abonnement Unibet Coolblue
pi_176448887
O+ Welkom in het Nintendo Switch-topic op FOK! O+

Wat is Nintendo Switch?
Nintendo Switch is de nieuwste console van Nintendo en de opvolger van WiiU. De basis van Switch is een tablet-achtig apparaat (6 inch scherm, 720p) die je thuis in een docking station zet maar net zo gemakkelijk mee neemt op reis. In de preview trailer wordt het hele concept in iets meer dan drie minuten uitgelegd en beter kunnen wij het ook niet uitleggen.

Tof! Wanneer kan ik ermee spelen?
Sinds 3 maart 2017 is de Switch, die regiovrij is, wereldwijd te koop. In Nederland ligt de prijs op zo'n 329 euro en voor dat geld krijg je de Switch, twee Joycon-controllers, een Joycon Grip, een docking station (met adapter) en een HDMI-kabel. Er wordt geen game meegeleverd tenzij het een speciale bundel betreft (de prijs ligt dan uiteraard wat hoger).

Welke games zijn er nu zoal de moeite waard?
Te veel om op te noemen, maar begin eens met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey.

Eerstvolgende grote release
Xenoblade Chronicles 2 - 1 december 2017

Kan de Switch zich hardwarematig meten met de PS4 of Xbone?
Nope.

Lijst met User Id-s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jump, man!
pi_176449000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:34 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien dat mensen verontwaardigd zijn dat bedrijven geld willen verdienen.

Maar goed, Pikmin 3 en Metroid prime trilogy nog pls.
Een bedrijf bestaat uit meer dan geld verdienen. Geloofwaardigheid is ook wel een heel belangrijk punt. Als je als bedrijf beweert een nieuwe console te lanceren en later blijkt dat dat systeem oude games herkauwd vind ik dat een vorm van misleiding. Goed, het scheelt dat Odyssey en Zelda echt wel topgames zijn, het is te hopen dat Nintendo snel écht nieuwe games aankondigt.

Ports zijn leuk voor de mensen die de games hebben gemist, maar zijn geen usp's voor een nieuwe console. Gelukkig prikken kritische mensen daar doorheen.
pi_176449112
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Een bedrijf bestaat uit meer dan geld verdienen. Geloofwaardigheid is ook wel een heel belangrijk punt. Als je als bedrijf beweert een nieuwe console te lanceren en later blijkt dat dat systeem oude games herkauwd vind ik dat een vorm van misleiding. Goed, het scheelt dat Odyssey en Zelda echt wel topgames zijn, het is te hopen dat Nintendo snel écht nieuwe games aankondigt.

Ports zijn leuk voor de mensen die de games hebben gemist, maar zijn geen usp's voor een nieuwe console. Gelukkig prikken kritische mensen daar doorheen.
Er komen ports uit op iedere console tegenwoordig zo ook op de Switch, dit kan onmogelijk een verrassing zijn voor je. En nintendo zal denk ik niet echt wakker liggen van die 'kritische' mensen aangezien de Switch hard op weg is de meest succesvolle console ooit te worden.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij het niet zo goed kan hebben dat iedereen (de filthy casuals) nu de beschikking hebben over de Wii-U games die jij als 'echte fan' vanaf het begin gesupport hebt. Beetje dramatisch imo, maar ik kan er ergens wel een klein beetje begrip voor opbrengen.
pi_176449261
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:49 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Er komen ports uit op iedere console tegenwoordig zo ook op de Switch, dit kan onmogelijk een verrassing zijn voor je. En nintendo zal denk ik niet echt wakker liggen van die 'kritische' mensen aangezien de Switch hard op weg is de meest succesvolle console ooit te worden.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij het niet zo goed kan hebben dat iedereen (de filthy casuals) nu de beschikking hebben over de Wii-U games die jij als 'echte fan' vanaf het begin gesupport hebt. Beetje dramatisch imo, maar ik kan er ergens wel een klein beetje begrip voor opbrengen.
Mijn punt ontgaat je volledig. Nogmaals: ik heb geen probleem met ports, maar wel als er daarnaast geen/weinig nieuwe games uitkomen. Ik koop een nieuwe Nintendo console voor de nieuwe vertrouwde games als Mario, Zelda, Smash, Mario Kart en Donkey Kong. Ik vind het dan zuur dat later blijkt dat de helft van die games 'vernieuwde' (lees: we stoppen er een extra personage in en we hebben een deluxe versie!) WiiU-games zijn. Ik vind de balans tussen nieuwe games en ports op dit moment gewoon niet goed.

Wat kan mij het verder nou schelen of mensen als jij alsnog de beschikking hebben of niet over dit soort oude titels. :')
  Redactie Games vrijdag 12 januari 2018 @ 11:02:37 #5
181272 crew  Noppie2000
pi_176449312
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 06:53 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
Binnen twintig dagen een echte Direct....

[ afbeelding ]
Er is al een plekje vrij :+
Snel een nieuwe Direct dus _O-
Ik hoop het en het zou ergens logisch zijn ook. We missen nu games als Project Octopath Traveler, hype voor Bayonetta 1+2, Yoshi, Fire Emblem en nog een aantal titels :P De logica om eerst de kleinere aankondigingen te doen, zodat die niet verloren raken tussen de grote jongens is ook wat voor te zeggen.

RESET THE CLOCK!
pi_176449321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Mijn punt ontgaat je volledig. Nogmaals: ik heb geen probleem met ports, maar wel als er daarnaast geen/weinig nieuwe games uitkomen. Ik koop een nieuwe Nintendo console voor de nieuwe vertrouwde games als Mario, Zelda, Smash, Mario Kart en Donkey Kong. Ik vind het dan zuur dat later blijkt dat de helft van die games 'vernieuwde' (lees: we stoppen er een extra personage in en we hebben een deluxe versie!) WiiU-games zijn. Ik vind de balans tussen nieuwe games en ports op dit moment gewoon niet goed.

Ah oke. Gelukkig heeft de meerderheid van de Switch bezitters geen Wii-U gehad dus die hebben daar geen last van. Zuur voor dat kleine groepje Wii-U bezitters inderdaad, maar ach. Gezien de populariteit en het succes van de Switch komen die ook nog wel aan hun trekken.
pi_176449397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:03 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Ah oke. Gelukkig heeft de meerderheid van de Switch bezitters geen Wii-U gehad dus die hebben daar geen last van. Zuur voor dat kleine groepje Wii-U bezitters inderdaad, maar ach. Gezien de populariteit en het succes van de Switch komen die ook nog wel aan hun trekken.
Je zet dat 'kleine groepje Wii-U bezitters' nu wel een beetje weg als een handjevol mensen die eigenlijk niet zo mogen zeuren, terwijl het wel de groep is die er in eerste instantie hebben voor gezorgd dat Nintendo nog enigszins hun hoofd boven water konden houden.
pi_176449468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:02 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ik hoop het en het zou ergens logisch zijn ook. We missen nu games als Project Octopath Traveler, hype voor Bayonetta 1+2, Yoshi, Fire Emblem en nog een aantal titels :P De logica om eerst de kleinere aankondigingen te doen, zodat die niet verloren raken tussen de grote jongens is ook wat voor te zeggen.

RESET THE CLOCK!
Er ontbreken inderdaad nog wel een aantal details voor de eerste helft van het jaar en vooral de laatste helft van 2018.
SOONY
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:13:17 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176449470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind de balans tussen nieuwe games en ports op dit moment gewoon niet goed.

Dat valt wel mee toch?

In 2017 nieuw: FE Warriors, Xenoblade, Mario Odyssey, Mario + Rabbids (okay, ubi, maar toch), Splatoon 2 en Arms
In 2017 port: Pokken, Mario Kart, Zelda

Daarnaast wat third party multiplatformgames. Doom en Skyrim zijn niet zozeer 'oude ports' als gewoon verlate multiplatform releases.

Voor 2018 zijn voor elke port ook wel nieuwe tegenhangers. Bayo 1+2 krijgt Bayo 3 bijvoorbeeld.

Het is niet zó erg nog ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176449520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:08 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je zet dat 'kleine groepje Wii-U bezitters' nu wel een beetje weg als een handjevol mensen die eigenlijk niet zo mogen zeuren, terwijl het wel de groep is die er in eerste instantie hebben voor gezorgd dat Nintendo nog enigszins hun hoofd boven water konden houden.
Je mag zeuren wat je wil. De vraag is of je er wat mee op schiet. De problemen die jij ervaart zijn niet relevant voor de meerderheid van de Switch bezitters dus je zal niet veel begrip krijgen voor je struggles ben ik bang.
pi_176449542
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch?

In 2017 nieuw: FE Warriors, Xenoblade, Mario Odyssey, Mario + Rabbids (okay, ubi, maar toch), Splatoon 2 en Arms
In 2017 port: Pokken, Mario Kart, Zelda

Daarnaast wat third party multiplatformgames. Doom en Skyrim zijn niet zozeer 'oude ports' als gewoon verlate multiplatform releases.

Voor 2018 zijn voor elke port ook wel nieuwe tegenhangers. Bayo 1+2 krijgt Bayo 3 bijvoorbeeld.

Het is niet zó erg nog ;)
Ik zou Zelda gewoon tot de 'nieuwe' games rekenen aangezien die gelijktijdig is uitgekomen op de Wii-U.
pi_176449564
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch?

In 2017 nieuw: FE Warriors, Xenoblade, Mario Odyssey, Mario + Rabbids (okay, ubi, maar toch), Splatoon 2 en Arms
In 2017 port: Pokken, Mario Kart, Zelda

Daarnaast wat third party multiplatformgames. Doom en Skyrim zijn niet zozeer 'oude ports' als gewoon verlate multiplatform releases.

Voor 2018 zijn voor elke port ook wel nieuwe tegenhangers. Bayo 1+2 krijgt Bayo 3 bijvoorbeeld.

Het is niet zó erg nog ;)
Het scheelt dat de nieuwe games inderdaad wel écht topgames zijn. Voor mij houdt het helaas op, heb niks om naar uit te kijken momenteel op de Switch.
pi_176449588
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:16 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Ik zou Zelda gewoon tot de 'nieuwe' games rekenen aangezien die gelijktijdig is uitgekomen op de Wii-U.
Maar wel jaren gebruikt is als zogenaamde WiiU-exclusive.
pi_176449655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:19 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wel jaren gebruikt is als zogenaamde WiiU-exclusive.
Was dat eigenlijk een goede versie?
Of iemand anders die de Wii U-versie heeft gespeeld en/of het verschil weet of ziet met de Switch-versie........
SOONY
pi_176449855
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:23 schreef DKUp het volgende:

[..]

Was dat eigenlijk een goede versie?
Of iemand anders die de Wii U-versie heeft gespeeld en/of het verschil weet of ziet met de Switch-versie........
Dezelfde versie met enkel wat verschillen in scherpte, framerate en geluidskwaliteit. (In het voordeel van de Switch-versie.) Daarnaast is de dlc enkel beschikbaar voor de Switch-versie.
  Redactie Games vrijdag 12 januari 2018 @ 11:41:53 #16
181272 crew  Noppie2000
pi_176450020
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:34 schreef Bananenpap het volgende:

[..]Daarnaast is de dlc enkel beschikbaar voor de Switch-versie.
Nee hoor.
pi_176450124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:41 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee hoor.
Oh, ik dacht van wel. Verkeerd begrepen.
pi_176451545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:19 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wel jaren gebruikt is als zogenaamde WiiU-exclusive.
is er ooit een trailer geweest van botw zonder nx?
pi_176451555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:34 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dezelfde versie met enkel wat verschillen in scherpte, framerate en geluidskwaliteit. (In het voordeel van de Switch-versie.) Daarnaast is de dlc enkel beschikbaar voor de Switch-versie.
nope zelfde game waarin de switch iets mooier is docked
pi_176451564
Maar hoeveel unieke games heeft de playstation dan
pi_176451582
Trouwens ik zie de switch als portable dus zelfs skyrim op switch vind ik nog uniek(door de portable mode plus mini dlc
  Redactie Games vrijdag 12 januari 2018 @ 13:13:46 #22
181272 crew  Noppie2000
pi_176451614
Doe eens één post maken in plaats van 4 en liever zonder andere consoles erbij te halen, console wars wordt niemand vrolijk van :+
pi_176451679
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:13 schreef Noppie2000 het volgende:
Doe eens één post maken in plaats van 4 en liever zonder andere consoles erbij te halen, console wars wordt niemand vrolijk van :+
hee waarom moet Nintendo alleen maar unieke games hebben en komt de rest daarmee weg?
Plus hyrule wariors is een port van 2 games plus DLC. Nieuwe game dus
  vrijdag 12 januari 2018 @ 13:51:33 #24
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_176452206
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch?

In 2017 nieuw: FE Warriors, Xenoblade, Mario Odyssey, Mario + Rabbids (okay, ubi, maar toch), Splatoon 2 en Arms
In 2017 port: Pokken, Mario Kart, Zelda

Daarnaast wat third party multiplatformgames. Doom en Skyrim zijn niet zozeer 'oude ports' als gewoon verlate multiplatform releases.

Voor 2018 zijn voor elke port ook wel nieuwe tegenhangers. Bayo 1+2 krijgt Bayo 3 bijvoorbeeld.

Het is niet zó erg nog ;)
Lekker boeiend. Als je die ports niet wilt dan koop je ze toch niet?

Ik koop ze gewoon opnieuw :+.
pi_176453602
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:10 schreef tailfox het volgende:
Maar hoeveel unieke games heeft de playstation dan
Als de ps4 ergens om bekend staat is het de grote hoeveelheid exclusives.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')