Precies. Ik zet nu maandelijks een bedrag in voor Bitcoin en Polkadot ongeacht de koers. Ik ben totaal geen trader. Ik doe dit voor de lange termijn zoals ik dit in het verleden met fysiek goud deed.quote:Op dinsdag 29 december 2020 07:26 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb aan het begin veel getrade, maar uiteindelijk moet je daar geluk mee hebben. De meeste mensen verliezen hier geld mee. Ik vind het nu veel fijner om periodiek wat bitcoin aan te schaffen en achterover leunen. Veel minder stress en zodra je je steeds meer in Bitcoin verdiept, des te meer kom je te weten over verschillende onderwerpen maar vooral economie en politiek. Ik raad je aan om een hier en hier te kijken.
Ik geloof verder in geen enkel project, louter bitcoin en vechain.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:31 schreef Rossdale het volgende:
Jup, iedereen is een expert in een bullmarket
Heb je geen backupcodes van je 2FA ergens opgeschreven? Dat is een code van een reeks karakters die je ALTIJD krijgt bij het aanmaken van een 2FA en er staat ook ALTIJD bij dat je deze goed moet bewaren. Voer je deze code in, kun je meteen je 2FA weer gebruiken van de desbetreffende site.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:56 schreef Blackst4r het volgende:
Ik heb dus drie jaar geleden wat altcoins gekocht, ook vechain.
Maar ik heb een 2 step verification aanstaan met Google Authenticator. Die staat op mn oude telefoon waarvan het beeldscherm het niet doet. Alleen heel af en toe.
Dus twee weken wilde die telefoon ineens aan. Ik daarmee de code overgenomen op mn nieuwe telefoon. Werkte het niet.
Moest ik blijkbaar de QR code overscannen maar toen deed het beeldscherm het weer niet
Zeer irritant. Of ik moet naar de telefoonzaak er een nieuw beeldscherm in laten maken ofzo.
nou 50 btc in 2013 gekocht dan had je nu 1.3 mil dollarquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Harveo het volgende:
Nou, na een paar keer proberen mijn wallet van de Feathercoins opnieuw naar boven kunnen halen. In totaal 50 coins met een waarde van maar liefst 0,55 cent.
Laatste transactie was van 2013. Zo zie je maar weer dat het niet altijd gouden bergen oplevertAls het nou BTC, ETh of LTC waren geweest...
Ben wel blij dat ik nu zelf heb uitgevonden hoe het zit met backups van wallets.
Ligt eraan hoeveel je koopt, waarvoor je het koopt en wat je er mee wil gaan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:28 schreef Harveo het volgende:
Nog een n00b vraagje. Hoe gaan jullie om met veel verschillende coins?
Hebben jullie dan ook heel veel verschillende wallets op je PC staan en hoe houden jullie dit overzichtelijk?
Waarom je bitcoin ook niet gewoon op een exchange laten staan? Voor de veiligheid? Aangezien ik dit zelf wel doe.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel je koopt, waarvoor je het koopt en wat je er mee wil gaan doen.
Persoonlijk denk ik dat je geen lange termijn investeringen moet doen in altcoins. Daarnaast wil je ook snel kunnen verkopen dus dan kun je ze beter op een exchange laten staan. Wil je echter wel voor lange termijn opslaan zou ik een multicoin wallet kiezen (Coinomi bijv.). Veel defi shit zijn ERC20 tokens dus dan kun je het met een Ethereum wallet af (Metamask). Bitcoin zelf beheer ik met een hardware wallet (Coldcard). Je kan het bijhouden met Blockfolio of Delta.
Ja, veiligheid.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom je bitcoin ook niet gewoon op een exchange laten staan? Voor de veiligheid? Aangezien ik dit zelf wel doe.Niet dat ik zoveel heb, maar 800 euro
Mmm ja. Misschien moet ik er ook eens over na gaan denken. Maar hoor ook weer zoveel van die horror verhalen van pc's die kapot gaan en dan niet meer bij hun bitcoins kunnen enzo. Of wachtwoorden kwijt zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, veiligheid.
Als het niet in je persoonlijke wallet zit, waar alleen JIJ in kan, is het simpelweg niet veilig en ook niet van jou. Nu moet je er op blijven vertrouwen dat de exchange het daadwerkelijk "uitbetaalt" en als de exchange offline gaat of een flinke hack te verduren krijgt ben je het gewoon kwijt.
Zo lang je de backup seed goed bewaart, kun je altijd bij je bitcoin.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mmm ja. Misschien moet ik er ook eens over na gaan denken. Maar hoor ook weer zoveel van die horror verhalen van pc's die kapot gaan en dan niet meer bij hun bitcoins kunnen enzo. Of wachtwoorden kwijt zijn.
Een collega van mij heeft bijvoorbeeld in 2013 1 bitcoin gekocht. en die kwijt geraakt omdat hij het een beetje vergeten was en de laptop weggedaan heeft
Je seed gewoon goed bewaren, liefst op papier, op een hele veilige plek. Je kan er dan via ieder toestel gewoon bij. Je seed is je sleutel tot je BTC. Zou het juist niet op een computer bewaren, want ook dat kan weer gehacked worden of zoals je zegt kapot gaan waardoor je niet meer bij je seed kan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mmm ja. Misschien moet ik er ook eens over na gaan denken. Maar hoor ook weer zoveel van die horror verhalen van pc's die kapot gaan en dan niet meer bij hun bitcoins kunnen enzo. Of wachtwoorden kwijt zijn.
Een collega van mij heeft bijvoorbeeld in 2013 1 bitcoin gekocht. en die kwijt geraakt omdat hij het een beetje vergeten was en de laptop weggedaan heeft
Het is mij van de week ook gelukt om een 7 jaar oude wallet Feathercoins opnieuw in te laden via een backup van een .DAT bestand. Had geen wachtwoord/seed hier op staan trouwens.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De meeste alts heb ik gewoon opgeslagen op een hardwarewallet en voor degenen waarvoor dat niet kan, heb ik een losse wallet. Maar dat is volgens mij nog maar 1 altcoin.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:28 schreef Harveo het volgende:
Nog een n00b vraagje. Hoe gaan jullie om met veel verschillende coins?
Hebben jullie dan ook heel veel verschillende wallets op je PC staan en hoe houden jullie dit overzichtelijk?
Je topic is even verplaatst naar hierquote:Op zaterdag 16 januari 2021 01:38 schreef DiepOngelukkig het volgende:
Hi mensen,
Wat is een goede app voor o.a. day trading?
Ik ben nu aan het spelen met Forex, maar daar zijn altcoins niet echt een optie.
Wat is beetje een goede app voor altcoins met misschien combinatie als goud, ETF's etc.etc.
Platform: PC als Mobiel (laatste geen vereiste).
Ben niet meer bekend met Bittrex, maar de makkelijkste weg is om je bitcoin te versturen naar Bitonic.nl.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 18:22 schreef _Dizzy_ het volgende:
Oke, dit zal wel de grootste Noobvraag ooit zijn...
Ik heb 2 jaar geleden via de Tutorial van greys 0.002 bitcoins gekocht ( Ik weet niet goed meer hoe, via een Ideal link in elk geval)
Deze staan op Bittrex, nu wil ik ze alleen uitbetalen, ik kom er alleen niet achter hoe...
Ik kan ze niet rechtstreeks via Bittrex op mijn rekening zetten, of wel? Of via Paypal ofzo?
Please help
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |