommigen fan van zijn, maar die vond ik altijd zo duur in verhouding, dus nooit gekocht. :')
pi_176657703
Hier 18 hydrofieldoeken (standaard maat) in gebruik en er zitten er steevast een boel in de was :)
Ik gebruik ze als extra laagje bovenop de aankleedkussenhoes, onder het hoofdje van O. in wieg en wandelwagen en om mee af te drogen na badje, als barrière tegen piesboog bij het verschonen en nog voor random klusjes. De doek op het aankleedkussen word soms wel drie keer per 24 uur vervangen, als mijn kuiken het leuk vindt om alles precies in de drie seconden tussen twee luiers in te laten lopen.
>:O

Oh, en drie hydrofiele washandjes voor bij het badderen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_176657738
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat verschilt zo per persoon.. de ene gebruikt hydrofiele luiers helemaal nergens voor en de ander voor werkelijk álles.

Ik had 24 stuks in de standaardmaat (deze) en mijn man heeft nog 1 of 2 van die 6-pakken bijgekocht. Dat zegt ook wel iets over hoe frequent wij een was draaiden overigens. _O-

Hydrofiele washandjes vond ik ook wel fijn in de begintijd, als dat huidje nog zo teer is. Ik had er 6, wat dan weer iets zegt over hoe vaak mijn kind gebadderd wordt (niet zo vaak dus). :D

Je hebt ook nog van die XXL hydrofiele doeken waar sommigen fan van zijn, maar die vond ik altijd zo duur in verhouding, dus nooit gekocht. :')
Wij hadden 3 pakken van 6 stuks en gebruiken ze nog dagelijks. Nu alleen nog als Twix uit de douche komt maar toen hij minibaby was gebruikten we ze voor alles.
Onder het hoofd in de kinderwagen en de box en de wieg. Over het aankleedkussen onder zijn billen zodat die hoes niet na iedere verschoonbeurt in de was hoefde. Maar uiteraard ook als handdoek en als mega spuugdoek.

We hadden 1 XL versie, die lag in het ledikant onder zijn hoofd. Doordat die doek groter was, kon ik 'm beter om zijn matras vouwen en bleef het beter liggen.

Kortom: wij zweerden erbij! Baby 2 krijgt een hele fijne verse nieuwe stapel.
pi_176657783
Gewone hydrofielen: een stuk of 20 en gebruikten we voor alles, nu nog steeds wel regelmatig.

Hydrofiele washandjes: ook iets van 10-12 en worden nog steeds gebruikt (met 5 en 2 jaar)

XXL hydrofielen vond ik fijn voor afdrogen, tegen zon in de kinderwagen, als omslag/inwikkelbakerdoek voor newborn met flapperarmpjes en tegenwoordig gebruiken we ze allemaal als handdoek op vakantie want snel droog en nemen weinig ruimte in beslag O+

Dus ik zou zeggen sla groots in!
pi_176658691
Ja, hier ook team hydrofiel voor alles! *O*
pi_176658856
De oudste is bijna 5 en wij gebruiken de hydrofielwashandjes nog steeds voor beide. De doeken gebruikten we in t begin om mee af te drogen en in de wagenbak voor het spugen. Nu gebruik ik ze om de Spiegel mee schoon te poetsen, en om onze bril smorgens mee te poetsen. Zoon heeft er 1 in z’n bed liggen als hij verkouden is. Gebruikt hij als zakdoek. Dus te gebruiken voor vanalles

We hebben wel een stapel met 15 stuks ofzo denk ik. In de gewone standaard maat
pi_176659020
Oh en in de luiertas zit er 1 om op te verschonen. Ik was m’n luiermatje kwijt, dus vanaf toen een hydrofieldoek. Ook handig als je alleen je handtas mee wil nemen. Dan stop ik er even snel een opgevouwen hydrofieldoek in en een luier.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 januari 2018 @ 19:05:05 #99
269689 crew  Viv
pi_176659614
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Gebruikt hij als zakdoek.
Haha, dat doe ik zelf nu ook op de ergste dagen van een verkoudheid, in plaats van 100 papieren zakdoekjes. :Y)

Nog niet genoemd hier: bij het kolven (altijd een schone plek om je spullen in elkaar te zetten en zo) en als zoogkompres (zie borstvoedingstopic). :Y)
pi_176659732
Ik heb een stuk of 30 gewone en iets van 8 xl (daar ben ik vooral fan van) en na 1,5 jaar heb ik nog af en toe dat de kast leeg is. Kan ook aan mijn was skills liggen :') kleine op aankleedkussen, grote om dan af te drogen. Toen hij nog een baby was gebruikte ik het overal, in het bed, de wagen, aankleedkussen, box, als zakdoek, standaard 1 of 2 in de luiertas, als handdoek, tegen het knoeien met de fles... Waarvoor niet eigenlijk.
  zondag 21 januari 2018 @ 19:14:36 #101
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176659819
Wij gebruiken ze al een hele tijd niet meer voor de kinderen, maar ze liggen hier standaard in de la als theedoek :+ vind ze veel handiger dan gewone doeken om iets af te drogen of om het zoveelste glas drinken dat om is gegaan mee op te vegen.

Voor de nieuwe sibling maar wel even wat frisse nieuwe kopen :+
  zondag 21 januari 2018 @ 19:16:50 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176659889
Ik heb er ook best veel, maar had echt prima met minder toegekund. Meer dan 5 zaten er nooit in de was. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik om de dag was vanwege wasbare luiers... maar voor mij was 12 echt zat. Ik heb dan weer wel gewone spuugdoekjes bijgekocht want die gebruik ik nog steeds.
Washandjes gingen per 6 bij de Hema. Méér dan genoeg. Ik gebruik zelden zeep voor de baby en heb handen die het ook prima doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176660119
Help! Mijn zusje is (ongeveer vier maanden) zwanger (ze is 30, dus inmiddels wel oud genoeg) en ik woon het dichtste bij, dus ben gebombardeerd tot 'nu al favoriete oppasadres'.

Ik weet niets van baby's, vind ze stiekem een beetje eng en heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Maar goed.

Nu is zij binnenkort (over twee weken) jarig en wil 'babyspullen'. ManLief en ik willen een doos met kleine babydingen samenstellen. Maar wát dan?
Wat zijn kleine dingen die een nieuwe ouder altijd kan gebruiken? Knuffels en kleertjes krijgen ze wel, lijkt me. Maar waar pak je als nieuwe ouder nou echt op mis?

Hydrofieldoek van Hema (met schattige vossenprint) staat op het boodschappenlijstje.

En nu?! Help!
Mon 'en!
pi_176660386
Bloempjuh, ik was toentertijd erg blij met een soort ehbo-setje: neusdruppels (pipetjes en/of spray), paracetamol 60 en 120 mg, tandjesspul (Dentinox), Vallen en stotengel, hoestdruppels.. zelf nooit aan gedacht en de eerste keer dat je zoiets dan nodig hebt is meestal 's nachts :+ en dan grijp je dus mis.

Gewoon luiers en luierdoekjes vond ik zelf ook fijn. Niet het leukste cadeau om te geven wellicht.

Iets als een speenkoord of een fijne omslagdoek kan ook. Of leuke waskussenhoezen: op uitzetlijstjes staat vaak iets optimistisch als 'drie stuks': die gebruikte ik op een slechte dag per uur.

Maar het hangt er ook net vanaf wat je zus wil; het is heel persoonlijk. Er zijn vast mensen die mijn lijstje hierboven volstrekt idioot vinden :P
  zondag 21 januari 2018 @ 19:33:47 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176660416
Praktische spulletjes?

- zachte badcape
- fijne crème oid van Weleda
- Sophie de giraf (voor doorkomende tandjes)
- kwijlslabbertje (die kleinere driehoekige)
- gebreide slofjes die je dicht kan strikken
- speelgoedje om aan de maxi cosi te hangen, bijv voor autoritten heel handig.

Edit: ja idd, speenkoord! En een knuffel oid die je aan een fiep kan vastmaken zodat die niet zo makkelijk telkens tussen de spijlen van het bedje valt :7
pi_176660508
Een mooi boek (over zwangerschap of babies) is ook altijd een leuk kado.
Of fijne huidolie, van die schattige leren baby slofjes, mooie kwaliteit rompertjes, leuke mobiel voor de box, (sterren)lamp met muziek en projectie voor de baby kamer.
Met een meidenkwartet
pi_176660559
Wat hierboven gezegd wordt. Vooral geen knuffels of kleren ook, maar van mooie boekjes werd ik dan wel weer heel blij.
pi_176660592
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha, dat doe ik zelf nu ook op de ergste dagen van een verkoudheid, in plaats van 100 papieren zakdoekjes. :Y)

Nog niet genoemd hier: bij het kolven (altijd een schone plek om je spullen in elkaar te zetten en zo) en als zoogkompres (zie borstvoedingstopic). :Y)
Oja dat deed ik ook. Daar legde ik alles op als t uitgekookt was. En tijdens het kolven (snachts met m’n pyjama open) propte ik er 1 onder m’n borsten hahah. Ik lekte nog wel s melk als ik met m’n slaaphoofd snachts geen kolven.
pi_176660648
We gaan een paar gehaakte dr. Martens in het pakket doen, wat dingen van de drogist, chocola voor zus, hydrofieldoek(en)...

We weten nog niet of het j/m wordt (en eigenlijk wil ik dat ook niet weten) dus we gaan voor unisex-cadeautjes.
Mon 'en!
pi_176660770
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:42 schreef bloempjuh het volgende:
We gaan een paar gehaakte dr. Martens in het pakket doen, wat dingen van de drogist, chocola voor zus, hydrofieldoek(en)...

We weten nog niet of het j/m wordt (en eigenlijk wil ik dat ook niet weten) dus we gaan voor unisex-cadeautjes.
Doe er ook iets in voor de vader, die worden zo vaak vergeten :) Iets lekkers, een lekker biertje als ie daarvan houdt of lekkere koffie(bonen) (daar zou mijnes bijvoorbeeld intens gelukkig van worden).
pi_176660791
Anti-wallencreme, koffie en oordoppen :P
pi_176660949
Dank voor de hydrofielentips! Kreeg van schoonzus al de tip om ook gekleurde doeken te kopen zodat je niet op de witte was hoeft te wachten ^O^

Oke dan koop ik denk ik een stuk of 10/15 in de gewone maat en twee XXL. En start met drie washandjes. Oh ja en monddoekjes vheck check. Kan altijd nog bijkopen. Thanks!!

Leuk Bloempjuh een doos! Ik zou zelf nog leuk vinden om te krijgen: (knisper)boekjes en een labeldoekje. En lekkere Rituals voor mezelf. O+ En zag bij Hema een leuke ringstapeltoren voor 5 euro.
Dit, dat, alles.
pi_176661149
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:24 schreef bloempjuh het volgende:
Help! Mijn zusje is (ongeveer vier maanden) zwanger (ze is 30, dus inmiddels wel oud genoeg) en ik woon het dichtste bij, dus ben gebombardeerd tot 'nu al favoriete oppasadres'.

Ik weet niets van baby's, vind ze stiekem een beetje eng en heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Maar goed.

Nu is zij binnenkort (over twee weken) jarig en wil 'babyspullen'. ManLief en ik willen een doos met kleine babydingen samenstellen. Maar wát dan?
Wat zijn kleine dingen die een nieuwe ouder altijd kan gebruiken? Knuffels en kleertjes krijgen ze wel, lijkt me. Maar waar pak je als nieuwe ouder nou echt op mis?

Hydrofieldoek van Hema (met schattige vossenprint) staat op het boodschappenlijstje.

En nu?! Help!
Ik maakte voor mn zusje en schoonzusje een kraampakket. Dan deed ik er voor iedere dag iets in wat paste bij die dag.

Voor beiden op dag 1 een gehaakte deken zodat kindje gelijk warm lag :) wikkeldeken ofzo kan natuurlijk ook.
Dag 2 had k voor mn zusje (gaf fles) een babyspeeltje van sophie de giraf en voor mn schoonzusje een borstvoedingpakketje met wasbare zoogkompressen en zalf en borstvoedingthee.
Dag 3 was voor de mannen. Ik weet niet meer wat ik er in had precies. In elk geval iets lekkers en iets met de baby te bonden zoals een leesboekje.
Dag 4 is de dag van de kraamtranen en dus verwenpakketje. Doosje paracetamol :P en chocola en lekkere douchegel.
Dag 5 voor mn zusje een mooie kinderbijbel (haar vriend is gelovig) en voor mn schoonzusje een pop-up boek van le petit prince.
Dag 6 zo'n setje met bekertje bordje enz.
Dag 7 een ehbo setje zoals Jentin omschrijft. Zetpillen, neusspray, luuf, dentinox, infacol en zinkspray.

Also, ik kan geen maat houden :Y) :+ je kunt het natuurlijk gewoon zo gek maken als je zelf wil.
:)
  zondag 21 januari 2018 @ 20:03:08 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176661212
Hoi Mignonne, wil jij tzt mijn kraampakket maken?
pi_176661332
Wij hebben n berg van n stuk of twintig hydrofielen in de standaard maat en gebruiken er misschien twee per week :') in het begin heel veel voor onder t hoofdje en op de commode. Maar nu nog zelden. Washandjes gebruiken we bij t badderen, twee per keer.

De xxl dingen worden bij ons het meeste gebruikt, om m mee af te drogen en in te wikkelen na t badje.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176661437
Ik gebruik die monddoekjes vaak voor in het nekje tijdens het geven van borstvoeding.
Van hydrofiel luiers heb ik er een stuk of 15 in die standaard maat.
Omdat ik nog weleens een lekkende borst heb, liggen die altijd in mijn buurt om de druppels op te vangen of als babylove weer eens tijdens een poepsessie langs de luier gaat, heb ik gelijk een doek om haar natte kontje/broek op te doen wanneer ik haar meeneem om te verschonen.
Niet dat mijn armen dus weer onder zitten. :P
pi_176661554
Vit K en D kan je ook wel in zo’n pakket doen.
Of een cadeaubon erbij, baby-olie, tandendoosje of haarlokdoosje, fotolijstje.
We hebben ook een neuspompje in huis gehaald. Kan je mooi de snotjes eruit zuigen als ze bijvoorbeeld verkouden zijn.
Sudocreme is ook handig, kammetje en borsteltje. :Y
pi_176661608
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi Mignonne, wil jij tzt mijn kraampakket maken?
Hahaha 😁
B. doet me wat als k zeg dat k er nog eentje maak ergens :+
:)
pi_176661661
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben n berg van n stuk of twintig hydrofielen in de standaard maat en gebruiken er misschien twee per week :') in het begin heel veel voor onder t hoofdje en op de commode. Maar nu nog zelden. Washandjes gebruiken we bij t badderen, twee per keer.

De xxl dingen worden bij ons het meeste gebruikt, om m mee af te drogen en in te wikkelen na t badje.
Die XXL dingen gebruiken wij hier ook superveel! Ik om mn haar mee te drogen na het douchen en ze zijn ideaal voor de zwemles van de kinderen want klein, weegt niks en snel droog :D :Y gaan superlang mee dus.
:)
  zondag 21 januari 2018 @ 20:24:39 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176661719
Voor de zwemles! Wat een goeie. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :')
#dummyforever
pi_176661838
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Voor de zwemles! Wat een goeie. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :')
#dummyforever
Inslaan! Gaan een eeuwigheid mee zo 8) ik neem ze ook mee op vakantie want nouja, licht, klein en snel droog :D alleen om op te liggen minder handig, maar als afdroog-handdoek ideaal.
:)
pi_176661958
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Praktische spulletjes?

- zachte badcape
- fijne crème oid van Weleda
- Sophie de giraf (voor doorkomende tandjes)
- kwijlslabbertje (die kleinere driehoekige)
- gebreide slofjes die je dicht kan strikken
- speelgoedje om aan de maxi cosi te hangen, bijv voor autoritten heel handig.

Edit: ja idd, speenkoord! En een knuffel oid die je aan een fiep kan vastmaken zodat die niet zo makkelijk telkens tussen de spijlen van het bedje valt :7
Waarom heet het koord geen fiepkoord? :o verwarring alom!
  zondag 21 januari 2018 @ 20:46:22 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176662243
Wow mignonne! :o _O_

In de categorie #dummyforever: ik heb dus geen XXL's. Maar lees nu dat ik daar wat aan moet gaan doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 21-01-2018 23:04:23 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 21 januari 2018 @ 20:52:05 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176662388
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:33 schreef Svane het volgende:

[..]

Waarom heet het koord geen fiepkoord? :o verwarring alom!
Goeie vraag. Bij het woord speen zie ik nog steeds voornamelijk varkenstepels voor me, kun je nagaan welk beeld 'speenkoord' oproept ;(
pi_176663744
Mignonne _O_

Qua pakket maken, je kunt er altijd nog een cadeaubon bij doen van de Hema. Die kun je nooit genoeg hebben is mijn ervaring!

XL-hydrofiel gebruiken wij ook nog steeds veel voor afdrogen.
Een xxxxxl heb ik gekocht voor mezelf voor een weekendje weg met alleen handbagage. Al mijn vriendinnen hebben er nu ook eentje :')
Spuugdoekjes doe ik dan weer niets mee. De mijnen spugen niet netjes en een hydrofiel heeft wat meer oppervlakte :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176663765
Fiep is geloof ik Brabants, de rest van het land zegt speen.
Ik vind speen ook klinken als varkenstepel :r
Hier heet de fiep trouwens gewoon ‘piepie’.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176665236
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:53 schreef Philomijn het volgende:
Dank voor de hydrofielentips! Kreeg van schoonzus al de tip om ook gekleurde doeken te kopen zodat je niet op de witte was hoeft te wachten ^O^

Oke dan koop ik denk ik een stuk of 10/15 in de gewone maat en twee XXL. En start met drie washandjes. Oh ja en monddoekjes vheck check. Kan altijd nog bijkopen. Thanks!!

Leuk Bloempjuh een doos! Ik zou zelf nog leuk vinden om te krijgen: (knisper)boekjes en een labeldoekje. En lekkere Rituals voor mezelf. O+ En zag bij Hema een leuke ringstapeltoren voor 5 euro.
Die van ons gaan gewoon in de gekeurde was erbij! Maar goed, ik draai alleen met beddengoed een witte was, verder mik ik alles bij elkaar.

Wij gebruiken de washandjes veel voor het snoetenpoetsen na het eten, hebben er een stuk of 15. XXL heb ik er 5 van (2 voor in bed voor lekkage bij het drinken zodat er ook altijd een schoon is), 2 voor in de box nadat ik binnen een week drie keer het boxkleed in de was kon doen en 1 voor allerlei, bijvoorbeeld om om het voedingskussen te vouwen zodat ze daar op konden liggen. Verder 18 gewone doeken voor tig klusjes. Dit is met een tweeling (en peuter) en 2 wasdagen per week ruim voldoende. Alleen de eerste maand gebruik je ze heel veel, nu nog maar een paar per week omdat ze vrijwel niet meer spugen. Ali express heeft erg toffe XXL voor erg weinig geld. Ik heb officiële Eden&Anais doeken gekregen en heb een nepperd via Ali besteld maar zit geen merkbaar verschil tussen, alleen de print is ietsje lichter als je ze naast elkaar houdt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176665657
Bij de zeeman en Wibra trouwens ook goedkope xxl hydrofielen te koop. Ik gebruik ze hier ook veel, met name de gewone. Monddoekjes nog meer trouwens. Tegen spugen (meestal heel weinig hier) en tegen lekkage van de tiet 's nachts als hij aan de andere ligt (dan geen bh aan en pads in). Monddoekjes trouwens ook heel goedkoop bij de zeeman ^O^
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 23:18:02 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176665662
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik maakte voor mn zusje en schoonzusje een kraampakket. Dan deed ik er voor iedere dag iets in wat paste bij die dag.

Voor beiden op dag 1 een gehaakte deken zodat kindje gelijk warm lag :) wikkeldeken ofzo kan natuurlijk ook.
Dag 2 had k voor mn zusje (gaf fles) een babyspeeltje van sophie de giraf en voor mn schoonzusje een borstvoedingpakketje met wasbare zoogkompressen en zalf en borstvoedingthee.
Dag 3 was voor de mannen. Ik weet niet meer wat ik er in had precies. In elk geval iets lekkers en iets met de baby te bonden zoals een leesboekje.
Dag 4 is de dag van de kraamtranen en dus verwenpakketje. Doosje paracetamol :P en chocola en lekkere douchegel.
Dag 5 voor mn zusje een mooie kinderbijbel (haar vriend is gelovig) en voor mn schoonzusje een pop-up boek van le petit prince.
Dag 6 zo'n setje met bekertje bordje enz.
Dag 7 een ehbo setje zoals Jentin omschrijft. Zetpillen, neusspray, luuf, dentinox, infacol en zinkspray.

Also, ik kan geen maat houden :Y) :+ je kunt het natuurlijk gewoon zo gek maken als je zelf wil.
Ik dacht dat je zusje een vriendin had :D bij dag 3 raakte ik wat in verwarring maar dacht dat ze misschien samen met een homostel voor draagmoederschap waren gegaan. Bij dag 5 raakte ik echt van de leg _O-

Maar goed, 2 verschillende pakketten dus :D Wel heel tof bedacht O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 januari 2018 @ 23:48:50 #130
269689 crew  Viv
pi_176666118
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:43 schreef LeSage het volgende:
Spuugdoekjes doe ik dan weer niets mee.
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:54 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gebruiken de washandjes veel voor het snoetenpoetsen na het eten, hebben er een stuk of 15.
Wij gebruikten onze stapel van 20 spuugdoekjes (had ik al gezegd dat wij nooit wassen?) (deze) eigenlijk nergens voor, tot ZZ begon met vast voedsel. Ik gebruik ze met water voor het snoetenpoetsen, badstof heeft wat meer grip op die pindakaasplakhandjes dan hydrofiel. :Y)
pi_176666260
Ja, nooit over nagedacht dus _O- ik ga ze beneden neerleggen, dank voor de tip ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176667595
Hier ook n mega stapel spuugdoekjes. Ze vliegen erdoor. Ieders 1 bij t ontbijt en avondeten. We gebruiken ze als poetslap
pi_176667627
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:53 schreef Philomijn het volgende:
Dank voor de hydrofielentips! Kreeg van schoonzus al de tip om ook gekleurde doeken te kopen zodat je niet op de witte was hoeft te wachten ^O^
Handig, thanks!
Heb nu alleen witte Nijntje-doeken. Ga ook maar eens kijken voor een paar gekleurde. :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 22 januari 2018 @ 09:06:43 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176668193
De action heeft hier trouwens ook hele toffe (gewone maat en XL) hydrofielen, voor als mensen nog voor een klein budget leuke doeken zoeken :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176668655
Psssst, die witte doeken kunnen ook best een keer bij gekleurde was hoor ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 22 januari 2018 @ 10:05:36 #136
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_176668939
Mijn 3maander is een veelspuger dus ik heb per voeding 1 tot 3 slabben en 1 a 2 hydrofiele nodig. En dan leg ik ze idd ook nog overal onder haar hoofd en die moeten dan ook nog regelmatig vervangen worden. Heb er vrij veel en nog draait de wasmachine overuren.. Heb er nooit bij stil gestaan om die xxl dingen zelf als handdoeken te gebruiken of bij zwemles tzt dus bedankt voor de tip!! Ik leg de xxl nu in 4en gevouwen onder haar hoofd in de box en nog ligt er dan een natte plek op het boxkleed :')
Bij de oudste gebruikte ik vooral Spuugdoekjes (die standaard witte per 6 van de Hema) want dat was voor haar voldoende. En die gebruik ik nu nog steeds om haar gezicht en handen af te doen na een maaltijd.

Dat kraampakket van Mignonne klinkt super! Ik kreeg beide keren van schoonmoeder en schoonzus ook een kraammand met cadeautjes voor de eerste 10 dagen. Er zat toen ook een bier pakketje in voor papa, lekkere douchegel voor mij en bij de tweede ook een keer een cadeautje voor grote zus. Zo ontzettend leuk!

Verder vind ik de tips over zetpillen en neuspeertje in de kraammand een hele goeie, daar denk je als nieuwbakken ouder niet altijd aan en ineens heb je het nodig en dan is het niet in huis..
pi_176669156
Ohja, die washandjes en spuugdoekjes.... Die gebruikten we ook! En de spuugdoekjes ook als nekrol in de draagdoek.

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:47 schreef LeSage het volgende:
Psssst, die witte doeken kunnen ook best een keer bij gekleurde was hoor ;)
:o Dat is echt een no go hier. Witte was is witte was. #zeiksnormetwassen
  maandag 22 januari 2018 @ 10:22:13 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176669235
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:17 schreef Malteser het volgende:
:o Dat is echt een no go hier. Witte was is witte was. #zeiksnormetwassen
Joh, als je dan opeens allemaal grijze doeken hebt (omdat je man niet kan wassen :( ), gooi je gewoon zo'n mooi Dylon kleurtje bij een lading hydrofielen (en een enkele vieswitte romper), en tadaaa, allemaal mooi gekleurde hydrofielen, zo goed als nieuw O+
pi_176669523
Spuugdoekjes. O+ O. houdt heel, heel erg van met zijn spuugdoekjes knuffelen en erop sabbelen, zeker als er eenmaal een klein beetje teruggeboerde bv-melk op is opgedroogd. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_176669552
Onderscheid wasgoed is hier: dingen die op 90 graden kunnen en dingen die dat niet kunnen. Dat was voor de kraamvezorgsters ff wennen. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-01-2018 11:16:31 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_176669721
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:22 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Joh, als je dan opeens allemaal grijze doeken hebt (omdat je man niet kan wassen :( ), gooi je gewoon zo'n mooi Dylon kleurtje bij een lading hydrofielen (en een enkele vieswitte romper), en tadaaa, allemaal mooi gekleurde hydrofielen, zo goed als nieuw O+
Werkt dat ook bij oudere, witte handdoeken?
Ik heb hier 50 tinten wit. :(
  maandag 22 januari 2018 @ 10:50:42 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176669756
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Werkt dat ook bij oudere, witte handdoeken?
Ik heb hier 50 tinten wit. :(
Gewoon 12 tinten paars van maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 januari 2018 @ 10:54:22 #143
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176669809
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Werkt dat ook bij oudere, witte handdoeken?
Ik heb hier 50 tinten wit. :(
Zolang het 100% katoen is kan dat prima. Alleen even letten op het gewicht, bij handdoeken heb je misschien meer dan 1 verfcapsules nodig...
pi_176669968
Ik vind hydrofielen sowieso gebruiksvoorwerpen, die hoeven niet mooi te zijn. Dus prima als ze een beetje grijs uitslaan hoor.
pi_176670093
Wit blijft hier ook nooit mooi wit. Ik kom nu weleens een echt witte hydrofiel tegen. Die is dan tnt weinig gebruikt.

Dus hoe houden jullie witte was wcht mooi wit?
pi_176670699
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Wit blijft hier ook nooit mooi wit. Ik kom nu weleens een echt witte hydrofiel tegen. Die is dan tnt weinig gebruikt.

Dus hoe houden jullie witte was wcht mooi wit?
Door echt alleen wit bij wit te wassen. Dus effen wit.
Wit met bijvoorbeeld een ander kleurig streepje/randje/bloemetje gaat hier dus niet bij de spierwitte was.

Ik draai dus 2 machines spierwit per week (want handdoeken, hydrofielen, ondershirts man, rompers, hoeslakens enz zijn allemaal effen wit) en heb ook 1 machine wit met een streepje/randje/bloemetje per week. Maar ik zei het al, ik ben een zeiksnor als het om de was gaat.
pi_176670805
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Door echt alleen wit bij wit te wassen. Dus effen wit.
Wit met bijvoorbeeld een ander kleurig streepje/randje/bloemetje gaat hier dus niet bij de spierwitte was.

Ik draai dus 2 machines spierwit per week (want handdoeken, hydrofielen, ondershirts man, rompers, hoeslakens enz zijn allemaal effen wit) en heb ook 1 machine wit met een streepje/randje/bloemetje per week. Maar ik zei het al, ik ben een zeiksnor als het om de was gaat.
Dan heb ik nooit een wasmachine vol en vl geen handdoeken meer. Teveel moeite voor mij dus.
  maandag 22 januari 2018 @ 11:54:52 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176670874
Oplossing: koop zwarte handdoeken. Werkt hier perfect.
pi_176670972
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:54 schreef mousemicky het volgende:
Oplossing: koop zwarte handdoeken. Werkt hier perfect.
Worden die niet faal?
Ik heb het idee dat alles veel sneller faal en pillig wordt dan oudere kleding. Of ik kan niet meer wassen.
pi_176671062
Hier doen we wit, gekleurd en zwart apart. En voor nu babykleding ook apart (wit/gekleurd/zwart en creme/grijs doe ik ook wel apart). Tot hoe lang zijn jullie doorgegaan met het apart wassen van de babykleding? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_176671092
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier doen we wit, gekleurd en zwart apart. En voor nu babykleding ook apart (wit/gekleurd/zwart en creme/grijs doe ik ook wel apart). Tot hoe lang zijn jullie doorgegaan met het apart wassen van de babykleding? :D
Niet zo heel lang. Ik waste onze kleding ook met neutral
  maandag 22 januari 2018 @ 12:07:28 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176671107
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier doen we wit, gekleurd en zwart apart. En voor nu babykleding ook apart (wit/gekleurd/zwart en creme/grijs doe ik ook wel apart). Tot hoe lang zijn jullie doorgegaan met het apart wassen van de babykleding? :D
Onze dochter is bijna 4 en haar spulletjes gaan nog steeds apart (straks samen met babyspul). Al die felle kleuren 8-) (en ze reageert heel sterk op geparfumeerd wasmiddel/verzachter)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 22 januari 2018 @ 12:10:33 #153
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_176671169
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier doen we wit, gekleurd en zwart apart. En voor nu babykleding ook apart (wit/gekleurd/zwart en creme/grijs doe ik ook wel apart). Tot hoe lang zijn jullie doorgegaan met het apart wassen van de babykleding? :D
Alleen de eerste babywas haha. Daarna gewoon alles bij onze kleding erbij. Anders blijf ik half lege wastrommels draaien of het duurt veel te lang voordat ik de kleding weer terug heb. Maar ik was alles met normaal wasmiddel zonder wasverzachter en de kinderen kunnen dat prima hebben.

Ik doe witte was apart, maar daar gaat wel licht roze bij en wit met een klein printje en die draai ik 2x per week.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:12:15 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_176671195
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Worden die niet faal?
Ik heb het idee dat alles veel sneller faal en pillig wordt dan oudere kleding. Of ik kan niet meer wassen.
vaal :+ en als je een beetje kwaliteit koopt valt dat wel mee ;)

Duman, ik was niks apart. Alleen de eerste keer toen ik zwanger was van mijn oudste denk ik :') anders blijf ik bezig.
Ik was grofweg zo:
- lichte bonte was
- donkere was + rood
- ondergoed + sokken
- vaatdoeken, theedoeken, slabbers, poetslappen
- handdoeken
- witte was
- beddengoed

En dat vind ik eigenlijk al te veel variatie :')
disclaimer
pi_176671311
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vaal :+ en als je een beetje kwaliteit koopt valt dat wel mee ;)

Duman, ik was niks apart. Alleen de eerste keer toen ik zwanger was van mijn oudste denk ik :') anders blijf ik bezig.
Ik was grofweg zo:
- lichte bonte was
- donkere was + rood
- ondergoed + sokken
- vaatdoeken, theedoeken, slabbers, poetslappen
- handdoeken
- witte was
- beddengoed

En dat vind ik eigenlijk al te veel variatie :')
Ik doe het ook zo, maar gooi ondergoed en sokken bij handdoeken, vaatdoekken en theedoeken enzo. En beddengoed komen ook wel handdoeken bij...
  maandag 22 januari 2018 @ 12:18:58 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_176671325
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik doe het ook zo, maar gooi ondergoed en sokken bij handdoeken, vaatdoekken en theedoeken enzo. En beddengoed komen ook wel handdoeken bij...
Ja hier ook wel hoor, is een beetje afhankelijk van hoe lang ik het uitgesteld heb :')
disclaimer
pi_176671351
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja hier ook wel hoor, is een beetje afhankelijk van hoe lang ik het uitgesteld heb :')
Juist, dat. Al hebben we sinds vorige week een droger! Wat een feest. Nooit meer onderbroeken of sokken ophangen! *O* *O* *O*
pi_176671652
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Juist, dat. Al hebben we sinds vorige week een droger! Wat een feest. Nooit meer onderbroeken of sokken ophangen! *O* *O* *O*
Tot je man een een sokkenhipster wordt, wiens Happy Socks en verwante hippe merken toch écht niet in de droger mogen hoor. -O-
  maandag 22 januari 2018 @ 12:42:14 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_176671740
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tot je man een een sokkenhipster wordt, wiens Happy Socks en verwante hippe merken toch écht niet in de droger mogen hoor. -O-
dan geef je hem toch de zak wasknijpers?
disclaimer
  maandag 22 januari 2018 @ 12:49:31 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176671835
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tot je man een een sokkenhipster wordt, wiens Happy Socks en verwante hippe merken toch écht niet in de droger mogen hoor. -O-
De eerste paar keer hou ik de happy socks apart. Daarna gaan ze gewoon mee in de droger. Ze blijven gewoon mooi en krimpen niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 januari 2018 @ 13:25:16 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176672420
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:49 schreef laziness het volgende:

[..]

De eerste paar keer hou ik de happy socks apart. Daarna gaan ze gewoon mee in de droger. Ze blijven gewoon mooi en krimpen niet.
Ligt eraan hoor... ik heb een schoonmoeder die een oldschool droger heeft die gloeiend heet wordt en daar krimpen ze wel in. Mijn warmtepompdroger wordt minder heet en die laat ook op 'Katoen kastdroog+' mijn HS prima :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176672748
Sokken zijn net zulke gebruiksvoorwerpen als hydrofielen... Mijn spijkerbroeken mogen niet krimpen, die zullen er wel buiten blijven...
pi_176672767
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Sokken zijn net zulke gebruiksvoorwerpen als hydrofielen... Mijn spijkerbroeken mogen niet krimpen, die zullen er wel buiten blijven...
Ja, vind ik ook. Maar peuter dat die man van mij maar eens aan zijn verstand. 8)7
pi_176672831
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tot je man een een sokkenhipster wordt, wiens Happy Socks en verwante hippe merken toch écht niet in de droger mogen hoor. -O-
Vertel je man maar dat happy socks prima in de droger kunnen. Gaan die van mij ook. Ik zet mijn teacherblik voor hem op, en hij weet hoe die eruit ziet :7

Wij doen:
Wit (en wit met klein printje)
Gekleurd

Indien veel was wel donker- en lichtbont apart.

Fijne was heb ik niet, en alles in de droger (J sorteert wel op wat wel en niet in de droger mag, moet ie zelf weten).
Kwak
  maandag 22 januari 2018 @ 13:57:08 #165
409579 LuDann
All the way
pi_176672931
Jeetje, wat zijn jullie specifiek met wassen zeg. Ik scheid witte en donkere was pas sinds een jaar (daarvoor hadden we eigenlijk nooit genoeg witte was) en dat vind ik al heel wat. _O-
pi_176672932
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Sokken zijn net zulke gebruiksvoorwerpen als hydrofielen... Mijn spijkerbroeken mogen niet krimpen, die zullen er wel buiten blijven...
En die hoeven dus ook niet smetteloos witte zijn.

Die baby spuugt net zo lekker over wit als een beetje gebroken wit heen.
Whatever...
pi_176672975
Oh. Babykleertjes apart wassen. Hm. :+
Dit, dat, alles.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:00:57 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176673004
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:57 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, wat zijn jullie specifiek met wassen zeg. Ik scheid witte en donkere was pas sinds een jaar (daarvoor hadden we eigenlijk nooit genoeg witte was) en dat vind ik al heel wat. _O-
Met witte kleding doe ik dat ook wel, met slabbers, lakens en hydrofielen écht niet :+.
pi_176673031
Wassen is mijn hobby want het ruikt zo lekker. :D

Hier doe ik meestal:
- Bont in twee delen: Donker/groen/blauw/paars & Licht/rood/roze/geel
- Handdoeken/theedoeken/slabben
- Sokken/ondergoed (soms met de handdoeken mee, licht er aan hoeveel was er is)
- Beddengoed (we hebben doorgaans alleen maar wit in gebruik)
- Wol&zijde in twee delen: licht & donker
- Broeken van spijker/stugge materialen, de joggingbroeken/pyjamabroeken gaan in de bonte

Ik draai soms een paar wassen op een dag en dan een heleboel dagen niet, maar ook wel eens elke dag 1 was. Gemiddeld zal het er 1 per dag zijn, of net iets minder. En ik doe veel in de droger, behalve wol&zijde. En in de zomer soms ook andere dingen buiten omdat dat er zo gezellig uit ziet. O+
pi_176673231
Wij doen 30/40 graden was, en een hete was. Geen indeling op kleur. Hete was is dan beddengoed en doekjes enzo. 30/40 graden de rest. Oh en een paar kledingstukken een wolwas. Droger hebben we niet! Wel een ingenieus wasophangsysteem.

Dit was mijn meest huishoudelijke post ooit.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:12:56 #171
409579 LuDann
All the way
pi_176673241
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Met witte kleding doe ik dat ook wel, met slabbers, lakens en hydrofielen écht niet :+.
Ik zou het misschien met witte kleding doen, maar we hebben eigenlijk geen witte kleding. Met uitzondering van de t-shirts die mijn man onder zijn overhemd draagt en die hoeven niet perse blinkend wit te blijven want die zie je nooit.

Eerlijk is eerlijk: ik koop mijn kleding en die van Wolk ook met het oog op wasbaarheid. Ik heb echt de tijd niet om alles helemaal uit te zoeken. Te strijken kleding komt hier ook al niet in, behalve de overhemden van man maar die strijkt hij zelf (of niet :+ ).

Heb me alleen door mijn hormonen laten overhalen om voor de nieuwe baby wat wollen spul te kopen. Maar alleen maat 50 en 56, daarna moet hij/zij maar wennen aan katoen. :{w
pi_176673288
En alle babykleding apart wassen, dan moet je toch allemaal halflege wassen laten draaien? Ik weet dat wij bijzonder weinig kleding per persoon hebben, maar ik kan me niet voorstellen hoe je met babykledij een hele machine kan vullen? En dat je kind op dat moment ook nog iets aan heeft.
pi_176673307
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:12 schreef Svane het volgende:

Dit was mijn meest huishoudelijke post ooit.
Ik zat al te twijfelen of ik hier iets over ging zeggen, Mien Dobbelstenen! :+

Maar ontopic: team Ela maar zonder droger *O* en dan alles in het weekend wassen want dag/nachtstroom. Echt whyyyyyy :'(
pi_176673377
- 40 graden donker (kleding)
- 40 graden licht (kleding)
- 60 graden bont (handdoeken, ondergoed, sokken, gekleurd beddengoed)
- 60 graden wit (hydrofielen, rompers, hoeslakens).

Alles van de wassen op 60 graden gaat in de droger, kleding hang ik op (zomers buiten op de droogmolen, want dan voel ik me een domestic goddess).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:41:05 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176673841
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik zat al te twijfelen of ik hier iets over ging zeggen, Mien Dobbelstenen! :+

Maar ontopic: team Ela maar zonder droger *O* en dan alles in het weekend wassen want dag/nachtstroom. Echt whyyyyyy :'(
Ik wist niet dat dat nog bestond, flashback naar vroeger!

En Svane, jij ouwe Assepoester :7
  maandag 22 januari 2018 @ 14:44:55 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176673949
Over domestic goddess gesproken. Op dit moment is mijn dochter boven met een poetsdoek bezig, terwijl ik zelf met chips en cola op de bank zit 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:49:26 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176674057
Welkom in: Vraag maar raak: huishouden voor dummies.
KuikenGuppy
pi_176674071
Whehe, hier kunnen de droger en wasmachine nooit tegelijk aanstaan want op 1 groep en we hebben geen goede verdeelstekker. :')

Svane: Ik heb zo'n superdeluxe wasmachine die de was 'herkent' (weegt of zo?) en dan weet dat het een 'mini wasje' is en dan minder water en zo doet en je een advies geeft over de hoeveelheid wasmiddel dosering (bijv. 25%). Dus je kunt dan ook makkelijk halve wasjes draaien, die duren ook minder lang.
pi_176674118
Was sorteren, stofzuigen, vaatwasser uitruimen en poetsen besteed ik ook uit aan mijn offspring ja c_/ ^O^
  maandag 22 januari 2018 @ 14:52:17 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176674129
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Worden die niet faal?
Ik heb het idee dat alles veel sneller faal en pillig wordt dan oudere kleding. Of ik kan niet meer wassen.
Die van de Hema worden niet Vaal nee. En anders is daar weer mijn vriend Dylon ;)

O, er was inmiddels nog een pagina ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door mousemicky op 22-01-2018 15:38:03 ]
pi_176674171
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:41 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat nog bestond, flashback naar vroeger!

En Svane, jij ouwe Assepoester :7
Mijn huis is nog uit de vorige eeuw he! En ‘met authentieke elementen’ en zo. :+
  maandag 22 januari 2018 @ 15:06:58 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176674455
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:54 schreef Mineola het volgende:

[..]

Mijn huis is nog uit de vorige eeuw he! En ‘met authentieke elementen’ en zo. :+
Mijn huis is van 2015 en heeft ook dag en nachtstroom. Maar er zit wel 0,02 verschil tussen dus daar laat ik het niet om.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 januari 2018 @ 15:10:37 #183
409579 LuDann
All the way
pi_176674550
Ik draai echt nooit een halflege trommel, dat vind ik vooral zonde van mijn tijd.

Hier ook dag en nachtstroom maar snachts kunnen we niet wassen omdat de buren dan klagen over de herrie. :')
  maandag 22 januari 2018 @ 15:18:53 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176674750
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:49 schreef elamanilo het volgende:
Whehe, hier kunnen de droger en wasmachine nooit tegelijk aanstaan want op 1 groep en we hebben geen goede verdeelstekker. :')

Svane: Ik heb zo'n superdeluxe wasmachine die de was 'herkent' (weegt of zo?) en dan weet dat het een 'mini wasje' is en dan minder water en zo doet en je een advies geeft over de hoeveelheid wasmiddel dosering (bijv. 25%). Dus je kunt dan ook makkelijk halve wasjes draaien, die duren ook minder lang.
Een goeie verdeelstekker zorgt er ook alleen maar voor dat de droger uit gaat als de wasmachine gaat opwarmen (dat kost de meeste energie) ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176675598
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een goeie verdeelstekker zorgt er ook alleen maar voor dat de droger uit gaat als de wasmachine gaat opwarmen (dat kost de meeste energie) ;)
Ohh dus dat is vooral ter beveiliging. Nou ja, het geeft ook niet. ;)
pi_176675760
Ik doe ongeveer zoiets als elamanilo.

Kleine wasjes op 30 graden wol/fijnprogramma of snelprogramma en met fijnwasmiddel want ruikt zo lekker, en uithangen. Ik doe alleen luiers, lakens, handdoeken, (= 60gradenwas), badjas, dekens in de droger Op gewoon programma of fijnprogramma met lage temperatuur.
Ik ben heel voorzichtig met wasgoed.
Liefst vloeibaar maar de luiers worden met poeder gewassen en lakens en handdoeken doorgaans ook.
Af en toe een lege machine op 90 graden.
pi_176675838
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:51 schreef elamanilo het volgende:
Was sorteren, stofzuigen, vaatwasser uitruimen en poetsen besteed ik ook uit aan mijn offspring ja c_/ ^O^
Kinderarbeid! :D

Ik besteed het nu gewoon uit aan man, veel beter. 8-)
Protège moi de mes désirs.
pi_176675841
Team svane hier! Ik sorteer op graden :D en we hebben hier dan nog een overhemden en tshirts was(lichtblauw en wit door elkaar :D ), speciaal voor vriendlief.
pi_176677812
Nou weet ik het wel falende autocorrect of is het valende :s)
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 23:56:47 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176686602
Over wassen gesproken... zijn hier ook gebruikers van wasbare luiers? Dat lijkt mij wel wat namelijk. Ik ben vooral op zoek naar eerlijke reacties dus kom maar op :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 23 januari 2018 @ 06:29:14 #191
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176687592
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:56 schreef MaJo het volgende:
Over wassen gesproken... zijn hier ook gebruikers van wasbare luiers? Dat lijkt mij wel wat namelijk. Ik ben vooral op zoek naar eerlijke reacties dus kom maar op :D
Er is een topic over wasbare luiers.

En voor de statistieken ik heb een witte, roze/gekleurd, en donkere was op 40 graden en een donkere en witte was op 60 graden
pi_176688263
Kleding vs. niet-kleding. Dat is mijn sortering :7
Kleding hang ik op, rest gaat in de droger.

En iedere dag wassen, ene dag kleding (want werkkleding moet schoon), andere dag niet-kleding.
En in het weekend 3 wassen beddengoed.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 23 januari 2018 @ 09:56:43 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176689563
Ik heb ook een wegende wasmachine, maar halfvol heb ik toch echt het idee dat er minder goed gewassen wordt omdat er minder wrijving is tussen het wasgoed. Dus ik probeer volle trommels en dat is zelfs met de verfijnde sortering 30 graden / 60 graden al lastig :') . Ik had echt een machine met een kleinere trommel moeten kopen. Of ik moet meer kinderen krijgen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176689612
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:56 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb ook een wegende wasmachine, maar halfvol heb ik toch echt het idee dat er minder goed gewassen wordt omdat er minder wrijving is tussen het wasgoed. Dus ik probeer volle trommels en dat is zelfs met de verfijnde sortering 30 graden / 60 graden al lastig :') . Ik had echt een machine met een kleinere trommel moeten kopen. Of ik moet meer kinderen krijgen.
Meer kinderen :Y O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 10:12:00 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176689743
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 06:29 schreef snoenk het volgende:

[..]

Er is een topic over wasbare luiers.

En voor de statistieken ik heb een witte, roze/gekleurd, en donkere was op 40 graden en een donkere en witte was op 60 graden
Thanks, ik heb hem gevonden ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176690113
Korte waarschijnlijk domme vraag, maar hoe hoog zetten jullie de verwarming? Doen jullie die boven ook aan?
pi_176690288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:42 schreef Mekamotut het volgende:
Korte waarschijnlijk domme vraag, maar hoe hoog zetten jullie de verwarming? Doen jullie die boven ook aan?
Wij hebben de verwarming nooit aanstaan op de kinderkamer, ook niet toen hij nog een kleine baby was. Ik dacht dat het ook wordt afgeraden? Het is er normaliter zo'n 17-18 graden, op koude winterdagen zakt het wel eens naar 15. Dan gaat er een extra warme pyjama aan of een extra deken op bed, maar de verwarming blijft uit. Als baby kreeg hij dan bijvoorbeeld een deken over z'n slaapzakje. Ook in de andere slaapkamers staat de kachel uit (en vaak nog een raampje open.)

In de rest van het huis (beneden) staat de kachel gewoon op 20/20,5.
pi_176691417
Verwarming beneden op 19,5 a 20 graden. Boven uit, behalve op de badkamer.

Was: Ik was geen kinderkleding apart. In t begin wel Neutral gebruikt bij de oudste. En was vaak met Ah puur.

60 graden was: Handdoeken, sokken, washandjes, ondergoed, spuugdoekjes, theedoeken etc. Alle kleuren door elkaar
30 graden: Wit en wit met enkel streepje etc
30 graden: Gekleurd. Alle kleuren door elkaar
30 graden: Zwart en alle donkere kleuren bij elkaar. En deze splits ik in 2 wasjes. 1 met ritsjes, knopen etc en 1 zonder
  dinsdag 23 januari 2018 @ 14:58:01 #199
409579 LuDann
All the way
pi_176694602
De verwarming is hier een eeuwige strijd tussen mijn man en ik. Hij wil het hele huis constant op 21 graden hebben en ik vind dat echt belachelijk verspillend en veel te warm. Hij werkt de meeste dagen vanuit huis en wil het behagelijk hebben.

Inmiddels een compromis dat op de kinderkamers alleen 's middags de verwarming een paar uur aangaat. Op onze slaapkamer helaas al om 5 uur in de ochtend maar hij is in ieder geval uit vanaf een uur of 18. Ik vind het echt onnoemelijk k*t om in een warme slaapkamer te moeten slapen.


quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:56 schreef MaJo het volgende:
Over wassen gesproken... zijn hier ook gebruikers van wasbare luiers? Dat lijkt mij wel wat namelijk. Ik ben vooral op zoek naar eerlijke reacties dus kom maar op :D
Yes, ik ben wel een beetje een uitzondering want ik beschouw luiers gewoon als heel vieze was en gebruiksvoorwerpen. Ik was ze dus op 90 graden. De wasvoorschriften zeggen meestal 40 of 60 graden maar dat vind ik echt niet hygiënisch. Ze zullen wel sneller slijten op 90 graden maar so be it.

Verder was ik ze maar eens paar week (want parttime wasbaar, op de opvang draagt ze wegwerp), de meesten doen dat geloof ik om de dag.

Vraag maar raak als je nog wat wil weten, misschien handiger in het wasbare luiertopic.
pi_176696357
quote:
Omg die kindjes zijn perfect! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176698915
Wij hebben überhaupt geen verwarming boven, daar zitten geen radiatoren. Beneden is het altijd ongeveer 19,5 graden, daar staat de thermostaat op ingesteld.
pi_176699142
Wij hebben wel radiatoren boven maar die staan uit. Toen we met mini-Twix de winter ingingen, kreeg hij een extra deken en we verwarmden zijn bedje voor met een warme pittenzak.
pi_176699689
Verwarming niet hoger gezet, boven ook niet, zoon slaapt, en zijn handjes voelen warm ^O^
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 14:38:12 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176717022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:58 schreef LuDann het volgende:
De verwarming is hier een eeuwige strijd tussen mijn man en ik. Hij wil het hele huis constant op 21 graden hebben en ik vind dat echt belachelijk verspillend en veel te warm. Hij werkt de meeste dagen vanuit huis en wil het behagelijk hebben.

Inmiddels een compromis dat op de kinderkamers alleen 's middags de verwarming een paar uur aangaat. Op onze slaapkamer helaas al om 5 uur in de ochtend maar hij is in ieder geval uit vanaf een uur of 18. Ik vind het echt onnoemelijk k*t om in een warme slaapkamer te moeten slapen.

[..]

Yes, ik ben wel een beetje een uitzondering want ik beschouw luiers gewoon als heel vieze was en gebruiksvoorwerpen. Ik was ze dus op 90 graden. De wasvoorschriften zeggen meestal 40 of 60 graden maar dat vind ik echt niet hygiënisch. Ze zullen wel sneller slijten op 90 graden maar so be it.

Verder was ik ze maar eens paar week (want parttime wasbaar, op de opvang draagt ze wegwerp), de meesten doen dat geloof ik om de dag.

Vraag maar raak als je nog wat wil weten, misschien handiger in het wasbare luiertopic.
Thanks ^O^ Ik heb het topic gevonden en ben een beetje aan het inlezen. Ik denk dat ik over een tijdje maar eens zo'n proefpakketje ga bestellen. Als ik tzt nog vragen heb laat ik het weten :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:23:11 #206
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_176717832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:57 schreef Mekamotut het volgende:
Verwarming niet hoger gezet, boven ook niet, zoon slaapt, en zijn handjes voelen warm ^O^
Handjes zijn geen goede graadmeter, je kan beter in z’n nekje voelen.
pi_176717914
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Handjes zijn geen goede graadmeter, je kan beter in z’n nekje voelen.
Inderdaad, de handjes van mijn dochter zijn bijna altijd koud terwijl het gewoon warm is in mijn huis en slaapkamer.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176723291
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Handjes zijn geen goede graadmeter, je kan beter in z’n nekje voelen.
Ik veronderstel dat zijn moeder dat ook heeft gedaan, we zijn nog een beetje zoekende wat zoon betreft :D
Andere vraag?
Vandaag is mijn vrouw gestopt met kolven, en nu heeft ze echt enorme tieten die ook zeer doen, we hebben zo'n dubbele ijspak maar die helpt maar halve bak.koolblad hadden we al gelezen, iemand positieve ervaringen daarmee?
Iemand tips?
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:12:08 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176723340
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:10 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat zijn moeder dat ook heeft gedaan, we zijn nog een beetje zoekende wat zoon betreft :D
Andere vraag?
Vandaag is mijn vrouw gestopt met kolven, en nu heeft ze echt enorme tieten die ook zeer doen, we hebben zo'n dubbele ijspak maar die helpt maar halve bak.koolblad hadden we al gelezen, iemand positieve ervaringen daarmee?
Iemand tips?
Je kunt beter afbouwen, cold turkey stoppen met kolven/voeden zo vroeg is lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176723626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt beter afbouwen, cold turkey stoppen met kolven/voeden zo vroeg is lastig.
Ja hij wil niet drinken, en dat kolven kost veel tijd volgens haar, en zij zegt dat als ze blijft kolven ze dan melk blijft maken. Ik kan niet voor haar beslissen natuurlijk, het is haar lijf. Dat zoon steeds halve bak aanhapt en vervolgens weer begint te brullen helpt ook niet zo. Hij groeide wel goed op borstvoeding, vandaag is ze overgestapt op nutrilon.
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:49:50 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176724456
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja hij wil niet drinken, en dat kolven kost veel tijd volgens haar, en zij zegt dat als ze blijft kolven ze dan melk blijft maken. Ik kan niet voor haar beslissen natuurlijk, het is haar lijf. Dat zoon steeds halve bak aanhapt en vervolgens weer begint te brullen helpt ook niet zo. Hij groeide wel goed op borstvoeding, vandaag is ze overgestapt op nutrilon.
Dat ze wil stoppen met borstvoeding en over op nutrilon is natuurlijk prima, maar heeft niemand verteld dat zo cold turkey vragen om problemen is?
Lees dit even: https://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/kolf.html
Dus niet gewoon doorkolven als hiervoor, niet opeens stoppen, maar afbouwen. Kost even tijd maar als ze borstontsteking krijgt doordat haar borsten opeens niet meer worden geleegd is dat echt heel vervelend voor haar, daar wordt ze ziek van.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:54:21 #212
409579 LuDann
All the way
pi_176724589
In 1 keer stoppen met voeden/kolven, het doet echt al pijn als ik eraan denk. :X Dat kan echt niet hoor, dan ligt je vrouw binnen no time doodziek op bed met een dubbele borstontsteking.
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:56:23 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176724655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:54 schreef LuDann het volgende:
In 1 keer stoppen met voeden/kolven, het doet echt al pijn als ik eraan denk. :X Dat kan echt niet hoor, dan ligt je vrouw binnen no time doodziek op bed met een dubbele borstontsteking.
Ja he. Ik word al naar van meer dan 5 uur niet voeden en ik heb geen pasgeborene meer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176724686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat ze wil stoppen met borstvoeding en over op nutrilon is natuurlijk prima, maar heeft niemand verteld dat zo cold turkey vragen om problemen is?
Lees dit even: https://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/kolf.html
Dus niet gewoon doorkolven als hiervoor, niet opeens stoppen, maar afbouwen. Kost even tijd maar als ze borstontsteking krijgt doordat haar borsten opeens niet meer worden geleegd is dat echt heel vervelend voor haar, daar wordt ze ziek van.
Ze is er gewoon helemaal klaar mee, mijn moeder heeft inmiddels twee kolen gebracht, die liggen nu in de koelkast. Hopelijk helpt het.
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:57:34 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176724691
Overigens heb ik tegenwoordig wel de verwarming boven half aan. Het wordt anders zo steenkoud boven. Kouden handen vind ik niet erg maar zijn hele armen werden koud. Ondanks romper - wollen shirt - dikke slaapzak. Dus toch maar overstag en overdag goed raam open.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:59:37 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176724785
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ze is er gewoon helemaal klaar mee, mijn moeder heeft inmiddels twee kolen gebracht, die liggen nu in de koelkast. Hopelijk helpt het.
Er gaan nog wel meer dingen komen waar ze klaar mee zal zijn: een krampende baby. Een dreinende dreumes. Een weigerende peuter. Maar dan moet je toch. Welkom in het ouderkamp!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176724793
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:54 schreef LuDann het volgende:
In 1 keer stoppen met voeden/kolven, het doet echt al pijn als ik eraan denk. :X Dat kan echt niet hoor, dan ligt je vrouw binnen no time doodziek op bed met een dubbele borstontsteking.
Ze hoeft dit niet van mij te doen, ze wil dit zelf en aangezien ze een vat vol hormonen is lijkt het me niet verstandig om haar tegen te spreken in deze. Zoon zuipt de nutrilon gewoon op en slaapt nu weer. Maar ik zie dat ze er veel ongemak van heeft.
  woensdag 24 januari 2018 @ 20:59:50 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176724796
Ik ben destijds om gezondheidsredenen cold turkey gestopt met bv en wat mij hielp was steeds alleen even de spanning er af kolven met een handkolf. Echt heel kort maar zodat het net die verlichting bracht maar je lichaam niet het idee heeft dat de boel leeg is en weer gaat produceren.

Officiële lezing is uiteraard dat je rustig aan af moet bouwen ivm ontstekingen en dat is ook het meest verstandige maar soms loopt het even anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176726019
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:10 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat zijn moeder dat ook heeft gedaan, we zijn nog een beetje zoekende wat zoon betreft :D
Andere vraag?
Vandaag is mijn vrouw gestopt met kolven, en nu heeft ze echt enorme tieten die ook zeer doen, we hebben zo'n dubbele ijspak maar die helpt maar halve bak.koolblad hadden we al gelezen, iemand positieve ervaringen daarmee?
Iemand tips?
niet ineens stoppen :% dan gaat ze echt kapot van de pijn. Als ze echt snel wil moet ze alleen steeds de overdruk afkolven tot de pijn weg is. Wat ze ook kan doen is gewoon een aantal keer per dag blijven kolven, dan steeds n keer minder, minder lang. En alle opbrengst kan dan gewoon in het flesje erbij. Hoe langer jullie ventje nog wat borstvoeding erbij kan krijgen hoe beter :Y helemaal omdat het nog zo'n klein humpie is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176726071
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:59 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ze hoeft dit niet van mij te doen, ze wil dit zelf en aangezien ze een vat vol hormonen is lijkt het me niet verstandig om haar tegen te spreken in deze. Zoon zuipt de nutrilon gewoon op en slaapt nu weer. Maar ik zie dat ze er veel ongemak van heeft.
Jullie zoon was toch te vroeg geboren, drinken aan een borst is echt iets wat hij moet leren hebben jullie die lactatiekundige mee laten kijken.
Hoe dan ook, sterkte want plots stoppen is niet tof
♥ J & S
pi_176726184
Ja hij was te vroeg, hij heeft bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen, toen moest ze ook kolven maar hij is nu thuis en nu moet ze het alleen doen dus ik snap het wel, ze wil teveel tegelijk.
pi_176731871
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:59 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ze hoeft dit niet van mij te doen, ze wil dit zelf en aangezien ze een vat vol hormonen is lijkt het me niet verstandig om haar tegen te spreken in deze. Zoon zuipt de nutrilon gewoon op en slaapt nu weer. Maar ik zie dat ze er veel ongemak van heeft.
Toch zou ik haar maar wel even 'tegenspreken'. Jij weet inmiddels door de reacties hier dat ze flink ziek kan worden zo, zij weet dat blijkbaar nog niet. Door niets te zeggen help je haar niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176733570
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 08:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Toch zou ik haar maar wel even 'tegenspreken'. Jij weet inmiddels door de reacties hier dat ze flink ziek kan worden zo, zij weet dat blijkbaar nog niet. Door niets te zeggen help je haar niet.
Dit dus, als ze straks een borstontsteking heeft ben je nog veel verder van huis en dat zal de situatie thuis helemaal niet prettiger maken. Het klinkt net alsof je bang bent voor je vrouw af en toe :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176742628
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 10:34 schreef rena het volgende:

[..]

Dit dus, als ze straks een borstontsteking heeft ben je nog veel verder van huis en dat zal de situatie thuis helemaal niet prettiger maken. Het klinkt net alsof je bang bent voor je vrouw af en toe :+
Bang niet, geen zin in ruzie en gedoe wel.
Vandaag gaat het al beter, nog wel pornotieten.
pi_176743042
Taalachterstand, moet ik mij zorgen maken. 't ventje is bijna twee en spreekt misschien zes woorden. Toen bij een online onderzoek werd gevraagd of hij meer dan vijf woorden sprak (bij lange na niet) begon ik wel een beetje te twijfelen. Is het een laatbloeier? gaat dit een voorindicatie zijn op de rest van zijn ontwikkeling? zorgen of geen zorgen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_176743371
Wat is 'bijna' twee? Snel is hij niet en minder dan 5 woordjes met twee jaar is volgens allerlei (om diverse redenen gebrekkige) standaarden wel weinig. Maar dat hoeft nog steeds niks te zeggen. Het taalgebruik van zulke jonge kinderen is gewoon heel wisselend. Heb je de indruk dat hij anderen wel goed begrijpt als je tegen hem spreekt?
Ik zou het aankaarten bij het cb, rond twee jaar zit daar toch een afspraak?
pi_176743485
Mijn peuter sprak met 2 ook nog heel weinig. We kregen toen een lijst met woordjes bij het CB waarop we aan konden kruisen welke hij al kende. Een paar maanden later opnieuw gekeken en toen was het nog niet veel, maar wel duidelijk meer. Toen vond het CB dat er voldoende progressie in zat en er geen reden tot zorg was.

Sommige kindjes zijn gewoon wat later. Onze begreep al wel duidelijk veel en we deden er ook al voldoende aan (veel boekjes lezen enzo). Ik zou het gewoon met het CB bespreken.
pi_176743688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:06 schreef Jentin het volgende:
Wat is 'bijna' twee? Snel is hij niet en minder dan 5 woordjes met twee jaar is volgens allerlei (om diverse redenen gebrekkige) standaarden wel weinig. Maar dat hoeft nog steeds niks te zeggen. Het taalgebruik van zulke jonge kinderen is gewoon heel wisselend. Heb je de indruk dat hij anderen wel goed begrijpt als je tegen hem spreekt?
Ik zou het aankaarten bij het cb, rond twee jaar zit daar toch een afspraak?
In februari wordt 'ie twee. Hij begrijpt prima wat je tegen 'm zegt. Dingen als 'breng dit naar papa/mama/opa/oma', kleding en speelgoed benoemen en een verhaallijn op tv begrijpen* gaan zonder problemen. Alleen als je hem vraagt dingen te zeggen blijft het stil. We leggen er ook geen druk op, omdat dit volgens mij averechts werkt.

(* Soms te goed. Als er iets 'mis gaat' in het tv-verhaal kan hij plots emotioneel worden, en dan gaat het om Baby-tv of Nick Jr, geen enge dingen dus)

Bij het cb hadden ze er ook een mening over, ook daar was het niet direct paniek.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:32:26 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176743970
Mijn beide kinderen spraken op hun tweede verjaardag nog geen woord (helemaal niks, zelfs geen papa of mama). Het consultatiebureau vond daar niet zo veel van, en vroeg aan mij of ik me zorgen maakte. Nou, nee dus, taalbegrip was namelijk helemaal prima. Ik heb het een paar maanden afgewacht, en beide begonnen ze met 2jr 2mnd losse woordjes te zeggen. Oudste in nu 5 en heel taalvaardig, maakt de mooiste zinnen, en gebruikt vaak moeilijke woorden die nog niet bij zijn leeftijd passen. Jongste is nu 2jr 6mnd en heeft net een enorme spurt gemaakt, spreekt nu 2 en 3 woord zinnen.

Ik zou me nu dus nog geen zorgen maken, als het taalbegrip wel in orde is. Zegt je zoontje over een maand of 3 nog steeds niet meer, dan kun je eens een extra afspraak maken bij consultatiebureau?
pi_176743982
Mijn zoon is vier maanden jonger dan jouwe, en zegt tot nu toe alleen mama, papa en boe. Ook superweinig dus. Het contrast met grote zus is heel groot als ik filmpjes van haar terugkijk. Soms vraag ik me ook wel af wanneer het gaat komen, maar echte zorgen zijn er niet. Vooral omdat hij wel echt steeds meer begrijpt, dus er gebeurt wel iets in z'n brein. :P hier lezen we wel voor, sowieso voor de lol maar ook wel voor de taal.

De marge van 'normaal' is volgens mij erg groot op dit vlak!
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:32:48 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_176749876
Hier ook een die in februari twee wordt, en tot een maand of 2 geleden voor alles een heeeeel subtiele variant van 'bwaaa' gebruikte :') Hij brabbelde wel vreselijk veel trouwens, echt met intonatie en alles, alleen compleet onverstaanbaar.

Maar ineens ging t knopje om en nu komen er allemaal verstaanbare woordjes uit, regelmatig 3 aan elkaar! ^O^

Hier ook een grote zus trouwens die een halfjaar eerder al beter sprak dan hij nu.... Dat zegt dus ook niks.
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:35:07 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_176749917
Overigens ging ik er laatst ook eens over lezen, en toen kwam ik een site tegen waar het ging over de periode 18-24 maanden, en dat veel kindjes in die periode echt woordjes gaan zeggen, en dat het moment dat ze een woordenschat van rond de 50 hebben, dat het dan ineens met 3 woordjes per week (en daarna nog veel sneller) gaat.

Kon ik hier precies zo merken! S zat toen rond de 50 woordjes (weet ik want ik schrijf ze op omdat ze zo schattig uitgesproken worden O+ ) en inmiddels zegt ie een woordje direct na als ik het zeg!
pi_176750153
Zo gek he, dat zo'n knop opeens om gaat! Is met zoveel dingen zo, ook met leren lezen en fietsen bijvoorbeeld. Als je zou willen zou je kunnen 'oefenen' met je kind wat je wil, maar het slaat dan gewoon nul aan. En dan opeens zijn ze 'rijp'!
pi_176857233
Tot wanneer gebruiken jullie campingbedjes? O is nu 2,5 en is uit zijn Deryan tentje gegroeid/verstoten. Hij slaapt thuis echter nog steeds in een ledikantje. Is het handig om alsnog een campingbedje voor hem te kopen, of zou een niet-uit-bed-val-ding ook al voldoende zijn? Hij gaat vrijdag logeren bij mijn ouders en die hebben een logeerbed van 1 meter hoog.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176857249
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 10:58 schreef FlyingFish het volgende:
Tot wanneer gebruiken jullie campingbedjes? O is nu 2,5 en is uit zijn Deryan tentje gegroeid/verstoten. Hij slaapt thuis echter nog steeds in een ledikantje. Is het handig om alsnog een campingbedje voor hem te kopen, of zou een niet-uit-bed-val-ding ook al voldoende zijn? Hij gaat vrijdag logeren bij mijn ouders en die hebben een logeerbed van 1 meter hoog.
Je kunt een deken oprollen en onder het hoeslaken doen aan de buitenkant van het bed, tegen vallen. Of iets anders wat hem tegen houdt. Dat kon hier met die leeftijd al wel.
pi_176859953
J slaapt sinds 2jr7mnd in zijn eenpersoonsbed zonder uitvalbescherming. We stoppen de deken aan de valkant strak in, dat helpt voldoende.
pi_176860235
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 10:58 schreef FlyingFish het volgende:
Tot wanneer gebruiken jullie campingbedjes? O is nu 2,5 en is uit zijn Deryan tentje gegroeid/verstoten. Hij slaapt thuis echter nog steeds in een ledikantje. Is het handig om alsnog een campingbedje voor hem te kopen, of zou een niet-uit-bed-val-ding ook al voldoende zijn? Hij gaat vrijdag logeren bij mijn ouders en die hebben een logeerbed van 1 meter hoog.
Twix wil ook niet meer in de Deryan. Thuis heeft hij al een peuterbed en daarom hebben we voor bij Opa/Oma/oppas/vakantie zo'n bedhekje gekocht bij de Lidl. Werkt meer dan prima! ^O^

Link: https://www.lidl-shop.nl/(...)-bedrails/p100231881
pi_176863011
Y is 2 jaar en 4 mnd en ligt nu sinds de kerstvakantie in een 1 persoonsbed met Ikea hekje ervoor. Het camping word nog wel gebruikt bij opa en oma. Bij mijn ouders kan ze kiezen uit ern ledikant, 1 pers bed of 2 pers bed ;)
pi_176869579
Thanks voor de input! Ik ga op zoek naar een bedhekje :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176996212
Ik moet nog vitamine d druppels kopen voor baby. Zag ze vandaag op water- en oliebasis. Welke moet ik hebben en waarom? En maakt merk nog uit?
pi_176996627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:22 schreef Songeur het volgende:
Ik moet nog vitamine d druppels kopen voor baby. Zag ze vandaag op water- en oliebasis. Welke moet ik hebben en waarom? En maakt merk nog uit?
Wij hebben de druppels op oliebasis. Op waterbasis zit vol suiker en smaakstoffen. Onnodig vinden wij. Merk maakt m.i. niet heel veel uit.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:50:34 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176996719
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:22 schreef Songeur het volgende:
Ik moet nog vitamine d druppels kopen voor baby. Zag ze vandaag op water- en oliebasis. Welke moet ik hebben en waarom? En maakt merk nog uit?
Ik gebruikte olie, vanwege de veel kortere ingrediëntenlijst, en de suiker in aquosum

quote:
Ingrediënten Davitamon vitamine D olie:
Gezuiverde arachideolie (pinda) vitamine D3, antioxidant: alfa-tocoferol.

Ingrediënten Davitamon vitamine D aquosum:
Water, suiker, emulgator: polysorbaat 80, voedingszuren: citroenzuur, dinatriumfosfaat, conserveermiddel: kaliumsorbaat, natuurlijk aroma, bevochtigingsmiddel: glycerol, vitamine D, antioxidanten: alfa-tocoferol, propylgallaat, middellange keten triglyceriden
Maar dat is gewoon een eigen afweging, als je zelf bijvoorbeeld een noten-allergie hebt dan kan ik me voorstellen dat je niet zo'n zin hebt om de olie te gebruiken.
Dat ik hier Davitamon als voorbeeld heb genomen is toevallig omdat dat het merk is dat wij gebruiken, ik denk niet dat er grote verschillen zijn tussen de diverse merken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 06-02-2018 18:57:28 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176996815
Dagravit heeft druppels op zonnebloemoliebasis :)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:58:23 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176996854
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:56 schreef coccinelle het volgende:
Dagravit heeft druppels op zonnebloemoliebasis :)
Ah mooi, dat is dan weer een ander punt om mee te nemen in je keuze tussen merken als je voor olie gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176996913
En Kruidvat heeft weer eigen merk druppels op (ik weet niet welke)oliebasis voor de helft van de prijs van Davitamon :+

ZOVEEL KEUZE!!1 :'( :D *O*
pi_176997842
Wij gebruiken ook op oliebasis vanwege de hoeveelheid ingrediënten. Eerst de K&D druppels van Orthica (katoenzaadolie en vitaminen) en daarna D van Holland & Barrett (mygliololie, antioxidant en vitaminen) Die laatste is vaak in de aanbieding :)
Make your own kind of music.
pi_176998003
Wij begonnen ook met de K&D van Orthica en namen daarna de D druppels van Bonusan, met olijfolie. Inderdaad vanwege de ingrediënten.
pi_176998018
Oh, iets waar ik helemaal nog niet aan heb gedacht! :o
* D.U.M.A.N. noteert op lijstje
Protège moi de mes désirs.
pi_176998364
Ik wist me inderdaad te herinneren dat het iets was met suiker en toegevoegde smaakjes. Maar hoe het precies zat wist ik niet meer. En toen moest ik huilen , hormoooooonen :')

Ooh die van kruidvat is op basis van zonnebloemolie zie ik net en geen suiker. Gaan we daarvoor

Thanks all!
pi_176998445
Ja, mezelf quoten ipv edit. Gaat goed
pi_176998566
Wij hebben Kruidvat op basis van zonnebloemolie en soms hema, ook zonnebloem. :)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:12:59 #252
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176998876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:01 schreef Mineola het volgende:
En Kruidvat heeft weer eigen merk druppels op (ik weet niet welke)oliebasis voor de helft van de prijs van Davitamon :+

ZOVEEL KEUZE!!1 :'( :D *O*
Hier ook Kruidvat, want nog een bijkomend voordeel: maar 4 druppels ipv 10!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176998945
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:12 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Hier ook Kruidvat, want nog een bijkomend voordeel: maar 4 druppels ipv 10!
tijdbesparend winwin :D

Hier ook Kruidvat, t ventje reageert niet echt op de smaak ook ofzo. Ziet lepel-->mond open--> lepel erin-->mond dicht--> slik-->open. Hij vind het in ieder geval niet vies _O- maar of het überhaupt n smaakje heeft, geen idee :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176999092
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:12 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Hier ook Kruidvat, want nog een bijkomend voordeel: maar 4 druppels ipv 10!
Ja die bedacht ik net ook nog toen ik een lepeltje klaarmaakte!
pi_177058525
Crosspost uit Z&G maar hoe doen anderen dat?

Wij hebben een kist met alle bewaarspullen voor Twix. Eerste plukje haar, eerste fles, bandje van het ziekenhuis, 9 maanden dagboek, eerste pakje, enz enz. En ik heb bij Albelli een XL fotoboek gemaakt van Twix’ zwangerschap/eerste jaar.

Ik heb nu dus een prachtig fotoboek van Twix van 0-1 jaar. Ben bezig aan zijn boek van 1-2 jaar. Maar ik bedacht me dus, als ik zijn kist meegeef met zijn spullen als hij later uit huis gaat (OMG :o ), dan heb ik zelf geen album meer.
Nu hebben mijn ouders dat ook niet want ‘vroeger’ maakten ze ook niet twee dezelfde fotoboeken. Laten jullie ‘m twee keer afdrukken dan? Of gewoon eentje voor je kind?
pi_177058587
Ik heb gewoon een hele zooi foto's laten printen en 1 heel mooi album gemaakt met tekst er bij voor hem (als hij 'm wil later) en de foto's die ik overhield in een inschuifmapje gedaan en die houden we dan zelf.

Ik maak overigens per half jaar een aparte map in m'n telefoon met de mooiste foto's die ik dan gelijk kan laten afdrukken als dat half jaar om is. Zo hoef je niet elke keer alles uit te zoeken.

[ Bericht 33% gewijzigd door Nazil op 09-02-2018 15:42:23 ]
  vrijdag 9 februari 2018 @ 15:42:31 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_177058749
Ze krijgen hun albums als ik dood ben en tot die tijd zijn ze vrij in te kijken in mijn huis.
Klinkt cru, maar het zijn míjn herinneringen, niet die van hen ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 17:44:10 #258
269689 crew  Viv
pi_177061183
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ze krijgen hun albums als ik dood ben en tot die tijd zijn ze vrij in te kijken in mijn huis.
Klinkt cru, maar het zijn míjn herinneringen, niet die van hen ;)
Zo zou ik het ook doen. :Y Zodra ik mijn digitale foto's heb uitgezocht en omgezet naar albums.

Als je het op hun 18e meegeeft heb je ook nog eens kans dat ze het nog niet op waarde weten te schatten, en die oude meuk wegflikkeren tijdens één van de verhuizingen van studentenkamer naar studentenkamer. :')
pi_177061250
Ik heb mijn albums gekregen toen ik zelf een kindje kreeg. O+
pi_177061545
Ik kreeg het meeste mee, toen ik het huis uit ging en dat bewaar ik netjes op zolder. Mijn moeder weet heel goed dat ik dat niet zal weggooien
pi_177062293
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ze krijgen hun albums als ik dood ben en tot die tijd zijn ze vrij in te kijken in mijn huis.
Klinkt cru, maar het zijn míjn herinneringen, niet die van hen ;)
Dat is wel een goeie! Want om nu zo’n boek van ¤94,- twee keer af te laten drukken :X .

Ik heb mijn boeken wel (want ouders gescheiden en toen kregen we onze eigen boeken). Maar man heeft ze inderdaad ook nog niet, liggen bij zijn ouders. We pakken ze soms wel eens om in te kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Malteser op 09-02-2018 18:53:03 ]
  vrijdag 9 februari 2018 @ 19:37:15 #262
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_177063460
Album met 110 pagina’s voor mij en een album met 12 pagina’s met de mooiste foto per maand per jaar voor hun *O* .

Al maak ik jaaralbums..

Soms.

Niet genoeg.

;(
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_177063548
Ik heb een 0-1 jaar fotoboek met tekst per maand erbij en ben nu bezig aan een 1-4 jaar fotoboek met tekst per kwartaal erbij.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 20:20:31 #264
409579 LuDann
All the way
pi_177064337
Hebben jullie aanraders voor het online maken van een fotoalbum? Beetje redelijk geprijsd en een mooie kwaliteit?

Wolk heeft dus nog helemaal niks. :@
pi_177064404
Ik gebruik altijd pixum. Altijd wel een aanbieding te Googlen, goed en snel. En fijne software.
pi_177073731
Iemand tips om het badje leuk te maken voor onze kleine?
Hij schreeuwt alles bij elkaar zodra je hem in het badje zet. De laatste keer dat hij in bad was geweest was woensdag :@
  zaterdag 10 februari 2018 @ 08:36:33 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177073785
Temperatuur wat hoger of lager?

Maar mijn eigen oplossing was nog simpeler: niet in bad. Washandje over vieze billen/gezicht/handjes werkt ook. Een keer per week is sowieso zat en ik probeerde het om de 3 weken ofzo om te zien of hij de lol er inmiddels van in zag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177073821
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:31 schreef Mekamotut het volgende:
Iemand tips om het badje leuk te maken voor onze kleine?
Hij schreeuwt alles bij elkaar zodra je hem in het badje zet. De laatste keer dat hij in bad was geweest was woensdag :@
Tegen je aan houden en mee onder de douche nemen. En de omgeving lekker warm, warme hydrofielen om mee af te drogen, en niet uitgebreid 3x gaan afsoppen met zeep en shampoo maar gewoon terwijl je hem tegen je aan hebt afspoelen met water. Zo heel vies zal hij nog wel niet worden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_177073871
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:36 schreef Lemijn het volgende:
Temperatuur wat hoger of lager?

Maar mijn eigen oplossing was nog simpeler: niet in bad. Washandje over vieze billen/gezicht/handjes werkt ook. Een keer per week is sowieso zat en ik probeerde het om de 3 weken ofzo om te zien of hij de lol er inmiddels van in zag.
Ze wast zijn kontje aan de wastafel als hij gescheten heeft.
We doen hem altijd met zijn tweeën in bad, we hebben zo'n emmerbadje en een gewoon badje.
Hij vindt het gewoon drie keer niks, en hij blijft janken, ook tijdens het aankleden. En nog lang daarna. En hij heeft inmiddels een behoorlijk volume ;(
pi_177073888
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:39 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tegen je aan houden en mee onder de douche nemen. En de omgeving lekker warm, warme hydrofielen om mee af te drogen, en niet uitgebreid 3x gaan afsoppen met zeep en shampoo maar gewoon terwijl je hem tegen je aan hebt afspoelen met water. Zo heel vies zal hij nog wel niet worden :)
Nee man! Straks laten we hem vallen!
pi_177074097
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:39 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tegen je aan houden en mee onder de douche nemen. En de omgeving lekker warm, warme hydrofielen om mee af te drogen, en niet uitgebreid 3x gaan afsoppen met zeep en shampoo maar gewoon terwijl je hem tegen je aan hebt afspoelen met water. Zo heel vies zal hij nog wel niet worden :)
Dat deden wij. Badje was het snel mee klaar.
Whatever...
  zaterdag 10 februari 2018 @ 08:59:38 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177074103
Maar doe het dan gewoon niet. Opgelost. Zoiets als tandenpoetsen wil ik wel een kleine strijd voor leveren. In bad daarentegen: :N
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177074169
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:44 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee man! Straks laten we hem vallen!
Ja je moet hem wel blijven vasthouden natuurlijk... Je kan ook een hydrofiel om hem heen houden en dan onder de douche, dat is stroef en dan heb je iets meer grip. Wij hebben het altijd zo gedaan als een badje om wat voor reden dan ook niet uitkwam en beide kinderen zijn nog helemaal heel ;) heeft de kraamzorg dit ook niet laten zien of verteld hoe je met hem kan douchen?

Hij huilt waarschijnlijk gewoon omdat hij behoefte heeft aan geborgenheid, vastgehouden worden, en het eng en/of koud vindt om alleen in bad te moeten. Je kan als je een ligbad hebt ook proberen hoe het gaat als je hem mee met jou in bad neemt. Maar ook hier geldt: wel blijven vasthouden en de bovenkant (waarschijnlijk te herkennen als de kant waar het meeste lawaai uitkomt) boven water houden ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_177074227
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja je moet hem wel blijven vasthouden natuurlijk... Je kan ook een hydrofiel om hem heen houden en dan onder de douche, dat is stroef en dan heb je iets meer grip. Wij hebben het altijd zo gedaan als een badje om wat voor reden dan ook niet uitkwam en beide kinderen zijn nog helemaal heel ;) heeft de kraamzorg dit ook niet laten zien of verteld hoe je met hem kan douchen?

Hij huilt waarschijnlijk gewoon omdat hij behoefte heeft aan geborgenheid, vastgehouden worden, en het eng en/of koud vindt om alleen in bad te moeten. Je kan als je een ligbad hebt ook proberen hoe het gaat als je hem mee met jou in bad neemt. Maar ook hier geldt: wel blijven vasthouden en de bovenkant (waarschijnlijk te herkennen als de kant waar het meeste lawaai uitkomt) boven water houden ;)
Ja maar hij is glibberig en zo beweeglijk als een aal.
En met hem onder de douche gaan is echt nog een brug te ver.
We durven hem ook alleen maar met zijn tweeën in bad te stoppen. De een wast hem en de ander pakt hem aan met zo'n capeje.
Ik ga met Lemijn mee, dan blijft ie maar vies.
Ja de kraamverzorgster heeft daar niks over gezegd en we dachten toen dat het erbij hoorde. Maar het is best wel zenuwslopend dat continue gejank.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mekamotut op 10-02-2018 09:16:52 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 09:15:11 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177074263
Er is kennelijk iets om met je baby te gaan douchen, toevallig hoorde ik dat mijn moeder dat als kraamcadeau had gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177074282
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:15 schreef Leandra het volgende:
Er is kennelijk iets om met je baby te gaan douchen, toevallig hoorde ik dat mijn moeder dat als kraamcadeau had gekocht.
Hoe heet het?
pi_177074293
Hier wordt er ook vaker gedouched dan gebadderd :Y gaat allemaal een stuk sneller. De eerste keer heb ik zittend gedaan, vanwege spannend, maar dat viel echt reuze mee :Y een ouder onder de douche en eentje om de baby aan te geven en aan te pakken. Heus, t kan prima :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177074312
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:15 schreef Leandra het volgende:
Er is kennelijk iets om met je baby te gaan douchen, toevallig hoorde ik dat mijn moeder dat als kraamcadeau had gekocht.
n soort handschoen/washand. Ligt bij de prenatal
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 09:24:00 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177074364
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:17 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hoe heet het?
Een rondje Google brengt me hier: http://babyshowerglove.nl/
En gezien de "product van het jaar" erkenning lijkt het me ook typisch iets dat mijn moeder zou kunnen kopen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177074382
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een rondje Google brengt me hier: http://babyshowerglove.nl/
En gezien de "product van het jaar" erkenning lijkt het me ook typisch iets dat mijn moeder zou kunnen kopen :D
Dankjewel. Kan me geen buil vallen aan 14 euro
pi_177074395
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:11 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja maar hij is glibberig en zo beweeglijk als een aal.
En met hem onder de douche gaan is echt nog een brug te ver.
We durven hem ook alleen maar met zijn tweeën in bad te stoppen. De een wast hem en de ander pakt hem aan met zo'n capeje.
Ik ga met Lemijn mee, dan blijft ie maar vies.
Ja de kraamverzorgster heeft daar niks over gezegd en we dachten toen dat het erbij hoorde. Maar het is best wel zenuwslopend dat continue gejank.
Wij kregen deze cadeau:

https://www.bol.com/nl/p/(...)BEAQYASABEgITxfD_BwE

Ideaal wel. De eerste weken douchten we met die handschoen aan en met een hydrofiel op onze borst. Zo lag baby dus lekker tegen ons aan en had je meer grip.

Maar heb ook makkelijk praten, onze zoon vond (en vindt) douchen/bad/tummytub heerlijk.

Edit: oh mosterd, zie net dat het al gepost was. Maar die handschoen icm een hydrofiel op jouw borst werkt prima.
pi_177074472
Hij is te vroeg geboren toch?
Mijn te vroeg geboren dochter vond bad ook echt niks het eerste jaar. Deden we ook zo min mogelijk.
pi_177074495
Zo'n handschoen is ideaal. Soort lange washand die over je arm gaat, daarmee heb je grip. En inderdaad goed warm houden. wij doen alles in de douche. Van te voren kachel goed aan. Aankleed kussen leggen we op wasmachine (enige plek waar dat kan :')).

Die van ons vond badderen mwah, maar douchen top. Nog steeds doen we het max 1x per week. Ze worden immers nauwelijks vies. En verder af en toe een washandje over gezicht en onderkant.
pi_177074515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Hij is te vroeg geboren toch?
Mijn te vroeg geboren dochter vond bad ook echt niks het eerste jaar. Deden we ook zo min mogelijk.
Ja klopt, in het ziekenhuis ging hij maar drie keer ofzo in bad, toen vond hij het trouwens ook geen goede grap.
pi_177074806
Je kunt ook zo’n badzitje in de douche zetten (evt met handdoek er op ivm glad en koud) en dan afspoelen. Dan hoef je de baby ook niet vast te houden.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:16:59 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177085446
Als ze een beetje gaan eten worden ze trouwens wel significant viezer opeens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177102837
Ik heb even een vraagje over een geschikt babybedje. Wij willen het ledikantje gebruiken van Sneeuwwitje en de zeven dwergen O+ wat al jaren in de familie is (gemaakt in 1947). Maar destijds waren er natuurlijk totaal geen veiligheidseisen en ik vraag me af of we het wel mogen gebruiken?

Ik heb de lijst van veiligheidseisen doorgenomen en ik twijfel over de afstand van de 'spijlen'. Dit is meer dan 5 cm, maar het bedje heeft wel een hoge rand. Ook is het bedje niet verstelbaar.

We zijn van plan om om de baby eerst in een cosleeper naast ons te laten slapen, want ik wil borstvoeding geven (als dat gaat lukken :)).

Het gaat om dit bedje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177103163
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ze krijgen hun albums als ik dood ben en tot die tijd zijn ze vrij in te kijken in mijn huis.
Klinkt cru, maar het zijn míjn herinneringen, niet die van hen ;)
Dit.

Of als ik de zolder leeghaal dan krijgen ze de kleine meuk (shoentje mutsje tandjes) wel mee, kunnen ze t zelf weggooien.
Kwak
pi_177105320
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:48 schreef DorothyGale het volgende:
Ik heb even een vraagje over een geschikt babybedje. Wij willen het ledikantje gebruiken van Sneeuwwitje en de zeven dwergen O+ wat al jaren in de familie is (gemaakt in 1947). Maar destijds waren er natuurlijk totaal geen veiligheidseisen en ik vraag me af of we het wel mogen gebruiken?

Ik heb de lijst van veiligheidseisen doorgenomen en ik twijfel over de afstand van de 'spijlen'. Dit is meer dan 5 cm, maar het bedje heeft wel een hoge rand. Ook is het bedje niet verstelbaar.

We zijn van plan om om de baby eerst in een cosleeper naast ons te laten slapen, want ik wil borstvoeding geven (als dat gaat lukken :)).

Het gaat om dit bedje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een superleuk bedje O+ dat met die spijlen lijkt me niet zo'n probleem, die zitten niet op een plek waar de armpjes en beentjes klem kunnen komen te zitten. Denk dat het belangrijker is dat hij/zij niet met t snoetje tegen de dichte zijkant kan rollen. Maar als dat hout is en geen stof zal het misschien ook wel los lopen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 11 februari 2018 @ 12:46:20 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177105494
Ik ga Jacob over een poosje ook in een dergelijk ledikant leggen (moet ik eerst nog even opknappen). Ik snap waar de veiligheidsvoorschriften vandaan komen, maar zeker na een half jaar zie ik voor mezelf/ mijn kind daar geen probleem meer in. Wat LDG zegt: hij kan niet klem komen door de te brede spijlen, en is op een gegeven moment groot genoeg om zijn hoofd weg te draaien van de zijkant als ie dat wil.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177105650
Precies en dan n goed passend matrasje erin en dan moet het wel lukken denk ik hoor O+ zo leuk!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177106616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier wordt er ook vaker gedouched dan gebadderd :Y gaat allemaal een stuk sneller. De eerste keer heb ik zittend gedaan, vanwege spannend, maar dat viel echt reuze mee :Y een ouder onder de douche en eentje om de baby aan te geven en aan te pakken.
Hier precies zo. O. gaat twee a drie keer per week met zijn paps onder de douche terwijl ik paraat sta met druppels Zwitsal-wasgel en aan het eind met een warm badcapeje om 'm mee aan te pakken. O. vindt het geweldig en hapt steeds naar de waterstralen van de douche O+

Badje was inderdaad krijsen, Tummy Tub was neutraal, douche vindt -ie lekker :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177106683
Ach, dat ledikantje! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177122521
Thx ladies :) We gaan het bedje dan gewoon gebruiken O+
pi_177185062
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een rondje Google brengt me hier: http://babyshowerglove.nl/
En gezien de "product van het jaar" erkenning lijkt het me ook typisch iets dat mijn moeder zou kunnen kopen :D
Hij is binnen, van het weekend gaan we hem voor het eerst gebruiken. We zijn benieuwd.
pi_177191421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:31 schreef Mekamotut het volgende:
Iemand tips om het badje leuk te maken voor onze kleine?
Hij schreeuwt alles bij elkaar zodra je hem in het badje zet. De laatste keer dat hij in bad was geweest was woensdag :@
Hoi, hier een zeer ontspannen moeder van 4 lieve kids onder de 6, 👍.

Heb je een ligbad? Zo ja, bad op eigen temperatuur vullen, vaak is een badje snel te koud. De onze vonden het heerlijk en “zwemmen” eerder 45 minuten dan 5... om vervolgens na een flinke fles compleet uitgeput de hele nacht door te slapen. aankleed kussen klaar leggen en de doeken om af te drogen op de verwarming en lekker genieten. Goed het nekje en hoofd ondersteunen maar verder met de beentjes van je af laten bewegen.

Alle zooi van crèmes, gels en poeders de deur uit. Gewoon olijfolie en maizena gebruiken en doen wat goed voelt.

Werkt imo het beste!
pi_177191759
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:11 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja maar hij is glibberig en zo beweeglijk als een aal.
En met hem onder de douche gaan is echt nog een brug te ver.
We durven hem ook alleen maar met zijn tweeën in bad te stoppen. De een wast hem en de ander pakt hem aan met zo'n capeje.
Ik ga met Lemijn mee, dan blijft ie maar vies.
Ja de kraamverzorgster heeft daar niks over gezegd en we dachten toen dat het erbij hoorde. Maar het is best wel zenuwslopend dat continue gejank.
ja inderdaad dat gejank werkt enorm op je baarmoeder en je gemoedsrust...

Als je geen bad hebt maar alleen een douche, ga op een stoeltje zitten. Doe vooral niet waar jezelf ook een hekel aan hebt, kleintje lekker warm houden. Lekker snel luier aan en in de warme doeken. Vervolgens bv of fles en even laten slapen, om ze vervolgens heerlijk in te smeren met olijfolie... Ze staan hier in de rij voor een ontspannen voet of rugmassage.
pi_177260365
Wij hebben n ligbad en onze kleine drol van 5,5mnd vind het heerlijk om daar "zelf" een beetje in rond te zwemmen met zo'n babyfloat.

Het ziet er een beetje gek uit, maar hij heeft er geen enkele last van en kan heerlijk bewegen in bad wat ervoor zorgt dat ie daarna lekker slaapt ^O^

niet mijn baby :') mijne is mooier :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177296350
Iemand goeie tips voor herbruikbare knijpzakjes?

Niet voor prutvoeding maar voor toetjes.
Heb namelijk een peuter in dwarse fase die alleenmaarknijptoetjeswil :( met bijbehorende drama's :')
  maandag 19 februari 2018 @ 12:59:21 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177296772
Wij hebben die van Squiz en die zijn prima, lekken nooit en doen waarvoor ze gemaakt zijn.
Ik had ze voor fruit gekocht, maar dat valt nogal tegen, want fruit wordt snel oud en als er per ongeluk te grote stukjes in zit, komt het er niet uit. En te vloeibaar wordt een knoeiboel :') ik vond het idealer lijken dan het is. Voor toetjes is het denk ik beter, mits dus niet te vloeibaar en niet te dik.
KuikenGuppy
pi_177300613
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:47 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand goeie tips voor herbruikbare knijpzakjes?

Niet voor prutvoeding maar voor toetjes.
Heb namelijk een peuter in dwarse fase die alleenmaarknijptoetjeswil :( met bijbehorende drama's :')
Ik heb er volgens mij nog 1 liggen die niet meer wordt gebruikt. Hebben?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')