Kauwen (vermengen met speeksel) doet ook een heleboel.quote:Op donderdag 18 januari 2018 13:09 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nu ben je twee factoren aan het vergelijken he. de snelheid en de vorm.
Je lichaam (er van uitgaan dat je gewoon goed kauwd) handeld drinkbaar voedsel niet anders dan gewoon voedsel.
Beetje oneerlijk om snel drinken te vergelijken met traag eten he.
In studies heb ik juist gelezen dat kauwen en slikken geen verschillende proceccen activeren. Verder eet ik vaak een maaltijdvervanger,quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Kauwen (vermengen met speeksel) doet ook een heleboel.
Anyway: we hebben het over de echte wereld. In de echte wereld is het eten van 10 appels een andere activiteit (in tijd, in speeksel, in insuline, in normaliteit) dan het drinken van 2 glazen appelsap.
Wil je tips over het leven in de echte wereld of niet?
quote:Op donderdag 18 januari 2018 18:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks
Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig, twee uur gedaan over thuis komen van werk ipv 45 minuten. Is natuurlijk niet jullie schuld
Thanksquote:Op donderdag 18 januari 2018 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zag niet eens chagrijn in je posts.
Last van de storm gok ik? Geniet van je lekker warm thuis.
Dat heb je snel gedaan.. De rest van NL is gestrand (en ik heb er net eentje opgehaald, meer dan 6 uur van huis geweestquote:Op donderdag 18 januari 2018 18:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks
Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig, twee uur gedaan over thuis komen van werk ipv 45 minuten. Is natuurlijk niet jullie schuld
quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
In studies heb ik juist gelezen dat kauwen en slikken geen verschillende proceccen activeren. Verder eet ik vaak een maaltijdvervanger,
Hoe kom je aan zoveel stappen?quote:Op donderdag 18 januari 2018 16:53 schreef sigme het volgende:
Fietskantoordag, extra wandeling.
• uur fietsen
• 6 stuks fruit
• uur fietsen
• drie kwartier wandelen
• 1 chouffe
• rijst & sperzieboontjes & rundstoofvlees
• chocoladecustardpudding met ongezoete slagroom
17duizend stappen
Enjoy! Lief dat je iemand had opgehaald!quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2018 19:30 schreef loveli het volgende:
Ik bedoel eigenlijk dat ik nog chagrijniger ben dan vlinder omdat ik er langer over heb gedaan en dat ik je op ignore ga zetten. Voor jan lul een lange reactie gepost, je kijkt er toch niet serieus naar.
Er reed geen enkele trein van de NSquote:Op donderdag 18 januari 2018 19:46 schreef Polenbatser het volgende:
Uitgevallen treinen, maar dat gebeurt wel vaker.
Je slaat natuurlijk niet minder of meer op. Insuline zorgt er simpelweg voor dat het bloedsuiker uit de bloedbaan kan worden gehaald door het naar de cellen te transporteren en als deze verzadigd zijn naar je glycogeenvoorraden. Pas daarna wordt het voor langere tijd opgeslagen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 12:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Je suikerspiegel gaat er minder van op en neer. Je maakt minder insuline aan, waardoor je minder opslaat in je vetcellen en geen suikerdip krijgt waardoor je weer wilt eten.
Do the math.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |