postnl neemt iedereen aan op basis van een lullig gesprek en een CV boeit niet, dus snap je opmerking wel jaquote:Op donderdag 11 januari 2018 19:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in die regio zijn natuurlijk ook minder vacatures, o.a. Postnl springt dan automatisch in dit gat
Zolang het bedrijf nog moet voldoen aan wettelijke eisen (verbonden aan de upd), die bepaald worden in de tweede kamer, kun je lastige vragen verwachten.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:48 schreef V__L_N het volgende:
Laten we kamer vragen gaan stellen over een onafhankelijk bedrijf... Rot op, dan had je het niet moeten privatiseren. Zaten we nu ook niet met al die troep.
Helaas gaat nu alle aandacht uit naar PostNL.quote:Op donderdag 11 januari 2018 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De concurrent Sandd heeft het niet beter gedaan. Dat is een schrale troost
Meh. Ze hebben niet de luxe om kieskeurig te zijn. Vraag en aanbod.quote:Op donderdag 11 januari 2018 19:27 schreef liedetector het volgende:
[..]
postnl neemt iedereen aan op basis van een lullig gesprek en een CV boeit niet, dus snap je opmerking wel ja
Ook verbazingwekkend dat alle methoden nog steeds als volledig arbotechnisch verantwoord worden gezien. En dat terwijl juist de landelijke uitrol was stopgezet omdat er diverse ongelukken met lichamelijk letsel hadden plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Zal tijd worden. Heb deze week nog flink overuren gemaakt.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00000paoPJEAY en we gaan gewoon weer proberen verder te gaan met die klote combi bundel.
De opties zijn redelijk duidelijk, postvest of postvest:
Werkmethode 1: De post wordt bezorgd in het postvest. Er zijn twee typen postvest. Het
loopvest voor de voetbestelling en het scootervest voor de fiets- en scooterbestelling. Voor de
autobestelling wordt de autobak gebruikt.
Werkmethode 2: De post wordt bezorgd vanuit de stuurtas bij een fietsbestelling of op een
daldag van de voetbestelling.
Werkmethode 3: De post wordt bezorgd in een scootervest bij een loopbestelling.
Ehm, hoe moet ik dit voor me zien. Je fiets met stuurtas meeslepen naar elke deur? Leuk bij wijken zonder voortuinen maar met wordt het erg lastig...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Zal tijd worden. Heb deze week nog flink overuren gemaakt.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00000paoPJEAY en we gaan gewoon weer proberen verder te gaan met die klote combi bundel.
De opties zijn redelijk duidelijk, postvest of postvest:
Werkmethode 2: De post wordt bezorgd vanuit de stuurtas bij een fietsbestelling of op een
daldag van de voetbestelling.
mja, ik had in mijn lopen nog best wat vandaag. Zeker in de eerste loop waar een mailing bij zatquote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:45 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, ik geloof dat het "begin van het jaar"-dal nu wel echt begonnen is. Donderdag was er voor een donderdag al niet echt veel, maar vandaag gingen bij ons de eersten al rond 7:30 weg, niet bepaald de moeite eigenlijk om daarvoor je bed uit te komen. En voor volgende week wordt er ook niet veel verwacht.
Ze weten nog steeds niet dat een mens geen drie handen heeft?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Zal tijd worden. Heb deze week nog flink overuren gemaakt.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00000paoPJEAY en we gaan gewoon weer proberen verder te gaan met die klote combi bundel.
De opties zijn redelijk duidelijk, postvest of postvest:
Werkmethode 1: De post wordt bezorgd in het postvest. Er zijn twee typen postvest. Het
loopvest voor de voetbestelling en het scootervest voor de fiets- en scooterbestelling. Voor de
autobestelling wordt de autobak gebruikt.
Werkmethode 2: De post wordt bezorgd vanuit de stuurtas bij een fietsbestelling of op een
daldag van de voetbestelling.
Werkmethode 3: De post wordt bezorgd in een scootervest bij een loopbestelling.
wie gaat ermee rondlopen? ik niet in ieder gevalquote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Zal tijd worden. Heb deze week nog flink overuren gemaakt.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00000paoPJEAY en we gaan gewoon weer proberen verder te gaan met die klote combi bundel.
De opties zijn redelijk duidelijk, postvest of postvest:
Werkmethode 1: De post wordt bezorgd in het postvest. Er zijn twee typen postvest. Het
loopvest voor de voetbestelling en het scootervest voor de fiets- en scooterbestelling. Voor de
autobestelling wordt de autobak gebruikt.
Werkmethode 2: De post wordt bezorgd vanuit de stuurtas bij een fietsbestelling of op een
daldag van de voetbestelling.
Werkmethode 3: De post wordt bezorgd in een scootervest bij een loopbestelling.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 19:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wie gaat ermee rondlopen? ik niet in ieder geval
slechts 115fte meer. Dikke lul drie bier natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook verbazingwekkend dat alle methoden nog steeds als volledig arbotechnisch verantwoord worden gezien. En dat terwijl juist de landelijke uitrol was stopgezet omdat er diverse ongelukken met lichamelijk letsel hadden plaatsgevonden.
Vervolgens kwam er een heroriëntatie en zouden er alternatieven onderzocht worden. Het enige alternatief wat er nu genoemd wordt is dat je (als je een loopwijk hebt) mag kiezen of je een scootervest wil of het standaard vest. Dat noem ik niet echt een alternatief: je mag kiezen tussen dit postvest of een ander postvest. Of: op de daldagen: geen postvest. Dus je mag kiezen tussen rug/nekklachten of polsklachten. Wat een geweldige alternatieven. Ik mag lijden dat de OR ook inziet dat dit voorstel nauwelijks afwijkt van het oorspronkelijke voorstel, en er gewoon keihard voor gaat liggen.
Die besparing stelt ook niet zoveel voor. Binnen is er 190 fte minder nodig, buiten 115 fte meer. Een voorbereider heeft een uurloon wat vergelijkbaar is met een postbezorger, dus ongeveer minimumloon. De totale (verwachte) besparing is dus 75 fte. Dat lijkt heel wat, maar als je bedenkt dat er tienduizenden mensen bij PostNL werken (in 2016 was dit 24.000 FTE) stelt dit geen moer voor.
ik houd het bij aanmoedigen en zwaaienquote:Op zaterdag 13 januari 2018 19:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wie gaat ermee rondlopen? ik niet in ieder geval
Er uitzien als een kangoeroe, maar de post in de gaten houden? Ho maar.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:58 schreef ophaling10 het volgende:
een oudje,er is nog geen ruk veranderd,ja gezeik
https://publiekediensten.(...)k-andere-waardering/
Vintage decoquote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog twee containers met lege blauwe bakken nodig?
https://www.marktplaats.n(...)6723740-postkar.html
Je hebt/had ook een bakkenkar met tentquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vintage deco
Zo'n kar met tent zou ook een leuke zijn voor de kinderen.
Vuile dieven..quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog twee containers met lege blauwe bakken nodig?
https://www.marktplaats.n(...)6723740-postkar.html
Wij hebben hier zelfs met de halvering te veel overquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef V__L_N het volgende:
Okee, we hebben hier sinds 2 weken de ja stikker. Ja we willen folders dus. Het bedrijf heeft alwetend besloten dat daarom alle standaard hah aantallen gehalveerd moeten worden. Nu komen we dus folders te kort... Die vraag je bij en krijg je niet. Dat kent iedereen natuurlijk wel.
Maar dan krijg je zo'n sneu nieuwsbericht met smilies en dan is de kwaliteit van hah natuurlijk een treurig smilie... Want ja, de bezorger kan daar ook echt wat aan doen he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |